~Kesäkuun Kullannuput 2010~Maaliskuussa -10 <3 ensimmäinen rakkauspakkaus syntynyt <3

Huomenta.

Täällä kanssa äitiyshousut kiristää,paitsi sellaset lököhousut,joita käytän kotona ja toiset h&m joustavat :/ En tiedä yhtään mitä puen toukokuussa,jos ilmat lämpiää :/
Kaikki rintaliivit tuntuu ahdistavan,eivät istu kunnolla päälle :ashamed:

Ja viime yö meni taas huonosti nukkuen,närästi niin kovin :headwall:

Ensi tiistaina neuvola,kuinkahan taas paino on noussut???

Rapu ja masuasukki 30+4 :heart:
 
Huomenta,
Kauheesti taas tullu tekstiä, enkä tietenkään taaskaan muista mitä piti kommentoida.. :/
Seksistä olitte jutelleet. Täällä oli kovastikin haluja vielä vähän aikaa sitten, mutta kielto on ollu harrastaa jo monta viikkoa joten hiljaista on ollu pakosti. Nyt sitten yhtäkkiä on toi maha kasvanu niin hirveesti, ettei enää todellakaan haluta :whistle: Jo pelkkä nukkumisasennon vaihtaminen tai sohvalta ylösnousu vaatii niin suuria ponnistuksia että huh huh. Miehelle sanoin, että kohta tarvitaan varmaan joku nosturi että mä pääsen sohvalta ylös :LOL: Mun porukat kävi meillä kylässä toissapäivänä eikä oltu pariin viikkoon nähty niin äiti sano että on hirveesti maha kasvanu viime näkemästä. Samoin anoppi sano eilen, vaikka nähdään monta kertaa viikossa kun asutaan vierekkäin. Sf-mitta oli viime neuvolassa (29+1) 30cm ja reippaasti käyrien yläpuolella. Vauva ei kuitenkaan oo kovin iso, eilen äitipolin ultrassa arvio 1,5kg, suht saman kokonen oli esikoinen kun katsoin neuvolakortista ja hän painoi syntyessään rv37+0 2,6kg eli oli aika siro vauva. Enää oliskin reilu 6 viikkoo siihen kun esikoinen synty. Ja sen verran tukala mun olo on nyt jo, että todellakin toivon että tämäkin muru syntyis siinä 37+ viikolla... Mutta toivottavasti ei aikasemmin..
Kohdunsuun tilanne oli pysynyt lähes samana kuin oli 2 viikkoo sitten vaikka onkin tässä välillä supistellut ja jopa yöllä oon heränny supistuksiin. Mutta toivottavasti kohdunsuu olis nyt kypsyny tarpeeks ja loput sitten vasta synnytyksessä.. Lepoa määräs lääkäri edelleen. Oli muuten aivan ihana naislääkäri! Kerrankin tuntui siltä vastaanotolla että olen ihminen enkä vain potilas. Olis oikein tehny mieli halata häntä lähtiessäni :saint:
Sairaalakassia pakkailin tänä aamuna jonkin verran. Kävin ostamassa eilen lääkärin jälkeen tarpeita sinne, lähinnä hygieniatarvikkeita sun muuta sälää. Halusin kaikki uudet sinne, kun h-hetkellä ei oo kuitenkaan aikaa alkaa pakkaileen hammasharjaa sun muita. Vielä pitää ostaa pillimehuja synnytystä varten ( viimeks mulla ei ollu juotavaa mukana kun tuli niin kiire lähtö ja ponnistusvaiheessa suu oli rutikuiva, se oli kamalaa. Saihan sieltä toki sitten vettä mut..) Ja kuivattuja luumuja että saa synnytyksen jälkeisinä päivinä toivottavasti mahan toimiin suht liukkaasti :p
Matkalle lähtijöille muuten ihanaa matkaa!

-minttu ja rimprenssa 30+4 :heart:
 
Tipu Topakka
Lauantaita!

Meidän muksujen tarhassa vihurirokkoa (osasinkohan nyt edes suomentaa oikean taudin.. no kuitenkin se sikiölle vaarallinen) ja minun naistenlääkäri laittoi minulle tarhaan meno kiellon (ja sitä kautta myös lapsille) ainakin siksi aikaa, että vasta-aine testi tulokset tulee.. Mitenkähän sitä oikein pärjää nämä pari seuraavaa viikkoa näiden kahden kanssa, kun muutenkin pitäis ottaa iisisti, ettei kohdunkaula lyhenny ja kohdunsuu aukea enää yhtään enempää :|

Sairaalakassia en ole vielä edes miettinyt.. Pitäisköhän alkaa pikkuhiljaa vähän katsomaan.. Varsinkin, kun täällä ei saa sairaalasta yhtään mitään. Synnytyskin tapahtuu omissa vaatteissa.

Raskausvaatteista.. Kultainen naapuri lahjoitti mulla hirmu läjän raskausvaatteita, joten minun ei tarvinnut ostaa mitään isompaa=) Vatsa alkaa olla VALTAVA. Ei edellisissä raskauksissa ollut vielä näillä viikoilla tämmöstä. Kaipa se kasvaa vaan isommaksi raskaus raskaudelta :D Sen verran hommailin vaatteita, että raskaus alusvaatteet ja bellybeltin ostin.

Seksi |O :kieh: :ashamed: Ei onnistu. Alapäässä on niin kipeä ISO :x kohju, että ei tule mitään. Tekee tosi kipeetä..

Oikein hauskaa viikonloppua kaikille!
 
Heipparallaa kaikki mammuskat!
Täällä tulee tekstiä tosiaan niin nopeaa tahtia, että meinaa vierailut mennä aina vaan lukemiseksi!

Sairaalakassia pohdin tänään ensimmäistä kertaa, olisihan se kivaa näpertelyä pakkailla. Tosin pakkaan sen vielä varmaan kymmenen kertaa uudelleen :D

Meillä on asunnon etsintä pääkaupunkiseudulta tai sen laitamilta meneillään, minkä lisäksi näyttöviikko ja koeviikko. Ei ole paljon aikaa muille ajatuksille viimeaikoina jäänytkään. :/

Seksi ... Täällä myös painetta ja turvotusta, joten vähälle on jäänyt. Olo on myös niin kömpelö ja hengästyminen ärsyttää.. Turvoksissa olevat jalat ei ainakaan saa tuntemaan itseä kauniiksi ja nähdään nykyään aina pikaisesti aamulla, minkä jälkeen seuraavaksi illalla jolloin olen jo aivan poikki. Voi mies raukkaa :heart:

Raskausvaatteet
Mulla on kahdet ihanat veromodan mamaliciousin farkut joita kulutan puhki :) Löysin myös yhdet vanhat suorat housut, missä on leveä lantio-osa joka antaa hieman periksi, ne sopii todella hyvin tähän tilanteeseen :) Lämpimiä kelejä odotan innolla, legginsit ja tunikat on ihan parhaita jokapaikan vaatteita!


Teen koulutyönä tutkimusta raskaudenajan terveydentilasta/muutoksista yms. Olisin kiitollinen jos jaksaisitte käydä vastailemassa tähän linkkiin! :)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1687369


Nepu ja Nipa 29+0 :heart:
odottamatonodotus.blogspot.com
 
Tervehdys tännekin pitkästä aikaa.. Muutama tovi vierähtäny siitä ku viimeksi kuulumisia kirjotellu :ashamed:

Masussa voidaan hyvin. Maanantaina kontrolliin Oysiin ja siitä kahden viikon päästä LKSsään. Saa nähdä alkavatko viikottaiset kontrollit kun rv 30 tulee täyteen. Hieman rasittaa nuo reissaamiset mutta pakkohan se on että tiedetään asukin tilanne. Toisaalta onhan se mukava päästä kurkkaamaan masuun noin useasti. Painoarvio viimeksi (rv 26+6) oli 1147g ja keskikäyrällä menee..

Mistä ihmeestä löytyis kunnollisia imetysliivejä? Ja hieman isokokoisemmalle tarkotettuja?

emmmaa ja asukki 28+4
 
Heippa!

Mä taas kukun! Olin mammakerholaisten kanssa syömässä ja otin espresson ruoan päälle. Siellä vielä kehuskelin, ettei kahvilla oo mitään merkitystä mun yöuniin... :headwall: Kai sillä sit kuitenkin on.

Mulla oli myös neuvola tällä viikolla, kuten näytti olevan myös monella muulla täällä. Sf-mitta menee keskikäyrällä, Hemoglobiini on huikeat 133 (siltä kyllä tuntuukin!), painoa oli tullut maltillisesti, kaikki oikein hyvin. Mun neuvolantäti on ihan huippu! Sen kanssa vois höpötellä tuntikausia! Eksytään yleensä vähän aiheesta, mutta ei haittaa!

Raskausvaatteista... Niin no, mähän yritin vihjailla siitä panostamisesta niihin... Mut joo, täällä ei ongelmia sillä saralla. Ja raskauden jälkeen tietenkin myyn ne vaatteet huutiksessa ja nettoan vielä hyvät rahat. Laatuun kannattaa panostaa, niin se vaan on. Ja kun joku valitteli ettei ole hyviä raskausfarkkuja. Kyllä on. Muttei siellä H&M:llä.

Tosta H&M:stä tuli mieleen, että kun oon sitä boikotoinut, niin tossa yks päivä tein poikkeuksen... Ostin Pyrylle sieltä pari bodya. :ashamed: Ja esikoinenkin sai sellasen mini-käsilaukun ja pinnejä, kun se niin tykkää sellasista jutuista nykyään. No, kerrankos sitä.

Sataa vettä. :eek: Kesä tulee!
 
Moikka! =)

Hui, tuonne oli tullut jo joulukuisten odottajien ketju, kyllä sitä tosiaan ollaan jo pitkällä :eek:

Sairaalakassia ajattelin ruveta ens vkolla kasamaan, pitää miettiä mitä sinne ottais. No vaihtovaatteet laitan sinne vasta sitte ku lähtö on lähellä, pitääki miettiä mitkä vaatteet sitä laittaa sitte päälle ku kotia lähtee sieltä.

Me oltiin eilen synnytysvalmennuksessa. Siellä siis vaan kätilö piti semmosen powerpoint -esityksen ja näytti synnytysvideon, mut oli siitä kyllä hyötyä. Tuli paljo sellasta tietoa mistä en ollu ennen tiennyt.

Mä joudun huomenna tilaan lääkäriajan ja pyytään saikkua. Ei tästä tuu enää mitään ku jatkuvasti kolottaa jostain ja en vaan jaksa enää tehä mitään, voimat on niin vähissä, ettei koulunkäynnistä tuu yksinkertasesti enää mitään.
Pakko yrittää vaan kerätä nyt voimia että jaksaa sitte vauvan kanssa.
Muuten olo olis ihan ok, mut selkä on edelleen kipeenä ja ilmeisesti vauva on nyt kääntyny pääalaspäin ku mulle tulee semmosia "sukkapuikkokipuja" tonne alapäähän ja tuntuu, että joku tuolla häpyluun alueella painaa ja potkut tuntuu ylös. Kävely alkaa oleen jo aika ankkamaista näiden kipujen takia. :ashamed:

No mut jospa tää tästä taas iloksi muuttuis jossain vaiheessa =)

Hyvää sunnuntaita ja alkavaa uutta viikkoa! :flower:
Nii ja tietty hyvää vointia, voikaahan paksusti! =)

Niiskuneiti- ja masupoika 30+4 :heart:
 
Kylläpä väsyttää, tuli nukuttua huonosti.
Eilen oli koko päivän vatsan kanssa ongelmia, ensin ajattelin että olen syönyt huonosti -kuten olinkin. Mutta kun "kipuilu jatkui koko päivän niin meinasin jo huolestua. Sitten kun huolestuu niin ei enää osaakaan paikantaa mihin sattuu/tuntuu oudolta.
No se taisi ainakin osaksi olla jotain ummetusta tms, kun viimeisetkin tuntemukset meni juuri kaurapuurolla ohi :)
Mutta mites kun muistelen että muutamakin on puhunut "menkkamaisista kivuista. Mitäs ne olikaan? Huomenna alkaa rv 30 mutta en ennen eilistä ole vielä sellaisia tainnut kokeakaan :D
Voi kun tuo mies oli ihana, oli heti huolissaan lähettämässä mua päivystykseen tarkistamaan :heart:

Kivaa sunnuntain jatkoa kaikille, muistittehan siirtää kelloja kesäaikaan ja varokaa virpojia ;)

Muoks. Niiskuneiti Juuri tuollaisia "sukkapuikkotuntemuksia täälläkin oli! Mietinkin olisko poika kääntynyt kun tuntui niin oudolta ja erilaiselta.

Miumiu&pikkupoika 29+6
 
Yöllä tuli sitten käytyä synnytysvastaanotolla tarkistuksessa kun kohtu supisteli 1.5h putkeen, ei meinannut hellittää ollenkaan. Samalla oli alavatsassa särkyä. Kaikki oli lääkärin mukaan kuitenkin ok ja sain viikon sairaslomaa... Olen ollut todella väsynyt ja töissä on ollut harjoitussupistuksilta vaikea olla (fyysinen työ ) joten sairasloma tulee muutenkin todella tarpeeseen juuri nyt. Toivottavasti supistukset hellittävät ettei tarvitsisi jäädä vielä kokonaan töistä pois, tuntuu liian aikaiselta :/ Ja aina tulee huono omatunto kun on saikulla, vaikka hyvä syy onkin.

Eilen pestiin tulevan vauvan ensimmäiset vaatteet koneessa ja ai että kun tuntui oudolta ripustaa ne kuivumaan, eihän ne meinaa edes pysyä siinä kuivaustelineessä, ainakaan pienet sukat :D Olen kyllä niin onnellinen tästä raskaudesta ja vauvasta, vaikka ajoittain tuntuukin ihan mahdottomalta kaikki. Huokaus :)

Leppoisaa sunnuntaita!

tinysteps 27+0
 
Minullakin oli tuossa perjantai aamuyönä aika kovaa supistelua, johon heräsin, mutta sitä kesti onneksi vain muutama minuutti. Onneksi ei kauempaan.

Massu on kasvanu tosi kovasti, Ihmiset kattoo pitkään :D Tyttö potkii mahassa tosi paljon, varsinkin kylkeen potkii ja paljon :) Kyljet ihanan kipeät nytten. Vauvalle on tullu ostettua jo kaikenlaista, pinnasänky, ja siihen petivaatteet, ja sitten hoitopöytä ja hoitoalusta, Ja puoleksi vuodeksi vaatteet, ja kohta eräs tuttu tuo mulle babysitterin ja muuta mukavaa vauvakamaa :saint: Vielä toki puuttuu vaunut, kaukalo, sun muut, mutta ne meinasin ostaa sitten toukokuussa, kun tulee ensimmäinen äippärahasatsi.

Kohta mulla on neljäs ultraääni, rviikolla 30

Hyvää pääsiäistä kaikille odottajille ! :)

~Josefiina 28+3
 
JonnaH KIITOS linkistä. Asiaa pohdiskeltuani, ja Hyvinkään sairaalan synnytysyksiköstä paljon luettuani, olen päättänyt synnyttää toisen lapsemme siellä. :heart:
Sä varmaan Jonna ehdit ennen mua, mutta olispas hauskaa olla siellä samaan aikaan. =)
Ajattelin mennä sinne tutustumiskierrokselle joskus tuossa kuukauden kuluttua.

Hui kun täällä on monilla jo rv 30 mennyt rikki.Mihin tämä aika oikein menee.... :eek:

( . ) Maha kasvaa....Ja selkä ja lonkat huutaa hoosiannaa. Nyt on alkanut portaiden nousemiset tuntua selkeästi raskaammilta, ja johtunee ihan siitäkin, että ennen hoikkaan vartalooni on tullut +10 kiloa lisää painoa. Muistan esikoisen raskaudesta tämän saman todella RASKAAN olon. Ja se tulee pahenemaan kun päästään touko-kesäkuulle. :eek:
Ja muistan myös sen uskomattoman KEVEYDEN tunteen, mikä tuli, kun lähti synnytyssairaalalta kävelemään parkkipaikalle kotimatkalla. Painolasti oli poissa. :D

Imetysliivejä olen hankkinut muutamat ihan hennesin M-koon perusliivit, ja edellisestä raskaudesta on jäljellä yhdet superhyvät Noppies mustat saumattomat imetysliivit.
Aion viellä hankkia Bravadon body silk seamless- liivejä muutamat, niitä saa mm. Bebesistä, ja vaikuttaa ihan huipuilta. :wave:
Lisäksi hankin jo kesto-liivinsuojia ja muutamat imetys t-paidat kesäksi.

Ostoslistalla viellä: vaunut, doomoo sitteri, kantoliina ja rintapumppu.

Ja kun kerran uuteen taloon päästään muuttamaan, vauvan huoneeseen täytyy hankkia kaikkea pientä. Pinnasänky ja hoitopöytä on esikoiselta viellä tallessa.

Lähden sänkyyn ähisemään kera vatsani. :wave:


Johanna 27+0 POKS!!
 
Pikkuvarpunen lonkat tosiaan huutaa hoosianna niinku häpyluukin ei mulla aikasemmilta ole tämmöisiä kipuja ollut mutta onhan tuolla mahassa kaks.

Potkunyrkkeilyn maailmanmestareita kai näistä tulee takoo niin hirveenä.

Viime yö oli aivan kamala heräsin älyttömään närästykseen ja ei tahtonut nukkumisesta tulla mitään.

Mä pakkasin jo sairaalakassin ja purinkin odottelen että saan noi yhdet puvut pois tuolta kuivumasta ja pakkaan kassin sitten uudelleen.

no jatkan kirjoittamista toisena päivänä kun ei vaan enään jaksa olla ylläällä.
 
iltoja!! :wave:

Oottelen miestä pelistä kotiin, joten hyvä aika on lukea ja jotain itekki rustata...
Raskausvaatteista jotaki oon ostanu , lähinna paitoja pari kappaletta ja sitten farkkuhameen..kaikki hennesiltä. Musta tuntuu, ettei mulle oikein muut ootosvaatteet istukkaan. Sitten piän paljon kollareita kotona ja ulkoiluhousuja, kun kummiski usiamman kerran päivässä ulkona ollaan. En jaksa olla yhtenään vaatteita riisumassa ja vaihtelemassa. Farkut on mulla vielä samat ku ennen raskautta, mutta aika vähän tulee käytettyä...
Imettysliivejä mulla on parit ja ehottomasti alkuimetyksessä tarpeen. Rintapumppu pitää hommata, joku hyvä. mulla on sellanen aataminaikunen käsikäyttönen minkä merkkinen lie..eikä kyllä juuri mitään sillä tee.. |O
Seksistä vielä sujuu hyvin ja halut on tallella, välistä on kausia et tekis aina vaan mieli.. :whistle: :p ainut että illasta oon väsyny, ajankohta täytyy olla joko aamu tai päivä...mutta jaksaa sitä joskus valvookki..
Sairaalakassia en oo pakannu, ja mikäli menee samallai ku ennenki pakkaan kunhan synnytys käynnistyy... :LOL: toki mielessä mietin etukäteen mitä mukaan, mutta sit ku tositoimet alkaa, on siinä muutama tunti yleensä ollu aikaa pakkailla ja puuhastella.. :D

Meillä lapset ollu ed.viikon sairaana, eka oli 7-vee poika..lämpöili ja kurkkukipua, yskää. nyt kun mies lähti pelireissulle perjantaina 4-vuotias sai kurkunpään tulehuksen. oli ed.yönä lämmin, heräs itkeen ja valitti pääkipua, varmasti kuumetta oli vähän, mutta lääkkeen annoin ja siihen rauhottu.On se aina kyl pelottava tuo kurkunp.tulehus. Pojalla muutenki astmaa, niin hengitys oli kyl yöllä ihan tukossa, ulkona istuskeltiin ja kortisonia annoin, aina tunnin päästä oli taas henki tukossa ja sama hoito ulos ja lääketta...sillälailla viikonloppu meni. :(
Nuorimmainenkin lämpöili nyt viikonlopun aikana, muttei onneksi tuota kurkunp.tulehusta sille tullu. Oli siinä vähän miettiminen,kun yksin lasten kanssa olin, että mitä tehä jos sairaalaan joutuu..
Me oltais miehen kans ke.aamuna lähössä reissuun, mutta saa nähä ollaanko vielä terveitä..ed. viikolla oltais jo lähetty mutta kun eka lapsista sairastu..
Tämmöinen viikonl. täällä virpomassa lapset käyny ja itekki varasin 500g suklaa pussin, mutta tasan 3 virpojaa kävi. arvatkaa mitä suklaa pussille tapahtu.. :ashamed: minä söin..ja nyt närästää.. |O Menny täs pari viikkoa ihan höpöksi tuon herkuttelun suhteen, mutta tuon miehen kanssa tulevan reissun jälkeen, palaan ruotuun.. :LOL:
Muuten olo hyvä.. vauva alkaa jo lenkeillä painaa tuonne alas lantioon, väkisin vauhti hijastuu ja vähän on kyl lyhentynykki. närästystä ollu,mun herkuttelujen takia, suonta veti eka kerran toissayönä! enpä muistanukkaan et neki kuuluu raskauteen..
semmosia..vointeja mammoille! =)
inkkukinkku rv.28
 
Tulin tuolta tämän vuoden helmikuisista lueskelemaan ja huomasin, että olette puhuneet Bravadon imetysliiveistä.

Täältä: http://www.nursingbra.co.uk/ saa Englannista tilattua Bravadon liivejä liki puolet halvemmalla kuin mitä Suomessa kustantavat. Toimitus todella nopeaa kaikilla kolmella kerralla kun olen tilannut, ja postimaksuja ei tule ollenkaan. Suosittelen lämpimästi! Ja nuo Bravadon Bodysilk seamless -liivit on ihan mahtavat.

Hyvää loppuodotusaikaa kaikille!

ikuisuus ja tyttö 5 viikkoa
 
Kiitos ikuisuus, kävin kurkkaamassa, ja juuri ne liivit mitä Bravadolta haluan, maksaa tosiaan melkein puolet vähemmän tuolta tilattuna näköjään kuin Bbebesillä Suomessa. Kiitos! :wave:

( . ) Hillittömät juhlat menossa mahassa. Pikkarainen viihtyy näköjään edelleen paljon pää alaspäin asennossa, ja potkii ylös oikealle. Miksiköhän se potkii aina oikealle...?

Täytyy jatkaa töitä, mutta tässä tuore mahakuva 27+0


Johanna 27+1
 
tänään paukkuu rv 30 rikki. :D

tämä raskaus on ollu kyllä fyysisesti eniten koettelevin.
parin kuun aikana saanu 5 kertaa oksentaa ja pyörryttäny samalla..
vaikka joku ei pidä sitä minään mut vie se niin voimat kahdeks päiväks eikä pysty mitään tekemään.siihen lisäksi supistukset jotka on alkanu tuntumaan kipeiltä,paineentunne,
tosi napakat potkut,närästys ym..
tulipas valitusta :LOL:

parin viikon päästä nuorimmainen aloittaa perhehoidossa ja keskimmäinen siirtyy päiväkotiin.
vanhinhan on ekalla luokalla.

vauva on perätilassa mut en jaksa sitä vielä murehtii.
keskimmäinenkin oli perätilassa mut kääntyi viimmeisillä viikoilla.
silloin murehdin monet viikot ja mietin miten synnytys.silloin päätin et yritän alatie synnytystä.
olkoon kuinka päin vain.ollaan ainakin sairaalas jos ei mahdu syntymään.
samaa oon aatellu nyt jo valmiiks.yks asia vähemmän murehtimis listalla.

täällä on puhuttu seksistä.
meillä ei oo ollu koko raskauden aikana seksiä.
alku aikana pelkäsin keskenmenoa (3km oon joutunu kestämään)
ja sen jälkeen ei oo huvittanu.
mies osaa varautua seksittömään vuoteen koska oon sanonu et sen pitää olla valmis maksamaan jos lapsia haluaa.

kysyn ny täälläkin pyöräilystä.
saako yli rv 30 pyöräillä?
neuvolaan on vielä aikaa,kysyn kyllä siellä.

mamma84+ nasu 30+0
 
Hei naiset ja masut!
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Eipä tässä ihmeempiä, mutta piti tulla poksumaan kun 30 viikko alkoi!
Ollaan sitä jo pitkällä. Näyttää hurjalta, että 30 viikko käynnistynyt ja 10 viikkoa olisi laskettuun aikaan! Näin ajatellen kolme neljäsosaa jo mennyt!
Keskiviikkona neuvolaan.

T.Ripe + Elvis 30+0 :heart:
 
heippa

mamma84 kyseli pyöräilystä mun mielestä siihen ei oo estettä jos vaan ite jaksaa eikä maha tiellä. ite meinasin pyöräilyä jatkaa lasten kanssa heti kun nuo lumet ees vähän sulaa. ja esikoisesta jonka la oli marraskuussa niin pyöräilin koko raskauden. synnytysvalmennukseen viikko ennen tytön syntymääkin fillaroittin =)

täällä viikonloppuna vietettiin 2 päivää pojan 4v synttäreitä. kaikki vieraat tuli eriaikoihin niin sitä sit jokasen kanssa erikseen kahvitteli ja herkutteli tuli kyllä ylilyöntejä tuli mätättyä pullaa,keksiä,karkkia,lihapasteijoita,kermaperunoita,omenapiirakkaa ja viä mämmiä kerman kera

:snotty: :snotty:
en oo ees viittinyt mitata sokereita enkä huomennakaan mittaa ettei varmanakaan tuu huonoja arvoja jos taas keskiviikkona uskaltas =) nyt pitää hieman taas rajottaa =) ainut mihin en kajonnut oli synttärikakku =)

tänään sitten kävin neuvolassa (suluissa edellinen neuvola kuulumiset)

30+3 ( 26+6)

verenpaine 114/72 ( 98/73
pissa
hento + ( +)
turvotus - ( -)
paino 84,2 ( 83,8)(eli n. 400g kuukaudessa)
hemoklobiini 117 ( 28+0 129) eli rautakuurin sain nytten.
kohdun pohjan korkeus 32 (29) reippaasti yläkäyrän yläpuolella

elmeri oli rt ja pää visusti alhaalla jota ollut kauan pikku miehjellä vaan oli kova hikka meneillään ja hikotteli paljon. ja sain nyt varmuuden sille mitä tossa keskessä masua olen tuntenut niin se on elmerin peppu. ja käsillä luultavasti paukuttaa toisia kylkiluita =)

eli aikalailla hyvin mennyt neuvolakäynti kun painoa ei ollut herkuttelusta huolimatta paljoo ja pissakin jopa hennolla plussalla. ja kyssin tulokset mitä ottivat alapäästä olivat kuulemma hyvät eli ei tulehduksia eikä muutakaan.

sanoi myös että jos näyttää siltä että elmeri alkaa kasvamaan liian isoksi niin luultavasti käynnistävät kyllä aikasemmin eli eivät päästä loppuun asti. mutta mikä niillä sit on iso kun kuitenkin yhden yli 4 kiloisen olen synnyttänyt. mutta senhän takia tuo elmerin paino on seurannassa. ja viimeks äippäpoililla tosiaan elmerin keskivartalo meni jo yläkäyrällä

mutta mä lähden hetkeks pötkötteleen parintunnin päästä kyksiin kuljettaan tuota mein melkein 6v poikaa tutkimuksiin.

tänttärä ja elmeri 30+3

 
Haukotus! Taas on nukuttu huonosti, kesäaikaan siirtyminen sekoitti rytmin.
Lisäksi poika piti hereillä punkeamalla itseään masussa poikittain - ei raukka enään oikein mahdu :D

Vatsa tuntuu edelleen jotenkin oudolta, jännä että vähän aikaa sitten olisin vaikka voinut unohtaa olevani raskaana, mutta heti kun rv30 menee rikki niin tilanne muuttuu. Kai ne on vaan normaaleja nämä oudot tuntemukset, pikkuvihlaisut ja pieni paineentunne.

Imetysliivisuositukset tuli ainakin tänne tarpeeseen!
Onko jollain kokemuksia Minimonkey kantoliinasta?
http://www.minimonkey.com/english/baby-sling/19
Olisi helpon ja sellaisen oloinen että tulisi miehenkin käytettyä. Vaikka käytettynä ajattelin kantoliinaa hankkia, niin tämä irtoaisi aika edullisesti ihan kotimaisesta nettikaupasta.

Miumiu&pikkupoika 30+0
 
Päiviä!

Hurjaa, nyt se 30-kriisi alkaa, niin monella jo viikot poksuu isolleen! :) Onnea!

Mä sain itestäni niinkin paljon irti et kävin vihdoin ja viimein hammaslääkärissä näyttämässä lohjennutta takahammastani, saakeli että pelotti, mutta käynti osoittautuikin oikein positiiviseksi, hammaslääkäri oli nimittäin mahtava!!Mä suorastaan rakastuin siihen setään.. :heart: Oli todella huomaavainen ja kertoili koko ajan mitä touhuaa ja lohdutti että ei tässä kauaa mene ku äkkiä paikataan, laitetaan puudutusta ettei vahingossakaan satu ettei vauva saa ylimäärästä stressiä.. :) Nyt on sit hampaat taas ojennuksessa ja kahvin juominen hankalaa kun meinaa huuli valskata.. :D En syksynä/talvella on sitten eessä alaviisureiden leikkaus mitä en kyllä odota innolla, mutta onneks sen tekee tuo sama setä.. :)

Täällä ei juurikaan mitään oo tapahtunu, mie olin perjantaina kisaturistina taas yön pölliautossa paremman tekemisen puutteessa, lauantaina tehtiin sit omia puutöitä ja vietii kärryllinen puita porukoille..Autossa istuminen näemmä pitemmän päälle ei ole mukavaa, selkään meinaa käydä ja jäppinen alkaa potkimaan ihan kamalasti kun istuu liian kauan.. Vähän meillä oli tuuria muuten matkassa, vietii tosiaan se puukuorma meidän omalla farkku audilla kärryllä, eilen tultiin ja tänä aamuna kun isäntä oli lähdös töihin siitä katkes ilmeisesti vetoakseli tohon pihaan..Onneks hajos pihaan eikä puukuorma kärryssä 90 vauhissa maantiellä... :/ Nyt mä istun kotona autottomana kun isäntä varasti mun auton.. Toivon vaan et saatais se nopsaan kuntoon kun meidän piti lähtee perjantaina Jyväskylään kärryn kanssa hakee isännän harrastusvehkeitä ja morjestaa appivanhempia..

Imetysliivejä, en aatellu ostaa, en nyt enkä myöhemmin..Voihan tuo olla et mieli muuttuu myöhemmin mut tuskin..Sanokaa miksi sanotte, mutta mä kammoksun imetystä enkä oikein lämpene koko ajatukselle, eli mulla oli ajatuksena pumpata maito ja juottaa pullosta, niin kauan kun maitoa tulee..

Mutta mä jatkan kuolaamista.. :D

Maira ja eemeli 29+6
 
Maira: kukin tekee niinkuin parhaaksi näkee tuon imetyksen kanssa,yhtälailla vauva kasvaa pullostakin ruokittuna :)
Esikoista imetin yhteensä 3,5kk,sitten loppui maito,toista lasta en voinut imettää,hänellä oli suulaessa halkio,pari kuukautta jaksoin pumpata maitoa :ashamed: Mulla oli tosi paha ja surullinen olo,kun en voinut imettää,vaikka olisin halunnut :'( Nyt olis ihanaa,jos imetys onnistuisi ja maitoa riittäs kauemmin,kun 3,5kk ;)

Rapu
 
Varoitus..nyt tulee tekstiä enemmän ku tarpeex :LOL:

Oon nyt 2 viikonloppua peräkkäin ollu töissä, ja väsyttää niin kauheesti taas koko ajan. Ei oo juuri mitään ylimäärästä jaksanu tehä. No, onneks enää vajaa 5 viikkoa töitä tiedossa.

Lääkärineuvola oli pari viikkoa sitte. Ultrassa Pallero oli niin sopivasti perätilassa, haaroväli piilossa, ettei lääkäri nähny ollenkaan onko tyttö pysyny tyttönä vai ei. Ja tasan keskikäyrällä kasvaa. Yhtään en oo yleensä noista lääkärikäynneistä tykänny, mut nyt oli vaihtunu lääkäri naispuoleiseksi ja oli ihan mukava käynti. Laitto jo nyt ylös, että laittaa lähetteen synnytystapa-arvioon loppupuolella. Mä siis repesin edellisessä synnytyksessä aika reippaasti ja sen vuoksi on vähän avoin, miten vauva tulee syntymään. Puhuin siitä jo ekalla lääkärikäynnillä, mut sillonen vaan viittas kintaalla. Ja ku valittelin iltavuoron jälkeen ilmenneitä kovia liitoskipuja, niin kirjotti mulle lausunnon ettei tarttis iltavuoroja enää tehä. Eli iltavuorot on mun osalta nyt tehty!

Tänään olis pitäny olla neuvola, mutta oli terkka sotkenu ajat. Oli siis varannu eri ajan, ku mistä oli sovittu (ja ylös laitettu). Eli turha reissu tuli ja ens viikkoon siirty aika.

Mulle on elämäni ensimmäistä kertaa iskeny hiivatulehdus! Ja vieläpä tuntuu olevan sitkeää sorttia. Nyt on menossa jo kolmas kuuri, varmaan suunnilleen viikon on pysyny oireet poissa noitten kuurien välillä. Tylsää! Onneks ei kutinaa juurikaan oo, mut ikävää vuotoa kyllä.

Sairaalakassia en oo ees miettiny. Ja tuskin ihan vähään aikaan mietikään. En aio kuitenkaan mitään ylimäärästä sinne kantaa, niitä tavaroita on ikävä kantaa sieltä sitte kotiin. Vauvan ja mun kotiutumisvaatteet laitan valmiiksi niin, että mies saa sitte tuoda ku tulee meitä hakemaan. Vauvalle kotiutumisvaatteiksi luultavasti riittää body, potkuhousut, myssy. Ja varalle vielä collegehaalari+sukat+tumput. Auto on kuitenki lämmin ja matka lyhyt.

Imetysliivit mulla on ollu yhdet jo käytössä jonkin aikaa. Tilasin samalla ku muutaki vaatetta. Nuo on just ne Bravadon liivit, mistä ollut puhetta. Hyvät on ovat olleet jo nyt, koska mukautuvat rintojen koon muutoksiin. Ja sit yks imetystoppi mulla jo on (myöskin ollut jo käytössä, kun on niin mukavan pitkä). Ja onhan mulla tosiaan parit vanhat vielä tallessa, mut ei ainakaan tällä hetkellä kovin sopivat käytössä. Luultavasti tilailen vielä parit liivit. Joitain tavallisiaki oon edellisten imetysten aikana käyttäny, mut ei oo niin hyvät ku imettäessä sitte painavat rintaa (varsinki alussa).

Äitiysvaatteista: Kahdet äitiyshousut oon ostanu tän raskauden aikana, yhdet farkut ja yhdet mustat suorat housut. Ihan hyvin ne vielä menee. Tosin mun vartalonmalli on sellanen, että yleensä kaikki housut jää takaa liian mataliksi ja löysiksi, vaikka edestä olis hyvä. Ja kokoakin on sen verran, että yleensä ei sopivia housuja löydä mistään H&M:stä. Yhdet housut mulla on sellaset, jotka oon tehny ite kun odotin ensimmäistä. Ne on jalassa kyllä muuten hyvät, mutta nyt on takana oleva vetoketju löystyny niin, että ku kumartuu ni se levähtää aina auki! :kieh: Pitäs kai vaihtaa, ku vaan jaksais. Ja vieläki parit tavalliset kuminauhavyötärölliset housut mahtuu jalkaan. Pari äitiyspuseroa omistan, mutta muuten oon käyttäny tavallisia paitoja edelleen.

Olo on kaiken kaikkiaan suht hyvä tällä hetkellä. Vaikka huomaa, että alkaa maha pikkuhiljaa olla tiellä ja kumartuminen on hankaloitunut (mitä ei juurikaan oo aikasemmissa ollu). Selkä- ja liitoskivut vaivaa aina sillon tällön, mutta pahemmilta on vältytty. Ja iltasin on usein täydenolon tunne, eli ei paljon jaksais syyä, vaikka oiski nälkä. Tulee siis mussuteltua kaikkea pientä.

Äitiysrahasta ei oo tullu päätöstä vieläkään, saa nähä kuinka kauan kestää. Hakemukset on kuitenkin reilu kuukausi sitte Kelaan saapuneet ja äitiysavustuski jo tullu (ja menny ku rahana otin =) )


Tillintallin ja Pallero 30+1 (taas yks rajapyykki saavutettu, jee)
 
Moikka pitkästä aikaa :wave:
..ja tervetuloa uusille jos ja kun teitä taisi olla tänne ilmestynyt.

En ole jaksanut juuri kirjoitella kun ei ole pahemmin mitään uutta tällä rintamalla, mutta kun viikot nyt poksui uusin numeroin niin päätin kerätä korteni kekoon:)

Ikuisuudelle kiitos vinkistä! Taidan tilailla tuolta vielä lähempänä synnytystä. Yhdet bravadot ostin jo pari kk sitten, ja ovat todella mukavat (ja kasvuvaraa on vielä onneksi reippaasti, mulle menee edelleen samat rintsikat kuin ennenkin raskautta...).


Äitiysvaatteista
mulla on tasan yhdet mamaliciousin farkut, jotka ei varmaan ole mitään huippulaatua mutta hyvin ovat kestäneet ja mahtuneet jalkaan tähän saakka, oon päättänyt etten mitään uusia housuja enää pariks kuukaudeks osta. Yritin sovittaa hm:llä yks päivä niiden äitiyshousuja, mutta ne oli niin kummallisen mallisia ja -laatuisia, että päätin jättää hyllyyn.
Kotona menee ihan verkkarit (kun koot loppuu omista niin siirryn sit miehen kollarehin:D) ja kun ilmat lämpenee niin legginsit saa riittää mulle tän kevään ajan:) Mulla on pari äitiystoppia ja -paitaa, mutta muuten oon päättänyt pärjätä ihan tunikoilla ja mekoilla, joita voi käyttää sitten raskauden jälkeenkin. Ihme piheys on muhun iskenyt, tuntuu vaan hölmöltä ostaa vaatteita joille ei oo sitten myöhemmin kauheesti käyttöä (ja oon sitten törsännyt ne rahat lapsen vaatteisiin)...

Pyöräilystä raskausaikana, en näe mitään syytä miksi ei voisi - kunhan ottaa rauhallisesti ja käyttää kypärää. Tiedän yhden naisen joka pyöräili vielä viikkoa ennen laskettua aikaa:D

Täällä on juoksulenkit saaneet nyt jäädä mutta kävelyllä tulee käytyä väkisinkin sellaiset 2h päivässä, koira pitää onneksi tuosta puolesta huolen.

:hug: kaikille vaivojen kanssa painiville!

Nyt jäi varmaan puolet kommentoitavista asioista taas muistamatta :ashamed: Pitää ryhdistäytyä ens kerralla.

Salma ja Sintti 30+2

(ja miksi meinasin kirjoittaa tohon 22+2? ihanaa kun kevät tulee pikkuhiljaa ja kesäkuukin lähestyy ihan oikeasti!)
 
Tipu Topakka: Iso halaus alapään suonikohjun kanssa eloon. Täälläkin jonkin asteinen, mutta onnekseni on viime aikoina ollut ihan kivuttomiakin päiviä. Viime viikolla oli kovin kipeän tuntuinen, mutta oli se kyllä viime viikolla suurentunutkin, että ehkäpä siitä johtui tuo kipuilu. Toivottavasti vaiva helpottaa sinullakin! Tsemppiä!

pyöräily: Minä pyöräilin esikoisen odotuksessa loppuun asti neuvolaan ja takaisin (sivu n.1,5 km), koska kävellen minulla olisi ollut suuria vaikeuksia rakkoni kanssa päästä perille ilman puskapissoja. :LOL: Samoin siskoni ajeli pitempiä matkoja ihan loppumetreille asti pyörälle. Me aina naurettiin, että lähtee varmaan synnyttämäänkin pyörällä. Tässä raskaudessa en kyllä lähtisi polkemaan minnekään, kun noita supistuksia on niin paljon, että pelkkä köpöttely tekee joskus tiukkaa.

Isompi kokoiset imetysliivit: Minun kuppi on 75 f/g imettäessä ja moista kokoa on verrattain hankala löytää. Olen ahkerasti seuraillut Bebelane- ja Bebes -nettisivuja, jotka myyvät Hot milkin ja Bravadon liivejä. Onnistuinkin molemmista tilaamaan tässä kuukausi sitten sopivaa kokoa. Niitä olen pitänyt jo nyt ja tykännyt olen. Molemmat liivimerkit olen todennut hyviksi isorintaisille, kun tukevat hyvin povea eikä hartiat ole koko ajan jumissa. Myös Anita-merkillä on isoja kokoja, joita myy mm. Stockmann ja Helsingissä Funky Lady. Ehkä jostain nettiliikkeestäkin Anitaa saa.

Ihottuma ja mammavaatteet: Vihdoin alkaa ihottuma olemaan paremmalla mallilla alavatsassa. Nyt on taas ollut ihan mukava käyttää Espritinkin mammahousuja. Tosin edelleen kotona liihoittelen varsinkin illat hameessa/mekossa ilman mitään housuja, että saa alavatsa ilmakylpyjä eikä mikään vaan ala uudelleen pahentaa ihottumaa. Navan ympärystä on edelleen ihottuma-altista seutua, joten sukkahousut olen jo heittänyt kaapin pohjalle. Onneksi mammahousut on alavatsalle jäävää mallia, etteivät pahenna tuota ihottumaa. Edelleenkin siis lämpimiä säitä odotellessa, että saa mahdollisimman keveää ja ilmavaa päälle ihottumien keskellä. B)

( . ) Vaivoja, supistuksia ja huonoja öitä. Siinä minun ongelmat ja olo. Sairauslomaa enää pari päivää jäljellä ja sitten vuosiloma alkaa. Jes!

Vauvalle pitäisi vielä ostella muutamia pienempiä hankintoja sekä isommista vielä turvakaukalo ja muutamat kestovaipat. Varmaankin ostelen kestoja Lapsi-messuilta kuukauden päästä ja sitten loput tilailen netistä.

Muuttoasioita olen tässä hoidellut. Soitellut joka puolelle ja vähän eilen esikoisen avustuksella laitoin vaatehuoneista mm. lakanoita ja pyyhkeitä jätesäkkeihin. Pikku hiljaa...

Mukavia viimeisiä maaliskuun päiviä. Voikaa kaikki hyvin!

-Sh ja Milla rv29+0 :heart:
 

Yhteistyössä