Heippa!
Nt-ultrassa käyty torstaina jolloin viikkoja oli 12+3. Kaikki oli kunnossa, vastasi täysin kooltaan viikkoja, sellanen pieni rääpäle siellä.
Oli niin ihana nähdä pikkunen. Ja kuulla sydänäänet!<3 Niin ihanan kuulosta, ettei oo tosikaan.
Siinä pääs kyllä väkisinkin meiltä molemmilta itku. Enempi ehkä multa, kun nää ihanat hormonit kun on täysin sekasin.
Mä itken mille sattuu, millon sattuu ja koska sattuu.
mm. Eilen kaupassa kun ei löytynyt sitä suklaata mitä mä olisin halunnut.. Teki mieli vetää kunnon itkupotukuraivarit siinä keskellä käytävää. Mutta tyydyin vaan itkemään.
Olot on jokseenkin helpottanu. Pahoinvointi on jääny suurimmalti osin taka-alalle. Eikä tuu kuin jostain ruuista, joskus harvoin.
Kyllä mä oon hiuksia värjänny. Värjäsin esikoisen aikanakin, ja terve tyttö sieltä syntyi.
Varsinkin kun tää tukka on sellanen, että juurikasvu tulee kuukaudessa - kahdessa esille. Mutta en nyt enää ajatellu raskauden aikana värjätä vaan kerran tässä enää ja seuraavan kerran sitten kun masukki on syntynyt.
Mulle tuli esikoisen aikana koko raskauden aikana +15kg, joista suurin osa tuli jo alkuraskauden aikana. Ja loppuraskaudesta tuli sitte aika vähän, vaikka oletin itse kyllä aivan toista. Mutta lähti myös melko nopeesti. Vajaa puolet jäi synnärille ja loput lähti parissa kuukaudessa melkein itsestään.
Lähtöpaino ekassa raskaudessa oli 60kg, joten lopussa painoa oli 75kg.
Tässä tokassa lähtöpaino oli 58kg ja nyt on tullu suunnilleen kaks kiloa, että vähän jännittää, miten paljon tai vähän sitä nyt sitten tulee.
Esikoisen aikana tosin lopetin aika nopeesti lenkkeilyn ja muun. Mutta toki rauhallista lenkkeilyä jatkoin. Mutta juosta en uskaltanut.
Mutta nyt ajattelin, että jatkan niin pitkälle, kuin jaksan ja olo antaa myöden.
Oon nyt vetäny 10km lenkkejä 4-5krt/vko ja sit työ päälle (liikunnallista sekin) ja sit miehen kanssa käydään välillä pelaamassa sulkkista. Joten tässä raskaudessa tähän mennessä oon ihan ok:sti liikkunu.
Toisaalta mä toivon, että ei tulis mitenkään hirmuisesti painoa lisää. Koska meillä on avioliiton siunaaminen (sekä hääjuhla) siinä heinäkuussa ja oon jo mekon ostanu, joten pidän peukut pystyssä, että se sitte menee silloin.
Mulla on edelleenkin
tyttöolo. Tää raskaus on melkein kuin toistoa esikoisen raskaudesta.
Rakenneultra aika saatiin 3.2, joten sinne asti odotellaa, että onko mun olot väärässä vai oikeassa.
Turvotusta ei liiemmin kauheesti enää oo. Pieni "kumpu" näkyy, tosin ei vaatteet päällä niin hyvin, mutta ilman.
Ja jottei tästä viestistä tulis ihan monen kilometrin pitusta, niin lopettelen tähän.
Pitäs varmaan useemmin kirjotella, niin ei ois joka kerta sit näin paljon tekstiä kirjotettavana.
Susanna#1 & Pupunen 12+6 <3