Melkein parin viikon tauko takana, ensin viikko koneettomana ja nyt on ollut muka niin kiire sit
Onneksi ja harmiksikin ei ollut kuitenkaan kauhiasti tekstiä tullu, 3 sivua vaan, onpas kyllä palsta tosiaan hiljentynyt...
Mulla oli neuvola tuossa maanantaina, ja kaikki kunnossa <3 Hb vähän alhainen, 124, mutta millähän sitä sais muistettua joka päivä ottaa vitamiinit.. Paino oli noussut 3kg (!), toisaalta ei paha kun ensimmäisen kerran oli tullu painoa lisää, muttakun ei sitä tarvis tulla yhtään. Tosin taitaa olla osa turvotustakin, mulla on sormet nakkeina ja naamaa turvottaa kun silmälasitkin ahdistaa
Oli puhetta synnytysvalmennuksestakin, ilmeisesti pitäisi jonkunlainen kutsu tulla tässä parin viikon sisällä. Vihdoin viimein, aloin jo epäillä että kerkeän synnyttämään ennen valmennusta.
Kävin tänään kirpparilla kierteleen siskon kanssa, ja löysinkin pari hupparia ja pipoa. Bodyja alkaa olemaan jo viidelle vauvalle, mutta kaikki muut vaatteet puuttuu
Onneksi äitiyspakkauksessa edes tuli housujakin. Ajattelin alkaa kutomaan jottain pieniä nuttuja ja sukkia. Harmittaa vaan kun ei tiedä sitä sukupuolta, niin oon pulassa värivalintojen suhteen, ja mallienkin, kun tuntuu että kaikki lehtien neulemallit on pojille tai tytöille, ei ole semmosia unisex-malleja. Nooh, niissähän ei kyllä kauan mene per nuttu kutoa, joten voi kutoa tytölle ja pojalle ja sitten lahjoittaa pois ne ''väärää sukupuolta'' olevat
Tuossa aiemmin oli kyselty nukkumaanmenoajoista. Oon illanvirkku ja aamuntorkku, ja ikävä kyllä mieheni on aamuvirkku ja illantorkku. Tuntuu että eletään eri rytmissä välillä. Oon nyt yrittäny petrata nukkumaanmenoaikoja, mutta päiväunet alkaa olemaan pakollisia, kun heräilen yöllä varmaan 10 kertaa. En siis herää vessahätään, vauvan potkuihin tai minkään muunkaan selvän syyn takia, vaan vain hätkähdän hereille. Ärsyttävää, varsinkin kun oon tositosi kärttyinen jos en saa tarpeeksi unta jonkun huonon syyn takia.
Närästyksestä. On, paljon. Alkoi tuossa viikonloppuna, ja nyt yhdistin suklaan syömisen niihin järkyttäviin närästyskohtauksiin. Samarinilla on jotenkuten pystyny hillitseen sitä poltetta, ja nyt kun tänään jätin suklaan mussuttamisen pois, niin kas, ei närästä
Huh, ei jännitä vieläkään synnytys vaan sairaalayöt. Ja yleensäkin sairaalassa olo. Oon nimittäin ollu viimeksi sairaalassa yötä silloin kun synnyin
Toivottavasti ei tarvi paria yötä kauempaa olla, vaan pääsee kotiin vauvelin kanssa nopeaa.
Eilen päättyi myös elämäni toinen antibioottikuuri, streptokokki B:n takia sain sen. Jäi vähän epäselväksi, että laittaako ne mulle sitten synnärillä lisää antibioottia vai joudunko syömään vielä toisen kuurin. Tuntuu etteivät neuvolassakaan olleet oikein tietosia sen strepton aiheuttamista vaaroista vauvalle, hokivat vaan että tehdään ens kerralla viljely ja katotaan onko hävinny ja kyllä ne sit äitipolilla vielä testaa sitä ja blaa blaa. Meinasin jo sanoa sille neuvolantädille että lukis vaikka uusimmasta vauvalehdestä edes ne faktat streptosta että tietäis mistä puhuu. Pari muutakin bakteeria mulla oli neuvolakortin mukaan plussalla, mutta niistä ei mainittu mitään. Pitänee varmaan vaan oottaa sitä polin lääkäriaikaa kesäkuun alussa, jos ne siellä sitten tietäis vähän enemmän..
Tulipas pitkä sepustus
Frozenia 29+5