~Kesäkuun Kullannuput 2010~Maaliskuussa -10 <3 ensimmäinen rakkauspakkaus syntynyt <3

pikainen ilmotus mä joudun töihin :snotty: :snotty: oon joulukuusta asti ollut työttömänä ja tänään sit soittivat vanhalle työpaikalle tuuraajaks.. no ei oo onneks kun 4pv että ehkä mä siitä just ja just selviän mut vähän kauhistuttaa (siis on siivous työtä) ja kun kotonakaan ei meinaa jaksaa ni entäs sitten 8h päiväkodissa..noh sano se että mattoihin ei tarvi kajota ja nostella eli helpottaa vähän..
eikä tuo onneks oo kun ihan muutama päivä mutta kun näitä vaivoja on ja selkä kipeenä mutta katotaan nyt miten selviän hengissä. mutta saa nyt vähän ees pientä extraa

pojan kanssa käytiin tutkimuksissa ja sai ajan nyt nielurisaleikkaukseen oli kuulemma niin muhkeet ettei kitarisoja edes näkynyt. jonotusaika 2-6kk kunhan ei nyt ihan heti tulis kun tuo synnytyskin tuossa mielummin sitten syksyllä kun vauvelikin jo isompi

tänttärä ja elmeri 30+3

maira kukin tekee niinkuin haluaa imettää tai ei imetä
mä oon ekaa imettänyt 5kk tokaa 6vk ja kolmatta 1v4kk
imetän tätäkin jos luonnistuu jos ei luonnistu niin sitten pulloillaan ( lypsämiseen en taida ees jaksaa)

ja kaikille joilla kipuja niin haleja niin täälläkin kärvistellään kipujen kanssa.

täällä elmeri on ollut jo monet kerrat pääalaspäin ja terkka tänään sanoi että on oikein jossain syvennyksessäkin (muta ei laskeutunut) enimmäkseen tunnen liikettä ainoastaan oikealla puolella et voisko olla että se käsillään ja jaloillaan sit survoo ainoastaan tuota oikeaa puolta. vasemmalla harvemmin mitään nykyään enään tuntee.
 
Pakko kokeilla, kun löysin kivan tickerin:

<object width="120" height="180"><param name="movie" value="http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Mussupussu&year=2010&month=5&day=31&babycount=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Mussupussu&year=2010&month=5&day=31&babycount=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="120" height="180"></embed></object>

*muoks
höh, ei toimi :(

Pyry hikkailee tuolla masussa ja koko masu hyppii. :heart:
 
Iltaa! =)

Neuvolakuulumisille tulin

Rv 30+5 (29+0)
RR 122/69
Hb ei mitattu (123)
Sf-mitta 28cm (27cm) Nyt mennään jo keskikäyrillä ku tähän mennessä menty yläkäyrillä.
Syke + (+/145)
Liikkeet ++ (++)
Turvotus +
Pissa puhdas (puhdas)
Tarjonta rt (pt)

eli kaikki hyvin =)
kävin ennen neuvolaan menoa tk:ssa lääkärillä ja sain äitiyslomaan asti saikkua. Ei vaan tosta koulunkäynnistä enää tullut mitään. Nytpä saa kunnolla levätä ennen ku vauva tulee =)
Pääsiäiseen jälkeen haetaan meille vaunut, turvakaukalo ja pinnasänky, ihana päästä hiplaileen niitä :p mulla on vielä aikamoinen kasa tuolla pikkuvaatteita pestävänä, pitää ne tässä pestä ku nythän mulla on vaan aikaa.

Raskausvaatteista, mulla on parit mammahousut tai no oikeastaan kolmet, ne yhet on semmoset collegehousut joita oon pitäny kotona, kaikki on H&M:n mallistoa. Paitoja mulla on mammamallistosta pari, tavispaidat on mahtunu ihan hyvin ku oon ostanu vähä isompia. Mulle ei noi mammamalliston paidat oikein istu, ne on niin teltan näkösiä mun päällä.

Mukavaa viikkoa! :flower:

Niiskuneiti- ja masupoika 30+5 :heart:
 
Huomenta mamit!

PikkuVarpusella ja Pinellä on ihanat massutkat. :) Ei taida kyllä rumaa raskausmassua olla olemassakaan! :heart: :heart: :heart:

Imetysliiveistä... Ostin Lindexiltä jo aikaa sitten yhdet, mutta ne on maailman epämukavimmat päällä, tulee vain kärttyiseksi moisista kapistuksista. Oon kyllä aina vihannut rintsikoita muutenkin. Nytkin mennään urheiluliiveillä edelleen... Jos sais yhtä mukavat imetysliivit jostain, niin jee!

Pyöräillä voi varmasti niin pitkään, kun itsestä tuntuu olo varmalta. Tasapainoaistit ovat lukemani mukaan myös hieman hakusessa loppumetreillä, joten kannattaa olla kyllä varovainen. Miun mies ei päästä minuu pyörän selkään enää, mutta oonkin niin tohelo muutenkin. Muistakaa kypärät ja heijastimet ja toimivat lamput!

Oon niin kade teille, kun pääsette neuvolaan niin usein. Täällä on seuraava vasta loppukuusta :( Ja kuulemma on niin paljon meitä kesämammoja täällä, että se viimeinen ultrakin varmaan siirtyy viikolle 34. Tässä oottelen lähtöä kuitenkin sokerirasitukseen ja nälkä riivaa, ja tietenkin hillitön jano... kertoilen sitten kuulumiset sieltä myöhemmin. Wish me luck, mamas!
:wave:

milkei 28+1
 
Huomenta äipät!

Pikaisesti neuvolakuulumisia:
Rv 29 + 1 (26+3)
RR 130/80 (132/79)
Hb ei mitattu (113)
Sf-mitta 33 cm (32cm)
Syke ++ 150 (+/145)
Liikkeet ++ (+140)
Turvotus +
Pissa puhdas (puhdas)
Liikkeet ++
Painon nousu / vko +110 (+930) JEEE =)

Meidän jättis on tosi vilkas. Sydänäänet kuului ensin vasemmalla ylhäällä ja sitten oikealla alhaalla, sitten terveystäti saikin jahdata sitä ympäri masua :LOL:

Toinen työpäivä loman jälkeen... ei huvita YHTÄÄN |O
Eilen illalla istuin 2,5 tuntia yhtiökokouksessa ja nyt väsyttää ja päätä särkee:/

Remppa jatkuu ja siksi en pääse nyt kotoa nettiin, joten täältä suunnalta voi olla vähän aikaa hieman hiljaista.

Kiitokset muuten sille (olikohan se Minttu?), joka vinkkasi verokorttiasiasta. Vero-% tippui roimasti :)

Jonttu & jättis 29+2
 
Huomenta vaan kaikille, äkkiä nämä viikot tuntuu menevän - melkein huhtikuu. Pakko sanoa onneksi... Alkaa jo kyllästyttää vaatevalikoima jne. Oma maha on onneksi ihan viime päivinä vähän laskeutunut ja töissä olo eli istuminen helpompaa - kävely sitten hankalampaa ja alhaalla enemmän juilii, mutta kuitenkin aika siedettävä olo.

Pyöräilystä - mä oon tosiaan niitä joka on joka kerta pyöräillyt ihan viimeisiin päiviin asti, se on parempi vaihtoehto kuin kävely, joka saa supisteleen - tietysti varovainen täytyy olla. Esikoinen syntyi syksyllä, kyllähän vähän porukka katsoi kun pyöräilin vielä la:n jälkeenki ja kakkonen syntyi tammikuussa, jolloin esikoinen kävi hoidossa parina päivänä viikossa muutaman tunnin - hoitotäti katseli vähä kauhuissaan kun kuskasin häntä pyörällä hoitoon, mutta pulkalla vetäminen oli niin hankalaa :whistle: . Eli mä luulen, että varovaisuutta noudattaen (eli kaatumiset ja kolarit jos saa eliminoitua) on varsin hyvä liikuntamuoto niin pitkään kun hyvälle tuntuu.

Mairalle haluaisin sen verran sanoa, että mä en oo mikään imetysfanaatikko ja oikeasti sitä mieltä, että paras tapa on se mikä äidistä/vanhemmista parhaalta tuntuu. Mutta itsekin ennen esikoisen syntymää hieman vierastin ajatusta imetyksestä, oli vähä sellainen olo "täytyykö mun", mut syntymän jälkeen se tuntui kyllä varsin helpolle ja luonnolliselle - kun ei ollut ongelmia. Ainut mikä mua on imetyksessä stressannu on tuo alun "ylituotanto" eli se lypsäminen ei oo oikein mukavaa ja tuntuu vähä hölmölle (lehmämäinen olo :LOL: :ashamed: ) ja ennen kaikkea työläälle, joten itsestä tuntuu että järkevät valinnat on imetyksen ja korvikemaidon välillä. Imetyksessä on se "jatkuva valmius" kuitenkin varsin kätevää, jos se sujuu, yölläkään ei tarvi edes kunnolla herätä...
 
Hyvä että sait Jonna H veroprosentin alemmaksi, eipä kestä =)
Tänttärälle jaksuja töihin! Onneks ei oo montaa päivää :)
Mun tekis kans kauheesti mieli pyöräillä, eilen käytiin pienellä kävelyllä ja kun tiet oli suurimmaks osaks ihan sulat niin sanoin miehelle että voikun pääsiskin pyöräileen. Nyt täällä tosin sataa lunta :kieh: Sais kyllä riittää jo..
Mulla muuten on ekaa kertaa outo raskausmieliteko: Haluaisin haistella ja syödä märkää hiekkaa! :eek: Se alko tossa reilu viikko sitten, kun pojan kans istutettiin pääsiäisruohoo ja se multa haisi musta niin ihanalle että olisin halunnu sitä maistaakin... Sit sain mieleeni hiekan hajun, kun hiekkalaatikolla kaivaa syvemmältä sitä märkää hiekkaa. Tuli ihan hirvee himo saada haistella sitä ja laittaa suuhunkin ja sit se narskuis mun hampaissa :LOL: Onneks on hiekkalaatikko jäässä... :saint:
Imetyksestä: Mä en myöskään ole mitenkään fanaattinen imetyksen suhteen, yhtä hyvin vauvat kasvaa rintamaidolla ja korvikkeella. Ite oon halunnu imettää, ekassa raskaudessa pelkäsin että miten imetys onnistuu jos vauva syntyy etuajassa. Poika oli syntyessään niin pieni, että kaikki energia kului siihen imemiseen, eikä paino noussut tarpeeksi, joten jouduin pumppaamaan ja antamaan pullosta. Aika pian kuitenkin voitiin siirtyä imetykseen, mutta lisäks poika sai pullosta pumpattua maitoa koska en enää uskaltanut luottaa että pelkkä imetys riittäisi. Korviketta kun kokeiltiin muutaman kerran, niin kaikki muut tuo oksensi kaaressa paitsi tuttelin omneo-jauheesta tehdyn maidon. Ei siis vaan pulautellut, vaan koko maha tyhjeni hirveellä paineella hetki korvikkeen juomisen jälkeen. Imetyksestä nautin ja se oli niin vaivatonta kun maito oli aina mukana sopivan lämpöisenä. Mutta poika alkoi hylkiä rintaa 5,5kk ikäisenä, siitä vielä vähän aikaa mentiin pumpatulla rintamaidolla ja samalla totuteltiin korvikkeeseen pikkuhiljaa, kunnes pystyttiin siihen siirtymään kokonaan. Toivoisin että nytkin edes jonkun aikaa pystyis imettään, mutta en halua ottaa siitä niin kovia paineita kuin viimeks.

(.) Sormet turvoksissa ja särkee ja myös naama on turvoksissa :/ Iltaisin ei meinaa saada nukuttua, kun närästää, henkeä ahdistaa ja paikat puutuu. Yöllä herään 5-8 kertaa vessaan ja muutenkin herään usein vaihtamaan asentoa, kyljen kääntäminen kun ei oo enää mikään pikkujuttu..
Mutta tänään POKS! esikoinen syntyi tästä tasan 6 viikon päästä!

-minttu ja rimprenssa 31+0 :heart:
 
POKS 30+0 :heart:

Siis mulla ei oo mikää "pieni epämiellyttävyys" ajatus tosta imetyksestä vaan siis mä ihan oikeasti todella pahasti ällöän ko hommaa, mä en pysty kattoo telkkarista imetystä ja auta armias jos joku alkaa imettää samassa huoneessa niin mun on pakko poistua, se oli joulunakin liki etten lähteny joulukahveilta kun serkun akka löi tissin taaperolleen suuhun olohuoneessa kaikkien silmien alla.. :x Eli musta vähän tuntuu ettei tähän asiaan ole tulossa muutosta, mut voin toki olla väärässäkin...Aika näyttää... :)
Mulla on suurin osa tuttujen muksuista kasvanu pullolla, kummipoika oli niin kauan sairaalassa ettei äidiltää tullu maitoa enää kun pääsivat pois ja muilla on aika nopsaan tyrehtyny maito, joten oon kyllä huomannu et näyttää ne muksut hyvin kasvavan ja terveeks tulevan sillä pullollakin..Mua oikeestaan vaan ahdistaa ulkopuolisten saarnaus ja moralisointi tosta imetyksestä, olen saanut jopa kommentin "Miks sä teet lapsia jos et kerta ole valmis kaikkee sen eteen tekemään?Et sä ole enää nainen vaan ensisijaisesti äiti ja sun on uhrauduttava sen lapsen takia", joten lienee ihan ymmärrettävää et oon aika hiljaa ollu tästä mun "kammosta", pakottamalla kun se ei ainakaa mikskään muutu... :whistle:

Hei kiitti minttu1, nyt mullekkin tuli sellanen olo et olis ihanaa maistaa hiekkaa... :LOL: Ettei käy niinku kaverilla, meinas syödä kylppärinsä kun sen alko tekee mieli kalkkia.. :p

Päivänjatkoja!

Maira ja eemeli 30+0
 
Leena80 Hyvä tietää että Anitatkin on hyväksi koettuja:) Katselin niitä just kun olivat suomalaisessa nettikaupassakin aika edullisia. Täällä on nyt klikkailtu netistä kaikki viimeiset tarpelliset vauvalle/äidille:D

Taitaa kotosuomessakin riippua yleisestä voinnistakin kuinka usein noita neuvoloita on. Täällä on aina ollut "hyvä vointi" kun kyselty ja neuvolaan en ole päässyt useammin kuin min. neljän viikon välein. No pääsen minäkin ensi kerralla valittelemaan.. :LOL:

Onkos muilla aamupahoinvointi tehnyt paluuta? Täällä nimittäin vaikuttais että niin tulee käymään tässä loppupuolella.. :(

Imetyksestä, minustakin jokainen tekee ihan kuten parhaaksi näkee. En aio ottaa imetyksestä stressiä, tiedän että mies osallistuu hoitoon oikein mielellään. Joten jos välillä pitää päästä ulos lenkille tms. ilman pikkuista niin sitten pumppaillaan ja mies ottaa ohjat :) (tai näin on ainakin suunnitelma, sitä miten maitoa tulee ym. en vielä tiedäkään)

Miumiu&poika 30+1
 
Neuvolakuulumisia,Edelllinen käynti oli rv 28+2

Paino: 75,7(74,4)
Pissa: proteiiniä hiukan(puhdas)
Verenpaine: 125/69(113/65)
Sf mitta:28(27)
Liikkeet: ++(++)
Sykkeet: jotain 146

Kaikki hienosti,vauva pääalaspäin ja kovasti pyllyä koetti työntää navan kohdalta läpi,kun terkka kokeili missä päin kaveri on :D
Seuraava neuvola kolmen viikon päästä,samalla ultrataan minkäkokoinen kaveri on =)

Rapu ja masuasukki 31 POKS :heart:
 
Hop.

Nyt on litkut juotu, yhhhhh. Tai oikeestaan kyllä se alas meni kun janotti niin hirveesti sinne mennessä ja sen litkun jälkeen sai pienen tilkan pelkkää vettä, jota tuijotin tiiviisti saadakseni alas sen mönjän.
Aika erilainen tapahtuma muutenkin täällä verrattuna teidän kertomuksiin. Aluksi ei otettu minkäänlaista verikoetta, ainoastaan yksi 2 tunnin päästä litkun juomisesta. Sain arvoksi 7.2/7.3, mikä kuulemma on hyvä. Raja päiväkirjan pitämiselle täällä on 8.9-9.9 ja siitä sitten ylöspäin toimenpiteet tehostuu. Eli eivät soita edes perään muita arvoja.
Sain myös ne viime viikolla jättämäni pissanäytteen tulokset. Olihan siellä edelleen jotain pientä bakteeria, mutta niin vähän, että antibioottikuuria ei haluta antaa kun vasta synnytyksen jälkeen. Toivottavasti ei nyt sitten pahene..
Supistuksia kuulemma tässä vaiheessa tuleekin joillekin usein ja "varsinkin miulle", koska vauva on kasvanut aika hurjasti... :whistle: Taidan mennä SF-tilaston kärkeen viikolla 28+1 ja luvulla 30 :D Ensimmäistä kertaa totesi kätilökin kainosti, että "taitaa pojasta tulla yhtä suuri, kuin isästään". Isä kun ei mikään kevyen sarjan mies ole tällä hetkellä, vaan painiskelee ainakin 10 kilon ylipainon kanssa, ellei enemmänkin. Sitä en kyllä kertonut sille kun soitin, on yhtä herkkä painostaan kun mieki. Eli nyt on hyvä pistää molemmat karkkilakkoon (no jos kerran viikossa, ei kai se väärin ole?), kun nyt on jotain pientä makiaa tullut popsittua melkeinpä joka päivä. Muuten mielestäin syödään kyllä terveellisesti kasvisruokaa. Lisäisin liikuntaa mielelläni, jos supistelut antaisivat armoa. Ehkä pitää testata uimista seuraavaksi, jos löydän jostain edulliset mammauikkarit.
Jalkojen turvotukseen suositteli kylpyjä, kuulemma pitäisi vauhdittaa verenkiertoa. Siellä teillä onnellisilla sauna ajaa varmaan saman asian.. kunpa pääsisi saunaan! Puusaunaan ja järveen uimaan... on teillä siellä tytöt asiat hienosti! :D

Eli tässä vähän lukuja:

28+1 (25)
Kilot: 87 (85) = +645g/vko...
SF: 30 (26) :O
Hb: 131 (132 vkolla 8, välillä ei oo mitattu. Hyvin tyytyväinen oli siis)
Verenpaine: 123/76 (118/70)
Pojan syke: 132 (150-170)
Meillä oltiin myös pää alaspäin ja potkittiin rintalastan väliin, vielä ei kuitenkaan kiinnittyneenä. Tällä kertaa nukkui. Hyvä oli nukkua, kun ensin valvottanut äitiä puoli yötä hikalla ja mylläämisellä.

Juteltiin taas raskauden "ihanuudesta".. kätilö tunnusti omien raskauskokemuksiensa olleen ihan hirveitä myös, joten ymmärtää kuulemma varsin hyvin tuskaa. Kyllä tämä tästä! Tän viikon lopulla on huhtikuu ja voidaan sanoa, että "ei ens kuussa mut sitten"!

Maira, ihan turhaan mietit, mitä muut ajattelee imettämisestä. Teet, kuten parhaaksi näet ja viittaat kintaalla muiden kärkkäille mielipiteille. Jos ei niillä ole mielipidettä imettämisestä, niin aina ne keksii sen jostain muusta asiasta.
Itsellä on alkanut tehdä mieli taas tupakkaa, poltin ennen raskautta 14 vuotta ja se on rehellisesti sanottuna aina ollut yksi lempipuuhista. Mieliteko on niin kova, että sanoin jo miehellekkin (joka ei ole koskaan polttanut), että varmaan aloitan taas synnytyksen jälkeen, sellainen fiilis on. Haluaisin, etten haluaisi, mutta katsoo nyt. En jaksa siitä nyt ottaa stressiä. Mutta siis siitä vasta nämä moraalinvartijat innostuisivatkin (nytkin tätä lukiessa varmasti suurimmalla osalla alkaa kiehua). :)


 
Hei vaan kaikille.

Huomenna olis sitten neuvolalääkäri kun saikku loppuu...nyt alkanut jännittää että saakohan sitä saikkua edelleen vai laittaako töihin.Tilanne ei ole supistelujen osalta muuttunut miksikään..eli edelleen supistelee jos jotakin tekee eikä meinaa levossakaan helpottaa.

tuntuu vaan että se on niin lääkäristä kiinni ja sen tuulesta että jatkaako sairaslomaa vai ei...itse en halua töihin koska tiedän etten pysty siellä mitään tekemään.ja toisaalta en haluaisi edes ottaa riskiä jos jotain sattuisikin.

imetykseen sen verran kommentoin että minä en ainakaan ota siitä stressiä...jos se ei suju niin ei suju.

ja Maira älä muista välitä yhtään...teet itse niin kuin parhaaksi näet. :) Aina löytyy jostain joku joka arvostelee muiden touhuja...oli kyse sitten mistä tahansa.

Voimia kaikille :hug:
 
Ihan haluan tässä varmistaa, että toivottavasti Maira tai kukaan muukaan ei tulkinnut, että "saarnaisin" tai muutenkaan tuputtaisin imetystä - yritin kyllä ilmaista, että minun mielestäni jokainen tekee niin kuin itselle parhaaksi sopii. Tarkoitin vaan sanoa, että joskus lapsen synnyttyä asiat voi näyttää eriltä ja tietyt varmuudet suuntaan tai toiseen katoaa. Itsestäni tiedän, että jos imetys ei esim. tällä kertaa luontuisikaan, en jaksaisi kyllä kovin pitkään yrittää saati lypsää, vaan siirtyisin suosiolla korvikkeelle, eli mulle tuo lypsäminen on kaikista vähiten mieluista hommaa...siis puhtaasti vaan oman kokemuksen mukaan. Mutta kaikessahan me ollaan yksilöitä :flower: !
 
Poks poks 30+0

Viikot hupenee, jos tää siskoonsa tulee niin syntyy jo alle 8viikon päästä! =)

Söpöjä masukuvia teillä, munkin pitäis ottaa ja laittaa näytille, aikas iso pallo alkaa jo olla. Ainakin anoppi sitä vaan koko ajan vatvoo :| Tuntuu ettei muu sitä kiinnostakaan kun mun mahan koon vatvominen... :kieh:

Oltiin tänään ylimääräisessä ultrassa istukan vuoksi ja sydämen "golfpallon". Istukka oli noussut ylöspäin ja golfpallo hävinnyt ja kaikki oli muutenkin ok. =) Vauva oli kääntynyt pää alaspäin ja ultraajan sanojen mukaan pian kiinnittymässä, se oli mukava kuulla! :heart: Painoarvio oli 1533g, eli ei toi mun herkuttelu oo vaikuttanu, vaan normaalikokoinen näyttää olevan. :)

Ultraaja oli tosi tympee, ei puhunut kunnolla suomea ja puhui vielä tosi hiljaa, hyvä kun sai mitään selvää. Meillehän oli rakenneultrassa luvattu "ehkä" tyttöä, nyt kun meinattiin kysyä varmistusta, niin ehti jo salaman nopeasti laittaa koneen kii ja rupes paperilla kuivaamaan mun mahaa. No yritin siinä kysellä, että näkyikö siellä et ois pysyny tyttönä, niin tokas vaan et ei edes kattonu sinnepäin. Ei ois ollu suuri vaiva napsauttaa konetta takasin päälle ja katsoa, näillä viikoilla varmasti ois näkyny selvästikin!!!! :( :( Niin ja ei ees kuvaa saatu, ylimääräinen ultrahan tää oli, mut ois voinu hoitaa vähän paremmin sen ja pienellä vaivalla. Nyt jäi vähän paskanmaku suuhun...
Tärkeintähän kuitenkin oli et kaikki oli hyvin vauvalla. Niitä mun unelmoimia vaaleanpunaisia vaunuja ei varmaan uskalla ostaa. Toisaalta säilyypähän yllätyksenä loppuun asti! B)

Alkuraskaudessa vaan oli niin selvä poikaolo ja sit puolivälissä sai tietää et ehkä tyttö on tulossa, nyt jo oli siihen tottunut, outoa jos sitten poika tuleekin. Kunhan tulee maailmaan terveenä, tässähän nyt vaan pohdin. :D

Esikoista täysimetin 6kk ja osittain 10kk asti, kunnes ei enää mun oksennustaudin jälkeen huolinu rintaa. Nyt ei voi tietää miten käy, yritän ainakin imettää, jos ei onnistu, niin korvikkeella sit. En jaksa stressata!

Laukkua en oo vielä pakannu sairaalaan, voishan senkin tässä jo pian tehdä!
Hyvää päivänjatkoa mammat ja masuasukit! =)

pikkutikru ja Muru
 
moi

Ultrassa käyty jee taas yks takana nyt ultrat jatkuu kahdenviikonvälein. Vauvat paino 1078 ja 1091g ja kasvavat kuulemma hyvin. sf mitta oli 36cm.

Puhuin käynnillä myös tuosta lonkka kivusta ja häpyluu kivusta mutta ei kuulemma mitään normaalista poikkeavaa vaikka liikkeet meinaakin välillä loppua pitää vaan ottaa silloin rauhallisemmin.

Maidon tulosta puhuin myös ja lääkäri kysy pärjäänkö sen kanssa ihmettelin hieman kysymystä ja ihmettelen edelleen eihän sille mitään mahda vaikka sitä tuleekin.

IMETTÄMISESTÄ mä kuulun niihin jotka koittaa parhaansa mukaan imettää ja pidän sitä jopa helpompana kuin tuttipullo rumpaa mutta en myöskään tuomitse ketään jos joku ei vaan halua imettää. Ensimmäiselle olis ollut maitoa ja imetinkin 2 viikkoa kun todettiin niin paha kohtutulehdus että lääkkeiden takia ei voinut enään jatkaa ja toiselta oli kanssa maitoa hirveenä ja imetin 4 päivää kun tuli niin paha sappirakontulehdus että oli pakko imettäminen lopettaa kun olin melkein viikon pelkän tipan varassa. Loppujen lopuksi mulla on tehnyt imettämisen kattominen pahaa kun on meinannut itku tulla kun harmittanut niin kamalasti kun olisin niin tahtonut mutta katotaan vaan niin taas joku vie multa maidon niin etten taaskaan pysty imettämään

Pikinen ja tytöt 28+6
 
Poks Poks 29 :heart:

Eilen oli kauan odotettu neuvolalääkäri. Kaikki ompi äidillä ja lapsella hyvin.
Vauvasen kooksi arvioi 1,1,kg, pt ja hieman pienipäinen :D (miehen puolen sukuvika)
Lääkäri naureskeli, kun ultrasi ettei pieni pysynyt millään paikallaan, ja ihmetteli kuinka itse pystyn öisin nukkumaan ku tälläinen potkiminen masussa :)

Nyt miekin pääsen käymää useammin neuvolassa, kun kuukauden välein. Verenpaineet oli kohdallaan, hieman huolestuneita sf-mitasta kun alakäyrien alapuolella mennää, mutta rauhoitteli ettei kaikille sitä masua tule. Ja vielä on aikaa. :)

Huihui, kohta jo huhtikuu. Kuukauden päästä olis synttärit itsellä, muutto edessä, kouluhommat päätöksessä. Aika menee niin nopeasti.
Joku puhui pahoinvoinnista. Itselläni ei alkuraskaudessa ollut, mutta nyt on ruvennut tulemaan. Kävimme eilen katsomassa asuntoa minne muuttaisimme niin oli lähellä etten käyttänyt jo vessaa sielä kun tuli niin huono olo. Ja närästys vaivaa yhä, ja tuntuu välillä pahenevan. Mies on erityiseste kommentoinut mielialamuutoksista, voi vaihdella puolen tunnin välein. Mutta eivät silti niin huomattavasti, itsekkin nauruskelin kun pistin merkille. :D

Viime yönä näin todella ihmeellisiä unia. Eräässäkin unessa olin mahaleikkauksessa,tajuissani, ja yhtäkkiä vauva pompahti masusta pois, ja lääkärit yrittävät tunkea sitä takaisin sinne. :/

Mutta kaikkea hyvää tänne, ja ihanaa kevään odostusta! :heart:
-Anna ja vauvanen rv29
 
Nyt tulee pahaa tekstiä:

Hui nyt oon tosi hämmentynyt ja vihainenkin!!! :( Kerroin tossa aikaisemmin tänään huonosta ultraajasta, mutta nyt oon vielä enemmän ihmeissäni. Ultraaja soitti mulle puol kuuden jälkeen illalla(!) ja sanoi et haluaa vielä varata mulle ajan viikolle 36 tai 37!!! Kuulemma vaikka golfpalloa ei enää löytynyt sydämestä ja kaikki ok, niin haluaa varmistaa vielä asian...

Ukkokin oli et taitaa olla epävarma tän päivän ultrauksesta, sen verran huonosti näytti käyttävän sitä ultrauskonetta, mut mitä hittoa nyt enää noin myöhäisillä viikoilla auttaa tehä enää mitään, eiköhän sen ultraajan osaamattomuus pitäis korjata aikaisemmin! Esikoinenkin syntyi jo viikolla 37+6. Nyt sapettaa niin paljon, et täytyy huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä, et mitähän pelleilyä tää on?! Mä en aio kärsiä jonkun osaamattomuudesta!

Kiitos kun luitte tän ja anteeksi. Ottaa vaan päähän!

-pikutikru ja Muru 30+0-
 
pikkutikru no johan pomppas! Ompas outoa. :eek: Älä nyt kuitenkaan ota mitään stressiä asiasta (tiedän että helpommin sanottu kuin tehty).

Onnea kaikille joilla 30+0 rajapyykki ohitettu! :flower: :flower:
Itselläni viellä muutama viikko sinne matkaa. =)

( . ) Eipä uutta. Maha alkaa olla iso, ja olo raskas.
Synnytys on alkanut pyörimään mielessä enenevissä määrin.
Samoin kutkuttaa ajatus pienokaisen ensitapaamisesta.Kyyneleet silmissä sitä hetkeä jo ajattelen. :'( Esikoisemme neiti 4-vuotias halailee ja paijailee masua, se on suhtautunut kaikkeen niin ihanasti, että ihan liikuttaa.Vähän jännittää miten hän ottaa sitten juhannuksen tienoilla vauvan vastaan.
Meillä on muutto edessä tosiaan kuukauden päästä. Paljon uusia asioita siis neidille.Päiväkotikin vaihtuu syksyllä.
Mutta täytyy vaan muistaa häntä erityisesti huomioida ja jutella asioista.
Imetyksestä sen verran vain, että jokainen tosiaan tekee niin kuin itselleen ja perheelleen parhaaksi näkee. Turha ottaa asiasta stressiä. Itsellä meni imetys aika plörinäksi esikoisen kanssa, mutta se harmitti sitten jälkeenpäin. Tätä kakkosta aion imettää, jos se vain suinkin onnistuu.

Nyt töitä tekemään!

Johanna 27+3
 
pikkutikru outoa käytöstä toden totta mutta älä ressaa..ja jossinne neuvolaan soitat niin jospa sieltä tulis joku järkevä selitys tälle.
vähän aiheen vierestä niin mun poikani sai 2½ vuotiaana lasinsirun jalkaan (jalan päälle) se aukes tosi pahasti ja vein tuonne terveyskeskukseen siellä täti joka sähläsi kaikkee ompeli sen kiinni ja lähdettiin hyvillä mielin kotiin no illalla sitten joskus seittämän jälkeen tämä soitti ja sano et oli unohtanut tarkistaa että liikkuuko varpaat ja kysy multa et liikkuuko ne mä sit et kai ne liikkuu..no seuraavana päivänä mun piti mennä näyttään varpaita josta myöhemmin selvis että 4 jännettä oli mennyt poikki eli lähes joka varpaasta =( =(

täällä ei ihmeitä päänsärkyä on vähäsen ollut ja eilen oli heikko olo ja maha sekasin aattelin et jos mahatautia on mutta ei sit ollutkaan..järkyttävä väsymys tullut takasin..

tänttärä ja elmeri 30+4
 
pikkutikru Olipa inhottava ultraaja! Törkeää purkaa epävarmuutensa teihin olemalla töykeä, toivottavasti selviää. Täälläkin on ikäviä kokemuksia hoitohenkilökunnasta. Pahinta on minusta jos tulee tunne että ketään ei oikeasti kiinnosta.

Tajusin just että mulla on tämän viikon jälkeen vajaa 4 työviikkoa ennen äitiyslomaa. :eek: Siitäkin saa osan ottaa rennommin ja koulutusopastaa sijaista :D (Tietysti jos ei mitään ihmeellistä tapahdu, joudu saikulle tms.)
 
Haa pakko tulla innoissaan hehkuttamaan, että meillä on nyt uusi koti!!! :D

Oon niin täpinöissäni täällä laitellut tavaroita paikalle ja on se vaan niin hienoa muuttaa ihan uuden uutukaiseen kotiin. Ainut murhe on tuo alaselkä, mikä vihoittelee ilmeisesti entisen asunnon siivoamisen takia, mutta kai sekin siitä rauhoittuu. :/

Ja mikä parasta me ei jouduta ostamaan uusia vaunuja, kuten pelkäsin. Esikoisen vaunut olivatkin ihmetyksekseni säilyneet kylmässä varastossa ilman vaurioita. =) JepulisJee!

Huomenna olis taas neuvola... täytyy tulla sitten päivittämään uusimmat olot. =)

garden ja reiska 31+3
 
Onnea kaikille 30+ viikkoisille :flower:

Imetyksestä Olen itse sitä mieltä ettei siitä kannata mitään ylimääräistä stressiä ottaa. Se joko sujuu tai sitten ei, kyllä nuo pienet korvikkeellakin pärjää. Esikoista imetin n. 3kk ikään ja korviketta sai sitten lisäksi kun ei mulla vaan maito riittänyt. Mulla tuli jo ihan alusta saakka toisesta rinnasta huonommin maitoa kuin toisesta, synnärillä ja neuvolassa vaan käskettiin imettää siitä ahkerasti niin kyllä se siitä, mutta vaikka kuinka yritin imettää / lypsää niin ei se tisu vaan toiminut :kieh: Vauvakaan ei lopulta siitä enää suostunut imemään kun ei mitään tullut, toinen tisu toimi paremmin ja siitä aina välillä imettelin mutta sitten kun poika oli sen 3kk niin loppui maidon tulo kokonaan. Toivoisin että pystyisin tällä kertaa imettämään pidempään mutta saa nähdä kuinka tuo rintavarustus toimii tällä kertaa :/

garden Onnea uudesta kodista :flower: :)

Omassa navassa ei pahemmin mitään muutoksia. Maanantaina kävin sokerinrasituksessa, tuloksia pitäisi kuulemma soitella huomenna. Mulla tekee pahaa kun otetaan verta, en niitä neuloja pelkää vaan sitä veren näkemistä :x Nyt mua pisteltiin kolme kertaa, kaksi kertaa otettiin vasemmasta kädestä ja kerran oikeasta. Oli kyllä lähellä ettei taju mennyt vaikka kuinka yritin katsella muualle, selvisin kuitenkin hengissä :D
Maha kasvaa tasaiseen tahtiin ja on nyt alkanut tuntumaan painavammalta kuin ennen. Tunnen itseni liikkuessa kömpelöksi norsuksi ja maha tarttuu kiinni jokapaikkaan :ashamed: Liikkuminen on hidastunut kun heti alkaa mahasta viilteleen ja juilimaan jos vähänkin liian nopeasti kävelee.

Marsu + vaava 27+4
 

Yhteistyössä