**Kesäkuun kullanmurut 2014** Joulukuussa

**Kesäkuun kullanmurut 2014** Joulukuussa



LASKETTUAIKA/ NIMIMERKKI / IKÄ / MONESKO LAPSI / SYNNYTYSSAIRAALA

ODOTTAJIA YHTEENSÄ:
110

giraffe / 27 / 4. lapsi / ? / kotona
werrer / 30 / 2. lapsi / ?


27.5.
Popsis / 31 / 2. lapsi / EKKS

28.5.
Cherrrye / 24 / 3. lapsi / EKKS

29.5
apanapa / 34 / 3. lapsi / JS tai LS

1.6.
Mangona / 27 / 2. lapsi / OAS tai OYS
Pallero24 / 20 / 2. lapsi / KOS
Räsynalle / 29 / 3. lapsi / KAKS

2.6.
OneMore? / 27 / 3. lapsi/ TAYS
Lilo&stitch / 26 / 2.lapsi / TAYS
NancyC / 31 / 1. lapsi / PS
PieniEnkeli* / 24 / 1. lapsi / PHKS
-Nuppu- / 28 / 1. lapsi / K-SKS

3.6.
Nannu32/ 32 / 3.lapsi / OYS
Karoliina81 / 32 / 1. lapsi / HYS
suza86 / 27 / 1. lapsi / PHKS

4.6.
Syysneito / 28 / 3. lapsi / ?
Isonalle / 36 / 2. lapsi / KOS
Maanu / 31 / 2. lapsi / LS
Lettuperkele / 28 / 2. lapsi / KOS tai NKL
Mmmutti83 / 30 / 2. lapsi / LKS

5.6.
Menhit / 25 / 4. lapsi / PKKS
Crimson80 / 32 / 2. lapsi / TAYS
Slallu / 26 / 1. lapsi / SKS tai MKS
Sormuslinna/ 34 / 2. lapsi / Ulkomailla/Pk-seudulla
Sockervadd / 36 / 3. lapsi / PS tai NKL
Jousitar / 25 / 1. lapsi /PKKS

6.6.
Innukka / ? / 5. lapsi / ?
Aslaki / 25 / 1. lapsi / KOS
jenzei / 28 / 2. lapsi / KYS
Taniira / 24 / 1. lapsi / KOS
Summeri14 / 28 / 1. lapsi / OYS
Janna_ / 29 / 1. lapsi / OYS

7.6.
MissMalin / 29 / 2. lapsi / TAYS
Jonnamo / 20 / 1. lapsi / TAYS

8.6.
Nannenen / 26 / 1. lapsi / HYS
nasumasu_13 / 24 /1. lapsi / ?

9.6.
Muumin / 25 / 1. lapsi / PKSSK
Taika86 / 27 / 1. lapsi / ?
.nenna. / 25 / 2. lapsi / TYKS
nasuemilia / 26 / 2. lapsi / EKKS
_Miikku_ / 34 / 2. lapsi / OYS
-PikkuMyy / 27 / 2. lapsi / JS

11.6.
Mippis / 25 / 2. lapsi / K-SKS
Lijena / 37 / 3. lapsi / OAS
Nemelia/ 29 / 1. lapsi / KYS

12.6.
talvi1 / 38 / 3. lapsi / LKS
Romanssi / 30 / 4. lapsi/ ?
emmai- / 25 / 2. lapsi / SATKS
Aela / 29 / 2. lapsi / TYKS
elpukka / 23 / 1. lapsi / KOS
ToKa89 / 24 / 1. lapsi / K-SKS

13.6.
Odottava73 / 39 / 2. lapsi / TAYS
mudilli / 24 / 1. lapsi / HYS(?)
Katann / 25 / 1. lapsi / K-SKS

14.6.
Nooputin / 28 / 2. lapsi / SATKS

15.6.
sassunen / 28 / 3. lapsi / JS
Jeniita / 23 / 1. lapsi / PHKS
Orange80 / 33 / 3. lapsi /EKKS
summer82 / 31 / 3. lapsi / K-HKS
Alexandra1 / 24 / 1. lapsi / TYKS
Mariska* / 29 / 2. lapsi / LS

16.6.
FLV / 31 / 3. lapsi / OYS
Susanna#1 / 19 / 2. lapsi / SATKS
miinu84 / 29 / 4. lapsi / SEKS
moonika84 / 28 / 1. lapsi / TYKS

17.6.
Marilou / 25 / 2. lapsi / MKS
Larenzia/ 25 / /1. lapsi / SATKS
bumbis / 25 / 2. lapsi / KHKS
Dogtor / 26 / 3. lapsi / KYS
Uma82 / 31 / 2. lapsi / KYS

18.6.
~Viipukka~ / 32 / 1. lapsi / SEKS
Vilkkustiina / 28 / 2. lapsi / E-KKS
Lyde / 31 / 2. lapsi / PHKS
havajipaita / 28 / 2. lapsi / TYKS

19.6.
Naive88 /25 / 2. lapsi / TAYS
Sanna-M / 28 / 3. lapsi / PHKS
illusiah /26 / 2. lapsi / SAS tai TYKS
hipheihurraa / 19 / 1. lapsi / KOKS
Monaski / 25 / 1. lapsi / TAYS
Jansson /34 /1. lapsi /LS

20.6.
Elinasics / 24 / 2. lapsi / PHKS

21.6.
Pikkupeikko85 / 28 / 3. lapsi / KSKS

22.6.
Anskuliini / 24 / 2. lapsi / OYS
kampanisu / 23 / 1. lapsi / LPKS
Minnah88 / 25 / 1. lapsi / KYS
Anniinaballeriina / 27 / 2. lapsi / OYS
Onyks / 29 / 4. lapsi / JS

23.6.
Friude / 24 / 3. lapsi / LPKS
taiska87 / 3. lapsi / K-PKS

25.6.
espe-- / 25 / 2. lapsi / K-HKS
Elovenatar / 34 / 2. lapsi / TYKS
Jepu85 / 28 / 1. lapsi / OYS
LuckyLucia / 38 / ? / JS

26.6.
Sachiel / 27 / 1. lapsi / TAYS
nellineiti75 / 38 / 4. lapsi / VKS
InMyDreams / 38 / 1. lapsi / ?

27.6.
Krish73 / 40 / 1. lapsi / ?
Marika90 / 23 / 1. lapsi / KOS
Smurde / 22 / 1. lapsi / HYS

28.6.
Pieni riiviö / 35 / 3. lapsi / TYKS
MaMaFor3 / 35 / 3. lapsi / TAYS
Ma&Mi / 28 / 1. lapsi / KOS
AnnaOnni / 31 / 3. lapsi / SEKS
Tige / 25 / 3. lapsi / TYKS

29.6.
Piukke / 28 / 2. lapsi / PHKS
Tintsuliini /32 / 1. lapsi / KOKS

30.6.
Nannuliini- / 27 / 1. lapsi / TYKS
eltsu81 / 32 / 2. lapsi / HYS

1.7.
ÄitiKohtaNeljälle / 28 / 4. lapsi / ?

Surun kohdanneet: :'(
Pinkula
Maarii
Cinderella85
Emotar
sunflower86
Riiviöiden äippä


Edelliset ketjut:

Kullanmurut marraskuu
Kullanmurut syys-lokakuu



Päivityspyynnöt punaisella!


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
RAS = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SEKS = Seinäjoen Keskussairaala
SATKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Heissan -- mä ryhdyin nyt vetäjäksi -Nuppu-:n tilalle, ja tein ketjun jo valmiiksi kun mulla tulee olemaan suhteellisen kiirus viikonloppu. Mielummin ajoissa kuin myöhään.

Halutaanko me kirjata ylös tyttö/poikatuntemuksia (ja myöhemmin -lupauksia)? Mä voin niitä päivitellä jos kiinnostusta löytyy. Kunhan vaan merkkaatte taas punaisella noi päivitykset niin näen ne helposti tekstimassasta.

Ja hei, te keiltä puuttuu perustietoja, niin kertokaapas ihmeessä sairaalat sun muut niin saadaan paikkaansapitävä lista. =)

Näin se alkaa olla joulukuu ja toinen kolmannes pyörähtää liikkeelle!

Lettu ja Kornelius 13+1
 
Viimeksi muokattu:
Tänään poksuu viikot. 12+0. Ihan hurjaa, että kohta ollaan toisella kolmanneksella.

Oireet ovat helpottuneet, mutta eivät hävinneet. Huono olo ei tule ihan yhtä nopeesti, mutta tulee kuitenkin, jos ei syö.
Repimiskipuja oli ennen vain oikealla, nyt ne on ruvenneet tuntumaan vasemmalla. Liekkö pikkukaveri kasvanut niin paljon, että alkaa venyttelemään toiselle puolen. Neuvolatätin mukaan Pirpana majailee oikealla puolen. Ensi viikolla on onneksi ultra, niin siellähän se sitten selviää. :)


Nemelia ja Pirpana 12+0
 
Hei!

Täällä taas yksi uusi ilmoittautuu mukaan. Kuten monet muutkin, olen seurannut ketjua alusta alkaen, mutta vasta eilisen np-ultran jälkeen uskaltaudun mukaan.

Oireettomuudesta joku kyseli, ja lupasin itselleni, että mikäli kaikki olisi ultrassa hyvin, kuuluttaisin kaikille ettei oireiden väheneminen tai loppuminen tarkoita, etteikö kaikki olisi hyvin. Itselläni ne vähäisetkin oireet alkoivat hiipua viikolla 8+, ja siitä lähtien olen kulkenut kauhean pelon kanssa. Osa oireista loppui kokonaan, kuten tämä kuuluisa rintojen arkuus, ja osa vaan heikkeni. Eilen kuitenkin ultrassa heilutteli täysin terve ja viikkoja vastaava vauveli, ja nyt aion uskaltaa uskoa siihen, että meille tulee kesäkuussa pieni nyytti! :)

Janna ja vauveli 12+6

Ai niin ja ne tiedot :)

Laskettu aika 6.6.

Janna / 29 / 1. lapsi / OYS
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
Janna_ sä pelastit mun päivän tolla kirjotuksellas!

Mulla hiipu ne vähäisetkin oireet joskus rv 9+.. rv 8+4 kuitenkin nähty sydämensyke ultrassa. Nyt vielä tuskalliset 5 päivää ultraan ja pelottaa kauheesti kun ei noita oireita ole. Tosin rinnat on kyl vielä vähän arat, se on ainut oire.
Se vielä lisää mun pelkoa etten ole dopplerilla saanu sydänääniä kuulumaan. Viimeks kokeilin pari päivää sitten ja nyt päätin etten enää sitä testaa ennen ultraa.

elpukka & papu 12+0
 
Täälläkin yksi kesäkuun möhömaha. Sektio tehdään jo toukokuun puolella kylläkin.
Myy on meidän neljän ja viimeinen lapsi.

Olisin kovasti kiinnostunut naamisryhmästä ko tää on nii hankala, mutta mua estää kun siellä on tuttuja ja meillä on salattu riskiraskaus ;)
 
Toissapäiväisen rajun verenvuodon jälkeen matkalla nt-ultraan...olin jo varma, että kesken meni, mutta eilen ainakin vielä sydän pompotteli. Lepoa nyt reilu viikko. Tänään poks 12+0.

Nyt sitten kuulemaan tarkemmin vauvan voinnista, tulokset saa onneksi heti kun verikokeet ovat valmiina.
 
Huomenta

Täällä vietetään sairaspäivää kuopuksen kanssa. Kolmatta päivää on nyt kuumeessa, mies oli pari päivää kotona ja nyt on sit mun vuoro. Ihan tarpeeseen tulee kyllä mulle ylimääräinen vapaapäivä, kun jatkuvasti on niin hirveä väsymys päällä.

Mä olisin kans kiinnostunut fb-ryhmästä, kenelle siitä piti laittaa viestiä? Olen kyllä heinäkuistenkin ryhmässä, kun alunperin luulin sinne kuuluvani...

-Lijena + kirppu 12+2-
 
Kiitos Lettu uudesta pinosta!

Vaihdatko mut la kohtaan 12.6. Nyt oon kohdassa 7.6. LA muuttui np-ultrassa. Kiitos!

Täällä paska olo jatkuu. Eilinen meni aivan järkyttävässä päänsäryssä ja oksentaessa. Asiaa ei helpottanut, että mies oli koko illan töissä ja 2v. esikoinen minun kanssani kotona. Reppana oli niin huolissaan, kun olin huonovointinen. :( Tänään kävin asiasta valittamassa neuvolalääkärille, kun näistä päänsäryistä / migreenistä on tullut joka viikkoinen vaiva. Sain vähän tyjymmät lääkkeet. Toivottavasti auttavat.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
Lijena: laita yksityisviesti .nenna. nimimerkille, liitä mukaan kopio facebook profiilisi linkistä. Tervetuloa mukaan.

Toivottavasti Odottava73 jatkuu kaikki hyvin. Kyllä sitä saa olla sydän sykkyrällään onko kaikki hyvin ja odotella ultria. Monelle asialle kun löytyy luonnollinen selitys ja kaikki on ok, toisinaan taas ei. Tsemppiä sinne.

Romanssi mietti hiusten värjyytä. Näyttää ihan tervepäiseltä tuo minun esikoinen :) eli ei oo tainnu värjääminen aiheuttaa mitään. Muuten voidaankin miettiä näiden kahden geenien yhdistymistä, et onko lopputulos nyt sitten niinkään ...

Pieni mies tulossa koneelle, joten omaa napaa sitten myöhemmin.... :)
 
Voi vatsatauti sentään.. tuntuu että kaikki mikä vaan voi tarttua niin tarttuu meikäläiseen. Eilen etoi aamusta saakka ja mietinkin että onko tautia vai raskauteen liittyvää. Illalla sitten alkoi oksentelu ja kaikki tuli ulos mitä suuhunsa laittoi ja aamulla oli sitten maha muutenkin sekaisin. Nyt en kyllä enää ole oksentanut, mutta vatsaa kouristelee ilkeän tuntuisesti.. Töissä on muutenkin vajausta henkilökunnassa, joten eivät olleet kovin iloisia kun ilmoitin että taidan olla kotona muutaman päivän.
 
Tabletilla en saa tekstiä muokattua, muuta tiedot olisi

apanapa la 29.05. menkoista laskien 04.06./34 vee/ 3. lapsi/ Jorvi tai Lohja

Meillä vedetään hirveetä sairastelukierrettä. Pikkujätkät ( 5- ja 2-vee) toista kuukautta flunssassa. Mä oon itse sairastanut syyskuun lopusta saakka, pari päivää olin terveenä nuhasta ja sitten alkoi yli kuukauden jo jatkunut yskä. Oon ihan loppu, terkkariin sain ajan maanantaille. Tunnin päästä mennään poikien kanssa yksityiselle, terveyskeskuksessa ollaan jo pari kertaa käyty. Mulla alkaa mennä usko siihen, että tää tauti joskus talttuisi. Oon itse tavallisesti meistä se, joka ei koskaan sairastu ja nyt oon ollut kipeä koko raskausajan.

Olo on aika oireeton, nt-ultran aikoihin loppui pahoinvoinnit, nyt mun ei vaan tee mieli mitään ruokaa ( paitsi pihvejä, joita en syö, koska olen ollut kasvissyöjä aina, nuorena olen muutaman kerran maistanut lihaa) ja oon aika väsynyt, koska herään joka yö nuoremman muksun köhimisten kanssa ja sitten vielä valvon hetken, ennen kuin uni tulee. Mies on ollut lomalla tämän viikon ja olen saanut lepäillä. Tänään mies lähtee pikkujouluihin ja huomenna meille tulee hoitoon koko päiväksi yksi 5-vee villikko. Eli huominen voi olla melko raskas koettelemus.

Näen lähes joka yö unia, että vauva potkii. Muutaman kerran olen tuntenut sängyssä maatessa alavatsalla pienen muljahduksen, luultavasti on vaan suolisto, mutta kohta niitä varmaan alkaa ihan oikeastikkin tuntua.

Esikoisen kerhossa on kihomatoja, lääkitystä ei saa käyttää jos on raskaana. Mitäs silloin tehdään, jos matoja tuleekin, odotetaan lapsen syntymään saakka vai? Imettäessäkään lääkkeitä ei saa ohjeen mukaan ottaa. Onko kenelläkään tietoa asiasta?
 
Heh ihana kuva Lettu ja kiitos uudesta keskustelusta. Ipadin selain kaatuu niin usein, että luen yleensä sovelluksen kautta, ja siellä ei kuvat näy ellei viestiä avaa erikseen. Kaatui taaskin kesken kirjoituksen.. Synnäriksi voisi laittaa PS. Mun tekstit taitaa olla niin huomaattomia kun tuo päivitystoive menee ohi aina. Taaskaan ei selaimessa toimi nuo värivalinnat vaikka juuri ennen kaatumista toimi ihan ok.

Mulla on täällä menossa pahan olon tappo mököttämällä. Ketuttaa kun menossa jo kahdeksas viikko karmeaa oloa. Sais jo riittää! Kuusi ekaa viikkoa meni totaalisessa etomus, väsymys ja voimattomuus putkessa. Nyt kahtena viime viikona on olo vähän vähemmän voimaton ja olen jopa muutamana päivänä päässyt koirien kanssa pienelle kävely lenkille. Ihana kun voimat riittävät suorassa seisomiseen, mutta mielialan nostoon kyllä tarvitsisi jotain muutosta tähän jatkuvaan oksetukseen ja nieleskelyyn. Mykkäkoulusta huolimatta on mukava lukea juttujanne ja koittaa kommentoida aina kun tekniikka pelittää. Kuten että täällä on jo viikoja torjuttu aamuisia selkäsärkyjä halailemalla tyynyjä ja hiuksia värjäsin jo ekassa kolmanneksessa joten yksi koetapaus on täällä matkalla. Vaikka tuo kemikaalihysteria on vähän saanut vähentämään meikkien ja hajusteiden käyttöä.

NancyC ja alien bebe 13+4 (la 2.6.)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Lettu uudesta pinosta ja todellakin aivan valloittava kuva! :flower:

apanapa Meillä on just tarhassa matoja epidemiaksi asti ja perjantaina tuli määräys että kaikki lääkitään niin lapset kuin kaikki perheenjäsenet. Soitin terveysasemalle ja kyselin lääkityksen käytöstä sieltä sain ohjeistuksen että jos mulla ei ole matoja niin lääkettä ei tule ottaa kaikki muut perheen jäsenet lääkitään, mutta jos matoja on niin Pyrvin oli se mitä sit tulis käyttää. Meillä ei onneksi niitä ole ollut ja jätin lääkityksen väliin. Toivottavasti ette saa tartuntaa!

Hyvää viikonloppua toivottaa S 13+2 (ehkä) :D
 
Sockervadd, kiitti, koko syksyn on noita matoilmoituksia tullut, nyt niitä on sitten useammassa perheessä. Mä en niitä meille halua, ällöttää pelkkä ajatuskin. Neuvolantädin näin eilen ja se sanoi, ettei edes pyrviniä saisi ottaa raskaana. Eli ne madot kuulemma katoavat muutenkin, hygieniaa painotti kovasti ja sinkkivoidetta pyllyyn, niin eivät pääse munimaan. Mä niin eristäydyn kotiin, jos noitakin tänne jostain ajautuu. Nyt on jo sitä sun tätä keuhko- ja flunssapöpöä, silmätulehduskin tuntuu vähän oireilevan. Lapsilla oli viime kuussa kaksi vatsatautia kummallakin, ollaan ihan pöpömagneetteja. Viime vuosi ja tää kevät meni hyvin, 2012 meillä sairasti lapset koko ajan, toinen mm. kaksi influenssaa. Tänä vuonna on ollut oikeastaan vaan vesirokko, flunssiakaan ei ole ollut juuri ollenkaan ennen tätä syksyä.

Mä en saanut influenssarokotetta todella pahan kananmuna-allergian+ jonain täyteaineena rokotuksessa käytettävän aineen allergian takia. Influenssa mulla on ollut pari kertaa, tän vuoden tammikuussa ja edellisen kerran joskus teininä. Mies oli vielä reissussa ja mä ihan oikeasti luulin kuolevani. Voin niin pahoin, oksetti, pää särki, kuume vaan nousi ja nousi ja lihakset oli niin kipeät, etten päässyt liikkumaan. Onneksi mun äiti sai vapaata töistä ja tuli hoitamaan poikia, itse makasin sohvalla kolme päivää koomassa. Sitten alkoi helpottaaa ja elämä voittaa, mutta kauhea toi tauti oli. Toivottavasti selviän nyt ilman sitä.
 
Ilmottaudun mukaan ketjuun. Kolmatta odotellaan. Lapset 8 & 6 v. Tämä raskaus ylläri, ei ollu aikomusta enää tehdä tai edes yrittää mm.neg veriryhmän ja viimeisimmän raskauden aikana ilmestyneiden vasta-aineiden vuoksi mutta elämä yllättää.. Tänään vko 14 täynnä ja LA 1.6.2014.

Pahoinvoinnista on kärsitty ja edelleenkin illasta etoo.lisäksi tajuton väsymys painaa ja alaselän sekä lonkan kipuilut on kärsittävänä.. sitä "seesteistä" aikaa tässä odotellaan :)

kolme ultraa jo takana ja niskaturvoke ok onneksi..
 
Viimeksi muokattu:
Hiuksia aion värjätä kampaamossa edelleen 5 viikon välein, vaikka raskaana olenkin. Samoin tein esikoisen aikana! Sitä paitsi olen asiakaspalvelutyössä, minkä vuoksi on suotavaa näyttää ihmiseltä eikä variksenpelättimeltä. :D

Olen ollut tämän viikon vatsa-/ oksennustaudissa, mutta toissapäivänä alkoi onneksi helpottaa. Nyt pystyy syömäänkin! 4 vrk meni vesi- + mehukeittolinjalla... ei ihme, että alkoi "vähän" heikottamaan. : /

Eilen tein kotona suursiivouksen, kun kerrankin oli aikaa sekä voimia. Tänään sitten Ikeasta hakemaan muutamat joulukoristeet. En perusta joulukoristeista juurikaan, mutta jotain pientä haluan laittaa esille. :) Jouluaatto ja -päivä vietetään meillä meidän vanhempien luona maalla. Mitenkäs muilla? :) :xmas:

Alkuraskauden turvotus alkaa olla kadonnut (osittain myös vatsataudin ansiosta). Ihanaa, kun vaatteet eivät kiristä/ ahdista. :) Joku kyseli äitiyshousuista... itse suosin Mamaliciousin farkkuja! Aivan ihania ja mukavia jalassa. Sitten Boobin mustat äitiysleggarit on ihan must have -hankinta. Anteeksi, oon "vähän" hurahtanut näihin. ;)

1,5 viikkoa np-ultraan, ai kamala, kun pistää jännittämään! Pidetään peukkuja, että kaikki on hyvin. :heart:
 
Heips.
Näköjään aika paljon tuota mahatautia liikenteessä. Mulla alkoi viime ma uudet työt ja jännitin muutenki vähän miten jaksan vaikka pahimmat pahoinvoinnit jo takana.. No ke aamuna ei pysynyt mitään sisällä ja sain olla omalla ilmoituksella poissa. Uudessa työpaikassa ei tiedetä siis raskaudesta. No to jatkuu sama juttu ja mahan möyrintää ja murinaa ja kaikkea mahdollista joten hain saikkua. Lääkäri sitä mieltä että pelkkää raskauspahoinvointia, no kirjoitti sen myös saikkulappuun. Manailin sitä hieman ja pe menin sitten omalle neuvolalääkärille ja se sanoi että saattaa olla vähän jotain mahataudin tynkää. No mies rupesi oirehtimaan pe myös joten mahatautihan se meillä mylläsi. Nyt jännitän huomista kun vien saikkulaput pomolle ja niissä lukee se raskauspahoinvointi vaikka periaatteessa kysehän ei ollut siitä :( Pe myös pääsin neuvolaan sen verran että kuunneltiin että maha-asukilla kaikki hyvin ja hyvinhän se sydän siellä pamppaili :) <3

suza86 ja maha-asukki 13+5 :)
 

Yhteistyössä