~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Tammikuussa -10 (kaikki lisäys ja päivityspyynnöt YV:llä)

tänttärä onnittelut hyvistä ultrakuulumisista sekä poikalupauksesta =)
Kys:llä siis tosiaan on 4D-ultra ku siitä täällä ajattelin kysästä. Voi vitsi, ootan innolla maanantaita :heart:

Onnittelut myös hyvistä ultrakuulumisista minäpieni :flower:

ON: Täällä ei väsymystä kummempaa.

Niisku- ja hilmakullervo 20+1 :heart:
 
Pikkuvarpunen: Joo Naikkarilla käytiin. Eivät varsinaisesti kerro sukupuolta, vaan sanoin, että haluaisin tietää. Ultraaja etsi sitten hyvän kuvakulman, laittoi pauselle ja kysyi: "Miltäs se näyttää?". Sanoin, että pippelihän se siinä ja ultraaja siihen, että joo-o joo-o siltä näyttäis. Aika selkee homma.
Eli rohkeesti sanot vaan siellä, että haluaisit tietää! Kiva pikku masu sulla kuvassa. Mulla samanlainen, mutta ei voi sanoa, että olis mulle tyypillistä! Tytöstä mulla oli ihan hillittömän kokonen maha näillä viikoilla ja painokin oli noussut jo reilut 10 kiloa. Voi kai noista mahoistakin jotain päätellä sukupuolesta, wink wink. :whistle:

Ollaan jo ihan melkein terveitä ja huomenna tytön 1vee -neuvola ja mun neuvola!

*muoks Aina niin ihanaa lukea teidän kivoista ultrakuulumisista ja muistakin kuulumisista!
 
Taustailija ilmottautuisi mukaan klubiin.. Seuraillut kuulumisianne jo pitkän aikaa, mutta nyt miehen reissuille työn merkeissä pitkät pätkät alkaa tuntumaan, että voisihan taustalta eteenpäinkin astua. Opettelen tätä foorumin käyttöä - koskaan minnekään kirjoitellut.. :ashamed:

Esikoista odotellaan ja viikkoja kasassa 17+3. LA on 21.6. Raskaus on sujunut aika mukavasti; tosin liikunta jäi alussa pahanolon yllättäessä aina aamuisin kuntosalilla parinkymmenen minsan treenin jälkeen. Eikä lenkkeilykään oikein sujunut. Nyttemmin sitten olen laiskistunut, enkä ole saanut itteäni liikkeelle. Ja kiloja varmaan kertynee tästäkin syystä. En omista vaakaa, onneksi. Neuvola oli viimeksi joskus joulukuun puolessa välissä ja seuraava tulee olemaan vasta helmikuun puolessa välissä - joten voihan tuo vaaka näyttää eri lukemia.

Oli mukava lukea keskusteluitanne ja vinkkejänne kestovaippailuun. Se itsellemmekin ensisijainen vaihtoehto ja meinaan saada sen sujumaan.. Vaipat tuleva isoäiti on lupautunut tekemään, malliksi muutamia hänelle tilasin. Toivottavasti malttaa höyryissään olla tekemättä niitä alkuun järkkyä kasaa - jos ei matskut/malli sovikkaan tulokkaalle. Ihana äiskä! :)

Pelkoja ja epävarmuutta on minullakin ollut, kuten täällä taitaa kaikilla olla. No huoli kasvattaa vanhemmuuteen, ei siitä eroon pääse. Rakenneultraankin on niin pitkä aika, vasta helmikuun alussa. On ollut ihana lukea teidän ultrakuulumisianne! Onnea!

Hups, tais tulla heti alkuun yliannostus minusta..

Rutti rv 17+3
 
Mulla on 4D ultra kahden viikon kuluttua. Kela korvauksen jälkeen itselle jää maksettavaa noin 160?, 45min kestää käynti. Kela korvaa ultran rv21 asti, sen jälkeen rv27 asti lääkärin niin katsoessa. Eli rv21 jälkeen korvaus riippuu siitä mitä lääkäri on diagnoosi kohtaan laittanut. Eli jommallakummalla vanhemmalla/ suvussa täytyy olla jotain mitä pitää tutkia tarkemmin ja siksi 4D. Näin tänään klinikalta selitettiin.

Onnea kaikille ihanista ultranäkymistä. Toivottavasti itsekkin saan sukupuolen tietää ja se pitäisi vielä paikkaansakkin. :heart:
 
jane olipas ohjelma.

Rutti tervetuloa. Kyllä se meinaa olla niin että tässä se lasten koulu aika menee kun tänne kirjoittelee. Mieheni on myös työreissulla nyt saksassa ja tulee tiistaina kotia ja on ollut sitten 2 viikkoa liikkeessä. On niin hemmetin ihana saada se kotia kyselin jo että eikö se voi yhtään aikastaa kotia tuloa mutta kuulemma ajaa rekan ja silloin ei pääse aikasemmin.
 
ISOT ONNITTELUT KAIKILLE RAKENNEULTRASSA JO KÄYNEILLE!!! :heart: :heart: Näkyis oikeestaan vissiin kaikilla olevan hyviä uutisia :)
Tässä taas huomaa et miten nopeeta se aika menee... :D
Me meinataan kysyä sukupuolta, vaik silloin ennen odotusta jo puhuttiin että ei oteta selville, kun esikoisen kanssa otettiin... Mut sitä vaan on niin utelias ettei jaksa odottaa sinne kesä-heinäkuulle :LOL:
Rutti tervetuloa porukkaan, sulla on sama laskettuaika kuin mulla :) Onnea odotukseen!!! :heart:
salmander joo, mulle on ihan sama onko esikoista vai jo monenettaan odottavia, kun ois kiva vaan tutustua muihinkin pk seudun mammoihin ja tuleviin :) Ja vielä samaa aikaa odottaviin. Mut koitetaan saada porukkaa kasaan!

Mutta, tänne ei uutta.. En oo vieläkään liikkeitä tuntenut, ja eikä oo masu kasvanu joten liikkeitä ootellessa.. :heart: Muuten varmaan oottelisin ihan kauheesti iiiiiisoa vaavimasua, mut en sit jaksais niin leikkiä/touhuta Sisukkaan esikoisen kanssa.. Niin ei sillä masulla siks ookkaan kiire. Vaikka vauvamasut on niiiiin ihania.. :heart: Mulla vaan esikoisesta jäi kauheet raskausarvet masuun :p Vasta alkaneet haalistumaan... Mulle tulee niin hiton herkästi raskausarpia :/
Mutta vointeja teille kaikille :)
SisunÄiskä & Aarre (sittenkin) 17+3 :heart:
 


Huomenta kaikille! :)

Tervetuloa mukaan, Rutti! :hug:

Suuret onnittelut ihanista ultrakuulumisista jokaiselle!! :heart:

Täällä vain odotellaan sitä ultraa, joka olis maanantaina...
Mutta ihania liikkeitä ja potkuja olen saanut tuntea aivan vähän väliä...kyllä sitä nyt jo on ihan rakastunut siihen pieneen ihmiseen, se on kummallista. :heart:

Tänään olis tarkoitus siivota. Mut ensin laitan muksut kouluun ja juon toisen kupin kahvia!
Koitan saada tänään sen kuvan tänne, jotta saatte pyörtyä... :xmas: näkemisiin!

-Elettaria & murunen 18+6
 
Tervetuloa Rutti! :)

Voi ei mikä aamu, ensimmäistä kertaa tunsin itseni ihan valaaksi. Kun aamun kiireessä etsin vaatteita. Ei mikään tuntunu istuvan tai vatsa näytti isolta. Tähän asti kaikki paidat sopineet vielä ihan hyvin. No ehkä se on se illalla syöty fetasalaatti, ei ole suola hyväksi..turvottaa. Mutta pitäisköhän sitä kuitenkin tehdä viikonloppuna oikein pitkä kävelylenkki :D
Maanantaita odotellessa (kerrankin)..ultra, "check ja töissä kertominen "check.

Kivaa lukea muiden ultrakuulumisia!
syyshortensia toivottavasti tilanne siellä rauhoittuu, ota rauhallisesti ja yritä olla kovin tylsistymättä:)

Miumiu ja pieni luikero 19+4
 
Anzzu: Voimia esikon ja miehen kanssa! Kausia nämä ovat onneksi ja menevät ohi, mutta ei tämä tieto paljon hädän hetkellä lohduta :hug:

Salma: Juu, olen kuullut, että Haikaranpesässä oma valmennuksensa, aika samaa kamaa kuin neuvolan oma. Itse jälkiviisaana sanon, ettei neuvolan valmennuksesta miehelleni ollut mitään hyötyä, joten jos ei sinne pääse, ei menetys ole suuri - ainakin siis jos pääsee mukaan Haikaranpesän valmennukseen. Kyllähän tuo pk-tapaaminen voisi kiinnostaakin =)

Mairan ultrakuulumisia jäämme odottamaan ja olikos muilla tänään - tuntuu nyt olevan ne hetket, kun monella on samana päivänä.

Minäpieni: Onnea hyvistä ultranäkymistä :flower:

Syyshortensia: Toivottavasti saamasi resepti ja lepo auttavat, ettei tarvitse jo näiltä viikoilta loppuun asti pelätä/kärsiä :hug:

Tänttärä: Onnea, onnea: Pojasta, insuliinittomuudesta, kaikesta. Viestisi sai mut hyvälle tuulelle, siitä kun välittyi niin aito onni =)

Tervetuloa Rutti :wave:

Lenniina ja pieni :heart: puoliväli-POKS 20+0 :heart:
 
Mussupussu kiitos paljon infosta! :hug: Täytyy vaan rohjeta sitä kysymään sitten. Meidän neitiä kun odotettiin vuonna 2005, Kättärillä mun mies kysyi ultrassa varovaisesti, että onkohan se tyttö vai poika, ja vihainen kätilö tokaisi, että täällä sitä ei selvitellä.Jäi ehkä pieni kammo... :eek: Ai sieltäkin löytyy pieni ja kompakti vatsa,kivaa!

Komia vatsa EC!

4 D-ultra houkuttelsi kovasti, mutta haluaisin mennä vasta joskus viikolla 25-27, joten sitten ei saatais enää tosiaan Kela-korvausta, ja maksettava olisi huimat 200-230 euroa.Täytyy miettiä asiaa...Toisaalta vauvalle pitäisi tehdä vaikka mitä järkeviä hankintojakin..

Vauva liikkuu vatsassa, hennoin liikkein vielä. Potkuja odotellessa.. =)
Olo on todella energinen ja kaikin puolin LOISTAVA! Tilasin Hot Milkin ihanan imetys-yöasun alesta, mustaa pehmeää laskeutuvaa materiaalia ja mustaa pitsiä.Ihanaa kun nykyään on seksikkäitä ja kauniitakin imetysvaatteita tarjolla! Voi tuntea itsensä naiseksi rättiväsyneenä ja maitoa tihkuvine rintoineenkin.

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE! :hug:

Johanna ja Pikkiriikki 16+5
 
En vieläkään tajua noita teidän masuja! WAU! Musta tuntuu että vähän vaan turvottelee, tosin kaverit on sanonut että olisi kasvanut paljonkin. Ehkä vaan en jaksaisi odottaa :)

Täällä on ollut paljon puhetta tisseistä viimeaikoina, itsellä oli eilen kamala ulkonäkökriisi!! Tuntui että nännien pinta-ala olisi vähintään neliön ja jokapaikka turvoksissa. Valittelin ja keräilin sääliä niin kauan kunnes mieheltä alkoi mennä hermot :D Aamulla naureskelin omalle tyhmyydelleni, alkaa olemaan taas aika herkkiä nämä illat ! :ashamed:

Olen niiiin rakastunut EmmaLjungan valk. nahkaisiin Mondial Combeihin, harmivaan että hinnalle ei voi kuin puuskahtaa. Ne olisivat upeat! Bongasin ne eilen itäkeskuksessa ja hypistelin minkä kerkesin :)

Oi teitä ultrailijoita, meillä vasta 29.1, tuntuu ikuisuudelta! Aina kun on mennyt tarpeeksi monta viikkoa elonmerkeistä niin alkaa kauhistuttaa, potkuja kun en vielä tunne. Tai ehkä tunnenkin mutta en tiedä miltä pitäisi tuntua? :/

Linea negra on ottanut spurtin navan alta jo melkeinpä tissien väliin asti!! Se kiertää hassusti mutkan navan reunalta..

Hyvää viikonloppua ja reipasta mieltä!

Nepu ja Nipa 18 + 6 :heart:
OdottamatonOdotus.blogspot.com
 
Huomenia!

Olipa taas kivoja uutisia kaikilla :)

Tänttärä-82: Onnittelut Elmeristä! :heart: :D Onko nimi vain tekonimi vai tuleeko pojasta oikeastikin Elmeri? On meinaan hieno nimi :)

Mussupussu
: Onnea Pyrystä! :heart:

Rutti: Tervetuloa mukaan kirjoittelemaan! :wave: Ja mukavaa odotusaikaa!

EC: Komea maha! Mulla aikalailla samanlainen, ehkä pikkasen eri mallinen vaan! :)

pikinen
: Sulla kans ihana vauvamaha! On varmaan ihanan iso lopussa kun kaksi pientä siellä :heart:

OdottamatonOdotus
: Heh, tuota mutkaahan sanotaan ns. "pippelimutkaksi" että olisko teillä poika tulossa ;) Muistan lukeneeni, että tuosta "mutkasta" tehty joskus ihan joku tutkimuskin ja taisi muistaakseni olla niin, että n. 75% saivat pojan jolla tuo oli :) Tiedä sitten mutta mielenkiintoisia nuo aina on :)

Mut nyt aamuhommiin tästä :wave:
Mukavaa perjantaita kaikille!
 
ihania masuja teillä oli ne isoja tai pieniä niin ihania vauva masuja ovat :heart: :heart:

rutti tervetuloa

ja oli nyt niin monella tässä perjantaina-maanantaina ultrat että tulkaahan sit kertomaan kuulumisia ja kaikille jo käyneille onnittelut =) kyllä noita ultra kuulumisia on vaan kiva lukea.

eiliseltä hehkutukseltani meinas unohtua että ultraa edeltävänä päivänä eli keskiviikkona tusin sit minäkin liikettä ja kun ultrassa oli niin oikein kunnolla sekä sit eilen illalla ennen nukkumaan menoo.

vointi on muuten ok mutta selkäkivuista oon kärsinyt. eilenkin kun tunnin makoilin siinä kun ultrasivat niin en meinannut päästä millään ylös niin sattu selkää sama on jos sohvalla röhnötän ja nyt kun aamun oon ollut tässä koneella niin sattuu tuonne selkään eli pitää poistua pian touhuileen jotain =)

hakaneula
elmeri on kutsumanimi ite voisin ehkä toisena nimenä tykätäkkin mutta tuo mies ei ikinä sisä sulattas. toisin pojalle on jo nimi päätetty enkä usko että se enään muuttuu =)

ainiin ja viikot poksuu aatella että tässä ollaan jo puolessa välissä =)

tänttärä ja elmeri 20+0 poks
 
Kiva masu, pikinen! :D

OdottamatonOdotus...tissivaivaa on täälläkin! Lähinnä vihlontaa, onkohan se ok? Siis ku joskus on alkuraskaudessa vihlonut, mut et vielä näilläkin viikoilla?? :eek:

tänttärä-82, meillä oli ekalta muksulta Elmeri tekonimenä ja ristiäisiin asti kutsuttiin Elmeriksi, poika kun oli. ;)
 
Mulla on ainakin vihlonut tissejä aikalailla välillä. Inhottava tunne mutta kai se kuuluu asiaan. Söpöjä masuja teilla. :) Mulla on vaan tollanen "lörtsähtänyt" malli. On niinkuin oma maha tossa yläpuolella, kohdunpohjan reuna näkyy ihan selvästi sivulta. :D Ja näköjään on nyt se kutistuminen tapahtunut. Kai se on vauvan sijainnistakin kiinni kuinka iso se on? Innolla oottelen keskiviikkoa ja ultraa. Vasta kello 16 niin koko päivän joutuu kärvistelemään. Mutta onhan se sitten sen arvoistakin. :)

mipsu ja nöttönen 19+0 POKS
 
Ultra ohitse, kaikki on just niinku pitääkin! :heart: Kovin liikkuvainen oli hän, yhtään ei pysyny paikallaan mutta silti saatiin kaikki katottua.. :)
Mä oon ihan täpinöissäni joten koitan toipua tästä olotilasta ja kirjotan sit lisää.. :heart:
Kuvasaastetta




Nii ja oikeessa mä olin, poika se on, SELVÄSTI... ;)

Maira ja eemeli 19+3
 
Onpas kiva lukea ultrakuulumisia ja intoilevia posteja, vasta viikko takaperin oltiin kaikki vähän huolia täynnä. Niinhän sen kai kuuluukin mennä :)

EC:llä on aivan mielettömän ihana masu! Onko sulla tullut kaikista yhtämoinen?

Miulla on varmaan samaa luokkaa Pikisen kanssa, vaikka vauvoja on vain yksi ja viikkojakin vähemmän. Pitää kanssa yrittää napsaista kuvaa jossain vaiheessa. Talvitakki puristaa jo ja nyt pitää alkaa karsia tosissaan vaatekaapista vaatteet, jotka ei enää mene päälle. Mie jo yhden karsintakierroksen tein ja laitoin sivuun paritkymmenet housut, kun joka aamu meinas päästä itku kun ei mahtuneet mitkään päälle. Eli jos ei mahdu, niin kaappiin takas ei ole rievulla menemistä. Alkaa vaan näyttää pian aika suppealta vaatevarasto :kieh:

Sisko on nyt sitten tänään mennyt synnytysosastolle, siellä käynnistellään varmaankin parhaillaan... jännittää niin siskon puolesta! LA oli vasta eilen, mutta hällä ollut jo monta viikkoa niin pahat turvotukset, ettei ihan vissiin terveellistä enää. Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Tulipa muuten mieleen, että te Helsingissä/Tampereella asustelevat, voisitteko suositella jotain kivoja vauvaliikkeitä? Olen ensi kuun lopulla tulossa Suomessa käymään ja olisi tietty mukavaa ostaa jotain "kotimaista" pojalle. Kirjoja pitää kanssa hankkia aimo kasa, jos vaikka kirppareilta kiertäisin ensin.

Nyt kun tietää, kumpi on tulossa, on jotenkin ajatukset pyörineet vain kivojen nimien parissa.. itseasiassa mulla on tällä hetkellä ehdoton suosikki, jonka luulen pysyvän loppuun asti, pitää vain saada mieskin pitämään siitä yhtä paljon. Anopille en meinaa kertoa ollenkaan kun silloin joskus alkuaikoina tyrmäsi JOKA IKISEN nimen, jota olin huvikseni ajatellut. Suoraan päin naamaa siis. "Näääääääj, låter inte bra". No ei tietenkään, kun eivät olleet ruotsalaisia nimiä niistä mikään. Eli tällä kertaa aion olla aivan :x

Tällä hetkellä ongelmana on järkyttävä väsymys. Periaatteessa nukahdan töistä tullessa, välillä syön ja ulkoilutan koiraa ja sit takas nukkumaan. Laitoin juurikin neuvolan tädille postia, josko mun kannattais ruveta jo syömään rautatabletteja erikseen. Vähän harmittaa, kun seuraava aika sinne on vasta viikolla 25 (täällä käytäntö), ensimmäinen kun oli sisäänkirjautuessa, noin viikolla 9.

Tänttärälle puolivälionnittelut! :flower:

Kliseinen "onneksi on perjantai" pätee tänään aika erinomaisesti.

milkei 17+6
 
saako kysellä miten te noita ultra kuvia tänne laitatte? siis skannaatteko vai mitenkä??? *tyhmä minä*

haluaisin itekkin laittaa mutta en taida osata =(

muoks mairan ultra kuulumisia odotellessa ja kiva kuva :heart:

lisätään viä että tosiaan kerroin että lääkäri löysi eilen aivoista kystän mähän menin heti paniikkiin ja tenttasin että mistä tullu?mitä vaikuttaa?miks sellanen ym ym lääkäri vakuutti että on harmiton ylensä ja häviää itestään rv 28 mennessä pois ja vaikka ei häviäis ni ei vaikuta mihinkään kun kaikki muu kuitenkin ok.
no päätin kuitenkin googlettaa ja kattoo mitä netissä siitä lukee eikä ois pitänyt :| mm luki näin
"Tuo kystahan viittaa 18-trisomiaan, joka on vakava kromosomihäiriö."
" Meille myös sanottiin, että löytävät rakenneultrassa päivittäin näitä kystia, mutta suurin osa syntyy ihan terveinä. Riski vaan siis saada down tai trisomia on HIEMAN kohonnut"

nyt mä pilasin sitten oman viikonloppuni ja varmasti oon nyt sit huolesta kankeena seuraavat 6 viikkoa.. :/ :/
kyllähän se siinä kysy mikä mulla oli se down juttu siinä niskapoimu-ultrassa..pitkin mennä lukemaan.
 

Yhteistyössä