~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Tammikuussa -10 (kaikki lisäys ja päivityspyynnöt YV:llä)

Tipu Topakka
Pitkästä aikaa pinoon!
Pahoinvointi on vihdoinkin helittänyt. Sen sijaan tilalle on tullut kova iskias kipu ja viikon ajan on tullut kivuttomia supistuksia.
Tänään oli taas lääkäri ja kaikki oli kunnossa, mutta istukka on on puoliksi kohdunkaulan päällä.. Pitää nyt katsoa lähteekö siitä vähän sivummalle kohdun kasvun myötä.
Liikkeitä on alkanut tuntua :heart: Aikamoinen hyrrä taitaa olla tämä kolmas tulokas :D

Kysyin lääkäriltä millonka näkis kumpi on tulossa ja sovittiin kolmen viikon päähän ultraus aika =) Samalla istukan kontrolli. Pitäisi varmaan pian alkaa etsimään Kätilöä. Täällä on minusta mukava käytäntö, että sairaskassa kustantaa kotiin kätilön raskauden ajaksi joka tulee käymään myös synnytyksen jälkeen.

Tipu ja hyrrä 18+1
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :flower:
Ja aivan ihania masukuvia teillä... voisin katsoa josko saisin minäkin jossain vaiheessa aikaiseksi
=)

Me päätettiin miehen kanssa eilen että mennään 4d-ultraan. Mua alkoi hermostuttaa, kun mies aina välillä kiusaa, että voihan sieltä tulla kuitenkin poika vaikka tyttöä lupailtiin. Ei sillä... mulle lapsi on aivan yhtä rakas ole se sitten tyttö tai poika, mutta alkoi vaan ahdistaa, kun olen ihminen jonka täytyy saada valmistautua kaikkeen huolella ja sitten se mies tolla lailla sekottaa mun päätä. Ja olen kyllä muutenkin niin utelias, että haluaisin se DVD:n siitä pienestä =) Meillä on nyt siis 4d-ultraan varattu aika Femedaan ensi keskiviikolle... en millään malta odottaa.

Ensi tiistaina on sitten neuvolakin. Jännittää kovasti varsinkin mitenköhän mun painolle on käynyt. viikkolle 18 mennessä oli tullut 1,3kg, mutta nyt on toivottavasti tullut vähän enemmän. Lähtö BMI oli kuitenkin vaan 18, niin olisi aika hyvä lapsen ja itsenikin kannalta, että paino nousisi tän raskauden aikana.

Sitten selkäkivuista. Täällä kärsitään niistä myös. Mulla on lannerangassa aika pahaa osteopeniaa ja sekin varmaan vaikuttaa asiaan. Useimpina aamuina herään nimenomaan siihen että selkää särkee julmetusti. Ja vähän pidemmään likkeelläolon jälkeen selkä väsyy kovasti. Täytyisi hankkia se tukivyö.

Hankinnoissa olen vielä harkinta asteella. Ajattelin, että nyt voisi tosissaan alkaa jo hommaamaan juttuja, kun muuten ne stressaa mieltä. On tää vaan hankalaa, kun täytyy vertailla vaihtoehtoja jne. Ehkä pitäisi tehdä vaan niin, että kun löytää kivan pinnasängyn, hoitopöydän jne, niin ostaa vaan, eikä jää jahkailemaan.

Onko kukaan muuten hankkinut mitään vaunula.fi:stä tai vauvamaailmasta? Niissä on aika edullisia juttuja ja me ajateltiin tilata ainakin vaunut tuolta vauvamaailmasta. Niissä on tosin kaikkea muutakin kivaa mitä mä haluaisin tilata :LOL:

-tipi81 ja pupuli 20+5-
 
Oijoi paljon tullut hyviä ultrakuulumisia! Onnittelut niistä kaikille!
Itsellä koittaa maanantaina se hetki, eikä millään malttaisi odottaa! :D

Ja masukuvia... voih... voisin itsekin laittaa, kun kyllä tuota masua on jo sen verran et kuvata vois, mutta kun on niin avuton näissä tietokone/kamerajutuissa niin niin... no joo saa nähdä. :ashamed:

Ahdistus ja paniikki ovat tulleet noissa vaateasioissa myös välillä. Kyllä noi legginssit tai mammahousut on vaihtoehtona eli ihan turha haaveilla laittavansa normipöksyjä jalkaan. Kevättä odotellessa, niin vois heittää hametta ja muuta kevyempää päälle.

Ja nyt iltapäiväkahvin vuoro, joten hyvää viikonloppua kaikille! :wave:

garden ja nasu-reiska
 
Mikä väsymys iski tähän pe-iltapäivään!|O Moneen viikkoon ollu vastaavaa, toivottavasti ei jatkuis pitkään, eilen meinasin nukahtaa sohvalle jo seiskan pintaan.
Ehkä pieni ostoksilla käynti piristäisi;) Saattaisi auttaa myös aamuiseen vaate-ahdistukseen.
Muuten, kun oli mainintaa nettikaupoista, niin voin ainakin suositella Villiankkaa ja Vaippataloa. Toisesta liivit, toisesta (ehkä maailman mukavimmat) mammahousut. Toimitus oli todella nopeaa!

Mukavaa viikonloppua kaikille!
Miumiu ja pieni 19+4
 
milkei, kyllä mul on ollu kaikilta samanlainen pallo, tosin kahdelta viimeisimmältä se pallo oli Waltava!:D Mut aina samaan tapaan eteenpäin töröttänyt, en juurikaan leviä sivuillepäin.

Ihana ultrakuva, Maira! :heart:

Siis teillä muillakiko on kamalaa väsymystä?? :eek: Siis sellasta järrrrrkyttävää?
Olen ollut ihan suht pirteä, mut eilen iski AIVAN valtava väsymys, siis niin jotain totaalista, etten meinannut pystyssä pysyä...nukuin 2tunnin päiväunet ja oisin voinut nukkua 5 lisää! :ashamed: Tänään lähes sama homma...nuokun vaan... :ashamed:
Aloitinkin rautapillerit ihan omalla luvalla kaiken varalta!

tänttärä, toivotaan, et vauvalla kaikki hyvin kuitenkin!! :hug: Monesti sitä säikäytetään vähän minkäkinlaisilla jutuilla! Toivotaan parasta. :heart:
 
Mites te täällä voitte? ilmeisesti hyvin, teksteistä päätellen :hug:

Tänään tuli 2 viikkoa poikien syntymästä ja huomenna ois hautajaiset :'( :'( eilisestä asti ollut vaikeaa kun tajusin et pari päivää ja nyt enää yksi yö ja sit en näe poikia enää ikinä :'(
 
Onnea Mairalle pikkupoika uutisista!
Oon kyllä ihan ihmeissäni, että siellä on tosiaan vaan yks :LOL:
Ihana ultra kuva poijjaasta!
Vaikka en mää tajua tosta oikee mitää, onko siinä jalka, missä ne munat on?
Tossa oikeella vai? :LOL:

Ihania masuja teillä...
Mä en oo ottanut ainuttakaan kuvaa mun mahasta, ehkä sitten loppuvaiheessa.

Mutzillalle jaksamista huomiseen päivään! :hug:

Oma vointi on ihan hyvä. Ahdoin taas äsken roskaruokaa napaani... :whistle:

Jane ja pikkuveijo 18+5
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! Mukavaa tulla joukkoonne! Harjoittelen juu'u tätä foorumin käyttöä: äsken kirjailin pätkän, mutta teksti otti ja hävisi.. Luulin, että voin välillä vaihtaa keskustelun sivua ja katsella laittamianne kuvia.. En ilmeisesti voi..

Pikinen Miun mies on vain arkipäivät reissussa nyt jonkin aikaa, viikonlopuiksi tulee kaveriksi lämmittämään mökkiä. :) Huomenna olisi rinnepäivä tiedossa, mutta en uskaltaudu enää itse suksille... Lumikenkien kanssa ulkoilua siis tiedossa.

Todella paljon näitä ultria kasaantunut näille hetkille - omaansa vain saa odotella... Ihana kun on niin hyviä kuulumisia niistä teille tullut. Toivottavasti sinun Tänttärä-82 huolesi osoittautuu "turhaksi".

Miulla oli myös hempat suht matalalla jo joulukuun neuvolassa. Epäili täti, että rautaa pitää ryhtyä popsimaan ennen seuraavaa käyntiä. Ajattelin kipaista ensiviikolla mittauttamassa työpaikan labrassa kuitenkin -utelias kun olen. Väsymystä ei kuitenkaan nyt hetkeen ole ollut. Olin kyllä kutakuinkin viikolle 14 kuin kuollut lahna...

Mutzillalle osanottoni ja jaksamista teille surussanne. :hug:
 
Mutzillalle suuret halaukset ja osanotot :hug:

tänttärä-82, voi poika siis tulossa, onnea :heart: .

Niin ei me nyt sitten hankita kaksostenrattaita, vaan eiköhän se lautajuttu riitä meille. Ainut mikä askarruttaa siinä on, et miten saa alle 3v. ikiliikkujan pysymään laudan päälle, ilman että huitelee välillä ties missä... :LOL:

Täällä ei nyt millään jaksais oottaa tiistain rakenneultraa! Esikoisesta ei me tiedetty kumpi on tulossa, mut nyt olis pakko saada tietää. :) Jos ei näy, niin harkinnassa ois 4D ultra, täällä oli aikaisemmin jotain hintapolitiikkaa siitä, mut en muista missä ketjussa. Onko kellään tietoa esim. Tampereen terveystalon hinnoista?

-pikkutikru ja muru-papu 19+ 3
 
Heippa kaikille!

Muzillalle voimia raskaaseen päivään :hug: Voimia myös tulevaan, olet ollut kovasti minunkin mielessäni, vaikka täysin vieraita olemme.

Muuten pinossa on ollut ihania masukuvia ja ihania ultrakuulumisia :) Omaan ultraan vielä kamalan piiitkä aika.
Ja joku minuakin uudempi oli mukaan tullut, tervetuloa!

Väsymystä pukkaa täälläkin. Oikeastaan ei ole hellittänyt vielä juuri lainkaan, joten liekö matkakumppanina kesäkuuhun asti |O Masu on myös iso, kuin pallo. Olen myös sen sorttinen, että jokaisesta olen ollut kuin valas. Sitten kateellisena katson niitä, joilla pieni sievä kumpu, eikä muualla mitään. Itsellä takapuolikin kasvanut mahan kanssa samaa tahtia :/

Mitenkäs muilla, jotka ei vielä ole ultrassa käyneet tai eivät ole sukupuolta kysyneet tai saaneet selville, onko teillä tuntemuksia tulokkaan sukupuolesta? Osa ainakin on jotain veikkaillut. Itselläni ei mitään vahvaa tuntemusta. Aluksi tuntui tytöltä, sitten pojalta, nyt taas ehkä vähän enemmän tytöltä... Jänskää arvailla ja kuvitella millainen pienoinen masussa kasvaakaan.

Toivotan kaikille kaunista ja rentouttavaa viikonloppua!

-unelias-
 
Elettaria Kyllä vaan juuri sellaista järkyttävää väsymystä, mietin juuri itsekin tuota rautaa. Vaikka viimeksi oli niin hyvät arvot, niin äkkiäkös se siitä laskee.
Taidanpa minäkin napsia muutaman rautalisän. Tänään alkoi myös tuo päänsärky..(tosin mikä vaan näistä taitaisi käydä myös raskauden "normioireesta..paitsi ruokahaluttomuus tietenkin :LOL: )

Tyypillisimpiä raudanpuutoksen oireita ovat väsymys, fyysisen ja psyykkisen suorituskyvyn heikkeneminen, huonomuistisuus, keskittymiskyvyn puute, päänsärky, hermostuneisuus, ruokahaluttomuus, kalpeus, ihon kuivuminen, kynsien halkeileminen, huulten ahavoituminen...

Kohta nukkumaan! tavoitteena ainakin 11h
 
Mahakuvaa ei nyt vielä ole, mutta tässä ultrat toiselta ja kolmannelta kerralta (klikkaamalla saa vähän suuremmat kuvat):

GA on siis 5 päivää jäljessä, eli tässä 11+5

Siellä sitä oltiin jalat ristissä kuin riippumatossa ikään. Käsiä ei tässä näy, mutta ovat dramaattisesti otsalla. Kätilön herätellessä käänsi kärttyisesti kylkeä selkä kuvaajiin.


17+2

Kädet eivät näy tässäkään, mutta EDELLEEN ovat samassa asennossa kuin ensimmäisellä kerralla. Dramaattinen poika. :heart: Ja hyvin rauhallinen edelleen. (Jos nyt voi olla dramaattisesti rauhallinen?)

Ja tänään poks poks 18!
 
Maira ja Milkei, ihania ultrakuvia myös teillä ja onnea pojista :flower:

Niin ja unohtakaa noi 4D- ultran hintakyselyt, näköjään edellisellä sivulla oli jotain juttua siitä. :ashamed:
Eipä mulla muuta, hauskaa viikonloppua kaikille! =)

-pikkutikru ja muru-papu 19+ 4
 
unelias: Mulla on rakenneultra ensi viikon perjantaina ja ihan poikaolo on. Täytyy sitten todella asennoitua uudestaan, jos sieltä onkin tulossa tyttö. Mä haluan kyllä ehdottomasti tietää kumpi on tulossa, eli jos rakenneultrassa ei näy niin sitten mennään 4D-ultraan.

ON: Aika tasaista menoa on nyt ollut. Ultra on tosiaan ensi viikolla ja neuvola sitä seuraavalla. Sitten on taas jotain kirjoitettavaa. Tuntuu että ton rakenneultran jälkeen ei ole enää mitään odotettavaa ja viikot matelee. Ois jo vaikka toukokuu.

toffo 20+3
 
Hienoja masu- ja ultrakuvia olitte laitelleet! =)

Mairalle onnittelut hyvistä ultranäkymistä ja poikaennusteesta :flower:

Milkei: Joko sisko on saanut vaavin syliin eli voiko tätiä jo onnitella? Kaikki hyvin siskolla muuten?

Tänttärä: Onneksi pääset 6 viikon päästä taas ultraan, ettei tarvi olla epätietoisuudessa loppuun asti. Toivottavasti huolesi on turha! :hug:

Mutzilla: Voimia suruun ja ikävään! :hug:

ON: Maanantaina taitaakin olla oikein ultrasuma :LOL: Minulla myös ja vaikka olen koko raskauden (ja jo aiemmin) ollut varma pojasta (koska "sukurasite" siihen suuntaan), on nyt alkanut jännittään, josko siellä olisikin tyttö. Anoppi jo sanoi, että syödäänkö ystävänpäivänä vaaleanpunaiset leivokset, jos tyttö tulee. Jännittää!
 
Jane En huomannu eilen puhelimessa sanoa että oon porukoilla joten ei tuu paljon netissä roikuttua... :whistle:

milkei Ihania kuvia! :heart:

Mutzilla :hug: Koittakaa jaksaa..

Nyt siitä ultrasta äkkiä, eli siis, pojalla kaikki hyvin, sydän toimi niinku pitää ja aivokammiot kasvoi ihan niinku kuuluukin. Istukka on kohdun etuosassa. Oli kaikenkaikkiaan tosi mukava kokemus ja kätilö joka ultras oli ihana. :)
Koko vastas viikkoja ja painoa kaverilla oli huimat 280grammaa.. :heart:
Äiteen kanssa siinä menikin sit loppupäivä fiilistellessä... :D

Joku kyseli että miten noita kuvia laitellaan, meillä on tosiaan skanneri jolla saa näppärästi kuvasaastetta leviteltyä muillekkin. :)

Käytiin tänää kattomas asuntoja ja löydettiinkin mieleinen, muutto näillä näkymin jo viikon päästä, kiire tulee, uskaltaisin väittää... :whistle: Oon tässä nyt sit yrittäny ettiä uutta nettiyhteyttä yms. (todellakin muutto oudolle paikkakunnalle + isäntä päivät pitkätykset töissä, mä en oo sekunttiakaan ilman nettiä.. ), mutta jumankauta on hienosti toteutettu kun suomi on jaettu operaattori alueisiin, eli en saa nykyistä siirrettyä vaan pitää ottaa kokonaa uus soneralta joka on turkasen kallis... :kieh: Noh, kaikki aikanaa...

Mutta tää lähtee kokkailee, palataan astialle! :)

Maira ja eemeli 19+4
 
Pitkästä aikaa, käyn kyllä joka päivä lukemassa teidän juttuja mutta olen niin huono kirjoittamaan :ashamed: Unelias täällä ihan poika olo ja asennoitunut siihen että poika tulee. Ultra on vasta 3 viikon päästä joten silloin sitten selviää pitääkö tuntemukset paikkaansa.

Marjukka 16+4
 

Yhteistyössä