~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Tammikuussa -10 (kaikki lisäys ja päivityspyynnöt YV:llä)

Taas paljon tekstiä ja uusia mukaan! Tervetuloa uusille! =)

Painosta sen verran, että kyllä täälläkin on vaaka heilahtanut sellasen 5kg noususuuntaisesti ja nyt en ole viitsinyt edes käydä, ettei tule huonolle tuulelle. Ja kyllä tota masuakin löytyy, että kai siellä kasvaa kunnon möykky. :kieh:

Koskas äippäpakkaus yleensä vaihtuu? Näin kevätpuolellako?
En ole vielä käynyt tsekkaamassa koko pakettia... ens kerralla saan neuvolasta sen todistuksen ja voin rustailla paperit kuntoon. =) Nyt täytyy suunnata Kelan sivuille vilkuileen pakettia...

garden ja nasu-reiska 20+3
 
Moikka!
Ja mukavaa alkanutta vuotta!
Oon käyny jo pitkään täällä lueskelemassa, mutta ite oon taukoillut kun olin omia epäilyksiä että raskaus ois keskeytynyt tms :/ Mutta tämän päiväinen neuvolakäynti antoi uutta potkua kun pääsi kuuntelemaan pienen sydämen jumputusta :heart: :heart:
Tänne on kovasti tullut uutta porukkaa ja onnea kaikille uusille!!! =)
Huomasinpa myös surullisia uutisia, mutzilla :'( Aivan järkyttävää ja itku tuli kun luin. En edes osaa kuvitella tunnetta.. Paljon jaksamista! :hug: :hug:
Tiedän että tuolta etusivulta pääsisi kans kattelee mut kiva taas huhuilla, et onko uusissa pääkaupunkiseudulta odottajia??? Ois kiva tavata täältä päin muitakin kesämasuja. Ja etenkin jos odottaa toista :D Eli oisi samassa tilanteessa :) Mutta eipä sillä niin väliä.
Nyt oon nautiskellut, kun esikoinen on ruvennut heräämään myöhemmin niin saan itekkin nukkua pitkään, tänäänkin herätys oli vasta 10.40 :D
Hyviä vointeja!!!!
Milloin teillä on rakenneultraa? Meillä ois 2.2.2010, ja en jaksais odottaa.. :whistle:
SisunÄiskä ja Pyry(kö) 17+
 
Kopioin tämän edellisen tekstini tänne minne tämän pitikin alunperin oikeasti tulla.
Suutuksissani laitoin väärään paikkaan
:LOL:

Pitää vähän avautua kun ottaa taas päähän töissä!

Millonkas te joilla on ennestään lapsia niin olette jääneet äippälomalle?

Onkohan mulla mahdollista päästä aikasemmin lomille kun teen aika rankkaa kotisiivoustyötä ja ison mahan kanssa se on varmasti vielä raskaampaa.
Nyt jo tuntuu ettei jaksa kokopäivää, oon ihan poikki aina.
Selkään ja jalkoihin sattuu kun siirtelee sohvia ja kantaa mattoja pihalle.
Töissä pomo vihaa mua kun olen 2v aikana jo 4 joka tekeytyi paksuksi.
Pomo ei luvannut helpottaa töitä yhtään (esim. lyhempää päivää ) tuhisi vaan vihasena.
Muutenkin sanoi ettei mua aleta kumartelemaan että iteppähän olet ittes paskaan laittanut...

Ja mitenkäs lomien pitäminen?
Olisi ollut mulla ihka eka täysmittainen kesälomakin tiedossa
Pomo tokas että sitten kerkiät lomailemaan kyllä riittävästi kun ensin käyt alapääsi revityttämässä.

Pomolla ollut muitakin tosi kivoja kommentteja kuten tänään.
Toivotaan nyt että teidän lapsi olisi edes nätti, kun tuppaa vauvat olemaan järestään todella rumia!
Oliskohan pitänyt kommentoida jotain, olin vaan hiljaa?
HUOH!

Juu ja pomo on 23v "kaunis" vaalea sinkku
joka ei kuulemma koskaan tee lapsia, kun ne pilaa ulkonäon

 
Jane69 Eikä, toi kuulosti ihan vitsiltä, ettei kukaan tollasta kakkaa voi toiselle sanoa... Mutta ehkä on keskenkasvuinen vielä itse?! Mut sinuna ottaisin oman pomon esimieheen yhteyttä ja laittaisin valitusta. Vähän pitäis paremmin osata mielipiteensä/asia ilmaista kuin noin veemäiseen sävyyn, kun itelleen kumminkin tärkeä. Koita jaksaa pomosi kanssa!!
 
Jane, et kai oo tosissas? Ootko liitossa? Mun sapen saa kiehumaan työpaikkakiusaaminen ym asiat, mun pitäis harkita varmaan alan vaihtoa...

Jos oot liitossa, ottaisin VÄLITTÖMÄSTI yhteyttä. Ja lääkärihän voi määrätä sulle sairaslomaa, siihen ei ole pomolla sanomista ja jos sen tähden potkut antaa, niin eiköhän siitä jotain korvauksia saa. Ja siulle parempi työpaikka.

Jos et oo liitossa niin ei kai auta kuin ottaa loparit, sairaslomaa tai niellä. On kyllä siinä tyypillä hiekkaa vaginassa, ei voi muuta sanoa.

Edit. pahoittelut kielenkäytöstä.
 
Juu olen kertonut liittoon ja neuvolaankin.
Mutta ei ollut kovin ymmärtäväistä sorttiä tämä neuvolan täti.
Ensimmäisestä neuvola käynnistä asti on ollut helv*****
Sain sen päivän vapaaksi kun olisin kerenny olla töissä vaan pari tuntia.
Kun seuraavana päivänä menin töihin sain kirjallisen varoituksen koska olin kuulemma kieltäytynyt töistä ilman syytä!
Liitto käski pyyhkiä per**** sillä varotuksella.
Toistaiseksi asia annetaan olla sanoivat liitosta.
Ei ole vielä riittävää työpaikka kiusaamista eikä syrjintää... :'(
 
Jane69 käskes sen eukon pitää turpansa kiinni

Aikoinani sain loparit asiakaspalvelusta koska olin huonovoiva alkuraskaudesta eka kylläkin luvattiin saikkua mutta kun soittelin sitten työ vuoroja sanottiin ettei meillä voida pitää raskaana olevaa töissä kun tulee liikaa poissa oloja harmikseni en kuulunut liittoon ja ja en kyllä olisi enään tuon lauseen jälkeen palannutkaan.


Omaa napaa: mulla on huomenna ultra ja jännittää kovasti jos kaikki ei olekaan hyvin.
 
garden ja muut uuden äpakkauksen ihmettelijät, uusi pakkaus yleensä julkistetaan lapsimessuilla, jotka ois sitten vasta huhtikuussa. Saas nähdä joutuuko niin kauan ootteleen et millainen pakkaus on! Empä usko, kai ne jo ennemmin sen laittavat esille :) Ei niin kauan saa ihmisiä piinata! Mä jo niin haluisin sen pakkauksen ja alkaa hipelöimään niitä pienen,pieniä vaatteita. huoh.
 
Ihan kuin olisin jostain ollut lukevinani että äitiysavustus pitää hakea viimeistään 3kk ennen laskettua aikaa? Eli siinä mielessä ei varmaan ehditä uutta pakkausta saada. Ne lapsimessuthan on vasta huhtikuun lopussa. Plääh. On kovin tylsiä ainakin minun mielestäni nuo 2009 vaatteet, mutta toki otan mitä annetaan. :LOL:

Huomenna olisi neuvola. Se sunnuntainen painonnousu taisi olla vaan rullakebabia. :D On taas ollut tällä viikolla pienemmät luvut. Yritän itsekin pitää tuon painon alhaalla. Lähtöpaino oli kuitenkin huimat 80kg, ja pituutta vain 163. :ashamed: Että yritän nyt alle 90kg painaa synnyttämään lähtiessäni. Kasviksilla vatsaani olen yrittänyt täyttää. :) Mutta minkäs teet jos se nousee. Toivottavasti en sentään syömällä itseäni hillittömästi paisuta.

Palaan huomenna neuvolakuulumisten kanssa. :) Ultrakin vasta ens viikon keskiviikkona, sitä odotan enemmän :D

mipsu ja nöttönen 18+4
 
Ehtoota ja terveisiä suihkusta! :xmas:

Jane69, käsittämätöntä tuo touhu!!! :eek: Kyllä mulla kilahtais, enkä perustais, vaikka potkutkin tuollaisesta paikasta tulis...siis oikeasti, sanoisin varmaan itseni irti. En tuollasta kattelis. :hug:

Ja tervetuloa taas uusille minunkin puolestani! :heart:

Tänne ei kuulu sen kummempia. Kävin päivällä kaupungilla ja mukaan tarttui vähän astioita ja muuta kivaa...tais mies saada taas pari harmaata hiusta lisää. :snotty:

Ultraa vaan odotan........................
 
tervetulloo kaikille uusille meitähän on jo varsinainen armeija täällä kiva kiva =)

jane69 paljon jaksuja koitahan kestää..vois olla että sanosin ite muutaman valitun sanan eikä hetkauttas vaikka potkut tulis (tai helppo kai nyt työttömänä sanoo kun joulukuussa loppu työt ja nyt kun työkkärissä kävin sanoivat etteivät ala mua ees mihinkään kurssille laittamaan onneks)

huomenna rakenneultraan ei jännitä yhtään EIPÄ =) miten sitä malttaa housuissaan pysyä jänskättää pirusti samalla sit selviää että jatkanko sokereiden mittausta vai aloitetaanko insuliini =(
maanantaina kävin verikokeissa ja tänään joudun ottaan itseltäni 13 kertaa verinäytteen joista yhden teen yöllä eli pitää laittaa kello soimaan =(

huomista odotellessa
tänttärä ja hilma-elmeri 19+5

niin ja mainostinkohan mä tossa tammikuun alussa että en osta yhtään mitään ennen kevättä nyt on nimittäin ensimmäinen hankinta tehty ja ostettu (tai siis haetaan vasta loppukuusta) brion pinnasänky =)
 


Huomenta!

Onko kellään muulla nipistelyä kohdunsuulla?
En kyllä ihan tajua, mitä tämä on, mut ollut nyt muutamana päivänä...selvästi se on kohdunsuulla ja sellasta pikku nipistelyä! Kun ei nyt kypsyisi vielä tässä vaiheessa kuitenkaan. :/ Mitään tulehdusta ei pitäisi olla.

Ihana kun noita liikkeitä on saanut tuntea nyt joka päivä. :heart:
Alkaa ehkä pikkuhiljaa tajuamaan olevansa raskaana?
Viime raskaudessa tajusin sen vasta 30+ viikoilla, tuntui kyllä lyhyeltä raskausajalta! :D
Olenkohan ainoa, joka ei vältsisti heti sisäistä tätä hommaa?

:xmas: Vointeja!

-Elettaria & murunen 18+4
 
Ei täällä varsinaisesti ole nipistelyä ollut, muuta muutama viikko sitten oli sellaista pientä paineen tuntua. En ihan tarkkaan osannut sitä sijoittaa missä tuntui, jossain kohdun suun tienoilla. Muistaakseni päättelin vaivan vain liitoskivuiksi, meni sitten ohi itsekseen.

Jaah, nyt saattoi selvitä miksei täällä ole hirveästi tuntunut liikkeitä - pikkuinen taitaa olla oikea yöeläjä. Joskus on yöllä herätessä tuntunut liikkeitä ja tänään aikaisin aamulla. Toivottavasti tuo rytmi vielä muuttuu :D
Meillä mies haluaisi jo katsella vaunuja ym. mutta minä olen se joka haluaa odottaa rakenneultraa, jännittää.

Jane69lle jaksamista töissä!

Miumiu ja pieni 19+2
 
Huomenta!

Mä nukuin taas 12h... :ashamed: Unenlahjat tuntuu vaan parantuvan, mut ei passaa valittaa, ei mee kauaa kun ei enää nukuta.. :)

Kohdunsuulla ei tunnu mitää nippailua, mutta häpy ja lonkat oli eilen pirun kipeet..Erehyin reuhtoo meidän vanhan mikron varastosta autoon niin selkäki kiukustu, loppuillan sai sit makailla sohvalla.. :/ Mä ukolle nauroinkin että missäköhän vaiheessa musta on tullu niin heiveröinen ettei kestä enää ees mikroo kantaa.. :whistle:

Mulla on taas yks julmetun iso prisman kassillinen vaatteita ilmestyny tonne pikkukammariin...Kaveri lykkäs mukaan kun oli kuulemma mua varten niitä vauvanvaatteita jemmanu, mukavahan se on, mun ei ainakaa tartte kyl ite lähtee ostaa tolle muksulle vaatteita enää, se ei takuulla kerkee kaikkia ees pitää ennenku käy jo pieneks. :)
Rakenneultraan 2 yötä, ootan sitä ihan mahottomasti, ultrassa kaikki aina jotenkin konkretisoituu, vallankin nyt ku näkee kaiken niin tarkkaan ja rauhassa, th ainakin nimittäin sano että sinne saa vähintään tunnin varata aikaa. :heart:

Mutta josko se tämäki päivä tästä pikkuhiljaa lähtis käyntiin, päivänjatkoja äiteet! :)

Maira ja mytty 19+1
 
Lenniina: Oot kyllä ihan uskomaton tyyppi, kun muistat kaiken! Mites sun omat kuulumiset?

Jane69: :eek: Ei voi muuta sanoa kuin: JÄRKYTTÄVÄÄ! Eikä mun mielestä sanojan ikäänkään voi tässä tapauksessa vedota. Kyllä 23 vee jo jotain tajuaa. Tai luulis ainakin! No, elämä opettaa häntäkin jossain vaiheessa! Toivottavasti saat tilanteeseen helpotusta!

Rakenneultrakuulumisia: Pyry on Pyry! Poika tulossa! Ei oo hirveesti epäilyksiä, kun niin nätisti näytti jalkoväliään ja sellanen mötikkä siellä sojotti. :eek: Mun äiti tosiaan vahti esikoista, niin mentiin miehen kanssa meidän lemppariravintolaan syömään ja juhlistamaan asiaa! Mietittiin jo koko nimeä pojalle, mutta on se vaikeeta! Siis kivoja tytön nimiä on paljon enemmän kuin pojan nimiä. Pitää taas katsoa ranskalaisesta almanakasta ja tehdä sukututkimusta, niin ehkä sieltä joku hyvä toka ja kolmas nimi löytyy... Kannattaa muuten miettiä sitten sitä, laittaako niitä nimiä tänne nettiin, kun täällä niitä "nimivarkaita" pyörii. Ihan tohkeissani esikoisen kohdalla sitä Sisua silloin alkuraskaudessa hehkutin, kun ei vielä tiedetty tuleeko tyttö vai poika ja muutamahan sen sieltä bongas. Ei sillä etunimellä niin väliä, mutta jos keksii jonku tosi kivan, erikoisemman koko nimen, ni ei varmaan kannata laittaa sitä tänne. En mäkään meidän tytön uniikkia, koko nimeä tänne laittaisi. Ihan vinkkinä vaan.
Muutenkin kaikki oikein hyvin mahassa ja pikkuinen peukku hakeutui suuhun ultratessa. Veikeän näköistä! Istukka tosiaan on etuseinässä, kuten sanoin. Sen tuntee todella hyvin vatsan läpi ja kun sanoin ultraajalle, että voimakkaat potkut tuntuvat jopa istukan läpi, sanoi että ihan normaalia on kun olen näin hoikka, eikä vatsassa ole mitään ylimääräistä. Tää raskaus on muutenkin niin kummallinen, kun viime raskaudessa painoin jo tässä vaiheessa enemmän ku nyt ja tällä kertaa lähtöpaino (eka neuvolakäynti) oli peräti 8 kg enemmän ku viimeksi... On kyllä ihme, ettei tällä painon jojottelulla tule niitä raskausarpia.

Pyörähdin keskustan kaupoissakin ultran jälkeen. Alesta löytyi jotain pientä kivaa miehelle ja esikoiselle, mutta tällä kertaa minä ja Pyry jäätiin ilman. Noo, mä just tilasin nettikaupasta itelle uuden Juicyn puvun, ni en mä tartte vähään aikaan mitään...

Tää flunssa on ihan p*stä! Onneks mun äiti tulee taas auttamaan esikoisen hoidossa, niin saan ehkä pari tuntia nukuttua. Yön unisaldo jäi taas aika vähille.

MP & Pyry :heart: rv 20+2
 
mussupussu onnittelut kivoista ultra kuulumisista ja pojasta =)

mairalle onnittelut potkusta ( ite täällä vasta odottelen kai tätä maha makkaraa on sen verran että ei tunnu vielä ehkä jotain pientä myllerrystä tuntunut siis tosi pientä kai?? huomennahan sen näkee millanen liikkuja siellä on)

lenniina oon ite kans pistänyt merkille että huomaat kaiken ja muistat kommentoida lähes kaikkien juttuja siis wau!! ite kyllä luen kaikki kirjoitukset mutta en ikinä muista että kuka on kirjottanut mitäkin..

osaako joku kertoa saako ultraan ottaa vanhempia lapsia?? siis ylensähän niissä on ettei lapsia mukaan ja meilläkin 2 nuorinta on päiväkodissa silloin mutta mietin että jätänkö tuon 8v tytön kotiin vai otanko mukaan että pääseeköhän se mukaan katsoon hilma-elmeriä. kyllähän tuo 8v nyt pärjää kotona yksin sen pari tuntia vähän reilu mutta silti miettii että jos jotain tapahtuu sillä välin ja kun en ite sit voi olla joka käänteessä soittamassa..
 
Emmmaa: Täältä myös osanotto positiivisen lapsivesipunktion tuloksen johdosta! Toivon, että loppuraskautesi sujuu niin hyvin kuin mahdollista!

Jane: Osanottoni todella törkeän käytöksen johdosta, mitä olit saanut! Täysin asiatonta ja tuomittavaa! Kestämistä ja eikun saikkua hakemaan, kun siltä alkaa tuntua. Itse jään ä-lomalle 30 pv ennen la, koska työni on kevyttä.

Pikinen: Täällä jo odotellaan ultrakuulumisiasi :p

Tänttärä: Pidän peukkuja, että säästyt insuliinilta ja tulehan kertomaan ultrakuulumiset huomenissa! Kun luen teidän kirjoituksia, kirjoitan muistilistaa, en kyllä millään muuten muistaisi, kelle pitikään kommetoida :ashamed: Meillä lukee ultrassa, ettei lapsia, mutta en osaa sanoa, miten suhtautuisivat kilttiin 8 vuotiaaseen.

Miumiu: Mulla kanssa masussa yöeläjä ;)

Mussupussu: Onnea hyvistä ultranäkymistä ja poika-ennusteesta :flower: Eikös se niin ollut, että "tyttö vie äitinsä kauneuden" eli nyt kun sulle on tulossa poika, pysyt hoikkanakin =)

).( Mulle ei kuulu kummempia, siksi tulee kirjoitettua omaa napaa harvemmin. Masussa kaveri liikkuu satunnaisesti, mutta useita kertoja vuorokaudessa - vielä ei tunnu masun päältä liikkeet, että pääsisi mieskin kokeilemaan. Rakenneultraan olen menossa ensi maanantaina ja tiistaina neuvolaan, kun ei ole neuvolatädistä kuulunut. Hänen piti konsultoida lääkäriä, että mitäs tehdään näiden mun pissasokereiden kanssa, jotka näyttivät viimeksi jo ++++, kun tietokone hyväksyy vain +++. Sokerirasitukseni oli kuitenkin kunnossa ja th veikkasi, että uuteen rasitukseen tulee lähtö, epäselvää vain oli koska. Aion kyllä kysyä keskiraskauden lääkäriltä asiasta, että eikö olisi järkevää munkin tehdä jotain vuorokauden sokeriseurantaa tms. Voin toki juosta sokerilitkua juomassa, mutta en haluaisi olla diabeetikko tietämättäni, vaan parantaa sekä itseni että masuasukin oloa ainakin ruokavaliolla, jos tarvetta on. No ensiviikolla toivottavasti viisaanpana :/

Lenniina ja pieni 19+5
 
Heip :wave:

Täällä aamu alkoi mukavasti kello 5 kun koiralla alkoi jonki sortin vatsatauti ja ollaan ravattu ulkona sen kanssa tunnin välein. Onneks on lomaa.. Mietin vaan kauhuissani että miten selviin tällasista sitten kun vauva on syntynyt - asutaan siis kerrostalon yheksännessä kerroksessa (tosin onneks on hissi). Taas ois yks syy lisää muuttaa maalle ja omakotitaloon (vielä kun sais ton koulun ekaks loppuun).
Anteeksi oli pakko avautua :ashamed:

Jane69: TODELLA törkeää käytöstä pomoltas. En olis varmaan itsekään osannut sanoa mitään suoraan päin naamaa, meen yleensä ihan hämilleni jos tuollasta tulee suoraan päin näköä. Onko teillä jonkin sortin luottamusmiestä, jos liitto ei vielä tuosta hätkähdä? Tuollainen pomo ei todellakaan ansaitse pomon paikkaa.
Ala on vielä sen verran naisvaltainen, että luulisi tytönheitukan tajuavan vähemmästäkin, että suurin osa tietyn ikäisistä lapsista nyt vaan hankkii lapsia, näin on aina ollut ja tulee olemaan... Tuollasta ei missään nimessä kannata alkaa sietää, ja varmaan muistat ja tiedät itsekin että jos ne alkaa sua raskauden takia sieltä savustamaan pihalle, niin se on laitonta ja sulla on aika hyvä oikeusturva takanasi siinä tilanteessa. Tsemppiä!

Mussupussu: onnittelut poikalupauksesta! Meillä ihan sama nimiongelma, vaikka sukupuolta ei vielä tiedetäkään. Tytölle olis nimiä vaikka millanen liuta, mutta kivoja, ei ihan taviksia muttei mitään ihan kummallisia pojannimiä on jostain syystä ihan mahdoton keksiä.. Pitää varmaan itsekin alkaa tehdä jonkinlaista sukututkimusta jos joku hyvä nimi pomppais sieltä esille. Täällä en itsekään niitä erikoisimpia ja omasta mielestä kivoimpia nimiä haluis hehkuttaa :snotty:

Tänttärä tuo ultrajuttu saattaa olla sairaalakohtaista, mulle Kätilöopistolta tulleessa lapussa luki, ettei ultraan missään nimessä sais viedä lapsia, ainoastaan puoliso tai tukihenkilö.. Mutten sit tiedä kuinka tarkkoja ovat muualla, voishan oma lapsikin olla tavallaan tukihenkilön virassa :)

Kohdunsuulla ei täälläkään tunnu sen kummempia, mutta heti jos nostelen tavaroita hieman rivakammin (tai kun ennen joulua kävin tekemässä meidän porukalla pariin kertaan lumityöt kun olivat lomalla), niin vatsaa alkaa juilia ja nipistellä. En oikein osaa paikantaa sitä kipua, mutta selvästi liittyy omien voimavarojen ylittämiseen :/
Supisteluja tai sellaisia en ole vielä huomannut, mutta kun ekaa odotellaan niin en suoraan sanottuna edes tiedä miltä niiden kuuluis tuntua..

Mulle neuvolatäti muuten viimeks mainitsi perhevalmennuksesta, joka alkais jo helmikuussa. Tietääkö joku mitä siellä tapahtuu? En tajunnut kysyä neuvolassa. Ja onko tuo nyt sama kuin synnytysvalmennus? Meillä kun mies ei pääse noihin perhevalmennuksiin mukaan kun menee sen työn kanssa päällekkäin..

Nyt taas koiran kanssa ulos. HUOH. Sais tosiaan olla jo se maanantai, niin pääsis itsekin ultraan!

Salma ja Sintti 19+4
 
Janelle jaksamista, ompas pentumaista käytöstä.Huhhuh sanon minä. Stoppi tuollaisille kommenteille, erittäin epäammattimaista!Murrrr! :eek:

Mussupussu, Missä kävit ultrassa, Naistenklinikallako? Kiinnostaa siksi, kun ollaan itse menossa rakenneultraan 5.2 NKL:lle, ja olen miettinyt kerrotaanko siellä sukupuolta, jos se sattuu näkymään.Niin ja onnea poikalupauksesta!

Haluaisin tietää vauvan sukupuolen etukäteen, mutta pidetään se varmaan muille salaisuutena synnytykseen saakka. Neitimme 4 v toivoo siskoa itselleen (yllättäen!)..Olen toppuutellut, että muista sitten että sitä ei voi etukäteen valita. Asiasta käydään keskusteluita harva se päivä. Hän toivoo tyttöä koko 4-vuotiaan sinnikkyydellä ja itsepäisyydellä... :LOL:

(.) Vatsa on nyt alkanut kasvaa.Pieni se on edelleen, mutta kohtu kasvaa ihan selvästi. Töissä vain mun omat tiimiläiset tietää raskaudestani, ja saas nähdä koska vatsa näkyy niin selvästi, että muut kehtaavat kysyä asiasta.. ;)
Liikkeitä tuntuu päivittäin, hentoja hipaisuja ja liikahduksia, ei kunnon potkuja vielä.Mutta ihanaa tuntea että toinen on elossa! :heart:
Nivusia vihloo usein, ja alavatsalla paljon muitakin tuntemuksia, kohdun kiinnikkeet siellä venyy ja paukkuu varmaan. :whistle:

Johanna ja Pikkarainen 16+3

Tässä kuva eiliseltä, näin pieni vauvavatsan alku löytyy täältä.
http://i154.photobucket.com/albums/s243/leevu/DSC00773.jpg
 
PikkuVarpunen Oi kun on ihanan pieni ja sievä vauvamasu! :heart: Mä niin mielelläni olisin ennemin tuollaisen kanssa kun näyttäsin nyt jo hylkeeltä... :LOL:

Mikä siinä on, pienimahaset haluais isomman ja isomahaset pienemmän... :p Karu totuus vaan on se että kun maha kasvaa, se on tiellä ja painaa.. :whistle:
 
Kiitos Maira! :hug: Olin jo tuossa huolissani että onko siellä ketään, kun vatsa on NIIIN pieni, mutta kun katsoin masukuviani esikoisen odotuksesta 5 vuotta takaperin, niin silloin mun maha tuli kunnolla esiin ihan yhtäkkiä viikolla 20. Jospa se pulpahtaa nytkin vasta silloin. Ja vaikka mun maha on vielä nyt noin olematon, huiteli esikoisen aikanakin viikon 20 jälkeen sf-mitat yläkäyrien yläpuolella, että täytynee nyt nauttia tästä pikkumasusta vielä.Niinkuin Maira totesi, ison vatsan kanssa kaikki on kovin paljon rankempaa. Sekin aika koittaa viellä...Puuh jo valmiiksi... :D
 
Lenniina :p täällä ollaan :wave:

Eli ultrassa oli kaikki hyvin molemmat köllöttelivät omissa pussukoissa niinku kuulu.
Toinen siellä heilutteli kättä ja lääkäri tuumas että siellä se vilkuttelee meille.
Synnytyspelosta puhuin ja pääsen käymään pelkopolilla mutta lääkäri jo valmisteli siihen että synnytän normaalisti jos lapset on sillain että voi.

Kohdunpohjankorkeus oli nyt 18 viikolla 21cm (edelliseltä oli viikolla 26 21cm se kyllä oli normi raskaus) hieno valaskala musta tulee.

Painoa on kuulemma tullut ihan sopivasti viikkoihin nähen ei kä kuulemma haittaa vaikka tulee kilokin viikossa hä hää neuvolan täti :D

Haettiin äitini kanssa lankaa ja ohje villahousujen kutomiseen joten eikun puikot kouraan :)

Nyt taas mennään kyllä noi tenavat osaa pitää kiireisenä ja sitten mummolaan syömään ja saunaan
 
pikinen onnea mukavista ultrakuulumisista! :)

Ööö..Mullehan kaveri kettuili mun mahasta, kun se tosiaan pullahti jo joskus 13+ esiin...Tuumi mulle et ootko ihan varma että ootat vaan yhtä, nyt se kettuili vielä enemmän kun kuuli et mun sf mitta oli nyt jo 20..Kamalaa jos ne löytäiski rakenneultrassa tolta toisen, ko. kaverille nimittäin kävi niin että toinen bongattiin vasta 18+ ultrassa, siihen asti luuli odottavansa vaan yhtä... :eek: Ens yön painajaiset taattu... :D
 

Yhteistyössä