****Kesäkuun Kullanmurut 2011 - Lokakuussa***

Soitin tänään neuvolaan ja ajan sain jo ensi maanantaille jolloin viikkoja vasta 7+1 (jos sinne asti päästään). Nyt ei onneksi ole ollut vuotoja. Neuvolatäti lupasi kirjottaa lähetteen äippäpolille jotta pääsen ultraan jo ennen niskapoimu-ultraa. Tarkistetaan onko matkassa ketään ja mahdolliset viikot kun mulla kiertokin ollut sekaisin ja tuosta viikoista ei ihan varma voi olla. Nyt vaan toivotaan että pikkuinen matkassa pysyy ja lauantainen tiputtelu ei ollut merkki keskenmenosta. Ihmettelen tuota ekan neuvolan aikaisuutta sillä esikoisesta olen ollut ekassa neuvolassa vasta viikolla 9+4. Anteeksi kun taas kirjotin vaan omaa napaa :ashamed:.
 
Täällä samanlainen olotila kuin Perdylla. 24/7 pahaolo. Ylös asti ei ole tullut mutta kuvottaa jatkuvasti. Syötyä saan ja syönkin tunnin välein jotain pientä, mutta eipä siitä ole yhtään apua. Hain tänään sairaslomaa ja viikon sain. Lääkäri soittelee ensi maanantaina ja kyselee kuulumisia, jos satun samalla tarvitsemaan lisää saikkea. Kerrankin löyty kiva lääkäri ja vieläpä kunnalliselta puolelta. =)
 
Sori nyt tulee vaan omanapainen viesti, kun kännyn ääreltä pääsin pikaisesti käymään netissä (koti on nyt hetken aikaa nettipimennossa).

Alkuraskauden ultrassa käyty ja masusta löytyi elävä sikiö, joka vastasi viikkoja 8+4, laskettu aika aikaistui muutamalla päivällä ja se olisi nyt 2.6. Olo on niin onnellinen!

Onnellinen MyrskyMaija ja pikkuinen 8+4
 
Hei, vieläkös mahtuisi mukaan? Esikoista odottelen ja viikkoja on kertynyt nyt vasta 5+1. Edellisten kuukautisten perusteella laskettuaika olisi 26.6 mutta sitten myöhemminhän se varmistuu... Neuvolaan olen jo ollut yhteydessä ja eka käynti olisi viikoilla 8+2. Joitain oireita tässä on jo alkanut ilmenemään, armoton väsymys, jatkuva palelu ja huippaaminen.

Vielä on jotenkin epätodellinen olo tästä tilasta ja pelko kytee jonkin verran mielessä, odottaa vain sitä, että menisi nämä kriittiset ajat pian ohitse. Mutta täytynee vain yrittää mennä positiivisella mielellä. =)

Hiipu1
 
Viimeksi muokattu:
KiaralA suuri osanotto ja jaksamista paljon!! :hug:

Käytiin kaupassa miehen ja tytön kanssa ja oli kyllä yhtä tuskaa.. Kaikki ne hajut ja ruoat ällötti ihan hirveesti! Pikkasen miettimistä et mitä kokkailee kun ei oikein nappaa mikään..Kanapihvejä sitten otin,tuntu ainoalta edes pikkasen hyvältä vaihtoehdolta.. :/

Huomannut kanssa että vähän helpottaa kun tunnin välein jotain pientä syö.Jos nälkä yllättää niin tulee kamala olo ja jos syö ähkyks niin sama homma.
Pikkasen huolestuttaa että onko kaikki hyvin välillä kun oksentaa kumminki usein.. Tää oli nyt kans tällästa omanapaista pohdiskelua ja mietintää ja purkamista tuntojaan.. :) Kai tää alkuvaihe on tällästä pelon ja ilonsekaista tunteilua :)

Kaikille paljon onnea matkaan ja tervetuloa uusille mukaan!! :)
 
Tulee omaa napaa vaan kun pelottaa niin kovasti, viikon on sattunu ylämahaan, viime yönä itkin ku ei voinu olla ku sattu niin kovaa, tänää istuin polilla neljä tuntia kun tutkivat eikä keksiny että mikä on. huomenna ultraan tarkistuttamaan onko pieni oikeessa paikassa vai KU.. :( ja taaskin sattuu niin paljon.. :'(
 
täällä myös ällöttää ja etoo jatkuvasti, välillä on parempia hetkiä ja välillä sit taas pitää tosissaan yrjöä pidättää :x töissä ei hirveen mukava oo olla eikä jaksais oikeen mitään tehä ku niin paha olo ja väsyttää : / ja tietty meil on just kiire vaihe ja töitä on enempi ku kerkee tehä :kieh: ja sit oon levinny ku pullataikina ja käsissäki on selluliittia, miten vi*ussa se on mahollista?? :eek: nyt on pakko ruveta kyttäämään kunnolla mitä suuhun laittaa vaikka vaikeeta on ku ruokahalu on välillä kateissa ja sit maistuu mikä maistuu. suussa on myös koko ajan hirvee paskanmaku ja pakko imeskellä jotain pastilleja, hampaat tykkää :rolleyes:
sain tänään myös kilppariarvot ja tsh noussu huimasti eikä sais missään tapauksessa olla näin korkee mitä mulla nyt : / onneks sain neuvolatätsyn kii ja huomen tulee mein neukkulääkäri sinne ja määrää samalla mulle uuden tyroksiiniannoksen. aika tiiviisti pitää arvoja nyt seurailla ku näin viskoo. torstaina mulla ois sitte ultra jos sais jotain selvyyttä näihin vkoihin.
omanapasta tekstiä taas mut niin paljo tullu juttua et ei muista mitä kukakin on kirjottanu.
kiara :hug:

sannikki pitkä on aika ootella : / jaksamista! :hug:

tervetuloa uusille! tais olla muutama mein kolmatta kaipaavien pinosta :)
 
KiaralA :hug:

Nonni... saikkua 3 päivää, ku toi meijän pikkunen on aivan kipeenä!! No eipähä tartte men iltavuoroi puurtamaan!

Mä en kestä, mun tekee koko ajan mieli jotain... nytki voisin vaik tappaa pätkästä mustaa makkaraa tai yhestä lohimedaljongista! Ja jälkkäriks maistuis pehmis suklaakastikkeella!!!

Viel pitäs jaksaa 2 ja puol viikkoa ultraan!!!! Hui!!!

Mama ja Möykky 9+1
 
Iltoja!

Voimia nyt sitten kovasti KiaralA!! :hug:

Mäkin tässä välillä ihmettelen kovin ku ei oo oikein oireita ja sitten joku päivä ne iskee päälle ku höyryjuna. Jospa siellä masussa ois pieni ihmisalku..Neuvolaan vielä 2 kokonaista viikkoa..no jospa se äkkiä menee. Turvotusta kyllä on ja maha ihan kovalla.. :( ja kiukuttaa.

Iltavuoro meni töissä ihan ok :) Kerrankin ihan jees ilta. Niitä ehkä sattuu 1 kymmenestä..ei tuo hoitohomma niin nannaa oo aina.

Jospa tästä kömpis kattoo sohvalle Harry potteria ja sit unille, saapi huomenna apostolin kyydillä mennä töihin ku lumet sato maaahan niin pyörällä ei oikein uskalla.

Tinttu ja pikku öppelö 7+ 3
 
Kiarala :hug:

Niiz, toivottavasti ei ole sitä mitä pelkäät :( Miks ihmeessä ne ei voinu ultrata ku siellä polilla kävit?? Jos kerran noin kovat kivut ni kiva laittaa sut vielä kotiin :/ Toivottavasti asia selviää parhain päin :hug:

Hiipulle onnea :) Joku toinenki uus tais olla mut en muista enää nimiä ku oli sivulla 12 :rolleyes:

Mä en ole vieläkää soittanu neuvolaan. Enkä tällä viikollakaa ehi ku perjantaina vasta soittaa ku nukun puhelinajan ohi :D Oon yössä ja vielä kaks tän jälkeen. Mua vähän hirvitti miten jaksan ku on ollu aika paljo väsymystä, mut tosi hyvinhän tää on menny. Harry Potterin katoin (ja itkin), 4D pieni lapseni katoin (ja itkin), äsken vielä playboy-talon tytöt katoin (ja itkin, voi huoh :D )

Ummetus on alkanu jo nyt ja oon jo joutunu pehmityslääkettä ottaan ettei menis ihan kiveksi :/ Pahoinvointia ei vieläkään yhtään. Tietääkö muuten kukaan mitää mukayhteyttä sukupuolen ja pahoinvoinnin välillä? :D Mulla ei ole pahoja vointeja juuri ollu ennenkää ja kaks poikaa tullu. Miehen kans ollaan pojalle nimeeki suunniteltu kovasti, jotenki ei vaan osaa tytön nimiä ees miettiä ku ajattelee et poikahan se tietenki on (miehen puolella on paljo poikia). Ja toisaalta, tytölle on jo nimi ku tuli esikoisen odotusaikana mietittyä tyttöjenki nimiä ;)

Kaikilla tuntuu olevan alkuraskaudessa jo ultra. Vai onko se joku seulontaultra? Muistelen et täällä päin maailmaa sai vaan rakenneultran kun taas keski-suomessa (missä ennen asuin) sai sen alkuraskauden ultran mut ei rakennetta. Saa nyt sitte nähdä miten täällä menee noi ultrat. Seulonnoissa en oo ikinä ollu ni en ees tiiä et onko se ultra siihen liittyvä vai onko ne verikokeet vaan?

Piti käyä laskemassa viikot, eli nyt olis 5+1. Siitä on hyvä jatkaa :)
 
Minäkin oon miettiny tuota yhteyttä sukupuolen ja pahoinvoinnin välillä... Ekassa oli lievää pahoinvointia, mutta se oli lähinnä iltasin, kun oli jo työpäivä onnellisesti takana. Tässä toisessa mulla ei ole ollenkaan mitään pahoinvoinnin tunteita. Kahvikin maistuu, vaikka ensimmäisessä jouduin jättämään sen pois kun ei oikein tehny mieli...

Neuvolaan en ole vielä aikaa varanut, mutta varmaan loppuviikosta tai ensi viikon alussa. Eka neuvola on kuitenkin joskus lähempänä viikkoa 10, ettei varmaan mitään hoppua ole. Mua vain ärsyttää suunnattomasti, noi neuvoloiden soittoajat. Alappa soittamaan täältä avokonttorista neuvolaan, niin koko työpaikkahan tietää mun raskaudesta. Ja olin aatellu vähän aikaa olla tästä ihan hissukseen :rolleyes: Neuvola on onneksi samassa talossa kun missä poika on hoidossa, niin voisin vaikka suoraa kävellä sinne ja kysellä aikoja...

Hittolainen, mun tekis niin mieli olla jossain muualla kuin töissä.. :kieh:
 
huomenet.
meillä poika herätti isänsä töihin lähtöön,itse menen vasta illaksi, (yleensä herätään vasta 9 aikoihin)

Uusille tervetulo toivoitukset!

Kiarala :hug: voimia!

Yritin eilen soitella neuvolaan mut eipä tuo täti vastannut, tosin aikahan tuleeki vasta 5 viikon päästä ajankohtaiseksi. :D eli noin viikolla 10, ainaki esikoisen kohdalla oli 10+ jotain ekan neuvolan aikoihin. :)

Oireita ei kyl kauheasti ole, välistä mietityttää tämä oireettomuus, mutta niin se kyl oli esikoisen kohdallaki että ei ollut muuta kuin rinnat arkoina ja kauhea pissa ätä aina aamuisin, tietenki väsymistä oli ja on nytki.

Luin jostain että runsaampi pahoinvointi viittaisi tyttöön, mutta nämähän on vaan niitä uskomuksia. :D
 
KiaralA :hug: :hug:

Oma napa huolettaa... Lauantaina ja sunnuntaina koski rintoihin kovasti ja eilen ihan vähän ja tänä aamuna ei juuri yhtään. Mitähän tämä meinaa, kesken menossa? Muutenkin tänä aamuna ollu aika normaali olo, ainoastaan roskiksen ja tiskikoneen haju ällötti vähän. Pelottaa onko kaikki hyvin vaikka eipä kuopustakaan odottaessa ollu kummempia oireita ja itkin onnesta, kun ultrassa sykki sydän vaikka olin varma ettei siellä mitään ole. Silti sitä nytkin on jo huolesta soikeana vaikka päätin alunperin, että iloitsen nyt enkä huolehdi ennen kuin joku todistaa, että aihetta huoleen on. Mutta sitäpä se äitinä olo on, huolehtimista lapsesta jo ihan pikkuruisesta saakka :heart: Taas sitten tein testinkin eikä viiva mitenkään merkittävästi ole tummunut. Voihan olla, että olenkin ovuloinut myöhempään, kun kierrot ollu sekaisin... Huoh, vaikiaa!! Sain neuvolan vajaan kuukauden päähän, olis jo aiemmin ottanut, mutta ne just sillon muuttaa eri paikkaan, tulee pitkiä viikkoja :(
 
Huomenet!
Kävin neuvolalääkärillä ja kirjoitti 2vkoa sairaslomaa sekä Primperania pahoinvointiin,saas nähdä auttaako.Jos apua niin kerron täällä ja kaikki huonovointiset kipinkapin sitä hakemaan :)

Se on kyl jännä että jotkut voi todella huonosti ja toisilla taas ei minkäänlaisia oireita koko raskauden aikana, ja silti kaikki masussa varmasti hyvin! Ollaan niin erilaisia kaikki ja kaikkien kropat reagoi varmasti eritavalla. Kaikilla tietysti niitä pelkoja ilmenee kun ei oireile tai oireilee jatkuvasti ja huoli sitten että onko kaikki hyvin.Minäkin äsken nvlassa olisiin halunnut että olis ultralla kurkannut että mahassa kaikki hyvin..mutta en sit viittiny kun kauhea jono oli lääkäriin.. :)

Ihana tietää että saa nyt huilata ja levätä ja toivon että pahoinvointi helpottanut kun taas töihin menen.Kyllä sitä mielummin töissä oisi hyvävointisena kun kotona pahoinvoivana,meinaa aika käydä pitkäksi.. Tekemistä kyllä olisi mutta kun ei millään jaksaisi mitään aloittaa tekemään..

Jaksamista kaikille tasapuolisesti ja voikaa hyvin!! :)
 
KHJ
ehtoota kaikille! taas on tovi vierähtänyt täällä käymisestä. Luen kyllä teidän juttuja mutta ne ole kommentointi tuulella.:ashamed:

Täällä on alkanut aika pahat alavatsakivut ja ne on kestänyt jo 1vk. välillä vihloo niin maan pirusti,että saa nähdä onko kohdunulkoinen vai mitä ihmettä.Tälläistä ei ole aikaisemmissa raskauksissa ollut.:'( Minua kyllä väsyttää ja yököttää,mutta tää jomotus tuskin on normaalia????

KiaralA :hug::hug: Todella surullista. Koita jaksaa!!

Tsemppiä kaikille pahoinvoijille ja väsyneille!!

KHJ ja Nyytti 6+6
 
Otokka
Hei!

Täältä kuulumisia pienen radiokatkoksen jälkeen. Pahoinvoinnin kourissa olen ollut. Eilisen päivän jouduin ensimmäistä kertaa olemaan töistä saikulla, kun olin oksentanut sunnuntai-illan ja koko seuraavan yön aina aamukuuteen asti. Eipä paljon huvittanut mennä töihin. Enkä itse asiassa olisi päässytkään, koska huimasi niin, etten päässyt edes suihkuun :O. Nyt on taas parempi olo eli etoo, mutta ei ole tarvinnut koko päivänä halailla pönttöä. Mehukeittoa kyllä kuluu hirveitä määriä. Viime yönäkin piti hiippailla neljän aikoihin jääkaapille ottamaan lasillinen, kun tuli niin kova nälkä :D.

Outo juttu toi raskauspahoinvointi. Sunnuntainakin maha oli täynnä, eli se ei ollut ongelma. Pahoinvointi ei myöskään ole jatkuvaa ja on hyviä ja huonoja päiviä. Sunnuntai-iltana kaikki jotenkin haisi ihan yli-pahalle, etenkin koira. Sitten mies rupesi syömään vieressäni pasta bolognesea ja se oli menoa se. Haisi niin pahalta, että tän pää oli kyllä sillä sekunnilla pöntössä... Ajattelen siis, että oksennus tulee niinä päivinä, jolloin kaikki hajutkin tuntuvat voimakkaammilta?

Onneksi tämän pitäisi helpottaa kohta. Netin mukaan vko 9 on se viikko, kun ne pahoinvointia aiheuttavat hormonit yms. saavuttavat korkeimman tasonsa ennen lievenemistään.

Pahoinvoinnin ja huimauksen keskellä annoin periksi myös harrastusten suhteen ja lopetin ratsastuksen :'(. Pitää keksiä jotain kivaa tilalle!

Minulle voi päivittää LA:ksi 4.6.

T. Otokka ja pikkarainen 8+3
 
Masua kasvattavat: Nimim. synnäri, ja monesko

29.5
mama-84................SatKS..........3.lapsi

30.5
Minsku82...................POS.......... 2.lapsi

31.5
emily81...................KOS........... .2.lapsi
KiaralA....................PHKS......... ..3.lapsi
Sida82......................SeKS........ .1.lapsi

2.6
nanuska...................?............. ...?
misiwi......................TYKS........ ...2.lapsi
mettte......................OYS......... ..1.lapsi
Perdy.......................TAYS........ ..2.lapsi
waavi.......................KOKS........ 2.lapsi
MyrskyMaija............KOS........3.lapsi

3.6
Jasmi-.......................?.............2.lapsi

4.6.
Itkuiita85..................VKS......... ...2.ja 3.lapsi
s-anttu.....................TYKS.........3 .lapsi
ninna87....................K-SKS........2.lapsi
amma.......................JS........... ..5.lapsi
neito84......................KOKS....... .2.lapsi
Otokka......................JS.......... ....1.lapsi
kurkkunaamio............POS...........3. lapsi


5.6
AuMatt84.................?.............. ?

6.6
Halinappi.................KYS........... .3.lapsi
s@n@....................JS.............. .5.lapsi

7.6
Mimossa-..................?..............2.lapsi

8.6
teetu.......................JS.......... ..2.lapsi

9.6
PohjanTuuli.............SatKS.........2. lapsi

10.6
Riksumi.....................JS.......... ...3.lapsi
Bretagne...................PKKS......... 2.lapsi
Tinsku86..................KAK........... 1.lapsi
Niiz...........................KOKS..... ...2.lapsi
Miga........................?........... ......2.lapsi

11.6
Harhaanjohtaja..........LS.............3 .lapsi
mmilia08...................SeKS......... .2.lapsi
sannikki....................KOKS........ ..2.lapsi
Calumet....................Vas.......... ...3.lapsi
neljä+yksi...................HYS....... ....5.lapsi

13.6
Töllerö.....................?......... .......5.lapsi
äityli4ptpt.................?.......... ......5.lapsi

14.6
KHJ...........................KAKS...... ...3.lapsi

15.6
Luukas07...................?...............2.lapsi

16.6
Äitienpäivälahja..........SATKS...... .2.lapsi
ansu3.........................JS..... .....2.lapsi

18.6
miss bamse................TYKS...........5.lapsi
susse83....................TYKS......... ..1.lapsi

19.6
lumihiutale85...............KYS......... ...2.lapsi
Nepsus......................K-HKS..........2.lapsi
juhannusyllätys............KAKS........ ..4.lapsi

21.6
Pirde...........................?....... ........2.lapsi

22.6
Mary Jane....................PS.............1.lapsi
Hiq...........................TYKS...... .......2.lapsi

24.6
CanWen....................K-PKS............2.lapsi
Pyyter-2......................EKKS............3 .lapsi
Nigella.........................?....... ..........2.lapsi

25.6
tirpula.........................?....... ...........2.lapsi
MeMaMi.....................K-PKS..............2.lapsi
Rixutin...............?................3.lapsi

26.6
t:nmuru......................?.......... ......2.lapsi
Kajo...........................LKS...... .......2.lapsi
Cik.............................NKL..... ........2.lapsi
Lily-Jane......................?............. ...1.lapsi
sispi...........................LKS..... .........2.lapsi
HeMmiN..............?................2.lapsi
Hiipu1................?.................1.lapsi

27.6
tuoli...........................OYS..... .......3.lapsi

28.6.
Hensku00..................K-SKS............2.lapsi

29.6
JudeD...............?.............3.lapsi

Laskettuaika ei vielä tiedossa:
Jessi75......................KOKS....... .....3.lapsi
Martta78...................KYS.......... .....2.lapsi
Sasabella....................?.......... .......1.lapsi




Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus



Hieman päivitystä taasen, on tullut monta uutta odottajaa lisää! Tervetuloa!
Näyttää olevan suosittuja päiviä nuo 4 ja 26 päivä, sitten lähempänä kisataan kuka poksahtaa ensin ;)
Täällä ei kummempaa, hieman etovaa oloa välillä mutta ei muuta... Viikko vielä neuvolaan, apua taas alkaa se sormeen piikittäminen joka kerta kun otetaan hemoglobiinia.:|
 
Cik
Kirjottelempa nyt taas tylsyyden iskiessä ja esikoisen nukkuessa.

Mun avaimet unohtukin sitten miehen takin taskuun, joten tänään on koirien aamulenkitys ja kauppareissu hoidettu kokonaan kävellen, siis esikoinenkin on kävellyt, kun ei niitä rattaita saa varastosta ilman avaimia. Ja voi sitä kitinää kun piti kaupasta kävellä kotiin enkä voinu poikaa ottaa syliin, kun oli kaks niin painavaa kauppakassia.. Mutta selvittiin! :)


On tää kyllä kurjaa, kun koko ajan saa nieleskellä ja on huono olo. Vähän on pinnakin kireellä tän takia. Eikä tää olo helpota edes yöllä, joten on aika vaikeeta nukahtaakkin.

Onkos monet jo kertoneet vauva uutisia läheisilleen? Ja miten on suhtauduttu?
Me ei olla vielä. Omille vanhemmille ajattelin kertoa varhaisultran jälkeen, jos sinne asti päästään.
Mutta anoppi on sitä mieltä että meille ei toista lasta sais tulla, oli jopa näin sanonut miehelle pari päivää sitten, vaikka ei siis raskaudesta vielä tiedäkkään. Mut anopin mielipiteen tiesin jo (kun kuuli esikoisesta niin ei puhunut moneen viikkon meille mitään, eikä koskaan onnitellut), joten minähän tästä innostuin ja odotan jo että päästään kertomaan! :p

Niin, ja mieskiin tosiaan sanoi että ehdottomasti varhaisultraan on mentävä. Ja minä kun epäilin ettei ikimaailmassa innostu ajatuksesta koska se on niin kallis.
Toivotaan että kyytiläinen pysyy matkassa, niin ens viikolla voi sitten varailla ultran ja sen jälkeen sitten neuvolan.

Cik ja Pipa 5+2
 
Viimeksi muokattu:
Mutkin voi laskea mukaan elikkä toista odotellaan syntyväksi 15.6, synnärinä TYKS.

Mutta siis oma napaa: armoton paha olo aamusta iltaan, koko ajan pitää jotakin pistää suuhun ja se ehkä auttaa vähän, välillä. Kaamea nälkä on myös koko ajan sekä Järkky väsymys, töissä saa väkisin pinnistellä, että silmät pysyy päätteellä auki. Noh, kai tää tästä. Ei ekasta kyllä näin vahvoja oireita ollut.

Nyt viikkoja siis kasassa 6+6 ja odottelen kovasti jo soittoa varhaisultraan, koska clomiraskaus kyseessä. Edellisestä olin jo 7+1. Mutta ei se puhelin vaan soi.

Nyt takas hommiin...
 
Cik
Pakko vielä jatkaa, että on näköjään täällä kesäkuisissakin tulossa yhdet kaksoset. En aikasemmin huomannutkaan, nyt vasta tutkailin listaa tarkemmin :)
Voi kun sattuis omallekkin kohdalle. Oon meinaan itse kaksonen ja toivoisin siis meille myös kaksosia, mutta sittenhän se nähdään. Suvusta ainakin löytyy monet, joten jonkinlainen mahdollisuus on :)

Itkuiita85 Huomasitko itse mistään että vois olla kaksoset tulossa, onko ollut erityisen paljon jotakin oireita, pahoinvointia, turvotusta?
 
Moikka kaikki! :wave:

Mahtuukohan vielä mukaan? :)

Mä oon täällä käyny vilkuileen ja aluks päätin, etten kirjota ennen ens viikon ultraa, mut pakko oli kuitenkin sit nyt. Olis ees ihana saada vertaistukee tilanteeseen ja kaikkiin huoliin :) Toivottavasti saan kirjoitella sitten sen ultrankin jälkeen. Jotenkin vaan pelko persiissä, ettei kaikki oo, niin kun pitäs (siis aina alkuraskaudessa on semmonen epävarmuus, mut nyt jotenkin oikeesti, en yhtään yllättyis, vaikka ultrassa tulis huonojakin uutisia, mitä tietty en toivo).
Oireet on nyt vähäsemmät, kun aiemmissa raskauksissa ja kuitenkin plussauksen aikaan oli jo pari aamua, että oli vähän enemmän huonohko ja heikko olo, mut ne lähti jo pois melkein kokonaan, ainakin toistaseks :/ Vähän on nyt vaan väsymystä ja heikotusta ja palelua, niin ja tisseissä vähän normaalia isommat muhkurat, mut ei ne arista erityisesti. Lisäks mulla on semmonen samperin epäspesi emätintulehdus, joka on myös jonkinlainen riski. Mun piti se hoitaa yhellä lääkkeellä, kuhan menkat olis alkanu (sen takia, kun raskauden ekalla kolmanneksella ei saa sitä käyttää ja tiesin, et on mahdollisuus raskauteen, kun oli yritetty) mutta jäikin lääke sit käyttämättä tosiaan. 12 viikon jälkeen saa sit sitä lääkettä käyttää, jos sinne asti nyt vaan päästään.
Sori heti näin alkuun pieni tilitys, mut helpotti kyllä oloa, kun sai johonkin purkaa mieltä ja kun vielä täällä on kaikki samassa tilanteessa :) Ja ärsyttävää oikeesti, kun mä olisin halunnu ottaa tän alkuraskauden ihan lepposasti, niin tietenkin pitää tulla jotain, ettei varmasti voi, huoh!

Meille siis olis kolmas tulossa, la jotain 20.-26.6, menkkojen/neuvolan mukaan toi 20.6, normi kierron mukaan 23.6 ja myöhäisen plussauksen mukaan vois olla jopa joku 26.6. Itse 24v ja lapset 1v poika ja 3v tyttö. Mulla on aina ollu nyt sit kesäkuussa laskettu :) Toivottavasti kaikki nyt menis vaan hyvin ja ens kesänäkin olis pieni käärö sylissä :) Taysissa tulisin sitten asioimaan.

Tuun myöhemmin vähän muitakin juttuja kommentoimaan. Nyt esikon kanssa jätskille :p

Omppunen rv n. 5+5, (5+2-6+1)
 
Jospa jatkan tätä yksin puhelua: / jotenkin vain tullut tunne ettei joukkoon sulaudu mukaan, mutta minkä sitä tekee jos on näin tylsimys. Ultraan ei eilen voinut soittaa kun vastaaja sanoo ettei tänään anneta aikoja ja sitten tänään 1/2h varattua ja luulin jo etten saa koko aikaa ennen kuin soittoaika loppuu. No kuitenkin siellä lopulta vastattiin ja 2 viikon päästä päästään kurkkimaan onko eloa.
 
Jospa jatkan tätä yksin puhelua: / jotenkin vain tullut tunne ettei joukkoon sulaudu mukaan, mutta minkä sitä tekee jos on näin tylsimys.
Vähän sama tunne täälläkin. Johtunee varmasti siitä, että täällä kaksplussalla nämä kuukausiketjut kasvavat näin armottoman suuriksi, todella vaikea muistaa nimimerkkejä ja kommentoida kymmeniin eri viesteihin.. Siksipä omatkin viestit jäävät usein kommentteja vaille. Minä kirjoittelenkin aktiivisemmin toisaalla.

Mukava kuitenkin käydä täällä lukemassa niin monen odottajan juttuja, vaikka oma kirjoittaminen ja kommentointi jäisikin vähäisemmälle. :)
 
Heippa! :)

amma Tänne tulee nyt alussa niin paljon porukkaa, ettei kukaan pysy varmaan kärryillä että mitä tapahtuu! Joten älä huolehdi, kyllä sulaudut joukkoon :hug: Kaksi viikkoa enää odotusta ultraan, kivaa! :)

omppunen Tervetuloa :flower: Mulla on tänään ollut ihan oireetonta.. Ei pienintäkään nipsausta masussa! Ja eka raskaus, niin en osaa vertaa edes mihinkään. No eiköhän se pian selviä että onko joku siellä kyydissä :)

Cik Mennään samoilla päivillä :) Me ei olla kerrottu kenellekään vielä.. Ajattelin kertoa parhaalle ystävälleni pian, koska hän tulee meille vierailulle (asutaan eri maissa) ja en halua valehdella, että miksi en ota mitää alkoholia.. Kun kuitenkin aina ollaan otettu viiniä ym ruuan kanssa yhdessä ja drinksut päälle :) Muille ei sitten varmaan kerrota ku vasta vko 10 paikkeilla.

Otokka ja muut pahoinvoivat: Paljon tsemppiä ja voimia!

KiaraIA Oon todella pahoillani :hug:

Niiz Hus hus tollaset kivut heti pois!! Toivottavasti ei oo mitään vakavaa!!

MyrskyMaija Onnea hienoista ultrakuulumisista! :)

Täällä on tosi oireetonta menoa tänään.. Eilen tuli sängystä noustessa paha repäisykipu, tänään ei mitään. Huonoa oloa ei muutenkaan oo ollut, mut nyt siis ei edes masuun satu, tai sinne kohdun tietämille. Mulla on ultra viikon päästä, silloin olisi päiviä vasta 6+2, mut se klinikan täti vakuutteli, että heillä tehdään varhaisultria jo 6+0 eteenpäin.. Toivottavasti niillä sitten on jotkut superlaitteet, että ne jotain näkisi.. Yritin saada aikaa 6+5 päivälle, kun sit lähdetään reissuun miehen kanssa ja en halua siellä stressata. Mut niillä ei ollut aikaa ja ton pitäis olla ok. Saas nähdä ensi viikolla, että mitä tapahtuu.

Jaksuja kaikille!!!

Lily ja 5+2
 

Yhteistyössä