**Kesäkuun kullanmurut 2014** Joulukuussa

Iltaa, enää alle viikko niskapoimu ultraan. Jee!! Tänään kävin ostamassa mammafarkut kun rupeaa vaatteet tai housut oikeastaan olemaan pieniä.

Maha turpoaa ja paha olo on joskus, ei enää onneksi useasti. Tissit todella arat. En malta odottaa ensiviikon ultraan :)

Sanna-M ja papu rv 11+2
 
Mun piti ottaa odotus-/ imetysliivit käyttöön, kun tissit ovat kasvaneet niin paljon. Esikoisen ajoilta mulla on parit Bravadon the Body Silk Seamless imetysliivit, mitkä on ihan parhaat! Eivät purista tai kiristä mistään. :)

Kävin tänään myös pitkästä aikaa vaa'alla. Paino ei ole noussut yhtään ekan raskauskolmanneksen aikana - mahtavaa! Vaikka vatsa on kyllä jo ihan selkeä vauvamasu. :) Viime viikolla olin vatsataudissa ja nyt taitaa flunssa iskeä... ääh, missä mun vastustuskyky?! :(
 
Miulle saa vaihtaa lasketuksi ajaksi 5.6 ja iäkseni 25v
Ultrassa oli kaikki hyvin ja la:ta tosiaan aikaistettiin päivällä. Mitään ikäviä oireita ei ole, ainoastaan pientä ummetusta ja vatsa kuulema pömpöttää jo työhaalarissa :D

Kerroin viikonloppuna raskaudesta vanhemmilleni ja äitini heti pakkasi minulle kassillisen vauvan peittoja ja lakanoita kotiin viemisiksi. Ja pienenpienet villasukat!. :D Taitaa olla tuleva mummo innoissaan, kun vielä puoli vuotta on aikaa vauvan tuloon.
 
Taas on täällä kivoja kuulumisia. Loistavaa!

Itsellä ollut eilisestä asti todella levollinen ja hyvä olo. Okei, vatsaa turvottaa etenkin iltaa kohden mentäessä hyvinkin voimakkaasti ja kipuilujakin on, ei onneksi kuitenkaan sitä supparikipua mitä viime viikolla oli. Mutta väsymystä riittää. Toisaalta hyvä, jossain vaiheessahan nukkuminenkin oli vaikeaa kun unta ei vaan saanut.

Mielialat on herkässä ja kyynel pyrkii silmäkulmaan hyvinkin usein. Etenkin ajatukset vauvoista ja synnytyksestä vaikuttavat samoin tein.

Rinnat on täälläkin saaneet täysin uudet muodot. Kivat on kyllä, en valita yhtään. Mieskin tykkää =)

Oma nt-ultra silloin perjantaina 13.12. ja täytyy myöntää että sitä päivää todellakin odotan. Kaiken pitäisi kaiken järjen mukaan olla oikein hyvällä mallilla, mutta sinne asti on taas jännättävä. Ja sitten saadaan taas uusi etappi jonnekin tulevaisuuteen. Sitähän tämä on :heart:

LL, rv 10+6
 
Viimeksi muokattu:
Vuorotyöstä Itse olen lähihoitaja ja teen kolmivuorotyötä. Huomasin jo alkuraskaudesta, miten vaikeaa yövuorojen tekeminen oli, joten töissä kerroin raskaudesta ja sain työkavereitten kanssa vaihdettua hyvin yövuorojani päivävuoroihin. Kuudessa viikossa minulla oli 11yövuoroa ja nyt ne sain vähennettyä 3 yksittäiseen yöhön. Iltavuoroissa alkaa aina hieman väsyttämään, mutta silloin otan pienen tauon sohvalla ja juttelen samalla vaikka asukkaitten kanssa tai muuta.

Eilen oli NT-ultra Kaikki oli masussa hyvin. Saatiin matalat riskiluvut ja turvotusta oli 1.38. Pamaus vastasi kooltaan tismalleen laskettua aikaa, joten säntillinen kaveri :D Rakenneultraaika saatiin 31.1, joten sinne odotellaan sitten :) Ensi viikolla sokerirasitustestiin ja siinä välillä käyn sitten neuvolassa jutskailemassa samalla.

Katann & PAM 12+5
 
Täällä ei mitään muita oireita kuin kamala väsymys, nännit hellänä ja hirmuinen turvotus. Äitiyspolin lääkäri ensi viikolla 12.12., ilmeisesti tuo niskaturvotusultra on silloin?

Neuvolan lääkäri peruttiin viime viikolta, joten kävin yksityisellä ultrassa vkolla 10+1, kaikki oli ok ja vastasi kooltaan viikkoja 10+5.

LuckyLucialla näyttää olevan sama laskettu aika kuin mulla, mutta viikkoja on enemmän? Mulla tänään 11+0, ja laskettu aika on 26.6.
 
En tiedä uskallanko julki sanoa. Nyt on meneillään jo kolmas päivä että olo ei ole ollut ihan niin kauhea. Oksettaa kyllä, mutta huomattavasti vähemmän kuin tähän asti. Pahimmat hetken on autoilun ja ruokailun jälkeen jolloin tulee elävästi mieleen viimeiset kahdeksan viikkoa. Tämmöisen kanssa pystyy jo elämäänkin! Täytyy kyllä sanoa, että en osaa vielä rentoutua ja uskoa, että tätä voisi jatkua ja kokonaan pahoinvoinnittomaan elämään en taida uskoa. Mutta jo tälle helpotukselle voisi laittaa bileet pystyyn.

Tällaista oma napailua taas tällä kertaa :) ensi kerralla ehkä vihdoin jotain muutakin.

NancyC + alien bebe 14+2
 
Hei,

Kirjoittelen nyt välistä taas tänne. En oikein tiedä mihin kuulun, olen tuonne heinäkuisiinkin pariin otteeseen kirjoittanut ja molempia pinoja lueskelen. Jospa kaikki selviäisi nt-ultrassa 18.12. Se on sitten jo neljäs ultra. Alun verenvuotojen vuoksi on noita jo tullut käytyä ja laskettu aika seilannut aina tuonne heinäkuulle asti välillä. Neuvolan mukaan olisi kuitenkin 28.6.

Jotenkin edelleen sellainen tunne, että ei meille mitään vauvaa ole tulossa. Pari kertaa olen joutunut noiden verenvuotojen vuoksi tosiaan säikähtämään. Oireita kyllä on, mutta mieli ailahtelee kyllä aika pahasti. Hetkellisiä uskon pilkahduksia tulee ja sen siivittämänä nyt tännekin taas kirjoitan. Onko muilla tällaista mielialan heittelyä?

Meillä on kaksi poikaa ja jotenkin sellainen pienen pieni tyttöfiilis olis nyt. Jotenkin tuo huono, etova olo ja naaman finnisyys sitä puoltaa. Poikien aikaan ei ollut mitään pahaa oloa ja ihokin oli paremmassa kunnossa kuin koskaan. Listasin mielessäni tyttöjen nimiäkin äsköin, kun sain jonkinlaisen uskonpuuskan.

Tällaisilla mietteillä...

AnnaOnni 10+4
 
Tänään oli se kauan odotettu np ultra, ja siellähän meidän Pipana heilutteli pieniä käsiään. Mittoja oli päivälleen sen mitä tänään pitikin olla. Niskaturvotusta 1,3mm ja riskiluvuksi saatiin 1:11000. :heart:

Voi tätä rakkauden tunnetta :)

bumbis ja pipana 12+1
 
Elinasick mulla ei oo myöskään noussut vielä yhtään paino tän ensimmäisen kolmanneksen aikana. Oon kyllä tosi tyytyväinen. Yritän muutenkin taistella sen eteen, että ei kertyisi ylipainoa raskaudesta. Sokerirasitus ensi viikon ti ja nyt yritän pitää sokeripaastoa jo sinne asti, että ei tule väärää hälytystä. Enkä pelkästään ton rasituksen vuoksi vähennä, vaan vähennän ihan muutenkin, että ei sitä painoa tule eikä liian iso vauva. En myöskään haluaisi mitään raskausdiabetestä.

Mulla on maha kasvanut tosi paljon! Oon ihan yllättynyt ollut siitä miten iso maha on, vaikka tämä on esikoinen. Töissäkin useammat sanoneet, että maha on kyllä kasvanut hyvin jo. Otin tänään äitiyshousut käyttöön ja olipas niin ihanat jalassa ne! En enää muita käytäkään. Korostavat ihanasti mahaakin <3 Ostin just Mamaliciouksen Shelly Slim Fit farkut ja ei voi muuta kun kehua. Ovat ihan eri tasoa, kun H&M:n farkut - siis mun mielestä. Eri ihmisille toki varmasti istuu erilaiset housut. Mulle ei H&M:n äitiysfarkut istuneet yhtään. Noi on ihanan tiukat ja pysyy tiukkoina joka paikasta jaloista, vaikka mahalle jääkin tilaa. Hintakin oli vain 40 e eli samoissa hinnoissa kun Henkkamaukalla. Suosittelen! (Ei ole maksettu mainos tämä :))

Tuntuu, että aika monilla alkaa pahoinvoinnit hellittää vähitellen! Musta on tällä hetkellä niin ihana olla raskaana, kun ei oo mitään oireita ja kunto on mainio. Alun pahoinvointi veti kyllä mielen masennuksen puolelle ja olon alakuloiseksi. Pelkäsin kauheasti, jos koko odotus on sitä, mutta onneksi sitä iloakin on tullut odotukseen vihdoin.

-Nuppu- ja Vauva 14+2
 
Kiitos Toka kannustavista sanoista. Jotenki tyhmästi sitä ajattelee että no niin, mitä ne nyt multa salaa eivätkä kerro kaikkea. Mutta eihän se toki niin mene. Ja sikäli mitä nyt rakenteista voi näillä viikoilla nähdä, niin olisivat tietysti varanneet lisätutkimuksia tai muuta jos jotain hälyttävää olisi näkynyt.
Lääkärineuvolakin oli. Paino näytti nyt 2kg vähemmän kuin eka neuvolassa, jolloin olin muka 4kg lihonut. Nyt heti kyseli syönkö riittävästi jne.. Tietäis vaan.. :) Lääkärintutkimuksessa ei mitään erityistä. Sanoivat etteivät laita mua edes sokerirasitukseen! Bmi oli riittävän matala ja kun historiassa ei ole mitään ongelmia siihen liittyen.
Otin myös influenssarokotteen.
 
Täällä ei mitään muita oireita kuin kamala väsymys, nännit hellänä ja hirmuinen turvotus. Äitiyspolin lääkäri ensi viikolla 12.12., ilmeisesti tuo niskaturvotusultra on silloin?

Neuvolan lääkäri peruttiin viime viikolta, joten kävin yksityisellä ultrassa vkolla 10+1, kaikki oli ok ja vastasi kooltaan viikkoja 10+5.

LuckyLucialla näyttää olevan sama laskettu aika kuin mulla, mutta viikkoja on enemmän? Mulla tänään 11+0, ja laskettu aika on 26.6.
Hehheh... Joo, vähän on ajatukset sekaisin, soriii :whistle:

LL, rv 11+0
 
-Nuppu-: Luulin jo, että oon suurinpiirtein ainoa kenen paino ei ole noussut 1. raskauskolmanneksen aikana. :D Itselleni on nyt raskausaikana entistä tärkeämpää syödä terveellisesti. Omilla valinnoilla kun vaikuttaa siihen minkälaisista rakennuspalikoista vauva rakennetaan. :)
 
Pitkästä aikaa kuulumisia tännekin :) viime viikolla oli ultra ja laskettu aika on nyt virallisesti 9.6.. Pahoinvointi ja väsymys alkanu helpottaa. Miehen kanssa pohditaan halutaanko pitää vauvan sukupuoli yllätyksenä synnytykseen asti, onko täällä muita jotka ovat miettineet samaa? :)

-PikkuMyy 13+3
 
Tänään käytiin ultrassa ja oikein hyvältä näytti. :) Pirpana nukkui käsi kasvojen päällä. Piti vähän herätellä, että saatiin kaikki mitat otettua. Siitäkös se hermostui ja alkoi potkia ja heristellä nyrkkiä. :D Pituutta kaverilla on jo 6,8cm ja niskaturvotusta oli vain 1,1mm. Täällä on käytössä myös 4d-ultra ja kätilö näytti välillä kuvaa myös sillä. Istukka tulee kuulema eteen.

Nemelia+Pirpana 13+0
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Eilisessä iltavuorossa alkoi sattua selkään samaan tyyliin kuin ekassa raskaudessa. En kestä, jos en pysty tekemään töitä kunnolla! :( Mulla oli tukivyökin, mutta ei auttanut enää loppuillasta.

Työvuorossa mulla oli myös askelmittari. 6h aikana 9 696 askelta! Eikö kymppitonni ole joku virallinen vähimmäissuositus per päivä?! :D

Tänään poksuu viikotkin! :heart:

Elinasics 12+0!
 
Joo miulla kans eilen alkoi selkäkipu joka jatkuu edelleen.. Se kipu tuntuu jossain keskiselän alueella.. Vähän kieltämättä pelottaa, kun edellisessa raskaudessa ennen keskenmenoa oli tällasta kipua, tosin melkein heti alkoi myös mahakivut ja verenvuoto, jota nyt ei oo ainakaan toistaseks ollu.. Mutta tää kun on tää jännä viikko nyt, kun edellinen meni kesken 11+5 ja nyt ollaan menossa viikolla 11+0. Mutta voiko olla niin huono tuuri, että menis kesken samalla viikolla!!! Toivotaan että on harmitonta kipua..
 
sunflower: toivottavasti vain harmitonta selkäkipua!

En ole ehtinyt kirjoitella pitkään aikaan. En muistanut tunnuksia enkä saanut uusia...no onneksi sitten muistin salasanan:)

Onnea ultrassa käyneille hyvistä ultrakuulumisista!

Meillä oli np-ultra eilen. Laskettuaika kuukautisista 13.6 ja sitä ei muuteta vaikka varhaisultra ja tämä laittisivat lasketun ajan 11.6.2013. No eihän noilla muutamalla päivällä tosiaan ole väliä.... Kaikki oli hyvin. Seuraava ultra 13.1. ja varsinainen rakenneultra 4.2.2014. Siellä varmaan pulssi lyö yli kahtasataa kun viimeksi kävi huonosti:( Parin viikon päästä tulevat verikokeiden tulokset... Hyvät uutiset paperilla ja huonot uutiset soitetaan...

Mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea taas uusista hyvistä ultrakuulumisista! Meillä np-ultra ensi ke, jolloin viikkoja 12+5. :)

Eilinen yövuoro meni hyvin eikä selkään sattunut. Vielä kun pääsisi salille vahvistamaan sitä entisestään niin olisin tyytyväinen... oon ollut nyt 2 vkoa kipeänä: ensin vatsatauti ja nyt kamala nuha/ kurkkukipu. :(
 
Heippa!
Mä haluaisin ilmoittautua tähän ketjuun mukaan, jotta saisin vaihtaa ajatuksia muidenkin kuin itseni kanssa :O.
Mulla on ensi viikolla 12.12 np.ultra ja samalla eka neuvola-aika. Kauheesti alkanut jännittämään toi ultra. Olot ovat kummasti kadonneet, mutta lääkäri kyllä muutama vko sitten sanoikin, että tästä eteenpäin olo on kuin "elämän parasta aikaa ja tuntuu, että vois tehdä mitä vaan" noh, ei nyt sentään niin kaikki ole kadonneet. Mutta vaisuja tuntemuksia enää vatsassa ja rintojen arkuuskin on helpottanut..vähäsen..
Mutta silti, jännittää ja hirvittää, jos kaikki ei olekaan kunnossa..
Uskaltautuisin kuitenkin jo mukaan tähän ketjuun, mitenköhän ne tiedot tänne pitikään lisätä??

Vilkasin tuolta mallia elikkäs:

Krish73 / 40v./ 1. lapsi/ ei vielä päätöstä paikasta. (laskettu aika 27.6)
 
Viimeksi muokattu:
Heips!
Viimeyönä heräsin siihen että maha tuntui hassulta, ja huomasin sen kasvaneen! Aamulla vatsaa sisään vetäessä ihan totta näkyi (mielestäni) suuuuuuri kumpu! Siinä sentin navan alla oli kohdun korkein kohta! Miten se on päässyt sinne saakka huomaamatta? :) sellaiselta kovalta pallolta tuntui. mies sanoi, että vauva on lähtenyt seikkailulle, ja siltä se nyt kyllä äidistäkin tuntuu <3

Taniira ja ei-niin-pikkuinen 14+2 <3
 
Heissulivei. Anteeksi ensinnäkin siitä etten ole tullut kertomaan miten meni toisessa varhaisultrassa. Eli kaikki oli hyvin, syke näkyi ja pikkuinen on saanut alkunsa myöhemmin kuin menkoista laskettuna :) elikkä ensi viikolla olisi 12.12 np-ultra ja sieltä kotiin hakemaan kimpsut ja kampsut ja matka jatkuu thaimaaseen. Ollaan joulu sielä. Eli minut saa lisätä listalle:

Marika90/ 23 / 1. Lapsi / La 27.6
 
Heippa!

Nt-ultrassa käyty torstaina jolloin viikkoja oli 12+3. Kaikki oli kunnossa, vastasi täysin kooltaan viikkoja, sellanen pieni rääpäle siellä.
Oli niin ihana nähdä pikkunen. Ja kuulla sydänäänet!<3 Niin ihanan kuulosta, ettei oo tosikaan.
Siinä pääs kyllä väkisinkin meiltä molemmilta itku. Enempi ehkä multa, kun nää ihanat hormonit kun on täysin sekasin.
Mä itken mille sattuu, millon sattuu ja koska sattuu. :D
mm. Eilen kaupassa kun ei löytynyt sitä suklaata mitä mä olisin halunnut.. Teki mieli vetää kunnon itkupotukuraivarit siinä keskellä käytävää. Mutta tyydyin vaan itkemään. :D

Olot on jokseenkin helpottanu. Pahoinvointi on jääny suurimmalti osin taka-alalle. Eikä tuu kuin jostain ruuista, joskus harvoin.

Kyllä mä oon hiuksia värjänny. Värjäsin esikoisen aikanakin, ja terve tyttö sieltä syntyi.
Varsinkin kun tää tukka on sellanen, että juurikasvu tulee kuukaudessa - kahdessa esille. Mutta en nyt enää ajatellu raskauden aikana värjätä vaan kerran tässä enää ja seuraavan kerran sitten kun masukki on syntynyt.

Mulle tuli esikoisen aikana koko raskauden aikana +15kg, joista suurin osa tuli jo alkuraskauden aikana. Ja loppuraskaudesta tuli sitte aika vähän, vaikka oletin itse kyllä aivan toista. Mutta lähti myös melko nopeesti. Vajaa puolet jäi synnärille ja loput lähti parissa kuukaudessa melkein itsestään.
Lähtöpaino ekassa raskaudessa oli 60kg, joten lopussa painoa oli 75kg.
Tässä tokassa lähtöpaino oli 58kg ja nyt on tullu suunnilleen kaks kiloa, että vähän jännittää, miten paljon tai vähän sitä nyt sitten tulee.
Esikoisen aikana tosin lopetin aika nopeesti lenkkeilyn ja muun. Mutta toki rauhallista lenkkeilyä jatkoin. Mutta juosta en uskaltanut. :D
Mutta nyt ajattelin, että jatkan niin pitkälle, kuin jaksan ja olo antaa myöden.

Oon nyt vetäny 10km lenkkejä 4-5krt/vko ja sit työ päälle (liikunnallista sekin) ja sit miehen kanssa käydään välillä pelaamassa sulkkista. Joten tässä raskaudessa tähän mennessä oon ihan ok:sti liikkunu.

Toisaalta mä toivon, että ei tulis mitenkään hirmuisesti painoa lisää. Koska meillä on avioliiton siunaaminen (sekä hääjuhla) siinä heinäkuussa ja oon jo mekon ostanu, joten pidän peukut pystyssä, että se sitte menee silloin. :D :)

Mulla on edelleenkin tyttöolo. Tää raskaus on melkein kuin toistoa esikoisen raskaudesta.
Rakenneultra aika saatiin 3.2, joten sinne asti odotellaa, että onko mun olot väärässä vai oikeassa. :)

Turvotusta ei liiemmin kauheesti enää oo. Pieni "kumpu" näkyy, tosin ei vaatteet päällä niin hyvin, mutta ilman. :D

Ja jottei tästä viestistä tulis ihan monen kilometrin pitusta, niin lopettelen tähän.
Pitäs varmaan useemmin kirjotella, niin ei ois joka kerta sit näin paljon tekstiä kirjotettavana.

Susanna#1 & Pupunen 12+6 <3
 

Yhteistyössä