Jälleen onnittelut vauvan saaneille!! :flower: :heart:
Ja tvvo:lle myös onnea ja tsemppiä matkaan!
Täällä ollaan edelleen yhdessä koossa. Supistelut jatkuu samaan rataan, välillä tulee pari hassua kipeää supistusta, mutta siinä se. Napakoita mutta kivuttomia vähän enemmän. Vauvan takapuoli tuntuu olevan ihan kiinni oikealla kylkiluissa, kumartuminen on ikävää sen takia. Ja tosi kipeetä teki eilen illalla, ku piti jonku jumppatuokion, liikkeet sattu jokapuolelle. Vihlaisuja ja painetta on kyllä alapäässä, että tuo kuitenkin hitusen on alaspäin painunu. Edellinen ei laskeutunu, ku vasta synnytyksen aikana.
Mulla on pari päivää ollu kauhee päänsärky. Alko jo keskiviikkona, yölläkin heräsin hirveeseen särkyyn ja vielä eilisenki kesti. Ja ku nuo Panadolit ei juuri auta mun migreeniin, eikä migreenilääkkeitä saa nyt syödä. Melkein raskauksien aikana on päänsäryt pysyny suurimmilta osin pois. Ja onneks eilisen aikana sit helpotti, vaikka melkeen koko päivän huilasin. Eskariin vaan käytiin tutustumassa eilen tytön kans.
Pullojen keittämisestä ja rintapumpusta: Mä hommasin rintapumpun jo aikaa sitte valmiiksi. Koska edellisistä sitä on tarvinu melkein samantien ku on kotiin päässy, eli maitoa on riittäny. Ja eipä sitä siinä vaiheessa jaksa alkaa noita miettiä. Aikasemmin mulla on ollu Ainun pumppu, mikä on kyllä toiminu hyvin. Mutta nyt ostin Aventin, kun sitä on niin kehuttu. Ja kaikki tutit, pullot ja pumpun oon jo keittäny valmiiks. Jos niitä sattuuki ekana iltana kotona tarviin, ni ei tosiaankaan jaksa mitään keittelypuuhia siinä vaiheessa enää alkaa. Eli siis ensin tiskaus ja sitte ihan kattilassa reilussa vedessä keitetään 5min. Eiköhän nuo puhtaana pysy, ku ovat kiinni, eikä auota.
Imetyksestä oon aika samoilla linjoilla Pulinapadan kanssa. Eli aion imettää kyllä, mutta totuttaa vauvan myös "hätätilanteessa" pulloon. Meillä tuo kuopus oli kans semmonen, ettei pullo meinannu kelvata ollenkaan. Ja olipa siinä sitten kiva käydä asioilla, hammaslääkärissä tai jossain, ku ei kukaan muu saanu vauvaa syömään. Kotiin tullessa huusi sitte nälkäänsä. No, lopulta kelpas sitte Mamin se isompi pullo (olikohan Ultivent nimeltään), jossa siis se levee tutti. Muistutti kai enempi rintaa se imuote siinä. Nytkin on mulla pullot Mamin tai Aventin (jossa myös leveämpi tuttiosa).
Huomenna olis neuvola, ja toivon mukaan viimenen yksin =) No, saa nähä.. Ja huomenna illalla olis myös ekaluokkalaisen kevätjuhla, sitte saiski syntyä. Lapsiaki on jo varoteltu, että jos sattuu joku aamu niin, ettei ookaan äitiä ja isiä kotona, ku heräävät, ni sitte ollaan synnyttämässä. Ja että siinä tapauksessa sitte Mamma (eli mun äiti) on täällä niitten kans.
Tillintallin ja Pallero 39+4