Oletteko muuten huomanneet, että Heinäkuisillekin on ilmestynyt jo oma pinonsa. =) Me ei enää ollakaan niitä kaikista pienimpiä masuja.
Nepsus googlaile vaikka raskauskalentereita tai muita vastaavia sivuja, pieni tuhruilu alkuraskaudessa on hyvin yleistä. Pahoinvointi sen sijaan on periaatteessa vain hyvä merkki, se kertoo siitä, että ainakin istukka toimii. Eli uskotaan, että kaikki sinulla ja pienellä hyvin!
Sannikille edelleen sympatioita täältäkin. Sulla on pitkät pari viikkoa odotella tuloksia. :| Ne siis ilmeisesti epäilee, että sinulla on siellä sen elävän sikiön lisäksi myös mahdollisesti rypäleraskaus. Soita ihmeessä maanantaina ja kysele enemmän, jos sinulle on nyt tullut mieleen kysymyksiä, mitä et lääkärissä huomannut kysyä. Onko sinulla kauheasti pahoinvointiakin edelleen?
Liikunnasta: sitä harrastan ihan liian vähän tai siis en oikeastaan ollenkaan. :ashamed: Joogaa olen harrastanut, mutta tänä syksynä en jaksanut lähteä ryhmään, kun oli tämä vauvautumisen yritys aloitettu ja arvasin, että jos tärppää, tulen olemaan niin väsynyt, että on ponnistus pelkästään töissäkäymisestä selviytyminen.
Seksiä ei ole täälläkään harrastettu plussaamisen jälkeen olotilasta johtuen. Lapsetkin oli yökylässä toissayönä, meni kyllä "laatuaika" ihan hukkaan siinä mielessä.
Painonnoususta, minulla on tullut jo jotain 2 kg, mutta ei se minua kyllä haittaa, koska lähtöpaino on hiippaillut siinä alipainon rajamailla (lähtöpaino 50, nyt 52). Molempia lapsia odottamaan alkaessa alkupaino on ollut 5 kg enemmän kuin nyt (57 kg). Niissä raskauksissa paino nousi siihen 70 kg asti, eli nousua tuli noin 13 kg. Mutta paino lähti kyllä nopeasti takaisin siihen 57:ään.
Raskausarvet olen onnistunut tähän asti välttämään ja taas yritän muistaa jo heti alusta alkaen rasvailla ahkerasti, ettei niitä nytkään tulisi. Toisillehan niitä tulee helpommin ja toisille ei, taidan olla sellainen onnekas kudostyyppi, jolle niitä ei niin helposti tule. (Tai sitten tässä raskaudessa niitä tulee entistenkin edestä...)
Halinappi: pikaista paranemista! Itse olen ainakin ymmärtänyt, ettei tavallisista kuumeflunssista ole alkuraskaudessa (tai myöhemminkään) haittaa. Parasetamolia voi käyttää kuumelääkkeenä (esim. Panadol).
kurkkunaamio ja piskuinen 8+1