~Kesäkuun Kullannuput -10~Varaslähtö Toukokuuhun <3 14 Kullannuppua syntynyt <3

Meikäläisen mietteitä taas!

Onko vauvalla mitään hätää jos alkaakin nyt syntyä?
Tai mitä haittaa on jos syntyy ennen rv 37?! Mutta lähellä sitä kuitenkin.
Lähinnä mä mietiskelen sitä, että uskaltaako ihan vapaasti tehä kaikenlaista.
Sisko tulossa viikonlopuksi ja piha olis tarkotus haravoida porukalla ja ikkunat pestä ja vaihdella verhoja, vauvan kamat laitella järjestykseen jne... Hommaa riittää.
Tuli vaan mieleen että uskallanko touhuta ihan hyvällä omalla tunnolla?! :ashamed:

Meinaan tänään kannettiin meidän vanha sohva pois ja uus tilalle (toisessa 2 osaa toisessa 3 osaa eli kantamista riitti) ja koottiin myös uus ruokaryhmä ja siinä kokoajan mukana hääräsin apuna ja päivällä siivosin tän kämpän ja tulin juuri saunasta!
Että touhuillut olen ahkerasti. :D
Nyt mua supistelee ja ekaa kertaa nää supparit vähän sattuukin :whistle:

Eilen tosiaan oli neukkulääkäri, joka tuumas et jos lähtee tulee niin antaa tulla.
Kaulaa oli jälellä 2cm ja sormelle olin auki. :ashamed:

milkei vai että vaaleansinisessä peitossa hmmm... :D

pikkuapina Sinäkin kohta! :flower: :heart:

Jane ja veijo 34+3
 
Pulinapata Olen käynyt ensimmäisen kanssa Rovaniemellä neuvolassa, että kait ne on paikkakuntakohtaisia nuo mittaukset.. Niin ja toisen aikana kävin Maikkulan terveysasemalla, jossa sain vielä tuon kolmannen lääkärikäynnin ja painoarviot rv 36, mutta nyt täällä Kaakkurissa on eri meininki ja pääsee vain lääkärille jos on jotain "vialla" tai seurattavana. Näin ne on erilaisia nuo neuvolatki.

Syyshortensia Peräpukamia löytyy vähän, mutta niitä minulla on ollut molemmissa aikaisemmissakin raskauksissa näin loppuvaiheessa. Ei ne aikaisemmin ole tällaisia tuntemuksia saaneet aikaiseksi, en oikeen usko että nytkään. Mulla on muutenki menkkamaisia tuntemuksia usein päivässä niin alavatsalla kuin selässäki, joten uskoisin että tässä tämä vauva on syyllinen mun alapää ongelmiin
:LOL: ... Ainaki kovasti toivon niin... ehkä silleen kestää paremmin tän raskauden loppuvaiheen :kieh:

Limatulpasta vielä, ekalla meni samaan aikaan limatulppa kuin lapsivedetki, toisella n. 5pvää ennen synnytystä =) Sanoisin että alkaa oleen jännät paikat Mintulla :heart: Onnea sinne!!

Mariann ja vauveli 35+2
 
Huomenta.
Ja taas levottomasti nukuttu yö takana ja jostain syystä niskatkin vetänyt jumiin :|
Hoitopöytä on nyt siis paikallaan ja pehmuste yms.. tarvikkeet laatikoissa :heart: Pinnasänky täytys vielä saada makkariin,vaikka petaankin sen sitten vasta,kun vauva tulee kotiin =)

Supisteleeko muita autolla ajo? mua on nyt alkanut supistamaan,maha vetää kovaksi ja peräsuolessa asti tuntuu paine,ei kivaa :/ Sama oli edellisessäkin odotuksessa lopuksi.

Jane: kyllähän me kaikki taidetaan olla jo niin hyvillä viikoilla,että en käskis enää ottaa varovasti,jos muuten tuntuu että jaksat haravoida yms... =)

Nyt laittamaan tytöille aamupalaa :wave:

Rapu ja masuasukki 36+3 :heart:
 
Huomenta mammat B) Kylläpä on huono yö takana :kieh: Hyvissä ajoin menin sänkyyn ja nukahdin hienosti, kunnes mies tuli nukkumaan, herätti minut ja siinä meni puol kahteen, ennen kun pääsin nukkumaan uudestaan. Ja tytöt herätti sitten seittemältä :kieh: Ja siinä välissä monen monta kertaa hereillä |O '

Lumihiutaleella oli hyviä uutisia. :heart:

Rapu mulla supistelee ainakin autolla-ajo. Ja kaikki muukin tekeminen. Nyt on alkanut oikeesti tuntuu supistukset joltain.

Jane mulle ainakin annettiin lupa toimia ihan normaalisti. Tosin en hirveesti viitsi rehkiä vielä, kun viikkoja aika vähän kuitenkin. Mieluummin täysaikanen kun näillä viikoilla syntynyt. Ei tartte sitten tarkkailuun, vaikkei enää välttämättä näilläkään viikoilla. Mutta aina varmempaa mitä pidemmälle menee :heart:

Nyt aamupalan laittoon ja sitten neidit hoitoon :wave:

tupajumi ja keijo 33+4
 
Maira: Nukun ihan kuin ennen toistaiseksi. Vähän sormia särkee, mutta sen vaivan kanssa pystyy nukkumaan. Vessassa käyn kerran yössä (ennen raskautta en kertaakaan), siksikin että yritän juoda enemmän ja otan yöllä monivitamiinit (sis. rautaa), jotta imeytyisi varmasti. Hieno masu sulla! Mulla alkaa masu olla alhaalla ainakin mieheni ja kampaajani mielestä =)

Papuneiti: Menette sitten lääkärin ohjeen mukaan (tiesi mistään mitään tai ei). Meillä ainakin th uskoo lääkäriä. Mulla nyt keskiraskauden lääkärillä oli suuria vaikeuksia päättää, mitä mun kanssa tekee, kun rasitustulokset oli toisesta rasituksesta 5.1, 9.5 ja 8.4, mutta antoi lopulta vain suosituksen välttää turhia sokereita ja sanoi, että loppuraskauden lääkäri päättäkööt jatkosta. Mulla tuo loppuraskauden lääräri on ensi tiistaina :whistle:

Mintulla tosi jännät ja mieluisat paikat siellä! Käy tosiaan kertoilemassa tilanne päivittäin =) Ja onnea matkaan, kun aika on!

Odottamaton odotus: Ei raskausarpia :whistle:

Miumiun ultrakuulumisia :p

Pikkuapina: En esikon aikana huomannut limatulpan irtoamista...

Lumihiutale: Hienoa :hug: !!

(.) Kävin eilen labrassa antamassa resus neg -vasta-ainenäytteen ja täti sanoi sieltä labrasta, että mulle on kesäkuulle laitettu lähete sokerirasitukseen :eek: Sanoin, ettei mulle oo th mitään puhunut, eikä voi pitää paikkansa, koska la on jo 4.6. Joku sekaannus siis B)

Lenniina POKS :heart: 36+0 :heart:
 
Yhdes koos! :D
Pääsinpäs päiväkodin aamupalalle, se on pääasia, nyt saa mun puolesta syntyä :p Vaikka yhteinen syntymäpäivä olis kyllä kiva, joten ei haittaa jos vauva vielä odottelis tiistaille ja silloin olis täysaikanenkin.
Jotkut puhu noista menkkamaisista tuntemuksista. Lääkäri eilen kysy että onko mulla ollu sellasia, ne kuulemma just kypsyttelee kohdunsuuta. Ja mulla on ollu niitä suht usein tässä reilu viikon aikana.
Mäkään en ekassa raskaudessa huomannu mitään limatulppaa, enkä oo ainakaan vielä tässäkään huomannu.
Jane: Mulle sano lääkäri edellisellä kerralla äitipolilla rv34+ että kun 34 viikkoa on täynnä, niin synnytystä ei aktiivisesti estellä, eikä esim. keuhkoja aleta kypsyttämään kortisonilla. Vauvan sairaalassa oloaika todennäköisesti olis pidempi, koska vauvan pitää oppia syömään itse hyvin ennenkuin voi kotiutua. Mutta mitään isompia ongelmia ei yleensä ole. Jokainen lääkäri jolla oon käyny rv30 jälkeen on sanonu ettei vauvalla ole enää suurta hätää jos syntyy MUTTA sitä parempi mitä pidempään vatsassa pysyy. Vielä eilenkin vaikka lääkäri sanoi että voin alkaa touhuamaan ihan normaalisti eikä haittaa vaikka vauva syntyis niin lopuks vielä lisäs että olis tietenkin hyvä että hän vatsassa vielä viihtyisi ainakin viikon verran. Aika ristiriitaisesti sanottu siis :kieh: Mutta tietenkään lääkärit ei voi alkaa "kannustaan" ihmisiä synnyttään ennenaikasia lapsia.. Jos sulle ei oo lääkäri antanu mitään ohjeita ottaa rauhallisesti, niin etköhän voi huoletta touhuta omien tuntemusten ja voimien mukaan. Mä en pysty edelleenkään tekeen mitään raskasta vaikka saisinkin, kun heti tuntuu että olis keilapallo tulossa pihalle jalkojen välistä ja liikkuminen sattuu ihan h*l*etisti..

-minttu ja rimprenssa 36+3 :heart:
 
Apua... :eek: siis porukka aikoo oikeesti alkaa synnyttelemään???
Ja kun luulin, et tässä vaan kirjoitellaan ja vaihdetaan ajatuksia ja se LA on siellä jossain...

Voi hyvänenaika! :D :heart: Ihan kylmätväreet meni ja nyt jänskättää!
Tsemppiä hurjasti kaikille, joilla h-hetki käsillä!!!!!!!!!! :heart: :heart: :heart:

Meillä juhlitaan tänään niitä 3kymppisiä. Tai juhlitaan ja juhlitaan, kakkukahvit juodaan, kunhan muksut tulee koulusta. :xmas: Ja grillataan terassilla jotain nannaa.
Aamulla sain sänkyyn pienen paketin joka muksulta, kaikissa oli pienet karkkilaatikot ja kun sain ne avattua, vihjaisivat, et jos kuitenkin saisivat syödä ne itse...kukin antamansa...no näinhän siinä sitten kävi. :D Lauloivat kurkut suorana "paaaaaljo onneeeeaaaa vaaaaaan" ja ihania kirjeitäkin sain vanhimmilta muksuilta. :heart:
Mieheltä sain kukkakimpun ja kortin ja lasillisen alkoholitonta siideriä sänkyyn...
Aiemmin viikolla sain kirjahyllyn ja vielä luultavasti jonkun viherkasvin jälkikäteen joku päivä. Johan siinä on. :heart:
Anoppikin muisti rahalahjalla ja nyt saan miettiä pään puhki, mitä sillä osaa itselleen ostaa...toisille aina on helppo ostaa, mut itselle se ei käy ihan yhtä näppärästi. :xmas:

Limatulpasta oli puhetta. Kaikissa muissa raskauksissa minulla on se lähtenyt ihan muutama tunti ennen synnytystä, paitsi viime raskaudessa lähti jo viikolla 31 -ja vauva syntyi vasta 42+. B) Mut yleisempää lienee se, et se lähtee ihan synnytyksen edellä.

Raskausarpia olen saanut eka ja toka muksulta jonkin verran, mut sen jälkeen ei ole tullut.
Ei siis ole häiritsevästi ja ovat hyvinkin vaaleita.

...mut nyt mulla oikeesti jännittää ihan sikana, ku porukka aikoo synnytellä!!!! Hui hitsi!! :D
Maha taitaa olla jo kuralla...siis meidän kaikkien vuoro on ihan just kohta, apua...

:D :heart: :hug: :p

-Elettaria & Wilma 34+6
 
Jane 34 viikkoa on se raja jolloin estely lopetetaan jos ulos meinaa tulla, mutta en mä silti lähtis tietentahtoen vielä leikkimään sillä asialla jos kovastikkin meinaa supistella..Että ota vaan rauhallisesti, en siis sano et pitäis olla mitään tekemättä, ihan samalla lailla mäkin täällä touhuan kun ilmankin raskautta, mutta jos kovin alkaa supistaa niin rauhotu ja lopeta heiluminen..Täysaikaisuuden raja on kuitenkin vasta sen 37 viikkoa ja ainakin minä pyrin siihen et sais sen muksun sieltä laitokselta nopeesti kotiinkin...

Rapu Mulla on supistellu autolla ajo jo 25 viikosta asti, repsikkana mulla ei oo muuta hätää ku et tuntuu epämiellyttävältä, mutta ajaminen aiheuttaa aina supistuksia..Sillä oon vältelly pitkiä ajomatkoja..

Josta kun kerta puhe tuli, mun pitää kohta lähtee hakee meidän koira kotiin..Eli tänään joutuis sit ajaa sen 300km, täytyy vaan pitää huoli et oikeesti pysähtelen kans matkalla, koska tosissaan, saa tuo asukki tuolla vielä pysyä.

Ja melkein pisti hymyilyttää, mä oon ähränny 9kk noiden mammafarkkujen kanssa, kunnes tänä aamuna muistin että mullahan on kaapissa mustat mammacollarit tms.. jotka ostin kirppikseltä ihan alussa... :whistle: Joo keräähän noi koirankarvaa, mutta tässä kohtaa en jaksa aatella sitä, mukavuus menee sen eelle... :p

Viime yönä tuli taas vauvauutisia, jo viikon sisään toinen tuttava saanu vauvan.. :heart:
Ehkäpä minäkin kohta... :)

Päivänjatkoja!

Maira ja temppuemppu 35+3
 
Rapu, kyllä supistelee autolla ajo väliin hurjastikin! Olen joutunut tässä nyt jonkin aikaa ajamaan ihan mielettömästi, lähes päivittäin, ku miehellä kortti hyllyllä ja mahassahan se tuntuu ja peräpäässä muutenkin! Pukamatkin tainnut saada tästä istumisesta :snotty: ja väsymyksenä sitten tuntuu aina jälkeenpäin, väliin ihan totaalisena sellaisena...
Mut tykkään silti ajaa. :heart:
 
Kiitos kaikille kannutuksesta ja tuesta!

Jane, me ollaan kaikki jo hyvillä viikoilla, mutta vauvoilla tapahtuu sinne viikkoon 37 asti sellaista kehitystä, jonka on parempi tapahtua kohdussa kuin kohdun ulkopuolella. Vauvoilla on sinne asti olemassa minimaaliset riskit keskosuudesta johtuviin häiriöihin kehityksessä. Mun raskaus puretaan ennen viikkoa 37, koska riskit alkavat kasvamaan taas loppupäässä uudestaan Valon suhteen. Lääkäri ei kuitenkaan haluaisi purkaa raskautta yhtään liian aikaisin ja tällä hetkellä koitetaan päästä viikolle 35 asti, väläytti jopa viikkoa 36, mutta itse en uskalla niin pitkälle viedä tätä raskautta. Ennemmin otan tässä vaiheessa riskin keskosuuden aiheutamista häiriöistä kuin Valonkin menettämisestä.

Saagatar & Valo rv 33+4 ja Toivo-enkeli rv 22
 
Milkei, jossain aiemmin purit tuntojasi siitä, et pienet vauvat ovat jotenkin "parempia" kuin isot vauvat... :D no itse olen kokenut ihan päinvastaista! Meillä on kaikki olleet enemmän pieniä ja vähän on rääpäleiksi aina puhuteltu. :xmas:
Veljen vaimo puskee maailmaan sellaisia 4-5kiloisia ja ne onkin sit aina ollut "potria poikia" ja "kunnon emäntiä". ;) :p
Synnärillä ja neuvolassa tällä tosin on suhtauduttu kivasti siihen, vaikkei luvassa olisikaan kovin "potraa vauvaa". Ennenvanhaan kaiketi on ollut jotenkin epäonnistunut tai jotain, jos on saanut jonkun 2,5-3kiloisen. :snotty: Eihän niistä ole eläjiksi.

:hug:
 
Lumihiutale Kiva että pikkuisella kaikki hyvin, otat nyt vaan rauhallisesti :)

Milkei Minäkin käyttänyt tuota manteliöljyä ihan laajalti. On toimivan oloista!

Täällä myös oli taas huonosti nukuttu yö, herään joko kolmelta tai viideltä pyörimään. Saan ehkä vielä pariksi tunniksi unta, kunnes on pakko nousta ylös. Hauskan tarkat nuo ajat :D

Lenniina Valitettavasti kiireellinen ultra meinas sitä että kutsu tulee joskus ens viikolla :/
Pitkä on vielä odotus, varsinkin kun vähän ahdistaa kohdunkaulan löydökset.
Jos kaula oli eilen 1,5cm ja pehmeä, niin mitäköhän se on kohta. Masu ei nimittäin yhtään tykännyt siitä ronklailusta ja eilisestä asti on supistellut kipeästi.
Janen tavoin mietinkin nyt mitäköhän sitä uskaltaa tehdä.
Edit: Niin ei tietysti voi odottaa että synnytys menisi jonkinlaisen kaavan mukaan ja eiköhän siinä yhdestä perätilastakin selvittäisi.
Siltikin olis kiva käydä ensin siellä ultrassa kurkkaamassa:)

Maira Kiva että tutut jakautuu, on sitten kohtalotovereita:) Me tullaan olemaan niitä ihan ensimmäisiä vauvautuneita.
 
SAAGATAR :hug:

Raskausarpia ei ole tässä raskaudessa tullut, mutta edellissiltä on kyllä näkyvissä, sekä mahassa että rinnoissa. Eipä noille mitään voi, ihan samanlailla itsekkin edellisissä raskauksissa öljyillyt ja rasvaillu, mutta niin tuli siltikin.. :(

Täällä autolla ajo supistellee, samoin myös iskiaskipu saa vallan jos pitkään ajaa ja istuu paikallaan.

Itsellä menee myös unet ihan harakoille, n. tunnin välein pitää käydä veskissä. Viime yönä taas poltteli ja jomotteli menkkasäryllä selkää, mahaa ja reisiä. :| . Taitaa pikkuhiljaa alkaa valmisteleen ja kypsytteleen. Olishan tuo jo aikakin, kun vasta viikko oltu äippälomalla ja sitä ennen jo jääty 2 kk sitten pois töistä supistusten takia. Että mielellään tässä jo alkas synnyttään :D

Mulla lähti esikoisen aikana limatulppa pieninä osina, mutta sillain että kyllä sen huomasi. Semmosta riekaleista hyytelöä, ehkä vähän vihertävän väristä. Lähti tosiaan irtoilemaan viikkoa ennen, ennen kuin poitsukka sitten synty rv 39. Tytyn odotusaikana ei limatulppa irronnut lainkaan, en ainakaan huomannut, joten se varmaan irtosi sitten siinä itse synnytyksessä.

Rinnat on kasvanu viime viikon aikana paljo :eek: samoin myös ovat pirullisen kosketusarat. Tää joutuu varmaan uusille liiviostoksille... :whistle:

Täällä oltu flunssassa, sekä yskässä, ja mitäs se yskä tuo tässä vaiheessa mukanaan muuta kuin virtsanpidätysongelmia :ashamed: . Aina lirahtaa pöksyihin kun yskäsee.. kiva :ashamed:

Joku puhui juoksevasta valkovuodosta. Täällä ihan sama onkelma ollut pari viikkoa. Neukkatäti meinasi, että on merkki siitä, että jotain edistystä alkaa tapahtumaan.

Itseä hirvittää jos tämä menee yliaikaseksi, en jaksa!!!! |O Mun moni tuttu kertonut näitä omia kertomuksiaan, että kun ovat joutuneet supistusten takia saikulle ja vuodelepoon paljon aikasemmin ennnen la-aikaa, niin lopulta raskaus mennyt yliaikaseksi. En kyllä ala..

Onko teillä muilla mitä äippäpäivä suunnitelmia? :heart:
Itse suunnittelin, että jos on hyvä ja nätti ilma, niin vois lähteä käymään jossakin luonnonhelmassa "retkellä" koko perheen voimin. Saataisiin vähän laatuaikaa koko perhe :heart:

Tänään ajattelin tilata itselle vähän kesävaatetta henkkamaukalta.. B)

Ainii, otti hieman kupolista viime viikolla tuon kelan kanssa. Olen yrittäny soittaa sinne pari viikkoa, että missä meikäläisen äippäraha päätös viipyy, mutta (yllätys) "meillä on nyt ruuhkaa", joten en ole saanut yhteyttä. No sitten perjantaina tuli postista kirjekuori, ja minä olin ihan että jes!.. niin siellä olikin sitte lappu että tarvitsevat palkkatodistukset viimeseltä 2 kuukaudelta :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :kieh:
Ja me kun palkanlaskijankans sovittiin, että hän toimittaa ne kelalle. Tosin en tiedä vaikuttaako tämä minun saikku nyt tähän miten, mutta kuitenki! Ärrinmurrin :kieh:
noh.. jospa ne setviyntyy..

Mukavaa päivää kaikille :hug: ja toivottavasti kaikille paistaisia aurinko B)

Laakeri ja Meloni (huomenna poksuu rv 36 :heart: )
 
Mua vaan jännittää että lähtö tulee ennen aikojaan.
Näillä viikoilla äitini oli ollut sienestämässä ja illalla joutui lähtemään synnyttämään esikoistaan.
Isosiskoni syntyi keskosena.
Muutenkin meillä suvussa suurin osa vauvoista on tulleet ennen laskettua aikaa ulos. :eek:
Nooh mä nojailen välillä haravaan kun siltä tuntuu.
Tosin sää tieto lupailee vettä, saa nähä jääkö haravointi hommat tekemättä TAAS!

Ei oo supistellu autossa ollessa, mutta tyyppi alkaa aina riehua automatkoilla :D
Tykkääkö vai inhookohan se autoilua...

Yö vessailusta Ei ole tarvinnut käydä kun kerran yössä pissalla jee!

Tissit on ihan sairaan kipeet, ei huvita ees koskea niihin. :'(
 
äitienpäivä
Tänne luvattiin ainakin puolikas aamiainen sänkyyn, kokonaista ei voi kuulemma vielä saada kun vauva ei ole ulkona! Nooh, onneksi ainakin jotain, kyllähän tuo on jo todistanut että äitiä tässä kohta ollaan :D

neuvolakuulumiset
paino +919
RR liian korkealla mulle, kaikilla mittauksilla yli 125/85
Pissa puhdas
SF 33
Syke 150+
Liikkeet ++

18.5 Neuvolalääkäriin, meidän lekuri on innostunut tekemään painoarvioita, joten odotan sitä innolla :)

:heart: 34+6
 
Oon vieläki niin innoissani näistä mahdollisista vauvoista vaikka itsellä on vielä pitkä matka jäljellä verrattuna teihin! :D

Tää mamma lähtee nyt tsekkaamaan sf-mittaa neuvolaan, kun on tuo vatsakumpu niin pieni. Toivotaan että olis kasvanu, muuten joutuu varmaan ylimääräseen ultraan. Mietin että voisiko tuo 4 päivän heitto merkata mitään tolla käyrällä, tuskin. Kun neuvolassahan ne menee sen 27.6 lasketunajan mukaan kun taas yksityiset mun kanssa samaa mieltä että 1.7 ois vasta.

tinysteps 32+5 (32+1)

edit: nyt menee kyllä neuvolatäti vaihtoon, se on jo mokannu niin monta asiaa. se oli mitannu sen sf:än ihan väärin viime kerralla, totesi itse...nyt mentiinki sitten keskikäyrän ja alakäyrän välimaastossa, eli oikein hyvin on kaikki. ja vielä jos kattoo sitä käyrää 1.7 LA mukaan ni oon jo melkeen keskikäyrillä. soitin miehelle ja kerroin tapahtumasta ni se suuttui kyllä melkoisesti, koska oli hermoillut tässä viikon ajan että onko lapsellamme jokin kehityshäiriö. sitten alkoi muakin suututtaa koska mun rakasta miestä ei saa pistää huolehtimaan turhaan! se ei yleensä mistään ole huolestunut että oli aika iso asia että nyt oli hermoillut...
 
poksuu rv 36 :heart: :heart:
hyvällä tuurilla ois enään tuollanen 2 viikkoa aikaa =) tai vähän reilu..

en tiä miten mä rääkkään itteeni niin paljon kun pyöräilen sattuu älyttömästi joka paikkaan mutta silti vaan sotken..pääsee huomattavasti nopeempaa kun kävellen. ja ukkokin töissä 04.00-19.00 niin eipä sitä näy kun nukkumassa täällä.. tänäänkin poika pyörän takana ,painava reppu selässä ja ostokset molemmilla puolilla..maha ottaa ikävästi joka polkasulla kiinni..huoh..

eilen sit hätkähdin kun tajusin että elmeri ei oo liikkunut koko päivänä että oisin huomannut no menin sänkyyn kyljelleni tuikin/painelin mahaani mitään ei kuulunut varmaan 20 minuuttiin.. purskahdin sit itkuun ja mietin jo hätäpäissäni mihin mä soitan mutta sitten muutama isku tuli ja huokasin helpotuksesta piti se tunti siinä laskee mutta nukahdin. mutta herra on kyllä huomattavasti rauhottunut. pitää tänään nyt ainakin ottaa tuo tunnin liikelaskenta kun en tänäänkään oo huomannut liikettä.. ja jos jossain välis ehtis toisenkin tunnin..(jos ei ekalla tuu tarvittavaa määrää)
just popsin tuplan aattelin että saa lisä virtaa =)

tänään kävin labrassa vein sen vuorokausipissan ja sitten ottivat 5 putkellista verta maanantaina sit kuulee tulokset kun meen sinne munuaistutkimuksiin. ja ens viikolla 12pv uusiin verikokoisiin järkyttävää ravaamista =(
 
niin ja naureskelin tuossa kun postissa kävin

olin myynyt vauvan luonnonvalkoisen myssyn ja laittanut sen uusio käyttökuoreen että siinä oli sellanen läpinäkyvä "osa" missä ollut mun osoite eli siinä näki mitä kuoressa oli kun en ollut tajunnut sitä peittää. no posti setä sit totes mulle että onkohan tää vähän hävytöntä lähettää tälläi että laitetaan tähän sensuroitutarra ja plättäs sellatten tarran ettei nähnyt mitä kuoressa oli.. mä olin että eihän se oo kun vauvan myssy.. ni tää postisetä varmaan vähän nolona totes että ai se oli sellanen kun mä katoin että ne on rintsikat =D
 
Ihanaa, että joillain alkaa jo tapahtua ja saadaan vauvoja maailmaan! =)

Itse en vielä viitsi kovin odotella, että jotain tapahtuu. Esikoinen syntyi vasta 40+4 ja odotin tosi kovaa häntä jo rv 38 asti ja voin kertoa, ne oli pitkät 2 viikkoa.. Tuntuu muutenkin hidastuneen taas tämä aika, vaikka viikot menee nopeesti.
Luultavasti vauva on laskeutunut, koska paine on kova tuolla alhaalla ja on niitä puukoniskuvihlaisuja. Ja terkan mielestä vauvan pää on alhaalla ja olkapäät tuntui alhaalla, mutta .... tämä terkka ei aluksi tiennyt edes miten päin vauva on...

Sain eilen vihdoin äippärahapäätöksen postissa. Pettymys oli tietenkin se, että aika rahaton ollaan siellä heinä-syyskuussa. Viimeinen palkka, kun tulee 16.7 ja ekat kunnot rahat Kelasta vasta syyskuun 8.pvä. :/ Millähän sitä laskuja maksellaan??? Yllätys oli se, että 2 kpl palkattomia lomiani eivät vaikuttaneet äippärahan suuruuteen, vaikka Kelasta sanottiin niiden vaikuutavan, kun sinne soitin.

Laakeri: Siitä sairasloman vaikutuksesta äippärahaan. Mulle sanottiin, että jos sairaslomaa on enemmän kuin kuukausi, ei vaikuttais äippärahaan. Mutta itse sain sairasajan palkkaa, niin tulot ei ole laskenut sen takia.

Limatulpasta: Esikoisen kohdalla, ei mitään havaintoa. Eikä nytkään vielä, ainakaan.

Itkuhälytin: Merkkiä joku kyseli, meillä on Phillips ja ollaan oltu tyytyväisiä. Nyt oli Anttilan tai Kodin Anttilan mainoksessa tarjouksessa joku Phillipsin itkuhälytin.

Raskausarvista:Esikoisen jäljiltä olevat arvet komeilee, mutta uusia on tullut 1, tosi pieni. Rintoihin on tullut myös lisää, en ole edes laskenut.. Ongelma, kun A-kupista yhtäkkiä C-kuppiin..

Tänään alkoi vihdoin äippäloma! :D Kohta pitäs lähteä esikoisen hoitopaikkaan äitienpäiväkahville. Harmittaa, kun siellä sataa ja kahvit ovat ulkona, tai kodassa pihalla. No mentävä se on kuitenkin.

Huomenna POKSUU viikot 35!

Viikonloppuja kaikille!

Papuneiti ja Tyyppi 34+6
 
Täällähän alkaa olla jänskät paikat =)

Saagatar: Voi että, tuo on sydäntä riipaiseva tilanne. Voimia! Hienoa, että Valolla on kaikki hyvin :heart:

Minttu Ja Pikkuapina: Täällä pidetään peukkuja ja jännitetään milloin kuullaan taas vauvauutisia. Tsemppiä!

Maira: Mulla ei vielä oo vaikuttanut tää raskaus nukkumiseen pahemmin. Jos illalla juo paljon, joutuu kyllä heräämään vessan useammin kuin kerran. Pari kertaa tullut alamahaan semmoinen "repäisykivun" tyyppinen juilinta kun kääntynyt nopeasti. Muuten mennyt yöt kivasti. Nukkumisasennonkin vielä ainakin voi valita. Kaikkein parasta on olla kyljellään kiinni miehen selässä ;) Masun asennosta: Täällä roikkuu alhaalla ja leviää sivuun, aivan kaamea!

OdottamatonOdotus: Vielä ei ole raskausarpia (koputtaa puuta), esikoisesta ei tullut ollenkaan.

Lumihiutale82: Hyvä, että vauva voi hienosti ja sinullakin paineet paremmat. Täällä vähän sama tilanne, mutta ilman muita vaivoja kuin verenpaineet.

Jane69: Mulla esikoinen syntyi käynnistyksellä 35+6. Ei ollut muuta haittaa kuin alhaiset sokerit sekä alilämpöisyys. Muutaman päivän oli tarkkailussa osastolla. Tietty oli hieman pieni, kun oli "verenpainevauva" ja sitten joutui syöttämään kolmen tunnin välein ja aluksi pumppasin kaiken maidon kun piti saada tarkasti tietty määrä maitoa eikä jaksanut kaikkea välttämättä imeä. Muita ongelmia ei ole ollut tuon ennenaikaisuuden takia. Ollut jo pitkään pituudessa + 2 käyrillä ja painokin 0-käyrällä ihanteellisesti. Oli pitkälle yli vuoden vanhakin ennen kuin oli ensi kertaa kipeänä. Tietysti aina se täysiaikainen- ja kokoinen vauva olisi ihanteellinen. Kyllä minä varmaan haravoisin, oman jaksamisen mukaan tietysti..

Vauvojen koosta on ollut keskustelua: minä ja mieheni ollaan tosiaan oltu näitä suomalaisen vauvan kokoisia eli reippaasti yli nelikiloisia ja muutaman sentin yli 50. Siskollanikin ollut suuret vauvat. Kyllä vanhempani vieläkin jaksavat päivitellä, että ei olisi uskonut kun nyt katsoo poikaa, että kuinka rääpäle ollut pienenä. Itse henk. koht. haluaisin kolmikiloisen vauvan. Tuo 2,5 kg oli jo tuskaa punnertaa :LOL:

Omanapaisesti: Laivalla oli mukavaa ja tuli syötyä hyvin (huh)
Paineet olivat onneksi kunnossa, tänään piti soittaa neuvolaan kolmen päivän mittaustulokset, kun silloin tiistaina olivat siellä kohollaan. Terkkari kysyi, että haluanko mennä kuitenkin ensi tiistaina lääkärille, halusin, kun kiinnostaa kuinka päin se Nuuk siellä on. Siitä GBS-viljelystä vielä, varmistin asian ja täällä tosiaan sitä tarjotaan kaikille (viime syyskuusta lähtien) raskaana oleville. Jos ei itse halua, että otetaan, niin siitä voi kieltäytyä. En tosiaankaan nähnyt aiheelliseksi kieltäytyä, joten sekin otetaan sitten ti.

Nyt alan vihdoin laittaa noita pieniä vaatteita tuonne kaappiin, esikoinenkin nukkuu joten saan ainakin rauhassa aloitettua..

Mukavaa perjantaita kaikille mammoille ja jaksuhalit vaivojen kanssa painiskeleville :hug:

Toivoo

romaanikirjailija Unna ja Nuuk 35+3
 
Minkä näkösiä limatulppia teillä on tullu? Mulla on nyt muutamalla viime vessareissulla tullu pyyhkiessä suht isoja kellertäviä limaklönttejä (sori toi kuvaus :ashamed: ) Ei siis näy mitään veriviiruja tms. sellasta venyvää on. Muuten ei oo koko raskaudessa tullu edes huomattavaa valkovuotoo.
 
Moi! En oo tänne kirjoitellut vielä kertaakaan, vaikka lukemassa oon käynyt varmaan marraskuulta saakka :).
Mulla huomenna rv36 (iik...), esikoinen tulossa. Raskaus on sujunut upeasti, paitsi ihan vikat viikot. Tohon öiseen käsikipuun haluaisin kommentoida sen verran, että mun terkka onneksi heti tajus että kyse on jostain rannekanava.... jutusta ja käski laittaa öisin käteen lastan. Oonkin sitä nyt pitäny ja se auttaa! Mulla on vaan oikean käden lasta lainassa työterv.huollosta, mutta ehkä pitäis ottaa vasempaankin. En siis herää enää yöllä käsikipuiluun, kuumotukseen, puutumiseen yms. vaan ainoastaan vessahätään :LOL:

Olen silittänyt pieniä vaatteita ja pakkaillut (meillä ehkä muutto vielä ennen vauvan syntymää tai sitten just samaan aikaan... =) ) ja mulle tuli ehkä vähän pakokauhu tänään. IIIIK en taida olla sittenkään vielä ihan valmis synnytykseen yms. Olisin mielelläni vaan raskaana vielä jonkun määrittelemättömän ajan... Onko muilla tällasta?

Sitten noista painoarvioista, olen niin kateellinen! Mäkin haluisin jotain tietää vauvasta mutta ei mitään ole tippunut. Tiistaina oli vika neuvola-lääkäri ja yritin siltä tivata että onkohan iso (kun painoa on tullut hillittömän turvotuksen takia viimeaikoina VIIKOSSA 1400 g) ja mahtuukohan tulee ja voi voi.. Lääkäri vaan totes että ei hän sitä painoa osaa arvioida mut sf-mitta (lähellä yläkäyrää, oli 33 cm tiistaina) on ihan normaali, "etkä sinä ole mikään pieni nainen.." (Ei tiedä että sisimmässäni olen hyvin pieni nainen.. :LOL: ). Eli siis ei mitään arvioo mistään. Tai siis kai täällä sitten on niin että jos kaikki on mennyt ok ja vauva on raivotarjonnassa ja lantio näyttää normaalilta niin ei muuta kun synnyttämään. Noh, näinhän sitä ennenkin on toimittu, jotenkin vaan kaipais ihan eksaktia tietoa. Vaikka eihän sitä tietty kukaan voi antaa.

Noista turvallisista viikoista: mun lähisairaalaan "pääsee" synnyttää vasta kun 36 viikkoo on täynnä.

Tulipa juttua, varmaan kaikki mitä olen kuukausien varrella miettinyt.

Kiitos mukavista jutuistanne ja hyvää äitienpäivää jo valmiille äideille!

Manuski
 

Yhteistyössä