~Kesäkuun Kullannuput 2010~Maaliskuussa -10 <3 ensimmäinen rakkauspakkaus syntynyt <3

Sissus et mulla on ollu tänää energinen olo! :) Ihan sikamaisen hyvä olotila niin fyysisesti että henkisesti, en tiiä mikä kevät kärpänen mua puri! :p Mä oon aamusta asti heilunu täällä ja laitellu paikkoja kuntoon, vaihtanu järjestystä, pessy kääpiön vaatteita jne jne jne... :D Vieläki olis energiaa vaikka muille jakaa!Ihan mahtavaa kun on välillä tällänenkin olo eikä aina vaan sellanen vetämätön kaikkiottaapäähänmikääneiolehyvänarinari meininki! :D
Nyt kun vielä saatais porukoilta tuotua tv taso mein makkariin niin saisin lopullisen järjestyksen aikaseks, nyt pinnis on siellä lähinnä eessä, mut kaikki aikanaan... :)

Mä lähen tästä kahvin keittoon ja maistaa vieläkö eilen tehty mustikkapiirakka on hyvää.. :p

Maira ja eemeli 30+1

Muoks.
Pakko laittaa vielä kuva tosta pinnasängystä, aikas pirun nätti minusta.. :D

 
Pikkutikrun ultraajalle risuja. Toivottavasti saat uuden ajan pian!

Gardenille suolaa ja ruisleipää uuteen kotiin! :flower:

Käytiin eilen hakemassa Pampersin tarjoama ilmaispaketti, jossa oli AngelCaren hajulukollinen roskis, parit vaipat, liivinsuojanäyte, alapään pesunestenäyte ja pesupulveria.. saa nähdä, miten pitääkö tuo roskis hajut sitten vaiko eikö.

Onko muita, joilla tuo uloste luistaa ummetuksen sijaan? Täällä on ollut sitä vaivaa jo kohta viikon ja unohdin eilen kätilölle mainita asiasta kun jännitti niin paljon rasituskokeen tulokset. Jostain luin, että ihan normaalia ja joidenkin mukaan pitäisi käydä lääkärillä, jotta listeria/salmonella saadan eliminoitua vaihtoehdoista. Jätin kätilölle nyt sitten vastaajaan viestin, että mitäs pitäis tehdä. Toivottavasti soittaapi pian takaisin.

milkei 28+2

 
pikkutikrulla tosiaan kamalan kuuloinen ultrareissu :eek:

ja milkei, täälläkään ei todellakaan ummetus vaivaa, pikemminkin päinvastoin:D. en ole kyllä ottanut mitään paineita tuosta, mulla on muutenkin melko tiuhaan toimiva maha (eikä maha mitenkään löysänä ole kuitenkaan). Mutta onhan se hyvä jos saat testattua ettei ole mitään pöpöjä ainakaan!

Neuvolakuulumisia tulin oikeestaan rustaamaan:

- Painoa tullut joku 480g/viikko (nyt 8kg yhteensä)
- HB 114, terkka käski alkaa syömään rautaa uudestaan (lopetin muutamaksi viikoksi kun maha meni oudoksi)
- verenpaine 123/82
- sikiön syke 145
- sf-mitta vain 25 eli ihan alakäyrillä mennään. vaikka mun mielestä maha kasvaa hirveetä vauhtia
...ja vauva edelleen vankasti perätilassa

Terkka oli sitä mieltä että vauva on jo tosi alhaalla ja saattaa olla jo kiinnittynyt (!!!) joten ei olut ihan varma kääntyykö itestään. Toivon NIIIN että kääntyis. Meillä on onneks istukan takia kontrolliultra 2 viikon päästä niin seuraillaan tilannetta. Ja sitten seuraavalla viikolla neuvola (oisin päässyt aikasemminkin mutta 3 viikkoa sopi mulle paremmin väliksi).
Vähän alkoi hirvittää jos tuo ei suostu kääntymään - mua meinaan kammoksuttaa synnytyksessä eniten pahat repeämät/eppari ja sektio. Oon tähän mennessä vannonut että perätilavauvaa en synnytä, mutta katotaan saako lääkärit sitten kääntämään mun pään jos siihen tilanteeseen joudutaan...

Että sellaisia tänne, muuten energinen ja hyvä päivä täälläkin!

Salma ja Sintti 30+4
 
Pikkutikru: Kurjaa, että ultrassa kohtelu ei ollut hyvää ja vielä jäi noin epämääräinen olo. Toivottavasti asia selviää pian. :hug:

Pikkuvarpunen: Meillä neiti 5-v:n kanssa sama tilanne, kun muutosta pukkaa tosissaan. Vauvan lisäksi edessä muutto 350 kilometrin päähän ja esikarin aloitus. Kovin kaipaa tietenkin jo nyt syliä, huomiota ja hellyyttä. Tuskin ilman kiukkua sun muuta selvitään, mutta siihen on varauduttu. Tsemppiä teillekin muutoksiin!

Pikinen: Mukavaa, että ultrassa kaikki kunnossa.

Garden: Onnea uuteen kotiin! :flower:

Pahoinvointi: Minä oksennan taas. Kurjaa, että pahoinvointi ei ollut kunnolla missään vaiheessa poissa. Onneksi kuitenkin oli tuossa välissä edes 10 viikkoa vähän helpompaa, kun ei ollut joka päiväistä pahoinvointi. Nyt sitten onkin taas alkuraskauden mukaista oksentamista ja koko ajan öklöä oloa. :$ Huoh.

Imettäminen: Minuakaan ei kiinnosta, miten muut tekevät, vain oma imetys kiinnostaa. Itse kuulun sarjaan lehmät, joilla maitoa tulee, tulee ja tulee. ;) Esikoista täysimetin 6kk, jonka jälkeen imetin vielä 6kk ruokamaisteluiden ohessa. Jouduin lopettamaan imetyksen kipulääkitystarpeen vuoksi. Olin todella iloinen imetyksen onnistumisesta, koska se oli niin helppoa ja vaivatonta. Toivon nytkin imetyksen onnistuvan samalla tavalla.

Voikaa hyvin!

-Sh ja Milla rv29+2
 
heips.
Nyt vaan omaa napaa rustailen.anteeks :/

Neuvolalääkäri oli äsken ja nyt oli kohdunsuu pehmyntynyt ja sormelle auki :/
Sen lisäksi verenpaineet koholla ja proteiinia virtsassa...huomiseen asti mittailen verenpainetta kotona ja jos edelleen koholla niin soitto aamulla lääkäriin.

Mullahan on siis kaksi laskettua aikaa... 13.6 jonka mukaan lasken viikot itse eli 29´+ 3 ja toinen laskettu aika 21.6 vja viikot sen mukaan 28´+2 painoarvio vauvasta oli 1390g ja iso kuulemma on.

sairaslomaa sain äippäloman alkuun asti...

Masentaa...mut ehkä tää tästä.
 
lumihiutale82
sanoiko lääkäri sulle että tuo on iso?? 1390g vai aattelitko itse että on iso?? :)
nimittäin mä kävin viime viikolla ultrassa 29+6 ja painoarvio 1650g mun mielestä jo jätti vauva mutta ne sielttä ultrassa sanoivat että ihan ok käyrillä menee vielä ettei oo ns sokerivauva vaikka masun ympärys olikin isontunut ja meni yläkäyrällä.

zembit verenpaineisiin + tuohon pisuun. mulla on itellä ollut 5 viikkoo proteiinia pissassa välillä paljon välillä vähän mutta aina ollut eivätkä ole syytä löytäneet vaikka ahkerasti oon käynyt kaikenmaailman testeissä. verenpaine nyt tarkkailussa vaikka se edelleenkin normaali niin on kuitenkin mun alhasesta verenpaineestani noussut että ovat hieman huolestuneita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tänttärä-82:
lumihiutale82
sanoiko lääkäri sulle että tuo on iso?? 1390g vai aattelitko itse että on iso?? :)
nimittäin mä kävin viime viikolla ultrassa 29+6 ja painoarvio 1650g mun mielestä jo jätti vauva mutta ne sielttä ultrassa sanoivat että ihan ok käyrillä menee vielä ettei oo ns sokerivauva vaikka masun ympärys olikin isontunut ja meni yläkäyrällä.

zembit verenpaineisiin + tuohon pisuun. mulla on itellä ollut 5 viikkoo proteiinia pissassa välillä paljon välillä vähän mutta aina ollut eivätkä ole syytä löytäneet vaikka ahkerasti oon käynyt kaikenmaailman testeissä. verenpaine nyt tarkkailussa vaikka se edelleenkin normaali niin on kuitenkin mun alhasesta verenpaineestani noussut että ovat hieman huolestuneita.
Siis lääkäri sanoi että on iso kun viikkoja 28+2 mutta tosiaan mullahan kaksi laskettua aikaa ja toiset viikot 29+3
 
Lumihiutale82 :hug:

Tänttärä-82: Kuulostipa hurjalta tuo sun pojan terveyskeskuskokemus! :eek: Onneksi ei käynyt silloin pahemmin!

Gardenille onnea uuteen kotiin! :flower:

Tuosta ultrajutusta vielä:
Soitin tänään aamulla neuvolaan ja neuvolatäti oli todella järkyttynyt kanssa mun kohtelusta ja halusi tietää ultraajan nimen (no eihän se muistiin ollu jäänyt kunnolla) ja sanoi, että mun täytyy soittaa heti sinne keskusäitiysneuvolaan ja saada puhua jonkun toisen lääkärin känssa mitä oikein tuo tarkoitti! Ja sanoi, et mun pitää vaatia, et saan mahdollisimman pian uuden ajan ultraan ja jos jos siihen tarvitaan neuvolan lähetettä, niin hän kirjoittaa sen heti! =)
No koitin soittaa sitten heti sinne, mutta pääsiäislomien takia sinne pystyy soittamaan vasta ensi viikon torstaina iltapäivällä! Saa nähdä kuinka hermot kestää odottaa yli viikon, et ylipäätään voi soittaa sinne, saati koskahan sit pääsee takas sinne ultraan... Plaah, inhoon tämmöstä epätietoisuutta! :/ Niin ja yksityisellekään ei tässä välissä viitsi mennä, kun en kunnolla ees tiedä miksi sinne uuteen ultraan menen, tai ainakaan kunnolla selvyyttä asiaan ei oo. Tai no ehkä siksi ku se naikkonen sekoili ekalla kerralla!

Odottavan aika on pitkä, mutta täytyy tässä yrittää olla stressaamatta, ei tee hyvää vauvallekaan! :|

Hyviä vointeja mammoille ja vauvoille! =)


-pikkutikru ja Muru 30+1-
 

Yhteistyössä