~Kesäkuun Kullannuput 2010~Maaliskuussa -10 <3 ensimmäinen rakkauspakkaus syntynyt <3

Jes, mä jo aattelin et oonko mä muka levähtäny niin pahasti et ne ei tunnu hyviltä kun tuntuu et muut pitää niitä niin mielissään...Mut ilmeisesti en.. :LOL: Kyllä mullakin kokoa riittää, mut se mahaosa puristaa niin et jäppinenkin rokottaa mahassa samantien kun on pitemmän aikaa farkut jalassa, potkii niin maan perkuleesti kylkiluita eikä rauhotu ennenkun ottaa housut pois..Ja sitten se mahaosan ja farkun yhtymäkohta tuntuu aina painavan tonne mahan alaosaan..Ei uskois et voi kasvaa ulos mammafarkuista... :ashamed: Äiteen kans eilen puhuttiin et nyt olis kova kun löytäis jostain lappuhaalarit, ne ei puristais..Kun pakko kuitenkin jotain muitakin vaatteita vissii pitää päällä kun vaan henkkamaukan 3 numeroo liian isoja kollareita... :p

Piti myös lisäämäni että äitiysraha päätöskin oli tehty, nyt on hyvä mieli kun tietää et homma toimii.. :) Kauheeta, enää reilu kk ja äitiysloma alkaa... :eek:
 
Heippa pitkästä aikaa! :wave:

Piti nyt oikein jaksaa kirjautua, että saa muutaman rivin kirjoitettua. Kiitos, Lenniina, kun huhuilit peräämme! :heart:

Meille kuuluu perushyvää. Pojat tuntuvat liikkuvan säännöllisen aktiivisesti, useimmiten yhtäaikaa. Monottavat varmaan toisensa ensin hereille, että hei ruvetaan nyt potkimaan äitiä! :) Edelleen jaksan hämmästellä sitä, miten selvästi vauvan raajat sun muut tuntuvat mahanahan läpi, kun ei ole istukkaa välissä puskuroimassa niin kuin esikon kohdalla. Viikon päästä olisi taas ultra - kiva kuulla, minkä kokoisia vauvat nyt ovat. Aika turvallisilla viikoilla aletaan kuitenkin jo olemaan.

Olen tosiaan käynyt säännöllisesti lukemassa kuulumisianne, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa, kun tuota pikaa koittavat hyvän ystävän häät ovat pitäneet kiireisinä. Kunhan saadaan ne hoidettua alta pois, niin yritän taas kirjoitella ja kommentoida aktiivisemmin...

Omanapaisesti tällä kertaa :ashamed:

Myntti ja kaverukset :heart: :heart: 27+6
 
Linnea: Tervetuloa joukkoomme! :wave:

inkkukinkkku, mjm ja hakaneula: Mukava kuulla teistä! :)

Niiskuneiti: Minullakin masussa vauva, joka on rauhallinen öisin. Heräilen kyllä usein öisin vaivojen vuoksi, mutta en siihen, että tyttö potkii kovasti. Heräillessä kyllä potkuja tulee, mutta enemmän liikuskelee päivisin ja iltaisin. Kaunis masukuva sinulla! :)

Lenniina: Teitkö hyviä löytöjä eilen ostoksilla?

Lumihiutale: Minulla tihkuu/on tihkunut rakon seinämistä verta vähäsen virtsarakon sairauden vuoksi ainakin joskus, mutta tämä on huomattu tähystyksessä ei virtsanäytteissä. Onneksi sinun asia on nyt tiedossa, niin saat lisäselvitystä jossain vaiheessa. Mielenrauhaa ja jaksua! :hug:

Pikkuapina: :hug: alakuloon! Hienoa, että tunnistat oireet ja olet hakenut apua ja sitä myös saat. Toivottavasti löytyy keinot parantaa vointiasi ja samalla onnistuu imetykset sun muut. Voimia! :hug:

Ahdistavat housut: Minä en käytä farkkuja ikinä, joten mulla on vain mustia suoria housuja tms. Minun kaikki mammahousutkin on suoria housuja sun muita. Ne eivät sinänsä ahdista, mutta housut onnistuu jotenkin hinkkaamaan ja tekemään minulle ihottumaa ja kutinaa vatsalle menee ne sitten vatsan yli tai jäävät vatsan alle. Minäkin siis odotan lämpimämpiä säitä ja mekkokelejä. Legginsitkin kutittaa ja aiheuttaa ihottumaa, joten niitäkään en kaipaa. Aurinkoa siis kiitos! B)

Sairaalakassi: En ole vielä suonut ajatustakaan tälle asialle. Jotenkin tuntuu vielä pitkältä matkalta synnyttämään, vaikka supistuksien kanssa koko ajan olenkin tekemisissä. Kait olen todennut, että yli lasketun ajan menee, kun kerran kipeitä säännöllisiä supistuksia on tullut rv 14 asti eikä suurempia ennenaikaisia merkkejä kuitenkaan ole ollut nähtävissä. :) Lisäksi odotan tuon meidän muuton ensin. Turha ennen sitä mitään tässä laitella kotona esille tai pakata kassiin. Monella kyllä on jo paljon vähemmän viikkoja synnytykseen, joten kyllä se ajatuksen suominen sille on hyvä. :)

on: Supistukset vain lisääntyy. Virtsarakkoni on sen verran aktiivisessa kuosissa, että vähäinenkin täyttyminen saa aikaan kipeitä supistuksia. Tätä se oli kyllä esikoisen odotuksessakin viimeisellä kolmanneksella. Eikä vielä olla edes saavutettu huippua. Eipä ainakaan pääse rapistumaan sohvalla, kun ravaa jatkuvasti vessassa. :whistle:

Aurinkoa ja iloa kaikille!

-Sh ja Milla rv 28+3
 
Pikapikainen moikka, lainakoneella... oma edelleen rikki ja saatais uus "aika halvalla" vakuutuksen kautta mutta en tiiä koska olis rahaa... :ashamed:

Nyt palanut vähätkin rahat pääasiassa sairaala ja lääkekuluihin... Alkuvuosi on mennyt niin penkin alle kun vaan ikinä voi. Mukaan mahtuu korvatulehduksia, kuumetta, RSvirus, Norovirus, astmalääkkeitä jne....

Täälläkään ei mahduta ees mammavaatteisiin!! tai siis mahtuisin jos ostaisin jotain monta numeroa isompia jotka sitten ei istuis muualta jos maha mahtuu.... :kieh:

Neuvolassa kävin äsken ja kuulumisia:

Nyt rv 27+4 (suluissa 22+1)
Paino 62,9kg (58,5) +811g/vko :ashamed:
RR 124/80 (119/82)
Sok. + :ashamed:
Hb 102 (103)
Sf 27 (22)
Syke samaa 140-150

Ens torstaina sitten äitipolille vielä ultraan ja sydämenrakenteiden tarkempiin tutkimuksiin.

Jaksamista kaikille!

Mammaliini ja Niilo 27+4
 
Taisin hankkia samaiset farkkulegginssit mistä Milkei mainitsi ja ovat kyllä supermukavat! 19.90e oli tosiaan täällä Hennesin hinta. Menevät vaikka ihan pillimallin farkuista.
Minullakin alkaa heti tuntumaan tosi epämukavalta jos joku painaa alavatsaa. Tuntuu että harjoitussupparitkin joita jossain välissä oli, johtuivat ihan vaan vääristä housuista.

Syyshortensia Täälläkin tulee sellaisia kivuttomia supistuksia, jos ei heti juokse pissahädästä vessaan. Välillä kyllä taitaa vaan joku painaa rakkoon, kuten eilenkin. Ei ole mahdollista että 10min päästä olisi taas pissahätä :D

Ei ole ollut sairaalakassi vielä mielessä, pähkäilen vielä viimeisten hankintojen kanssa. Kuten että kannattaisko rintapumppu olla valmiina. Jos niin minkälainen, Philipsin Avent on ilmeisesti kovasti kehuttu. Ja tutulle oli neuvolassa suositeltu kapaloa rauhattomiin öihin.
Tarkkaa ettei ala ihan turhia hankintoja tekemään:)

Miumiu & pikkupoika 29+3
 
Hiito pitkät tarinat katos jonnekkin, että ottaa päähän! :headwall:

Erotiikka ja seksi?? Mä oon ennenkin kysynyt että mitä se on, onko se jotain syötävää vai?! Hiljasta on ollut. Ei huvita kun ei tunne itseään yhtään pantavaksi.
Vois olla eri meininki jos tuo mies pitäis enemmän hyvänä ja tekis jonkinlaista aloitetta. :p

Äippävaatteista ostin H&M harmaat mamma reisitaskuhousut kokoa 42 pienemmät ei menny jalkaan :LOL: ja nekin jo puristaa en ehtiny pitää jalassa niitä kun 3 kertaa.
Sinne meni ne rahat. Olen kollari tai jotkut lökärit jalassa kokoajan.

Sairaalakassi olen mietiskellyt asiaa kyllä, mutta en oo saanut aikaseksi tehdä asian eteen mitään. En tiedä minkäkokosta vaatetta ottas mukaan ja kuinka paljon :LOL:
Parit vaihtovaatteet varmaan oltava mukana.
ja mitä sitä ittelleen sitten huoh |O
En halua edes ajatella sairaalaan menoa kun ahdistaa ajatuskin siellä makaamisesta.
En osaa nukkua muualla kun omassa sängyssä ja se että pitää olla pilkko pimeää ja hiljasta... :eek:
Nää ei onnistu sairaalassa dääm...

Supistuksia tulee aina jos olen kovasti jotain rehkinyt.
Aika hyvin oon välttynyt suppareilta kun oon ottanut iisisti.

Tuo pikkuinen oli kääntynyt sinne raivotarjontaan vihdoin ja sen kyllä huomaa.
On enemmän kipuja vatsassa ja alapäässä.
Ja vessa on alkanut käydä tutuksi myös öisin ja tuntuu muutenkin että pissittää vähänväliä.
Enkä näköjään ole ainut.

Piikittely on kyllä kamalaa olen jo pari kertaa pyörtynyt ja joutunut menemään oksentamaan kun ällöttää koko homma. |O

Jane ja pikkuveijo remontin keskeltä 28+3
 
MairaSama mulla ei viittis kauheesti rahaa laittaa mamma vaatteisiin.
Mulla kohta kaikki takitkin puristaa päällä.
Parin viikon päästä otan kuvia.
Nyt jo kohdunpohjan korkeus 29,5 reilusti yläkäyrän yläpuolella siis :whistle:
Mua ei kiinnostakaan paljoo missään liikkua, tulee joku ällö tunne et mua kyylätään :LOL:
Kanna siinä ylpeänä mahaa sitten...
Sun maha on kyllä ihana pallo! :heart:
Ei hitto miten nopsaa me kasvetaankaan... Kohta on kesä...
 
Huhhuh, huomenna lääkärille, tänään ei ollu kun terkalle aikoja, mut kirjotti kaks päivää sit saikkua. Ja kyseli et koska on neuvola. Ja siellä lääkäri sano viimeks et työterveydestä tarvittaessa jatkoo. Ihanaa kun pompotellaan paikasta toiseen ja kukaan ei tunnu kuuntelevan tai välittävän miltä musta tuntuu.. Työnantaja onneks ymmärtää.

Kelan paperit oli tänään sit laitettu eteenpäin palkoista kun sinne oli soitettu. Kaks viikkoo sitten jo lupasivat laittaa menemään. Soitin sit kelaan ja siellä laittoivat sinne tietoihin huomautuksen et jos ei huomiseks (huomenna olis käytännössä sen kaks kuukautta ennen laskettua aikaa, kun maanantai on jo 29. päivä ja mulle oli raskaustodistukseen merkattu la 28.5. ) ehdi paperit sinne et ne on työnantajalla ollu yli kuukauden. Jos ne hylkää sen äitiyspakkaushakemuksen niin aion kyl vaatia rahan sen ostamiseen työnantajalta, vituttaa oikein huolella tollanen |O

Joo, täälläkin maha alkaa oleen aika valtava, onneks on sellasia pidempiä paitoja niin menee ainakin siltä osin varmaan loppuun asti. Äitiysfarkkuja oon käyttäny ihmisten ilmoilla, mut kyllä kotona aika nopeesti verskat vaihtuu jalkaan. Legginsit on kans kova sana, tosin suositummat alkaa jo reikiintyyn uhkaavasti :whistle: Kirpparilta ostin äitiyscaprit, sellaset reisitaskumalliset, ne on varmaan kivat sit lähempänä h-hetkeä, ei tarvi farkuissa hikoilla, jos yhtään ehtii lämpeneen.

Hoh, omanapaista valitusta taas :ashamed: Luen kyllä kaikki kommentit mut ei aina muista kuka on mitäkin kirjottanu. Kaikille tasapuolisesti tsemppiä! Niin, ja Mammaliinille erityistsempit ultraan!

Pikkuapina ja Papu 30+6
 
Heippa naiset ja masut!

Minä lueskelen lähes joka päivä mutta eipä tule kirjoiteltua. Niinkuin tilanne varmaan monella muullakin. Mutta kiva lukea tosiaan ja monilla samoja vaivoja ja tuntemuksia ja ihmetyksiä. Kyllä tästä hyötyä on!

Vaatteista Onneksi saan tehdä nyt loppuajan lähes koko ajan töitä kotoa käsin, joten oleilen sellaissa ikivanhoissa yöhousuissa, jotka eivät purista mahaa. Ihanaa! Yhden housut on jotka sopii ja niillä mennään. Mutta kesää ja lämmintä odotan minäkin, että olisi vähän enemmän vaihtoehtoja jos nyt jonnekin pitää ihmisten ilmoille mennä.
Sellaisen vinkin voisin antaa että itse ostin HenkkaMaukasta imetyspaitoja jotka on riittävän pitkiä. Oli ainakin mustia ja valkoisia lyhythihaisena ja pitkähihaisena mustaa. Näille kun on käyttöä sitten myöhemminkin! Ja ainakin mulle on ollut riittävästi vielä tilaa vatsallekin!

Mulla on myös ollut vetistä tiputtelua ja mahakipua oli sen verran viime viikolla, että kävin perjantaina Naistenklinikalla tarksituksessa ja tutkivat sellaisella tikulla, että ei ole lapsivettä se mitä tulee vaan tosiaan vaan hyvin vetistä valkovuotoa! Ja mahakivut olivat varmaan vaan mahatautia tai kohdun kasvukipuja!

Meidän Elvis on kova potkiskelemaan ja usein taitaa olla hikka, kun tuntuu sellaista pientä tasaista hytkytystä. Naikkarilla katsoi myös pikaisesti ultralla, mikä oli kiva, kun viimeksi nähty jo kauan sitten rakenneultrassa. Painoarvioksi tuli 1325 g (viikkoja tuolloin 28+4) ja keskikäyrällä tuo arvo.

Sokerirasituksessa kävin maanantaina, mutta vielä en saanut tuloksia. Neuvola ensi viikolla. Siellä kuulee, mutta terveydenhoitaja kyllä sanoi, että soittelee jos niissä on jotain. Eli toivottavasti olivat kunnossa. Eilen kävin hammastarkastuksessakin ja onneksi ei löytynyt paikattavaa!

Ai niin mainitsikohan joku täällä kilpirauhaslääkityksestä ja raudasta?
Itsellä molemmat käytössä ja olen nyt ottanut saman aikaan, onkohan se tosiaan huono...

Mutta sellaisia nyt tällä kertaa. Hyvää vointia ja jaksamista vaivoihin kaikille!

T.Ripe + Elvis 29+3 :heart:
 
Heipsan! =)

Elettaria Cardamomum kiitokset =)

Syyshortensia Kiitos =) Kiva kuulla, että muidenki asukit on vähä rauhallisempia. Ei tarvi nii stressata, että onko tää normaalia. :whistle:

Ihana masu Mairalla =)

Seksistä, meillä on hiljasempaa makkarissa ku yleensä mut ei vaan jaksa innostua ku iltasin on niin väsyny. Jos nyt sattuu yhtäaikaa molempia haluttaa nii ehkä sitte mut muuten on aivan kuolluttu tolla rintamalla :x

Mulla on alkanu tuleen nyt semmosta keltavalkosta mönjää nänneistä, joka haisee aivan kamalalle! mua etoo tuo haju ku se seuraa mua joka paikkaan :eek:
Sitte kutittaa nännejä ihan kauheesti, pitää hakee apteekista jtn helpotusta.

Muksaa loppuviikkoa mammat! :flower:

Niisku- ja masupoika 30+1 :heart:
(väkisellä meinaa kirjottaa aina että 2+ jtn. ei usko että ollaan jo 3 alkavassa menossa :p )

 
nyt kyllä vaan omaa napaa..
oon miniläppärillä ja tän näyttö niin onneton että mulla menis pari tuntia jos nyt kaikki lukisin.
pitää perehtyä kun saa taas ton isomman koneen käyttöön.

tänään kävin siis jälleen äippäpolilla 29+6
alkuviikon verikokeet (5 putkellista) oli kaikki ok vuorokausipissassa oli + ja äippäpolilla kun kävin pissan antamassa oli se heikko + eivät osaa selittää miten toi mun pissa jatkuvasti plussalla mutta ei auta kun seurailla ja se lähti taas johonkin tarkempaan seulontaan että kai sieltä tääs soitetaan jos enemmän jotain häikkää ( 5 viimeisintä kertaa ollut joko + ,++ tai +++)

sokereissa muutama heitto eli ei insuliiniä aloitettu vieläkään mutta rajoilla mennään mutta hyvä että sai taas pari viikkoo armon aikaa.

elmerillä kaikki hyvin sano että kauheen liikkuvainen ja niinhän se on kyllä ollut huomattu on.
painoarvio 1,650g joka mun mielestä on jo järkyttävästi mutta tämä lääkäri kyllä sano että ihan ok vaikka kasvua on tullut jossain keski käyrän hujakoilla kuitenkin meni ja rt oli mitä on ollut jo kauan.

verenpaine 129/72 ja 124/75 tästäkin sanoi että vaikka tuo vielä on hyvä niin mun lähtöverenpaine on ollut niin alhainen että tuo on noussut (niillä siis oli et jos yläpaine nousee yli 30 ja alapaine yli 15 vai oliks se toisinpäin niin pitää huolestua) eli sitäkin nyt tarkkaillaan mun lähtöverenpaine oli 96/59 rajoilla menen tässäkin

mun kipujen ja kolotusten takia sitten kurkkas myös kohduntilanteen joka oli kiinni kanavaa 3cm mitä en kyllä yhtään epäillytkään. pumpulitukolla otti kans jotain näytteitä ja lopuks viä ultras alapään kautta
kiva kun aina kysellään supisteleeko mutta kun mulla ei oo missään raskaudessa supistellut paitsi sillon kun on jo sairaalaan lähdetty en mä varmaan edes tunnistais jos mua supistelis.=)

3 viikon päästä sitten jällleen kurkkaan tilannetta ja maanantaina neuvolaan.

tänttärä ja elmeri 29+6 huomenna poksuu rv 30..hui..
 
JonnaH mennään ihmeessä! Ja vaunulenkkeilemään kun vauvat on saatu maailmaan. B)
Tuleehan meistä melkein naapureita. =)

Mäkin odotan jo että kevät tulis ja lämpimämmät ilmat. Voisi kulkea kevyissä vaatteissa, ja laittaa helpot ja kevyet kengät jalkaan. Mulla tuottaa jo nyt tuskaa talvikenkien jalkaan laitto; maha alkaa olla suuri, ja selkä reistailee taas. Talvitakit puristaa ja kiristää. Puuuuh..
Onneksi tulee kevät ja kesä, ja voi vähentää vaatetta vatsan kasvaessa.
Tässähän paisutaan viellä aika paljonkin, joten tämä kömpelyys on viellä pientä. :whistle:

Vaunuja kuolaan ja kun muutto tulee, aion toukokuussa hakea ne kotiin vauvaa odottamaan. :heart:
Meille tulee Britax B-smartit.

Mukavaa iltaa mamat!

Johanna 26+4
 
Neuvolassa käyty rv 28+5:
RR: 116/71 (113/74)
Paino: +380g/vko Kokonaissaldo jo 11kg :eek:
Sf-mitta: 26cm (23.5)
Hb: 131 ( - )
Pissa: sokeri +
:heart: : 136 (155)
Liikkeet: ++

Sf-käyrä oli mennyt alaspäin, nyt mennään keskikäyrällä. Ei kuulemma haittaa, kun vauva ja kohtu tuntuu hyvän kokoisilta. Esikoisesta oli rv 29, sf mitta jo 29cm. No kilojakin oli melkein 5 enemmän..

Papuneiti ja Tyyppi 28+5
 
Hei muuten te joilla jo lapsia ennestään ettekä ole sukupuolta ottaneet selville. Onko teillä ollut sellaista vahvaa tunnetta kumpi on tulossa? Unia nähneet tms? Kun itse kovasti tyttöä haluaisin ja aina kun vauvasta unta näen hän on tyttö. Onkohan tämä vain jotain alitajuista kun niin kovasti toivon. Kaupassakin katselen vain tyttöjen vaatteita. :LOL:

mipsu ja nöttönen 28+6 (huomenna poksahtaa :) )
 
Moikka mammat!

Vaateahdistusta on täälläkin. Yhdet farkkucaprit menee vielä jotenkuten, mutta on vaihdettava heti, kun pääsee kotiin. Yhdet väljän malliset farkut löysin Vero Modasta, josta olen ostanut paljon muutakin mammavaatetta. Lempparivaatteet on tällä hetkellä legginsit + ihanan joustava tunikamekko. Henkkamaukalta löysin mammalegginssejä (ihan perusmustia), mutta farkut on siellä niin kapoista mallia, ettei mitään toivoa mahtua moisiin. :ashamed:

Keväisempiä kelejä ja kevyempää vaatetusta odotellaan. Ainoa takki, mikä menee vielä kiinni on untuvatakki ja se alkaa olla jo vähän turhan lämmin. Mammamallin kevättakin löysin henkkamaukalta, mutta se taas on vielä liian ohut. Tuusulassa on lastenvaatekirppis Bella Casa, josta löysin pari ihanaa vähän kesäisempää mammapaitaa.

Olisi niiiiin ihanaa, kun voisi sujauttaa vaan jotkut ballerinatossut jalkaan...

Mulle on tullut uusi ärsyttävä vaiva; ruoka ei meinaa pysyä sisällä. Joutuu pari tuntia syönnin jälkeen aina nieleskelemään, kun tuntuu, että kaikki nousee kurkkuun. Pahaa oloa tai närästystä ei ole, meinaa vaan kulkea hissi väärään suuntaan.

PikkuVarpunen Juu ehdottomasti vaunukävelylle, en malta odottaa, että pääsee testaamaan vaunuja :D Mistäs päin muutattekaan uuteen kotiin?

Niin ja tietysti tervetuloa kaikille uusille!

Jonttu & jättis 28+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonna H:
Mulle on tullut uusi ärsyttävä vaiva; ruoka ei meinaa pysyä sisällä. Joutuu pari tuntia syönnin jälkeen aina nieleskelemään, kun tuntuu, että kaikki nousee kurkkuun. Pahaa oloa tai närästystä ei ole, meinaa vaan kulkea hissi väärään suuntaan.
Mulla on ollu viikon verran tässä ihan samaa, en tiiä mistä johtuu...Ensin aattelin et onko tulossa se oksutauti mut ei...Ottaa aivoon kun on karsee nälkä, syöt ja yhtäkkiä ootkin ihan ähkyssä ja sit meneekin seuraavat 4h kun nieleskelet et se ruoka pysyis siellä alhaalla ja taas on nälkä... :/
 
Täälläkin ruoka nousee ylös melkeinpä suuhun asti...Yöks.. :x
Raskauden auvoa... :D

JonnaH me muutetaan Helsingistä, että ei kovin pitkän matkan takaa. Juuri soittelin esikoisen päiväkotiasioita, kun tulee päiväkodin vaihdoskin eteen...Kova homma näissä muutoissa on, toivottavasti omassa talossa viihdytään, eikä tarvii pitkiin aikoihin muuttaa.
Jonna, katselin että olet menossa Hyvinkäälle synnyttämään. Mä olen käynyt NKL:lla ultrissa, mutta mua on alkanut kiinnostaa toi Hyvinkää nyt kun muuttokin Vantaalle tulee.
Taidan sittenkin suunnata HYS:iin vauvaa synnyttämään kesällä. Se olisi pienempi ja rauhallisempi kuin NKL, vaikka että hyviä paikkoja kaikki HUS:in sairaalat ovatkin.
Kerro Jonna jotain siitä Hyvinkäästä, kävitkö ultrat siellä??
( . ) Selkä ja lonkat kipuilee. Vauva vähän valvotti liikkeillään viimeyönä, alkaa olla jo melkoisen napakoita nuo potkut ja muut liikehdinnät.

Johanna ja Pikkiriikki 26+5
 
Papuneiti: Mukavaa Espanjan matkaa kuitenkin - kyllä se mieli siellä auringossa kirkastuu :hug:

Milkei: Meillä taas mies huomioi masua, mutta ei mua :( Tekisikin mieleni sanoa hänelle, niinkuin jotkut kuulemma joutuvat sanomaan rintoja tuijottaville miehille, et "Hei, mä olen täällä ylempänä ja kaipaan myös huomiota!" Mutta uskon, että sekin voi harmittaa, jos ei toinen yhtään huomioi masua, mutta varmasti aika korjaa asian eli vauva on hälle kuitenkin rakas :heart:

Myntti: Mukava kuulla, että teillä kaikki hyvin :heart: :heart: Tules kertoilemaan ultrakuulumiset ensi viikolla ja mukavia häitä!!

Syyshortensia: En tehnyt löytöjä, mutta eipä tuo haittaa, kun on vaatetta jo ennestäänkin paljon =)

Mammaliini: Osanottoni rankan alkuvuoden johdosta ja onnea ultraan!!!

Mairalla nätti masu! =)

Pikkuapina: Onneksi saat ymmärrystä sairausloma-asiaan työnantajalta ja äippäpapruihin Kelalta, vaikka palkoissa tekevätkin törkeitä viivästyksiä! :hug:

Ripe: Onneksi ei ollut vielä lapsivettä - mutta pelästyttää varmasti tuollainen :hug:

Tänttärä: Onnea verinäytetuloksista ja vielä jatkuvasta insuliinittomuudesta!

(.) Mulla alkaa tänään talviloma, joten pääsiäisen ansiosta saan lomailla kokonaiset 10 päivää. Tänä aikana käyn harvemmin lukemassa pinoa. Ohjelmassamme on mm. virpomista, neuvola, makuuhuoneen remontin jatkamista ja ajattelin lähteä esikon kanssa katsastamaan alueen avoimen päiväkodin ja seurakunnan perhekerhon, josko noihin jaksaisi mennä vielä toukokuussa, kun olen jo äitiyslomalla ja viimeistään sitten syksyllä, kun jatkuvat taas kesän jälkeen.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja muistakaa siirtää kellot :attn:

Lenniina ja pikkuneiti :heart: 30+0 POKS :heart:
 
mipsu Me ei haluttu esikoisen kanssa tietää kumpi on tulossa, tai no mies ei halunnut itse olisin voinut kyllä vähän kurkkia :D Mulla oli silloin jo ihan alussa tosi vahva tunne että poika on tulossa. En muista että olisin varsinaisesti nähnyt mitään poikaunia tms. mutta koko ajan vain oli sellainen tunne ettei se voi olla mitenkään tyttö. Kaikki hankinnatkin tehtiin sen mukaan että poika tulee, jos olisi sitten synnärillä yritetty mulle tyttöä tarjota niin en olisi kyllä uskonut. Onneksi kuitenkin oli poika niin ei tarvinnut alkaa väittelemään kätilön kanssa väärästä sukupuolesta :LOL:
Tän toisen kanssa ei ole ollut yhtä vahvaa tunnetta sukupuolesta. Vähän enemmän on tyttöolo mutta en tällä kertaa osaa luottaa tuohon tunteeseen koska tyttöä toivon salaa vähän enemmän joten voi olla että tämä tyttöolo johtuu ihan vain siitä. Välillä taas tulee tosi vahva poikaolo mutta ota noista nyt sitten selvää. Kai meille on tulossa tyttömäinen poika tai poikamainen tyttö :D

Vaatteista Mulla meinaa jäädä kaikki paidat lyhyiksi. Yksi toppi on sellainen joka tulee ainakin vielä vähän pidemmälle kuin muut ja sitä sitten yritän aina tunkea muiden paitojen alle ettei napa vilkkuisi. Tässä raskaudessa olen ostanut 2 mammahousut ja niistä toiset on jo hajonneet :ashamed: Sisäreiteen tuli reikä ja sauma ratkesi haaroista, eli ei mitkään paras laatuiset olleet.. Nyt on enää yhdet farkut jotka ainakin vielä tuntuu ihan mukavilta jalassa tosin ovat nyt alkaneet vähäsen puristaa mahan kohdalta. Saa nähdä kauanko niihin enää mahdun.. Kesäksi mulla on esikoisen ajalta parit caprit jotka toivon mukaan vielä mahtuu mulle sitten kesäkuussa :whistle: Tosin en yhtään ihmettelisi vaikka olisi vielä lunta maassa kesäkuussa :D

Seksistä Meillä ollut aika hiljaista sen suhteen. Itse nukahdan monena iltana sohvalle ennenkuin esikoinen on mennyt nukkumaan ja siitä sitten jossain vaiheessa mies aina herättelee että jos vaikka menisit sänkyyn nukkumaan :ashamed: :D Eli aika harvoin on nykyään tilanteita jossa molemmat oltaisiin hereillä ja halukkaita kun poika ollaan saatu uneen :whistle: Se on kyllä sääli koska mulla ainakin on halut lisääntyneet tän raskauden aikana, esikoisen odotuksessa en muista että olisi ollut kovinkaan paljon muutoksia tässä asiassa. Olen myös alkanut näkemään yllättävän usein seksiunia, eikä niissä edes aina ole mukana oma mies :p

Sairaalakassi En ole pahemmin vielä ehtinyt miettimään. Joitain vaatteita olen miettinyt valmiiksi vauvalle mutta en vielä sen tarkemmin ole kaivanut niitä esiin tai laittanut valmiiksi sivuun. Esikoinen syntyi syksyllä ja silloin oli jo kylmempää, koko ajan joudun itselleni muistuttamaan että tämä syntyy kesällä ja vaatteitakaan ei tarvitse vauvalle niin paljon päälle :D

Paljon oli tullut taas tekstiä enkä varmaan taas muistanut puoliakaan :ashamed: Mutta nyt pakko mennä syömään jotain ja laittamaan tavaroita kasaan, ollaan menossa vanhempieni luokse pikkusiskon vahdiksi kun molemmat vanhukset iltavuorossa eikä sisko oikein vielä osaa olla pitkiä aikoja yksin kotona (8v). Poika on ihan innoissaan, ovat niin paita ja peppu tuon siskoni kanssa :heart: :D

Marsu + myllertäjä 26+6
 
Juu, Hyvinkäälle olen tosiaan menossa synnyttämään ja siellä olen käynyt myös ultrissa ja seuraavan kerran menen taas parin viikon päästä (kokoa seuraillaan). Molemmilla edellisillä kerroilla oli eri tädit, mutta tosi mukavia ja päteviä oli molemmat. Synnytysvalmennusta siellä ei ole, mutta netissä on eräänlainen "virtuaalivalmennus" ja muutenkin kattavasti tietoa.
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,546,957,27795,27803,27837,27838
Lisäksi siellä järjestetään tutustumiskäyntejä maanantaisin ja torstaisin. Itse en ole vielä tuolla tutustumiskierroksella ollut, mutta ajattelin huhtikuun aikana käydä.
Mulla valintaan vaikutti sijainti (meiltä pääsee huomattavasti nopeammin ja helpommin Hyvinkään suuntaan kuin Helsinkiiin) sekä se, että vanhemmat asuu Hyvinkäällä, vieläpä ihan sairaalan lähellä. Äitini on myös töissä ko. sairaalassa, eri osastolla tosin, vaikka hän on aikoinaan opiskellut kätilöksi.

Aurinkoista päivää kaikille!

 
Hei ihanat mammat!

Kohta saa jo alkaa rustaa "kesäkuun kullannuput huhtikuussa"-pinoon, voi vitsi, jänskää ja ihanaa :p

Täällä ollaan käyty neuvolassa, kaikki hyvin. Ainoa mikä ottaa päähän on neuvolatäti jonka kanssa en kyllä kertaakaan ole ollut samalla aaltopituudella.

Täällä ihan innoissaan ollaan hankintojen kimpussa edelleen. Tänään mies käy hakemassa kokomustan turvakaukalon ja väriltään suklaanruskeat vaunut saatiin viime viikolla.
Sairaalakassi on hankittu ja jotain sinne jo pakattukin. Onhan tässä vielä vaikka kuinka paljon aikaa laskettuun, mutta fiilistely tavaroiden kanssa on kivaa. Ja pitäähän se loppujen lopuksi tehdä jossain vaiheessa kuitenkin.

Supistuksia on täällä tullut enemmän viime viikkojen aikana. Töissä varsinkin vatsa menee ihan kovaksi palloksi välillä. Toivottavasti ei pahene, vielä ei ainakaan ole kohdunkaulalle mitään tehnyt. Menkkamaista jomotusta esiintyy melkein päivittäin ja välillä tuntuu "puukoniskuja" ja muita vihlaisuja.

Mammafarkut heitin minäkin nurkkaan jo kauan sitten, painavat vatsaa. Miksei kukaan keksi järkevämpää mallia?? Itse olen kulkenut samoissa mustissa ohuissa housuissa koko raskauden ajan, alkavat jo "hieman" kyllästyttää...eivätkä pakkasella ole olleet hirveän kivoja :/ Mutta pian kai se kevät jo tulee, pakko siihen kai on uskoa, vaikka usko on todellakin ollut koetuksella tän talven jälkeen.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

tinysteps 26+5
 
Mulla myös samaa ongelmaa, että ruoka meinaa nousta ylös :$ Sitä sitten nieleskelen :x Pohjaton nälkä ollut nyt parina päivänä ja, vaikka mitä söis niin silti nälkä koko ajan :whistle: En edes halua tietää mitä paino on, kun palataan reissusta, jossa varmasti tulee herkuteltua :D Huomenna aamulla siis suuntana Espanjan aurinko ja vielä olisi hommia tehtävänä :attn: No onneksi sitten saa viikon levähtää ja nauttia lämmöstä ja valmiista ruoasta :p Joten nyt hommiin! Mukavaa viikkoa kaikille kesäkuisille ja toivotaan, että täälläkin ilmat suosisi, nytkin ihana auringonpaiste näyttää tuolla ulkona olevan B)

Hukkapätkä ja pieni 28+3
 
Hukkapätkä: Ai, tekin lähdette huomenna Espanjan aurinkoon. Me lähdetään myös, vasta iltapäivällä kylläkin. Mennään ihan manner Espanjaan, niin helteitä ei ole vielä luvassa, mutta onneks kuitenkin +20 asteessa mennään.

Lenniina: Kiitos! :hug: Tänään jo parempi päivä, johan sitä tuli itkettyä 2 pvää. Ehkä se matkafiilis vielä löytyy, vaikka avaamattomasta matkalaukusta. B)

Sairaalakassi: En ole edes miettinyt vielä koko asiaa, varmaan pitäs alkaa sitäkin miettiä.

Mammafarkut: Kumma juttu, tänään laitoin jalkaa ja oli kyllä viimeinen kerta.. Ei niitä pysty käyttää enää, painaa vatsaa tosi ikävästi.

Seksistä: Mitä se edes on?? On siis todella hiljaista. Mun ei tee mieli ja mies ei ole pahemmin edes yrittänyt.

Ruoka nousee täälläkin ylös.. :x On kyllä tosi epämiellyttävää.

Taidan yrittää siivota ja sitten alkaa pakata huomista lähtöä varten!

Viikonloppuja mammoille ja masuille! =)

Papuneiti ja Tyyppi 28+6
 
Papuneiti joo, Teneriffalle olis tarkoitus suunnata.. Toi pakkaaminen ei vaan ole mun laji |O
Sairaalakassista ollut puhetta.. Jotain olen miettinyt mitä pakata, mutta mitään en ole asian eteen tehnyt.. Loman jälkeen olen ajatellut enemmän miettiä noita kaikkia hankintoja.. Vaunutkin pitäis tulla loman jälkeen :heart:

 

Yhteistyössä