~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Tammikuussa -10 (kaikki lisäys ja päivityspyynnöt YV:llä)

Täällä voidaan hyvin!
Kiitos kaikille ymmärrys haleista!
Olen todellakin kypsä koko touhuun, mutta en uskalla lähteäkkään mihinkään.
Ei ole kyllä yhtään mun tapasta olla hiljaa jos jokin potkii päähän.
Mutta en nyt halua kärjistää tilannetta pahemmaksikaan.
Hammasta purren, hammasta purren.....

Mairan kanssa treffattiin ja tuli sitten haettua turvaistuin :LOL:
Ompahan sekin nyt hommattuna sitten!
Mieskään ei ulissut mitään :eek: halusi heti nähdä minkä värisen ostin! :D

Mitenkähän sellaiset joille on vasta rakenne ultrassa selvinnyt, että oottaakin kaksosia niin onkohan hymy hyytynyt järkytyksestä. :LOL:
Jos mä nyt kuulisin, että tuola on 2 niin huh huh mä järkyttyisin! :eek:
Kyllä kai olis jo sydänääniä löytynyt useemmat jos siellä useampi on.
En vaan käsitä miten sen voi olla huomaamatta... hmmm
Ihme pähkäilyä taas mulla :D

Mairalla kyllä kumpu aika suuri!
Saas nähä paljastuuko ylläreitä ultrassa :LOL:

Jane ja veijo 18+3
 
hei kaikille!!

Täällä erittäin väsynyt ja kiukkuinen mamma... itku ei oo kaukana. Aamulla lähtenyt mummolasta 80km päästä seittemän jälkeen ajeleen kotia kun jouduttiin pahan sumun takia jäädä yöksi vaikka päiväseltään oli tarkoitus piipahtaa. Esikoinen ehti eskariin yheksäksi ja kaksi seuraavaa jatkoi uniaan kotona mutta päivä meni ihan sekaisin. Itse en hölmö mennyt kans nukkumaan vaan monta tuntia takkusin netissä valokuvakirjan tilauksen kanssa.

Nyt maha tuntuu taas ehkä hieman omalle mutta on se silti pienempi kuin ennen, voisko vauva sitten olla eri paikassa polskimassa tms?! No ens maananatina neuvola niin pääsee kuunteleen sykkeitä jos ne vielä löytyy. Olin mä aamulla kotiin ajaessa tuntevani pyörähdyksen ja muutaman potkun että kai se pikkuinen siellä hengissä on.

Yks päivä kaivoin verhoja vaatehuoneesta laatikoista ja yhteen kurkatessani löysin pienet vaatteet... pikkuisen teki mieli ottaa se esiin ja hiplata vähän mutta en tiiä olisinko saanut sitä heti takaisin ja tytöt olis vetänyt ne pian babyborneilleen!! :LOL:

Isäntä on tuomassa viikonloppuna anoppilasta suksia itelleen ja mulle ja jos lauantaina ottais ulkoilupäivän ja kävis koittaan pysyykö sitä ees pystyssä suksilla! En oo tainnut ala-asteen jälkeen ees pahemmin hiihtää... kammo jäi kun piti sorsamonoilla hiihtää ja melkein kaikilla muilla oli uudet sukset. Tytöt jo sai uudet ja pienimmän jos laittais isänsä selkään rinkkaan ja suuntais jonnekin ladulle. Katotaan selviänkö vai meneekö viikonloppu nukkuessa... :LOL:

Painoa ei vissiin oo oman puntarin mukaan tullut kuin 2-3kg mutta kyllä se siitä vielä kipuaa sinne 15-30kg välille vaikka pelkkää vettä joisin. Meidän suvussa kun sitä tulee mutta onneksi kaikki on lähes aina lähtenytkin.

Parempia fiiliksiä teille!! Mä yritän saada jostain jotain positiivistä keksittyä tälle iltaa... :wave:

Mammaliini ja Niilo 17+3
 
Jane Oli th kuulemma vaan naureskellu et onpa sulla liikkuva lapsi kun kuunteli sydänääniä ja aina oli vähä eri puolella kun hävis, no onhan se "liikkuva" jos vuorotellen tietämättään kuuntelee kummankin sykkeet...
:LOL:

Joo, enköhän mä oo terrorisoinu tylsyyksissäni tätäki palstaa ihan tarpeeks, taidan mennä keksii tekemistä itelleni.. :D
 
Voi Maira, aikamoista olisi jos siellä sittenkin kaksi kaveria polskisi! :LOL: Et oo ilmeisesti vielä rakenneultrassa käynyt? Aikamoinen kumpu sulla kyllä on. :D

Täällä on käyty neuvolassa tänään. Verenpaine 117/65, Hb 129, painoa tullut viidessä viikossa vain 1,3 kiloa. Huh. :D SF-mitta oli 17cm. Sydänäänet 140-150. Kaikki vallan mainiosti siis. Nöttönen kyllä viuhtoi melkoista vauhtia doppleria karkuun. Ei se mun kuunteluita ole karkuun mennyt, ei vissiin tykkää kun vieraat kuuntelee. :D Viikon päästä sinne kauan odotettuun rakenneultraan. Olisipa se jo ollut tänään. :) Jos sitä sukupuolta pääsisi kurkkaamaan. Tyttöolo on kyllä todella vahva. Toivottavasti tyttönä pysyykin. :) Esikoinen kovasti pikkusiskoa toivoo. Poika hän siis. Terkkarille tuosta nännin kutinasta mainitsin, ja käski kaikkein miedointa hydrokortisonia siihen laittaa. Vie ainakin kutinan pois.

Hyi kamala millainen myötähäpeän tunne iskee kun tuota missimittaria katsoo. :LOL:

Eipä mulla muuta tällä kertaa. mipsu ja nöttönen 18+5
 
Mussunpussu onnea hyvistä ultrakuulumisista sekä poikalupauksesta =)
pikinen onnea myös hyvistä ultrakuulumisista =)
tänttärä mulla ainaki lukee tuossa ajanvarauslapussa, ettei äippäpolille saa ottaa lapsia mukaan. Ainoastaan yks aikuinen saa olla mukana.
Onpa Pikkuvarpusella pieni ja sievä masu, voi ku olis itelläki tommonen, mut tää mun maha on jo niinkö olisin just poksahtamassa :eek:

ON: ei täällä kummempia, kävin tänään hakemassa väriä hiuksiin nii ei tää tukka ole ku harakanpesä :p
vauveli on ollu tänään tosi vilkkaalla päällä, ihan selkeitä potkuja tuntunu koko päivän =)

Niisku- ja hilmakullervo 20+0 :heart:
 
Pikaisesti vain.. Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista!

Jane:Tosi törkeää käytöstä pomolta :eek: Eikä kyllä mustakaan voi ikään vedota, idiootti mikä idiootti! Tuli mieleen että yrittäiskö savustaa sua ottamaan ite loparit, kun ei voi potkujakaan antaa raskaana olevalle.. Sinnittele vaan, ja sairaslomaa saat kyllä jos et töissä pysty olemaan raskauden takia ja luulen että myös tuollaisen kiusaamisen takia saa saikkua.. :hug:
EC: Mulla on ollut myös nipistelyä ja vihlontaa kohdunsuulla sekä painontunnetta. Ja myös supisteluja. Samaa oli esikoista odottaessa ja silloin jouduinkin saikulle 24 viikolla ja vuodelepoon 30 viikolla :( Jos tää nyt tällasena jatkuu usein, niin täytyy neuvolaan soittaa että sais lääkäriaikaa.

-minttu ja pumpelo :heart: rv20+1
 
Hei kaikille pitkästä aikaa! :wave:

Ei muka jouda enää kirjoittelemaan :whistle: Mielettömästi ollut menoa, kulkemista ja kyläilyjä.. Illasta ei vaan sit enää jaksa |O

Jdalmina
: Olen pahoillani, jaksamista! :hug: Mutzillalle myös vielä :hug: . Kivat nimet olitte pojille antaneet :heart:

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumista ja sukupuolilupauksista! :flower:
Me käytiin myös viikko sitten yksityisellä ultrassa, vauvapieni painoi silloin 252g, oih :heart: Sukupuoliarvauskin saatiin. Ensi viikolla on vielä kaupungin tarjoama ultra, pääsee vielä pikkuista katsomaan ja saadaan varmaan varmistus sukupuolen suhteen ;) En viitsi sukupuolta palstalla kertoa, ikinä kun ei tiedä ketä täällä kulkee ja salaisuutena halutaan se pitää syntymään saakka..

Painosta ollut puhetta, mulla tullut n. 6-7kg tähän mennessä, omasta mielestäni aivan liikaa |O Mut niin on ollut joka kerta.. Vajaa 20kg on tullut painoa jokaisessa odotuksessa. Puolessa vuodessa ovat kyllä sitten poiskin lähteneet :)

Täällä maha on valtava (kuvaa en pysty laittamaan kun meillä ei edelleenkään ole sitä kameraa :kieh: ) ja mielenkiinnolla odotankin huomista neuvolaa ja sf-mittaa.. Muutenkin kiva käydä pitkästä aikaa neuvolassa, viimeksi käynyt viikolla 12. Turhan pitkä väli..

Tsemppia kaikille pelkojen kanssa eläville! Täällä tuntui olevan joukkohysteria käynnissä :D
Mut ei siinä mitään, kyllä itseänikin välillä mietityttää onko kaikki hyvin, tuntuu ettei tää ylläriraskaus voi päättyä hyvin. Mut vauva on mahassa ainakin todella liikkuvainen ja ultran mukaan vaikutti täysin terveeltä joten jospa saatais hänet sit keväällä syliin asti :heart:

Äitiyspakkausta en varmaan ota, pistän sen rahan sit tuplavaunuihin :) Ja eikös se pakkaus muuten julkisteta yleensä joskus maaliskuun eka viikolla, vai muistanko ihan väärin? :whistle:

Joku muuten tais mainita että masuvauva on yöeläjä, täällä on kans, mielettömät rallit aina yöllä käynnissä :heart: Kyllä nämä liikkeet vaan aina uudelleen ja uudelleen herkistää..

Mut jospa tästä alkais valmistautua yöpuulle ja huomisaamun neuvolaan, palailen vaikka sit neuvolakuulumisten kera taas =)

Hyviä unia kaikille!

Hakaneula & :heart: 20+1
 
Salma: Meillä esikon odotusaikana neuvolan perhevalmennus oli ainoa, jota järjestettiin eli erillistä synnytysvalmennusta "missä hengitetään oikein" ei ollut ollenkaan. Mutta voi olla taas kuntakohtaista tämäkin...

Söpö masukuva Pikkuvarpunen!

Pikinen: Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower: Kyllä kaksosia odottaessa saakin olla isompi, toivottavasti kaikki sujuu hienosti loppuun asti mm. iso koko ei aihautaisi kauheita kolotuksia tms. :hug:

Hakaneula: Onnea hyvistä ultranäkymistä :flower:
 
Tänään oli neuvola :)
Olihan se vauveli siellä masussa kasvamassa, vaikka ei liikkeet niin hyvin vielä tunnu.. Nyt olen sentään ollut jo tuntevinani pieniä liikkeitä muutamana päivänä :)

150 suunnilleen oli syke tälläkertaa ja neuvolatätikin nyt vaihtuu, kun muutettiin eri kaupunginosaan... ensikuussa siis taas uudelle tätille :D

Painoa on tullut nyt suunnilleen 3kg.. toivottavasti ei ihan kauheesti nousis.. on sen verran ylimäärästä jo ennestään ja mahakin näyttää ihan hirmu isolta jo, kun on ennestään jo vähän mahassa läskiä :D

Miten saan esikkotytön vähän hellittämään äitin perässä roikkumista.. ei anna miun miehen ees vaatteita itelleen päälle pukea :/ joten minä joudun hoitamaan kaikki hommat.. huoh
Eilen sitten riideltiinkin taas miehen kanssa :/ mut jospa tänään ois parempi päivä.. eilen tyttökin itki koko päivän... rankaa välillä kyllä on, mut niin kai kaikilla..

Nyt tuli ihan omanapaista.. en muista oikeen ikinä kommentoida kenenkään muiden juttuja
:(

Mut hirmusesti onnea niille, jotka on saaneet ultrasta hyviä uutisia.. itekkin odotan omaani kovasti :)

Eipäs muuta tälläkertaa :)

Anzzu ja pieni 19+
 
Hyvät huomenet!

Jane69 Osaapas pomosi olla törkeä tyyppi. :eek: Ihan itsellänikin alkoi veri kiehumaan kun luin kirjoitustasi.

Mussupussu, pikinen ja Hakaneula onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower: =)

PikkuVarpunen Onpas ihanan pieni ja sievä vauvamasu =)

Anzzu1984 Kuulostaapas tutulta tuo että äitin perässä roikutaan koko ajan ja muut ei saa pukea eikä syöttää. Meillä nimittäin esikkopoika tekee välillä samaa ja nyt on alkanu tyttökin näyttämään samoja vinkeitä. Mies ei saanu tänään edes aamupuuroa syötettyä tytölle kun kävin viemässä esikon hoitoon.. Toivottavasti tää nyt kuitenki menis ohitse.

(.) Ei mitään uutta. Närästys on vain pahentunu. Melkeinpä kaikki mitä syön niin närästää :| Ja hermo menee kun vieläkin odottelen sitä hemmetin soittoa OYS:stä.

emmmaa ja asukki 18+2
 
pikinen ja hakaneula, onnea ultrakuulumisista!

Maira, en tiedä helpottaako yhtään oloa, mutta me kyseltiin jo np-ultrassa Kättärillä, onko mitenkään mahdollista, että sieltä paljastuisi myöhemmin toinenkin yksilö (meillä on suvussa tosi paljon kaksosia ja olin aluksi ihan varma että kaksoset tulee meillekin..), niin kätilö tokaisi, ettei nykyteknologialla sellaisia "erehdyksiä" pääse tapahtumaan, vaan sikiöiden tarkka määrä nähdään aina kyllä jo np-ultrassa.
Mutta jos sun kaverille tosiaan on noin käynyt, niin ehkä tämä kätilö oli vähän aikaansa edellä, eihän sitä koskaan tiedä..odotellaan täällä ultrauutisia mielenkiinnolla:D

Lenniina, kiitos tiedosta! Täytyy yrittää jotenkin saada mies sinne mukaan. Tosin meille taitaa tulla joka tapauksessa vielä erilliset synnytysvalmennukset, kun koitetaan päästä Haikaranpesään synnyttämään:)

Sisunäiskä, mietit pk-seutulaisten miittiä. Minä ilmottaudun kiinnostuneeksi, jos enempikin porukkaa lähtis mukaan:) Tosin ihan samassa tilanteessa ei olla kun täällä vasta eka tuloillaan, mutta silti..
Kiinnostaisiko muita pk-seutulaisia treffata joskus?

Anzzulle jaksamista!

Sain just muutama päivä sitten kuulla, että yks mun hyvä ystävä odottaa myös esikoistaan (syyskuuksi)! Oon ihan innoissani tämän puolesta, saadaan sittenkin leikkikaveriseuraa meidän Sintille (ja äideille kans:D ). Ei sillä, en usko että seurasta nyt varsinaisesti olis puute, mutta kuten oon joskus valittanut, lähipiiristä ei juuri löydy lapsellisia tai edes lapsista haaveilevia pariskuntia.. Ehkä me saadaan nyt vauvabuumi aikaiseksi!

Salma ja Sintti 19+5
 
Tyttö on siis sellainen, että jos en ole kotona, niin silloin saa mieskin hoitaa, mutta jos olen kotona, ei mies saa tehdä juuri mitään.. aamulla ei saanut edes pipoa laittaa tytön päähän :/

Ja kun lähden kotoa pois on huuto hetkenaikaa aikamoista.. mut onneks tyyntyy suht nopeesti... hoitopaikkaan aamuisin jää jo hyvin, kun se on sellainen rutiini, mut sitten illalla tuppaa kiukuttelemaan aika paljon ja öisinkin välillä herää... ja miehellä vielä menee siihen itkuun aika helpolla hermot... kierre on siis valmis... saa nähä mitä kesällä tulee.. toivottavasti tyttö sitten vähän vähemmän roikkuisi.. hyvä toivoa ainakin :D

Mut joo.. nyt työntekoon :D
 
salmander Joooo, mut kattos ku en minä eikä myöskää se mun kaveri olla käyty np-ultrassa...Siinä lienee selitys sille.. :D
Ei mut siis mahollisuushan tuollaselle on häviävän pieni, enkä minäkää tosissani ollu, huvittaa vaan ajatus tuollaisesta kun mä todellaki koen itteni älyttömän isoks kaikin puolin muihin verrattuna...Mut minkäs teet..Kuten janen kanssa eilen puhuttiin, mulla on sekin mahollisuus tässä että olisinkin luultua pidemmällä ja sen takia niin muhkee, en tiiä, huomennahan tähän aikaan ollaan jo huomattavasti viisampia asioiden suhteen.. :D
Me lähetään lauantain aamuna Jalasjärvelle kattoo asuntoo, saas nähä onko kiva..Sit saakin alottaa sen pakkaus rumban..Rumbasta puheenollen, meillä melskattiin eilen koko hemmetin ilta, alko jo tuskastuttaa kun koko ajan möyhintä kävi, sit se rauhottu ku söin, lieneekö yritti vihjata et mutsi mulla on nälkä, anna ruokaa.. :whistle:

Mutta eipä mulla muuta tällä kertaa, pakko mennä haukkaa jotain.. :)

Maira ja mytty 19+2
 
Vointi on mitä parhain hyvin nukutun piiitkän yön jälkeen.

Mua harmittaa ettei mulla ole täällä päin ketään kenen kanssa käydä lenkillä tai yleensäkkään ketään kavereita.
Ollaan asuttu täällä reippaat pari vuotta ja ei tunneta täältä ketään.
Tekis mieli muuttaa täältä pois. Vihaan tätä paikkaa. :kieh:
Pienten paikkakuntien huonoja puolia, kun on niin sisäänpäin kääntynyttä porukkaa...

Ajelen sitten paljon kaupunkiin, että näkee ihmisiä. :LOL:
Ja siellä on onneks pari kaveria.
Mutta lähin lasten hoitopaikka mulla on parin tunnin autoilun päässä :p
Miten mää jaksan? Ei kannata edes ajatella.

Jane ja veijo 18+4
 


Huomentapäivää!

Maira, täällä toinen, jolla jo valtava maha! Ajattelin laittaa kuvan tässä jossain välissä, jos ehdin...viime viikonloppuna äitini oli ihan :eek: kun näki tän pallon ja kysy, et oletko aivan varma, et siel on vaan yks? No aika varma siitä olen, juu. ;)
Mut mulla aina alkaa näkymään tosi aikaisin ja tässä vaiheessa on jo ihan täys pallo!
Se on jännää, kuin se on kaikilla niin erilaista.
Pikkuvarpusella tosi sievä ja pieni masu! :D
Minun yhdellä kaverilla alkaa raskaus vasta näkymään viikolla 25(!!) ja se on jo mielestäni ihan käsittämätöntä... :D Hänelläkin kuitenkin 5 lasta ja joka kerta vaan sama homma.
Erilaisia ollaan juu ja hyvä niin.
:heart:

Tänne ei kuulu mitään ihmeempiä. Tän nuhan vaan voisin antaa jollekin halukkaalle, kyllä tää käy niin hermoon välissä, et grrrrrr... |O :ashamed:

Jaksellaan! :hug:

-Elettaria & murunen 18+5
 
täällä ultraa odotellaan jänskättää ja paljon tunti vielä huoh!!

masuista niin mullahan on aika pyöree mutta mun mielestä nyt pienempi kun edellisessä näillä viikoilla.
ja esikoista kun odotin synnytys valmennukset sijottu lokakuun loppuun-marraskuun alkuun/puoleenväliin (6x)(tyttö synty tasan viikko siitä kun oltiin vikassa valmennuksessa käyty) fillaroitiin sit ukkelin kans sinne synnytysvalmennukseen ihan täpinöissämme ( mies oli 17v eikä siis viä autoa) no mentiin sinne sitten tämä joka sitä piti tuli meille sanomaan että tänne ei voi nyt tulla että täällä alkaa synnytysvalmennus nytten sanoin että sinnehän me tultiinkin tää täti katto siinä hetken ja kysy oonko mä raskaana..eli siis mun maha oli todella olematon. ja sit selvis että mun la oli marraskuussa ensimmäisenä ja kaikilla muilla joulukuun lopussa-tammikuussa ja kaikilla jätti mahat taisin sinä iltana sit vollottaakkin ku mun maha oli niin pieni ettei kukaan ees huomannut sitä. koko raskauden menin m koon normi farkuissa ym vaatteissa (normaalikoko tuolloin s)

tänttärä ja hilma-elmeri 19+6 lähtee valmistautuun ultraan..
 
tänttärä-82 Jännityksellä odotamme kuulumisia ultrasta!

Täytyy jännäillä muitten ultria ennenkuin on oma eessä :LOL:

Kamala kun ei pysty kunnolla hengittämään, kun alkaa oksettamaan täällä meinaan haisee paska! :x Voihan oksu! YYH!
Käytin koirat ihan vähän aikaa sitten pihalla, mutta joku se vaan mätänee.
Mulla ottaa aika voimakkaasti hajut nenään.
On se jännä juttu tämä raskaus...

Jane ja pikkuveijo 18+4
 
Pakko tulla kertomaan hyvin ultrakuulumisia :heart: Rakenneultra siis takana ja kaikki loistavasti. Pieni vastasi täysin viikkoja ja kaikki oli just niin kuin pitääkin. Kauhee meininki mahassa, ei meinannut kunnon kuvia saada, kun kädet ja jalat huitoivat niin kovasti. Päästiin ihailemaan myös 4D:n kautta pitkän aikaa ja kasvot oli kyllä ihana nähdä. Näyttää aivan samalta kuin esikko syntyessään :heart: Sukupuolta ei haluttu tietää, joten lopussa odottaa kiva yllätys.

Nyt on niin hyvä mieli ja uskallan ihan oikeesti nauttia loppuajan! Toivon kaikille ketjulaisille yhtä ihania ultrakuulumisia :heart:

Ainiin, laskettu aika mulla on nyt virallisesti 29.5, mutta pysyn teidän matkassa :)

Minäpieni ja tirriäinen 20+5
 
Neuvolakuulumisia :wave:

Aamusella kävin tosiaan siellä neuvolassa, viimeksi käynyt rv 12+0 ja nyt siis on 20+2, ei yhtään pitkä väli ei :whistle:
Mut painohomma oli mulle kyllä positiivinen yllätys, kahdeksassa viikossa painoa oli tullut VAIN 1,8 kg. Valehteleeko neuvolan puntari vai meidän? ;) Meidän puntarissa lukemat on yleensä enemmän. Kokonaissaldo nyt kuitenkin mulle vähäinen, painoa tullut yhteensä pikkasen reilut 4kg. Olen tosi tyytyväinen :) Neuvolantätikin tuumas että olis voinut tulla enemmänkin, lähtöpaino kuitenkin alhainen.
Pissa puhdas ja verenpaineet hyvät, hemoglobiinikin vielä 124 joten ei tarvita rautaa.
Sf-mitta 19 ja kulki aivan yläkäyrillä. Noh, itseni kohdalla tiedän ettei se ainakaan lupaa suurta vauvaa, meillon kaikki vauvat olleet normipainoisia viikkoihin nähden. Totta siellä on taas paljon lapsivettä, viimeksi ainakin oli. Ja mun maha on oikeasti valtava, tässä hoikassa kropassa näyttäis ku viimesillään olis B) Jospa sais sitä kuvaa tänne joku päivä..
Vauvan syke on merkitty korttiin 148-157, sanoi että hyvää vaihtelua sykkeissä :)
Uutta neuvola-aikaa en edes ottanut, soittelen sit itse kun tarve vaatii, mahdollisesti muutto kuun vaihteessa joten tiedä mihin neuvolaan sitä joutuu..
Sain jo valmiiksi lomakkeet äitiysavustusta- ja lomaa varten, vien ne sit kunhan 22 viikkoa täynnä.. kiva, jotenkin tuntuu että olis sittenkin kiva näpistellä sitä pakkausta mut katsoa nyt mihin tässä päädytään :)

Minäpienelle onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart: Oon kyllä niin kade teille jotka pystytte pitämään sukupuolen salaisuutena syntymään asti. Itsekin haluaisin joskus mutta olen turhan utelias :saint: Ja turhamainen - pittää saada ostella etukäteen oikeanvärisiä vaatteita :LOL:

Anzzu
: Jaksamista pikkuneidin kans :hug: Jospa tuo äidissä roikkuminen loppuis jossain vaiheessa :)

Pikkuvarpunen
: Sulla söpönen vauvamasun alku :heart:

Mut nyt pyykinlaittoon.
Vähän väliä pitää käydä katsomassa palstaa, josko olis tullut uusia ultrakuulumisia.
Niitä taitaa tälle päivälle olla tiedossa useammatkin :)

Hakaneula & :heart: 20+2
 
Vietin aamupäivän äitiyspolilla. Kahtena iltana peräkkäin tullut kipeitä säännöllisiä supistuksia ja alapäässä ollut nipistelyä ja paineen tunnetta (ei liitoskipuja), joten soitin aamulla äitiyspolille, jonne minulla olisi ollut aika ensi viikon maanantaina. He käskivät tulla heti näytille. Reilu pari tuntia vietinkin sitten siellä, kun lääkäri tutki ja ihmetteli. Ottivat tulehdusnäytteet ja tsekkasivat ultralla sekä sisältä että päältä mikä on kohdunsuun ja vauvan tilanne. Molemmat olivat onneksi kunnossa eikä vielä ollut supistukset tehneet mitään vakavaa.
Lääkäri oli kuitenkin huolissaan supistuksista ja pohtikin, pitäisikö jopa osastolle ottaa. Neuvoteltuaan kokeneemman kanssa päätyivät päästämään kotiin, kun juuri sillä hetkellä ei ollut supistuksia eikä näin ollen heidän tipat sun muut asiaa auttaisi. Itse olin huojentunut, kun ei tilanne vienyt osastolle makuulle. Ennemmin makailen ja lepään kotona kuin sairaalassa, vaikka kotona makoilukaan ei ole kaikkein viihdyttävintä. Alkaa tuo sohvan nurkka jo tympäsemään, kun viimeiset viikot olen siinä maannut. Kesään on vielä matkaa...

Ensi viikolla seuraavat perjantaina taas tilannetta. Lisäksi käyn maanantaina rakenneultrassa, jolloin voin päivittää tilannetta, jos aihetta lisähuoleen. Antoi Litalgin-reseptin kokeiltavaksi kipeisiin supistuksiin. Pienesti vinkkasi myös mahdollisuudesta, ettei töihin ole enää ehkä asiaa. Nyt laittoi joka tapauksessa kuun loppuun asti sairauslomalle. Huojentavaa, että kaikki on kunnossa, mutta kurjaa, että tämä raskaus nyt ei meinaa sujua ihan ilman ongelmia. Voimakas pahoinvointi on muuttunut supistushuoliin, joten turha varmaan odotella hehkeää raskausvaihetta... :p

Ihania ultrauutisia taas saatu pinoon ja lisää odotellaan. :heart:

Janelle voimia työhön ja pomon toilailuihin. :hug:

Pahoittelut omanapaisuudesta. Nyt huutaa alapää liitoskipuineen armoa tietokoneella istumisesta, joten voikaa hyvin!

-Syyshortensia ja Millajoonas 18+3
 
ultrakuulumisia
voi juku olin niin haltioissani. ekana katsottiin mun sokerijutut ja toistaseks ne on suht hyviä eli jatkan vaan sokereiden mittailua. sano että rv 26 jälkeen joku systeemi muuttuu tai sokerin eritys vai oliko se istukka en mä muista että sen jälkeen mietitään uudestaan tuota insuliiniä.
sitten tunnin sain ihastella mein hilma-elmeriä joka taitaakin olla nyt sit pelkkä elmeri eli selvä poika ei mitään epäselvyyksiä ja tyttöä siitä ei saa tekemälläkään =) nähtiin kuvassa selvä pippuli + killuttimet sekä saatiin näistä sukukalleuksista oikein hyvä kuvakin ultraajakin näytti kuvaa ja sano ettei tästä voi erehtyä on niin selvä tapaus =) kaikki oli ok painoa 320g vastas viikkoja aivoissa oli kysta (??) mutta sano että siitä ei tarvi olla huolissaan kuulemma monelta sellanen löytyy ja häviää itestään rv 28 mennessä. oli niin ihanaa katsella tunti sitä kuvaa. näytti myös 4d ultrausta ja ois antanut meille 4d kuvankin mutta kaveri käsillä ja jaloilla huito sellaseen tahtiin että siitä kuvasta ei tullut mitään. anto sit tavallisen ultra kuvan + tämän sukukaleus kuvan =)

sain seuraavan ultra-ajan tasan 6 viikon päähän eli hemikuun loppuun :heart: :heart: viikkoja sillon 25+6 =) eli eihän tässä taas kauaa mee kun nään elmerin =)

ainiin ja ukkeli oli mukana ja mein 8v tyttö kysyin saako tulla mukaan ja sai tulla. mies jo innoissaan möläytti sukulaisillekkin että poika tulossa vaikka piti salassa pitää =)

tänttärä ja elmeri 19+6
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista tänttärä ja minäpieni!

syyshortensialle jaksamista supisteluihin! Onneks pääset kuitenkin seurantaan suht usein, niin osaavatpahan reagoida sitten ajoissa jos jotain ilmenee :hug:

Maira, no ilmankos! Eli jännättävää riittää:D Onneks mahan kasvu on aika yksilöllinen juttu:)

eipä mulla muuta, oli pakko tulla kommentoimaan kun niin moni oli jo päässyt rakenneultrassa kurkkimaan! Miten siihen maanantaihin voikaan olla niin pitkä aika..en millään malttais odottaa :p

 
Äh, mä en pysty keskittyy mihinkää enkä varmaa nukuttuakaan ens yönä kun jännittää se ultra..Onneks se on aamusta jo ja lupasin hakea äitin niin saan aamulla ajan kulumaan... =) Kunhan vaan kaikki olis ok.
 

Yhteistyössä