~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Tammikuussa -10 (kaikki lisäys ja päivityspyynnöt YV:llä)

Maira Oma laskuvirhe ollu kokoajan :LOL:
Mä oon ilmeisesti nukkunut yhden viikon välissä niin on jääny laskematta! :p
Höh et muuta minnekkää :eek:
Mulla on näläkä TAAS!

Tylsä ilta, mies testailee karaoke laitteita huoh :headwall:
Ja testailee varmaan koko viikonlopun
Minne sitä menis pakoon vai alakasko jodlaamaan :LOL:
 
Milkei...Suomi on ainoa maa koko maailmassa, jossa on tuollainen keksintö, kuin äitiyspakkaus! Näin ainakin joskus jostain luin. Että siis ei ole sellaista Ruotsissa.
Liberolta olen saanut sellaisia lahjuksia kyllä, mut silloin täytyy kuulua Libero-kerhoon, tämä taitaa toimia Suomessakin samalla tapaa...:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elettaria Cardamomum:
Milkei...Suomi on ainoa maa koko maailmassa, jossa on tuollainen keksintö, kuin äitiyspakkaus! Näin ainakin joskus jostain luin. Että siis ei ole sellaista Ruotsissa.
Liberolta olen saanut sellaisia lahjuksia kyllä, mut silloin täytyy kuulua Libero-kerhoon, tämä taitaa toimia Suomessakin samalla tapaa...:)
Kättäriltä sai ainakin sellasen Libero-hoitolaukun täynnä näytteitä ihan ilmasiks liittymättä mihinkään. Sit ku liitty siihen Libero-kerhoon, ni sai jonku paketin hakea ilmasiks Lindexiltä. Ja jos jaksaa leikata vaippapaketeista jotain koodeja ja lähettää ne sinne Liberolle, niin saa jotain juttuja.

Vitsit et väsyttää, mut kello onkin jo miljoona.

Rasvagalluppi jäi multakin vastaamatta. Ekassa raskaudessa en rasvaillu mitenkään ja tuloksena ihan tosi minit raskausarvet lantiossa. Ei niitä edes näe... Niitä on kyllä jo tullu teini-iässä, kun lihoin sillon nopeesti. Nyt mun on pakko rasvata, kun iho halkeilee noiden pakkasten takia. Sormet on ihan haavoilla. :/ Haavoihin laitan ihan kortisonia, kasvoihin ja huulille pakkasella Elisabeth Ardenin Eight Hour Creamia ja vartalolle L'Occitanen DrySkin -kokovartalorasvaa. Toi vikana mainittu on ihan luxus-kamaa! Ihosta tulee niiiiiin pehmeä ja hyväntuoksuinen että!

Jdalmiinalle
vielä osanottoni! Älä menetä toivoasi lasten suhteen! Tsemppiä elämääsi!
 
Huh, tuli nukuttua 14 tuntia lähes putkeen... |O Olisikin ollut mukava hibernoida johonkin toukokuulle esim.

Kiitos Elettarialle ja Mussupussulle selvityksestä :) Oli vaan niin juurtunut päähän tuo äitiyspakkaus, ettei muistanut sen olevan Suomessa vain.

Nyt tietenkin kun on lukenut täällä pari onnetonta tapahtumaa, iskee tietenkin pelko omaan pyllyyn, että joku on vialla taas. Maha on kutistunut (varmaan noiden unien jälkeen turvotus laskenut? Tietääkö kukaan?) ja kaikki raskausoireet ovat kadonneet eikä mahassa tunnu olevan elämää vaikka kuinka yrittäis tunnustella. Ei edes ilmakuplia. Miten tässä nyt sitten kestää 2 päivää vielä ennen kuin näkee, ollaanko siellä kunnossa vaiko eikö? Gahh.

milkei rv17
 
Hui kun oli tekstiä ropissut kun oli muutaman päivän poissa! Kaikkea en siis varmaan tajua kommentoida.. mutta:

jdalmiinalle iso :hug: ja osanotto.

...ja uusille tervetuloa mukaan!

Lempivaatteista olitte puhuneet, mä oon hankkinut nyt kuukauden sisään sellasen kasan, etten oikein osaa itsekään päättää mistä pidän eniten:D Eniten käytössä on kyllä olleet asoksen mustat maternity-legginsit ja mamalicious farkut, paidoista varmaan tunikat ja neule( ja villa-)takit kun on niin kamalan kylmä ja koiran kanssa tulee oltua paljon ulkona.

Oon kuullut myös että joidenkin kissat ja koirat aavistaa raskauden, mutta tuntuu että meidän koiruus, ikää reilu 1v, ei vielä ihan tajua asian päälle. Mahan päällä hyppimisen oon kyllä kieltänyt ankarasti, kun muuten tuo on tommonen sylissäviihtyjä (onneks painoa vian 7kg:D)

Täällä hyvin lepäilty olo, ja lomaa vielä onneksi pari viikkoa jäljellä, mitä nyt muutama pienenpieni projekti pitäis hoitaa tässä välissä. Huomaa kyllä että raskausoireisiin auttaa parhaiten stressittömyys ja pitkät yöunet:) Voisin kyllä väittää ettei maha näy vaatteiden alta edelleenkään mihinkään, mietin jo alkaako ihmiset kohta epäillä oonko raskaana ollenkaan...No, kaipa se sieltä vielä pullahtaa.
Reilun viikon päästä on onneksi jo rakenneultra, saapahan taas hetkeksi mielenrauhan.

Aurinkoista viikonloppua, pidetäänhän huonot uutiset vastedes poissa pinosta ja voidaan hyvin!

Salma ja Sintti 19+0 (viikko puolväliin! kamalaa vauhtia mennään)
 
Ensiksikin osanottoni jdalmiinalle. Voimia teille molemmille :hug:

Lempivaatteet: Mulla on kotona aina jotkut kulahtaneet collegehousut ja löysä t-paita, ja ne onkin mun lempivaatteita. Ns. käyttövaatteista lempparit on juuri ostetut H&M:n äitiysfarkkulegginsit, joissa on sellainen korkea vyötärökaistale. Parit muutkin äitiyshousut on, mutta niissä on vain sivuilla sellaiset resorit ja tuntuu vielä vähän liian isoilta vyötärön kohdalta. Yläosista en osaa sanoa lempparia.

Rasvaus: Mä aloin rasvata itseäni vasta sitten kun rintoihin oli jo arpia ilmestynyt. Nyt kuitenkin siis rasvaan itseäni BodyShop:n kaakao vartalovoilla. En kyllä osaa vielä sanoa mitään sen vaikutuksesta.

Vaunuista: Mä olen nyt ruvennut kattelemaan vaunuja (joo tiedän, vähän aikasta) ja olen päätynyt valitsemaan kolmen merkin väliltä; Ora, Emmaljunga tai Brio. Osaisiko joku kertoa vähän mielipiteitä noista merkeistä? Varsinkin Ora:sta, koska se olisi täysin suomalainen merkki. Netistä ei myöskään löydy hirveästi mielipiteitä Ora:sta, toisin kuin Emmaljungasta ja Briosta.

ON: Mä odotan nyt kärsimättömänä rakenneultraa, joka on 22.1. Toivon että sukupuoli selviäisi. Hirveästi tekisi mieli ostaa kaikkea vauvakamaa, mutta mies yrittää hillitä, ei kuitenkaan olla vielä edes puolivälissä.

Maha näkyy jo aika hyvin, mutta kyllä sitä vielä pystyisi piilottelemaan jos haluaisi. Mulla on hirveän huono omatunto, kun en saa itseäni harrastamaan minkäänlaista liikuntaa. Onneksi herkut on jotenkin automaattisesti jäänyt raskausaikana syömättä.

toffo 19+3
 
Heips pinoon pitkästä aikaa ja uutta vuotta! Pitkältä joululomalta palattu, mutta töissä alkanut sijaisen kouluttaminen, niin en enää pysty palstalla roikkumaan :whistle:

Osanottoni Mutzilla ja Jdalmiina menetyksienne johdosta :hug: :'(

Tekstiä on tullut sivutolkulla ja nyt kahlattuani kaikki läpi, kommentoisin jotakin. Eli hienoja masukuvia moni oli laittanut palstan piristykseksi =)

Kiitos Maira uudesta hienosta pinosta - sydämineen kaikkineen :flower:

Tervetuloa uusille, joita oli paljon =) : Pikinen, Jane, Mjm, Heliel, Milkei, Terttu Anneli, Monica ja Masuasukki :wave:

Anzzulle onnea uudesta kodista :flower:

Nan-nan-naa ja Rapu: Onnea hyvistä ultranäkymistä :flower:

Monella oli huolta vauvan voinnista, jaksuja ultria/sä-kuuntelua odotellessa ja huoltenkarkoitushalaus :hug:

ON: Liikkeet tuntuvat ajoittain ja rakenneultraa odottelen (18.1).

Lenniina ja pieni 19+1
 
Täällä ilmoittautuu myös yksi epäuskoinen asiaan onko tuolla massussa enää ollenkaan mitään. Ei siis oireita eikä mitään, liikkeitä tunsin jo muutaman viikon mutta lie nekin hävinneet (tosin kun yritän niitä kuullostella, nukahdan aina :) )... vai onkohan vain pelkkää vainoharhaisuutta.

Kummini kertoi tänään, että saa töihinsä ultra- laitteen (on siis neuvolatätinä) :D Olen ihan otettu :) pääsen varmasti testailemaan laitetta aina sitten jos siltä tuntuu niin vaikka viikonloppu vierailulla.

Mitäs muuta, viikot senkun kuluu, välillä hitaasti välillä hurahtamalla... nyt mietinnän alla pitäisikö töistä lomat pois ennen äitiyslomaa vai jättäisikö ne odottamaan myöhempää käyttöä...

Tänään oli kummipojan 5.v synttärit ja vipinää riitti. Ensi la miehen veljentytön 6v:t ja sitte pari viikkoa niin meidän pikkuprinsessan 3v:t... huuuh huh, jaksaa jaksaa :D

Rasvana mulla on bodyshopista sitä cocoa butter:ia...tuollainen puikkomallinen. On ihan tarkoitettu raskausarpien ehkäisyyn.
 
mä luovutin noiden raskaus arpien suhteen maha on jo kahden edellisen jäljiltä kuin karttapallo eikä niitä saa piiloon millään joten annan nyt sitten näiden kaksosten reväyttää mahan taas uuteen uskoon ompas site mummona mitä katella :LOL: :LOL: Napakin vaihtuu kohta nurinkurin että ei senkään puoleen.

Tuli sitten tiputettua tytön huominen täytekakku mutta onneksi oli sen verran vahvaa tekoa että ei tarvi kun kermat päältä uusia.
 
mä tuun varmaan kans vainoharhaseks kun on näitä huonojakin uutisia kuullut.
mä nimittäin en vieläkään tunne potkuja =( kuitenkin rv 19+2 (ja 4 raskaus) vaikka kuin tönin,kuuntelen päivällä,illalla aamulla aina niin en kuule minkäänsortin liikettä sen alku kuplimisen jälkeen ja sit jossain rv 16-17 kuulin muutaman tonne kylkeen muta tällä viikolla en yhtään mitään ja en varmaan viime viikollakaan joulukuun lopussa kyllä sykkeet kuulu mutta pelottaa kyllä. torstaina ultra ja sinne pitäs jaksaa ootella.

mulla on nyt himo tullut hapankorppuun nyt tässä tunnin aikana mennyt 10 hapankorppua ja eilen meni paketellinen..

 
Mikäköhän ihme siinä muuten on että tulee näitä potkuttomia kausia?Vai enkö mä vaan huomaa..Vielä viikko sitten myllerrys oli joka päivästä, nyt ei oo tuntunu moneen päivään mitään...Kyllä siellä kuitenkin pumppu hakkaa jos on dopplerilla kuunnellu...Ihme juttu..

Mulle iski paniikki aamulla kun olin ihan varma että mun maha on epämuodostunu..Se on toiselta reunalta isompi ja kovempi kun toiselta, sit mua alko jo itteeni naurattaa että mun mielikuvitus taitaa nyt tehä tepposiaan mun kanssa.. :p Mut en tiiä, eikai siihen mitään sääntöö ole miten se kasvaa, kunhan kasvaa..
Huomenna olis neuvola, nyt alkaakin sitten SF-mitan otto.
Onko teistä moni seurannu ite kohdun kasvua?
Tänää varovasti aamulla tossä märehtiessäni kokeilin taas varovasti niin on toi yläreuna jo navan ylitte kovaa kyytiä tulossa, eli ei oo ihme jos kaiken maailman kolotukset ja venymiskivut on alkanu nostaa päätään + närästys on palannut.

Käytiin eilen Kauhajoella katselemassa ja ihmettelemässä, kyllä se nyt siltä vaikuttaa että mun majapaikka saattaa sinne vaihtua, se selviää maanantai-tiistai akselilla. :whistle:

En muista oonko sanonu, mutta hain perjantaina turvakaukalon, ei ollu ihan mahottoman kallis, 169?. Rakenneultra olis ens perjantaina ja mua jännittää ihan kamalasti että onko kaikki ok..Onneks äiti lähtee mukaan nii ei yksin tartte kauhistella.. :)
Näin muuten viime yönä unta että synnytin pienen tytön joka oli toooosi nätti, saas nähä onko enneuni? ;)

Maira ja mytty 18+5
 
Hei taas pitkästä aikaa! jdalmiinalle iso :hug: ja kovasti jaksamista. Surullisia uutisia taas tullut lisää. :'( Yritetään me loput nyt päästä loppuun asti kunnialla, jookos?

Maira mullakin on tuo kohtu kasvanut aikalailla, on se jo navan korkeudella, olettaisin. En ihan ammattilainen ole tuota seuraamaan. Keskiviikkona olis taas neuvola. Nytkö sitä sf-mittaa aletaan jo seuraamaan? Kun jostain luin että rv 20+ vasta. Onhan tuolla massulla jo kokoa. Ei kyllä omien läskien alta seisaaltaan paljoa huomaa. On tolla vatsalla kokoa hieman jo ennestäänkin. :D

Lempivaatteita ei oikein ole, omilla farkuilla mennään niin pitkälle kun menee reisitä jalkaan. Hommasin semmosen Carriwellin maternity expander beltin, eli kuminauhahärpäkkeen millä saa housut vielä kiinni. En ole äitiysfarkkuja mieleisiäni löytänyt kun en viitsisi kauheasti niistä maksaa. Odotan vielä jonkun aikaa. H&M: äitiystoppi on paidan alla käytössä, saa housunkauluksen piiloon. :) Kotona mennään ihan vaan H&M:n perusgollecehousuilla.

Rakenneultra on vasta 20.1. Kauheasti jännittää näkyykö siellä minkälaiset vehkeet, jos näkyy. :D Ja muutenkin onko kaikki hyvin pikkusella. Mitään hankintoja en ole vielä tehnyt kun sukupuoli hämärän peitossa vielä. Yhdestä kampauspöydästä pitäisi päästä eroon, niin mahtuisi pinnasänky ja hoitopöytä makuuhuoneeseen.

mipsu ja nöttönen 18+2

Painonnoususta vielä, mitenkäs teillä muilla viikolla 19 olevilla on noussut? Kävin tuossa aamulla vaa'alla ja mulla on noussut vaan 2,5 kiloa. Tosin mulla oli lähtöpainoa sen verran että ei kauheasti saisikaan nousta. :kieh:
 
mipsu Mulle sano neuvolan täti viimeks kun kävin 13+ viikoilla että seuraavalla kerralla aletaan mittaamaan, ja mit oon kuullu niin täällä yleensä alotetaan se mittaus just 18+ viikoilla. Alkaahan tuossa olemaan jo sen verran mahaa että saa mitattua.. :p
Mulla on paino noussu nyt vähä reilu 5kg oman vaa-an mukaan, saa nähä mitä neuvolassa huomenna näyttää.. :ashamed:
 
Maira Mäkin näin unta että synnytin tytön!
Ja poika olo on... hmmm.
Näin myös unta että otin loparit! :LOL:

Kamalasti närästää joka ilta ei meinaa unta saada sen takia.
Eilen en meinannut löytää sydänääniä millään.
Pikaisesti vain ohimennen vähän kuulin.
Jospa tänään paremmalla menestyksellä B)
Onpas taas tylsä päivä...
 
Jdalmiina Paljon voimia! :'( Pahoittelut.

Maira Ei sulle varmaan mielikuvitus tee tepposiaan mahan muodon kanssa. Itsellä huomaa ihan selvästi aamuisin että toinen puoli isompi kuin toinen. Johtuu täydestä vitsarakosta, joka enemmän toisella puolella. Tämän jo kaksi hoitsuakin todennut:)

|O taas on huonosti nukuttu yö takana, ikävöin niitä raskauden ihan alkuaikoja jolloin nukkui kevyesti 12h-13h putkeen. Nyt herään aina 5.30 ensimmäisen kerran.
Kerran härätessä oli menossa uni että pieni siellä myllersi, olisko se sitten syynä.

Miumiu ja pieni 18+6
 
Voi että huolettaa... :'(
Minusta tuntuu, ettei täällä mahassa ole enää elämää...
Moni muukin tuntuu olevan huolissaan, kun ei liikkeitä tunnu ja niinku mahan kasvu olisi pysähtynyt...minulla kasvoi maha reipasta vauhtia siihen asti, et kohdunpohja tuntui navassa ja nyt tuntuu, et se on ollut siinä samassa kohtaa jo lie kuin kauan!
Kuinka hulluissa jaksan odottaa vielä viikon rakenneultraa!?! :'(
Pelottaa aivan valtavasti.

-Elettaria & Aslakliinu 18+1-
 
Mulla oli ainakin muutama päivä ettei tuntunut hipaisun hipaisua, tänään sitten alkoi kunnon möyriminen. Ehkä hänellä on vaan hiukan rauhallisempi jakso meneillään? :) Mua on ainakin suuresti tuo doppleri auttanut. Onneksi sen hommasin. Kyllä uskon että kaveri vielä heräilee.

Ja omaa napaa. (Tai lähinnä muuta osaa) Alkoi tuossa tunti sitten kutittamaan oikeeta nänniä ihan järjettömän paljon. Tuntuu että lähtee järki kohta!! |O Välillä helpottaa ja sitten taas mennään. Pesin ja rasvasin Bepanthenilla ja ei mitään vaikutusta! Kunhan nyt vaan loppuisi tämä kidutus! Onko muilla samoja ongelmia? Muutenkin tuo nännin reuna on kuiva ollut jo monta viikkoa. Bepanthenia suihkun jälkeen vaan.

mipsu ja nöttönen 18+2
 
Onpas meitä huolehtijoita. Ehkä tää on merkki siitä, että asia on ihan normaalia juuri näillä main viikkoja...

Mittasin huvikseni muuten aamulla vyötärön ja nyt taas illalla, ihan vertailun vuoksi kun aamuisin tuntuu maha kutistuneen. No olihan siinä eroa 2cm! Aika paljon päivässä mielestäni.

Nännit kutiaa mulla myös joskus. Bepanthenia ei täältä saa, mutta mulla on Lansinohia, joka auttaa hetkeks. Mulla on noita kutinakohtauksia nykyään vähän joka puolella kroppaa, millon selässä ja millon kannikassa. Mutta noi nännikutinakohtaukset on kamalia, jos sattuu esim bussissa, jolloin ei pääse kuopsuttamaan mitenkään ohimennen, kun on vaatteita päällä kylmyyden takia aimo kerros.

Huomenna ultra. Huomenna ultra. Huomenna..... :eek:
 
Hei kaikille kesävaavien odottajille! Vieläkö mahtuisin mukaan? Minulla la 26.6. Olen jo jokusen viikon lueskellut viestejänne mutta nyt vasta uskaltaudun itsekin mukaan. Takana keskenmenoja, joten vielä ihan varpaillaan ollaan tämänkin raskauden kanssa... Sydänääniä kuuntelen dopplerilla joka päivä, joten se vähän rauhoittaa mieltä. Onnellista odotusta kaikille!
:)
 
iltaa itsekullekkkin!!
ja ensiksi haleja kaikille tarvitseville :hug: :hug:

Liikkeista ensiksi, mulla kans välistä tuntuu hipasuja, nyt väliin ollu hiljasenpaa..enpä siitä senkummemmin huolestu , aikasemmissakin raskauksissa ollu näin.
tuosta nännien kutinasta joku mainitsi, samaa ollu täälläkin..
:D en tiiä mistä seki tulee, mut raapimalla ja rasvaamalla eteenpäin mennään.
mahan kasvusta oli kans puhetta joku sano että alkuun kasvo, sitten kasvu kuin pysähtyy...sillalailla se useinmiten kasvaa, alkuun on enemmänki sitä turvotusta, sitten kun se lähtee menee joitain viikkoja et tavallaan kasvu hiastuu..kunnes vauvamaha alkaa kasvamaan..olipa hankalasti sepostettu..
:|
Mulla nyt alkanu oma maha kasvaan, vielä mennään omilla vaatteilla, normi farkuilla, paidoilla..ym..mut selvästikki nyt se maha alkanu kasvaan. =) mulla ed. raskauksissa menny ihan samalailla, lähenpänä puoltaväliä ku tullaan niin kasvu alkaa. aamusta vielä littenä mut het aamupalanjälkeen kasvua tulee. painosta en tiiä, vaakaa en ku omista, mulla ollu kuukausi sitte nla jossa sellaset 300g oli tullu nyt ku joulu-uusvuosi mässyt takana, on siihen se 2-3kiloa tullu, niin veikkaisin. Mulla myös tuota painoa tulee se muutama kilo puoleenväliin mennessä, sitten sitäki alkaa tuleen enenpi.
Kohdunpohjankorkeutta ei oo vielä mitattu, mut ens nlassa se tulee, se siis nyt ens viikolla.
Väsymystä tai pahoinvointia ei suuremmin oo, ajottaista kylläkin. Ja nyt kun nuo kovat pakkaset on ohi päästään ulkoilemaankin enenpi, siitä sitä virkistyy. Hiihtokausi jo täällä korkattu ja on kyl raskaana oleville niin hyvää liikuntaa... saas nähä jos tuo hiihtäminen nyt alkaa innostuttaan, tuleeko sitä juostua enään ollenkaan. Mutta kävelyillä ainaski sit loppupuolisko mennään.
Hyviä vointeja kaikille! kirjotellaan ensviikon nlan jälkeen lisää...

:wave:
 

Yhteistyössä