~Kesäkuun Kullannuput -10~Varaslähtö Toukokuuhun <3 14 Kullannuppua syntynyt <3

Oi oi joko te alatte synnyttelemään!! Onnea matkaan, kun sen hetki tulee! Jännää! :wave:

Mussupussu
kiitos kapalo-kokemusten jakamisesta. Tuo mun ostama Miracle Blanket vaikuttaa myös oikein kelpo-kapalolta.

Jonna H KIITOS MYÖTÄTUNNOSTA JA KANNUSTUKSESTA ANOPPIASIASSA.

Jane: Meillähän oli muutto 2 viikkoa sitten, ja olen kyllä aika yllättynyt, että edes yhtään supistusta ei moinen urakka saanut aikaiseksi. Mä nimittäin huhkin kyllä ihan täysillä, jonkun verran nostelinkin laatikoita, en vaan malttanut katsoa vierestä, vaikka muut toppuutteli että ota sä vaan iisisti. Lisäksi siivosin koko vanhan asunnon lauantaina yksin lattiasta kattoon. Eikä mitään vaikutusta mihinkään. =)
Itse toivon vielä, että vauva viihtyisi masussa sinne kesäkuun lopulle saakka. Olen töissä vielä 4 päivää (ENÄÄ! :eek: ) , ja olo on sellainen, että tarvitsen ne n. 6 viikkoa ennen laskettua aikaa, kun saan vaan puuhastella rauhassa kotona, ja rakentaa pesää. Elämä on ollut töissä käynnin ja muuttorumban takia kovin hektistä, haluaisin hetken pysähtyä ennen vauvan tuloa maailmaan. Hemmotella itseäni, esikoistani myös.Lisäksi esikon kanssa mennään tyttöjen laatuaikaa -reissulle Turkuun ja Muumimaailmaan kesäkuun tokalla viikolla, joten vauva ei saa tulla vielä silloinkaan. ;) Tähtään juhannusviikonloppuun.;)
Kesäkuun lopulla varmaan huudan, että tule nyt piru vie ulos jo! :kieh:
Ensi tiistaina taas neuvolaan. Viikot soljuu eteenpäin, enää 7 viikkoa laskettuun aikaan.Hui!Rauhallisin mielin kyllä odotan synnytystä. 16.5 menen Bebesin synnytys-luennolle ja Hyvinkään synnäriin pitäs myös käydä tutustumassa nyt kun mamaloma alkaa.

Nyt toivottelen hyvää viikonloppua kaikille! :wave:

Johanna ja vauveliini 32+5
 
Niin piti vielä kysyä, että mitähän kipua on sellainen vihlaisu, joka mun mielestä kohdistuu johonkin virtsarakon kohdalle? Ei vissiin supistuksia? Onko nää liitoskipuja vai hinkkaako tyyppi siellä vaan päätään alemmas? Pitää kai olla onnellinen kun ei tiedä mitä nää kaikki erilaiset kivut on... :)
 
Piti tulla vielä aamuseen lisäämään.. edellisen kirjotuksen jälkeen menin käymään veskissä, ja mitä sinne siteeseen oli tullutkaan... LIMATULPPAA!! ;) :wave:

Alko ihan tosissaan nyt jännittämään, mutta varaudun kuitenki siihen, että ei se nyt ihan heti tuolta tule. Mutta ihana nähdä omin silmin, että jotakin on pikkuhiljaa tapahtumassa. Kohta on oma nuppunen sylkyssä.. hui!! :heart: =)
 
Kiitos kaikille neuvoista!
En siis todellakaan halua että vauva lähtee tulemaan vielä, mutta kysyin muuten vaan kun eilen oli aika tuskaa ja tuota vuotoakin tuli.
Lupaan huilata tarvittaessa!

Kun te nyt ootte tosta limatulpasta puhuneet!
Piti kysymäni siitä limatulpasta, kun eilen tuo alapää valui sellasta valkovuodon tapasta kellertävää lönttistä limaa PALJON?!
N. tunnin välein illalla vaihdoin pikkuhousun suojaa.
Olikohan ihan normaalia valkkaria vaan, mukana ei ollut verta?!
Tänään ei oo vuotanut alapää ollenkaan.

Tervetuloa manuski joukkoon pulleaan!
Täälä vihloo myös silloin tällöin alapäätä.

Jane ja veijo 34+4
jumankauta just tein sen plussan mä en vaan usko tätä
 
Limatulpasta: esikoisen aikaan se vuoto oli runsasta,pidin siteitä,kun niin valui ja se oli sellasta kumman hajuista,taisi olla seassa jotain veriviiruja :/ En oikeesti enää muista kunnolla,kun kohta jo 6 vuotta siitä :)

Minttu: mulla tulee aina välillä tuollaisia keltaisia klönttejä ja yhtäkkiä kastuu housut :whistle: Sellasta on ollut useamman viikon ja itse yhdistän sen siihen streptoon :/
 
itellä ku lähti limatulppa niin sen kyllä ties... oikein paksua limaa ja vaikka kuinka pyyhit ja yritit pöntöltä lähteä niin sitä vaan tuli.. oli oikeasti kamalaa ku ei päässy 30min nousemaan ku sitä kamaa tuli sitä mukaan ku ehti pyyhkiä.. :/ en kyllä muista että olis tuoksunu miltään mutta melkoista tahnaa oli kyllä...
mietinkin että näinkö tuolla uumenissa taas jotain tapahtuu ku valkkari on muuttunu todella paljon.. välillä tulee ku vettä ja välillä on ku liimaa.... :/ ihanaa olla nainen,kaiken maailman juttuja joutuu miettimään... =)
 
Heh, näitä limajuttuja mäkin oon miettiny kun viime lauantaina jotain limoja ulos tuli..Tiiä sitten mitä oli, ei aiheuta toimenpiteitä.. :D

Joo, minä siinä sitten karautin pienen roadtripin, onneks olo pysyi koko ajan hyvänä eikä tunnu kropassakaan pahalta..(vielä ) Äiti vinoili et noinkohan toi jätkä kohta tulee ulos kun porukoitten koira kiehnäs mua koko ajan, seuras kun hai laivaa mitä ei normaalisti tee ja kieltämättä tää kaveri on hiljentyny nyt pelottavan paljon, toissapäivänä mätke oli jatkuvaa, nyt osumia tulee tooooosi harvakseltaa, mietin jo et tänää on pakko varmaan tehdä liikelaskentaa illasta..Ei nyt vielä tartte ulos tulla!!!Prkl.. :kieh:
Alaspäin se kovasti itteensä on hilannut, painetta tuntuu alakerrassa, jokainen liike mitä tuo tekee saa aikaan sen et musta tuntuu et rakko halkee ja maha on ihan selvästi tyhjä yläosasta, peppu siis alkaa olla navan kohalla kun aikasemmin oli kylkiluitten alapuolella heti.

Saas nähdä montako viikkoo se tuolla viihtyy vielä, mun alunperinen la olis ollu viikon päästä.. :whistle:

Mutta illanjatkoja, isäntäkin tulee kohta töistä joten kai mun pitäis sille ruokaa tehä.. :)
Voikaahan hyvin! :hug:

Maira ja temppuemppu 35+3

Ps. hitto kun hävetti, kävin hakee isännälle saunakaljat ja tupakkaa niin eikö osunu kaikki kulmakunnan mummot kassalle samaanaikaan, mä en edes halua tietää mitä musta tolla kylillä puhutaan... :ashamed: :snotty:
 
Mukavaa perjantai-iltaa!

Täällähän on tapahtunut hurjasti sitten viime visiitin. Hitsi, onpa jännää, että nyt alkaa oikeasti tapahtua.

Mun edellinen teksti katosi bittiavaruuteen, joten pahoittelut mahdollisesta itsensä toistamisesta. En enää muista, mitä olen kirjoittanut ja mitä en. Nyt tulee kuitenkin romaanin luokkaa oleva tekstinpätkä, koittakaa kestää.

Maira sä oot selkeesti pölliny mun yöunet. Menen nukkumaan puolilta öin, herään yöllä pari kertaa vessaan sekä muutaman kerran muuten vaan pyörimään ja herään kukon laulun aikaan. Eilen aamullakin polskuttelin jo klo 6 uimahallissa. :headwall:

Edellisestä perhevalmennuksesta lintsasin minäkin. Väsytti niin vietävästi ja ukkokaan ei olisi päässyt tällä kerta mukaan. Ja juurikin se tiedossa oleva istumisen määrä vei viimeisenkin innon. Täällä kyllä valmennukset on olleet ihan mukavia ja hyödyllisiä. Seuraava on kuun loppupuolella ja sitten jatketaan vielä elokuussa. Yhteensä valmennusta on muistaakseni 11 kertaa.

Raskausarpia mulla on ollut lantiolla teinivuosista saakka. Taisivat tulla ripeänpuoleisen pituuskasvun seurauksena. Nyt ei ole juurikan tullut lisää. Mahassa ei ole ollenkaan. Linea negra tosin ulottuu kohta jo tissien väliin.

Myntti lainasin sun isyyspakkaus selostusta ja sovelsin siitä meidän isyyspakkaukseen saatekirjeen. Toivottavasti ei haittaa. Isäntä tykkäsi pakkauksesta kovasti. =)

Elettaria Cardamomum ihania noi sun muksut. Ja onnittelut :flower:

Odottamaton odotus parempi puolikaskin kuin ei mitään :LOL:

Tänttärä voi postisetä parkaa :LOL:

Vaatteiden pyykkäys on nyt aloitettu. Löysin kirpparilta hoitolaukun alustoineen ja innostuin siitä sitten muitakin tarvikkeita laittelemaan.

Nyt sitä ollaan sitten ihan virallisesti mammalomalla. Kävin tänään töissä palauttamassa auton, puhelimen ja läppärin sekä moikkaamassa työkavereita. Saatiin Phillipsin itkuhälytin lahjaksi parilta työkaverilta. =)

Onpahan outoa, kun ei ole omaa autoa. Meillä on noita kulkuneuvoja omat ja vähän toistenkin nurkat väärällään ja juuri nyt kun jouduin duuniautosta luopumaan, on kaikki omat rikki PRKL! :kieh:

(.) Täällä tuntuu, että jättis on selkeästi hivuttautunut alaspäin. Liikkeet tuntuu nyt tosi voimakkailta ja eri paikoissa kuin ennen. Aiemmin ei kovin alhaalla tuntunut juuri liikkeitä, mutta nyt tuntuu, että siellä joku kolhii lantioluita välillä ihan urakalla. Mittasin huvikseni myös vatsan ympäryksen ja lukema oli 110cm. Maanantaina on neuvolalääkäri ja nyt jännittää, että onko siellä alhaalla edistytty johonkin suuntaan (tai siis ei kai sitä ole kuin yksi suunta, mihin se sieltä etenee)

Olikohan siinä tällä erää tarpeeksi :)

Hyviä vointeja kaikille!

Jonttu & jättis 34+5

 
Huhhuh! Täällähän alkaa meno olla jo hurjaa. Itsestä tuntuu, että on vielä ikuisuus aikaa la:han, mutta kai se omakin jo lähestyy, hui.

Minulla ei ole mitään tietoa miltä limatulppa näyttää. En ole aikaisemmissa huomannut mitään limoja joten kai se on synnytyksen yhteydessä sitten irronnut... Vetistä valkkaria kyllä riittää, vaikka muille jakaa.

Raskausarvitta olen selvinnyt tällä kierroksella, vaikka painoa on tullut enemmän. Rinnoissa ja reisissä kyllä vaaleat muistot edellisiltä. Masu on säilynyt arvettomana joka kerta. Nyt olen kyllä hullunlailla rasvaillut, kun tuntuu, että nahka repeää just eikä melkeen.

Manuskille tervetuloa :wave:

Ja Maira, tiedän tunteen, kun on kaupan kassalla oluiden tms. kanssa ja hävettää ihan kamalasti. Itse vedin siiderikärryä laivalta ja päällä keikkui vielä viinilaatikko. Ajattelin, että joku kohta sanoo, ettei mun sovi juoda tässä tilassa. Ehkä ihmiset kuitenkin tajuaa, että ei me mahakkaat välttämättä niitä itsellemme todellakaan osteta. Mutta tunne on kyllä hävettävä.

Nukkumisesta vielä. Itse olen jo monta viikkoa nukkunut istualleen. Ja sen kyllä huomaa virkeystasossa. Makuullaan kun ei vaan saa hyvää asentoa millään ja hengittäminen on ihan tuskaa. Maha painaa "tonnin" ja tukkii kaikki väylät, josta ilma kulkisi. Ei kivaa. Toinen ongelma on noi liitos- ja issiaskivut, joiden vuoksi kääntyminen on kamalaa. Sattuu niin perhanasti :'( Särkylääkkeitä on ollut pakko välillä ottaa. Lääkäri sanoi, että parempi on niitä syödä, kuin olla koko ajan kipeä. Ja tottahan se on, että omat voimat loppuu särkyjen kanssa. Jotenkin ei vaan haluaisi edes panadolia suuhunsa laittaa. Ja kohtahan se yö taas koittaa :/

Toivotan jo nyt oikein hyvää Äitienpäivää kaikille, myös teille joilla ensimmäinen vielä masussa! Ollaan varmasti kaikki ansaittu ihana äitienpäivä :flower:

-unelias-
 
Hyh, jopas on kalsa ilma! Missä on aurinko ja leppoisassa tuulessa huojuvat palmut, näin etelässä kun ollaan?

Käytiin tänään perhevalmennuksessa myös. Mie tykkäsin, itselle ei kauheesti mitään uutta, mutta miehelle varmasti. Paitsi, että täällä ei vissiin välilihaa leikata, vaan annetaan revetä vaan, jos oikein ymmärsin :whistle: Ja kysyin tietenkin vielä siitä synnytystapatutkimuksesta, että eikö TOSIAAN tehdä sellaista, niin ei tehdä. Kuulemma näkevät päälle päin mammasta, että mahtuuko vai eikö. En sitten tiijä, millasilla Teräsmies-katseilla nää ruottalaiset kätilöt on varustettu :kieh:
Ainiin ja Mairan tavoin mullakin oli takamus kun muurahaispesässä, siirtelin tuoleja ja nostelin jalkoja eikä missään ollut hyvä asento ja kaikki muut vaan kiltisti istuksi paikoillaan sen 3 tuntia. En ymmärrä.

Limatulpasta mainitsi kätilökin, että se toimii myös kuulemma tulehdusten "eristäjänä", joten se on sitten varmaan jätettävä uiminen siinä vaiheessa, jos se irtoaa? Vai onko teille sanottu jotain? Unohin kysästä... oon niin nykyään riippuvainen siitä uimisesta, että tänäänkin pelästyin joutuvani jättämään sen kun sain tauolla viiltävän tuntemuksen masuun tuohon vasemmalle puolelle. Meni kyllä sitten 5 minuutissa ohi, mutta aattelin et parempi jatkaa vaikka huomenna. Onko muille tullut moisia? Mikä lie lihas venähtänyt?

Vauvan vaatteet on muuten täällä pesty kaikki, kuten myös kaikki lakanat ja harsot ja pesulaput.... kun on tuota aikaa ollut... Ei kai ne miksikään tuolla kaapissa mene.

Laskeutuneet masut.
Sellainen on ollut täällä jo piiiiiiitkään. Varmaan kuukauden. Ja koko ajan tuntuu, että tulee enemmän ja enemmän tilaa rintalastan alle (nyt jo poikkittain saa kämmenen helposti väliin, ennen kuin pylly tulee vastaan) ja kätilön mukaan on juntturassa lantiossa. Miten voi näin aikaisin olla? Tän toisen kätilön mukaan laskeutuminen tapahtuu yleensä noin kuukautta ennen. Tarkoittaiskohan tää... että... vähän aikaisemmin olis tulossa poika maailmaan? Toiveajattelua :whistle:

Ainiin täällä tuskin äitienpäivää vietetä mitenkään muuten, kun että teen itse juustokakun, jota olen himoinnut nyt varmaan kuukauden. Niin hienosti on pysynyt paino kurissa (paitsi pojalla), että oon ansainnut. Täällä äitienpäivää vietetään vasta 30.5.. Ja siis päivä mikä hyvänsä, miun on turha odottaa tuolta yhdeltä yhtään mitään, kun ei vuosipäivänäkään mitään hommannut. :'( Sano joskus suhteen alussa, että on huono lahjojen kanssa, mutta miust hää on kyllä ehkä maailman huonoin. Laiska siis, mie sanon. Ostelen sit ite itelleni jotain kivaa :kieh:

Mutta mutta. Ihanaa viikonloppua kaikille, hemmotelkaahan itsejänne oikein kunnolla! Mie koitan yltää lakkaamaan omat varpaat nyt, wish me luck!
 
Iltoja kaikille! :wave:

Netti toiminnassa taas niin pääsee takas mukaan juttuihin :)
Täällä alkaakin olemaan huitsin jännät paikat monella, hui! Tuntuu, että vastahan tuota plussattiin ja nyt alkaa varmaan sadella vauvauutisia ihan urakalla..

minttu1
: Sulle kovasti tsemppiä kun lähdön aika tulee! :hug: Ei varmaan mene enää kauaa kun näät prinsessasi :heart:

manuski
lle tervetuloa joukkoon mukaan viimeisille viikoille! :)

Täällä menossa rv 36+3 ja tuskin on tää murunen ihan heti ulos tulemassa.. Supistuksia ei ole juuri lainkaan. Ainoat kivut mitä nyt on alkanut tulla, on kovat kivut tuolla häpyliitoksissa, väliin tuntuu ettei pääse sängystä tai sohvalta ylös jos pitemmän aikaa makaa :whistle:

Tiistaina täällä oli siis viimeinen neuvolalääkäri, viikot silloin 36+0.

Syke 140+, pissa puhdas, verenpaine tosi hyvä, paino +15kg kokonaisnousu, hb noussut 109 --> 120, tyytyväinen olen :) sekä sf-mitta 36cm! OMG! Ikinä eläissäni ei mitat ole ollut noissa lukemissa, korkein mitta koskaan raskauksissani on ollut 33cm.. Lääkärikin oli sitä mieltä että hipoo ihan ylärajoilla ja maha onkin tooosi iso. Vauva ei kuitenkaan lääkärin käteen tuntunut normaalia suuremmalta (eikä omasta mielestänikään ole ;) ) joten no hätä! Pää oli kuulemma lähestulkoon kiinnittynyt ja todella alhaalla. Sisätutkimusta ei tehty, turvallisilla vesillä ollaan ja tiedän kyllä itse kun synnytyksen aika on ;) Nyt vaan odottelua! Eikä mulla edelleenkään ole mikään kiire, tulkoon vauva sitten kun on valmis, oma vointini on edelleen oikein hyvä! Tästä tulikin mieleen että kovasti jaksamista kaikille joilla kipuja ja vaivoja on! :hug:

saagatar
: Edelleen hurjasti tsemppiä sinne! Aina jotenkin itku kurkussa kuvittelee tuota sinun tilannettasi, ei varmasti ole helppo ei. Onnea Sinullekin kovasti jo etukäteen synnytykseen! Toivottavasti teillä menee Valon kanssa kaikki hyvin! :heart:

raskausarpia
: Ei mahassa yhtäkään! Rintoihin tuli ensimmäisessä raskaudessa aivan hirveästi arpia, nyt niistä ei kuusi vuotta myöhemmin ole tietoakaan enää.. Itse veikkaan että jos tää raskaus nyt kuukauden vielä kestää, niin arvilta mahassa en minäkään enää välty..

Alapäässä on tänään tuntunut aikaajoin julmettua vihlontaa ja paineentunnetta, liekkö on nyt pää kiinnittynyt ihan kokonaan ja aiheuttaa siten kipua tuolla.. Vessassa ainakin saa ravata tämän tästä B)

Huomenna suunnittelin aloittavani vauvanvaatteiden pesun, minäkö myöhässä? :ashamed: Vauvan tulo on koko ajan tuntunut niin kaukaiselta ajatukselta, kunnes tässä yksi kaunis päivä sitä tajusi että se voi olla menoa hetkenä minä hyvänsä :LOL: Pinnasängynkin vois vaikka laittaa valmiiksi.. Vaipat, tutit, harsot ja puhdistuspyyhkeet sentään on jo valmiina koreissaan :D

Limatulpasta
ollut puhetta myös.. itse olen aina huomannut kun se on tullut. Se on todella iso ja limanen möntti, ei kyllä lähelläkään valkovuotoa itseni kohdalla.. nyt on valkovuoto runsastunut taas loppua kohden, ja siitäkin tietää että kyllä se synnytys sieltä lähestyy. Joku päivä se limatulppa menee ja sit sen on menoa. Supistuksilla toivoisin synnytyksen käynnistyvän, lapsivedet jos minulla menee, vauva on maailmassa sen jälkeen todella nopeasti. Olis kiva ehtiä olla mukana hetki siinä synnytyksessä :)

Nyt iltahommille ja jos pikkuhiljaa nukkumaan! Mistä sitä koskaan tietää vaikka yöllä jo synnytys käynnistyisi :whistle: Vaikka sitä en todellakaan vielä toivo, en mie ole vielä valmis.. Jos sais ensin nuo vaatteet ja pinnasängynkin vaikka laitettua! :D Että terkkuja vaan Lenniinalle, ei täällä kaikki muutkaan ole valmiita :D

tänttärä
:lle piti vielä mainita että tuo siun postimiesjuttu toi hymyn huulille, ihana :LOL: Sullekin jaksuja viime metreille ja toivotaan ettei poitsu kasva "liian" suureksi!

Hyvää yötä kaikille! Voekaa hyvin!

Hakaneula & :heart: 36+3, vähiin ne käy ennen loppuaan..
 
Niih, täälläkin maha laskeutunut viimeisen viikon aikana IHAN alas, valahtanut kyllä ihan totaalisesti :p Tosi kivaa kun hengittäminen on nyt niin paljon helpompaa, huomas tänäänkin kauppoja kierrellessä että eihän mulla edes hengästytä tää homma enää :D
 
iltoja!
Voe mahoton ku tuntuu, et paljon alkanu tapahtumaan nyt viime päivinä!! =) Täällähän porukka alkaa synnyttämään ihan justiinsa jos kerran limatulppia irtoilee siellä täällä.. :D

Tosta LIMATULPASTA se tosiaankin voi irrota aikasin, mulla 2:sta ekasta raskaudesta ei oo näkyny, eikä kuulunu, mutta 3:nnesta irtos melkein 2viikoa ennenku poika synty. JA ihan kokonaisena mönttinä tuli,kunnon sitkeetä paksua, vähän sameaa limaa, jossa muutama veri viiru oli. Silloin kyl ties heti että limatulppahan se tässä kätösessä.. :D tuli vessassa käydessä paperiin pyyhkiessä..(jos jotakuta tarkat tiedot kiinnostaa) ;)
Myös edellisestä vauvasta limatulppa alkoi irtoilemaan useita viikkoja ennen tytön syntymää,mutta tuli osittain,sitkeää, venyvää limaa.Ei kunnon tulppaa missään vaiheessa.
nyt ei vielä mitään. mutta hyvä niin, pikkunen on vielä tämä vaavi masussa ja tulppahan suojaa kaikilta tulehuksilta ym... eli hyvä jos paikallaan pysyy..

Oma olo ihan ok. ei ihmeempiä, välistä ollut armottomia väsymys puuskia, huonosti nukuttuja öitä..ym. mutta nyt taas ihan hyvältä tuntuu. Maha ollut välillä ihan sekasin, suoli tyhjenee useasti päivän aikana. sillon vauvakin paljon alenpana ja olotila jotenkin helpompi. ei paina ylös ollenkaan. Välistä taas ummetusta, ei moneen päivään maha toimi ja heti olo tukalampi. tämmöisiä täällä...pitänee nukkuun mennä, huomenna aikaisin ylös ja maalaus hommiin alan! =) Äiti otti lapset kaikki yöksi, sano että saa nyt rauhassa maalata ym..hommia tehä, ennenku vauva syntyy!! mieskin pelireissulla joten ihan yssikseen täällä ollaan.. =)
-inkkukinkku-
 
inkku: Yksin täälläkin. :wave: Tai tyttö tuolla pinniksessä nukkuu. Ja koira kärkkyy lenkille. Mies lähti laivalle äijäporukalla juhlimaan synttäreitään. Oli kyllä lähtiessään niin hyvän näköinen, että tuli mieleen meidän suhteen alkuajat kun ei voitu pitää näppejämme erossa toisistamme. :p Voi toista, ihan ansaittua "omaa aikaa" saapi. Toivottavasti pitävät huolta toisistaan, 2 hytillistä nuoria hyvännäköisiä äijiä... Hmm... Mies oli mun kiusaksi jättänyt äitienpäivälahjapaketin keittiön pöydälle. :kieh: Kortissa luki että saa avata vasta sunnuntaina. En oo vielä avannut, mutta kyllähän sitä miettii että mitäköhän se on keksinyt tällä kertaa...

Äitienpäivänä mennään mun äitille, kun sinne on kutsuttu. En tiedä aikooko mies muistaa omaa äitiään jotenkin.

Lupasin niitä kuvia!
Tässä vaiheessa nyt lastenhuone:




Mä näin ton tapetin kaupassa ja se oli siinä! Toi keltainen seinä on mun mielestä IHANA! Oikein hohkaa lämpöä. =)

Ja tästähän koko huoneen värien ideointi lähti:



Noita maaleja ostettiin ja niitä tulee esim. tuon tuunatun Bilnäsin kirjoituspöydän laatikoiden sisäpintoihin, lasten sänkyihin ja huonekaluihin. Vain mielikuvitus on rajana. Hihii.

Sitten! Mä sain sen! Oon haaveillut Juicyn hoitolaukusta toooosi pitkään ja vihdoin sain miehen hyväksynnän sen ostamiseen. Musta tää on aivan sairaan ihana:



Tytön hoitolaukku on pinkki, joten se lähtee kiertoon.

Sain taas pari juttua pakattua sairaalakassiin, mutta vielä sieltä puuttuu vaikka mitä. Vauvanvaatteet ja harsot pitäis tosiaan vielä pestä. Joskos sitä huomenna vaikka jaksaisi. Mennään heti aamusta tytön kanssa shoppailemaan, jos on tällanen kurja ilma. Hyvällä säällä hiekkalaatikolle! B)

Kaameet "menkkakivut" ollu koko illan ja tuntuu ihan oikeesti, että Pyry punkee väkisin ulos tuolta "vauvaluukusta". Koittais nyt vielä hetken pysyä kohdun suojissa!

Nukkumaan!
 
:wave: Yhtenä kappaleena vielä! Enkä uskokaan että pian lähtö tulis. Mulla lääkäri vaan sano et limatulppa irtos kun teki sisätutkimusta, ei sitä mulle näyttäny :x ja sitten tuli ruskeaa vuotoo ja tänään tullu vähän. Mut siis mitään uutta ei, ei kipeitä supistuksia eikä mittään. Tänään tehny viimisiä hankintoja et enää ei oo niin paniikki et jos vaikka syntyiski. Ja lääkäri sano mulle et ei saa uida eikä kylpeä kun limatulppa irronnu. En ehtiny kun vilaseen tekstejä :ashamed: äiti ollu käymässä ja jäi yöks niin on kiirettä pitäny. Huomenna mennään sit anoppiehdokkaan ja miehen kanssa kaikki syömään ulos äitienpäivän kunniaks.

Tsemppiä kuitenkin kaikille! :flower:

Pikkuapina ja Papu 37+0 Poks poks! :)
 
Hakaneula: Kiitos tsempeistä =) Mäkin toivon ettei synnytys käynnistyis vesien menolla, koska sit tulee tosi kiire, lääkärikin torstaina sano että jos näin käy niin välittömästi lähtö sairaalaan. Onneks meiltä ei kestä matka sairaalaan kun 15-20min.
Niitä limaklönttejä on edelleen tullu pyyhkiessä, housuihin ei siis tuu mitään, eikä mitään vetisempää vuotoo oo. Eilinen ilta meni aika tuskasesti. Parin minuutin välein supisteli monta kertaa, sit tuli puolen tunnin-tunnin tauko ja taas alko. Tätä kesti nukkumaan menoon asti. Supistukset oli selkeesti kipeempiä kuin tähän asti aikasemmin, muttei kuitenkaan niin kipeitä kun viimeks synnytyksessä. Yöllä ei supistellu, mutta oli aivan hirvee närästys, ja meillä tietenkin ruokasooda loppunu, joten en saanu siihen mitään helpotusta :/
Tänään mennään mun äidille etukäteen äitienpäiväkahville, täytyy ottaa varuiks sairaalakassi mukaan, että jos alkaa tapahtuun niin pääsee sieltä suoraan sairaalaan. Huomenna pitäiskin sitten mennä tohon naapuriin anopille syömään. Pojan kanssa painettiin mummuille kauppakassit tekstiiliväreillä lahjaks. Pitäis vielä vaan silittää ne, ihan mun lempipuuhaa :whistle:

-minttu ja rimprenssa 36+4 :heart:
 

täällä ei ihmeitä norsun notkeudella jatketaan =) mua ei edelleenkään supistele kovasti (mutta eipä niin haittaakaan oo kun edellisissä kun supistukset alkaneet on ne heti tullut säännöllisesti) mutta auta armias jos vähän koittaa siivota ,istua autossa ym niin maha kivi kovana ja sattuu..samoiten tuon pyöräilyn kanssa.
vedet kun meni niin sekin ei ollut hässäkkää mulla kun lähti vedet tasan 14.00 maanantaina illalla kävin äippäpolilla näytillä että oliko lapsivettä mutta koska oli ruuhkaa niin käskivät kotiin vielä sielä pystyin rauhassa pakkaileen tavaroita,kävin rentouttavassa suihkussa ja katoin että kaikki on nyt tip top..aamulla 8.00 piti alottaa käynnistys mutta kun salit täpösen täynnä niin pääsin vasta 13.00 saliin siitä menikin sitten se 1h55min niin poika oli stlissä =) mutta vesien menosta sen tietää että lähtö on nyt lähellä.. saa nähdä miten tän kans käy kun 2 ekaa meni samalla kaavalla ja viiminen vesien menolla.

limatulpasta tosiaan mulle tuli alku viikosta kirjaimellisesti limanen klöntti housuihin sellanen limapallo kirkas jossa oli muutama veri viiru mutta eipä täällä mitään oo sen jälkeen tapahtunut.
ekan pojan "raskaus päiväkirjaan" olin kirjoittanut 38+3 tuntemuksiani ei supistuksia ei mitään ja manasin "ettet taida ikinä syntyä" ym olosta.. mutta niinhän se sit oli että aamu yöllä 38+4 alko supistukset ja 6.30 oli syntynyt eli eihän sitä ikinä tiä koska lähtö tulee =)

täällä virkeenä menin 21.30 nukkuun ja heräsin 9.30 =) kerran yöllä heräsin kun poika kömpi viereen mutta sitten jatkoin hyvillä mielin nukkumista.

äitienpäivä
me ollaan ihan kotosalla. oma äitini asuu 400km päässä eikä anoppilaan viitsi mennä kun viime viikonloppuna oltiin sinnekkin matkaa 120km
yoi ukkeli nyt ei varmaan edes tiedä että on äitienpäivä eli muistamista ei tuu hyvä ku muistaa oman synttäri päivänsä (ikää ei edes muista enään)
lapset on tehneet päiväkodeissa/ koulussa kortit/lahjat. ja eilen sain nuorimman pojan päiväkodista orvokki ruukun =) maanantaina on sit nuorimman päiväkodissa äitien ilta =)

vaatteet ym on pestynä sänky laitettu aikoja sitten mutta hoitopöytä edelleen keskellä eteisen lattiaa pitäs kai tänä viikonloppuna se koittaa johonkin saada mahtumaan.

ootteko ostaneet kuviollisia harsoja ja jos niin mistä??

tänttärä ja elmeri 36+1
 
Mulla näemmä nää yöt vaihtelee, taas on pari yötä menny ihan harakoille mut ei se mitn.. :) Viime yönä alko jo sapettaa, mä oon ihan huoletta pitänyt puhelimessa öisin ääniä päällä kun ei mulle yleensä kukaa soita..No ensin könysin vessaan puol 2 niin eikö prkl alkanu puol 3 aikaa puhelin huutaa olkkarissa, joku yritti soittaa tuntemattomalla.. :kieh: Lienee joku kaveri unohtanu että mä en enää heilu perjantai öisin pitkin kyliä.. :p Sain mä onneks sit 5 tuntia nukuttua.. :)

Tänttärä Anttilan tai hobbyhallin sivuilla oli muistaakseni kuviollisia harsoja, tai näin ainakin muistelisin nähneeni kun noita lakanoita saalistin.

Milkei Juu tulehdusvaaran takia uida ei saa enää sen jälkeen jos limatulppa irtoaa tai kohdunsuu aukeaa.

Minttu Sähän ihan oikeesti pidät meitä jännityksessä! :D Vielä kerran tsempit jos lähtö äkkiä tuleekin! :hug:

Mussupussu Tehän ootte laittanu hihat heilumaan! :) Kiva lastenhuone! :heart:

Unelias Joo mä oon ihan sokeesti luottanu siihen et kai ihmiset tajuaa etten mä ite niitä bissejä juo, kunnes kaveri tiputti mut karuun todellisuuteen tuumaamalla et kai sä tajuat miltä toi näyttää.. :whistle: Täytyy teettää t-paita "limsat on mulle".. :D

Meillä kaveri senkun hiljenee, mä yritän pysyä rauhallisena ja olemaan panikoimatta sen suhteen, tuskin sillä hätää on kun kuitenkin aina sillon tällön ilmoittelee itestään, mut ei sille voi mitää et noita liikkeitä jää nyt oikein kuuntelemaan kun ensin viikon mätti niin et järki lähti ja nyt hiljeni..Alko jo pelottaa et eikai se oo kääntyny taas raivotarjontaan..Toivottavasti ei, onneks on tiistaina äitipoli.. Siihen asti vaan lasketaan liikkeitä ja ollaan onnellisia siitä et mulla on toi kotidoppleri, kummasti se vaan rauhottaa kun oikein meinaa möröt päästä pään sisälle.. :D

Mutta oikein aurinkoista ja mukavaa lauantaita kaikille! :heart:

Maira ja temppuemppu 35+4
 
Huomenta.

Täällä oltiin lasten kanssa jo ulkona ja ruokaa tuossa laittelen,tytöt heräs jo ennen seiskaa ;)
Eilen illalla alkoi alavatsassa/munasarjoissa jomotus,ei kuitenkaan supisteluja,aamun oon juossut vessassa ja ulkona tuli pari kipeääkin supistusta :whistle:

Iltapäivällä mennään mun äidin luokse äitienpäiville ja huomenna olis vuorossa miehen äiti ja mummu =)

Oon yhden kuvioharson ostanut jostain nettikaupasta :D

Rapu ja masuasukki 36+4 :heart:

Piti vielä lisätä,etä masuasukki on ollut tänään jo heti aamusta tosi aktiivinen,puskee kyljestä,kun yleensä on aktiivisin illalla :whistle:
 
Tulinpas poksumaan, kun täysiaikaisuus on saavutettu! :heart:

Parin päivän sisällä maha on repsahtanut alas ja nyt on helpompi hengittää =)

Kaikille Oikein Mukavaa Äitienpäivää huomiselle! :flower: :heart:

garden ja reiska 37+0 :heart:
 
Täällähän on tainnut limatulppia irrota jo muutamakin, jännää =)

Maira Täälläkin on taas hiljaisempaa liikkeiden suhteen.
Tätä ennen oli vilkas kausi. No sitä on kaveri ennenkin tehnyt, että keräilee sitten voimia. Tai sitten on laskeutunut tämäkin, kun ihanko tuo pää olisi viisi senttiä alempana kuin ennen..se on sitten peppu tiukasti lantiossa:D

Kuviollisia harsoja oli Name it-myymälässä. (en tiedä miten myymälöitä on muualla kuin Helsingin suunnalla.)

Mussupussu Pirteän keltainen seinä! Mekin saatiin pikkumakkari paljon avarammaksi maalaamalla haalean keltaiseksi.

Niin missä on se luvattu kesäinen sää, josta viikolla otsikoitiin :kieh: Onpa harmaata!

Miumiu&poika 35+5
 
Huomenta!
Kuviollisia harsoja löytyy ainakin Prismasta, olivat mun mielestä jotenkin kalliita ja lisäksi Ikeasta, jossa olivat mielestäni halpoja. Tarkempaa detaljia en muista, enkä oo ostanu (vielä).
Tosta kaikesta vauvanvaatteiden, harsojen yms. silityksestä.... Onko se ihan pakollista jos kuivaa kaikki rummussa -> ovat ihanan pehmeitä? Mitä mieltä ootte? Ainakin nyt ekalla kerralla kun pesin kaiken saadun 50-60 cm vaatteen kerralla ja kaikki harsot. lakanat yms. niin tuntui ettei silittäminen lopu koskaan. Ja inhoan sitä kanssa todella paljon. Ehkä enemmän kuin suihkun lattiakaivon siivoamista :LOL: .

Manuski + vauva 36+0 (omg)
 
tänttärä-82 kuvioharsoista.... ite olen tilannu näistä paikoista...

1) babystyle
2) tunttarulla.com
3) www.unihiekkaa.net...
4)tikkunekku.fi

kahdessa viimeisessä valikoima isompi ku muissa.. ja ovat aivan ihania... joskin hinnakkaita... =)
 

Yhteistyössä