~Kesäkuun Kullannuput -10~Varaslähtö Toukokuuhun <3 14 Kullannuppua syntynyt <3

Täällä on ollut puhetta tuosta streptokokkibakteerista,multahan se löyty ja lääkekuurin siihen sain :ashamed: Enää muutama pilleri ottamatta.Terkka eilen neuvolassa kirjoitti neuvolakorttin sen ja keltaisella huomiokynällä merkkas sen,että synnytyssairaalassa huomaavat sen,täytyy varmaan itse vielä muistaa sanoa :whistle:

Mulla on ollut tänään kiukkupäivä,nukuin viime yön taas vaihteeksi huonosti ja jalkoja ja pakaroita kolottaa inhottavasti,sekä niskat on todella jumissa :ashamed: Tänään on tullut kahdesti vertakin nenästä :x

Mua kiukuttaa myös mies,kun jo viikko sitten ostettiin hoitopöytä,mutta se on edelleen kokoamatta :headwall:

Oon pistänyt muuten sellasen merkille,kun oon lukenut noita muita odotuspinoja,että poikia syntyy tyttöjä enemmän ;) Eikös se ookin niin,mitä muistelen,että poikia syntyy vuodessa enemmän,kuin tyttöjä ihan tutkitusti?
Mulla kyllä ennestään kaksi tyttöä ja vahva epäilys että tämälin olisi tyttö =)

Rapu ja masuasukki 36+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonna H:
Maira saitko ruusuja jostain erityisestä syystä, vaiko muuten vaan? Kukkia on aina ihana saada, mutta erityisesti silloin, kun niitä ei osaa odottaa.
Ihan muuten vaan, mä olin ruokaa laittamassa kun se pölähti kukkapuskan kanssa ovesta sisään..Oli vissii töistä tullessa pyörähtänyt kaupan kautta.. :) Niin se rupee meidänkin isäntä pehmenee..Saas nähä kuinka nuoriherra saa pyöriteltyä isänsä pikkurillinsä ympärille... ;)
 
rapu82 onx sulle se syntymäpaino arvio tehty?? (en muista) paljonko on jos veikkailtu?
meillä näyttäs rv 34 olla n.samankokoiset masukit. mulle ei oo kerrottu muuta kun ympäri pyöreesti yli 4 kilonen..mutta kuinka paljon yli.. 17.5 vasta kertovat paino-arvion.

maira:
mä en kukkia saa jos en erikseen niitä ruikuta =) synttäreistä/äitienpäivästä ym saa jo kuukauden etukäteen alkaa muistutteleen siinä toivossa et jos jotain saa..
näinä n. 10 vuotena on kerran päässyt yllättämään ihan täysin ja upeen korun sainkin (enkä ois ikinä uskonu että toi osaa mulle mieluista korua ees ostaa) oli kallis ja sano että tässä on seuraavat 5 vuoden lahjat ja niin se on kyllä tainnut olla kun ei mitään oo kuulunut =) ens kuussa synttärit mutta tuskimpa ees huomaa =) (jos itekkään huomaan siinä vauva humussa)

mä olin sitten tänään sössinyt ihan täysin sen mun tk käynnin.. mun ois pitänyt jo aikasemmin tehdä se vuorokausipissa ja palauttaa tänään mä vasta hain purnukan tänään.
mun ois pitänyt olla 10-12h syömättä mutta enkös mä ollut jo aamupalankin ehtinyt syömään
ja lopuksi yöpissa rakossa vähinttään 4h mutta enkös ollut pissalla käynyt =)

no pissan jätin ja se jopa oli ihan normaalin väristä (keltasta) mulla on jonkun aikaa ollut pissa ihan puna-ruskeeta ni oikein ihmettelin kun olikin ihan normaalin näköstä
joo ja sori mun pissa analyysit :ashamed:

olikin pika pika pitää lähtee kauppaan ja kattoo onko siä mitään ees jäljellä.

tänttärä ja elmeri 35+5
 


Tuoretta kuvaa juhannuspallosta...(yöpaita päällä otettu :xmas: )

Eilen kävin neuvolassa, kaikki oli ok. Sf-mitta meni aiemmin pilkulleen keskikäyrää, nyt tipahti pikkasen alapuolelle. Turvotusta on tullut kuvioihin ja sehän näkyi sit heti puntarissa :snotty: , 5kg tähän mennessä siis tullut. 2 viikkoa sitten oli 3kg...joo ihan "pieni" painonnousu parille viikolle, mut selvästi turvotusta kuitenkin.
Närästys on vähän helpottanut, kun hommasin tehokkaammat lääkkeet.

Tänään kävin viimein ostamassa vauvalle tutit ja pullot ja vaipat ja sellaset. :heart:
Pientä vaippapakettia kantaessa tuli harvinaisen voimakas tunne siitä, et meille on siis todellakin tulossa vauva! :eek: Ollut vähän ongelmia asian sisäistämisessä, mut onneksi edes hetkittäin tajuaa... :heart: ja ne hetket ehkä riittääkin, sillä samaa vauhtia sitten kasvaakin malttamattomuus ja se nyt saisi vielä hetken pysyä pois kuvioista.

Haravointia ja kukkien istutusta...niissä merkeissä on mennyt aika aikalailla.
Ja niitä vielä riittää. :)

-Elettaria & Wilma 34+4
 
Täällä h-hetki on jo aivan nurkan takana. Käytiin tänään viikottaisella kontrollikäynnillä ja Valolla oli kaikki hyvin. Sain kuitenkin ensimmäisen annoksen kortisonia ja huomenna piikitetään toinen annos. Mulla oli eilen illalla ja viime yönä kovia mahakipuja. Kohdunsuu oli vielä 2 cm kiinni. Valo on laskeutunut reippaasti ja painaa kohdunsuuta. Seuraava kontrolliultra on ensi maanantaina ja ellen silloin jää osastolle tarkkailuun, pääsen vielä pariksi päiväksi kotiin. Sektio tehdään viimeistään puolentoista viikon päästä maanantaina rv 35+0.

Kunpa kaikki menisi nyt nämä loppumetrit hyvin ja saisimme Valon elävänä syliin. Samalla edessä on Toivon raastavan tuskalliset jäähyväiset. Kävimme maanantaina katsomassa ja varaamassa Toivolle hautapaikan lasten hautausmaa-alueelta. Oli se aivan kamalaa. Tuntui sen jälkeen, että ennemmin kantaisin lastani vaikka koko loppuelämäni kohdussani kuin veisin hänet sinne kylmälle hautausmaalle. Mutta saadakseni Valon syliini on Toivo luovuttettava arkkuun.

Saagatar & Valo 33+2 ja Toivo-enkeli rv 22
 
Tänttärä: se lääkäri katseli vaan jotain käyriä paperilta,kun kävin rv 34 ultrassa ja sanoi,että vauva olis rv 40 n. 4-4,2 kg :/ Kakkosen painoarvio oli rv 37+ 3,3kg ja hän syntyi rv 39+2 ja painoi 4010g.Esikoisesta ei ollut muuta kokoarvioo,kun 1,7kg rv 29 ja siloin lääkäri sanoi,että rv 40 olis n. 4kg,esikoinenhan syntyi rv 37+3 ja painoi 4335g ;)
 
Pikkuvarpunen: Hienoa, että olet saanut voimaa ja pidät kiinni oikeuksistasi ja rajoista! Voimia! :hug:

Papuneiti: Suuresti hämmästyin tuota ympärysmitan mittaamista sinulta raskaana. En tietenkään ole mikään alan ammattilainen, mutta ymmärtääkseni raskausaikana tuo ympärysmitta nyt saattaa olla mitä vain riippuen kohdun asennosta ja kasvusta sekä muista yksilöllisistä piirteistä. Kyllä minulla ainakin on ympärys enemmän kuin 100 cm eikä vanhassa tai nykyisessä neuvolassa th:t ole olleet kiinnostuneita ympäryksestäni, vaikka sokerit oli minullakin 3 plussalla kerran ja rasitukseen jouduin toistamiseen sen vuoksi. Tsemppiä! :hug:

Saagatar: Voimia ja jaksamista ilon ja surun keskelle. Ihanaa, että Valo voi hyvin. Toivottavasti viimeiset viikot sujuvat hyvin ja saatte Valon syliinne elävänä. Voimia valmistautua luopumaan Toivosta ja saattamaan hänet suojaan. :hug: :hug:
 
ultra kuulumisia

A vauva oli rt:ssä ja paino 2164g ja B vauva oli perätilassa ja paino 2217g
Lääkäri oli sitä mieltä että jos vielä menis 2 viikkoa eteenpäin niin sitten saisivat vaikka jo tulla. Toisaalta olis kivempi niin kun synnäri matkakin lyhenis 75 km

 
Ihanaa Mutzilla. Paljon enkeleitä vierellesi kulkemaan tämän raskauden ajan, että kaikki menisi hyvin.

Olet varmaan huomannutkin, mutta me menetimme toisen poikamme TTTS:n takia. Toisen näyttäisimme saavan elävänä. Synnytän molemmat pojat 3 viikon kuluttua.

Saagatar & Valo 32+3 ja enkelipoika Toivo rv 22




anteeksi, en ole huomannut kun en ole tuskani vuoksi tässä pinossa aiemmin käynyt, teki liian pahaa lukea teidän iloanne ja onneanne kun minä olin pienet menettänyt, pahoittelut ja osanottoni sinulle, en voi tietääkään tuskaasi :hug: :hug:

 
Maira ja syyshortenssia: Kiitos kommenteista! Terveydenhoitajani on ollut alalla 35v ja ennen on mitattu ympärysmitta, ollut neuvolalortissa siinä lapsivedenmäärän kohdalla. Hänen pointti kai vaan seurata, että ei vauva vaan kasva liikaa, kun mun pissan sokerit on täys mysteeri. En tajua tämän päivästä ollenkaan, kun kävin kuitenkin 2 vkoa sitten synnytyssairaalassa ja silloin ultrattiin ja painoarvio oli 1966g eli kasvoi keskikäyrällä ihan normaalisti. Mihin se tilanne olis muuttunut yhtäkkiä? Terkka kokeili käsinkin vauvaa kovasti ja sanoi, että ihan normaalikokoiselta tuntuu käsiin. Joo, varmasti, kun mun verensokereissa ei ole mitään vikaa. Esikoisen aikana oli ihan sama juttu koko raskausajan, eli sokerit pissassa ja 2 rasitusta tehtiin, kummassakaan ei mitään häikkää. Poika oli ihan normaalikokoinen syntyessään. Että sanotaanko, että eikö voi vaan uskoa, että munuaiset jostain syystä päästää sen sokerin pissaan? Ja en ollut edes syönyt mitään ennen neuvolaa ja silti pissan sokeri +++. Anteeksi purkaukseni... :ashamed:

 
Saagatar :hug: Voimia :heart:

Tänään tipahti postista kapaloa ja tutteja :) Vielä tuttipullojen ja vaippojen ostoon ja eiköhän se siinä sitten ole, ennen kuin iskee viime hetken valmistautumispyörre :p

Painoarvio Heppulilla rv 31+3 2,2kg ja seuraava kontrolli on 36+5. Sen verran pieni emäntä olen, että 4kg alkaa olemaan aikas iso. Isoin tähän mennessä syntynyt vaavelini on ollut 3870g ja pienin 3430g, joten toivottavsti sille välille paino asettuisi. Yksi käynnistys on tehty vauvan syntymäpainon takia rv 39. Kohdunpohjan korkeus oli nyt viime neuvolassa 33+3 32cm

(.) Pari päivää ollut yllättävän tuskaisia. Pienestäkin touhusta masu kovettuu ja sitten alavatsaa alkaa polttaa ja kohdunpohjalla tuntuu erittäin ikäviä tuntemuksia... Ihan kuin räppänä olis vetoisa :ashamed: Huoh... ja tekisi niin mieli touhuta ulkona ja sisällä ja kutsua Kesä taloon!!!

Oliivitar ja Heppuli 33+5
 
SAAGATAR; ISO :hug: Toivon vain mielettömän paljon voimia tähän ristiriitaiseen tilanteeseen. Olen sanaton. :hug:

Linnea81; En taida sua elokuisista muistaa... :whistle: Meillä myös neiti odottaa kovasti vauvaa, iltaisin aina suukottaa ja halaa mahaa. Kyselee myös että miksi vauvalle on oma sänky, ja saako hän sitten hoitaa yms. :heart: Saapa nähä miten mustasukkainen on sitten kun vauva tosiaan syntyy....

KAPALOSTA; Kertokaahan te joilla on kokemusta....Miten olette siis sitä käyttäneet? Tilanteet siis...yöksikö olette aina laittaneet? Millasia kapaloita teillä on? Kannattaisiko hankkia? Meillä ei ollut esikoisen aikaan käytössä...Mitä nyt itse yritin ekoina viikkoina lakanaan kapaloida aina iltaisin..Koin kyllä että sillä olisi ollut vauvaan rauhoittava vaikutus. Siksi nyt hieman kiinnostus heräsi.
 
saagatar Paljon voimia sinulle :hug:

Muillekin lähettelen voimia ja jaksamisia :hug:

Itse täällä odottelen huomista pelon sekaisin tuntein...aamupäivällä on meno äitiyspolille kontrolliin raskausmyrkytys-epäilyn vuoksi.jännittää onko vauva kasvanut normaalisti ja onko kaikki hyvin.
Jos kaikki on hyvin niin enköhän kotia pääse...ja yritän sitten vaan kestää jatkuvaa päänsärkyä ja kamalaa turvotusta joka tekee tosi kipeää käsiin ja jalkoihin.ei kai siinä muu auta.

Hyvät yöt kaikille :hug:

Lumihiutale ja iitu 33+2 (34+3)
 
Pulinapata: Puhuin nyt tietenkin NORMAALIkokoisista vauvoista bodejen osalta. Meillä jos miestä olisi neuvonut pukemaan vastasyntynyttä 56cm kokoiseen bodyyn, ei olisi vauvaa näkynyt ollenkaan. Kukin tietysti luottakoon siihen omaan vaistoonsa minkä kokoinen vauva sieltä syntyy ja minkäkokoiset vaatteet ja vaipat ovat tarpeen.

PikkuVarpunen: Meillä kapaloitiin pääsääntöisesti iltaisin, siis yöunille, mutta päivisinkin tarpeen mukaan, esim. jos tyttö oli kovin rauhaton. Kapalolla oli rauhoittava vaikutus. Kuten myös ihokontaktitopilla. Toki voi peittoonkin kapaloida, kuten synnärillä opettavat, mutta on varmaan kesällä aika kuuma! Ja mun mielestä pelkällä lakanalla kapaloituna tulee aina joko liian tiukka tai liian löysä paketti. Ehkä mä en vaan osaa. :LOL: Mä suosittelen noita Kiddopotamus -kapaloita, joista Milkeikin (?) taisi mainita.

Kävin tänään Jumbossa shoppailemassa ja vinkkinä, että jos asuinpaikallasi on Jesper Junior -liike, niin sieltä saa VARRELLISIA raapimishanskoja vastasyntyneelle. Pysyvät varmaan todella hyvin vauvan pikkuisissa käsissä! Eikä ollu hinnalla pilattu, pari-kolme euroa. Ja ihania solmupipoja oli myös! Mä oon ihan solmupipofani! :heart: Esikoiselle ostin kuravaatteita ja hiekkalaatikkoleluja. Voi kun jaksaisi tytön kanssa touhuta ulkona ja tehdä hienoja hiekkakakkuja! Ei vaan oikeen jaksa tai taivu enää...

Aamulla oli se loppuraskauden neuvolalääkäri. Kaikki oli oikein hienosti, PAITSI että Pyryn paino on tällä hetkellä jo 2,7kg! Se tarkoittaisi n. 3,5 kiloista vauvaa laskettuna aikana. Mun äiti oli tiedosta ihmeissään, kun mun veli on ollut syntyessään suvun isoin, huikeat 3,2 kiloa. Sitä suuremmalla syyllä musta tuntuu että Pyry syntyy ennen la:ta. Ja olihan se kanava ihan tynkä jo ja pehmennyt. Lääkäri sanoi, että "todella pehmeä". Kohdunsuu oli kiinni, mutta se nyt olikin odotettavissa, kun esikoisestakin avautumisvaihe kesti vain muutaman tunnin ja synnytys eteni huimaa vauhtia. Lääkärin mielestä näytän hyvältä ja hyvinvoivalta, enkä verenpainelukemien mukaan paljoo stressaile. :D Lääkäri totesi myös, että eihän tuolle pojan (joo ultrassa näkyi taas HILLITTÖMÄN kokoiset kiwekset) syntymälle oo mitään esteitä ja voipi vaikka kohta tulla, kun on jo ihan valmis.

Pitäis siis varmaan vihdoinki se SAIRAALAKASSI pakata! Kassi ja tarvikkeet on ostettu, mutta en vaan jotenki saa aikaseks pakattua sitä lähtövalmiiksi. :headwall:

Mies hössöttää ton lastenhuoneen rempan kanssa ja maalailee ja hioo koko ajan jotain. Näkisitte sen loisteen toisen silmissä kun se remppaa sitä huonetta. :heart: Rakentaa meidän pesää! Oon unohtanu niitä kuvia laittaa tänne, ehkä huomenna muistan laittaa.

Nuggumaan, öitä!
 
Täällähän alkaa olla mukavan vilkasta :) .

Niin, Mussupussu, jos tosiaan veljesi on ollut suvun iso noilla lukemilla, niin ymmärrän että sinulla on vähä erilainen käsitys "normaalin" kokoisesta vauvasta ja tuo Pyryn ennuste tuntuu hurjalta - meidän suvussa ei taida olla yhtään noin "pientä". ;) Esikoinen oli syntyessään 3.8kg ja 52cm (ja kuukauden iässä 4.7kg ja 57cm) ja meille sanottiin sitä "aika lailla keskikokoiseksi" eli ilmeisesti kuitenkin aika lähellä sitä keskivertoa täysaikaista (tai meni kyllä yli, mut kuitenkin). Mutta kuten sanoit, varmaan jokaisella on kuitenkin aika hyvä käsitys mitä odottaa.

Saagatar, halaus täältäkin :hug: , monta kertaa on osasi ollut mielessäni.
 
Painoarviosta tulin komentoimaan... harmittaa oikein, kun ei täällä meillä ole mitään ultrauksia enään ja ihan randomilla mennään synnytykseen tietämättä minkä kokoinen möykky sieltä oikein tulee. Tietysti neuvolantäti nyt on varmaan jonkun näköisesti kartalla, että onko iso, pieni vai normaalikokoinen. Ei ole vaan pahemmin mitään siitä maininnut... :/
Muutenkin ärsyttää, että viimeinen lääkärikäynti on vasta ensi viikolla rv38 eli aikas myöhään mielestäni, koska voisihan tuo lapsi ennen sitäkin jo syntyä... Tosin heiluttelee kyllä varpaita mun suussa eli en vielä ala hötkyilemään asian suhteen. :D
 
Huomenta, täällä taas herätty aikasteen koiran kitinään ja pojan yrityksiin murtaa mutsin kylkiluut...

Saagatar: :hug:

Miekkonen soitti eilen kätilölle tuosta GBS:sta, kun miun oma ei valaissut asiasta sanallakaan. Olivat vähän ihmeissään, ettei mitään oltu kerrottu. Eniveis, rauhoittelivat, ettei koskaan vielä ole tullut ongelmia asian kanssa, kun se antibiootti tuikataan suoneen siinä synnytyksessä. Saa uida normaalisti (kun anoppi keksi, ettei muka saisi, kaikilla on yhtäkkiä omat varmat neuvot asiasta) ja saa käyttää noita vaginallisia kapseleita, toisin kun jostain luin. Well well. Sitä se teettää, kun eivät heti selvitä asioita, vaan jättävät googlen varaan roikkumaan mammapolon. Nyt siis jo reippaampi mieli, vaikka meinaan huutaa sitä antibioottia sairaalan ovelta heti, kun sen aika tulee.

Kapalosta, meillä on juurikin tuo Kiddopotamuksen kapalo, joka saatiin kanadalaisilta ystäviltä. Tekis mieli kanssa tilata toinen. Katsottiin kuukaus sitten tollanen Harvey Karpin Happiest baby on the block -video, mikä näytti alkuun lähinnä aika koomiselta toiminnalta, mutta aiotaan kuitenkin koittaa, mikäli tarve on... löysin youtubesta klipin, tosin tässä vaavi on jo valmiiks rauhallinen: http://www.youtube.com/watch?v=G6KnVPUdEgQ

Täällä on muuten ihan ok meininki... mitä nyt oikeaan käteen on tullut niitä karpaalitunneliongelmia ja häpyluu tuntuu siltä, kun ois ajanut pyörällä 10km mukulakivetyksellä. Unista sen sijaan tulee koko ajan enemmän ja enemmän toden tuntuisia. Näin viime yönä unta, että olin sairaalassa vielä kuukaus lasketun ajan jälkeen kun vauva ei halunnut tulla ulos millään eikä synnytystä haluttu käynnistää. Myös Jane69 oli unessa, kävi synnyttämässä lapsensa ja vihelteli käärö kainalossaan kotiin lähtiessään :D Kauheen ilkeesti :D Noh, miulla on tuolla vadelmanlehtiteet valmiina odottamassa ja siivoomistakin ois niin paljon, että jos se oikeesti auttaa, niin käynnistyy varmaan pelkästä ajatuksestakin. En siis ole juuri suonut kyseiselle askarelle ajatuksia viime aikoina... :kieh:

Lumihiutaleelle tsemppiä neuvolakäynnille, toivottavasti epäilyt jää epäilyiksi!

Massu huutaa aamupuuroa, mentävä on ->
 
Ainiin Mussupussu, millaisen kassin sie oikein ostit? Oon pähkäillyt sitä tässä, että pitääkö ostaa vaiko räväytänkö paikalle matkalaukun kanssa "MIE TULIN NY!" -tyyliin. Tuntuu, että tuo lista on niin valtava :ashamed:
 
Maira: Onnea kukista ja seesteisestä mielestä =)

Papuneiti: Sokerit: Mulla oli kans esikon aikana aina plussalla, kaksi sokerirasitusta oli ok, joten th antoi asian täysin olla (ei siis mitään vatsan ymräpysmittailua). Nyt taas sokerit koholla koko raskauden, verensokerit juuri ja juuri rajoissa, joten lääkäriltä ohje välttää turhia sokereita, mutta ei siis enää mitään seurantaa, paitsi jos th tai loppuraskauden lääkäri alkaisivat epäillä isoa sokerivauvaa. Kohta meillä tämä odotus loppuu, joten jaksamista vielä viime metreille th:n kanssa!

Hukkapätkä: Onnea RT:sta ja sokerituloksista :flower: Olisin itse halunnut kovasti kokeilla tuota Relax Birthiä, mutta meidän sairaalassa sitä ei enää ole :(

Pikkuvarpusella oikea asenne!!

EC: Hieno massu ja yöpuku =)

Saagatar: :'( :hug:

Lumihiutale: Toivottavasti äippäpolilla tänään kaikki ok. Tules kertoilemaan - toivottavasti hyvät! - kuulumiset, kun jaksat/ehdit :hug:

Pikinen: Onnittelut taas siitä, että siellä ultrassa kaikki ok :flower:

(.) Nyt on ostettu mm. vaippoja, tuttipulloja, hoitopöytään uusi pehmuste, seisomalauta vaunuihin esikkoa varten ja imetysteetä, joten vauva saa sen puoleen tulla. Myös esikon hoitajaa olen järjestellyt synnytyksen varalle (mummit vuorottelevat päivystysvuoroja).
 
Huomenta kaikille!

Saagatar: Tuntuu ihan hirveältä puolestasi, silti onnellinen, että toisella vauvoista on mahdollisuus elämään. Ei voi kuvitellakkaan millaista tunnemyrskyä käyt läpi varmasti päivittäin. Onnea tulevaan!! :hug:

Ja tuosta mahanympäryksen mittauksesta, kun -01 sain esikoisen, niin vielä silloin minulta mittailtiin neuvolassa koko mahan ympärystää. Siellä olikin aina ihania lukemia, mutta nopeesti ne sentit loppupeleissä synnytyksen jälkeen lähtivät.

Onko muilla takapuoli kipeä? Mulla on ollut muutamana päivänä persaus niin kipee, ettei tiedä istuakko vai mitä tehdä.. :ashamed: Tuntuu että ihon pinta on pakaroista tosi arka sekä peräaukossa painetta ihan kunnolla. Ei todellakaan käy mielessä lähtee mihinkään kylästeleen, kun joutuis oleen ihmeellisissä asennoissa :D

Niin ja sitte toinen alapääjuttu, kun käy vaikka pissalla, niin tuntuu että koko alaosa repiäis, siis tosi kova paineen tunne peräaukolta virtsaaukolle. Tuntuu ettei saa pissattua kaikkea kerralla. Tulehdusta ei kuitenkaan ole, oiskohan sitte vauva niin alhaalla, että tuoki asia alkaa oleen vaikeaa muiden lisäksi. :kieh:
Vaikka tää on jo 3. raskaus, niin silti kovin erilainen kuin muut kaksi raskautta.

Meillä täällä Oulussa ei kuulemma kuulu kolmatta lääkärineuvolaa loppuraskaudelle, jos on aikaisempia synnytyksiä, eli painoarviota on turha odotella muulta kuin terkkarilta. Harmi kyllä, vaikka molemmat aikaisemmat tyttäret ovatkin olleet 3,5kg ja 50-52cm pitkiä, joten tämä on varmasti samaa luokkaa.

Mariann ja vauveli 35+2

 
Alkuperäinen kirjoittaja Mariann-81:
Onko muilla takapuoli kipeä? Mulla on ollut muutamana päivänä persaus niin kipee, ettei tiedä istuakko vai mitä tehdä.. :ashamed: Tuntuu että ihon pinta on pakaroista tosi arka sekä peräaukossa painetta ihan kunnolla. Ei todellakaan käy mielessä lähtee mihinkään kylästeleen, kun joutuis oleen ihmeellisissä asennoissa :D
Täällä yksi,jolla välillä takapuoli kipeänä ja ainakin terkan mukaan tämä vaavi ei ole laskeutunut vielä :whistle:
Yksi päivä teki käveleminen tosi kipeää ja juurikin tuota paineentunnetta tuntui :ashamed:
 
Saagatar :hug: Mä en pysty ees kuvittelee mitä teillä käydään lävitse...

Lumihiutale Tsemppiä poli käyntiin, pidetään peukkuja et kaikki olis ok! :hug:

Kamalasti alkanu jännittää et mikä aamu tähän koneelle istahtaessa alkaa silmille hyppii jakaantumisuutiset... :D

(.) Siis onhan se kivaa ettei ummeta, mut kyllä mulla alkaa ymmärrys loppuu tähän maha sekaisin oloonkin...Hiton kiva kun aamulla on kiire vessaan.... :whistle:

Hei mites porukka on saanu nukuttua?


Mulla on taasen se et nukun huonosti kun ukko on vieressä mut kun se lähtee niin herään vain ja ainoastaan siihen kun käännän kylkeäni ja nyt on kyllä tullu nukuttuakin, eli 4h yöt on vaihtunu 13h öihin..Mä en käsitä mistä sitä unta riittää.. :p :whistle:

Kävin eilen siellä synnytysvalmennuksessakin taas, tällä kertaa mukana oli fyosioterapeutti ja aattelin et jes, saan hyviä vinkkejä levottomiin jalkoihin jne jne..Ja paskanmarjat, ei sitten mitää neuvoja..Siellä vaan seliteltiin raskauden ajan liikunnasta ja sen sellaisesta..Oli viimenen kerta kun enää menen siihen, sen verran turhaa tuo on..Mut ihmettelin vaan et miten ihmeessä ne muut naiset pysty istuu siellä?!Oikeesti ne istu puoltoista tuntia putkeen, mä tepuutin ees taas varmaan tunnin ajan siellä kun ei vaan pystyny istuu.. :D
Isäntä oli samaanaikaan "isävalmennuksessa", tuumas tullessaan et oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, paikalla psykologi joka oli vaan kyselly typeriä, kuten "Koska saa harrastaa seksiä synnytyksen jälkeen" jne, tuo ko kysymys oli tottakai osunu isännälle joka oli reippaasti omana itsenään vastannu et kai se samallalailla on kun normaalistikkin eli sillon kun akka antaa luvan... :p Sykologi tähän sitten et no, miksi vasta sitten, isäntä tuumas "no eiköhän joku paikka kärsi jos 2 tuuman putkesta työnnetään 3 tuuman jöötiä"... :LOL:
Miehet...

Missä kohtaa teidän masut on?


Siellä valmennuksessa oli eilen la 1 pvä mun jälkeen oleva ja sen masu oli kamalan kivan näköinen, mulla nimittäin tuntuu nyt tulevan tappavan tasaisesti koko ajan alaspäin tuo pakki...Noh, tiistaina pääsee kurkkaa et mitä se jannu tolla touhuaa... :)

Ajankuluks kuvaakin mukana.



Hyvää vointia kaikille! =) :hug:

Maira ja temppuemppu 35+2
 
Mariann-81, saakos kysyä missä neuvolassa sä oot käynyt, kun on aika erilaisia kokemuksia kuin mulla? Mä kävin esikoisen aikaan eli v. 98 keskustassa ja kuopukselta v. 00-01 Mäntylässä, eikä multa ikinä oo vyötärönympärystä mitattu eli olisiko siinäkin ollut kuitenki th-kohtaisia näkemyksiä?

Samoin kuin nyt tässä nykyisessä käyn Tuirassa ja mä ymmärsin et jos haluan, voin käydä viel lääkärinkin vastaanotolla, mut en mä sitten tiedä miksi haluaisin - jotenki jäi olo, et oma th on "kokeneempi" kuin tuo lääkäri ja meinas että voi kyllä tarkistaa kohdunsuun tilanteen jne. Tuon kokoarvion sain nyt edellisen lapsen ison koon myötä, käydessäni (31+2) vaikutti aika keskikokoiselta, mutta silti sanoi että halutessani voin käydä viel lopussa. Sovittiin et seurataan neuvolan kautta, eli eritysen välttämättömänä en pitänyt jos sf-mitat pysyy kurissa jne. Eli ilmeisesti mulla on ollut hyvää tuuria noiden neuvolatätien kanssa, kun on aina tuntunut, et mun omat toiveet on hyvin huomioitu tai niitä on suorastaan kyselty...
 
Lenniina: Esikoisen aikana ei todella ollut tällasta menoa sokereiden suhteen. Silloin kävin rasituksessa kahteen kertaan, kummassakaan ei lähelläkään mitään. Asian annettiin olla, eikä tehty mitään numeroa. Silloin kävin muistaakseni loppuraskaudesta varmuuden vuoksi ultrassa, että vauvan painoarvio katsottiin. Eikä siinäkään ollut mitään silloin. Meen ens viikolla sokerirasitukseen uudestaan, jos täti saa sitten mielenrauhan ja lopettaa ton vouhotuksen. Th odottaa, että neuvolalääkäri ottaa kantaa asiaan, kun mulla on 18.5 lääkäri. No ei se viimeksikään mitään osannut sanoa.. Mulla oli viimeks rasitusarvot: 4.5, 4.8 ja 4.7.

Maira: Söpö masu ja ihanat farkut! :D

Huomenna alkaa äippäloma!!

Papuneiti ja Tyyppi 34+5
 

Yhteistyössä