**Kesäkuun kullanmurut 2014** Marraskuussa

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Ja peukkuja niille, kenellä se on edessä!

Ite meen huomenna kolmannen kerran jo ultraan noiden mun vuotelujen takia ja kyllä se vaan taas jännittää, että onko heppu kunnossa ja kotona! <3

_miikku_ ja vauva 9+0

Sydänx3 jaksamisia.

Omat jaksamisen rasitteet ovat ihan eri mittaluokassa, mutta viides viikko alkaa edelleen öllötyksen ja karmaisevan väsymyksen vallassa. Ei varmaan tarvi kertoa, että masentaa... Ajatus saikusta pyörii jatkuvasti mielessä, mutta haluaisin jaksaa ultraan saakka. Kaksi viikkoa vain tuntuu täysin mahdottomalta. Katsotaan mitä huominen tuo.

Tänään oli muuten seulan verikoe. Kylläpä jännitti kun oli muutenkin huono ja heikko olo. Onneksi suoni löytyi ronklaamatta eikä enempää elvytystä tarvittu. Viisi putkea jäi labraan vietäväksi. Toivottavasti näyttää hyvältä. Jaahas tämän ponnistuksen jälkeen täytyy taas vajota takaisin koomaan :D

NancyC ja alien bebe 10+0

Viimeksi muokattu:
Moikka!
Kaksi viikkoa sitten plussasin ja nyt vasta sain rekisteröityä itteni tänne! En tiedä miksi se ei puhelimen kautta onnistunut, siksi venähti näin pitkäksi... Mutta täällä ollaan :) Teidän kirjoitteluja olen kyllä seurannut :)

Nyt olen siis 6+0, tähän mennessä ei mitään kummempia oireita. Pissaamisen tarve on kyllä lisääntynyt ja nyt on alkanut aivan mieletön väsymys!! Luulempa että tässä taitaa vielä pieni flunssan poikanen pukata päälle :( Ei huonoa oloa eikä kuvotusta. Huomenna ajattelin soittaa varhaisultra-ajan, jotta saa varmistuksen että sykkiikö tuolla pieni sydän vai ei <3 Ehkä tämä epätietoisuus kuuluu asiaan...

Ainiin, ja minut saa lisätä listaan :)

30.6/ NANNULIINI-/27v./1./TYKS

• Tykkää
Reactions: .nenna.
Mulle iaki hirvee huoli tänä aamuna :( rinnat ei olekaa enää yhtä kipeät ku aiemmin,rupesin miettimää noita tuulimunia ja km :( se siitä ressittömyydestä.. Mulla kaks aiempaa raskautta ollu aika oireettomat,mutta.. No luojan kiitos tortaihin asti enää odotettavaa..

anteeksi nyt aamutilitys :( olo on surkea..

Terveisiä ultrasta! Kaikki on edelleen vallan mainiosti ja heppu alkaa näyttää jo vauvalta! :D Siellä hän liikuskeli ja nyökytteli jo! :eek: Ihan uskomatonta. Pituutta huimat 2.18cm! Mittojen mukaan viikkoja 8+6, mutta menen edelleen omien laskujen ja vu:n mukaan 9+1 :) Katsotaan sitten myöhemmin, jos tuo johonkin suuntaan muuttuu vielä :)

Surusilmät, tsemppiä tulevaan ja tervemenoa! :)

Pikkupeikko, multa hävis kans melkein kaikki oireet tossa pari viikkoa sitten, jäljellä vielä hetkittäinen kuvotus.

Tervetuloa uusille! <3

_Miikku_ ja vauva 9+1

• Tykkää
Reactions: eltsu81
Pahoittelut suru-uutisia saaneille! :hug:

(.)Meillä oli eilen ensimmäinen neuvola. Täytettiin papereita sekä tehtiin perusjutut: pituus, paino, hemoglobiini yms. Ei kuunneltu sydänääniä, vaikka esikoisen aikana ensimmäisessä neuvolassa kuunneltiin. Höh! :( Ensi viikolla sitten lääkärineuvola... seuraava neuvolakäynti onkin tammikuun alussa, mutta sitä ennen tietty np-ultra PHKS:ssa. :)

Voi Surusilmät, toivotaan parasta.

Pikkupeikko85 täällä kanssa panikoitu kun rinnat ei enään niin arista, nännit kyllä jonkin verran muttei lähellekään niin paljon kuin ennen! Oi kun äkkiä menisi aika ja tulisi ultran aika. Paha olo kyllä vaivaa ja siihen tässä tuudittaudun. Vaikka ei tää monta viikkoa kestänyt kammokrapula niin herkkua ole :/ ja mikään ei auta ja silmissä sumenee tuon tuosta. Ja vieläkin räkäisyys jatkuu, öisin herään aivastelemaan :D
Vatsa alkaa pömpöttää ja turpoaa jo aikalailla, ei edes aamuisin saa vatsaa vedettyä sisään :D mies on kauhuissaan että mihin minuun mahtuu 3,5 kiloinen vauva, olen kyllä aika pieni mutta ehkä se sinne mahtuu :D

Nannenen ja pieni 9+2 huih on se aika aika nopeasti mennyt ja näin "pitkällä" jo.

Heipsan, töissä yht`äkkiä holahti verta housuihin, menin aivan paniikkiin ja soitin nopeasti terkalle joka antoi ajan sopivasti heti kun töistä lähdin. Ultrassa oli lääkäri näkevinään sykkeen ja samoin minä, kohdunsuu oli kiinni ja kohtu normaali, eli miksi vuotaa jäi epäselväksi. Mutta nyt peloissani ja epävarmana odotelen että tapahtuuko muutosta olossa, jos enemmän alkaa vuotamaan, sitten heti päivystykseen. Mutta näillä tiedoilla mennään, en edelleenkään ole varma viikoista..

Sanna-M..

Surusilmät paljon sulla piti olla rv? Ja näkykö mitää kohdussa? Kuulostaa samalle kun täälläkin tilanne..

Kiitos oire lohdutuksista <3 mä niin toivon nyt vaan parasta.. Maha ja selkäki jomottelee, mut tässähä rupee menkkojen aikakin olee,et liekö sitä ja selkä on kyllä muutenki kipeänä ollu.. En kirvestä nyt heitä kaivoon ellei verta ala lorisee enne torstaita..

On se vaan tää raskausaika toisaalta kamalaa :( hirveä huoli ja sit tää oman kropan kuuntelu liiallisuuksiinki :( mulla vielä loppu raakaua jännitetää meneekö kaikki hyvi ku on näitä enneaikasuua riakiä,aydän hommelia jne..

Pahoittelut huonoja uutisia saaneille :hug: surusilmät, toivotaan, että syke vielä löytyy :heart:

Neukku-lääkäri oli meillä tänään. Kätilöopiskelija löysi sydänäänet ja lääkäri näytti myöskin kuvaa todella vilkkaasta kaverista, yritti karata kuvasta ja huito minkä kerkes :) <3 Helpottunut ja toisaalta kauhistunu olo, jumankeuta miullon elävä kaveri kohdussa! Meille tulee ihan aikuisten oikeesti vauva! :D
Mies meinas pyörtyy sitä ultrakuvaa katellessa, jännitti niin kovasti. Voi olla että mutsi lähtee synnytykseen tueks , ei taida miehestä olla siellä apua :D

Heipä hei kaikille pitkästä aikaa!

En ole ehtinyt kirjoittelemaan enkä päivittelemään palstaa viikkoon, mutta nyt homma hoidettu.

Huomasin, että seuraavat odottajat eivät ole ilmoittaneet laskettua aikaansa:

giraffe / 27 / 4. lapsi / la ei hajua / kotona
werrer / 30 / 2. lapsi / ?

Lisäksi toiveeni olisi, että kun teette päivityksiä, niin ne laitettaisiin punaisella päivitystekstit ja lisäksi laittaisitte lasketun aikanne päivityksen yhteyteen vaikka sulkuihin. Helpottaa nimimerkin etsimistä listassa. Meitä kun on jo 84 :D

Musta on hurjaa, että tuolla on jo heinäkuisten lista! Tai että me ei olla enää mitään ihan ihan alkuraskausodottajia (ainakaan me kesäkuun alun odottajat).

Mä oon tällä hetkellä ihan superonnellinen, koska mun pahoinvointi on loppunut. Tai ei ehkä pitäs nuolasta ennen kun tipahtaa, mutta nyt on ollut kolme hyvänolon päivää. Voi että osaa arvostaa kyllä tätä olotilaa ja otan isosti osaa kaikille teille, joilla on vielä pahaolo. Se on kaameaa.

Mä meen torstaina seulalabraan antamaan pissat ja veret purkkiin. Ensi viikon maanantaina on sitten se niskapoimu-ultra. Aika jännittävää. Sokerirasituksenkin varasin jo joulukuulle. Rasittaa kyllä tuo sokerirasitus jo etukäteen! Siihen menee melkein kolme tuntia matkoineen päivineen aikaa. Ja kahdesti joudun sen antaa.

Onko muiden mahat kasvaneet? Mulla on ihan selkeästi maha pompsahtanut nyt näkyviin. Nyt ei oo enää ees mitään kuvittelua. Tuo alavatsa on ihan kova ja turpea.

Mulla ei oo ollut mitään vaivoja, kuten hiivaa tms. ainakaan vielä.

Oletteko nimiä miettineet vauvalle? Me on mietitty kuumeisesti ja on keksittykin sekä tytön että pojan nimet, joista tykätään paljon! Toiset nimet otamme lähisuvusta omilta vanhemmilta ja edesmenneiltä isovanhemmiltamme.

-Nuppu- ja Vauva 9+5

Viimeksi muokattu:
Mulla oli tänään eka neuvola! Oli jännää ja hyvin meni :)

Ultranneet eivät, kuten jännäilinkin, mutta sydänääniä kuunneltiin, ja siellä ne olikin, päälle 170 :) Olihan sekin ihanaa, mutta nyt pitää sitte ootella np-ultraa että näkee pikkukaverin.. Aikaa en vielä saanut, vaan tulee postissa sitten ensviikolla. Kaikki muu muuten hyvin, hemppa 135 ja paineetkin hyvät, ja paino oli "normaali" eli ei sitten mihinkään sokrurasituksiin joudu, toivon :)

Tänään on sitten kaikille "tärkeille" kerrottu, jännitti, mutta kaikki vastaanottivat uutisen iloisesti, monilla menee joululahjat uusiksi ;) Onhan tämä itsellekin jännittävää, joten varmasti muillekkin, tätä uutista ei varmasti odotettu vielä näin pian!

Nyt ollu jo toista(vai kolmatta?) päivää parempi olo! Enää ei okseta ihan koko aikaa. Ja ruoka maistuu liianki kanssa, jos suoli ennen toimi hitaasti, niin nyt sen ainakin huomaa, kun nälkä tulee ennenku ruoka ehtii kunnolla laskeutua, närästykseltä ei voi välttyä.. :popcorn:

Ensviikolla sitte virtsa- ja verinäytteitä viemään, ja ultra-aikaa odottamaan!

Taniira ja Puolukka 9+3 :heart:

Ps. Kävin fb sivuillakin, mutta poistin itseni kuitenkin, ei jotenkaan tuntunut omalta sitte, jatkan siis vaan täällä, toivottavasti kaikki eivät vaan sinne katoa :)

Kävin ultrassa, ja oon nyt huolesta sekaisin. :( Pikkuinen oli ultran mukaan kasvanut viikossa vain 1,2mm. Eli oli nyt viikolla noin 7+4 vain 5.2mm pitkä. :eek: Sykekään ei ollut toivotunlainen. Ultraaja tuumas, että voi olla et syke lakkaa ja vuoto alkaa. Jos ei, niin uus ultra on ens maanantaina.
En tiiä mitä teen. Pelottaa että taaaas menee kesken. :/ Mieheltä ei tullu kovin lohduttavia sanoja, rupes vaa heti miettiin kummassa on vikaa ja ollaanko liian vanhoja ja stressaanko liikaa jne.jne. :mad: Sanoi myös, et jos nyt menee kesken, nii ei ainakaa vuoteen yritetä.
Toivon salaa, että ultraaja mittasi väärin, koska hällä on vanhat laitteet ja ultrasi mahan päältä. Harkitsen jopa, että menen huomenna toiseen paikkaan ultrattavaksi. Jos en pääse neuvolan kautta, nii sit Gynekolle. En jaksa/kestä oottaa viikkoa.

Siinäpä teille omanapainen, itkunsekainen purkaus.

Onnea iloisista ultrakuulumisista. <3 Toivottavasti tääki viel iloksi muuttuu. :)

Emotar ja (mini-)Kiljunen

Oivoi :( Ikäviä uutisia Emotar, minä pidän täällä ainakin peukkuja, jotta ois vaan laitteissa vikaa, vaikka aika pieneltä tuo pituus vaikuttaa, jos siis tarkoitit että ois vaan vähän reilu puoli cm? Mulla näky 7+6 että on 1.47cm :/ Mutta alkuraskaudessa noi voi heittää suuntaan ja toiseen, nyt vaan rentoudut niin paljo kun pystyt ja toivot parasta seuraavaan ultraan :)

Paljon voimia ja tsemppiä kaikille ikäviä uutisia saanneille :hug: ja epätietoisuudessa eläville :hug:

Etova olo jatkuu edellee kuitenkin hieman lievämpänä ja toivonkin että poistuisi kokonaan ja mielellään heti huomenna!

Kävin eilen vatsakipujen takia työterveyslääkärillä ja hän laittoi lähetteen kättärille ihan vaan varmuuden vuoksi tarkistuttamaan tilanne. Neljän tunnin päivystyksessä odottelun jälkeen pääsin lääkärille ja kaikki oli raskauden osalta kunnossa. Vikaa täytyy etsiä jostain muualta. Ihan helpottava tieto. Mukava lääkäri näytti myös pikaisesti meidän pientä ja sain vielä kuvankin mukaan :heart: kaikki näytti olevan kunnossa ja toukasta oli alkanut muodostua enemmän tunnistettava. Sydän sykki ja kokoa oli 2,3cm. Mainitsi että kohtu on eteenpäin kallistunut, ei varmasti taida enää kovin kauan pystyä peittelemään vaikka toiveissa olis et vasta ens vuonna olisin avautunut pomolle...

Np ultraa odotetaan jo kuin kuuta nousevaa, vajaa kolme viikkoa odottelua jäljellä. Meillä kun on se geeni virhe joka selviää vasta np ultran löydöksissä tai sitä seuraavassa rv 15 ultrassa. Onneksi pitäs ennen Joulua olla tiedossa tuleeko meille kesä vauvaa, tulen kohta ihan hulluksi tästä odottelusta. Nauttia ei raskaudesta oikein pysty/anna itselle lupaa ja se tuottaa huonoa omaatuntoa : /

S 9+4

Hei
Täältä ketjuun ilmottautuisi 28v ylläri kakkosta odotteleva. LA näillä näkymin 6.6 eli 9+5 mennään tänään :) Synnytys sairaala olisi KYS. Ensimmäinen neuvola on vasta 11+3 ja sitten saa vasta ajan ultraan. Yksityisellä kävin UÄ tarkastamassa keston kun menkkojen mukaan ei ollut mitään hajua missä mennään (on siis ollut todella epäsäännöllinen kierto). Testin tein pari viikkoa sitten kun pahoinvointi kävi sietämättömäksi :D Mielellään myös fb:ssä juttelisin kanssanne eli miten oli sinne ryhmään pääsy?

Minutkin saa lisätä siis listaan
6.6/jenzei/28/2.lapsi/Kys

Viimeksi muokattu:
Tsemppiä, Emotar ja Sockervadd! :hug:

Tänään ois 10+0. Olokin on siedettävä. Huomenna labraan niin saa seulat pois alta, ja np-ultraan vielä kaksi viikkoa. Pikkuhiljaa.

-Nuppu-, mulla on tätä mahaa noin muutenkin omasta takaa, että varmaan pääsen ihan kevyesti tyyliin seitsemännelle kuulle ennen kuin eroaa mitenkään normaalista... :whistle: Tosin turvotustakin on niin kamalasti, rintoihin asti vatsa ihan pinkeänä ja turpeana, kivistää ja kuumottaa. Mä oon joutunut syömään Zoltia (30mg) koska mulla on vatsa niin hapoilla, että silloin kun tuli oksennettua lähemmäs viiskyt kertaa päivässä tuossa viikko, pari taaspäin, niin mulla oli vatsa niin rikki, kurkkukin, koska happoa vaan oli - ihan ku ois akkunestettä oksentanut, huolimatta siitä miten paljon pyrki juomaan. Zolt sai hapokkuuden kuriin ja edelleen otan päivässä yhden, tarvittaessa toisen. Turvotukseen ei kyllä auta ollenkaan, mutta tuntuu että ruoka ehkä pysyy sisällä paremmin kun helvetinlieskat ei nuole kitalakea.

Nimistä: me ei olla mietitty. Tai siis varmaan ollaan, mutta ei puhuttu. Viime raskaudessa ei haluttu tietää sukupuoltakaan, ja ehkei tälläkään kertaa (vaikka kovasti viimeksi kaikki yrittivät tuputtaa tietoa!). Nimi pohditaan sitten ihan myös lapsen ulkonäön mukaan. Musta on jotenkin hassua että jotkut päättää heti jo alkuun että meidän lapsesta tulee Irina tai Keijo, ja sitten kun se lapsi syntyy niin se ei vaan näytä ollenkaan Irinalta tai Keijolta. Toki tyylejä on monia, eikä toisten lasten nimet oo multa pois, että en mä sitä sillä -- itse vaan en pystyis sanoo varmasti yhtään mitään ennen kuin natiaisen olen nähnyt ja sen kanssa elänyt hetken. Viimeksi päätettiin nimi vasta päivä ennen kastajaisia.

Jospa sitä tänään yrittäis käydä jopa kaupassa asti, niin ei tuu huominen terveyskeskuskeikka ihan kulttuurishokkina.

Lettu ja Kornelius 10+0

• Tykkää
Reactions: NancyC
Hellou, täällä meillä ollut tapahtuma rikas eilinen ilta ja tää aamu, eilen kun kirjoittelin että vuodan verta niin n. 17.00 aloin vuotamaan kunnolla verta ja muutamia riekaleita tuli hyytymiä, lähdettiin samantien päivystykseen jossa otettiin kokeita vaikka kuinka paljon mutten vielä eilen illalla päässyt gynen juttusille vaan se meni tähän aamuun. Yö meni rauhassa ja enkä vuotanut mitenkään kovin paljon. Aamulla pääsin gynenpolille jossa katsottiin tilanne, ei tulehduksia, hemoglobiini 130 hcg arvo reippaasti koholla eli raskaana ollaan, ultrassa sitten löytyi pikkuinen sikiö joka vastasi viikkoja 7+1 ja syke näkyi mutta siellä on verihyytymä joka vuotaa, sitä mistä hyytymä on tullut ei lääkärikään osannut selittää, näkyi myös mahdollinen kaksoisraskaus mutta toisesta sikiöstä ei saatu sykettä koska oli siellä niin takana,eli voi olla jo että siellä ei sykettä enää tulekkaan vaan toinen pieni on vain jäänyt alulle mutta ei jaksanut pitempään.

Nyt siis vain odotellaan mitä tapahtuu, se verihyytymä kuulemma saattaa vuodella pois joten ei pidä säikähtää verta ja hyytymiä, mutta ainahan ne pelottaa. Tällä hetkellä sikiöllä kaikki hyvin. :) Mennään päivä kerrallaan.

Sanna-M ja pilkku rv 7+1

Täällä kärvistellää kovan paineen tunteen kanssa alamahalla..Selkäpuoli myös kipuilee :( eli menkka jomotukset.. Mietin vaan voiko tuntemukset tulla ihan siitä et olisi PE menkkojen alkamis pvä.. ? Nooo Huomen aamuna ultraan ni tietää taas missä mennä vai mennäänkö missään..

Ihana lukee et pääosin muilla menee kivasti odotus <3

Yhteistyössä