~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Tammikuussa -10 (kaikki lisäys ja päivityspyynnöt YV:llä)

Hei!

Osanottoni Mutzilla :hug:

Minäkin tunnustan, että stressaan aika tavalla niitä liikkeitä masussa. Esikoisesta tunsin liikkeet joskus viikolla 16 ja nyt olin tuntevinani liikkeitä joka ilta viime viikolla. Nyt muutamana päivänä en ole mielestäni tuntenut mitään ja tämä asia ahdistaa kovasti :/ Seuraava ultra on vasta 9.2. ja neuvolakin 25.2. Ajattelin kyllä käydä vaikka jossain yksityisellä kuuntelemassa sydänääniä, koska en muuten saa mielenrauhaa.

Raskausoireita kyllä löytyy, rinnat on edelleen turvoksissa ja liitoskivut vaivaavat. Vatsakin on jonkin verran kasvanut ja paidoista alkaa olla pulaa. Ne kun tuppaavat nousemaan tuohon mahan päälle niin että alavatsa jää paljaaksi.

Minä vähän luulen, että meille on tulossa toinen poika. On jotenkin sellainen olo. Mies ehkä taitaa kyllä odottaa tyttöä, samoin kun minun vanhempani. Heillä kun on lapsenlapsina ainoastaan poikia.

Meillä on kaikki vauvatavarat vielä jäljellä, niin hankintoja ei juurikaan tarvitse tehdä. Jotain vaatetta tulee ehkä ostettua, koska nuo esikoisen vaatteet ovat kaikki käytettyinä saatuja ja monella lapsella olleet, niin olen niistä osan joutunut laittamaan pois, kun olivat jo niin kuluneita ja likatahraisia. Uudet matkarattaat taidamme myös ostaa, koska nykyiset, myöskin käytettynä saadut, ovat vähän rikki. Ja esikoiselle pitää ostaa seisomalauta rattaisiin. Äitiyspakkausta emme ota, kun kaikki kerran on vielä tallella.

Mutta nyt pitää mennä viihdyttämään poikaa :wave:
 
Tervetuloa uusille mukaan ja Onnea!
Adalialla ihana maha =) Hyvä että pääset jo huomenna neuvolaan, toivottavasti kaikki on niinkuin pitääkin!
(.) neuvola oli tänään ja olipahan nopee käynti.. No sinänsä ei haittaa, kaikki oli hyvin, jopa verenpaine oli laskenu hyvälle tasolle, kun aikasemmin oli siellä mitattuna koholla (kotimittarilla lukemat on ollu hyviä). Vauva melskasi oikein kunnolla kun sydänääniä kuunneltiin. Tasan 2 viikkoa rakenneultraan ja kuukauden päästä taas neuvola.

-minttu ja pumpelo :heart: rv18+6 (jee huomenna poksuu!)
 
Tervetuloaa uudet.

Edelleen painottaisin niiden tietojen lähettämistä yv:llä
, on nimittäin aikamoinen homma urkkia niitä tolta tekstien välistä, vallankin kun useimmiten tulee lähinnä vaan selattua pikaseen nuo kirjoitukset!

Mä kävin testaamassa kestääkö persuus rekassa istumista ja kuten vähän uumoilinkin, eihä se kestäny..Yhen hakereissun kävin isännän kanssa heittää ja sit äkkiä kotiin kun alko häntäluu kiukuttelee, mutta joko meidän muikelosta tulee rekkakuski tai sit se inhoo sitä ihan ylikaiken koska sellanen möyrintä alko ku lähettii liikkeelle että oikein jo teki pahaa, nyt se onkin sit ollu hiljakseen pari tuntia, noinkoha alko uni maittuu ku ensin aamun riehu... :) Mutta nyt koiraa ruokkimaa, päivänjatkoja.

Maira ja mytty 17+6
 
Tyttö/poikaolosta myös. Miusta tuntuu, että poika siellä on, mutta tulevan isän puolelta on aivan tajuton painostust tyttöön. Kaikki muut veljet ja serkut kun ovat järjestäen saaneet poikia vaan. Pidin jo anopille muistutuksen biologiasta, että saapa sitten osoitella omaa poikaansa, jos anoppia ei lapsenlapsen sukupuoli miellytä :)
 
Mä laitoin silloin jo kun palstalle liityin niin tietoni yksärillä jollekkin jolle silloin piti laittaa :p
Mutta kun ei tullut mitään tuonne pinoon niin laitoin tekstiin.
Olin kait liian hätäinen Pahoitteluni!! B)

Täälä voidaan hyvin ja kädet massulla aina kun kerkiää :LOL:
Töissä alkaa olla hankalaa kun väsyy niin nopeasti. Olen kotisiivoojana huoh!
Mitäköhän siitä tulee ison mahan kanssa ja mietityttänyt nuo pesuaineetkin.

Jane ja Pikkuveijo 16+1
 
Jane Mutzilla hoiti ennen näitä pinoja, joten varmaankin hänelle laitoit ne.


Koska Mutzilla poistui surullisten uutisten myötä pinosta, minä voin jatkossa näitä yrittää hoitaa, (vai onko joku muu innostunu asiasta? ) jos ei, KAIKKI PÄIVITYKSET, LISÄYKSET YMS. TOIVEET MINULLE VIESTINÄ!

Näin ollen saan pidettyä listat selkeinä ja ajantasalla, miekin kun aina sillon tällön keksin jotai muutaki tekemistä kun koneella istumista niin pysynpä itekki kärryillä.. :D

Etusivun listaanhan on laiteltu nimim. ikä, synnytyspaikka ja monesko, kaikkia tietoja ei tartte antaa jos ei halua, mutta LA olis se ratkasevin, en nimittäin ala viikkojen perusteella laskemaa erikseen sitä (vink.vink pikinen :) ) ;)

Mietin tuossa et jahka alkaa noi rakenneultrat pyörii niin kaikille jotka haluaa sukupuolen kertoa voitais laittaa joko sininen tai punainen sydän? (hieno ajatus jonka pöllin toukokuisista... ) :ashamed:
 
Täälläkin on tuntunut liikkeitä nyt vajaan viikon verran. Pieniä muljahduksia ja muutamia ihan selviä potkujakin.
Supistusten takia menen äippäpolille perjantaina (silloin rv16 ja meinaan kyllä kysyä josko jotain sukupuoleen viittaavaa näkyy...) tarkistuttamaan kohdunsuun tilanteen. Siitä onkin sitten kuukausi rakenneultraan. Käyn 4vko:n tai joskus jopa 2 vko:n välein raskausdiabeteksen takia polilla joten ultriakin tulee mukavasti. Sukupuolenkin selville saaminen kiinnostaa...
Ensin oli vahva tyttöolo, joka on edelleen, tavallaan. Siis toivon tyttöä ja edelleenkin ajattelen raskauden olleen niin erillainen ja sykkeiden korkeampia että tyttö voisi tulla. Mutta järki sanoo ettei miehen sukuun synny tyttöjä. Siis siihen ei ole 4 sukupolven aikana syntynyt yhtään tyttöä. Toiveita tietenkin on, mutta on tulokas kumpi tahansa niin tervetullut hän on, tietenkin. Isäntä on luvannut lopettaa tupakoinnin jos tulee rinsessa, ehkä sekin lisää tyttötoiveita :LOL:
Joku muukin kirjoittti oksentavansa hampaiden pesun yhteydesää, itsellä sama vaiva.
4D ultraa en ole vielä varannut, eikä tässä mitään kiirettä olekkaan. Toisaalta ultria tulee niin tiheään että en tiedä kannattaako toi 4D lainkaan. Viimeksikin kun sukupuoli meni päin persettä.
Hyvää alkanutta viikkoa jokaiselle :wave:

Maira Ihana idea se sininen tai punainen sydän :heart:
 
Täälläkään ei liikkeet vielä tunnu, muutaman kerran ehkä on voinut olla mutta varmaksi en usko. En yhtään muista milloin toisilta oon tuntenut ja hieman välillä huolestuttaakin...

Vaunulan vaunuja pitää kehua!! Meillä oli kahdella ensimmäisellä Brion Kombit jotka ostettiin kun olivat voittaneet monta testiä mutta niihin en alkujaankaan ollut kovin tyytyväinen. Ne myytiin pois ja meni pari kuukautta niin sain tietää odottavani nykyistä kuopusta. Hänelle päädyttiin ostamaan Vaunulasta Firkon F7 vaunut ja täytyy sanoa että enemmän tykkään kuin brioista!! Hintaa vaunuilla oli "aluvanteilla" joku 310/320e (tavallisilla renkailla 290e). Varusteita tuli lisäksi mukana.

Meillä ei varmaan vauvahankintoja juuri tehdä, tutteja ja pulloja sitten muutama lähemmin ja vaippoja. Ja sitten jos on poika niin sen värisiä vaatteita mutta edellisellä käytin jo ruskeaa paljon ja lisäksi on valkosia ja muita neutraaleja niin pärjätään alkuun.
 
Miten tää maha on jo näin iso? Siis pari vkoa sitten ei mitään ja nyt tää on ihan hillitön! Nojoo, kokeilin mun hattivattimammatunikoita, joita käytin viime raskaudessa, niin niistä ei kyllä raskautta huomaa, mutta nää uudet IO:t on niin vartalonmyötäisiä, että kumpu vaan korostuu. Niin tai näin, aina on joku kommentoimassa vatsaa, eikä se ole koskaan oikean kokoinen: tosi iso tai tosi pieni! Pöh! On se oikeastaan aika ihanaa, että näkyy...

Vaatteista tuli mieleen galluppi: Onko teillä jo raskausajan lempparivaatteita? Siis mullahan on ihan älyttömän paljon odotusvaatteita ja tottakai normivaatteistakin osa mahtuu vielä, mutta huomaan käyttäväni yhtä samaa, mustaa tunikaa koko ajan! Oon ihan paniikissa, jos se on likainen ja täytyy haalia muita mustia vaatteita, että saa pyykkikoneen pyörimään... No tottakai mulla on kuva tästä lempparista:

http://www.isabellaoliver.com/maternity-clothes/maternity-knitwear/Ruched-Cowl/D/30100/P/3:100:1060/I/TP022#

Wow, se on näköjään -30% alessa. Pitäiskö tilata kermanvärisenäkin... Ainii, eiku ei voi, kun meillä on tää "älä osta mitään" -tammikuu. Mutta kun ja jos tilaa luottokortilla ja se lasku tulee vasta helmikuussa, ni eiks se oo ok...? :D

Tänään on ollut tosi kiva päivä! Pappa vahti esikoista, niin käytiin vähän miehen kanssa autokaupoilla... Mies on siis saanut mut jo ylipuhuttua, että meidän täytyy vaihtaa isompaan autoon. Alunperin meidän piti ostaa joku halvahko kakkosauto mun käyttöön, mutta mietittiin, että onko sille tarvetta sittenkään, ni ei oikeesti oo. Joukkoliikenne on ihan huippua Helsingissä. Ja ilmastakin vielä rattaiden kanssa. Mielummin sitten panostetaan siihen yhteen autoon. Onhan mulla auto tallissa, mutta sillä en suostu ajamaan, kun on sellanen iso jenkkirauta. :x Tarttis siitäkin päästä eroon. No anyway, katteltiin Volvoja, mutta päädyttiin Mersuun. :LOL: Ei siis vielä ostettu, mutta pian varmaan. Tai sitten sekin haave haudataan, niinku esikoista odottaessa reilu vuosi sitten...

Tajusin just, että mulla on niin paljon asiaa (joka ei varmaan ketään kiinnosta), että olis varmaan hyvä jatkaa mun blogia Helistimessä. Se kirjottelu loppui tytön syntymään vuosi sitten. Sinne vois kirjottaa ummet ja lammet (mun täytyy purkaa nää ajatukset johonkin) ja tänne sit vaan tiivistykset. =) Laitetaan harkintaan...

Pyry potkiskelee taas enemmän. Oli sellanen parin viikon hiljaisempi kausi, mutta nyt taas muljahtelee. Varsinkin iltaisin. On kuitenkin ihan selkeesti rauhallisempi tapaus kuin isosiskonsa. Illalla myös pahoinvointia. Tai sellaista vatsassa kiertämistä, etomista, ettei kuitenkaan oksennusta tule. Yöt taas levottomia. Ja vessassa pitää käydä 1-3 kertaa yössä. Se on kuitenkin pientä, kun ei vielä kuitenkaan niitä raskausajan kolotuksia ja särkyjä ole. B)

Aika hyvään saumaan tulee se Martinan ja Eskon odotus -tv-ohjelma! Just kun me ollaan raskaana. Täytyy ehkä vähän seurata sitä sarjaa. :whistle: Sit kun vielä jaksais opetella ton digiboxin tallennus-toiminnon...

Nyt tutimaan! Öitä kaikille!

MP & Pyry rv 19

p.s. Joo ne siniset ja punaset sydämet olis kivoja!
 
Odotusvaatteista Mulla ei ole mitään lempparia..Oon ostanut muutaman pakollisen vatteen millä meinaan pärjätä loppuun asti. Siis tällä hetkellä juhla-yms. vaatteena toimii samat, kun en viitsi parin hassun kuukauden takia pistää rahaa vaatteisiin turhaan :saint:
En muutenkaan ole mitenkään kiinnostunut vaatteista ja vihaan vaatekauppoja yli kaiken..
esikoinen taas on ihan hulluna vaatteisiin, tiedä sitten kuka sen oikea äiti on :eek:

Mun pitäisi varmaan poistua tästä pinosta kokonaan. Te kaikki muut olette innoissanne raskaudesta ja joka hetkestä, vaikka olisi ennestäänkin jo kotona lapsia.. Minä nautin kyllä raskaudesta, kun saan lapsen syliini piiitkän yrityksen päätteeksi. Tätä raskautta on vain varjostanut koko matkan keskenmenot ja keskenmenon pelko, kun tämäkin meinasi päättyä huonosti jo pariin otteeseen.. En vaan pysty nauttimaan täysin raskaudesta ja toivon koko ajan, että olisi jo toukokuu. En jaksa vastailla ihmisten kysymyksiin, en halua puhua raskaudesta edes neuvolatädin kanssa.. mieskin kun puhuu vauvasta, sanon sillekin koko ajan, että katsotaan nyt edes seuraavaan neuvolaan onko meillä enää edes mitään vauvaa hengissä.
Pelot määrittelee raskauden etenemistä aika pitkälle. En vain sen vuoksi voi nauttia pätkän vertaa, kun mietin mitä teen jos huonot uutiset saadaan. :/ :'(
 
jdalmiina :hug: Pysyhän nyt vaan täällä, on ees joku paikka mihin tunteitaan purkaa.


POOOOOKS :heart:
Aika menee ihan oikeesti kamalaa kyytiä!Toisaalta kivaa, toisaalta vähän kauhistuttaa...Mut mennään nyt sit päivä kerrallaan... :)
Kamalasti taas nykyään nukuttais, tuli äskenkin vedettyä 10h unta ja edellee istun silmät ristissä täällä..Isäntä ihanasti herätti soittamalla ja kertomalla että oli luvannu meidän koiralle että vien sen piiiiiitkälle lenkille heti kun herään... :D
Ens viikon maanantaina ois taas neuvola, nyt alkavat kuulemma mittaamaan jo sf-mitaa, jännityksellä ootan mitä se näyttää.. :) Ja siitä seuraavana perjantaina onkin se rakenneultra, eli jännitettävää riittää.. :D Onneks se ultra on aamusta jo ennen 10 niin ei tartte koko päivää kärvistellä..

Osotusajan vaatteista, ehdottomasti mun suosikit on henkkamaukalta alesta tilatut olohousut, ne on just sopivan isot eikä purista mistään..Ennen käytin aina lantiomallin farkkuja jotka oli tosi istuvia, nyt ei tulis mieleenkää käyttää mitää puristavaa, tavalliset vähän väljät mammafarkutkin ahistaa... :D Ihan sama kun kauhistelin sitä että olo on paras kun on ilman rintsikoita, mä pidän yleensä aamusta iltaan rintaliivejä niin nyt ahistavat niin että ei millään...Oon mä päällä niitä koko ajan pitäny ettei noista tulis ihan patalappuja kun kasvavat, muttei se kivalta tunntu..Tietenkin osuutta asiaan voipi olla siinä että nää liivit taitaa olla jo pienet, jos sitä lauantaina kävis ostaa vaikka uudet..+ mun rinnat kutiaa sivuilta ihan vietävästi, just mietin et mikä siihe helpottais..

Ai niin, millä öljyllä porukka on itteensä öljyilly/rasvalla rasvaillu?

Mutta mie jatkan kahvittelua, päivänjatkoja mammat! :)

Maira ja mytty 18+0
 
Piiiitkästä aikaa täällä. Olen taas lomaillut ja unohdin salasanani tänne, joten oon vain pysytellyt taustalla lukemassa. Ihan ensin Mutzilla :'( Ihan kauheeta! Toi on se, mitä itse koko ajan pelkään. Kun on jo ihana ja terve yksi lapsi niin pelottaa, että voiko kaikki vaan mennä hyvin. Liikkeitä tuntuu tosi vähän, mutta olen yrittänyt pysyä järjissäni. En tuntenut esikoisestakaan kovin aikaisin. Ens viikolla ois rakenneultra, joten siellähän se sitten selviää jos jotain olisi pielessä.

Mulla ei oo tyttö/poikaoloa, ei mitään hajua. Ja ei aiota kysyä, saa pysyä yllätyksenä loppuun asti. Maha on jo aika iso, mutta kiva vaan kun näkyy selvästi. Mitään vaivoja ei toistaiseksi ole, jos vaan olen katsomatta peiliin....nää näppylät on ja pysyy naamassa :kieh:

Hankintoja ei olla tehty vielä, vasta rakenneultran jälkeen uskallan ostaa mitään. Tuplat meinaan hommata ja myös toiset yhdistelmät. Aion nukuttaa esikoista ulkona niin pitkään, kun vaan mahtuu vaunuihin joten toiset tulee tarpeeseen. Lisäksi houkuttais ostaa matkarattaat, joihin saisi adapterilla kiinni meidän turvakaukalon. Ja uusi sitterikin tarvittais, että onhan tossa taas listaa. Puhumattakaan vaatteista, jos tulokas onkin poika! Esikoinen on puettu aika pitkälti punaisen erisävyihin :D

Hyviä vointeja kaikille!

Minäpieni ja tirriäinen 19+2
 
jdalmiina: et ole ainut joka ei osaa nauttia raskaudesta välillä hihkun onnesta laitan kaikkia valmiiksi ja suunnittelen toisena hetkenä raivoan kuinka tää kaikki on ihan turhaa kun ei ne mahassa pysy kumminkaan. Eksyin toissa päivänä oyksissa synnyttävien osastolle ja kun hyppyyttivät mua siellä kipusena sanoin synnyttävien osastolla että tuhoon tuomittu tämäkin raskaus on tais siinä porukka ihmetellä.

Jään taas ens yönä yh:si 2 viikoksi kun mieheni starttaa saksaan siinä onkin tekemistä kun on kaks koululaista hoidettavana vaikka ne osaa jo paljon itekki mutta kumminkin ne tarvii hoitoa ja apua.
 
jdalmiina Ihan samat fiilikset mulla. Vielä Mutzillan ikävien kuulumisten takia olo on entistä surkeampi. Tuntuu, että kokoajan on vaan mielessä, ettei tämä voi hyvin päättyä. Nyt kun vielä olen sairaslomallakin supistusten yms vaivojen takia, niin on aikaa pyöritellä ikäviä ajatuksia :/

Ehkä sitten viikon 24 jälkeen voisi vähän miettiä tulevaa. Mutta siihenkin on vielä matkaa..

Siiri 17+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
jdalmiina :hug: Pysyhän nyt vaan täällä, on ees joku paikka mihin tunteitaan purkaa.


POOOOOKS :heart:
Aika menee ihan oikeesti kamalaa kyytiä!Toisaalta kivaa, toisaalta vähän kauhistuttaa...Mut mennään nyt sit päivä kerrallaan... :)
Kamalasti taas nykyään nukuttais, tuli äskenkin vedettyä 10h unta ja edellee istun silmät ristissä täällä..Isäntä ihanasti herätti soittamalla ja kertomalla että oli luvannu meidän koiralle että vien sen piiiiiitkälle lenkille heti kun herään... :D
Ens viikon maanantaina ois taas neuvola, nyt alkavat kuulemma mittaamaan jo sf-mitaa, jännityksellä ootan mitä se näyttää.. :) Ja siitä seuraavana perjantaina onkin se rakenneultra, eli jännitettävää riittää.. :D Onneks se ultra on aamusta jo ennen 10 niin ei tartte koko päivää kärvistellä..

Osotusajan vaatteista, ehdottomasti mun suosikit on henkkamaukalta alesta tilatut olohousut, ne on just sopivan isot eikä purista mistään..Ennen käytin aina lantiomallin farkkuja jotka oli tosi istuvia, nyt ei tulis mieleenkää käyttää mitää puristavaa, tavalliset vähän väljät mammafarkutkin ahistaa... :D Ihan sama kun kauhistelin sitä että olo on paras kun on ilman rintsikoita, mä pidän yleensä aamusta iltaan rintaliivejä niin nyt ahistavat niin että ei millään...Oon mä päällä niitä koko ajan pitäny ettei noista tulis ihan patalappuja kun kasvavat, muttei se kivalta tunntu..Tietenkin osuutta asiaan voipi olla siinä että nää liivit taitaa olla jo pienet, jos sitä lauantaina kävis ostaa vaikka uudet..+ mun rinnat kutiaa sivuilta ihan vietävästi, just mietin et mikä siihe helpottais..

Maira ja mytty 18+0
Tämäkään ei pidä liiveistä, elleivät ole todella mukavat. Varsinkin niiden ostaminen on ikävää puuhaa..miksi kaikissa pitää olla ne toppaukset :eek:

Mutta jos mukavia liivejä kaipaa, niin kannattaa tilata täältä:
http://shop.villiankka.fi/epages/Planeetta.sf/sec1joen8GLCrs/?ObjectPath=/Shops/villiankka/Products/3510/SubProducts/3510-0001

Nämä ovat nimenomaan sarjaa mukavat ja tukevat :D

Hirveä flunssa iski, ennen oli n. joka toinen vuosi sairaana. Nyt on ollut pari ihan lyhyen ajan sisään, kyllä on vastustuskyky laskenut.

Miumiu ja pikkuinen 18+1
 
heippa mammat

TVVO kiva että täällä on myös toinen r-diabetesestä kärsivä..vaikka ei se kivaa oo mutta kiva etten oo ainut. mulla nyt kai 14.1 ultra päivänä selviää myös että jatkanko sokerinmittausta vai joudunko insuliinille. nyt tammikuussa on tullut vain yksi huono arvo.
mutta sinänsä kiva että tosiaan pääsee useemmin ultriin kattoon pikkusta vaikka pelkona onkin että kasvaa jätti vauvaks mutta sitähän ne siellä seuraavat =)
mä jo tuossa nuorimmaisessa ravasin usein ja sitten rv 36 jälkeen liikkeet väheni joka lisäs mun käyntiä polilla saatoin 1-3x viikossakin käydä..huoh..

täällä olo mitä mainioin lempi vaatetta ei oo muutamat äippäfarkut oon ostanut ja niitä käytän paitoja en oo ostanutkaan ja meinaan omillani pärjätä toisin yhen lindexin äippäfarkkuhameen ostin jo syksyllä ja nyt oon sitä tykästynyt käyttään alla pitänyt h&m kuvio sukkahousuja mutta nekin mun normaalia kokoa eli saa nähä kauanko mahtuu päälle =)

tänttärä ja hilma-elmeri 18+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Adalia:
Täällä suunnassa on myös pelkoa siitä onko pikkuinen vielä matkassa. :( Olen ihan ollut tuntevinani liikkeitä jo kuukauden verran, mutta nyt en ole tuntenut niitä n. viikkoon. Tiedä sitten olenko aiemmin vain kuvitellut potkut ja muljahdukset, vai enkö enää vaan huomaa niitä?? Esikoisella liikkeet tuntuivat kyllä jo muistaakseni rv 16 tai 17 että luulisi että nytkin tuntuisi. Soitin sitten tänään huolissani terkkarille, ja sainkin jo huomiseksi ajan neuvolaan että pääsee kuuntelemaan sydänääniä (jos niitä edes on enää...). Varsinkin tuo mutzillan tapaus sai epäilemään omaa tilaa entistä enemmän.. :/
Neuvolassa käyty pikavisiitillä sydänääniä kuuntelemassa, ja löytyihän ne onneksi! :heart: Heti alkoi tasainen matala (n. 140) jumputus. :)

Esikoisella (tyttö) sykkeet oli aina korkeat, joten voisiko nyt viitata poikaan..?? Nyt on myös tullut näppyjä naamaan ja eka kolmanneksella oli pahoinvointia. Näitä ei myöskään ollut esikoisen aikana... No, oli "merkit" mitkä tahansa, niin 50/50 se taitaa silti olla kumpi sieltä tulee.. :) Itse toivoisin toista tyttöä, mies taas toivoisi poikaa, mutta kyllä molemmat vaihtoehdot käyvät loppupeleissä yhtä hyvin. :)

Nyt ei muuta... Flunssaa täälläkin...

Adalia & pikkunen 18+5
 
Pakkaspäivän Heit!

Jdalmiina ja Siiri71 Pysyykä vain mukana :heart: Itse lähinnä käyn täällä lukemassa ja saan siitä jo tukea raskausajan tunteiden tiimellyksessä. Itseäni pelottaa myös raskauden jatkuminen :/ Edellinen raskaus päätyi keskenmenoon rv 12, ja tätä raskautta on sitten kiusannut sairastettu sikainfluenssa rv 7, ja nyt viikolla rv 14 vuotamaan alkanut hematooma. Ja vuotelen edelleen... lähinnä tuhruilen. Vessassa käynnit eivät ole mieluisia. Onneksi kipeitä suppareita ei ole ollut, mutta heti touhutessa masu kovenee, jolloin sohva kutsuu. Kontrolliaikaakaan en saanut, koska lääkärin mukaan mitään ei voida tehdä. Tosin äidin hermoille olisi ollut hyvä. Onneksi sydänäänten kuuntelu antaa toivon pilkahduksia! Myös neuvolatäti antoi toivoa, että hematoomaraskauksissa on hyvä ennuste. Mutta sitähän aina varautuu pahimpaan... Olen kyllä yllättänyt itseni ihailemasta vaaleanpunaisia pikkuvaatteita ja punaisin vaunuja netistä :heart: Tyttöoloahan se pukkaa, neljän pojan jälkeen se olisikin vaihtelua :D Toivoa pitää olla! Ihana löytää itsensä hymyilemästä ja tuijottamasta kaukaisuuteen, vaikka välillä!

Masunkasvatusiloa kaikille ja siihen riittävän isoja paituleita!!!

Oliivitar ja Heppuli 16+4

Mutzilla :hug:
 
Heips :wave:

Tervetuloa uusille =)

Lempparivaatteista, mulla on H&M:ltä ostetut collegehousut (mammamallistoa), ne on tosi ahkerassa käytössä, ihana ku eivät purista eikä paina mistään.

Mä kävin tänään neuvolassa. Kuunneltiin siellä sydänääniä ja kovasti jumputteli, pikkunen liikuskeli myös kovasti. Perjantaina olis sitte meno sokerinrasitukseen, ei tullu yllätyksenä. Hyvä vaan, että tutkivat asian. Kaikki oli muuten hyvin. Seuraavalla kerralla saanki sitte Kelan laput täytettäviksi.
Tyttöolo on edelleen, kaupoissaki kattelen vaan tyttöjen vaatteita. En tiedä mistä moinen tulee, poika on yhtä tervetullut! =)
Liikkeitä tunnen päivittäin, kunnon tömähdyksiä. Kotidopplerilla kuuntelen myös lähes päivittäin sydänääniä, ne on niin ihanaa kuultavaa :p

Jeps, mukavaa päivänjatkoa mammat! =)

Ps. ai niin tuo sinisten ja punasten sydänten laittaminen etusivulle on hyvä idea =)

Niisku- ja rakas 18+6 :heart:

 
Ihan samaa tuumaillaan täälläkin, jdalmiina. Tänään aamulla heräsin taas sellaiseen tunteeseen, että nyt siellä ei enää olla hengissä. Nukuin pitkästä aikaa koko yön heräämättä eikä nukkumaanmennessä ollut mitään tuntemuksia mahassa, kuten normaalisti. Ja näin ihan ihme uniakin taas - olin raskaudesta huolimatta juhlimassa ja juomassa ihan tietoisesti nuoruuden ystävien kanssa. Unessa heräsin krapuloissani ja kauhistelin, että mitä sitä on tullut tehtyä. Hetki kesti aamulla tajuta, että kyseessä oli uni vain. Adalian postaus hieman rohkaisee kuitenkin :)

Oliko joku ostanut tai vuokrannut sitä sydänäänikoneasiavempelettä? Pitäis varmaan harkita. Ahdistaa myös, kun anoppi varsinkin ympärillä hössöttää ja on ostamassa vaikka mitä lapselle, kun itsellä on sellainen tunne, että ei viitsis millään vielä, kun turhaa se kuitenkin on. Itsellä on 60-luvun syöttötuoli ja sellainen vanhan ajan korikehto, jotka ostin jo ennen raskautta kirpparilta. Nämä oli tarkoitus ihan harrastuksena kunnostaa kivoiksi ja myydä pois, mutta jäi sitten odottamaan, josko kuitenkin tarvitsisin itse.

Mairan ja Miumiu83:n tavoin täälläkin liiviahdistus. Ostin sellaisen lisäkkepalan hakasia, joka auttaa hieman, mutta kyllä mie painelen sporttiliivit päällä mieluummin. On niin pienet tissit, että tuettomat nousee liian ylös, mutta sitten taas nuo kaarelliset ei istu mitenkään päin enää, kun ympärysmittaa on tullut reippaasti lisää.

Lempivaatteina on Indiskan trikoomekot ja -hameet. Nytkin on hamonen päällä. Tässä on tämmöinen extrapala joka on äitiysvaatteissakin, mutta kuuluisi ilmeisesti taittaa kivasti "vyöksi". Pitää vaan latoa alle ainakin kahdet paksut sukkahousut, jotta tarkenee. Trikoomekoissa on niin iso kaula-aukko, että toivottava imettäminenkin onnistuu helposti toivotun synnytyksen jälkeen. Housuista menee päälle enää yhdet farkut, hennesistä edellisellä kerralla (KM) ostamani äitiyshousutkin ahistaa. Muuten hyvä, mutta se joustinosa on liian tiukka ja pahentaa entistä enemmän huonoa oloa.

Ja rasvaillut olen itseäni jo kuukauden verran, kun muuten tuntuu, että on muurahaisia keholla. Ostin Jenkeistä Palmerin raskausarville tarkoitettua rasvaa (edullisin ja maan suosituin), joka on osoittautunut ainakin hyväksi kuivumista vastaan. Kai sitä Suomestakin saa?

6 päivää seuraavaan ultraan. Tai 5½....8/ . Ei malta. Ei malta.

milkei 16+3
 
Hui paljon tekstiä tullut! :D
Tervetuloa uudet mukaan ja onnea! :wave:


Pikaisesti omia tuntemuksia, sillä iltavuoro alkaa kohta ja työmaa kutsuu...

Liiviahdistus täälläkin... vain urheiluliivit ovat hyvät ja istuvat. Kaikista muista tulee rinnat enemmän tai vähemmän ulos tai sitten ne vaan puristaa/hiertää. Ja rinnat ovat edelleen kipeät ja kaikki muutkin raskausoireet ovat tallella paitsi pahoinvointi. Ummetus vaivaa vieläkin ja mistään ei tunnu olevan apua. Ei edes apteekin tuotteista.. :(
Ja ne näpyt istuvat naamassa edelleenkin ja uusia vaan puskee. Ehkä siksi on taas vahvasti tyttöolo, kun esikoisesta oli niin samoja oireita. Mutta ultrassa se selvitetään, sillä haluan ehdottomasti tietää kumpi on tulossa. =)

Ja lempparivaatteita tällä hetkellä ovat tunikat ja legginsit, joita löytyy useammat kappaleet ja sitten noi äippälappuhaalarit, kun ovat sen verran isot etteivät purista mistään. :D

Ja nyt tää lähtee töihin eli heissan vaan ja hyvää loppiaista huomiselle! :wave:
garden ja nasu-reiska 19+3 (kai?)
 
Hui mä en pysy enää mukana, kun kirjoitatte niin paljon ja nopeasti! =)

Ihan ensimmäiseksi haluan lähettää Mutzillalle miljoona voimahalausta, tuli ihan käsittämättömän paha mieli puolestasi! :hug: Tällaisiin tilanteisiin ei löydy sanoja, ihan kamalaa. :'( :hug:

Monella onkin jo pian rakenneultra, kivaa. Itselläni vasta 5.2. Ja seuraava neuvola sen jälkeen vasta. Joten, soitin neuvolaan, ja pyysin päästä kuunetelemaan sydänäänet ennen helmikuuta, ja pääsen perjantaina kuulemaan sydänäänet, ihanaa! :heart:
Jotenkin tosi epäuskoinen olo nyt ollut, kun liikkeitä ei tunnu, vatsa ei ole vielä mainittavasti kasvanut, ja ultraan aikaa vielä kuukausi. Joten ihanaa perjantaina päästä ylimääräiseen neuvolaan. Itse tilasin sieltä ASOS:ilta vielä muutaman äippäpaidan, ja päätin, että nyt en hanki enempää. Äitiysvaatteita löytyy ihan kivasti kaapista nyt.Ehkä keväällä sitten muutaman kesä-äitiysvaatteen ostan, mutta nyt alan laittaa rahaa syrjään vauvalle tuleviin tarvikkeisiin. Joudutaan kuitenkin ostamaan vaunutkin ja muuta. Käytin kyllä alet jo hyväkseni, ja menin ja ostin jo Britaxin turvakaukalon pikkuiselle Lastenturvasta..

Ihan kuin pieniä liikkeitä tuntuisi alavatsalla töissä, kun istun koneen ääressä..Hyvin hyvin hentoisia..En ole varma näistä vielä, mutta jospa ne siitä vahvistuisi pian!

Johanna rv 15+2
 
Hei taas pitkästä aikaa!

Olin kotona vanhempien luona koko joululoman, joten en ole täällä ehtinyt käymään.

Heti aluksi Mutzillalle osanotot :hug: Voimia koko perheelle.

Hankinnoista: Me ei olla vielä hankittu lapselle mitään, mutta joululahjaksi tuli pari hattua, tossut ja lapaset. Meillä pitää hankkia kaikki isommat jutut kun esikoinen on kyseessä. Vaunut aion hankkia uutena, koska toivon että lapsia siunaantuu enemmänkin ja sitten on hyvät vaunut valmiina. Jonkinlainen lipastokin on pakko hankkia, koska kaapit on kyllä ihan täynnä. Vaatteita ja jotain muuta vauvakamaa tulee sukulaisilta jonkin verran.

tyttö-/poikaolosta: Olen täysin asennoitunut siihen että poika on tulossa ja pojalle nimikin olisi valmiina, mutta kun vauva potkii huomaankin ajattelevani että se on tyttö. Suurimman osan ajasta kuitenkin on poikaolo ja poikaa oikeastaan vähän toivoisinkin, vaikka tietenkin kumpi vaan tulee niin yhtä rakas hän on.

Äitiysvaatteista: Mulla on vaan parit farkut ostettuna, mutta molemmat on vielä vyötäröltä liian isot.

garden: Mulla oli kans ihan kauheaa ummetusta, johon ei mitkään lääkkeet tai luumut ms. auttaneet. Lopulta kahvin juonnin uusi aloitus teki tehtävänsä, mutta vieläkin on päiviä kun ei mikään auta. Ummetus on todella kiusallinen vaiva, toivottavasti löydät jonkin lääkkeen siihen.

milkei: Mulla on Angelsounds-kotidoppler (tilasin raskauskeiju.fi:stä ) ja se oli kyllä tosi hyvä ja rauhoittava vempele varsinkin silloin kun en vielä tuntenut liikkeitä. Tänään yritin taas kuunnella sydänääniä, niin vauva riehui niin paljon että sieltä kaiken möyryämisen alta en sydänääniä enää löytänyt. Pitänee odottaa että vauva nukkuu ja kokeilla sitten uudestaan :LOL:

toffo 18+6
 

Yhteistyössä