~Kesäkuun Kullannuput -10~ Meidän vuoro! <3 72 Kullannuppua syntynyt <3

Heips!

Onnittelut tvvo:lle :flower:

Tänään oli neuvolalääkäri, kerroin että välillä supistelee ja kipeästi. No hän sitten passitti labraan virtsanäytteeseen!! Siis olen aina luullut että näin loppuvaiheessa supistelut ovat hyvä juttu ja kuuluvat asiaan, vai olenko väärässä?

Kuinkas moni teistä on hankkinut rintapumpun ennakkoon? Mietin vaan että onko tarpeellista hankkia ennen lapsen syntymää vai sitten vasta jos sille tulee tarvetta?

Marjukka 36+2
 
Linnea81 on kyllä aika urakan tehnyt, kun vielä on jaksanut muuttaa.. huih.. en ite jaksais varmaan enää... sama la:kin miulla kun siulla.. eli viikko la:han ja en kyllä itekkään jaksais enää 3 viikkoa olla raskaana... esikko syntyi tänäpäivänä, mutta hänet leikattiin perätilan vuoksi, joten ei tämä ole vielä hetkeen syntymässä :/


Itekkään en jaksais enää oikeen esikonkaan kanssa touhuta... kiva nostella ja leikkiä lattialla 2 vuotiaan kanssa :D... huoh.. ja pinna ihan kireellä.. tänään meni totaalisesti hermot esikon turhanpäiväseen kitinään.. vähän kaduttaa, kun sanoin kovasti, mut ei tässä olotilassa jaksais sellasta jatkuvaa narinaakaan kuunnella.. Tänään pitäis vielä kestää vieraitakin.. argh.. esikon isänpuolelta tulee mummo kylään.. kivahan se on, et edes se käy, ku biologinen isä ei viitti juurikaan vaivautua.. mut silti ei oikein jaksais.. noh, muutama tunti ja sit seuraavaks vasta kuun lopussa vieraita, kun on esikon synttärit :) silloin on jo vauvakin ulostautunut.. iiihanaa..

Mut nyt siivoilemaan :)

Koittakaa jaksaa kohtalotoverit vielä tovi :)

- Anzzu rv39
 
Tulipa muuten mieleen kun aika moni närästyksestä kärsii; nykyään on OMEPRAZOL-niminen reseptilääke sallittu raskauden aikana. 40milligrammasena tosiaan reseptillä mutta muistan nähneeni mainoksen jossa 20milligrammasia saa ilman reseptiä, nimi ei välttämättä ole sama mutta vaikuttava aine on omepratsoli.
Itse refluksitautisena :kieh: olen koko raskauden ajan syönyt em. lääkettä ja hyvin pysyny kurissa, kunhan vaan muistaa ottaa lääkkeen aamulla ennenku laittaa mitään suuhunsa =)

Tupuhupuna ja Pikkuneiti 39+3
 
Heippa!
Onnea vauvan saaneille ja synnyttämään lähteneille :)

Meidän neiti syntyi 31.5. klo 21.43 eli pari tuntia ennen laskettua aikaa :D Painoa oli 3022g, pituutta 49cm ja päänympärys 32,5cm. Pisteitä sai 9/9.
Eilen aamulla päästiin kotiin ja hyvin on lähtenyt sujumaan.

Jaksuja vielä yhdessä kasassa oleville mammoille :heart:
 
nan-nan-naalle paljon onnea pienestä prinsessasta :heart: :flower:

En minäkään mitään muuttoa enää tässä vaiheessa jaksais. Hyvä kun normiaskareet jaksaa ja mulla vielä 2,5vko laskettuun. Nyt pari päivää ollu vatta löysällä ja saanu useamman kerran päivässä juosta isommalla. Tänäänkin jo kolme kertaa... oispas joku enne. Supparitkin on nyt pari päivää ollu napakampia ja tiheämmin tullu :D Mutta eiköhän tässä yliajalle mennä kuitenkin.

Meillä ja ton 2v neidin kanssa saa kyllä nauttia uhmasta ja itsepäiväsyydestä :kieh: ja 5v esikko koettelee kans. Mutta kohta saa mahan pois ja sit vähän helpottaa. Paitsi imettämisen ajat varmaan keksivät kaikkea kivaa B)

tupajumi ja keijo 37+2

niin ja menkkajomotusta ollu tän päivän... oiskohan se nännihieronta tehny jotain? Tänään sitten uudestaan :D
 
nan-nan-naalle onnea prinsessasta! :flower:

Maira on täällä mun kiikarin alla.
Sit kun sinä meet porsimaan niin mulle alkaa tulla hätä :LOL:
Kai sitä jättiä sitten tääläkin ootellaan. Voi ei! :eek: '

Kyllä mua vähän ihmetytti ettei ne neuvolassa oikein ottanut kantaa tuohon turvotukseen sen ihmeemmin kun jalkoja vaan ylös.
Mulla on tosiaan nilkatkin niin paksut ettei ne taivu oikeen mihinkään ja sinisetkin nuo on.
En tosiaankaan hirveesti liiku minnekkään kivun takia, eikä ookkaan ihme tuo paino juttu.
Parina aamuna on selvästi ollut naamakin turvoksissa!
Nenä näyttänyt ihan vääntyneeltä heh!
Hatuttaa tämä turvotus kipu! :headwall:
 
Onnea kaikille onnellisille vauvautuneille!!! :flower: (en mä mitenkään kateellinen oo.... :whistle: )

Neuvolassa käyty: Paino pysynyt samassa, turvotus +, HB samana 131 JESS!!, Sf tippunut sentin 35 :) jes jes jes!! Jospa se sieltä alas tulis!!! , verensokeri 5,2 (otti "huvin vuoksi" , 1,5h syömisestä) vauvan syke 115-130 .... ens viikolla uudestaan..

pitäis kaivaa jumppapallo varastosta niin vois alkaa jumppaamaan vauvaa alemmas....
 
nan-nan-naa: Onnea! :flower:
tyvo: Ihan mieletöntä! Onnea ja vauvaliimaa! :heart:

Pinnasänky: Jos joltain vielä puuttuu pinnasänky ja asuu Ikean lähettyvillä, siellä on halvalla valkoinen pinnasänky Ikea Family-kortilla. 49?. Itse oisin hakenu, jos ei olis pinnasänkyä vielä ostettuna. Tarjous oli kesäkuun loppuun asti.

Esikoinen tuli eilen hoidosta ja ihan innoissaan kaivoi reppua, että hänellä on äidille lahja. Lahja oli paketoitukin keltaisesta paperista tehtyyn kuoreen ja esikoinen oli piirrellyt kuoreen palloja. Kuoressa oli ihana värikäs erilaista helmistä ja hahmoista tehty rannekoru! :heart: Äidin sydän suli ja tuli niin hyvä mieli, että esikoinen niin kauniisti oli ajatelut. Esikoinen siis 4v poika.

Oma tukala olo jatkuu. Perjantaina on neuvola taas. Eilen sain pakattua vauvalle jo kotiintulo vaatteet ja tänään keittelin tutit ja muutaman tuttipullon.
Mies luulee joka kerta, kun soitan hänelle, että nyt lähdetään synnyttämään. Melkein joka kerta kysyy, että ai eikö vieläkään.. :D

Jaksuja ja tsemppiä kaikille!

Papuneiti ja Tyyppi 38+4
 
Onnea tvvo:lle :flower: :flower: !!!

Zalmiakki Meillä taitaa olla vähän sama vaiva :kieh: . Mäkin kävin tänään äitipolilla ja sain kaksi jumalatonta tötsää mihin pitäisi kerätä vuorokauden pissa ja arvatkaa vaan kenellä ei sit yhtään ole vessa hätä (vaikka olen rampannut viime päivinä koko ajan vessassa :LOL: ). Huomenna pitäisi palauttaa ja perjantaina saan tulokset. Valkuaista oli kuulemma niin paljon että haluavat tietää tarkan luvun... Lääkitystä jatketaan ja ensi maanantaina olisi taas äitipoli aika.

Eipä meille ole tulossa jätti vauvaa. Nyt ultrattuna koko arvio oli 2500 eli laskettuna aikana 3500. Menee kuulemma -1 käyrillä ja jotain se lääkäri selitti että korkeen verenpaineen takia ei kasva kunnolla :( :whistle: .

Jaahas täytyy mennä selvittelemään muksujen kahinaa...

tsjil 37+4

ps. Onnea taas vauvan saaneille ja voimia meille muille =)
 
Mulla olis tossa kasa tuttipulloja ja tutteja.
Voikohan ne jo keittää?!
Vai "likaantuuko" ne sitten kaapissa.
Eli siis kannattaako vielä keitellä?
Ja keitto ohjetta kaipaan myös, uusia on kaikki.

Äsken TAIS supistaa oikeasti, kun vähän tuntu outoa kipuakin masussa ja selässä :eek:

Jane ja veijokeiju 38+2
 
nan nan naalle paljon onnea vauvasta!!
Näin tämäkin pino alkaa pikkuhiljaa jakaantua. =)
Helteitä vielä pukkaa ja oon kyllä onnessaan ettei koko kuumaa kesää tarvi raskautta viedä läpi ja mahaa kantaa... :/ olo jo nyt tukala.
(.) nlassa käyty:

rr 116/80 nyt nuo alapaineet noussu, mulla yleensä nippanappa 60 ollu.. varmasti tekee nuo pätkittäiset yöt, tämä kuumuus, ei taho jaksaa kuumaa.. ja sitten tuo viime kuukauden armoton touhuaminen ja pesänrakennus.. :D on tehty remppaa, pesty ikkunat, matot, petivaatteet, verhot...leivottu, päällystetty tuoleja, hiottu, maalattu, ommeltu..ym
nyt en enää jaksa! |O
pissa:puhas
turvotus-
sf sama 30,5cm mitä viimeksikki, alakäyrillä mennään mutta ihan hyvät mitat kuiteski..
paino -100g/vko nyt yht. kokoaikana tullu 7,6kg

suppareita jokunen pikkusen tuntuvampi tullu, ei ihmeitä..vauva alhaalla ja painattaa tuonne pyllyyn.. ei vielä oo kiinnittyny, pää liikkuu. mukavampi näin et on alhaalla, entäku et ois ylhäällä. ei paona kylkikaaria, ja helpompi olo muutenki.
eli ensviikkolle uus neuvola aika ja neuvolantäti meinas että vielä nähhään, ei ihan heti oo syntymässä... =)
nyt kauppaan ja leipomaan kun tytöllä synttärit lauantaina. hyytelökakkua ja täytekakkua pitäis tehä...tyttö ite aiko leipoo pikkuleipiä. =)
vointeja mammat viimisiä viikkoja viedään..
inkkukinkku 37+3
 
Iltaa tytöt ja masut! Millan kanssa neuvolakäynti takana. Painoa hurjat 3620g ja pituuttakin 50,4cm, eli nyt saisi jo syntyä. ;) Hienosti on mennyt meillä, tuntuu vaan että tuon tytön nälkä ja mun oma maidontuotanto eivät oikein kohtaa. Eli korvikkeella jatketaan. :ashamed: Alan tuohon pumppaamiseenkin olla jo aika kypsä. :kieh: No eiköhän tyttö kasva nannillakin. :)

Hirmuisesti onnea vauvautuneille! :heart: Teitä on niin monta tässä välissä jo tullut että ei voi kaikkia muistaa. :)

Tulkaahan muutkin kohta perässä. B)

mipsu ja Milla (38+4)
 
Onnea nan-nan-naa ja panicroom! :heart: :heart:

Ja paljon onnea luomuraskaudesta tvvo:lle!! :heart:
Minustakin aivan ihanaa että tulit siitä tänne kertomaan.

Noniin, lisää lisää vauvoja sitten tytöt! :D

tinysteps 36+3 (35+5)
 
Onnea panicroom!!! =) :flower:

Tuttipulloista, mä en ole vielä keittäny, koen turhaks alkaa niitä keittelee kun ei vielä tiedä että miten koko imetys touhu menee..Eli vaikka mä koen imetyksen todella epämiellyttävänä ajatuksena tällä hetkellä, niin en nyt kuitenkaa mee vielä vannoo kuinka mieli muuttuu kun ton jätkän tolta ulos saa..Sen verran tein et keitin rintakumit ja pari tuttia rasioihinsa sairaalakassiin mukaan..Eiköhän niitä pulloja ehdi sit keittää kun synnäriltä tulee jos tarve vaatii..

Eikös se oo noitten pullojen kanssa et keitetään 5min?Vai oonko ihan hukassa...

Täällä tuoksuu hyvälle, tein mansikka-raparperipiirakan ja raparperi kiisseliä.. :) Toki taas vähän siivoilin kun se th tulee huomenna, ei ihan kehtaa tähän koirakarvahelvettiin muuten ketään päästää.. :D
 
Lenniinalla on tosiaan varmaan jo nyytti sylkyssä! :heart:

Linnealle nostan myös hattua muutosta.Me muutettiin kun olin rv 32, ja ei se herkkua ollut enää silloinkaan..Jaksuja sinne! :hug:

Maira ihana toi sun miehen ele! :heart:

( . ) Mun mies katseli mua saunassa eilen, ja totesi,ettei muista että mun vatsa olisi ollut näin suuri esikoisesta. Samoin hän totesi, että pikkuhiljaa täytyy alkaa varautumaan siihen, että lähtö Hyvinkäälle saattaa tulla koska vaan.
Ja oikeessahan se oli. Sunnuntaina ollaan täysiaikaisia!
Tänään on ollut ensimmäiset "menkkamaiset kivut" tässä raskaudessa, ja alapäätä vihloo. Joskos mullakin alkais jotain tuolla hissukseen tapahtumaan.
Linnean tavoin mäkin koitan valmistautua odottelemaan laskettuun aikaan+ 2 viikkoa. Eli mun tapauksessa vielä yli 5 viikkoa. Huih..
No, koitetaanhan nauttia vielä, sitten sitä vatsaa tulee kuitenkin ikävä taas..
Ensi viikolla neuvolaan.

Johanna 36+3 vasta...


 
Onnea panicroom!! :flower:

Tuttipullojen keittäminen: Ainakin tuteissa luki eka kerta 5min keittämistä. Luultavasti tuttipullojen kohdalla sama, ainakin ekalla kerralla.

Maira: Mulla on tällä hetkellä sama fiilis, että vastenmielistä koko imettäminen.. Mutta en menetä toivoa vielä. Esikoista imetin 2,5kk, sekin oli tuskaa ja imetyksen alku oli jo niin vaikea, että sairaalassa kysyivät, että haluanko unohtaa koko homman ja olisivat antaneet lääkkeet, että maito loppuu.
 
Suuret onnittelut kaikille vauvan saaneille! :flower: :flower: :flower:

Hieman kateellisena täällä myös ollaan...

Supistelee välillä ja kovaakin, perjantaina supistuksia tuli säännöllisesti tunnin ajan ja noin viiden minsan välein, mut sit ne taas loppui ku seinään! :headwall: :headwall: Ehdittiin jo viedä esikoinen ja koira mummolaan hoitoon, ku aateltiin, et nyt päästäis lähtemään tositoimiin... :/

Täällä ollaan myös erittäin kiukkuisia ja turhautuneita, ei jaksais enää päivääkään!
No toivotaan et vauva nyt viikon sisään haluis syntyä.(peukut pystyyn!)

Vointeja kaikille ja etenkin niitä supistuksia kaikille tarvitsijoille! =)


pikkutikru ja muru 39+ 1 (herranjestas, esikoisen kans päästiin "vaan" 37+ 6)
 
Onnea nan-nan-naa ja panicroom! :flower:
Alkoihan tänne tyttöjäkin putkahtelemaan!

Rintapumpusta en tiiä, aattelin hankkia vasta sitten jos ja kun tarvitsee. Niitä käsikäyttösiä kun on ainakin myynnissä tossa meidän s-marketissa..
Keittämisen kanssa vähän sama meininki, keittelen pullot ja tutit sitten kun niille alkaa olla käyttöä. Jotenkin tuntuis "turvallisemmalta" keittää vasta sitten ennen käyttöä, kun tässä voi hyvinkin mennä vielä tovi ennen kuin päästään kokeilemaan.

Oon juossut koko päivän kaupungilla, laittanut ruokaa ja kestinnyt vieraita (+ koiran kanssa tehty pitkät lenkit) - ja tuntuu että olo vaan paranee, eli mulla varmaan kunto nousee mitä enemmän teen. Oisin odottanut että ees pari supistusta sais aikaseksi! Jos kellekään tulee lisää hyviä vinkkejä mieleen vauvan häätämiseksi yksiöstään niin täällä otetaan innoissaan vastaan. Noista ässistä ja touhuumisesta kun ei näemmä ole mihinkään..

Huomenna taas neuvolaan, saas nähdä onko th:lla mitään uutta sanottavaa viimeviikkoseen - tuskin.

Salma ja Sintti 39+4
 

Yhteistyössä