~Kesäkuun Kullannuput -10~ Meidän vuoro! <3 72 Kullannuppua syntynyt <3

Täällä sitten illalla ässäilty: ensin siivosin hieman, sitten mentiin saunaan ja oli myös sitä mukavinta ässää. Tuloksena kivuliaimmat supistukset tähän saakka. Yaiks. En tiedä oliko sattuman kauppaa mutta pitää miettiä paljonko uskallan noita harrastella ku viikkoja kuitenkin aika vähän JOS niillä nyt kumminkin ois joku vaikutus muhun... :ashamed: Mene ja tiedä.

Mietin muuten sellaista ku kävin viimeisellä neuvolalääkärikäynnillä eikä se halunnut ottaa streptokokki-b näytettä, koska se oli ollut negatiivinen rv 26, että onkohan toi nyt tae siitä että se vieläkin on negatiivinen...Lääkäri oli sitä mieltä ettei se bakteeri mistään "pomppaa" ku kerran oli nega. Miksi mulla on käsitys että voi "aktivoitua" missä vaiheessa raskautta tahansa? Pitäisikö tota testiä vielä vaatia? Osaako joku valistaa mua :whistle:

tinysteps 36+4 (36+0)
 
Onnea todella paljon vauvaantuneille :heart:
Lenniina:lle voimia ja jaksamisia. Itsekkin muistan muuton ja samalla olin työharjottelussa viikot oli jotain 34-35 ja oli rankkaa.

Streptokokki-b näytteestä, miulla otettiin vasta nytte se ja th sanoi ett normaalisti otaan loppuraskaudessa. Ett kannattaa varmaa kysästä uudestaa th:lta.

Itse myös olen miettinyt miten noiden tuttien ja tuttipullojen keittäminen. Omistan huikeat kolme tuttia ja yhden tuttipullon. Kannattais vissiin hankkia lisää? Ja autuaan tietämättömänä voiko heti vastasyntyneelle antaa tuttia? Itse haluaisin imetystä kokeilla, mutta saapi nähä onnistuuko (epäilen vahvasti). Ja rintapumpun ajattelin hankkia vasta kun tulen sairaalasta jos tarvetta.

Eilen oli kämpän suursiivous ennen kun ensi tiistaina lähden sairaalaan. Joo o, mies tuli kotiin ja ei uskaltanut sanoa sanaakaan, kun kuulema olin niin kiukkuisen näköinen. Noh vähemmästäki yrittää tän mahan kanssa siivota ja kontata lattioilla ja tuntuu ettei mitään saa aikaiseks. Noh nyt on kumminkin uus sohva olohuonees, ja kämppä siivottu. :) *ylpeä itsestään*

Jaa kuten huomaatte yö ei mennyt aivan suunnitelmien mukaisesti. Jälleen kerran ei väsytä yhtään ja mies lähti jo töihin. Muuten vois ruveta leipomaan, mut siitä lähtee oma mekkalansa niin rivarinaapurit eivät taida oikein tykätä. Viime yö oli muutenkin kummallinen, näin unia tulevasta sektiosta ja sairaalaolosta, ahdistavaa. Ja sitten kaiken kruunaa erittäin kipeät supistukset, kesti melkein pari tuntia. Mies oli ihan hädissään ja todella sulonen kun yritti helpottaa miun oloa.
Itsekkin alan olemaan erittäin helpottunut kun tiedän, että saan masuasukin pois yksiöstään ja syliin. Vaikka pelkään, että jossain vaihees ajattelee, ett vois hää siel masus viel olla. Mutta tää raskaus alkaa riittämään myös täällä, ja olen ikionnellinen ettei tarvi helteitä kestää raskaana :)

Aamun jatkoja teille :heart:

-Anna ja vauvanen rv 38+2 tj5
 
panicroomille onnea prinsessasta :heart:

On. paineet ollu taas kohollaan pari päivää :kieh: Aamusin naama kun pullataikina... täytyy vissiin pissa käydä tarkistamassa tk:ssa :kieh: Yöllä heräsin hirveeseen päänsärkyyn ja sai ravata vessassa 5krt. Ei varmaan ainakaan helpottanu asiaan. Särkylääkkeen otin ja aamulla taas heräsin särkyyn :kieh:

Täällä myös ilonen, ettei pahimmat helteet tuu enää ison mahan kanssa. Tosin jälkivuodot on myös inhottavat kuumalla, mutta ei voi mitään. Yritetään nauttia..

Pulloja ja tutteja pitäis keittää se muutama minuutti. Ensin hyvä tiskaus ja sit keittämään. Meillä hommattiin pulloja kuopukselle, mutta kertaakaan ei tarvittu. Esikoinen oli pelkällä pullolla. Tuttia en ota laitokselle mukaan, muistaakseni siellä on jos tarvii, haluaa? Hyvin voi jo keittää pullot ja tutit, ei ne siitä kerkeä likaantumaan. Ja voihan ne huuhtasta ennen käyttöä jos siltä tuntuu.

tupajumi ja keijo 37+3
 
Onnea nan-nan-naalle ja panicroomille vauveleista! :heart: :flower:

Tänään neuvolatädin luo viimeistä kertaa yhdessä paketissa, kun sanoi viimeksi et jos tänne asti mennään, niin kirjoittaa lähetteen ä-polille kun oli noita raskausmyrkytysoireitakin. :/
Lähtöä synnyttämään olen tehnyt kyllä eilisen ja viime yön supistusten kanssa, mutta kun ovat vaan niin epäsäännöllisiä ja loppuvat aina välillä, niin ei siitä mitään valmista ole vielä syntynyt.
Suolikin on toiminut vilkkaasti eli ollut ripulilla myös parina päivänä, mikä ennakoi synnytystä neuvolatädinkin mukaan... mutta miksei siis mitään tapahdu?! :headwall:

Pullojen keitosta vielä... en ole keitellyt, kun olen halukas kokeilemaan imetystä... jos vaikka lähtisi paremmin käyntiin mitä esikoisen kanssa. Ja jos ei luonnistu, niin äkkiäkös niitä nyt muutamat siitä keittää. :D

garden ja edelleen "eräpäivästä myöhästynyt" reiska 40+5
 
Huomenta mamit ja masut / nyytit!

Paljon onnea Nan-nan-naa ja Panicroom tyttäristä :flower: :flower:

Onnea, vauvaliimaa ja voimia tvvo:lle. Kiva kun kävit kertomassa uutiset :hug:

Miten ihmeessä te jaksatte?! Kaikenlaista inssiajoja, remontteja, opiskeluja ja muuttoja ihan viimeisillä viikoilla. Hatunnosto kaikille, jotka kykenee moisiin suorituksiin. Musta tuntuu, että väsähdän jo ihan normi kauppareissulla ja puolen tunnin kävelylenkillä :ashamed:

Täällä oli taas levoton yö, mutta ei mitään uutta oikeastaan. En tiedä mihin solmuun tuo jättis itsensä vetää, kun välillä tuntuu, että tuolla masussa on pelkkiä polvia ja kyynärpäitä... luiseva tyyppi :)

TJ10
 
Onnea nan-nan-naalle ja panicroomille vauvoista! :flower: :heart:

Tänne ei mitään uutta, ei supistuksia ei mitään. Tänään pesen ikkunat ja muutenkin siivoilen, jospa sais ajatukset pois vauvasta ja synnytyksestä...

Minä olen keittänyt pari tuttia valmiiksi, meillä molemmat lapset on sitä syöneet alusta saakka, saa nähä miten käy kolmosen kanssa. Pulloja en ole keittänyt, keitän sitten kun tullaan vaavin kanssa kotiin jos tarvii. Rintapumpun meinaan keittää valmiiksi, sitä olen molempien aikana tarvinnut heti kun on kotiin päästy, maito noussut kunnolla ja vauva ei tarvi vielä semmoista ruokamäärää, joten olen pakastanut maitoa.
Maha tuntuu tosiaan olevan täynnä vauvaa, saa nähä mikä jättiläinen sieltä tulee... :eek:

vaahtera 37+0 poks poks!
 
oikein paljon onnea kaikille nyytin saaneille! :flower: :heart:

hullua ajatella että meidän vauveli on "jo" kolme viikkoa. tässä taas tuoretta kuvaa pojasta =)



saa nähdä millon saadaan poika kotiin. lisähappea tarvitsee edelleen pienellä virtauksella. välillä jaksaa syödä ateriat kokonaan pullosta ja ollaan imettämistäkin kokeiltu. herralla ei vain meinaa kärsivällisyys riittää kun on tottunut helpompaan tapaan. ja nopeasti vielä väsyykin imettämisen yhteydessä. muuten on vointi ok. painoakin tällä hetkellä n. 3300g =)

esikoispoika odottaa jo kovasti että pikkuveli tulisi kotiin. tyttö ei ole mitenkään noteerannut asiaa ja ei hän varmaan vielä ymmärrä että kotiin tulee kohta pieni vauva.

tsemppiä ja jaksamisia kaikille kärvistelijöille! :hug:

emmmaa ja pikku prinssi 22päivää
 
Emmaaa aivan mainio kuva! Toivottavasti imetys alkaa sutviintua ja saatte pikkuisen kotiin pian!

Neuvolasta kotiuduttu, eipä ollut tosiaan kummempia muutoksia. En jaksa tarkkoja arvoja kirjata nyt kun ei ole mitään mainittavaa. |O Painokin pysytellyt ihme kyllä samoissa viimeiset 4 viikkoa. Varattiin uus ja viimeinen aika viikon päähän, ja sen jälkeen jos ei edelleenkään vauva syntynyt niin 41+5 tosiaan äippäpolille. Viimeistään 42+0 sitten kuulemma käynnistetään täälläpäin, jos ei ennen sitä ole tullut ulos.
Tällä viikolla sieltä tuskin ainakaan tullaan ulos, ei näyttäis vauvalla olevan kiire..

garden toivotaan että siellä alkais vihdoin tapahtua!

Lenniinalla tosiaan jo varmaan pikkuinen sylissä!

Salma ja Sintti 39+5
 
Tällä kertaa pikkuprinsessoita, onnea :flower: !

Mä oon hankkinut niin rintapumpun (Avensis, suosittelen ehdottomasti merkkiä, esikoisella kokeilin Ainun ja se oli suoraan sanoen hankala), tuttipulloja kuin tutteja. Ja otan tutteja mukaan jo laitokselle, eli yritän opettaa tämänkin syömään sitä - toisin kuin esikoisella, jolle olin myös hupitutti ja katselin kateellisina niitä äitejä, jotka pystyi vauvan kanssa jossain liikkumaankin eli vauva viihtyi edes hetken vaunuissa hereillä... Rintapumppu ja pulloja sitä varten, että mulla on ollut aiemminkin tuota "liikatuotantoa" ja saanut noita rintatulehduksia muutenkin. Lisäksi yritän pitää yllä sitäkin, että kelpuuttaa pullon tarvittaessa - omaa maitoa kun pakastaa, niin seuraavan vuoden aikana voi päästä edes joskus jumppaan tai muualle ilman vauvaa. Kamala äitikö :ashamed: , mutta kyllä mä haluan joskus päästä edes pariksi tunniksi jonnekin niin että isä hoitaa vauvaa... Niin, eli vaikka usein varotellaan tuteista ja pulloista, jostain syystä tuttavapiiriin ei ole kertynyt yhtään, joka olisi hylkinyt rintaa - sen sijaan noita, jotka ei kelpuuta millään tilapäisesti pulloakaan on aika paljon, jopa oma kokemus.

Ja tosiaan, aivan ihania uutisia tvvo, monta kertaa oletkin ollut mielessäni :hug: .
 
Salmander olen kuullut että punaviinin juonti auttaisi lapsen ulos saamisessa, en tiedä vaan onko hieman arveluttava keino?!

Ajattelin tutit keitellä vasta synnytyksen jälkeen. Tästä kun ei tiedä kauan joutuu vielä odottelemaan. Kipeistä supistuksista huolimatta muutosta alapään tilanteeseen ei juurikaan ole tullut :kieh:

Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville!
 
Tvvo: Onnea aivan hirmuisesti :heart: Liikutuksen kyyneleet nousi silmiin. Paljon enkeleitä vauvalle. Varmasti kaikki menee tällä kertaa hyvin, vaikka onkin selvää ettet pysty raskaudesta nauttimaan.
Paljon onnea vauvautuneille :flower:
Täällä edelleen kaikki sujuu hyvin, paitsi tuo imetys edelleen vähän takkuaa. Tai siis tytöllä kestää hirmuisen kauan syödä, kun torkkuu välillä rinnalla. Pulloon olen edelleenkin lypsänyt ja siitä antanut tarvittaessa ja jossain liikenteessä jos ollaan niin annan suosiolla pullosta. Illat olenkin sitten linnottautuneena sohvan nurkkaan neiti tissillä. Ihanaahan se on, mut esikoisellekin haluan aikaa antaa, ei tunnu kivalta vastata jatkuvasti että "odota hetki, sisko syö ensin" :( Poika ei onneksi ole tullut mustasukkaiseksi, kovasti haluaa halailla ja pussailla siskoa ja vähän väliä sanoo että sisko on ihana :heart: Osaks tuo iltasyöminen on kyllä varmaan läheisyyden tankkausta, koska välillä tuo pulauttaa ja sit kuitenkin haluaa lisää tissiä.. Tyttö on kyllä aivan täydellinen ihanuus :heart: Yöt menee aivan loistavasti, yhdeksän aikaan vien nukkumaan, nukkuu 6,5-7,5 tuntia inahtamatta ja sit herää syömään ja jatkaa unia 8-9 asti. 10-11 aikaan laitan ulos vaunuihin nukkumaan ja siellä nukkuu monta tuntia. Yhtenä päivänä kävin herättämässä kun oli nukkunut jo 5 tuntia ja tuleva kummitäti oli kylässä ja odotteli että näkee prinsessan. Neuvola meillä on 14.päivä, mielenkiinnolla odotan miten tyttö on kasvanu, posket on ainakin pyöristyneet :)

-minttu ja Elsi 3vkoa 2 pvää
 
emmaa ihana kuva :heart:

Paineet oikeesti koholla. Jos vielä iltapäivällä koholla, niin sitten polille käymään :kieh: No mitähän se hyödyttää, kun ei siellä vielä kuitenkaan mitään asialle tehdä. Lepo ei kotona onnistu, sairaalaan en halua. Kaipa ne sitten alottaa painelääkkeet. Pissatikkuja sain kotiin ja mun mielestä prot. on heikko +. enemmän vihreä kun keltanen se liuskan neliö. Terkka kuitenkin laitto et -. Jos tarttee sairaalaan iltapäivällä, niin alan kyllä kitisemään käynnistystä, vaikkei ne siihen kyllä kuitenkaan... ennenkun paineet on reippaasti yli 100 ja pissat väh. ++.

Nyt ruuan laittoon ja sitten kuopus maate, ja esikoinen telkan eteen. Jalat ylös ja lepoon. Katsotaan sitten =)
 
Marjukka82, mä mietin et onko sitten tuossa ajatuksena punaviinin tanniinit (jotka pistää mulla ainaki mahan helposti kuralle), kun alkoholihan sinänsä vähentää supistuksia? Mun äidille oli juotettu aikoinaan sairaalassa joka ilta konjakkia, kun mä olin tulla liian aikaisin :whistle: - niin ne ajat muuttuvat, nykyisin ei taideta moisia konsteja harkitakaan :/ .

Mulla tehnyt muuten viime päivinä ihan hirveästi mieli olutta tai kylmää valkoviiniä, kai jotenkin psyykeki sanoo, et kohta se on mahdollista - jos pitäis olla ilman toiset 8kk, niin varmaan sekin onnistuis ;) .
 
Jälleen onnittelut vauvan saaneille!! :flower: :heart:

Ja tvvo:lle myös onnea ja tsemppiä matkaan!

Täällä ollaan edelleen yhdessä koossa. Supistelut jatkuu samaan rataan, välillä tulee pari hassua kipeää supistusta, mutta siinä se. Napakoita mutta kivuttomia vähän enemmän. Vauvan takapuoli tuntuu olevan ihan kiinni oikealla kylkiluissa, kumartuminen on ikävää sen takia. Ja tosi kipeetä teki eilen illalla, ku piti jonku jumppatuokion, liikkeet sattu jokapuolelle. Vihlaisuja ja painetta on kyllä alapäässä, että tuo kuitenkin hitusen on alaspäin painunu. Edellinen ei laskeutunu, ku vasta synnytyksen aikana.

Mulla on pari päivää ollu kauhee päänsärky. Alko jo keskiviikkona, yölläkin heräsin hirveeseen särkyyn ja vielä eilisenki kesti. Ja ku nuo Panadolit ei juuri auta mun migreeniin, eikä migreenilääkkeitä saa nyt syödä. Melkein raskauksien aikana on päänsäryt pysyny suurimmilta osin pois. Ja onneks eilisen aikana sit helpotti, vaikka melkeen koko päivän huilasin. Eskariin vaan käytiin tutustumassa eilen tytön kans.

Pullojen keittämisestä ja rintapumpusta: Mä hommasin rintapumpun jo aikaa sitte valmiiksi. Koska edellisistä sitä on tarvinu melkein samantien ku on kotiin päässy, eli maitoa on riittäny. Ja eipä sitä siinä vaiheessa jaksa alkaa noita miettiä. Aikasemmin mulla on ollu Ainun pumppu, mikä on kyllä toiminu hyvin. Mutta nyt ostin Aventin, kun sitä on niin kehuttu. Ja kaikki tutit, pullot ja pumpun oon jo keittäny valmiiks. Jos niitä sattuuki ekana iltana kotona tarviin, ni ei tosiaankaan jaksa mitään keittelypuuhia siinä vaiheessa enää alkaa. Eli siis ensin tiskaus ja sitte ihan kattilassa reilussa vedessä keitetään 5min. Eiköhän nuo puhtaana pysy, ku ovat kiinni, eikä auota.

Imetyksestä oon aika samoilla linjoilla Pulinapadan kanssa. Eli aion imettää kyllä, mutta totuttaa vauvan myös "hätätilanteessa" pulloon. Meillä tuo kuopus oli kans semmonen, ettei pullo meinannu kelvata ollenkaan. Ja olipa siinä sitten kiva käydä asioilla, hammaslääkärissä tai jossain, ku ei kukaan muu saanu vauvaa syömään. Kotiin tullessa huusi sitte nälkäänsä. No, lopulta kelpas sitte Mamin se isompi pullo (olikohan Ultivent nimeltään), jossa siis se levee tutti. Muistutti kai enempi rintaa se imuote siinä. Nytkin on mulla pullot Mamin tai Aventin (jossa myös leveämpi tuttiosa).

Huomenna olis neuvola, ja toivon mukaan viimenen yksin =) No, saa nähä.. Ja huomenna illalla olis myös ekaluokkalaisen kevätjuhla, sitte saiski syntyä. Lapsiaki on jo varoteltu, että jos sattuu joku aamu niin, ettei ookaan äitiä ja isiä kotona, ku heräävät, ni sitte ollaan synnyttämässä. Ja että siinä tapauksessa sitte Mamma (eli mun äiti) on täällä niitten kans.


Tillintallin ja Pallero 39+4
 
nan-nan-naalle ja Panicroomille onnittelut :flower: :flower:

tvvo:lle
hurjasti onnea matkaan. :flower:

lenniina taitaa jo nyytti olla kainalossa??

meillä elmeri on jo 2 viikkoa mihin tämä aika on mennyt?? siis ihan hurjan nopeesti mennyt aika elmun kanssa vaunuiltu joka päivä ja kylvetettykin =)

vähän kyllä mietityttää tuo imettäminen että tuleekohan sieltä maitoo riittävästi elmukin kun on niin iso ja noi rinnat on välistä ihan rusinat kyllä elmu syö et kai toistaseks ihan tyytyväinen mutta tarttee nyt kattella joutuuko tässä pian korviketta antaan.
edellisissä kun sitä maitoo on tullut ja olleet ihan kovat pallot että saanut ylimääräisiä lypsää poiskin joko pumpulla tai käsin lavuaariin mutta nyt ei kyllä oo tarvinnut.

muuten mennyt hyvin eikä mustasukkasuutta oo ollut toistaseks hauskinta on että luulin että meidän vanhin tyttö 8½v olis innokas hoitamaan ja auttaan mutta ei.. ei oo keraakaan ollut avuks kun sitten taas meidän 4 ja 6v pojat oikein tappelee ketä saa viedä kakkavaipan roskiin =) tai hakeen tutin tai mitä millonkin..
eilen sit toinen loukkaantu kun ei saanu kylpylämpömittaria pitää vedessä kauhee huuto sen jälkeen..
 
:heart: :heart: Onnittelut kaikille oman pikkukäärönsä saaneille :heart: :heart:
:hug: Ja tsemppiä laitokselle pääsyä odottaville :hug:
:heart: :heart: tvvo ONNEA! :heart: :heart:

Tänään oli viimeinen neuvola =) Lähtölaskenta on siis alkanut. Vielä hiipii mieleen mahdollisuus luomulähdöstä! Toissayö tuli valvottua, kun takapuoli puutui ja tuntui häntäluussa kivuliaalta... Heppulihan se päätänsä oli lähtökuoppiin asetellut! Ajattelin jo ettei laskeudukkaan, koska osa vauvoistani on laskeutunut vasta laitoksella. Nyt vain toivoa, että puskisi paikat auki :headwall: :LOL:

Milkei Ihanat pöllöt saapuivat koristamaan vaunuja, suurkiitokset!

Oliivitar ja Heppuli 37+6
 
Mairalle kiitoksia uudesta pinosta, meidän kuu, vihdoinkin :heart:

Lumihiutale-82 onnea tytöstä ja toivottavasti paineet tippuu normaaleiksi pian.

Pikkuapinalle onnea pojasta :flower:

Tervetuloa Tupuhupuna :wave:

Miumiu83:n ja Lenniinan vauvauutisia odotellessa..

Tvvo: Ihana uutinen, onnea ja tarrasukkia kovasti :heart: :heart:

Nan-Nan-Naa onnea pikku-neidistä :flower:

Tupajumi: Tsemppiä uhmiksen kanssa! Täällä kanssa esikoisen perhepäivähoito loppui maanantaina ja kyllä tuo 2,5 v osaa olla rasittava joskus.. turhankin usein..

Tsjil: Tsemppiä tötsien kanssa, viime raskaudessa tuli tutuksi tuo puuha.. tosin sairaalasta käsin.

Onnea Panicoom Venla-tyttösestä :heart:

Emmmaa: suloinen kuva pienestä prinssistä!

Pullojen ja tuttien keittämisestä: 5 min olen keitellyt, esikoisen kanssa keitin joka käyttökerran jälkeen, tiedä tämän uuden kanssa sitten, kun ei ole keskonen. Olen jo pessyt ja keittänyt pullot ja tutit, kun pitää korkit päällä niin ei ne siitä pääse likaantumaan. Tuteissakin on ne kotelot joissa pysyy "steriilinä".

Minullakin on vakaa tahto alkaa imettämään enkä toivottavasti joudu tämän kohdalla pumppaamaan alkuun maitoa muuten kun pakkaseen.Vaahtera-82 mainitsikin, että maitoa yleensä tulee aluksi yli vauvan tarpeen ja hyvä saada jo silloin pakkaseen. Esikoisesta aloitin pelaamisen jo aika aikaisessa vaiheessa ja oli hyvä että mies sai syötettyä jos nälkä iski treenien aikana. Pumpattua maitoa on aina hyvä olla, jotta pääsee liikenteeseen tarvittaessa ilman vauvaa eikä heti tule paniikkia, että nyt toinen on siellä nälissään. No tilanteen ja vauvan mukaan, liian usein ne hyvät suunnitelmat sitten menee mönkään :snotty:

Täällä oli neuvola tänään eikä mitään uutta auringon alla. Ens viikolla uudestaan. Nyt on sentäs jotain alkanut tapahtua, vähäistä limaa pongattu sekä aamuyöstä menkkamaista jomottelua..jess!! No, täältä kun lukee niin monella semmoista onkin ollut tuloksettomana jo kauan. Toiveissa olisi silti, että lähtisi käynnistymään itsekseen. Lauantaina olis vielä ylppärit, huh, vaateongelma tulee olemaan melkoinen, enää ei viitsi kyllä mitään uutta ostaa.

Aurinkoista päivää

Unna ja Nuuk 39+2
 
Nan-nan-naa: Paljon onnea tytön syntymän johdosta! :flower: :heart:

Panicroom: Paljon onnea tytön syntymän johdosta! :flower: :heart:

Jane: Turvotus on tosiaankin inhottavaa. Olikos sinulla paineet korkealla vai ns. vain tuota turvotusta? Tsemppiä! :hug:

Jatkan pian. Tuli vieraita. :)
 
syyshortensia Oli ne paineetkin koholla.
Mutta kun pissassa ei ollu proteiineja ja mulla ei oo särkenyt päätä, tai ollu muita myrkytyksen oireita niin normaalisti elämä jatkuu.

Lääkäri muuten sanoi että nykyään ei enää turvotusta katsota raskausmyrkytyksen oireeksi!

Aamulla ei tahtonut netti pelittää, niin keittelin sitten tutit ja pullot valmiiksi!

Täällä jyrisee ukkonen ja toi yks koira sinkoilee pitkin kämppää.
Pelkää meinaan ukkosta kamalasti.
Pitää vaan koittaa ite olla rauhallinen ja duunailla kaikkee ihan normaalisti...
Kauheeta kattoo kun yks sinkoilee häntä koipien välissä, tärisee ja läähättää voi pientä :|

Ja nyt on keksittävä jotain ruokaa, kun mies on tulossa jo kotiin!
 
Jo vain, vavu-haastis ohitte..Ei se ollu niin paha kun aattelin, lienee vaan nää raskausajan hormonit laittaa kuvittelee pahinta tms..Täti istu täällä puolisen tuntia ja kyseli vaan vähän siitä et miten on perhe ottanu tiedon vauvasta, pelottaako mua itteeni jotkut asiat ja kuinka raskaus on menny jne..Eli ihan lepposaa keskustelua.. :)

Jes, äitin kanssa soiteltiin ja se lupas tulla ens viikolla tänne pariks päiväks, mä saan kirppis seuraa! :D En oo kovin enää uskaltanu itekseni liikkua täältä neljän seinän sisältä, niin aivan mahtavaa kun tietää et ens viikolla on sit jotain muutaki tekemistä.. :)

Jane
Ei täälläkää reagoida mitenkää jos on pelkkää turvotusta, kuuluu asiaan, mut sit jos alkaa olee proteiinia pissas tai paineet kohoaa taivaisiin niin sit aletaan seuraamaan, tosin proteiiniakin pitää olla parin plussan verran ja useammin kun kerran..Toivottavasti sun turvotukset laskee.. :hug:

Mutta joo, muuten tänne ei mitään uutta kuulu, emppu polskuttelee mahassa niinku aina ennenkin, mahaa kovettelee aika usein, mutta kipeitä suppareita ei tuu kun maks.pari päivässä, joten ei tässä tartte hengitystä pidellä synnyttämään lähdön suhteen, oikeestaan ihan hyvä vaan jos pysyy kyydissä ens viikon loppuun asti ainakin, isännällä olis firman saunailta lauantaina, mihin aattelin sen päästää niin et voi ottaa pari oluttakin ja se äit tosiaan tulee ens viikolla.. :)

Mutta voikaa oikein hyvin! :hug:

Maira ja emppu 39+2

Muoks. Voi jessus että mua alko yhtäkkiä väsyttää, mä oon ilmeisesti ressannu oikein urakalla tota th.n käyntiä...Nyt tuntuu et nukahdan just pystyyn...
 
Polilla käyty. Paineet koholla, toksemialabrat kunnossa. Jotain hyvää sentään, kohdunsuu 3cm auki B)

viikon päästä uus kontrolli ja labrat, jotta näkee onko kehittämässä myrkytystä.

Ehkäpä sitä mukavinta S:ää kokeillaan illalla kuitenkin, jos se vaik antais synnytyssysäyksen :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja tinysteps:
Täällä sitten illalla ässäilty: ensin siivosin hieman, sitten mentiin saunaan ja oli myös sitä mukavinta ässää. Tuloksena kivuliaimmat supistukset tähän saakka. Yaiks. En tiedä oliko sattuman kauppaa mutta pitää miettiä paljonko uskallan noita harrastella ku viikkoja kuitenkin aika vähän JOS niillä nyt kumminkin ois joku vaikutus muhun... :ashamed: Mene ja tiedä.

Mietin muuten sellaista ku kävin viimeisellä neuvolalääkärikäynnillä eikä se halunnut ottaa streptokokki-b näytettä, koska se oli ollut negatiivinen rv 26, että onkohan toi nyt tae siitä että se vieläkin on negatiivinen...Lääkäri oli sitä mieltä ettei se bakteeri mistään "pomppaa" ku kerran oli nega. Miksi mulla on käsitys että voi "aktivoitua" missä vaiheessa raskautta tahansa? Pitäisikö tota testiä vielä vaatia? Osaako joku valistaa mua :whistle:

tinysteps 36+4 (36+0)

Tineytips
EI TODELLAKAAN ole mikään tae, että keskiraskaudessa nega, ettei nyt olisi positiivinen!!!
Mulla ollut ed. kolmessa raskausessa nega alkuraskaudessa ja lopussa positiivinen!
Nyt täällä oysin alueella sellainen käytäntö, että otetaan VAIN noin3viikkoa ennen la:ta tuo näyte että on sitten ajanmukainen synnytyksessä!
Tai jos oireita niin otetaan muulloinkin ja hoidetaan antibiootilla VAIN jos oireilee tai ennenaikaisen synnytyksen vaara.
Tuota streptokokkia on siis jokaisella jonkinverran omassa elimistössä, eli kuuluu normaaliin emättimen bakteeri kantaan, joten voi aktivoitua(kasvaa/muuttua näyte positiiviseksi) missä vaiheessa raskautta tahansa!
 

Yhteistyössä