Mutzillalle edelleen voimia :hug:
Tänttärä: Minäkin meinasin, etten sitten yhtään katsele vaunuja kuin vasta keväällä, mutta nyt alennuksien aikaan sitä on vallan innostunut. Käytettyjä olen kyllä kaavaillut minäkin, mutta jotenkin sitä innostuu tässä netissä surffatessa myös uudemmista. Nyt olen kyllä päättänyt pitää vielä pään kylmänä ja odottaa viikkojen lisääntymistä. Tosin tämähän on aika mukavaa hurahtamista.
Ferri: Minulla alkoi pahoinvointi rv 5 ja edelleen jatkuu. Onneksi tällä hetkellä paljon helpompana kuin alussa, jolloin oksensin ja yökin vartin välein. Nykyään lähinnä aamuin ja illoin hampaita pestessä yökityttää tai oksennan. Kuvotusta löytyy kyllä helposti päivän aikana edelleen. Jaksua huonoon oloon :hug:
Jane: Liikkeiden tuntemattomuuteen moni jo sanoikin lohduttavan sanan, ettei hätää. Äitiyspakkausta haetaan Kelasta ja sitä varten saa neuvolasta todistuksen joskus rv 20 jälkeen (en muista tarkkaa rv rajaa).
Pikiselle kiitos kestovaippainfosta. Täytyy perehtyä asiaan tarkemmin pikku hiljaa, jos nyt vähän enemmän kestoilisi kuin mitä esikoisen aikana.
Jdalmiinalle toiveikkaampaa oloa ja pelkojen siirtymistä taka-alalle. Täältä löytyy kohtalotoveri, jonka pelot helpottaa vasta lapsen synnyttyä. Tosin sitten alkaakin uudet murehtimisen aiheet. :hug: Eikös sulla olekin noita ennenaikaisia supistuksia ollut paljon? Oletko vielä sairaslomalla? Minulla on nyt ilmennyt joka päivä supistuksia, jotka on melko kivuttomia pääasiassa. Äitiyspolille tuli aika 18.1. Neuvola on onneksi tiistaina. Minä olen välillä ihan hirveän huolissani supistuksista ja sitten välillä en murehdi yhtään, kun esikoisestakin oli supistuksia (kipeitä ja kivuttomia) rv 16+ lähtien ja silti syntyi lasketunajan jälkeen. Melkoista vuoristorataa tämänkin vuoksi.
on: Viime viikolla tuntui ensimmäiset liikkeet ja tällä viikolla niitä onkin jo tuntunut joka ilta. Siitä ne pikku hiljaa vahvistuu. :heart: Supistuksia löytyy myös lähes joka päivälle. Varsinkin eilen ja tänään on ollut paljon eikä ole voinut tehdä oikein mitään. Ummetus lienee tällä hetkellä suurin aiheuttaja. Nyt olenkin vetänyt luumukiisseliä ja levolac annokset parina päivänä. Josko tämä tästä. Ummetus myös lisää pahoinvointia ja oksentamiselta ei ole täysin voinut välttyä. Liitoskipuja tuntuu aina liikkeelle lähtiessä, mutta ne nyt ei paljoa eloa häiritse. Vatsan koko on paljon isompi kuin esikoisesta, joten kovin raskaana olevalta tuntuu. =)
Ennen joulua neuvolalääkäri soitteli tulehduksen seurannan merkeissä. Olivat saaneet jotenkin sössittyä sen mun bakteeriviljelyn ja ottaneet jonkun väärän viljelyn eikä sitä, mitä lääkäri oli meinannut ja mikä olisi valottanut mikä tulehdus tuolla on vaivannut. Supistusten sun muiden ongelmien vuoksi neuvolalääkäri laittoikin lähetteen äitiyspolille. Se olisi 18.1. ja rakenneultra sitten 19.1. Täytynee soittaa tuonne voisiko noita hoitaa samana päivänä, ettei tarvitsisi peräkkäisinä päivinä vierailla talossa. Iloitsen kovin lähetteestä, kun tuo meidän neuvolalääkäri on aika kokematon ja minä aina panikoin hänellä käynnin jälkeen. Hän on kovin epävarma eikä meinaa löytää vauvan sydänääniäkään, vaikka th löytää ne heti.
Iloa ja valoa kaikille vuoteen 2010!
-Syyshortensia ja Millajoonas 16+6