**Kesäkuun kullanmurut 2011** HUHTIKUUSSA

raapimistumpuistavoisin kommentoida pikaisesti. H&M:llä on sukkia, semmosia ohuita joissaa kääritty se varsi monelle rullalle. Ne pienimmäöt on tosi pieniä ja napakoita, ja kaveri just kehu et aivan parhaita tumpuiksi! Niissä saa hyvin säätää miten korkeeks varren haluaa, käärii sen verran vartta. Eikä ole liian paksuja! ostin itekki vauvalle niitä sukkia, jakoihin ja käsiin =)

Mulla oli neuvola, kaikki hyvin. Jotenki tuntuu et jopa paremmin voin nyt kun esim pari viikkoa sit. Kai sitä kremppoihin tottuu jotenki. Toki esinm viime yönä heräsin ihan tosi hengästyneenä ja oli rasklas hengittää, olin kai nukkunu selällää ihan pää alhaalla, eli vauva painaa keuhkoja. Muuten jotenki en hirveesti jaksa enää miettiä, onhan se hengitys vaikeempaa yms mut nyt ei auta ku odottaa!

Meillä puuttuuki pinniksestä osia, semmoset tyhmät ruuvinvastikkeet vai mitä lie. En tiiä mihin kadonneet. Olisin jo muuten kasannu. PIeni äippäoakkaus odottaa jo lakanoineen, ja vaunut kans :heart: Enää muutama ostos puuttuu, ja se pinnasänky pitää kasata. Jotain pientä on siis mutta vaikka syntys, ei olis hirmu hätä enää :)

Voi kun pienellä on parin päivän aikana jotenki voimiastunu liikkeet! tuntuu tossa ylämahalla ihan raajoja, luunpätkiä muljahtelee :heart: Hassua, et hivelen mahani läpi pienen vauvan jalkaa :D Sit se koitti potkia mun navasta ulos, kun mulla napatyrää eli varmaan 1.5cmx 1.5cm aukko vatsanpeitteissä, niin pelkään et se sieltä survoo jonku jalkateränsä ja navan iho vaa venyy...Oon ollu tuntevinani yhden hengitysharjotuksen, kun oli semmonen rytminen ikäänkuin hengittävä liike kun pidin kättä mahalla. En muuta selitystä keksi. Sit hikkaa on melkein päivittäin, se on semmosta nykinää. Pari kertaa tullu kumma värinä tai semmonen sirinä, en oo yhdistäny et mikälie, lihaskramppi? En usko et pissimistä ku se tuntu ehkä pidempään ku mitä olettaisin vauvan pissivän :D

Nyt viimeistä viedään koulurintamalla, vielä edessä jotain mut tenttejä yms stressiä ei enää tämän päivän jälkeen. Sukuloimaan kans tänään. Minun isä näkee mahan ekaa kertaa joulun jälkeen, mitä lie sanoo :whistle:

Lumihiutale + pt 31+3 (iso poika jo!)
 
Otokka
Neuvolakuulumisia: Neuvolan täti suositteli närästykseen Rennietä tai magnesiamaitoa.

Rv 32+6
Paino: 2kg lisää (Siis huhhuh, mitä helkuttia mä olen tässä kahden vkon aikana tunkenut kurkustani alas, kun on tollainen nousu!!! Onneksi kokonaisuutena painoa tullut vain n. 5,5kg)
RR: 120/75
Virtsa: puhdas
Sydänäänet:++
sf: 30
RT

Kaikki siis hyvin, seuraava neuvola kahden vkon päästä. Toivotaan, ettei paino nouse vikana kuukautena tätä tahtia...

Otokka ja Pikkarainen, kohta viikolla 34
 
harhaanjohtaja oi joi joi miten ihanaa <3 oon niin iloinen teidän puolesta :)

hikasta.... eipä hikkoja ole juurikaan... kahdesti tuntenut ja eikös se ole tärkeää hengitysharjoitusta????

eipä muuta tällä kertaa :D
 
Ihana kuva harhaanjohtajalta :heart:

Ihan asiasta kymmenenteen.. Joskus muinoin oli puhetta kampaajalla käynnistä yms. Nii ootteko värjäilly hiuksia nyt raskaana ollessa? Mie yritin alkuraskaudesta mutta mitään väriä ei päähän jääny ja siis samalla aineella ennenki värjännyt ja on kyllä tarttunu... Nyt vaan mietin et raaskisko ostaa väripurkin ja kokeilla uudestaan, vai?? Onko kokemuksia asiasta?? Oon kyllä lukenu jostain et raskausaikana esim permistä ei kannata laittaa ja et hormoonit jotenki vaikuttaa tohon...
 
Minä ainakin värjäsin ekaa lasta odotellessa itse hiuksia parin kuukauden välein, ja ihan samalla tavalla väri tarttui kuin normaalistikin. Nyt en ole värjännyt itse, vaan olen käynyt kampaajalla värjäyttämässä, ja sekin on onnistunut hyvin. En tiedä sit, et onko tuossa yksilöllisiä eroja? Seuraavalla kerralla ajattelin ottaa raitoja, kun teratologisen tietopalvelun sivuilla mainitaan, et se vois olla turvallisempaa vauvalle, kun väriä ei silloin imeydy niin paljoo päänahkaan.
 
Harhis: Ihanat pikkuiset varpaat.

Ja hiusten värjäyksestä. Ainakin mun parturi sanoi, että on hyvin yksilöllistä miten vaikuttaa. Toisilla väri on ihan muuta kun piti, toisilla ei ota kiinni laisinkaan ja toisilla ihan normaalisti. Kuuluin onneksi niihin jolla värit pysy ihan nosrmaalisti ja lopputulos oli se mitä haettiinkin=)
 
Mä oon käyny värjyyttää hiuksia kampaajalla ja ihan hyvin on tarttunu ja meen vielä yhesti ennen synnytystäkin jos suinkin vain. Oli vaan kampaajan kanssa puhetta et hiusten laatu saattaa muuttua raskaana ollessa ja oma värikin esim tummua et tarvii tujakammat värit ku yleensä.

Harhaanjohtaja: Aikas suloinen kuva pikku vesselin jalasta :heart:
 
Ihanaa, kun harhis teillä menee hyvin ja Eemeli on virkee ja noin reipas ja sinnikko ja kaikkea! Oon onnellinen teidän puolesta kun kaikki kävi kaikesta huolimatta hyvin!

Täällä tuleee kipeitä supistuksia, siis ei paljon, mut ihan tosi kipeetä teki vähän aika sit.
Ummetus ja masennus vaivaa, kakalla käydessä tulee hirveenä verta, ku vissiin pukamia!
Inhottavaa, ku vessassa käymistä pitää pelätä ja itkien tehä tarpeensa..
 
Lily-Jane: vointi on tosiaan hyvä, ei oo mitään takapakkeja tullut. Syömistä ei olla vielä päästy alottelemaan, mut ihan näinä päivinä :) ruuat siis menee nenämahaletkun kautta.

Kaikille muillekkin :heart::heart:

Mä käyn täällä vieläki lueskelee teidän kuulumisia lähes päivittäin :)

suski90: ummetus voi aiheuttaa supistuksia! Ootko ostanu apteekista esim Levolaccia? Ja muista juoda tarpeeksi vettä!
 
harhis: En oo ostanu viä mitään toho ummetukseen, mul on koht nvla ja aattelin sinne asti oottaa, mut hyvä ku mainitsit, voisin käydä ostamassa, on kyllä tympeetä oottaa sinne nvlaanki asti. En tienykkään, et ummetuksel on yhteys supistuksiin! Kiitti ku valaisit!
 
hiustenvärjäyksestä: mun kampaaja sanoi, ettei lähtis vaalennusaineilla leikkimään raskaus aikana kun tulos voi olla mitä sattuu: mutta tummempaa voi hyvällä mielellä pistää.. :)
ja oma tummanruskea on ihan hyvän näköinen ja väri pysynyt päässä.
 
Mie oon vaalennusaineella vetäny juurikasvut pois viimeks puoltoista viikkoa sitten, ja hyvä tuli :) toisaalta, alkuraskaudessa meni ihan tipunkeltaseks koko pää, oli oikea pääsiäistukka hiukkasen etukäteen :D mut se mikä meni keltaseks oli myös eri väri millä oon yleensä värjänny, että että... saattohan sekin vaikuttaa lopputulokseen :)
 
Hiustenvärjäyksestä Mä käyn laittamassa vaaleita raitoja n. 2-3 kk:n välein ja en oo huomannut mitään eroa. Uutta tukkaa kasvaa tohon päälakeen, varmaan varastoon jos sit imetysaikana sitä putoaa.. Apua! Mun kampaaja sanoi, et hän ei oo ikinä nähnyt mitään muutosta väreissä vaikka nainen olisikin raskaana. Mutta, joillakinhan muuttuu jopa hiusten laatu raskaana, veikkaan et aika harvinaista kuitenkin. Hiuksia lähtee kyllä vähemmän, ja siitä kampaaja sanokin, että katso näitähän ei lähde yhtään kun harjas mun tukkaa :) Sanoi myös, että imetyksen aikana on tärkeää vetää vitamiineja ja pyytää miestä hieromaan päänahkaa tosi kovakourasesti, että verenkierto vilkastuu ja hiuksia lähtisi vähemmän. Mun äidillä ei tainnut lähteä yhtään tukkaa, toivottavasti ei mullakaan.. Mut toisaalta mun äidillä on ihan erilainen hiuslaatu, sillä on törkeän paksu luonnonkihara tukka, tosi tumma vielä, mä taas sain mun isältä enemmän suomalaisen hiuslaadun, vaikka ei nääkään ohuet oo, mut vaaleammat ja ihan suorat :)

Harhis Ihana kuulla :heart: Ootko käynyt liittymässä meidän kerhoon? Siellä keskustelu on nykyään vilkkaampaa, taitaa ihmiset tykkää siitä, että se ei oo julkinen.

suski90 Mulla oli alkuraskaudessa ummetusta (ja tosi pahaa sellasta..), ihan kamalaa, tiedän. :( Se meni ihme ja kumma ohi, vaikka pelkäsin et seuraa mua koko raskauden. Mulla nimittäin sitä tulee myöskin "normi"tilassa, esim. aina kun lähdetään reissuun tai oon vieraissa niin vatsa ei vaan toimi. Ihan tuskasta.

Otokka Mulle tuli raskauden puolivälissä tolleen kilo viikossa välillä ilman et olin syönyt mitään kummallista, nyt vasta vähän rauhottunut painonnousu ja se on sellasta 600 g/viikko meininkiä. Aika pienellä oot toistaseks päässyt :)

Mukavaa maanantaita kaikille :wave:

Lily & 30+3
 
Minä sain tänään tietää, että masussani asustelee tyttö :). Aiemmin sukupuolta ei ole ultrassa nähty, ja epäilin itse poikaa kaikkien vanhan kansan "merkkien" perusteella.

Pääseekö sinne kerhoonne vielä? Katsoin sitä "kerhot" sivua kesäkuun kullanmurujen osalta, mutta en nähnyt siellä edes mitään linkkiä, mihin liittymispyynnön olisi voinut lähettää... Keneltä/mistä liittymislupaa kysytään?
 
Pähkämö
Ihana kuva Harhaanjohtajan pojan pikkujalasta!

Hiukset värjäytin juuri perjantaina ja hyvin onnistui. Ei tullut mitään yllätyksiä :) Värin pysyvyydestä en tietty osaa vielä sanoa mitään, mutta edellisestä raskaudesta en muista, että olisi ollut mitään erityistä.

Täällä vatsataudissa :x Esikoinen sairastui pe ja la välisenä yönä ja mies ja minä eilen illalla. Viime yö meni vessassa ja täytyy kyllä sanoa, että raskaus ja oksennustauti ei ole mikään mukava yhdistelmä! Tai no, eipä se tauti ole koskaan mukava... Onneksi itse jo voiton puolella vaikka olo onkin täystyhjennyksen jäljiltä ihan mielettömän heikko.

Perjantaina oli nla-käynti ja kaikki ok. Painoa vaan tulee vaikka muille jakaisi, mutta niinpä sitä tuli edellisessäkin raskaudessa. Joku muukin siitä mainitsi, että raskausaikana kerryttää kiloja hurjaa tahtia vaikka ruokailutottumukset eivät ole muuttuneet, mieluummin ehkäpä terveellisempään suuntaan. Onneksi mulla nuo kilot tippuivat ainakin viimeksi tosi helposti sitten synnytyksen jälkeen, en siis jaksa asiasta stressata. Jatkossa sitten neuvolassa saakin ravata kahden viikon välein.

Pähkämö 32+1

Ääk, alle 2kk laskettuun aikaan - mihin se aika menee! Tarttis varmaan kaivella niitä pienempiä vaatteita tuolta varaston puolelta ja laittaa pesuun; mitään en ole vielä laittanut tulokkaalle valmiiksi :ashamed: Tietty hoitopöydät, rasvat yms. onkin "katettuna", kun tuolla esikoisella niitä vielä käytetään jonkin verran.
 
Hiuksista: Oma väri siis on melko tumma ja pitkään oon sitä mustalla ajoittain värjäilly. Alkuraskaudesta ei tosiaan ottanu väriä pää ollenkaan ku yritin juuria värjäillä piiloon. Mutta ehkä rohkaistun nyt teiän muitten kokemuksista ja kokeilen värjäämistä uuestaan, meni rahat hukkaan tai ei.. :D
 

Yhteistyössä