****Kesäkuun Kullanmurut 2011 - Lokakuussa***

Pyyter-2 täälläkään ei oo harrastettu seksiä sitten plussaamisen; lukkiin tollasesta kirjasta kuin että jos on saanut joskus alkuraskaudesta keskenmenon niin seksiä ei suositeltaas raskausaikana. No vähä pitkä aika mutta meikä on ny selibaatissa turvallisiin viikkoihin ja hieman yliasti. ;) Ukko ei oo nii mielissään ku näytin sen sille mustaa valkosella.. Kuulemma typerä kirja :p

Ihana kuinka paljon lunta: tehtiin tuon kaksivuotiaan kanssa lumiukko. <3 Se oli niin ylpeä siitä! Ikkunasta vielä kattoi: minun oma ukkoni :,) <3
 
Sannikki toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin!

Muutamat oli kirjoitellu painosta. Mullakin tuli sitä viime raskaudessa ihan liikaa, reilusti yli 20 kiloa, joten todellakin nyt pitäis tsempata ja keksiä keinoja miten painon saisi pysymään kohtuuden rajoissa. Oon vaan niin laiska kaikissa terveysruokajutuissa ja muissa. Viimeksikin kilot lähti pois helposti, mutta olin ihan hirveen näky. Olis kiva, että sais sellaisia loppuraskauden kuvia, missä itse ei näytä hylkeeltä... Ja osittain varmaan sen painon takia olin viimeisillään hirveän väsynyt. Nyt pitäis kuitenkin jaksaa touhuta esikoisen kanssa.

Me ei olla vielä kerrottu kenellekään. Toisaalta haluttais ihan kamalasti kertoa kaikille, mutta toisaalta olis mukava yllättää muut, kun pystyisi säilyttämään salaisuuden mahdollisimman pitkään. No ehkä viimeistään ekan ultran jälkeen kerrotaan, mutta jos tulee kamala pahoinvointi, niin voi olla, että on pakko kertoo aikaisemmin.

Mulla on jotenkin jo valmiiksi haikea mieli, kun tietää, että tämän jälkeen ei enää lapsia tehdä. Pitäisi yrittää nauttia tästä raskausajasta täysillä! Nyt aika tuntuu matelevan, mutta tiedän, että lopulta tämäkin aika menee tosi nopeasti!
 
Jessi75 Kiitos vastauksesta :) Oon joo paljon lukenut netistä aiheesta, mut jotenkin kaikki epäilyttää, kun noissa ruokasuosituksissakin on jonkun verran eroja. Ajattelin kyllä, että hankkisin sen sykemittarin, ja kävisin vaikka kerran viikossa spinningissä, sit vaikka kerran salilla, ja muuten vaikka pilateksessa tai joogassa, niin ei tulisi liikaa rasitusta, mutta siltikin pysyisi kondiksessa. En osaa kuvitella olla treenaamattakaan. Sykemittari on tota spinkkua varten varmaan tosi tärkeä, kun siinäkin sykkeet nousee ihan oksetukseenkin asti joskus, joten sitä hankkimaan huomenna ja niitä seurailemaan :)

Minsku82 Hei me kuumeiltiin samassa pinossa, tuolla kauemmin yrittäneissä! :)

Pyyter-2 Me harrastettiin tänään ekaa kertaa seksiä plussan jälkeen, ja mä vaan sanoin miehelle että otetaan vähän iisimmin.. Oon pahoillani että sulla on siihen liittyvä ikävä muisto, vaikka onhan se totta, että ei se siitä seksistä varmastikaan ollut :hug:

Me ei ajateltu kertoa oikein kenellekään ennen kuin mulla on n. 10 viikkoa mittarissa. Tietenkin on vaikea peitellä sitä, ettei ota edes viiniä ruuan kanssa. Meille on mun paras ystävä ja hänen kihlattunsa tulossa kylään pariksi päiväksi ensi viikolla, ja musta tuntuu, että on pakko kertoa, koska kyl se epäilyttää jos en juo. Ollaan oltu ihan parhaita kavereita 9- vuotiaasta asti, joten hän on ihan kuin sisko, ja ei varmasti kerro kenellekään. En vaan haluaisi valehdella mun parhaalle ystävälle. Muille kerron sitten vasta myöhemmin. Äitikin innostuu varmaan ihan liikaa (sillä on paha mummokuume..) ja en oikein luota etteikö hän lärpättelisi eteenpäin :D

Nyt takas gradun kimppuun! Halit kaikille!
 
sanikki, voimia sinulle:hug:

Täällä vietellään lauantai-iltaa, isäntä lähti käymään leffavuokraamossa, me esikoisen kans jäätiin kotiin. Esikko totes, että jes äiti, nyt me isot tytöt ollaan kahelleen kotona ja saadaan tehä rauhassa kotitöitä:)

Tänään sit kääntyi mahan sisältö ekan kerran nurin töissä, niin oli lähellä, että laatta lentää:( Huh, peilistä mua kattoi harmaan kalpea naama, ja niin hyvin taas muistu mieleen, mitä on edessä:( Onneksi mun työ ei oo pelkästään rivissä oloa, vaan välillä saan mukavasti noita esimiesjuttuja hoitaa toimistopäivän merkeissä, joten jospa sitä vielä hetken jaksas töitä tehdä, mutta pahoin pelkään, että tässä viikkotilanteessa alkava pahoinvointi mun kohdalla tarkottaa että edessä on rankkoja viikkoja.

No, nyt ruoan laittoon, kuitenkin.
 
Sannikille jaksuja ja voimia. ikävää kuultavaa tuollainen, tosin voihan se tosiaan olla niin hyvälaatuinen ettei tarvitse raskauden aikaan koskea siihen mitenkään.

Minulle ei ihmeempiä kuulu tunteet vähän heittelehtii välistä itkettää ja kaikke muutaki,
pikkuisen ollut etovaa oloa ilmassa mut ei häiritsevästi,kunhan muistaa syödä ja juoda.

Kertomisen suhteen mulla on ainaki hirveä hinku kertoa jo kaikille mut yritän nyt odotella ainaki ekaan neuvolaan.., Tosin sisko ja äiti jo tietävät mut ja onnellisia tietenki ovat.. :D

Ihanaa tosiaan ku tuli lunta tänään muksu tykkäsi kovasti ja innostuttiin sitten joulupukkiaki kämään katsomassa kun tässä lähellä asutaan. :D Poika oli kyl ihmeissään.. :)

Kuin suuret ikäerot teillä muillla tulee muihin lapsiin? meillähän tuo esikoinen ehti tuossa syksyllä täyttää jo kolme että lähemmäs neljättä vuotta tulee ikäeroa. ;)
 
Mietin mietin mietin.... Olispa jo maanantai.... moola on siis rypäleraskaus? kai? ja rypäleraskauden ominaisuus on EI elävää sikiötä.... rypäleraskaus ja elävä sikiö ei ainakaan internetin perusteella kuulu yhteen....

Anteeksi tää vatvominen ja omanapaisuus. On oikeesti niin huonossa hapessa toi pääkoppa tän asian tiimalta että mietin miten maanantaina jaksan työharjoittelussa.... pitäis antaa kaikkensa ja kaikki on jo annettu... Olisko ihan typerää suoraan soittaa kouluun ja selittää tilanne, ja ottaa aikaa asettua... En haluais kuitenkaan antaa laiskaa kuvaa, mut nukun yöllä n 30min pätkiä, itkettää ja suututtaa ja surettaa... Vaikka en asialle minkään voi eikä pitäis murehtia, mut jokainen varmaan tietää itse kuinka kävis tässä tilanteessa. koko alku on menny huolissaan, ensin se vuoto ja nyt tämä, ei ole saanu iloita kertaakaan. Nytkin on levossakin kipua, pientä mutta ei ihan olematonta kuitenkaan.... sekaisin tässä menee...
 
Täällä ollaan mieli maassa :'( . Aamulla vessassa käydessä paperiin jäi hieman rusehtavaa tuhrua. Kokopäivä menny ihan sumussa kun koko ajan pelkään koska alkaa isompi vuoto. Tää on ihan kauheeta vaikka eipä sille mahdolliselle keskenmenolle mitään voi. Nyt vaan odotellaan.
 
Nepsus Älä hätäänny nyt voi sanoa omasta kokemuksesta, mul oli tosi reilu kirkas vuoto ja sit kaks päivää tuhri ruskeaa tuhnua ja sikiöllä kuitenkin kaikki kunnossa vaikka nyt muuta ongelmaa onkin, Tarrasukkia matkaan teille!!!!
 
Minsku82, mulla on myös sellasta painon tunnetta alamahalla aina välillä, eikä edes ajoitu erityisesti vessakäynteihin.

Ikäeroista oli puhetta. Meidän pojat on 3 ja tarkalleen 4v8kk eli ikäeroa tulee edellisiin. Saa nähdä miten menee, pieni ikäero oli mun mielestä hyvä juttu, parin vuoden päästä voin kommentoida isompaa :)

Sannikki, saa tuossa tilanteessa ajatellakin vaan itseään. Voisithan sä hakea sairaslomaa tai jos oot harjottelussa ni voit varmaan omalla ilmoituksella päivän olla pois? Ja mun mielestä sun ei tartte edes syytä alkaa selitellä ku kuitenki noin arka ja henkilökohtainen asia. Toivottavasti maanantaina selviää ja saat rauhan! Ja nauttia vihdoin.

Nepsus, voimia! :hug: Toivotaan, et on harmitonta. Mulla ekassa raskaudessa seksin jälkeen vuosi vähän verta seuraavana päivänä, ei sulla olis tollasta syytä? Voihan se olla jotain muutakin kuin keskenmeno, toivotaan parasta!

Mä oon vissiin ainoa joka ei halua kertoa kellekää (vaan itken ku joku vahingossa saa tietää). Ja just sen takia et jos sattuu jotain niin en halua että kukaan yrittää sit auttaa, ku ei ne kuitenkaa vois. Olen vähän sulkeutunut ihminen muutenki. Olis niin ihanaa vaan kattoa et kuka kehtaa kysyä sit ku maha alkaa näkyä :D Mut enpä tiiä, saattais joku loukkaantua jos ei kerrota jossain vaiheessa... Ainaki sinne viikolle 12 aion odottaa.

Musta tuntuu et kirjottelen koko ajan tänne :D
 
Voi ei Sannikki, Isot halit ja toivottavasti kaikki kääntyisi vielä parhain päin :hug: Ymmärtääkseni lääkäri epäili sinun tilanteessasi partielli molaa, eli osittaista rypäleraskautta. Toivottavasti kyse ei olisi siitä. Se taitaisi olla se huonoin vaihtoehto. Soittele ihmeessä sinne polille heti maanantaina jos osaisivat selittää tilannetta. Voimia.

Painonnoususta on ollut puhetta. Esikoisesta tuli 17 kg ja en todella aio lihoa niin paljoa. YHäkin on muutama kilo siitä vielä matkassa:ashamed: Nyt yritän kiinnittää enemmän huomiota mitä sitä suuhunsa laittaa.

Kertonut olen raskaudesta siskolleni, äidilleni ja miehen vanhemmille. Tekisi mieli kailottaa kaikille, mutta mies ei halua vielä kertoa muille. Oli aikamoinen keskustelu, että sain luvan kertoa edes lähimmille. Nyt pitää yrittää pitää suu supussa. Ongelma vaan se, että olen aika tarkka syömisieni suhteen raskuden aikana, joten siitä voin jäädä todella helposti kiinni. Kaikki läheisimmät ystävä tietävät yrittämisestä, emme ole sitä mitenkään salaileet. Odotankin vain milloin jään ensimmäisen kerran kiinni...

Mmilia08 itselläni on takana yksi keskeytynyt km rv 12 (vaavi kuoli rv7) ja muutama kemiallinen raskaus. Eikä tosiaan ole seksiä plussaamisen jälkeen harrastettu. En järjellä usko että seksi vaikuttaa asiaan, mutta alitajuntainen pelko on selkeästi. Pitää tästä kohta rohkaistua, ettei mies ihan ala hermostua;) Omat halut on ollut ihan nollissa, mutta niin oli esikonkin alkuraskuden aikana.

Nepsus eikö tuhruttelu alkuraskaudessa ole yllättävän yleistä. Toivottavasti kyse on ihan vaarattomasta vuodosta:)

Ikäeroa esikkoon tulee n. 1 v 9,5kk. Voi alku olla vähän rankaa, mutta onneksi on kesä ja miehellä on paljon lomia=)

Tirpula ja pikkumurunen 5+0/4+3
 
kajo mä oon ollu molemmissa loppuraskauksissa valas :rolleyes:

lilyjane mäkään en vois kuvitella et en yhtään treenais ku nyt niin kauan käyny säännöllisesti jumpissa. uskon et oman kunnon ja jaksamisen mukaan voi treenata ja kuhan vähän niitä sykkeitä seurailee. kannattaa vaikka neukkulääkäriltä kysyä noista sykkeistä et onko niihin tullu muutoksia.

sispi meillä esikko täyttää 6 vee ja junnu on noin 3,5 vee ku vauva syntyy.

sannikki eipä tossa tilanteessa varmaan paljon muuta pysty ajattelemaan kun vauvaa, voimia ja toivotaan että kaikki kääntyy parhain päin :hug:

nepsus mulla tuhrutti molemmissa alkuraskauksissa ja ihan normaalisti meni, kuuluu asiaankin pieni tuhruvuoto.

mulla on koko päivän ollu sellanen olo ku oisin rymynny pitkin yötä kapakoissa :x ja siltä oon myös näyttäny :vampire: ompas kivaa jos tää tälläsenä jatkuu :headwall: mein pinossa on aika paljon pahoinvoivia mut jos yhtään lohduttaa niin pahoinvoivilla keskenmenon riski on pienempi.
 
Sannikille ihan hirmuisesti voimia! Ja hae ihmeessä sairaslomaa, jos tuntuu sille, että et jaksa töissä/koulussa olla.

Mä oon kertonu vain mun siskolle ja parhaalle ystävälleni. Muut kertomiset saa jäädä sinne tulevaisuuteen. Meillä tulee kuopuksen ja vauvan välille 1,7v ikäeroa ja tosiaan viides lapsi tulossa... Ja tää ei nyt ehkä ihan yllätysvauva ole, mutta jotain sen suuntaista kuitenkin, niin tarvii nyt ensin oma pää saada tähän raskauteen mukaan, ennen kuin muille kertoo.

Mä odotan, että tää olo hiukan helpottuu ja pääsee taas body pumppiin ja jumppaan... nyt ei tee mieli minnekään. Oon kyllä palautunu jokaisesta raskaudesta takas omiin mittoihini aika nopeasti, kiitos imetyksen. Nyt taidan olla miinuksella muutaman kilon siitä kun kuopusta aloin odottamaan. Mutta en vaan haluais taas sitä kamalaa urakkaa mikä kilojen tiputtamisessa on... Joten nyt jos keräis vaan jonkun kympin ympärilleen... Mutta saas nähdä, mä kerään ihmeellisesti persuksiin ja lantiolle rasvaa tässä alussa, vaikka en pystyis mitään syömäänkään. Viimeksikin sain vissiin heti ekojen viikkojen aikana viis kiloa lisää painoa, vaikka sain päivässä hädin tuskin viilin syötyä ja pysymään sisällä...

Mut nyt mä hipsin nukkumaan... Koiran runtti täytyy käyttää vielä iltapissal, sit sänkyyn. Ai niin, koirasta puheenollen, inhottaako muita omat koirat? Mä en tajua, mun rakas koirani ällöttää mua nyt, en voi sietää sen hajua, karvat yököttää, kun ne leijuu täällä pitkin kämppää... Mua alkaa oksettaa, kun se tulee lähelle, normisti se ei edes haise, mut nyt musta tuntuu, et mä haistan sen reppanan korvatkin jo viiden metrin päähän...

Viikonloppuja...
 
Iltoja tänne :)

Sannikille paljon paljon haleja ja voimia. :hug: Toivotaan että kaikki menee parhain päin!

Nepsus Toivotaan että on ihan harmitonta, eikös se kuitenkin ole aika yleistäkin että saattaa hieman vuotoa tulla alkuraskaudessa...

Seksiä ei ole harrastettu täälläkään plussan jälkeen. Ja omat halut on niin totaalisen nollassa ku vaan voi olla. Ja ehkä hieman pelottaski harrastaa. En tiedä, ehkä tässä pian kuitenkin ettei tarvitse miehen odotella ja hermostua :D

Me ei olla vielä kerrottu kellekään, eikä vielä kerrotaka vähään aikaan. Ehkä vasta ekan neuvolan/ultran jälkeen, jos sittekään. Sinnekin on kuitenkin vielä aikaa melkein kuukausi. En malta odottaa! Vielä mietin sitä varhaisultraa...

Treenauksesta: Mä oon niin hulluna urheiluun, että musta tuntuu jotenki haikeelta jopa luopua sellaisesta kovasta urheilusta. Mä käyn zumbassa, vaativassa aerobicissa, sulkapalloa pelaamassa sekä jalkapalloa, nyt kylläkin salissa. Tuossa aerobicissa ainoastaan nousee syke korkealle. Viimeksi oli koko ajan siinä 150-170 huitteilla. Harvoin se tuonne 170 asti nousi mutta kävi sielläkin pariin otteeseen. Tässä nyt mietinkn että pitääkö mun lopettaa se. Harmittaa kun se on niin huippuhyvä se vetäjä ja siellä on kiva ollu käyä.

Mä olen kans huomannut että sillon tällön on sellasta painontunnetta alapäässä, niinkuin esikosta oli LOPPURASKAUDESSA. Aika jännä. En kyllä muista esikon alkuraskaudesta mitään tuollasta.

Täällä tuli viime yönä lunta melkein 10 cm mut nyt ne on melkeen jo sulanu :/ Tyttö kyllä tykkää lumesta tosi paljon. :heart: Meille tulee ikäeroksi 2v4kk :)

On tämä kyllä mukava, kun on tällainen ketju, mihin saa tulla kertomaan omista asioista ja ennenkaikkea lukemaan teidän muiden juttuja. Paljon kivempi puhua ihmisille, jotka on samassa tilanteessa kuin itse. Mullakin niin vähän sellasia kavereita, joilla lapsia, yksi sellainen hyvä ystävä oikeastaan kellä lapsi. Kiitos siis teille :) :flower:

Hyvää lauantai iltaa teille kaikille :wave:

CanWen ja pikkukakkonen 5+3 noin.
 
Sannikki: Voima haleja :hug:

Nyt älkää sitten ihmetelkö jos en kauhiasti tässä muutaman päivän aikana päivittele listaa, sain nimittäin saman pöpön kuin miehellä ja olo on aikas heikko :( Kuume nousee ja laskee vuorotellen. mulla ei onneks ole noussut kuume vasta kuin 38.5:teen. Toivottavasti vaan lapset ei sairastu tähän flunssaan. ihan kamala olo kun kolottaa joka niveltä nilkkoihin asti.
Tietääkö joku voiko kuume olla haitaksi vauvalle??? ja onko jotain rajaa jolloin on mentävä lääkärille?

Nyt ei jaksa paljoa kirjotellakaan muuten..

Halinappi ja masuasukki 7+5
 
Tuoli : Eipä johdu ainakaan seksistä tämä tuhru;) .

Toivotaan että olisi vaan tuota normaalia tuhrua eikä vuoto suurene tai muutu veriseksi. Ekassa raskaudessa ei ollut tämmöistä ja nyt on muutenkin ollu esim. voimakasta pahoinvointia, ummetusta ja väsymystä joita ei myöskään ekassa ollut. Tää päivä on ollu ihan kamala ja mennyt kuin jossain sumussa kun pelkään niin paljon.

Kiitos ihmiset tuesta:flower:.

Lisähuolia aiheuttaa meidän 3 viikkoisista koiranpennuista yksi joka on jäänyt vähän muista jälkeen ja sitä joudun nyt erikoishoiteleen. Toivottavasti sekin selviää.

Nepsus ja pieni? 5+6
 
sannikki Toivottavasti selviätte säikähdyksellä, suuren suuren symppaystsemppaukset täältäkin. :hug:

seksigalluppiin Täällä itseasiassa eilen otettiin korkojen kanssa takaisin plussauksen jälkeen tullut tauko! :p Mulla on ollut himot ihan huipussa mutta en oo jotenkin uskaltanut. Mutta ihan hyvin meni, ja mun mielestä tuntui jotenkin erilaiselta, en osaa sen tarkemmin selittää, mutta siis ihan fyysisesti. Noh, kivaa oli. :)

Liikunnasta Musiikki on pelastanut allekirjoittaneen urheilulta, joten sitä ei tarvitse jäädä murehtimaan. Joogaa olen harrastanut, ja tarkoitus oli mennä mammajoogaan, mutta nyt on näemmä Porvoosta lopetettu mammajooga-ryhmät, harmi. :/ Ehkäpä ostan jonkun kirjan aiheeseen liittyen ja annan sen tehdä hyllyssä harjoitukset mun puolesta. :D

).( Paha olo on alkanut tekemään yllätyshyökkäyksiä täälläkin, toistaiseksi on selvitty ilman tuotoksia, mutta vatsa on aika sekaisin ja kylmää hikeä puskee välillä. Ei nyt paljoa tämän enempää tarvitsisi tuon duuninkaan takia tulla, voi olla hankala selitellä asiakkaille että venttaas muuten viikko, täti lähtee puhaltamaan. Nukkuminen olis hyvä idea niin kauan kunnes pääsee sänkyyn, sitten kelpaa kyllä pyöriä tunti jos toinenkin ilman unen tuloa. Ja elämästä on kyllä tullut jo nyt ihan virtsaamiselle alisteista toimintaa... Eli ihan perussettii. :)

JA MISTÄ NÄITÄ TUNTEITA OIKEIN TULEE?!? :headwall: Porasin päivällä pari tuntia jotain ihan ufoa "kukaan ei rakasta minua, jubilaari ja kuolema tulee ja mä saan vauvan ja ketää ei kiinnosta" osastoa...Ihan pebasta. Mä olen jo lähtökohtaisesti niin tunneihminen että pelottaa vähän miten paljon extraa nuo hormonit oikein vielä tuo mukanaan. :|

Hauskaa lauantai-iltaa kaikille, täällä lähtis nyt käyntiin ihan hirveet pleikkari move-sessiot! :wave:

MJ & Salarakas 5+3

muoks. Vielä Halinapille pikaista paranemista!!!
 
Viimeksi muokattu:
Oletteko muuten huomanneet, että Heinäkuisillekin on ilmestynyt jo oma pinonsa. =) Me ei enää ollakaan niitä kaikista pienimpiä masuja. :)

Nepsus googlaile vaikka raskauskalentereita tai muita vastaavia sivuja, pieni tuhruilu alkuraskaudessa on hyvin yleistä. Pahoinvointi sen sijaan on periaatteessa vain hyvä merkki, se kertoo siitä, että ainakin istukka toimii. Eli uskotaan, että kaikki sinulla ja pienellä hyvin!

Sannikille edelleen sympatioita täältäkin. Sulla on pitkät pari viikkoa odotella tuloksia. :| Ne siis ilmeisesti epäilee, että sinulla on siellä sen elävän sikiön lisäksi myös mahdollisesti rypäleraskaus. Soita ihmeessä maanantaina ja kysele enemmän, jos sinulle on nyt tullut mieleen kysymyksiä, mitä et lääkärissä huomannut kysyä. Onko sinulla kauheasti pahoinvointiakin edelleen?

Liikunnasta
: sitä harrastan ihan liian vähän tai siis en oikeastaan ollenkaan. :ashamed: Joogaa olen harrastanut, mutta tänä syksynä en jaksanut lähteä ryhmään, kun oli tämä vauvautumisen yritys aloitettu ja arvasin, että jos tärppää, tulen olemaan niin väsynyt, että on ponnistus pelkästään töissäkäymisestä selviytyminen.

Seksiä ei ole täälläkään harrastettu plussaamisen jälkeen olotilasta johtuen. Lapsetkin oli yökylässä toissayönä, meni kyllä "laatuaika" ihan hukkaan siinä mielessä. ;)

Painonnoususta, minulla on tullut jo jotain 2 kg, mutta ei se minua kyllä haittaa, koska lähtöpaino on hiippaillut siinä alipainon rajamailla (lähtöpaino 50, nyt 52). Molempia lapsia odottamaan alkaessa alkupaino on ollut 5 kg enemmän kuin nyt (57 kg). Niissä raskauksissa paino nousi siihen 70 kg asti, eli nousua tuli noin 13 kg. Mutta paino lähti kyllä nopeasti takaisin siihen 57:ään.

Raskausarvet olen onnistunut tähän asti välttämään ja taas yritän muistaa jo heti alusta alkaen rasvailla ahkerasti, ettei niitä nytkään tulisi. Toisillehan niitä tulee helpommin ja toisille ei, taidan olla sellainen onnekas kudostyyppi, jolle niitä ei niin helposti tule. (Tai sitten tässä raskaudessa niitä tulee entistenkin edestä...)

Halinappi: pikaista paranemista! Itse olen ainakin ymmärtänyt, ettei tavallisista kuumeflunssista ole alkuraskaudessa (tai myöhemminkään) haittaa. Parasetamolia voi käyttää kuumelääkkeenä (esim. Panadol).

kurkkunaamio ja piskuinen 8+1
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Mary Jane mie olen kyl kans itkenyt viime aikoina ihan tyhjänpäiväisistä asioista, AH ne ihanat hormonit tuollaista aiheuttaa.. :D

Halinapille paranemisia!

ME ei olla myöskään pahemmin seksiä harrasteltu plussan jälkeen ei sen takia että pelättäis kesken menoa mut mulla ei vaan yksin kertaisesti tee mieli, muutenki tuntee itsensä ihan rumaksi ja ei haluttavaksi.. hyh, miten sitä sitten taas ku maha kasvaa ja kuvittelee olevansa lihava :D

Hitsi mie en kyl nyt enää pysy ollenkaan raskausviikoissa mukana. ekan aikana oli koko ajan perillä että milloin viikot vaihtuu ja mikä viikko oli menossa. :D

Tuoli: Minustaki tuntuu että olen koko ajan täällä kirjoittelemassa tai lukemassa.. äkkiä koukkuuntunut tähän ryhmään!! :D
 
Sannikille isot tsemppaukset täältäkin, toivottavasti kaikki menee hyvin!

Nepsus, mulla oli myös rusehtavaa vuotoa pari päivää ehkä n. viikko plussauksen jälkeen ja säikähdin tietty kovasti. Varhaisultrassa kuitenkin löytyi elävä vauvanalku ja kaikki oli muutenkin kunnossa. Tosi yleistä ilmeisesti on tuhruttelu.

Halinapille pikaisia paranemisia!

Ikäeroa meidän lapsille tulee 1v5kk, esikoinen on nyt 9kk. Vähän hirvittää että miten sitten kahden pienen kanssa pärjää mutta haluttiin alunperinkin lapset pienellä ikäerolla niin menee sitten samoilla valvomisilla :LOL:

Seksiä on harrastettu muutama kerta plussauksen jälkeen, mutta kyllä sitä jotenkin varoo ja vähän jännittää ettei vaan mitään sattuis, vaikka ei kai keskenmenoa voi siten normaalisti aikaiseksi saada.

Liikuntaa en ole päässyt oikein harrastamaan, mitä nyt välillä vähän sauvakävelyä ja jos tuo rattaiden työntely lasketaan. Täytyy koittaa vähän tsempata sillä saralla ettei olis ihan huono pohjakunto sitten synnytyksen aikaan.

Me kerrottiin perjantaina miehen sukulaisille ja mun käly sanoikin että oli jo katsonut mun mahaa että meinataanko kertoa vauvauutisia. Ilmeisesti tää sitten nyt jo pömpöttää vaikka viikkoja on vasta 8+5!
 
Paha olo ja töihin pitäis mennä. Oksettaa niin pirusti, en oo vielä oksentanut muttei oo kaukanakaan. Miten mä taas jaksan illan tehdä? Tämä on ihan kamalaa..Mulla oli jo hetken vähempänä nämä oireet, ei ollu paha olo eikä muutakaan, mutta nyt taas tuntui iskevän päälle ihan kunnolla. Ja päähän vaan koskee, jo ties kuinka mones päivä putkeen. Sekin varmaan osaltaan aiheuttaa huonoa oloa.

Seksiä me ollaan harrastettu ihan normaalisti, mitä nyt vaan kirjoittelin aiemmin että mahassa tuntuu oudolle aina sen jälkeen hetken aikaa..

Ikäeroa tulee aika tasan 5v lapsosille, poika on aikoinaan kesäkuussa myös syntynyt.

Liikuntaa en oo harrastanut pariin viikkoon ollenkaan. En kertakaikkisesti enää jaksa töiden jälkeen(tai enne niitä). Hyvä että jaksan hereillä pysyä illat/aamut.

Bre ja pikku 7+2
 
CanWen Kiva että on muitakin sporttauksesta tykkääviä, mullakin yleensä, että mitä rankempi treeni sitä suuremmalla hymyllä lähden sieltä pois :D Meen tänään hankkimaan jotain Polaria ym sykemittaria, pakko kai se on ottaa vähän iisimmin. Vuosi yritettiin et mitä mä en ton pikku pavun takia tekisi :)

Nepsus Toivottavasti ei oo tullut tuhrua enää! Oon myös lukenut, että tosi yleistä toi on, vaikka itse menisin satavarmasti ihan paniikkiin jos vuotais jotain. *Koputtaa puuta* Mutta siis miehen parhaan ystävän vaimolla oli myös aika paljon vuotoa ja ihan terve tytön tyllerö sieltä kuitenkin tuli, onhan niitä niin monia syitä, että miksi voi vähän vuotaa. Tsemppiä!

Bretagne Voi ei, oisko mitään mahdollisuutta, että hakisit saikkua? Ikävää olla duunissa jos on noin huono olo!!

Lily ja 5+0 POKS (Jes pääsin ekaa kertaa kirjoittamaan noin mun elämässä :D )
 
Paranemisia Halinappi!

Raskausarpia ei tullut esikon odotuksesta kuin yksi rintaan. Yhtään en rasvaillut ja neuvolan täti sanoikin, että kudostyyppi vaikuttaa todella paljon arpien muodostumiseen. Mulla on kai tosi venyvä iho:p

ON: Mua alkaa huolestuttamaan tämä oireettomuus. Ei oikeastaan mitää oireita enää:| Vähän ehkä janottaa normaalia enemmän ja rinnat on ehkä (?) vähän turvoksissa.. Ei sitten mitään muuta. En edes muista aina että olen raskaana kun on niin "normaali" oli. Pelottaa kovasti onko pikkuinen jaksanut kasvaa masussa. Vielä olis melkein kolme viikkoa varhaisultraan. Hulluksihan tässä kerkee tulemaan.
 
Mä luin jostai oliko se uusin vauvalehti vai mistä, että sykeraja 140 olis sit oisko se puolivälin jälkee yms, et alussa sen mukaan kuin ennenkin voi liikkua. Jäin sillon miettii et aijaa, turhaanko esikoista odottaessa voudotin et ei saa nousta syke. Ni en nyt sit tiedä, mikä on oikeeta tietoa? Järki sanoo et ei sais ainakaa ku ihan hetkittäin nousta korkeelle, jos ittee pyörryttää niin ei varmaan sikiölle hyväks. Mulla ainakin rankka jumppa alkaa tuntuu huippaavalta. Ilkmotelkaa jos saatte neuvolasta ohjeita! Ajattelin tehdä nyt niin että kun todennäkösesti (kuten ekassa raskaudessakin) en jaksa yhtä kovaa vaan kunto tuntuu rapistuneelta, niin vedänkin esim body balancea ja miedommalla teholla tansseja yms jos jaksan. Sit jos tuntuu et ei pysty ilman et tulee huono olo, niin lopetan. En siis hulluna seuraa sykkeitä vaan kuuntelen oloa..Kai sitä mittarin vois ottaa mukaan niin näkis missä ne heiluu ne sykkeet.

Täällä on paljon enemmän vaivaa kun ekan kohdalla alussa. Maha turvottaa koko ajan, aamulla littana, illalla pallo. Eli se ihan koskee kun on täynnä kaasua, ja tietty pahenee jos syön namia yms mut aina se turvottaa. Närästää ja pierettää. Pitää valita vaatteet varsinki jos illal menee johki, maha on tosi iso. Sit yrjöttää aaltoillen melkee koko päivän, ja pitää tunkee HETI jotain suuhun ettei tuu kakomista. Maha tykkää varman ku ei saa hetkeäkää rauhaa ruuansulatus...Huoh. No onneks ei tän pahempaa.

PIeni katkarapu siellä jo köllii (toivottavasti), pienet kädet ja kaikkea :heart:

lumihiutale ja pt 6+0
 
Viimeksi muokattu:
Ikäerosta esikoiseen tulee melkein 4 vuotta, mut tähän pikkukakkoseen ja kesällä siis keskimmäiseen tulee vaa n 1,5kk :D, et sama ku siulla emily81 :D, meiän poika täyttää tiistaina 9kk :heart:. Joskut miullakin käy mielessä, et miten jaksaa 3 pienen kanssa, mut onneks esikko on jo melkein 4 vee kesäkuussa ja osaa jo itse aika paljon :D. Eiköhän me kaikki selvitä ja jakseta kerta lapsia on haluttu. Ollaan me äidit vaan ihmeellisiä olentoja :D, ku jaksetaa pyörittää kotia ja hoitaa lapsia :heart: ja muutakin tehä siinä sivussa.

Liikunnasta aattelin ite et en taia mennä sinne zumbaan enne ku oon käyny ultrassa. Miusta tuntuu, et syke nousee miulla sen verran korkeelle, et en näe hyväksi mennä. Salilla aion käydä ainakin kerran viikossa ja sit kävelemässä enemmän ku pojan raskaudessa.

Oireista oksentanu en vielä ole, mut öklö olo on pitkin päivää :O. Nyt miulta lähtee täyet sympatiat niille, jotka kärsivät pahoinvoinnista, tää ei oo mitään mukavaa vaik en oo oksentanukkaan :O. Eiköhän sekin päivä vielä tule, jos tämmösenä jatkuu. Ja pinna on kireellä ja väsyttää. Mie voisin nukkua kellon ympäri. Ja rinnat on arat.

Halinapille paranemisia :heart:. En usko, et tuo kuume on vaarallista vauvalle, mut kannattaa huomenna soittaa neuvolaan vaik ja kysyä.

Nepsus mites siel?! Ei kai oo lisääntyny vuoto? Ilmottelehan itestäs, tääl ollaan hengessä mukana :heart:.

Huomenna olis sit eka neuvola :heart:.
 
Heippa,

Ei ollut olo näin kepuli esikoisen kanssa. Nyt on sellainen tukala ällöttävä olo, nälkä tai joku ainakin kurnii maarussa =). Mitään ei jaksaisi tehdä ja unta piisaisi loputtomasti. Rinnat on edelleen kipeenä, vaikka eilen aamulla oli jo sellainen olo et ei oo mitään oireita jäljellä. Näin se vaan sitten on, että oireet tulee ja oireet menee. Iltaa kohden aina tulee pahemmaksi. Onko tämä sitä alkavan kuudennen (tai siis seitsemännettä) raskausviikon vaivoja. Tiedä häntä.

Ensi viikolla tarvitsisi onnistua välttelemään kysymyksen työpaikan juhlissa, miksi autoilen, miksi en juo? Aiemmin kun on enemmän tai vähemmän innokkaasti tullut aina oltua tappiin saakka ja autoa ei ole juuri mukana kuskailtu. Ja sitten koittaa vielä ne pikkujoulut.. viimonen niitti sitten arvailijoille. Ja kun ei rv:ja ole siinäkäään vielä 12 niin ei haluaisi vielä kertoa. Täytynee pullottaa kotona jo normisiidereihin alkoholiton juoma ja sitten paikan päällä ottaa kaikkea ja vaan jättää juomatta. Vai olisiko parempia ehdotuksia?

Hyvää sunnuntaita kaikille !
 

Yhteistyössä