**Kesäkuun kullanmurut 2014** Joulukuussa

Voimia Sunflower86 :( Mitähän sulle kuuluu?

Itsekin pelästyin eilen kun vointi on jo suht normaali ja parin kuukauden kahvittomuuden jälkeen, kahvi maistuu tosi hyvälle. Ja eilen en saanut sydänääniä kuulumaan kuin tosi heikosti. Aamulla kokeilin uudestaan ja hetken hakemisen jälkeen löytyi kuitenkin. Huh! Piilossa on veijari :) Voisko olla että kova vatsan turvotus vaikeuttaa sydänäänien kuulemista. Tänään lähdetään koko perhe Pohjanmaalle sukulaisiin :) Valmiisiin ruokapöytiin. Kotiäiti tykkää :)

Hyvää viikonloppua kaikille.

MaMaFor3 + Tirppa 11+6
 
:'( *itkee*
Olin eilisaamusta tähän asti sairaalassa.. keskeytynyt keskenmeno.. tälläkertaa..

Oli jääny viikolle 9, vaikka piti olla jo 11+5 eli täsmälleen samaan asti sinnitteli kun edellinen!!! Ja sairaalaan mennessä vuodot loppu kokonaan, niin joutu Cytotecejä antaa viidesti ennenkun tänään klo 9:45 tuli ulos.. Portatiiville piti se tehdä, ja hoitaja sen sieltä kaarimaljaan noukki ja se meni tuhkattavaksi.. :(

Miulla on niin pahamieli!!! MIKS TAAS?! :'( MIKS!!!!!????
Taas niin pitkäaika yrittää seuraavaa, ja mitä siitäkin tulee..
Tää oli ihan hirvee kokemus kun ei meinannu edes tulla pois ja kauheet kivut!
Se oli jo ultrakuvassa ihan vauvan muotonen.. :( Mutta itsekin näin heti ettei se liikahdakaan.. Kaks lääkäriä sitä katto ja totes ettei oo sykettä ja tosiaan jääny melkein 3 viikolla jälkeen viikoista.. Kyllä meni eilinen niin itkessä, ihan silmän ympärykset punaset ja kuivat.. :'(

MIKS TÄÄ ELÄMÄ ON TÄLLASTA!! Mie olin niin varma että tämä raskaus sujuu hyvin.. :(
Voi kun ois itekin vuotanu kuiviin, jaksa näitä murheita enää!!! Tää vuosi ollu yks maanpäällinen helvetti, kun niin paljon pahoja asioita tänä vuonna tapahtunut.. :'( Isän itsemurhasta kahteen keskenmenoon, ja kaikkee muuta pientä murhetta näiden välissä..

Tutuu ettei miun rukouksia kuulla enää ollenkaan..
 
Voimia suruun sunflower :( Tuli itsellekin tosi paha mieli ja kesän muistot mieleen. Oon kovasti miettinyt miten sitä itse selviäis toisesta keskenmenosta peräkkäin..vaan kai sitä joskus ajan kanssa jaksaa ja selviää. Tsemppiä sinne :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: sunflower86
Voitko Taivaan Isä äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei hän niin kumarassa ois?
Kerro heille Taivaan Isä,
etten ihan vielä ollut valmis syntymään maailmaan.
Kerro, että jotkut lapset taivaassa
niin rakkaita on Luojalle,
ettei heitä malttaisi millään antaa pois.
Huomaisipa äiti,
kun hänen luokseen lennän perhosena ikkunaan.
Tietäisipä isä,
miten tuulen mukana hänen poskeaan silittää saan.
Vielä joskus saan pienenä kasvaa äidin vatsassa
ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea.
Ja kun vihdoin kohtaamme
löytää tarkoituksensa pettymys jokainen.
Ne on kestettävä,
jotta juuri minä syntyisin.
Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää.
Koska saan mennä, Taivaan Isä?
Joko pian pääsen omaan kotiin?
 
sunflower86, todella, todella paha mieli on sinun kokemasi johdosta. Ihan kamalaa ja niin äärettömän epäreilua. Toivon sydämeni pohjasta että sinulla on kaikesta huolimatta edessäsi paljon hyvää. Voimia :flower:

Sitten omaa napaa, jos suotte sen tähän perään:

Minulla oli tänään nt-ultra Naistenklinikalla. Pieni oli niin "lantiossa", että vatsan päältä saatiin hyvää kuvaa ainostaan päästä (joka oli kyllä oikein mallikas :))

Mutta alakautta saatiin mitat, pää-perä taisi olla 5,8cm ja turvotus niskassa 1,4mm. Joka tapauksessa pikkuinen oli hitusen viikkoja isompi, eli tänään 12+2. Sillä etenen tästä, vaikka la pysyi samana.

Munuainen, virtsarakko, sydän kammioineen, kylkiluut ja selkäranka, varpaat, leukaluu, silmäkuopat - todella paljon nähtiin olevan paikoillaan. Oli hyvä kokemus.

Ja alkuun hän siis nukkui jalat ristissä, herätessään alkoi mieletön jumppa. Ponnisti kohdun seinämästä "kattoon" ja sieltä taas takaisin. Kaikki hyvin masussa siis :heart:

Hyvää viikonloppua ihan jokaiselle täällä.

LL, rv 12+2
 
Voi sunflower86 tuli kyyneleet silmiin kuin luin viestisi :hug: Elämä on välillä niin epäoikeuden mukaista. Minulla myös takana kaksi keskeytynyttä keskenmenoa ennen esikoista (alle rv 12). Muistot tulevat pintaan ja vaikka tapahtuneesta on yli kymmenen vuotta ja niitä ei päivittäin enää muistele niin mukana ne kulkevat ja palaavat ajoittain pintaan. Toivon sulle vain kaikkea hyvää!

Omaa napaa sen varran että sain kunnon napakan potkun käteen kun istuin käsi masulla ja katselin telkkua. Aivan ihana tunne :heart:

S 15+1
 
  • Tykkää
Reactions: sunflower86
Hirmusti lohtuhaleja Sunflowerille! Kipeetä tekee itelläkin ja kyyneleet sait virtaamaan, kun luin viestisi. Itelläkin edelleen pelko sydämessä, että joutuu pikkuisesta luopumaan nyt, kun kaikki elämässä on paremmin kuin koskaan. Tuntuu, et kaikki on liian täydellistä, kun on tuo aito rakkaus vihdoinkin rinnalla, et pelkää koko ajan jonkun särkyvän. Vielä onneksi masussa kaikki tietojen mukaan hyvin. Ens viikolla ultra ja sit toivon mukaan uskallan taas hengittää vapaammin ja uskoa tulevaan!
Muuten paha olo alkaa väistymään ja väsyltäkin jo jakselee hieman enemmän. Tissit tosi arat edelleen ja masu kivaksi kummuksi kasvanut. Äippähousuista sain suuren helpotuksen tukalaan oloon, kun ei enään kinnaa :)
Toivoisin niin, ettei enään tähän ketjuun uusia suru uutisia tulisi vaan saisimme nauttia masun kasvusta ja potkuista rauhassa kesäkuulle asti!
Ihanaa viikonloppua kaikille mammoille ja masuasukeille!
Nellineiti ja pikkuinen 12+1
 
  • Tykkää
Reactions: sunflower86
Sunflower86 pahoittelut vielä täältäkin.. :heart: Toivoin niin ettei keskenmeno puolelle olisi enään paluuta kellään meistä, varsinkaan kun sinä sieltä vasta pois pääsit. Voimia koko perheelle. :|

(.) Väsyttää, väsyttää, väsyttää.. Mulla on tosi voimaton ja väsynyt olo koko ajan, voisin vaan nukkua kellon ympäri.. Ensviikolla onneks lääkärineuvola niin pääsee tarkistuttamaan oiskohan vaikka lisä raudalle tarvetta..
Sykkeitä aina välillä kuunnellaan ja kuuluu hienosti dopplerilla :heart:

Hyvää viikonloppua kaikki masunkasvattajat! :)

bumbis & pipana 13+3
 
  • Tykkää
Reactions: sunflower86
sunflower86 osanotto ja paljon voimia surun keskelle :heart: :hug: On tuo vaan niin epäreilua :(

Mä en oo vieläkään saanu sydänääniä kuulumaan dopplerilla : / Tosin kaikkea muuta sieltä kuuluu, kauhea mekkala käy kun dopplerin laittaa mahan päälle, aikaisemmin ei kuulunut mitään. Ei vaan paljoo lohduta kun haluis niin kuulla sen sydämen tykytyksen. Oma sydämen syke kyllä kuuluu sitten joka paikasta!!
Taidan ens viikolla soittaa neuvolaan ja pyytää että pääsisin sinne kuuntelemaan sydänääniä, jos vaikka niillä ois paremmat laitteet (?). Nyt kyllä lähtee myyntiin toi kapistus, se tuottaa vaan enemmän huolta kuin iloa.

elpukka & papu 14+1
 
  • Tykkää
Reactions: sunflower86
Voi miten ikäviä uutisia Sunflower86! Viikkoja alkaa olla meillä kaikilla jo niin paljon, että menetys on aina vain rankempi. Voimia!

Oma oloni hiukkasen helpottui, kun viime sunnuntain päivystyskäynnistä tuli postissa epikriisi. Vaikka siinä todetaan, että vuodolle ei löydy syytä, niin loppuun on kirjoitettu, että hematoomasta ei ultrauksessa enää näkynyt merkkejä. Vuoteluja ei ole viikon mittaan ollut ja ensi keskiviikkona onkin sitten nt-ultra.

Liitoskipuja on jo ilmaantunut, ensin luulin vaan kuvittelevani, mutta kyllä ne niitä on. Eilen uskalsin lenkille ekan kerran sunnuntain episodin jälkeen. Ehkä tämä tästä.

Elpukan kokemuksen jälkeen taidan jättää dopplerin ostamatta ja odotella vain liikkeitä. Ja sanottiinhan mulle, että vuotelujen vuoksi saan käydä neuvolassakin vain kuunteluttamassa, jos siltä tuntuu.

AnnaOnni 12 *poks*
 
  • Tykkää
Reactions: sunflower86
Olen niin pahoillani puolestasi Sunflower.. itse asiassa sinun takia tulin heti nyt aamusta katsomaan että mitä on tapahtunut. Toivon että kun olet surrut ja jaksat ajatella asioista eteenpäin kävisitte jossain tutkimuksissa. tiedän pariskunnan jolla keskenmenojen taustalla oli ollut joku äidin hyytymistekijän puute ja ennen tätä hänellä oli ollut tosi monta keskenmenoa. Sitten kun söi jotain lääkettä ei ollut enää yhtään keskenmenoja.

Itseänikin meinaa jännittää. Varhaisultrassa en ole käynyt ja nyt meidän ensimmäin ultra on keskiviikkona (rv14+0) eli meni aika myöhään. Jännittää onko siellä mitään... No turha kai sitä on etukäteen ressata.

Kaikesta huolimatta toivon kaikille ihanaa joulunalusaikaa :heart:

Jepu ja toukka 12+4
 
  • Tykkää
Reactions: sunflower86
Sunflower, voimia kovasti!! :'(

Jepu, tarkoituksellako te jätitte nt-ultran väliin kun nyt vasta eka ultra tulossa?

Mulla olo ihan hyvä. Aamulla heti täytyy syödä ettei iske heikotus ja olen koko ajan etenkin iltapäivisin/iltaisin ihan älyttömän väsynyt. Se väsymys kyllä ärsyttää! Varsinkin kun taas heräilen aamuyöllä usein valvomaan mikä lisää väsymystä.
 
  • Tykkää
Reactions: sunflower86
Sunflower, voimia surun keskellä! Ei voi ymmärtää miksi ensin annetaan ja sitten otetaan pois :'(

Omaa napaa tähän perään. Eilen tuli doppler ja monesti piti yrittää ennen kuin pikkuisen sydänäänet saatiin kuulumaan <3 liikkeitä ei vielä tunnu mutta vauveli meni aina karkuun doppleria ja se tuntui ihme muljahtelulta :) maanantaina kohti nt-ultraa.
AB rv 12+5
 
  • Tykkää
Reactions: sunflower86
Herra antoi, Herra otti, kiitetty olkoon Herran nimi.
Otammehan vastaan Jumalalta hyvää, emmekö ottaisi vastaan myös pahaa?

Kiitos kaikille tuestanne, se merkitsee miulle niin paljon <3

Taivaassa meillä on jo kaksi lasta odottamassa. Ilman uskoa en tätä elämää varmaan enää jaksaisi. Mutta uskovaisena voin iloita siitä kerran tapahtuvasta jälleen näkemisen riemusta.
 
Romanssi nyt on vasta eka ultra. En ois halunnu et menee näin myöhään mutta kovin vähissä oli neuvolassa nuo ultra-ajat. Jotkut on käynyt neuvolassakin jo useasti. Minä vasta kerran ja sekin oli jo viikolla 11. Mutta toisaalta ei tässä ole mitään "hätää" ollut.
 
Ounou, pakko ripittäytyä.. Söin maksalaatikkoa.. Varmaan reilun puoli rasiallista! :/ en vaan voinut vastustaa. Jätän jouluna väliin, ku tuli näin kamala morkkis :D
Mitä mieltä?

Taniira ja pikkuinen 15+2 <3
 

Yhteistyössä