~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Tammikuussa -10 (kaikki lisäys ja päivityspyynnöt YV:llä)

Alkuperäinen kirjoittaja pikinen:
Rapu82 hei mulla olisi noi pahoinvointi renkaat tuossa eli jos haluat ne laita mulle yksityisviestinä sun osoite niin laitan ne postiin sulle ne tehos ainakin mulla. Eikä mitään tyhmiäkysymyksiä multa ole kyselty se kestovaippailu on vaan niin hurja säästö jos jaksan niiden kanssa värkätä aijon nitä käyttää.
Nyt on kyllä kyse jostain muusta kerholasesta,mä en ole se pahoinvoiva :D
Salmanderiä tai ferriä varmaan tarkoitit ;)
 
heippa joku pahoinvoinneista kyseli niin itse kärsin viikosta rv 6- viikkoon 15 todella pahasta pahoinvoinnista eli päivittäin ja useesti tulli juostua vessassa. nykyään vaan kyökityttää. no jotain positiivistä paino tippu tuona ainana -4kg joka ei haittaa yhtään kun muutenkin tota ylipainoo on ainakin +10kg =(

en tiä mikä muhun on nyt iskenyt siis kauheesti kattellu netistä sekä uusia että käytettyjä vaunuja toisin vanhat varmaan ostetaan kun ei oo järkee uusia ostaa kun tää on mein viiminen vauva mutta kun piti niitä loppu keväällä alkaa katteleen ja nyt kauhee tunne että mulle nyt heti kaikki heti tänään =) pitäs koittaa jaksaa viä vaan olla.. meiltä siis puuttuu nuo isoimmat eli sänky,vaunut ja hoitopöytä ja nyt varsinkin vaunuja ja sänkykä oon jo tiiraillut..vaikka ei parane ostaa kun ei meillä oo todellakaan tilaa pitää niitä missään.

mahassa tuntuu myllerrystä silloin tällöin mutta ei päivittäin taitaa olla rauhallinen tapaus =)
kerroin 1.1 äidilleni raskaudestani mutta ei oo mitään kommenttia,onnittelua ym tullut =( iiks..

täällä vaan odotellaan 14.1 ultraa voikun tää aika menis nyt nopeesti =)

tänttärä ja hilma-elmeri siis nolo mä en ees muista viikkojanikaan enään laitoin eka 17+2 mutta oisko se kuitenkin jo 18+2 kuitenkin.. nyt ei jaksa ajatella =)
 
Multa puuttuu vielä kans kaikki isommat, hoitopöytää tosin en ajatellut edes ostaa, mitä tässä oon seuraillu kavereita niin eipä sitä tuu juurikaan käytettyä, eiköhän pesukoneen päällinen aja saman asian.. :)
Saas nähä josko saisin isännän innostettua ens viikon lauantaina lähtee kattelee vähän noita vaunuja yms, harmittaa ihan vietävästi kun se ei antanu mun niitä viime viikolla ostaa... :x

Eilen tuli kuunneltua dopplerilla sykkeet ja siellähä se oli, tosin onhan se nyt liikkunutkin kamalasti, mut silti iskee epäilys et jos oon vaan kuvitellu liikkeet... :p

tänttärä Onko sulla rakenneultra tuolloin 14: sta pvä? Mulla on itelläni 15:sta pvä, himpun verran jo jännittää... :)

Mutta mä lähden hirvisopan keittoon, päivänjatkoja mammat!

Maira ja mytty 17+5
 
maira: jeps 14pv rakenneultra :heart: jänskättää jo pirusti ja toivois että nää menis äkkiä nää päivät..mulla toisin viä se kamalan myöhään olikohan 13.30 niin saa viä koko päivän siinä odotella =)

onko muille tullut jo tyttö/poika oloo??

itelläni on vähän jo veikkauksia mutta katotaan nyt sanooko se lääkäri jotain tai näkeekö mitään tai suostuuko ylipäätään kertomaan mitään =) meilläkin ukkeli ainakin näillä näkymin pääsee mukaan jos ei nyt päivän varotusajalla tuu mitään kun ei tuohon ekaan ultraan päässyt.
 
Mutzilla Jaksamisia! Todella kurja juttu.

En tajunnut että täällä on uusikin...

Mulla nyt viikkoja 16+0. Pitäskö mun tuntea jo liikkeitä?
Musta tuntuu, että tuolla ei ole mitään elämää
Kaikki sanonut että pitäis jo tuntua, mutta kun ei mitään tunnu...
Perjantaina neuvola kääk! Vihaan piikkejä!
Rakenne ultraa ootellessa 25.1 aion kysyä sukupuolen niin pääsen sitten ostoksille.
Kyllä tämä on jännittävää.
Ai niin asukin tekonimi on pikkuveijo (mies keksinyt)

Jane ja pikkuveijo 16+0

Mut voi kans lisätä tonne pinoon
LA 14.6 esikoista odotan ja synnyttämään menen K-SKS
 
Mutzillalle edelleen lähetän jaksamista! :hug:
Täällä myös aikas rauhallinen asukki mahassa. Aika satunnaisia on nuo liikkeet, paitsi päivittäin kun kuuntelen kotidopplerilla niin vauva innostuu silloin potkimaan ja ne myös tuntuu. Esikolta tunsin kyllä paljon enemmän liikkeitä jo näillä viikoilla. Ehkä tuo potkii enimmäkseen selkään päin niin ne ei tunnu..
Jane69: En olis sinuna huolissani ettet vielä liikeitä tunne. Mä tunsin ekassa raskaudessa 16+2 ja nekin oli sillon alussa tosi hentoja eikä kovin usein. Ja käsittääkseni tuo 16+2 oli aika aikasin ensimmäistä odottavalle. Eiköhän niitä muutaman viikon sisällä ala tuntua =)
Mulla olis ihan hirveet himikset ostaa uudet vaunut. Siinä ei siis oo mitään järkeä, koska esikoiselle ostettiin hyvät, kalliit yhdistelmävaunut joita käytettiin vaan 1,5 vuotta kunnes ostettiin kevyemmät rattaat. Vaunut on anoppilassa säilytyksessä. Mutta kun käytiin lastentarvikeliikkeessä niin siellä oli niin ihania vaunuja, jotka sopis kesävauvalle paremmin kuin meidän ruskeat :saint: No oikeesti taitaa sillekin rahalle löytyä järkevämpi käyttökohde... :whistle: Oikeestaan ei oo mitään mitä tarvis ostaa, paitsi vaatteita ja vaippoja yms. Rakenneultra on 18.1. ja toivottavasti vauva suostuis vilauttaan jalkoväliään.. Ihan tyttöolo on ollu alusta asti, olis kiva saada selville pitääkö paikkansa =) Myös tuleva isoveli on sitämieltä että äidin masussa on sisko :heart: Olen kyllä yrittäny kertoa että siellä voi olla myös veli, mutta hän toteaa painokkaasti että "ei veli, sisko on" :LOL: Mahtaa olla pettymys jos onkin veli..
:wave:

-minttu ja pumpelo :heart: rv18+5
 
Mullakin tosi vahva tyttöolo ollut lähes koko ajan. Mies toivoo poikaa, mutta nää finnit kertoo ihan jotain muuta. Suihkun jälkeen huomasin taas (!) uuden näppylän nenänpäässä. Yläselkä oli jossain vaiheessa tosi pahana. Harvemmin mulla finnejä on mutta nyt on senkin edestä. :eek: Poikaa kun odotin oli hiukset, kynnet ja iho tosi hyvässä kunnossa. Jospa tämä teini-ikä viimeistään kesällä helpottais. :D

pikinen mä oon alusta asti kun ton dopplerin sain, eli tiistaista kuullut tosi hyvin. Hetki pitää etsiä mutta kyllä se pikku :heart: siellä pompottelee. :) Ollut kyllä hyvä ostos.

Meidän pitää hommata ihan kaikki tavarat. Myöskin se hoitopöytä. Kaappitilaa on niin pirun vähän että sinne sais vauvan tavarat laitettua laatikoihin. Vaunut ostetaan käytettynä miehen työkaverilta. Hänen vaimonsa odottelee kaksosia heinäkuuksi. :) Rakenneultraan (20.1.) asti odottelen että jos sen jälkeen pikkuhiljaa alkaisi vaikka vaatetta sun muuta hommaamaan. Jos kaveri vaikka hieman paljastaisi jalkoväliään. =)

mipsu ja nöttönen 17+2
 
Jane Toiset tuntee aikasemmin kun toiset, ite aloin tuntee jo 15vko:lla ekat liikkeet mutta TH sanoikin että mm. hoikat tuntee aikasemmin yleensä, tosin tuossa juurikin yks tuttu kiroili kun ei ollu vielä viikolla 20 tuntenu liikkeitä, menikö pari päivää niin sit se mylläkkä alko hänelläkin..Onhan sekin mahdollista että liikkeet on jo tuntunu, mutta et ole osannut rekisteröidä niitä liikkeiks, niin mulla ainaki alkuunsa oli. Että kyl se sieltä mellastaa alkaa aikanaan! :)

Mulla on ihan poikaolo, toivotaan vaan että ultrassa suostuis näyttää että kumpi on, isäntä nimittäin puhuu koko ajan iskän pikku rinsessasta, mutta nyt syömään.
 
jane69

mä tunsin esikoisessa potkut vasta rv 21-22 tietämillä (olin hoikka)
nyt 28.12 17+3 terkka kysy että tunnenko liikkeitä ja sanoin että muutaman kuplamaisen kuullut mutta sen mielestä se oli ok. eli ei mun mielestä sun kannata viä huolestua.

mulla nyt neljäs raskaus ja vaikka istukkakin sellasessa paikassa että pitäs helposti kuulla liikkeet niin en oo kauheesti kuullut vaikka edellisessä kuulin jo ihan selviä liikkeitä rv 15 tienoilla. mutta jos tämä vaan on rauhallisempaa sorttia kun veljensä =)

mun pitää muuten vaunujen,hoitopöydän,sängyn lisäks hommata vaatekaappi kun ei oo kaapeissa tilaa ja ehkä myös pojille kerrossänky että sais enemmän tilaa poikien huoneeseen.menoja menoja..
 
Huh no sitten en ala vielä ollenkaan panikoimaan.
Olen kyllä illat maannut sohvalla telkkaria katsellessa ja kädet masulla, mutta ei mitään mainitsemisen arvoista ole tapahtunut.
No minä en olekkaan mikään pulkannaru :LOL:
Mulla on selvästi poika olo.
Vaikka haluan kovasti tyttöä, koska siskoillani on niin paljon vilkkaita poikia.
Tyttöjä kaivattais joukkoon välillä.
Mieskin on sitä mieltä että poika se on.
Meinaan olen nähnyt että mönkijöitä ja mopoja on jo selailtu netistä! :LOL:

Pahoittelen tyhmien kysymysteni tulvaa palstaillessani.
Milloin ja mistä sitä äitiyspakkausta haetaan?!
Eivät ole neuvolassa mitään puhuneet. Antavatko jonkun lapun täytettäväksi?

Jane ja pikkuveijo 16+0
 
Huh tota pakkasta! Lämmitettiin taloa vähän lisää kakluuneilla ja nyt täällä on ku saunassa! Ulos lähteminen koko konkkaronkan kanssa kestää ihan törrrrkeen kauan, kun koirallekin pitää laittaa tossut ja villapaita. Ilman niitä se suostuu kävelee postilaatikolle asti ja sit hyppää syliin. :whistle:

Miehelle tuli alaselkään joku jumitulehdus ja nyt se valittaa tuolla sängyssä ja on äkänen ku ampiainen! Mä kun luulin, että MÄ oon raskaana ja että MÄ saisin ottaa vähän lungimmin...

Mites juhlitte vuoden vahtumista? Tuliko tehtyä turhia lupauksia?

Mä kokeilin kans esikoiselle kestoja, mutta se inhos niitä! Tulee varmaan olee helppoa opetella kuivaks sit joskus kestoilla, kun se ei voi sietää niitä.

Ah, alennusmyynnit! Oon käyny jo parina päivänä, mutta onneks ei oo ku pari kauppaa jotka on vaivan arvoisia, niin pääsee suht helpolla.

Meillä on esikoiselta kaikki valmiina ammetta myöten, joten uudelle tulokkaalle ei tarvi kai mitään isompaa ostaa. Esikoiselle teetetään vaatekaappi, mutta jatkettava lastensänky löytyy jo vajasta. Siihen sit vaan patja. Ne ei vissiin paljoo maksa. Mua ärsyttää toi meidän turvaportti, jonka mies teki ite n. puol vuotta sitten. Siis kaunis se on ku mikä, mut mä en vaan saa aikaseks maalattua sitä! Se on siis vaaleaa puuta, mitälie, ja mä vihaan huonekaluissa vaaleaa puuta!

Joku on ilmeisesti kussu mun muroihin, kun on niin känkkäränkkäpäivä tänään... Paremmilla fiiliksillä ens kerralla.
 
Mutzillalle edelleen voimia :hug:

Tänttärä: Minäkin meinasin, etten sitten yhtään katsele vaunuja kuin vasta keväällä, mutta nyt alennuksien aikaan sitä on vallan innostunut. Käytettyjä olen kyllä kaavaillut minäkin, mutta jotenkin sitä innostuu tässä netissä surffatessa myös uudemmista. Nyt olen kyllä päättänyt pitää vielä pään kylmänä ja odottaa viikkojen lisääntymistä. Tosin tämähän on aika mukavaa hurahtamista. :D

Ferri: Minulla alkoi pahoinvointi rv 5 ja edelleen jatkuu. Onneksi tällä hetkellä paljon helpompana kuin alussa, jolloin oksensin ja yökin vartin välein. Nykyään lähinnä aamuin ja illoin hampaita pestessä yökityttää tai oksennan. Kuvotusta löytyy kyllä helposti päivän aikana edelleen. Jaksua huonoon oloon :hug:

Jane: Liikkeiden tuntemattomuuteen moni jo sanoikin lohduttavan sanan, ettei hätää. Äitiyspakkausta haetaan Kelasta ja sitä varten saa neuvolasta todistuksen joskus rv 20 jälkeen (en muista tarkkaa rv rajaa).

Pikiselle kiitos kestovaippainfosta. Täytyy perehtyä asiaan tarkemmin pikku hiljaa, jos nyt vähän enemmän kestoilisi kuin mitä esikoisen aikana.

Jdalmiinalle toiveikkaampaa oloa ja pelkojen siirtymistä taka-alalle. Täältä löytyy kohtalotoveri, jonka pelot helpottaa vasta lapsen synnyttyä. Tosin sitten alkaakin uudet murehtimisen aiheet. :hug: Eikös sulla olekin noita ennenaikaisia supistuksia ollut paljon? Oletko vielä sairaslomalla? Minulla on nyt ilmennyt joka päivä supistuksia, jotka on melko kivuttomia pääasiassa. Äitiyspolille tuli aika 18.1. Neuvola on onneksi tiistaina. Minä olen välillä ihan hirveän huolissani supistuksista ja sitten välillä en murehdi yhtään, kun esikoisestakin oli supistuksia (kipeitä ja kivuttomia) rv 16+ lähtien ja silti syntyi lasketunajan jälkeen. Melkoista vuoristorataa tämänkin vuoksi.

on: Viime viikolla tuntui ensimmäiset liikkeet ja tällä viikolla niitä onkin jo tuntunut joka ilta. Siitä ne pikku hiljaa vahvistuu. :heart: Supistuksia löytyy myös lähes joka päivälle. Varsinkin eilen ja tänään on ollut paljon eikä ole voinut tehdä oikein mitään. Ummetus lienee tällä hetkellä suurin aiheuttaja. Nyt olenkin vetänyt luumukiisseliä ja levolac annokset parina päivänä. Josko tämä tästä. Ummetus myös lisää pahoinvointia ja oksentamiselta ei ole täysin voinut välttyä. Liitoskipuja tuntuu aina liikkeelle lähtiessä, mutta ne nyt ei paljoa eloa häiritse. Vatsan koko on paljon isompi kuin esikoisesta, joten kovin raskaana olevalta tuntuu. =)

Ennen joulua neuvolalääkäri soitteli tulehduksen seurannan merkeissä. Olivat saaneet jotenkin sössittyä sen mun bakteeriviljelyn ja ottaneet jonkun väärän viljelyn eikä sitä, mitä lääkäri oli meinannut ja mikä olisi valottanut mikä tulehdus tuolla on vaivannut. Supistusten sun muiden ongelmien vuoksi neuvolalääkäri laittoikin lähetteen äitiyspolille. Se olisi 18.1. ja rakenneultra sitten 19.1. Täytynee soittaa tuonne voisiko noita hoitaa samana päivänä, ettei tarvitsisi peräkkäisinä päivinä vierailla talossa. Iloitsen kovin lähetteestä, kun tuo meidän neuvolalääkäri on aika kokematon ja minä aina panikoin hänellä käynnin jälkeen. Hän on kovin epävarma eikä meinaa löytää vauvan sydänääniäkään, vaikka th löytää ne heti.

Iloa ja valoa kaikille vuoteen 2010!

-Syyshortensia ja Millajoonas 16+6
 
SyysH On suppareita juu.. Tällä tietoa en palaa töihin ollenkaan ennen ä-loman alkua. Heti kun tekee enemmän (tai pelkästään saunassa käynti) saa kivuliaat supistukset aikaan. Lääkäri käskikin vaakatasoon heti jos pahalta tuntuu. Töihin paluu siksi poissuljettu, kun teen fyysisesti raskasta työtä ja meillä ei ole mahdollisuutta kevnnykseen.
Olitko esikosta koko ajan töissä?
Kerro kuinka ä-polilla meni! :wave:

minttu Jos sulla on tulosa rauhallisempi tapaus :D Huomasin itse eron esikossa ja kuopuksessa jo mahassa :D

Jane Monet esikkoa odottaessatuntee ekat liikkeet vasta 20+ viikoilla, sulla ei vielä mitään hätää:) Ja ne on tosiaan aika hentosia ensalkuun, ettei niitä aina edes itsekään huomaa ehkä ensin.

Jännä tässä raskaudessa, kun ei ole yhtään poika- eikä tyttöoloa. Kahden aiemman kanssa mun olot meni nappiin molemmissa. Tyttö jos tule tähän perheeseen, on isäntä ainakin sulaa vahaa :LOL:

Vähän taas pikkupotkuja tuntunut.. helpottavaa,mutta mikäään ei tunnu lieventävän mun pelkoja. Rakenneultra on vasta 26.1. ja en malttaisi odotella sinne asti :attn:
 
Mutzilla syvimmät osanottoni suuren surun keskelle :hug:

mjm tervetuloa =)

ON: Kotiuduttiin mun kotipuolesta ja aivan ihana oliki tulla omaan kotiin. Mulla tuntuu potkuja sillon tällöin masussa, eli aika rauhallinen asukki on ainaski vielä. Kuitenki tunnen jo ihan selvästi ne potkut, ei niistä enää voi erehtyä =)
Edelleen on todella vahva tyttöolo, vielä pari viikkoa rakenneultraan jossa toivottavasti se saa selvyyden onko tää olo ollu vaan jtn muuta vai voinko luottaa näihin oloihin :p

Hyvää alkavaa viikkoa! :flower:

Niisku- ja rakas 18+4 :heart:
 
rapu82 OHO :D :D

Menin aamulla raahen päivystykseen kun mua supisteli siellä lääkäri sanoi että pitää mennä oyk:siin kun kohdunsuu on auvennut no soitin ukkelin mukaan ja käytiin oyksissa jossa kaikki olikin hyvin :) kohdunsuu ei ollut auvennut ja vauvat voivat hyvin hirvee pölinä mahassa kävi mutta liikkeitä ei ite tunne kun pieniä hipasuja välillä.

Sain oyksista semmoisen kotihoito neuvon suppareihin että kyljelle makuulle ja juoda paljon nestettä nopeaa kuulemma on apua.

:attn: jos joku tahtoo ne pahoinvointi renkaat saa kun laittaa osoitteen tulemaan ne tulee kirjeellä.

Vaunula.fi osoitteessa oli hienoja ja halpoja vaunuja yhdelle ja kahdelle ja muuta ihanaa krääsää. :D

Nyt raskaan päivän jälkeen kääriydyn peittoon ja painun untenmaille huomanna uusipäivä ja uudet kujeet. :wave:
 
No piiiiiiitkästä aikaa vaivaudun minäkin tänne kuulumisia kertomaan! :saint:

Rakenneultra pitäisi olla tulevalla viikolla, ei ole vielä ihan varmaa, kun tämä joulu sekoitti kaikki...varmistan asian huomenna. Sitä ultraa odottelen kovasti, onko siellä elämää...vaikka olen potkujakin jo tuntenut. :heart:

Tänne ei kuulu sen kummempia, närästys vaivaa herkästi ja maha on jo iiiiso! :D
Kipeitä supistuksia ollut pari kertaa, mut näin on ollut joka raskaudessa jo puolivälistä -joskus aiemminkin. Silti on mennyt loppuun asti, toivotaan et nytkin!
Nuha on tullut kai jäädäkseen, mut kai tähänkin tottuu. :snotty:

Jaksamisia ja hyviä vointeja kaikille ja Mutzillalle edelleen rutkasti voimia!!! :hug:
Kiitos uudelle pinonpitäjälle! :hug:

-Elettaria ja Aslak 17+1-
 
Jälleen yksi uusi odottaja ilmoittautuu mukaan. Olen muutaman viikon seurannut teidän juttelua ja ajattelin sitten minäkin ilmoittautua mukaan. Esikoista odotellaan ja laskettuaika on 24.6. eli kasassa on viikkoja 15+3.

- Heliel ja Peppieemeli 15+3
 
Ja täällä yksi uusi tulokas ja tulokkaan tulokas lisää. Olen kanssa käynyt täällä foorumilla ihan alusta lähtien lukemassa vastoin neuvolatädin ohjeistusta lukemassa kaikista ihanista oireista, iloista ja suruista.. enää en malttanut olla rekisteröitymättä, yhdessä panikoiminen ja juhliminen kun on mukavampaa. Ja saapa treenailla samalla äidinkieltä, ettei pääse unohtumaan.

Eli meillä LA 19.6., takana ultrat viikolla 7 ja 11+5... ensimmäinen ultra oli ns. paniikkiultra viimekeväisen keskenmenon vuoksi. Samasta syystä käytiin kyllä tuossa toisessakin (yksityinen), täällä Ruotsissa kun ensimmäinen kunnan ultra tarjotaan vasta viikoilla 18-22. Ei saisi hullua pitää jännityksessä niin pitkään! So far so good, mutta silti tulee panikoitua jokaisesta pikkuasiasta ja pari viime yötä ollaankin kukuttu sydän (luultavammin aiheettomia) huolia täynnä. Viime yönä kukkuminen tosin oli aika palkitseva kokemus, sillä masussa alkoi tuntua kevyttä liikehdintää! Jos en nyt sitten nähnyt jotain valveunta :) Seuraava yksityinen ultra on ens viikon maanantaina, meille kun ei vieläkään ole tullut kutsua siihen kunnan ensimmäiseen, eikä todellakaan kärsivällisyys riitä odottaa...

Ilonaiheina mainittakoon nyt tähän alkuun heti vielä unettomuuden ja ainaisen panikoinnin lisäksi edelleen jatkuva pahoinvointi (ei oksentelua, mutta kl 5-jälkeistä jatkuvaa öklötystä), pari viikkoa sitten alkanut ja kävellessä voimistuva kipu häntäluussa (ja välillä koko alaselässä) ja muutama päivä sitten alkaneet liitoskivut. Sitä saa, mitä tilaa.. :heart:

Näistä sitten lisää muualla, seuraavaa ultraa odotellessa!

milkei + JellyBean
16+2
 
Täälläkin oli ihan tyttöolo, kunnes sikiöseulonnassa kromosomien testauksen yhteydessä selvisi että tulokas onkin satavarmasti poika. Eli väärin meni arvaukset :D
Täällä ei vieläkään tunnu kunnolla liikkeitä, vaikka paljon on pulputusta ja muljahteluja, mutta ei Vieläkään voi sanoa varmaksi mikä on vatsan toimintaa ja mikä muuta. Osa varmasti liikkeitäkin. Istukka edessä aika hyvin estää tuntemukset.
Ihan yhtäkkiä alkoi housut kiristää niin, että ei taida mennä kun viikko niin olen ihan housuton :LOL:
Piti laittaa nettiin tilaus vätämään mammahousuista. Kauppojen valikoima/laatu on todella surkea!

Monella tuntuu olevan rakenneultra 18.1 tai niillä main, niin myös täällä.

Miumiu ja pikkuinen 18+0 TASAN =)
 
Hei taas pitkästä aikaa! :wave:

Ihan ensin, Mutzillalle iso :hug: ! Vaikkei tunneta irl niin olette olleet mielessä paljon. Voimia suureen suruunne! :heart:

Eilen palailtiin 3 viikon pohjanmaa-reissulta peräkontillinen täynnä joululahjoja... Joulu ja uusivuosi meni mukavasti mummoloissa kyläillessä. Tänään aloitettiinkin heti esikoisen kanssa hänen huoneen uudelleen järjestely että kaikki uudet tavarat mahtuvat. :D

Pikisellä ollut kipeitä suppareita. Symppishalit, sama täällä.. Tosin kipeämpiä ovat edellistä sektiosta tulleet kiinnikkeet, välillä vihlasee niin maan perkuleesti... :/

Täällä suunnassa on myös pelkoa siitä onko pikkuinen vielä matkassa. :( Olen ihan ollut tuntevinani liikkeitä jo kuukauden verran, mutta nyt en ole tuntenut niitä n. viikkoon. Tiedä sitten olenko aiemmin vain kuvitellut potkut ja muljahdukset, vai enkö enää vaan huomaa niitä?? Esikoisella liikkeet tuntuivat kyllä jo muistaakseni rv 16 tai 17 että luulisi että nytkin tuntuisi. Soitin sitten tänään huolissani terkkarille, ja sainkin jo huomiseksi ajan neuvolaan että pääsee kuuntelemaan sydänääniä (jos niitä edes on enää...). Varsinkin tuo mutzillan tapaus sai epäilemään omaa tilaa entistä enemmän.. :/

No, tässä kuitenkin teidän järkytykseksi tuore masukuva. :D Kuva otettu siis 18+3.



Adalia 18+4
 
Neuvolasta terveisiä - löysipä syyn mun huimauskohtauksiin: hb oli raudan syönnin myötä noussut jo 130:een, mutta verenpaine oli sit sitäkin matalampi- alapaine vaan 50 :eek:
Sain sit mukavan ohjeistuksen th:lta: ala käyttämään suolaa ruoanlaitossa ja syö vaikka joskus reilusti salmiakkia :LOL: Oon vältellyt kumpaakin kuin ruttoa nyt raskauden aikana, kun joka paikassa nimenomaan salmiakki ja lakritsi on kiellettyjen listalla... Salmiakki on toiminut muutenkin mulla erinomaisena pahoinvoinnin karkoittajana:)

Pääsin kuuntelemaan myös ekan kerran sydänääniä, ja ihan mahtavaa oli kun ne löytyi niin helposti ja selkeinä. Olivat tasaisesti 145-155 luokkaa:)
Yllätyin myös positiivisesti siitä, että meille järjestetään 1-4x ennen synnytystä ja 4x synnytyksen jälkeen perhevalmennusta tuossa neuvolan viereisessä leikkipuistossa (ehkä kaupunki ei jätäkään meitä ihan yksin..)
Painoa oli tullut 2 kg lisää mutta se on kai ihan normaalia. Oon tosin varma että tuosta on kilo joulusuklaata:D Maha ei kyllä näy vielä yhtään ulospäin, mutta neuvolassa oli onneksi sitä mieltä että on se vähän pyöristynyt ja ehtii näkyä vielä kyllästymiseen asti..

Seuraava kerta sitten tasan kuukauden päästä, ja sitten mieskin pääsee mukaan. Täytetään kuulemma sitten niitä kelan lomakkeita yms.

Poika/tyttöolosta en osaa vieläkään sanoa juuta enkä jaata, puhutaan miehen kanssa lapsesta pojan nimellä, ja joka toinen päivä oonkin ihan varma että poika siellä on - joka toinen päivä se on sitten ihan varmasti tyttö. Toivottavasti vilauttaa meille jalkoväliään seuraavassa ultrassa niin nähdään asian laita!

Heliel ja milkei tervetuloa joukkoon!

pikinen: hyvä että selvisit säikähdyksellä ja että lapsoset voivat hyvin!

Salma ja Sintti 18+2
 
Adalia: oltiin näköjään linjoilla samaan aikaan - toivottavasti kaikki on kunnossa ja hyvä että pääset jo huomenna neuvolaan :hug: Ihanasti pyöristynyt maha ainakin sinulla! Mulla on kamalan turvonneenakin vain puolikas tuosta...
 

Yhteistyössä