~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Tammikuussa -10 (kaikki lisäys ja päivityspyynnöt YV:llä)

:attn: Kissa asiasta en gtiedä sen enempää kuin mitä mulle on nyt kerrottu ja mitä netistä olen lukenut en ole aikaisemmin omistanut kotieläimiä klun olen odottanut ja toisaalta oli meidän kissan hävitykseen muukin syy kun tarkkaan miettiin meillä ei voinut mummut käydä kylässä kun olivat niin kamalan allergisia ja tämä mummu on oikeestaan ainut joka voi olla apuna kun kaksoset tulee.
 
Onhan täällä muitakin, joilla ummetus on kaverina matkassa... toivon vaan kovasti et alkais jo helpottaa, kun kauhistuttaa tosiaan et toi ruoka mitä syön jää muhun sisälle ja vyötärölle eikä tule ulos lainkaan :eek: ... ja kai tää vaiva jossain vaiheessa poistuu, mutta ei edes kahvinjuonti saa nyt mahaa toimimaan mikä normaalisti on kyllä tepsinyt.

Liikkeistä sen verran, että oon tuntenut ne ihanat pienet potkut ja nyrkkeilyt nyt uudesta vuodesta lähtien. Aiemmin oli vaan sellasta epämäärästä möyrintää aika ajoin. :D Nyt se luo hyvän mielen ja olen rauhallisempi, kun tiedän et siellä se vauva on varmasti. =)

Eilen illalla oli muuten tosi vaikea saada unta, kun oli pohkeessa aivan mahdoton elohiiri, joka ei lähtenyt sitten niin mihinkään. Jäi hieman lyhyeksi nuo yöunet, kun esikoinen herätti aamulla aikaisin... täytyy keittää aamukahvia, jos vaikka se piristäis :D

garden ja nasu-reiska
 
huomenia..

ihanan rauhallinen aamu herätyskello soimassa 8.00 laitoin tytön kouluun ja pojat viä nukkuivat :eek: heräsivät vasta yhdeksältä harvinaista..

ummetuksesta niin mullakin on sitä nyt tässä raskaudessa ollut en muistasi että missään aikasemmassa ois ollut

painosta joku kauhisteli niin mulle on paino tullut jokasessa raskaudessa paljon 15-20kg mutta esikkoa kun odotin niin viikkoon 15 mennessä oli tullut jo reilu 6kg toisin sillon viä olinkin alipainoinen.
nyt kun häpeäkseni myönnän että vaaka näytti viime neuvolassa 75kg ja lähtöpaino 77kg niin ei sitä painoo tarvis ees tulla. olisin niin onnellinen kun 80kg raja ei menis rikki.mutta kyllähän se menee että vinkuu =)
mutta jännää että kun esikoista odotin painoo tuli 20kg ja lopussa painoin 74kg pidin itteäni ihan valaana ja nyt oonkin jo lähtötilanteessa saman painoinen valas..

viikko ultraan voikun tää viikko menis nopsaan. :heart:

tänttärä ja hilma-elmeri 18+6
 
pikinen Ei mitään, tuntuu vain että on niin paljon asioita joita pitäisi varoa ja huolehtia raskaana ollessa, että yritän ottaa rauhallisemmin niiden kanssa minkä voi. Minulle kissa-asia on sellainen josta en ala huolehtimaan :)

Nyt tuntui täälläkin liikkeitä, join eilen kupillisen teetä - mitä ei usein tapahdu. Sen jälkeen tuntui ihan selvät pari muksausta. Ei voi enää sekoittaa vatsan möyrimiseen :D
Odottelinkin jo hieman, kun ainakin ensimmäisen ultran perusteella oli niin vilkkaan oloinen tapaus.

Ummetuskesta kärsiville luumua napaan vaan :D Ilmeisesti runsas nesteytys auttaisi myös, siinä voisin ainakin itse terästäytyä.

Miumiu ja pieni 18+3
 
Kiitos tervetulotoivotuksista :)

Mie oon tuntenut liikkeitä nyt pari viikkoa, esikoisestakin viikosta 15 eteenpäin. Synnytyksen jälkeen ja ennen tätä uutta raskautta aloin epäillä että mahdanko liikkeitä enää tunnistaakaan, kun suolistokin tuntui potkivan ihan vauvan tyyliin. Mutta ei siitä kyllä voi erehtyä. Onneksi.

Ihanaa kun nyt on päässyt tässä raskaudessa taas tähän vaiheeseen, kun vauva tuntuu oikeasti konkreettiselta, ja mielikuva tämän persoonastakin alkaa hiljalleen muotoutua. Eikä tarvitse ihmetellä ja ahdistua että onko siellä edes ketään. Paitsi sitten kun aina välillä tulee päiviä kun mahassa ollaan tosi hiljaa.

Kysyin äsken esikoiselta (2vee) haluaisiko sanoa masuvauvalle jotain. Innokkaana asettui korva mahaa vasten ja sanoi reippaasti: Leluja, joo! En tiä oliko tuo nyt sitten tilaus vai kertoiko että tänne kannattaa kyllä tulla...
 
Päiviä!

Täällä vasta noustiin ylös kunnolla, isännälle osu vapaapäivä kun on niin kipakka pakkanen ettei oikein taho noitten vehkeet toimia.. :)

Meillä on mahatoiminta ollu aika hiljasta pari päivää joten kuuntelin sit dopplerilla äsken sykkeet varulta, saakeli kun säikähin kun en meinannukkaa löytää niitä, normaalisti kun kuuluvat heti..Jannu päättikin vaan säikytellä mammaa ja olla niin hölmössä asennossa että oli hukassa varmaan sen takia, vähän aikaa kun pyöritteli niin löytyhän se syke.. :)
Koira on varmaa tajunnu et mahassa on elämää, eilen tuli nojailee korva mahaa vasten ja oli ihan sen näkönen et joo-o, jotain tolla tapahtuu.. :D

Mutta me tästä lähetään asioille, ennenku toi ukko karkaa tallille pyörää laittaa!

Maira ja mytty 18+2
 
täällä myös rakenneultrassa käyty,kaikki näyttäs olevan kunnossa ;)
Sydänvioista lääkäri sanoi,että hyvillä näkymillä voidaan ne todeta 90% varmuudella,tosin kaikki sydänviat ei näy vielä näin aikaisin :whistle: Lääkäri kyllä oli sitä mieltä,että terveeltä sydän näytti =) Seuraava ultra jo rv32,katsotaan vielä sydäntä ja istukan paikkaa,oli takaseinässä,mutta alhaalla :/ Mahdollista isokokoisuuttakin voidaan seurata sitten paremmin ;)

Rapu ja :heart: 19+2
 
Ihanaa että rakenneultra uutisiakin alkaa tulemaan! :heart:

Miten tässä näin kävi?Me käytiin kattelee vaunuja ja istuinta ja päädyttiin ostamaan guitar hero.... :LOL: Noh, onpahan mullekkin päivisin tekemistä.. :D
Huomenna taidan mennä hakemaan vaunut ja istuimen pois, oli vieläkin se reilu 400? koko setti tarjous.
Isäntä sai tänää työtarjouksen Kauhajoelta, mä oon ihan kauhusta kankeena ajatuksesta että pitäis muuttaa 300km paikkaan jossa et tunne ketään ja kuitenkin päivät joudut olee yksin..Saas nähä kuin mun käy.. :/

Mut mä alan ruokkii itteeni..
 
Omaa napaa: Mistä näitä kiloja oikein tulee?? Joo, kyllä täälläkin kiloja on tullut, 4 tai varmaan jo 5kg. Paino myös heittelee, että yhtäkkiä näyttää 1kg enemmän ja taas parin pvn päästä 1kg on poissa. Esikoisesta tuli 19kg koko aikana, ja todella vaikeeta oli niistä päästä eroon. 10kg jäi ja ei todella ollut poissa imetyksen loputtua...

Ummetusta myös on ilmassa, välillä pahemmin ja välillä vähemmän. Vielä ei ole tarvinnut mitään lääkitystä. Esikoisen aikana käytin Levolacia pahimpaan aikaan. Rautalääkitys pahensi ummetusta.. :(

Rakenneultra on 26.2, heti häämatkan jälkeen. :heart: Malttamattomana odotan, että pääsee kurkkimaan pikkuista. Sukupuoli kiinnostais kovasti, mutta täälä sitä ei kerrota.. Yksi syy mennä 4D- ultraan.. :p

Ei ole poika- eikä tyttöoloa, kun odotan kovasti tyttöä, mutta samalla kuitenkin ajattelen, että kuitenkin on poika.. Kai periaatteessa erilaiset raskausoireet vois viitata tyttöön.. Esikoinen on poika.

Jaksamisia kaikille!

Papuneiti ja tyyppi 17+5
 
No voihan jumankauta laskuvirhe paholainen oli iskenyt mää oonkin jo viikoilla 17+3 kiva yllätys! B)
Kiitos Mairalle dopplerin lainasta!
Mä en muuta teekkään kun kuuntelen sydän ääniä seuraavat pariviikkoa tai ainakin siihen asti kun liikkeet alkaa tuntua! :LOL:

Jane ja pikkuveijo 17+3
 
Iltaa :wave:

masuasukki2010 tervetuloa =)
nan-nan-naa onnea tyttölupauksesta :flower:
Rapu onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:
jdalmiina voi ei, minäki pidän peukut pystyssä että kaikki olis hyvin masussa :hug:

Huomenna aamulla olis sitte sokerirasitus, en todellakaan mene sinne innoissani. Enemmänki pännii, että sinne laittovat. Eihän se mulle yllätyksenä tullu mut silti. :kieh:

Jaksamista kaikille! :flower:

Niisku- ja helvikullervo 19+1 :heart:
^^miehen keksimä lempinimi masukille :D
 
jdalmiinalle tsempit ja voimia! Toivottavasti saat huomenna hyviä uutisia.

Martinaa ja Eskoa kattelin tossa äsken... :ashamed: M:llä oli niitä samoja Juicyja ku mulla. :ashamed: :ashamed: Oon siellä Spiritissä (noiden vaatesponssi) katellu myös EdHardyja, mutta ne ei vaan jotenki iske. Siis sellanen tatuointimeininki... Niin ja mä oon varmaan AINUT ton sarjan katsoja joka katto M&E:n vaatteita. :ashamed:

Mies on rilluttelemassa. Mää meen nukkumaan. Kävin tänään juoksemassa ja alkaa jo tuntua melko rankalta. :/

Ainii kiva oli lukea teidän lempparivaatteista. Kaikilla oli vähän niinku erilaiset lempparit, mutta aika monella H&M:stä. Niillä taitaa ne mallistot vaihtua aika tiheään?

Ja siitä huolesta ja murehtimisesta kun oli puhetta... Kyllä mäkin, vaikka muuten nautinkin raskaudesta, välillä märehdin ja murehdin. Mutta siihen auttaa itsensä pitäminen kiireisenä ja huomion kohdistaminen johonkin niinkin turhaan kuin muoti ja vaatteet. :whistle: Me ollaan kaikki erilaisia ja hyvä niin! Mun mielestä on just parasta vertaistukea näin raskausaikana lukea erilaisten ihmisten erilaisia juttuja! Jatkakaa siis kirjoittelua! Tai taustailkaa, jos se on teille parempi tapa. :D Kuhan nyt kaikki pysyis mukana loppuun asti...
 

Yhteistyössä