~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Tammikuussa -10 (kaikki lisäys ja päivityspyynnöt YV:llä)

Hippu-Iita sekä Sulka ja Sinetti tervetuloa :flower:

Täällä tuntuu kunnon tönimistä masussa, varsinki ku menee sohvalle katteleen telkkaria tai koulussaki ku istuu. =) viikko vielä rakenneultraan, sitä odotellessa. =)
Opiskelut alko taas loman jälkeen tänään ja motivaatio on täysin hukassa, mut jospa se tästä. =)

Hyvää alkanutta viikkoa mammat! :flower:

Niisku- ja hilmakullervo 19+5 :heart:
 
kestovaipoista:

Itse ostin uutena kun esikoisen aikana asuin englannissa. Siella kun ei ollut kayttettyna oikein tarjolla. Eli talle lapselle on nama tallessa. Siskolta saan paljon kaytetyja vaippoja ja joitain olen jo ostanut kaytettyna. Ajattelin talla kertaa skarpata niiden kaytossa.
Kauhean kalliita ne on uutena ja ei kylla ole uutena varaa ostella. Parempiahan ne on imukyvyn kannalta kun ovat monta kertaa pestyja. Ja eihan niissa mitann vauhti raitoja ole vain aivan puhtaitahan ne on niin kuin muutkin kaytetyt vaatteet!
Eli rohkeesti kaikki vaan kaytettyja kestovaippoja ostamaan.

Paljon hyvaa tietoa saa kestovaippa infon sivuilta!
 
Tervetuloa uusille joukkoon mukaan! Paljonkohan täällä on aktiivisia? Kaikkiaan tuntuu olevan aika iso joukko.

Mielenkiintoista, että muutkin on pohtineet mahansa yllättävää kasvunhidastumista näillä viikoilla. Kuulunee sitten ilmeisesti asiaan. Onneksi, sillä jos tuo olisi kasvanut koko ajan sitä vauhtia mitä viikoille 16 tai jotain, niin olisin jo aikamoinen jumppapallo.

Aha, jäi torsoksi tämä kun alkaa unitouhut. Mutta täällä siis kaikki hyvin <3

Ja ai niin! Kestovaippoja kannattaa tosiaan ostaa käytettyinä. Hyviä voi saada ja tosi paljon halvemmalla. Kestovaippainfon keskustelupalstalla on tosi vireä ja hyvä kirppis, sitä kautta on tullut hankittua paljon käytettyjä vaippoja.

muoks. täällä siis nyt 18+1 uskomatonta kyllä... (muistelisin että puolivälin jälkeen viikot alkaa kummasti hidastua...)
 
Höh ei se pituus kai ollutkaan 13,6cm. Ei tossa lapussa lue kun päänympärys ja masu ja koipi. Luulin tuota ultrakuvan yläreunassa olevaa mittaa vaavin mitaksi, mutta se olikin toisessa kuvassa 15,4. Enkä mie sitä sit jännityspäissään tullut kysyneeksi erikseen.

Täällä ei olla uskallettu miettiä edes vaippoja vielä kun on ollut niin paniikissa, mutta josko NYT! Oli tullut kutsu rakenneultraankin vihdoin tietenkin just tänään :heart: sinne siis 26.1.

Teille, jotka käytätte kestoja, käytättekö niitä pelkästään vai sekä että? Meillä kun ei ole pesukonetta niin arvelluttaa kestot, vai kuinka helppo niitä on pestä käsin? Nimim. Mie en tiijä mittee
 


Tällä tätillä iski päänsärky...ei kestä tässä kyllä kauheasti istuskella.
Oli sähköt pois pari tuntia ja piti laittaa kynttilöitä joka puolelle, ettei lapset ole ihan paniikissa ja sehän sit tieten teki käryä sen verran, et päässä nyt tuntuu. :snotty:
Jos ottais jonku pillerin ja lähtis nukkumaan.

Painonnoususta oli ollut kai puhetta...olen supertyytyväinen, ettei vielä ole noussut kiloakaan! Edelliseltä tuli kokonaiset 20kg(!!) ja en ehtinyt saada kaikkea pois ennen tätä raskautta ja nyt toivon hartaasti, ettei tulisi yhtään kiloa...olen syönyt normaalisti, mut vaikuttaa varmaan se, ettei mikään makea eikä rasvainen maistu missään määrin (tyttö?) ja olenkin sit syönyt varmaan aika kevyesti.

Kestoista. Olen kestoillut osittain muutaman vuoden ajan, paitsi nyt mennään ihan kertiksillä...elän ihan sen mukaan, mikä hyvältä tuntuu, en siis lähde kiihkoileen. :xmas:
Käytettynä olen lähinnä ostellut, ovat imukyvyltään yleensä parhaimmillaan.
Käsin EN lähtisi itse niitä pesemään, milkei! :D Mut sehän on makuasia.
Onnittelut pojasta ja hyvistä ultrakuulumisista!!! :heart:
 
EC: Hienoa, että potkut löytyi ja mieli rauhoittui. :)

Tänttärälle ja pikkuvarpuselle myös onnittelut liikkeistä.

Maira: Täytyy tunnustaa, että meillä on muutto kesän lopulla myös Pohjanmaalle. Olemme molemmat kotoisin sieltä. Kymmenen vuotta on pian vierähtänyt opiskelujen ja töiden kanssa Etelä-Suomessa, mutta nyt ajattelimme palata takaisin. Pikku hiljaa täällä käynnistellään prosessia: talo myyntiin ja uusi rakennusprojekti käyntiin lakeuksilla. Muistaakseni joku pinossamme asustelee Jalasjärvellä. Muuttoruljanssi on kyllä melkoista, joten tsemppiä! :)

Mussupussun perheeseen paranemista!

Hippu-Iita ja Sulka ja Sinetti: Tervetuloa! :wave:

Lenniinasta oli mukava kuulla. Kaipailinkin jo. :)

on: Täälläkin saatu nauttia mylleryksestä masussa. Ihanaa! :heart: Vielä kun noi tujut ja kivuliaat supistukset jättäisi rauhaan ja pahoinvointi hellittäisi, niin olisi melkoisen jees. Liitoskivuista ei valitettavasti mihinkään pääse, joten niiden kanssa vain eletään, mutta ne kestää.

-Syyshortensia ja Millajoonas poks rv18+0
 
Hei

Kestoista Mie kans oon käyttäny esikoisella osittain kestoja ja kertiksiä... pienellä vauvalla pidin enemmän kestoja, mutta nyt kun pissimäärät ovat niin suria käytän enemmän kertsejä ja hoidossakin on kertsejä.. Kestoja pitäis olla vaihtamassa melkeinpä 1,5h välein, että pitäisivät neidin pissimäärillä :D ja öisin olen aina laittanut kertiksen.

Käsin en minäkään kestoja pesisis... bakteerit ei kuole käsin pestessä. 60 asteessa kun on pestävä nuo kestot, että tulevat oikeasti puhtaiksi :) kannattaa siis harkita sitä pesukoneen ostoa muutenkin vauvan kanssa..pyykkiä tulee hirmu määrät.. palat kyllä loppuun, jos vain käsin peset.. ainakin itse palaisin Milkei

Eipä muuta taas tällä erää :)

-Anzzu
 
Minäkin kyselisin vielä paikkaa joukostanne. Otatteko mukaan? Odotan kolmatta lastamme viikolla 18. Isommat lapset ovat jo koululaisia ja odottavat innolla pikkusisarusta :)

Olen lueskellut paljon kirjoituksianne, mutta vaikean alkuraskauden takia en aiemmin ole jaksanut itse kirjoittaa. Nyt alan jo voida paremmin. Tuntuu vain, että kesäkuuhun on vielä ikuisuus, vaikka välillä aika menee ihan siivillä. Sanonta "odottavan aika on pitkä" pitää ainakin minun kohdallani paikkansa.

Liikkeistä on ollut puhetta ja minäkin olen jo jonkin aikaa tuntenut pientä möyrintää masussa. Kunnon potkuja ei vielä ole sadellut ja niitähän isommat odottavat, jotta saisivat tuntea vauvan masun päältä.

Tarvikkeita en ole vielä mitään hankkinut ja ostoslista onkin pitkä, sillä kaikki vauvatarvikkeet oli ehditty jo laittaa kiertoon. Ihan kiva kuitenkin nyt ostaa sitten uudelle tulokkaalle omat jutut :)

Nyt on alettava hommiin, mutta palaillaan asiaan ja hyviä vointeja kaikille kesävauvan odottajille!

-unelias-
 
Tervetuloaa kaikki uudet, laitatteko tiedot mulle viestinä niin lisään listaan. =)

POKS, taas meni viikko..Ei olis pitkälti puoleen väliin.. :) Samalla kun puoliväli lähestyy, aloitin rasvausrumban, huomasin vaan että maha kutisee siihen malliin et kohta varmaan ratkee, mutta mä rasvaan nyt niinkin perinteisellä kun tummelilla.
Palailenpa astialle jahka tässä vähän heräilen, mukavaa aamunjatkoa kaikille! :)

Maira ja mytty 19+0
 
Haha, kiitos EC ja Anzzu selvityksistä. Meillä ei saa asentaa pesukonetta huoneistoon lainkaan, koska ilmastointi ei riitä ja pelkäävät kosteusvaurioita, joten pyykkituvassa on käytävä, kunnes muutetaan. Eli kertakäyttösiä sitten meille.

Pitäis jotenkin saada silemät auki. Josko vaikka kaffeella. Ei siis suoraan silmiin, vaan jos ihan suun kautta nauttis kupposen.

Mahamyllerryksiä tai muuten vaan ihanien tuntemusten päivää kaikille!
 


Huomenta kaikille!

Ja tervetuloa uusille! :hug:

Tämä minun allergia vie multa järjen!!! Tätä on jatkunut nyt 2kk ja alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää...kissa-allergiaa siis ja vielä on yks katti talossa. Se saa häädön tänään tai viimeistään huomenna, eipä muu auta. Tottakai kirpaisee, mut tämä jatkuva aivastelu ja hypernuha vie järjen... :snotty: Olen yöllä taas valvonut tämän vuoks ja meinasin jo hirttää omin käsin tuon armaan kisulin... :ashamed: No joo. Ihottumaakin nyt sitten meinaa pukata ja taitaa olla vain ajan kysymys, milloin vetää hengen ahtaalle. Hirvittää mitä pahaa tämä tekee vauvalle...:ashamed:
Suursiivous on sitten edessä, kunhan kissasta päästään, vaikka ottaahan se aikaa, ennenkuin kaikki "pöpöt" on talosta lähteneet. Huoh.

Potkuja sain tuntea eilenkin useamman kerran, ihanaa. :heart:

Käsiäni olen tässä aamun hoitanut (ihan ku ei olis muuta tekemistä, heh :D ) ja kaupungilla olisi tarkoitus lähtä käväiseen...ihan huviks vaan, tuhlaamaan. :snotty:

Jaksamisia kaikille tasapuolisesti ja *aamuhali* :hug:

Aivastuksin ja niiskutuksin: Elettaria & murunen 18+3
 
Vieläkö minäkin mahtuisin mukaan? Laskettu aika ois 30.5.10, mutta vahvasti epäilen että menee kesäkuun puolelle, joten haluaisin liittyä teidän seuraan. Lisäksi olen seurannut keskusteluanne alusta asti :) Hyvänä taustajoukkona, sillä en uskaltanut aiemmin itse mukaan.

Ensimmäistä odottelen ja olen 28v. Asustamme Helsingissä ja synnytyssairaala on Naistenklinikka. Sunnuntaina poksahti puoliväli. Tänään aamulla meillä oli rakenneultra. Kaikki näytti olevan hienosti ja kätilö veikkasi vahvasti tyttöä :heart:

Raskaus on mennyt yllättävän hyvin. Olen selvinnyt ilman kovaa pahoinvointia tai muita ikäviä oireita. Mieliala nyt toki on heitellyt aikalailla, mutta muuten siis tämä aika on ollut suorastaan ihanaa. Olen kuitenkin hieman pessimisti, joten olen ollut kokoajan vähän varuillani. viikolla 18 aloin kuitenkin tuntea liikeitä ihan selvästi ja sen jälkeen on ollut hieman helpompaa uskoa, että siellä ollaan vielä elossa B)

Nyt rakenneultran jälkeen uskallan antaa itseni innostua kunnolla hankinnoista sun muista. Luonnollisesti on paljon hankittavaa, kun kyseessä on ensimmäinen lapsi!

Tipi81 ja pupuli 20+2


:flower:
 
Hipsistä hei vaan kaikille! Mä olenkin viihtynyt ikuisuuden tuolla taustajoukoissa, kun tämä raskaus on vaan pannut niin hirveesti pelottamaan..tai lähinnä se keskenmeneminen..nyt pikkuhiljaa se pessimistipeikko alkaa tehdä lähtöä ja ajattelin uskaltautua nauttimaan tästä raskaudesta! Voisin tähän alkuun vaan lisäillä omaa napaa, eli viime neuvolassa multa jo mitattiin sf, oli hurjat 14cm. (vkoja oli sillon 16+5) Ja paljon se oli siks kun oon ensisynnyttäjä ja pituutta ei tästä varresta löydy :D No löytypä selitys sille miks oon niin VALTAVA! Luulin vaan lihonneeni, mut alkupainoon ei ollut tullut kuin 1,4kg! Eli hyvin mennään! Mullahan tota ylimääräistä elopainoa onkin +20kg eli hissukseen pitäis tullakin :ashamed: Liikkeistäkin täällä ollaan puhuttu ja murehdittu, juuri neuvolassa tästä puhuttiin ja täti sanokin, ettei ole ollenkaan ihmeellistä jos pieni viettää välillä monta pvääkin hiljaiseloa, niinkuin joku jo kertoikin, tvvo:ko se oli, niin potkut voivat joskus kohdistua selkään päin. Ja jokainenhan meistä on yksilö. Ei kaikki vaan oo sellaisia riehujia :) Eli huolet mammat pois :hug:
Mitäs tässä sitten vielä saarnailisi, niin Espanjaankin ollaan lähdössä kuun vaihteessa ja siitä johtuen rakenneultra vast 9.2. Sinne on PITKÄ matka vielä. Hui! Ja kestovaippoja olen huuto.netistä tilaillut, nyt niitä jännityksellä odotellaan millaisia tulee. Imse vimsejä lähinnä ja jtn kivoja kuoria niihin. Prismassakin oli tosi hyviä kestoja ja kuoria. Että vinkkinä vaan muillekin :)
Nyt pitää mennä tekemään ruokaa, tulee muuten taas huono olo! Ja jaksamisia kaikille tasapuolisesti! :hug:


 
EC: Onnittelut liikkeistä ja kiitos palstaa piristävistä kuvista! :flower:

Mussupussun perheelle toivon pikaista paranemista! Rakenneultrakuulumisiasi jään odottelemaan :p

Maira: Onnea uuden kodin etsintään ja toivottavasti muutto/kotiutuminen sujuvat hienosti!

Onerva ja Milkei: Onnea hyvistä ultranäkymistä :flower: Milkeille vielä poika-onnittelut :flower:

Pikkutikru: Onnea uuteen kotiin ja hyvä, että tyttönne parantunut! Jaksuja issiaksen kanssa (Ravulle myös!) ja toivottavasti diabetes pysyy loitolla!

Sulka ja Sinetti, Unelias ja Tipi tervetuloa joukkoon :wave: Tipille vielä tyttö-onnittelut :flower:

Jane: :hug:

Syyshortensia: Kiitos! Supistuksetonta ja pahoinvoinnitonta oloa lähetän sinnepäin :hug:
 
Tervehdys tännekin pitkästä aikaa! En ole vain jaksanut käydä kirjoittelemassa kuulumisia mutta jos nyt hieman tsemppais :)

Suru-uutisen kohdanneille iso ja lämmin :hug:

Tervetuloa uudet odottajat :wave:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista onerva ja milkei =)

Liikkeitä olen tuntenut jo parisen viikkoa mutta nyt on ollut muutaman päivän tauko.. Piti ihan käydä eilen neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet ku tuli epävarma olo. Onneksi kuitenki äänet löytyi ja syke oli 140 =)

Poika/tyttöolosta Poikaolo on vahvasti koska on samat "oireet" kuin esikkoa odottaessa. Rakenneultra olis 3.2 ja ajattelin siellä kysäistä ohimennen jos vaikka sukupuoli selviäis :)

Lapsivesipunktio oli 29.12 ja oli kyllä hirvittävä kokemus. Toimenpiteen tehnyt lääkäri ei nimittäin tiennyt miten päin se neula pitää laittaa ja muutenki siinä mietti että mitenkäs kaikki nyt pitääkään tehdä :eek: Onneksi kätilö kuitenkin osasi neuvoa ja itse näytteenotto ei kuitenkaan sattunut ollenkaan.
Tulokset sitten sain viime viikon maanantaina ja ikävä kyllä asukki on k-positiivinen. Minullahan siis on kell-immunisaatio. Nyt odottelemme soittoa OYS:stä ja tietoa siitä mitä seuraavaksi tehdään. Se kuitenkin on varmaa että joudun taas käymään tiuhaan kontrolleissa ja verinäytteet joudun antamaan kuukausittain. Nyt eniten pelottaa se että asukki anemisoituu :| Muuten on onneksi vointi ihan hyvä.

Ensi maanantaita odottaessa, silloin olisi seuraava neuvolakäynti =)

emmmaa ja asukki 18+0 POKS POKS POKS
 
painon noususta
mulla oli tähän mennessä 19+0 viime vuonna tullu jo 17kg!! söin kaiken minkä löysin. poika tuli kotiin ja kysyi "äiti eksä jättäny mulle pizzaa ollenkaan?" "sori kulta mums mums niitä oli vaan kolme...mums mums...gluk gluk gluk.." nyt ei onneks ole tullut kuin vajaa 4kg. tosin lähtöäkin oli 20kg enemmän ku viimeks :ashamed:
 
Tervetuloa uusille! Kiva kun saadaan lisää porukkaa tänne!

Sulka ja Sinetti mä lihavoin tekstin aina silleen että maalaan sen lauseen tai sanan, joka lihavoidaan hiiren vasemmalla, ja sitten klikkaan lihavointinappulaa:)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille! :flower:
Hauskaa kun niin moni tietää jo sukupuolenkin. En millään malttais itse odottaa ens maanantaita kun päästään kurkkaamaan.. (toisaalta sitten pitäis raahautua taas koulunpenkille, motivaatio nollassa..)

emmmaa toivottavasti selviätte säikähdyksellä ja "vain" ylimääräisillä kontrolleilla :hug:

Mäkin olen huomannut että välillä vatsassa pidetään pidempiä rauhallisia kausia, välillä taas sitten myllerretään koko päivä. Jostan luin että suunnilleen puolivälin jälkeen vauva löytää sen oman unirytminsä ja alkaa nukkua/potkia säännöllisemmin.
Tosin oppaissa nyt lukee yhtä sun toista, eikä mun niiden mukaan pitäis välttämättä ees tuntea vielä liikkeitä, eikä niitä ainakaan tuon vau-kirjan mukaan tunne vatsan päältä vielä muutamaan viikkoon - meillä isäntä pääsi eilenillalla todistamaan jälkikasvunsa iltaleikkejä, kun "kuunteli" mun mahaa, ja yhtäkkiä Sintti potkas sitä suoraan korvaan :D

Ja kiitos taas kestovaippatiedoista! Oon kyllä lueskellut ahkerasti kestovaippainfon sivuja, mutta on aina kivempi kuulla mielipiteitä siitä, miten oikeasti kannattaa toimia. En esim. olis tajunnut ettei niitä voi pestä käsin - tosin onneksi meillä on pesukone. Mutta laittaa mietityttämään, ettei niitä tee ehkä mieli raahata vaikka kyläreissuille, jos pesukonetta ei ole mailla halmeilla....
Eli lisää tyhmiä kysymyksiä tulee ihan varmasti tulevaisuudessakin tältä suunnalta:D

Salma ja Sintti 19+3
 
Jälleen kerran pitkästä aikaa... On muka niin kiire, ettei ehdi kuin lukea muiden kirjoitukset.

Täällähän on tullut tosi paljon tekstiä! Ja uusia odottajia, tervetuloa ja mukavaa, että lopultakin olette uskaltautuneet mukaan!!

Iso :hug: suru-uutisia saaneille.

Vähän omaa napaa:
Ensi viikon maanantaina poksuu puoliväli ja samalla viikolla onkin rakenneultra tiistaina ja neuvola keskiviikkona. Olen vapaalla töistä tämän viikon, joten tavallaan toivoo viikon menevän hitaasti, mutta kieltämättä ensi viikkoa odottaa kuin kuuta nousevaa! Aivan mahtavaa päästä taas katsomaan pikkuista!

Hei teille Ruotsissa asuville (ja muillekin, jos niitä on), äitiyspakkauksenhan voi ostaa:
"Voit halutessasi ostaa pakkauksen, jos et voi saada sitä esimerkiksi ulkomailla asumisen vuoksi. Pakkauksen hinta on 274,15 euroa + postituskulut." Kelan sivuilta löytyy lisää infoa.

Pine ja pikkuinen 19+1
 
Hellou! :wave:

Tervetuloa uusille! :flower:

emmaa toivottavasti selviätte asiasta kuitenki mahollisimman vähällä :hug:

Mä soittelin tänään niistä sokerirasituskokeen tuloksista ja ne kaikki täysin normaalit. Tippu iso kivi harteilta ku sai ton asian pois päiväjärjestyksestä.
Mulla on ollu tässä nyt muutamana päivänä päänsärkyä ja oon ollu väsyneempi, en tiiä mistä moinen. Olisko vaan stressiä ku piti taas kouluun palata loman jälkeen :whistle:

Paino on täälläki noussu n. 3kg alkuraskaudesta, mut mulla on kyllä niin kovat turvotuksetki että neki tota painoa tuo. Pyrin syömään terveellisesti ja liikkumaan sen minkä vaan jaksan, jottei tulis niitä "ylimääräsiä" kiloja, mut sitte alkaa dieetti ku vaan saa tän pikkusen maailmaan. =)

Jaksamista kaikille! :flower:

Niisku- ja rakas 19+6 :heart:
(huomenna puoliväli :eek: )
 
Heippa.

Täällä myös yksi väsynyt mamma,ottaa koville taas päästä työrytmiin pitkän loman jälkeen :ashamed: :/

Tervetuloa uusille :wave: Meitä on jo iso joukko :D

Kiloja on kertynyt tässä raskaudessa muutama tähän mennessä,eiköhän se tahti kiihdy loppua kohden :whistle:

Äitiyspakkausta jännäilen,vaihtuuko uusi niin,että saan sen ja millainen uusi pakkaus on :D

Rapu ja :heart: 20+0
 

Yhteistyössä