~Kesäkuun Kullannuput -10~ Meidän vuoro! <3 72 Kullannuppua syntynyt <3

Miumiu: Tsemppiä huomiselle!

Maira: En ole aiemmin kuullut moisesta haastattelusta, mutta googlella huomasin, että täällä se tehtäisiin kaikille ekaa odottaville. Kiitos uudesta pinosta! Eilen muuten lähti rikkaruohot ja pitkät heinänkorret pois ns. kukkapenkistä ja hiekkiksen ympäriltä. Päätin kyykkiä, kun meni niin ruokottoman näköiseksi. :) Jaksua odotteluun! Hali.

unelias: Olen myös kuullut, että riittävän pitkä väli raskauksien välillä ja rinnastetaan ensisynnyttäjään. Sitä en tiedä/muista mikä on väli. Meillä on väli 6 vuotta, mutta kukaan ei ole sanonut, että olisin samassa tilanteessa kuin ekakertalainen. Itsestä välillä kyllä siltä tuntuu näitten vaivojen ja ongelmien keskellä. Suurin syy taitaa olla kyllä isompi ikä ja kropan huonompi yleistila perussairauksien vuoksi verrattuna esikoisen odotukseen. ;)

On: Nyt on takana kaksi loistavaa yötä minun mittapuullani. Vessassa käyntien välillä oli pari kertaa jopa 2 tuntia, joten sain oikein nukuttuakin. Lonkatkin on ollut 2 yötä suht kivuttomina. Kädet ja sormet oireilee kivuin, puutumisin ja kankeuksin, mutta onneksi eivät pidä hereillä koko aikaa. Kipeät supistukset ovat eilisestä asti pysyneet poissa. Kivuttomia tulee kyllä jatkuvasti. On ihan ihmeellistä, kun joulukuusta asti on joka päivälle mahtunut säännöllisesti kivuliaita supistuksia, mutta nyt on yhtäkkiä hiljaista. Näinhän se yleensä meneekin. Saanpa ensi viikolla hiukset siistimpään kuntoon, kun vauva köllii vain vatsassa. :LOL: ja sikäli kuin vointi pysyy tällaisena, niin mikäs tässä.

Supistuksia niitä tarvitseville ja jaksua kaikille odotella h-hetkeä!

-Sh ja Milla rv38+1
 
No joo, olivat tosiaan soittaneet tuosta vavu jutusta mulle ja soitin nyt takas, eka rupateltiin ihan mukavia ja sano vaan et onko aikaa torstaina, minä siihen et toki joo niin sittenpä täti päätti ilmoittaa et selvä, minä olen teillä ennen 4 torstaina! :eek: Eipä tuu pikkusen sellanen olo et nyt kytätään tekemisiä.. :snotty: :whistle:
 
Pikaisesti tulin lukemaan ennenkuin ruoka on valmista.
Nyt se on sit meidän kuu!!!

Huomenna menen äitipolille tapaamaan lääkäriä joka kattoo verenpaineen ja sen lääkityksen ja miettii käynnistetäänkö vai ei. Viime viikolla neuvola täti tosiaan kirjoitti lähetteen äitipolille ja sanoi että soittavat pian minulle koska haluavat varmaan tarkistaa tilanteen nopeasti mutta soittoa ei kuulunut. Eilen neuvolassa sanoivat että soitat aamulla sinne ja kysyt lähetteen perään ja josko kohta pääsisin lääkärin juttusille. Tänään tein työtä käskettyään ja ihmetys oli suuri kun lääkäri ei ole vielä edes saanut lähetettä. Sairaalaan lähete oli menny mutta lääkäri ei ole edes vilkaisut sitä ja kyse saattaa kuitenkin olla raskausmyrkytyksestä!!!! No onneksi sain huomiselle aamulle lääkäri ajan mutta tuskin mitään olisi edes tapahtunut jos itse en olisi soittanut... Todella hienoa toimintaa taas kerran...

tsjil 37+3
 
Joo, muistan joskus kuulleeni että pitkä väli raskauksien välillä sais käytännössä kropan toimimaan kuten ensisynnyttäjällä, mutta eipä minua ainakaan sellaisena kohdella eikä edes iän takia muutenkaan erityisesti seurata, eli kaikista "lepsuimmin" on näistä kolmesta mennyt tuon seurannan takia. Pikemminkin katsotaan, et ku aikasemmissakaan ei oo ollu mitään ongelmia, niin tuskimpa tässäkään - vaikka tosiaan väliä reilut 9v ja 40v tuli tosiaan täyteen. Ainut mitä on vähä mietitty on tuo koko tuon kuopuksen takia, mut siinäkin hyydyin sitten tavoitteluyrityksiin - kun oli tarkoitus sanoa, et kyl mä sittenkin haluaisin viel yhden ultran, mut ku ei ketään saa kii... No perjantaina on neuvola pitkästä aikaa, niin pitää jutella siellä.

Jotenki toisaalta on sellainen olo, et tää raskaus on erilainen ku aikaisemmat - ikä varmaan tekee tehtävänsä. En mä aikaisemmissa tässä vaiheessa kuvitellutkaan et vois ruveta syntyyn, mut nyt on juilinu viime päivät siihen tahtiin, et on ruvennu vähä vännäämään, syntyykö kuitenkin ennen täyttä 40 viikkoa... Ja tuo huono olo, joka kyllä useimmiten helpottaa päiväunien jälkeen - niitä tullut melkein joka päivä otettua, tietysti nyt onnistuuki noin isojen lasten kans paremmin. Että vanhuuttako sitten :LOL: .
 
Moi ihanat mammat!

zinazkii ford focus vm.-05, farmari-malli siis joten siinä on takakontissa hyvin tilaa. Meillä tosin vaan se yks hyvin pieni koira ja kohta se ensimmäinen lapsi, ne ainakin mahtuu sinne :)

Loppuraskauden neuvolalääkäri oli tänään. Muutosta tapahtunut edelliseen käyntiin, josta tosin on joku ziljoona vuotta. Aiemmin oli kohdunkaula 4.3cm (ultralla) ja nyt käsikopelolla suurinpiirtein 1cm jäljellä. Kohdunsuu oli tosin vielä "ylhäällä" ja kiinni, joten eiköhän tässä vielä odotella. Ja hyvä vaan jos pari viikkoa vielä menisi :) Mutta piristää kuitenkin tuo muutos, tapahtuuhan siellä kuitenkin asioita! Lääkäri ei osannut sen kummemin arviota antaa että koska syntyy, mutta lupasi että "juuri nyt tai illalla se ei synny". :LOL:
Mulla onkin alkanut tulemaan nyt päivittäin taas harjoitussuppareita, ja ihan levossakin. Osa niistä on kivuliaita (tai no, ei tota särkyä nyt kivuksi voi kuvailla...). Supparit ovat selkeästi voimakkaampia kuin aikaisemmin, maha menee ihan superkivikovaksi. Lääkärin vastaanotollakin supisteli.
Painoa oli tullut se 500g viikossa. Mullahan oli tavoite alle 15kg, ja se varmaan meneeki just siihen rajalle jos jatkuu tasaisena tuo tahti. Kaikki muutkin arvot olivat kunnossa joten oli oikein hyvä käynti.

Hyvä mieli täällä siis!

Supparituulia kaikille sitä tarvitseville :whistle: Mä odottelen teidän vauva-uutisia!

tinysteps 36+2 (35+5)

muoks. Ja AINIIN, meidän kuukausi on vihdoin saapunut!!! :heart: JESS!
toinen muoks. Piti vielä tota edellistä kohdunkaulan pituutta muokata ku muistin väärin, sehän oli ollut 4.3cm vajaa 2kk sitten!
 
Heippa!

Pikaisesti tulin ilmoittelemaan, että täällä lapsivesi lorahtelee, joten siivoamme mieheni kanssa kotia lastenhoitajia varten, syömme kohta vielä pizzaa ja odottelemme supistuksia. Esikoinen alkoi samalla tavalla ja supistukset alkoivat 5 tunnin kuluttua lapsiveden menon alusta.

Esikko myös joutui sairaalassa valohoitoon ja siellä vierähti 6 vrk:ta, joten jos nyt sama juttu, palailen tarinoimaan vasta viikon päästä.

Supparituulia ja jaksuja kaikille tuleville ihanaisille kesäkuisille mammoille :hug:

Lenniina 39+4
 
hellurei! Yhessä koossa ollaan täälläkin ja alkaa tuo potutus nostamaan päätään yhä useammin!

Kiinnittymisestä joku kyseli: Mulla ei oo kukaan kiinnittynyt ollenkaan!! Vielä salissa on pyöritty korkealla ja viimeeksikin käski "rykäistä" ennenkuin alkaa kunnolla ponnistamaan. Siksi kai niin pitkän sitkeää avautuminen... |O

Juhlat juhlittu, kivat juhlat oli ja ihana nähdä ihmisiä mutta ihan työpäivästä kävi! Vielä kun viime viikolla perjantai aamu alkoi sellaisella pölli otassa ololla että vaihdettiinkin huoneiden paikkaa samalla kun imuri lauloi yms... sitten lauantaina mun vanhempien luona siivousta ja leipomista n. 17h verran ja sunnuntaina tuplavalmistuneiden juhlat joissa n.100 vierasta. Tänään pitäis jatkaa kotona paikkojen kuntoon laittoa mutta hyvä kun jaksoin kuopuksen kanssa käydä hammaslääkärissä.

Eilen illalla koitin hetken hieroa nännejä (mikä viimeeksi laittoi lapsivedet menemään) ja yöllä maha oli jännä, tänään maha löysällä ja muutenkin kumman oloinen. Pariin kertaan hieronu vielä nännejä, jos ei laita synnytystä käyntiin niin jospa edes hieman valmistelis paikkoja ettei heinäkuulle asti tarttis mennä!!

Onnea oikein paljon kaikille joilla jo nyytti sylissä!!! :hug: :flower: viime kerran jälkeen olikin syntynyt useammalle vauva. Just äsken sain keitettyä tuttipullon ja tutit ja vielä kun sängyn kävis laittaan valmiiksi ja vaatteet takas lipaston laatikkoon niin kaikki alkais olemaan ok vauvaa varten.

Nyt meen kyllä hetkeksi pitkälleni!

Mammaliini ja pallomaha 37+2 (huomenna neuvola)
 
UhhH!

Seuraava linkki (täysin asiaankuulumaton) on omistettu Lenniinalle tulevaa koitosta siivittämään, kaikille mörökölleille päivää piristämään ja muuten vaan musiikin ystäville...

http://wimp.com/wronggig/
 
Meidän kuu jee jee!!

Meidän pikkukaveri on kiinnittynyt ja on niin alhaalla tosiaan jo ettei päätä tunne.

Olin tänään kaupungilla ja kävin ostamassa henkka maukalta 2 imetysliivit ja 2 imetystoppia lisää, nythän noita taitaa olla jo ihan riittävästi.
Sitten menin poikkeemaan kaverilla kahvilla, jonne tuli eräs toinenkin kaveri parin kk ikäisen vauvan kanssa.
Sitä siinä sitten kanniskelin ja lässyttelin jonkun tovin :D
Oli se vaan hassua pitää vauvaa pitkästä aikaa, kun siskonkin nuorin on jo 5v mitä on viimeksi paaponut.
Apuva kohta se on oma sylissä!

milkei jopas oli rumpalilla meno päällä! Heh!

Tänään vois vielä jeesata miestä, kun meinaa karsia piha puusta alaoksia.
Niitä oksia voiskin kiskoo ees taas ja talon ympäri ihan huvikseen vaan :whistle:

Huomenna se VIKAneuvolalääkäri iiks!

Kiitos mammaliini neuvosta menenpä tästä hieromaan tissejäni :D
 
Vaikken tähän pinoon enää kuulukkaan niin kuitenkin pakko tulla hehkuttamaan johonkin. Meille on tulossa vauva, tämä on kaiken surun keskellä uskomatonta! Kaksi ekaa lasta on saanut alkunsa hoidoilla ja nyt olen raskaana luomusti. Tänään selvisi, että nyt on rv8 ja ultrassa kaikki hyvin. Ei tämä surua poista/ vähennä ja nauttimaan en raskaudesta varmaan missään välissä pysty. Mutta uskomatonta tämä on silti :heart:

Kaikille vauvautuneille hurjasti onnea ja teille jotka vielä "kärvistelette" niin pian pitkä odotus palkitaan! :flower: :heart:
 
mjm
Onnea matkaan Lenniina ja miumiu minunkin puolestani! =)

Tvvo, todella paljon onnea ja superhyperjarrusukat pienelle! :flower: :heart: :hug:

Täytyypä mennä vielä kurkkaamaan tuo milkein linkki... muoks. katottu :D
 
Aivan mieletön juttu, tvvo!! Kiitos, että tulit jakamaan uutisen meidän kanssa :heart:

Nyt kaikki lykky siihen suuntaan, että kaikki menisi hienosti ja pääsisit nauttimaankin hetkittäin masukista.

:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Kiitos kaikille tsempeistä! :)

Ja Lenninalle Täältä kans onnea matkaan! muistaakseni et ole pahemmin ennakoivista oireista puhunut ja nyt yhtäkkiä tapahtuu. Jännää!

tvvo Onnea onnea! vaikuttaa että siellä on sitkeä pikkuinen
:flower:
 
Lenniina: Ihanaa, että h-hetki koittaa sinulle! Tsemppiä ja kunnon supistuksia!

tvvo: Paljon onnea plussasta ja pienestä ihmeestä sydämen alla! :heart: :flower: Toivottavasti raskaus sujuu hyvin. Voimia ja iloa huolen keskelle. :hug:

Milkei: Kiitos linkistä!

Maira: Tsemppiä torstaihin! Josko olisitkin jo synnyttämässä. ;) Googlaamallani sivulla kyllä puhuttiin, että kuukausi ennen laskettua aikaa olisi tuo haastattelu. Mahtanut täti vähän unohtaa... :hug:

tsjil: Onneksi soitit perään. Kurjaa, että lähete tuollalailla makaa ja kun kyse ei ole mistään leikin asiasta. Toivottavasti raskausmyrkytysoireet pysyvät aisoissa. :hug:

Minä taidan saada sen TENS-laitteen vuokralle. Jes!
Huomenna edessä hulina päivä, kun aamupäivällä esikoisen eskariin tutustuminen, päivällä treffit kamujen kanssa yhdellä rannalla automatkan päässä ja iltapäivällä juhlistetaan esikoisen esikouluun siirtymistä hänen kummiensa kanssa. Mukavaa äksöniä. =)
 
siis täh, olin viikko sitten neuvolassa ja totesi että lapsi on tullut vähän alaspäin, ja olin sen itsekkin huomannut, tapahtui meinaan edellis yönä B) nyt olen arvellut että on pompsahtanut takas ylös ku häpyluu taas niin kipiä, niin th totesi että juu niin on :eek:
Kävin äp:lla viikko sitten ku oli epäilys että mahtuuko vaavin pää laskeutumaan ku pitkään on ollut jo liitoskipuja ja häpyluun kipua ym.Totesivat siellä että pitäis mahtua ja ku ne pusas niin sano että hyvin kuulemma tulee alas päin ku painaa.
Nyt siis jo viikoilla 39+6 (huonemma ollaan kypsiä :p )
Onko kellään kokemuksia, eniten jännittää että ku olen hyvin kapea lanteinen ja pieni ihminen että jos hirmusti yli 3kg menee niin mahtuuko ulos, äp:ssä oli 3kg nyt käsikolepo arvio 3,4kg
 
Jokojan lenniina on lähtenyt? :heart:

Mites toi nännihieronta. Ukko kun mielellään sen tekis, mut tekis miel tirvasta kun yrittää. Tissit jotenkin niin herkät. Pyörittelettekö vaan näännejä vai?????

tvvo:lle paljon onnea plussasta :heart: :flower:

Eka päivä kotiäitinä sujui hienosti. Kuopus vetäs reilu 3h päikkärit ja isompi tyyty kattomaan telkkaa, niin sai levätä. Eilisen kaltaset kivut ei onneks oo tullu takasin... Supparit kyl sais tulla :D

Miu Miulle tsempit huomiseen :heart:
 
tvvo:lle paljon onnea plussasta!!
Nyt tarvitaankin paljon jarrusukkia vauvalle ja tehokasta vauvaliimaa lapsiveteen :D
ONNEA ONNEA HIRMUISESTI!!!
Ja Tsemppi halit lähtee täältä myös
:flower: :flower: :flower:
 

Yhteistyössä