**Kesäkuun kullanmurut 2011** HUHTIKUUSSA

Kesäkuun 2011 kullanmurut



Masua kasvattavat: Nimim. synnäri, ja monesko

29.5
mama-84................SatKS..........3.lapsi

30.5
Minsku82...................POS.......... 2.lapsi tyttölupaus

31.5
emily81...................KOS........... .2.lapsi
Sida82......................SeKS........ .1.lapsi

2.6
mettte......................OYS......... ..1.lapsi
Perdy.......................TAYS........ ..2.lapsi poikalupaus
waavi.......................KOKS........ 2.lapsi tyttölupaus
MyrskyMaija............KOS........3.laps i

3.6
Jasmi-.......................?.............2.l apsi
Editson..................EKSS...........?

4.6.
Itkuiita85..................VKS......... ...2.ja 3.lapsi
s-anttu.....................TYKS.........3 .lapsi
ninna87....................K-SKS........2.lapsi
amma.......................JS........... ..5.lapsi tyttölupaus
Otokka......................JS.......... ....1.lapsi poikalupaus
kurkkunaamio............POS...........3. lapsi
anje............................?....... .........2.lapsi poikalupaus
Elppa......................NKL.......... ......2.lapsi
Hanseka.................?.....................1.lapsi



5.6
Halinappi.................KYS........... .3.lapsi tyttölupaus

6.6
s@n@....................JS.............. .5.lapsi
Riksumi.....................JS.......... ...3.lapsi
RaceORama...............Seks.........5. lapsi poikalupaus
Toiveikas...................KYS...........2. lapsi

7.6
neljä+yksi...................HYS....... ....5.lapsi
Tessim.................SatKs............ .......1.lapsi

8.6
teetu.......................JS.......... ..2.lapsi

9.6
PohjanTuuli.............SatKS.........2. lapsi

10.6
neito84......................KOKS....... .2.lapsi
Tinsku86..................KAKS........... 1.lapsi
Niiz...........................KOKS..... ...2.lapsi
Miga........................?........... ......2.lapsi
sannikki....................KOKS........ ..2.lapsi tyttölupaus
Calumet....................Vas.......... ...3.lapsi


11.6
Sunburned................TYKS..........3.lapsi poikalupaus
Nepsus......................K-HKS..........2.lapsi poikalupaus

12.6
Pöntinen..................KOKS............2.lapsityttölupaus
Pähkämö.................TYKS............2. lapsi

13.6
Harhaanjohtaja..........LS.............3 .lapsi poikalupaus
Tiiamoi...................K-sks.........1. lapsi tyttölupaus

14.6
lumihiutale85...............KYS......... ...2.lapsi poikalupaus
mistral_2001.............K-SKS........ 1. lapsi tyttölupaus
Piipero-11.................KYS..............3. lapsi tyttölupaus


15.6
Luukas07...................?............ ...2.lapsi
ansu3.........................JS..... .....2.lapsi tyttölupaus
haippa1...................TYKS..........2. lapsi

16.6
mmilia08...................SeKS......... .2.lapsi tyttölupaus
Tetasha....................OYS............2.lapsi

17.6
Jessi75......................KOKS....... .....3.lapsi
Rinderella.................EKKS................1.lapsi poikalupaus
S A R I E .............. TYKS ..................2. lapsi
Hany.....................Kät.....................1. lapsi
suski90.................OYS.....................2. lapsi poikalupaus


18.6
susse83....................TYKS......... ..1.lapsi tyttölupaus
Luomumilkki...............EKKS...........2.lapsi
juhannusyllätys............KAKS........ ..4.lapsi

19.6
Bretagne...................PKKS......... 2.lapsi
Cik.............................NKL..... ........2.lapsi poikalupaus

21.6
Pirde...........................?....... ........2.lapsi
Pyyter-2......................EKKS............3 .lapsi poikalupaus
Mary Jane....................POS............. 1 .lapsi poikalupaus
CanWen....................K-PKS............2.lapsi
Mirandelli..................EKKS............tyttölupaus
iinu78.......................KOKS............4.lapsi

22.6
mimmimami...............SAS.................4.lapsi poikalupaus

23.6
Hiipu1................NKL................ 1.lapsi
Kajo...........................LKS...... .......2.lapsi

24.6
Nigella.........................?....... ..........2.lapsi
Hensku00..................K-SKS............2.lapsi
Lily-Jane.....ULKOMAILLA............. ...1.lapsi

25.6
tirpula.........................?....... ...........2.lapsi
MeMaMi.....................K-PKS..............2.lapsi
Rixutin...............?................3 .lapsi
Rosalinda..........OYS.............2.lapsi
Frozenia...........L-PKS............1. lapsi

26.6
t:nmuru......................?.......... ......2.lapsi
sispi...........................LKS..... .........2.lapsi
Hiq...........................TYKS...... .......2.lapsi tyttölupaus
Koruharakka.............TAYS..............1. lapsi
tintsu86..............NLK/Jorvi..........2.lapsi poikalupaus


28.6.
Raksupoksu...............SeKS........... ..6.lapsi
nanouk.....................K-HKS..............4.lapsi

29.6
Omppunen.......tays..........3.lapsi
Pupeltaja.........KHK-S.........3lapsi
Jotain...............?.................2 .lapsi
Clov...............JS.............1.lapsi

30.6
a1.................Tyks............1.lapsi
Griffski73.......K-SKS...........3.lapsi

Muistoissa mukana:



äityliptpt 19.02.2011 enkelityttö, rv 23+5


Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
POS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

SYNTYNEET

30.3
Harhaanjohtaja, poika, rv 29+2, 1420 g

PÄIVITYSPYYNNÖT YKSITYISVIESTILLÄ KIITOS :)
 
Viimeksi muokattu:
Ooooh mä olin eka, vaikka oonkin listalla vika :D

Enpä muista millon olisin viimeks tähän aikaan heränny, masukaveri oli sitä mieltä että enempää ei tarttekaan tänä aamuna enää nukkua. Noooh, onneks voi vaikka ottaa päikkärit, kun ei ole enää töitä jiihaa :)

Mulla kutisee maha ihan sikana, kellään muulla? Tuntuu et tuun hulluks!
 
Huomenta vaan !!
Ja kiitos Lilylle jälleen uudesta pinosta :)
Ja hyvää aprillipäivää kaikille,ja perjantaita se tietää viikonloppua :)

Kunnon yöunet taas pitkästä aikaa,näillä jaksaa :) Kohta suihkuun ja valmistautuu TAYSiin lähtöö,tänään siis se pelkopoli. Onneks menee bussi tosta ihan vierestä mikä menee sairaalalle suoraan niin ei tarvii keskustan kautta vaihdellen mennä.. :)

Se olis aika lailla 2kuukautta laskettuun aikaan :) Hurjaa! se on jännä kun eilen illallakin supistell viiden minsan välein,ja silleen että puuskuttaa piti ja se tuntuu alaselässä sekä reisissä sellasena jännänä paineena/poltteena mut ei siis satu. Sanoinki miehelle et jos nää olis kivuliaita niin mentäs synnärille. Illankin vaan pötkötelin niin vähän väliä tuli supistuksia.. TUntuu et vauva menee ihan lyttyyn ku maha kiristyy jatkuvasti :D

Jos kävis viä kerhon kurkkaa ja sit aamupalaa ja lähtöö tekee..
Aurinkoista päivää mammat :wave:

Perdy 31+1
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta! Pitää tulla korkkaa huhtikuun pino, sit on enää touko- ja kesä :D

Ja tänään pyörähti 30+0 käyntiin. Huih. Vasta muistan ku oli 12 vkoa ja aatteli et nyt on joku raja ylittyny, niin nyt se vasta onkin. Joka päivä paremmat edellytykset jos vauva päättää lähtee tulemaan maailmaan.

Tänään ohjelmistossa aamukahvit, lenkki, ja sitten jos kirjastoon ja mies ei sitten muistanu et oltas menossa ulos syömään..(ehkä mä muistutan) niin hakisin sen töistä ja mentäs ulos ;)

Toivottavasti kukaan ei keksi mitään aprilli jäynää, mä niin inhoon olla höynäytettävänä.
Ihanata päivää mammat ja masuasukkaat! <3 Tinsku ja ReinoRakas 30+0

 
tässä kuussa tulee 30+0
:D jeh.

synkkä aamu ulkona.

huonot unet takana :<

Viikonloppu edessä :'D

näillä mennään! tänää tytön ratsastuskerta nro.2 :> phihi.
Jos sit menis lajittelee pyykkiä! sitä onki kertyny ja sit imurois.

ehkä illammal lisää :>

p ja beibinimetön &#9829;
 
Moikka!

Kiitos uudesta pinosta! =)

Tänään pyörähti mullakin 30+0.
Tuntuu hienolta, että enää 10 viikkoa jäljellä... Ja samalla se tuntuu hieman ahdistavalta, kun pitäis saada koti "vauvakuntoon", eli sellaiseen kuntoon, ettei pienen vauvan kanssa tarttis murehtia siivousasioita. Meillä siis jatkuvaa pölyä ja kaaosta remontin ja sen johdosta tilojen ahtauden takia. Kellari pitäis saada inhimilliseen kuntoon ennen vauvaa. Meillä siis kellarissa saunatilat, sekä oleskeluhuone, joka tällä hetkellä on romuläjä. Tavarainventaariota ollaan tehty, jätesäkkitolkulla on lähtenyt kaatopaikalle. Mutta lisää hävitettävää löytyy. Olis kiva selviä kaikki ennen vauvaa.

Sitten omaa napaa edelleen. VAROITUS! Jättäkää tää pätkä lukematta, jos inhottaa henkilökohtaisuudet. Mulla tuli eilen illalla/yöllä vähän verta alapäästä yhdynnän jälkeen. Kellään muulla samaa? Sitä tuli kyllä niin vähän, että tuli vaan vaaleanpunaista. Vauva on liikkunut silti normaalisti. Soitin aamulla äippäpolille ja kysyin, niin sanoivat, että todennäköisesti kohdunsuulta tihkuu ärsytyksen johdosta... :ashamed: Ärsytyksen? Just kun sain ihaninta seksiä pitkään aikaan! :heart: Mites muilla seksihalut ja -puuhat?

Äippäpakkauksen sain vajaa viikko sitten, ja on se niin ihana :heart: ! Nyt tuntuu, että pitäs alkaa pesemään pieniä vaatteita ja laittamaan niitä valmiiksi muutenkin =) Ihanaa jäädä kohta kotiin, vaikka olenkin vasta vuoden verran ollut töissä.

Nyt en ehdi muuta rustata, mutta olihan tässäkin. Aurinkoista päivää kaikille! :wave:

neito84 + pikkunen 30+0
 
Huh, ihana lenkki takana, kerrankin koirakin oli nätisti koko matkan vaikka tuli hurjan paljon pikkulapsia ja jokunen koirakin vastaan. :) Tunnin kävelin, miten on kauanko te jaksatte vielä vetää kävelylenkkejä ?? Tai siis miten pitkiä aikoja. :confused: Ei joka päivä jaksa ihan hirveen pitkiä mut sit on näitä päiviä ku jaksaa vaan kävellä ja kävellä :D

Jos tässä vähä meikkais ja sitten läksis kirjastoon ja hakis terkkarilta pissapurkin, mun tuurilla mua ei kuitenkaan pissata maanantaina neuvolassa niin sais jo kotona pissata :D Oon ennenkin tehny niin, ei sit tarvii stressata. Nimimerkillä ujo pissa :LOL:

Jepulis nyt touhuamaan.
 
Joo, ja täälläkin allkaa paniikki sitten iskee...tosiaan 10 viikkoa jos sitäkään.. ?!

Ja vielä ois muutto suoritettava, no ei siinä mut miten mä saan kaiken pakattua. :D Saa kyllä vaikka kuinka heittää roskiin ja kaikki rikkinäiset viiä kierrätykseen..kuten veljen vanhat puolitoimivat stereot ja mun ylikuumeneva ja tilttaava dvd soitin :D Ja ehket jotain vaatettakin...Ai miten niin kertyny tässä 5 ja puolen vuoden aikana minkä tässä kunnon kodissa asunu.. :D
 
Tinsku, mä just miehelle tänä aamuna sanoin, että ei helkutti sentään kun pitäs liikkua jotta kunto ois synnytyksessä suht hyvä, muttei pysty! Käveltiin asioilla kaupungilla siis joku 10min, ja heti alko sattuu tuonne alas : / Tunne on samanmoinen kun alkaa 'pistämään' tiiättekö...? Mulla joskus muinoin kun juoksin teki sitä aina alussa ja sit kun pääs vauhtiin ni se meni kyl pois. Nyt menee vatta ihan kovaksi, joskus kokonaan joskus vaan toiselta puolelta, ja sattuu niin et on pakko pysähtyä.

Täällä ei ole vielä paniikkia, mutta ei mulla olekaan vielä viikkoja kuin 27+4 :)
 
Tännekkin pitää poksua, eli poks poks 29+0! Mä oon muuten vähä sekasi tästä l.a:sta, ku eka nvlassa ne sano et l.a on 19.6, ja sit rakenneultras se muuttu 17.6, ni nei oo nvlas merkinny sitä mihkää. Tai no eipä se nii suuri ero oo..
 
Hiq
Aprillipäivää kaikille!
Korkattava se on tämäkin pino kun kerrankin kerkiää, edellisestä tipahdin kokonaan kärryiltä =) Nyt olisi tasan kuukausi töitä jäljellä jos vain kunto kestää. Vapuksi pitäisi olla yläkerranlaajennuskin valmis ja pääsen aloittamaan kesäloman sisustushommilla :whistle:
PALJON ONNEA HARHIKSELLE JA EEMELILLE ja PAAALJON VOIMIA PIENENMIEHEN ENSIKUUKAUSIIN :heart: ..jos Essi onkin poika niin tuloillaan on kaima ;)
Meille äippäpakkaus tuli jo pari viikkoa sitten. Todella mieleinen! Mutta paketin harmaa villapuku päätyi jo esikoisen käyttöön- joko puku on iso tai meidän pikkumies versiota todella pieni? Ikää siis 2v1kk.
Eilen saapui odotettu uusi kantokoppakin Pojun vaunuihin vauvaa varten. Sika hinta kun ei mennyt enään takuuseen- 239e pelkkä kova koppa!
Mulla on jo aikaa särkenyt lonkat ihan tuskaisesti, löystyneet ovat. Koiralenkit on typistyneet ihan olemattomiin koska käveleminen ja istuminen, saati sängyssä kyljen kääntäminen on lenkin jälkeen täyttä tuskaa. Olisin kovin halunnut keskiviikkona neuvolaan niinkuin piti mutta soittivat tiistai-iltana ja siirsivät ajan ensiviikkoon sairastapauksen tähden. Siitä sitten viikko ja olisi lääkärineuvola. Mä haluisin niin että tulkkaisivat noi mun sokeriseurannan tulokset (hirmu alhaisia arvoja) ja saisin lähetteen fyssarille näistä lonkkajutuista sekä sinne synnytystapa-arvioon/pelkopolille juttelemaan. Mähän repesin pahasti esikoisesta, ja vaikka traumoja ei ei sikäli alatiesynnytykseen ole niin suvun tapaan olen ilmeisesti "syöksysynnyttäjä" ´ja haluavat käydä asiat TYKSissä ennakolta läpi.
Nyt olisi 27+5, tasan 10 viikkoa niihin päiviin kun poika syntyi. Jotenkaan en usko että Essi pysyy matkassa sen pidempään. Kunhan olisi vielä yhdessä palassa ja edustuskuntoinen kummipojan ristiäisissä toukokuun lopulla.. 10 viikkoa niin pitäisi hei olla kesä! ..jos tämä jääkausi ei tullut jäädäkseen...
Ja vielä seksistä ;) Mitä se on? kuten viimeksikin, ei haluja löydy meillä kummaltakaan osapuolelta. Tässä raskudessa mä kävin aika kuumana rv 18-25 ja manguin isännän intoutumaan onnistuneesti tasan kerran! toisaalta, nyt taas kun särkee ja sattuu niin on mukava kun toinen ei selkeästikään itsekään halua.

Joopa joo, palataampa taas töiden pariin :D
-Hiq ja Essi 27+5 (?)
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa, kirjastosta löytyi vaikka millä mitalla kirjoja. Piti jo rajottaa ettei ihan liikaa tuu. Löysin vissiin 6 kirjaa.. Pari Tuija Lehtistäkin mitä en oo lukenu. :) Ja himoshoppaajan kakkososa, ei tarvii niin paljon aivoja se kirja ku muut :D

Sain haittua neuvolasta pissapurkitkin niin nyt on hyvä mennä sitten maanantai aamuna :)

Jospa tässä malttais nyt ottaa vaikka pikku päiväunet ennenku mies tulee töistä.
 
päiviä tännekkin ja kiitos lilylle uudesta pinosta! vois varmaan laittaa syntyneetkin tonne kun kerran yks on jo syntyny :)

töissä käyty ja ois vkl aikaa huilata, ihanaa! oon kyl vaa aika huono olee vaa paikallaa, koko ajan pitää jonnee suuntaa lentää :rolleyes:

tinsku ootko lukenu sen himoshoppaajan vauva? sehän on nyt ajankohtanen :D mä jaksan vielä hyvin lenkkeillä, vasta käveltiin koirien kanssa 8km mut se oli hiukka liikaa sekä vanhalle koiralle sekä mulle. nuorempi nyt ois juossu vaikka helsinkiin. eilen käytiin myös jäällä kävelemässä ja kaikkiaan oltiin liikenteessä varmaan reilu pari tuntia kun käytiin kaupassa ja kirjastossa, nopeet käynnit. eli jaksan kävellä mut tahti on hidastunu :)

nyt ei enempiä, kotihommat oottelee. hauskaa aprillipäivää! ;)

jessi ja pikkuj 29+0 poks
 
Kiitos uudesta pinosta Lily-Jane! :)

Tinsku: Täällä ei kovin pitkiä lenkkejä vedellä. Toissailtana käytiin pikkusen reilu puolen tunnin lenkki ja alkoi pistelemään inhottavasti, juuri kuin Griffski kuvaili! Sitten illalla kovottelee ikävästi mahaa ja nukkuminenkin on huonompaa kuin silloin kun ei käy lenkillä. Yritän kuitenkin sillon tällöin vähän käydä kävelemässä. Ja kunhan nuo pyörätiet sulaa niin aletaan taas pyöräillä tytön kanssa :)

Nyt tähän hätään ei muuta, pitää vähän siivoilla, huomenna tulee ystävä kylään!

CanWen ja mökö 28+3
 
Hei!
Uups, vahingossa kirjoitin ensin maaliskuun pinoon, mutta laitetaanpa tähän uuteen ketjuun sama teksti ELI:
Koko raskausaikani oon lukenu ahkeraan (melkein päivittäin) teidän juttuja, mutta vasta nyt saan aikaseks hypättyä porukkaan mukaan.. On ollu mielenkiintoista lukea samassa tilanteessa olevien kirjoituksia ja tuntemuksia ja huomata että omat tuntemukset, mielialanvaihtelut jne.. ovat normaaleja.

Lyhyesti itestäni, eli toinen lapsi tulossa, LA on 6.6 ja sairaalana KYS. Jos vaan huolitte minut mukaan, niin mieluummin kirjoittelisin sinne kerhon puolelle...

Onnittelut Harhaanjohtajalle ja koko perheelle pienen pojan syntymän johdosta!!

toiveikas 30+4
 
Aurinkoista perjantaita kaikille :) Ja hyvää huhtikuun alkua ja aprillipäivää :D

en olekaan taas täällä pitkään aikaan käynyt kirjottelemassa. Olitteko suunnitellut meille kesäkuulaisille jonkinlaista kerhoa(ko)??

En heti huomannutkaan edellisen ketjun viestiä: Harhaanjohtajalle ja koko perheelle paljon onnea pikkuisen prinssin syntymän johdosta!

neito84: Seksistä kyllä nautitaan kunhan vaan sattuu sellaien päivä ettei mua närästä! On ihan kauhea närästys iskenyt riesaksi...

Tinsku86: täällä ei olla enään vähään aikaan lenkkeilty, rajujen vatsalihaskipujen ja supistelujen takia ja masu alkaa olla sen verran iso että hengästn todella pienestä. ja pulssi hakkaa mulla koko ajan aika kovasti, johon lääkäri sanoi että on kuulemma ihan normaalia ja voipi tulla jopa rytmihäiriöitä, mutta ne on vaarattomia.

Limatulpasta Te jotka olette myös jo aiemmin synnyttäneet niin oletteko huomanneet limatulpan irtoamisen ja millä viikoilla on irronnut / alkanut irtoamaan?? Kuinka pitkään meni kun synnytys käynnistyi??
Mulla eilen tuli paksua limaa pikku housun suojaan ja sitten tuli vielä reilun teelusikallisen verran wc paperiin ja pöntöön tietty myös.
Tytön aikaan huomasin limatulan irtoamisen ja sitä tuli silloin kerralla enemmän ja synnytys käynnityikin 14 h kuluttua sen irtoamisesta. nyt kuitenkin mietityttää hieman tuo lima, että mitä mahtaapi enteillä...

Sitten vielä hieman omaa napaa eli nla kuulumisia tältä viikolta.
RR: 145/83 ja 136/83
Hb: 117
U-prot/U-Gluk: -/-
Sf-mitta: 31cm
Tarjonta: RT
Sydämensyke: +
Liikkeet: ++

Sf-mitta oli sitten pompannut edellisestä mittauksesta reippaasti ylös päin. Edellimen mittaus 2 viikkoa sitten oli 27cm eli oli kasvanut 4cm :O :O ens viikolla pitää perjantaina mennä uudelleen nlaan ja jos jatkanut samaa kasvu vauhtia niin uusinta sokerirasitukseen mentävä. edellisessa reilu kuukaus sitten ei ollut mitään...

Halinappi ja peppi 30+5
 
Viimeksi muokattu:
Moi! Minäkin haluaisin ilmoittautua mukaan vielä näinkin myöhään :) Olen seuraillut näitä teidän juttuja säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta enemmän kirjoitellut tuonne vau.fin foorumille. Olen 23-vuotias, ensimmäistä lasta odotetaan aviomiehen (ja vähemmän asiasta innostuneen kissan) kanssa, juhannuksena on laskettu aika, elikkä 25.6. Ja synnäri L-PKS. Sukupuolta ei olla selvitetty, minulla on tyttöolo ja mies (ja suurin osa suvusta) on täysin vakuuttunut että tulee poika :D

Ensimmäinen odotus päättyi keskenmenoon rv11 toukokuussa, ja nyt vasta alan uskoa, että taitaa tämä pikkunen selvitä syliin :) Odotus on edennyt muuten hyvin, kun selvisi alkuraskauden pahoinvoinnista, ei emetofobia ja pahoinvointi sovi kovin hyvin yhteen. Raskausdiabetes-diagnoosi tuli rv 16 kaikkien arvojen reilulla ylityksellä, mutta sokeriarvot ovat olleet todella kotiseurannassa normaalit, joten ilmeisesti toinen sokerirasitustesti odottaa vielä :S Mutta diagnoosi oli ns. odotettu, kun isällä on diabetes ja itsellä ylipainoa 30 kg. Ylipainoa edelleen samat lukemat, eli paino on pysynyt samassa koko raskauden ajan. Tässäpä pikkusen taustatietoa minusta.

Yritän päästä kärryille ja kommentoidakin kun aihe tuntuu hyvältä, vaikkakin myönnetään, minuakin epäilyttää tänne ihan kaikkien nähtäville kertoa kaikkea. Joten luultavasti minun kommentointia näkyy enemmän tuolla kerhon puolella, jos vain pääsen mukaan siihen :)

Frozenia ja pikkunen 27+6 (huomenna POKS <3)
 
Huh huh kun oli tekstiä lukematta "vajaan" vuorokauden palsta tauon jälkeen, nyt ymmärrän niitä ketkä harvemmin käy kun puhuu kuinka tippuu kärryiltä.. ku itte yleensä käy 2-3 krt/ päivässä.. :DD

Meillä tosiaan oli eileen viimeiset koulu & tarhapäivä likan kanssa.. ihanaa, kesäloma!!! toukokuussa sitten alkaakin äitiys:heart:loma!!
Oli haikeaa hyvästellä tarhassa tytön hoitajia ja kavereita kun oli niin lämmin suhde niihin: päiväkodin johtajakin oli minun entinen hoitotäti/päiväkodin johtaja vuodelta -94-96! :)
Tyttö sai niin ihanan lahjan tarhasta että ihan kyynel tuli äidiltäkin! sai siis 10 lorun lorupussin ja kun oon kauan ajatellu että teen tytölle lorupussin kun se rakastaa lorutella niin nyt se sai sen.. ja arvakkaa kuinka ollahan loruteltu?

Eileen oli kaupassa ihme kestosuppari, kivuton joka kesti TUNNIN.. maha oli kivi, ja olo oli PUUHPUUHPUUUH... ei nuo monen tunnin shoppailut oo vissihin meikän juttu enää?

Harhaanjohtajalle poikaonnittelut vielä tänne puolelle, maaliskuulle kävin jo onnittelemassa!

ja anteeksi, en nyt saanut päähäni mitään kommentointia, pitää "virittäytyä takaisin kanavalle" ;)

mmilia ja karolina 29+1
 
Kiva päivä takana, mutta nyt jo tuntuu että sänky voisi kohta kutsua, kamala väsymys! Ja jalkapohjat huutaa hoosiannaa, kahden päivän aikana on tullut seisottua aika paljon tuolla keittiön laattalattialla, se ei sovi mulle enää yhtään näiden kilojen kanssa...

Mulla on kyllä lenkkeilyt lenkkeilty tämän raskauden osalta, ei sovi mulle ollenkaan :( Vähänkin jos kävelen, siis jo vaikka vaan kaupassa puhumattakaan ihan kunnon kävelystä, tulee alapäähän ihan kamalat kivut, luulen että ovat liitoskipuja. Muutenkin tuntuu että koko alapää on aivan turvoksissa ja ihan kun sieltä puskisi jotain ulos. Vauva ei kuitenkaan ole vielä ihan siellä alhaalla, kai se turvotus vaan vaivaa.

Seksinkin saa varmasti unohtaa.. Haluja kyllä saattaisi ollakin, mutta tosiaan itteäni häiritsee se alapään turvotus. Ja seksin jälkeen olo on aivan kamala, viimeksi tuli kunnon kouristus mahaan, en päässyt pitkään aikaan sängystä ylös kun niin sattui ja sitten supistelu jatkui kauan.

Tänään käytiin illalla koko perheen voimin eräässä paikallisessa ravintolassa syömässä, itse olen sinne halunnut jo kauan aikaa ja nyt tuli sopiva tilaisuus. Ruoka oli kyllä erinomaisen hyvää, eli sen puolesta voisi mennä uudestaankin, mutta palvelu oli kyllä kaikkea muuta kuin hyvää! En ole kyllä ennen tuntenut itseäni vähempää tervetulleeksi johonkin kuin sinne mennessäni. Ensin tarjoilijat kysyivät että onko meillä pöytävarausta, ja kun ei ollut, ilmoittivat että heillä on vain yksi pöytä vapaana mutta se on neljälle hengelle (meitä siis viisi). Sanoin ettei se haittaa jos heillä on syöttötuoli, ja löytyihän se. TOinen tarjoilija haki syöttötuolin ja vilkaisi pienintämme ja sanoi että näinköhän tyttö siihen mahtuu kun on niin pieni syöttötuoli. Kyseessä ihan tavallinen syöttötuoli, ja monesti kyllä neiti vielä syöttötuolia käyttää ja hyvin siis mahtui. Teki kyllä mieli kääntyä ja sanoa että voidaan me mennä muuallekin, mutta ei vaan tullut sitä tehtyä. En tiedä eikö tarjoilijat sitten tykännyt siitä että menimme sinne lasten kanssa vai oliko meissä jotain muutakin vikaa...
 
Tulin pikaseen moikkaamaan ennen iltalypsyä ja unille menoa :D

Eli tänään kotiuduin sairaalasta..Koko matkan tuntui että jotain jäi sinne sairaalaan..ja niinhän sinne jäikin, pieni kallis aarre :heart:

Tänään sain poikaa pitää kenguruhoidossa tunnin verran, eli puseron alla ihoa vasten pieni sai olla. Lähti sen jälkeen maitokin kunnolla nousemaan. Vointi Eemelillä edelleen hyvä, tän päivän paino oli 1370g :) muita mittoja ei ole vielä otettu.

Jos tohon listaan laitetaan syntyneetkin jossain vaiheessa, niin poika tosiaan syntyi 30.3 rv 29+2 ja paino oli 1420g.

Jos joku aikoo rintapumppua hankkia, niin älkää missään nimessä langetko Emman halpaan pumppuun! Sellanen lelu kyllä että ei ole tosikaan. Olisin ostanut uuden sähkökäyttöisen pumpun, mutta prismassa ei ollut myynnissä. Jos joku tietää mistä niitä saa niin on hyvä ja kertoo mullekkin! Pumppaamaan tässä kun joutuu ainakin pari kuukautta, niin ei noi käsikäyttöset oikeesti nappaa yhtään. Hitto kun edellinen sähkökäyttönen sano sopparin irti kun tytölle pumppailin niin älyttömän kauan kanssa. Piti vaan siis väliaikanen pumppu äkkiä saada niin ostin ton halvan pumpun.

Hyvää viikonloppua kaikille, toivovat Harhis ja Eemeli, 2vrk:heart:
 
Heippatihei!

Lilylle kiitoksia uudesta pinosta. Tiiäkkö ku kirjotit tuolla maaliskuun pinossa, että yrität aukasta huhtikuun pinoa, muttet onnistunu vielä, niin mie olin ihan et woooot? Kesäkuussahan sillä on la, miksi se huhtikuisille jotain avaa ja meille ilmottaa??! :D Haha, että voi tuntee ittesä tyhmäksi, nyt kun tajus mitä sie tarkotit :D

Griffski masun kutinahan yleensä on merkki siitä ihon venymisestä. Oliskohan sulla sitten sitä? :) Mulla ei kummemmin ole kutissu. Joskus vähän, mutta hyvin vähän.

neito84, mulle kans tuli tänään ilmotus että äitiyspakkaus myönnetty, nyt siis parin viikon sisään pitäs postiin tupsahtaa :) Otin pakkauksen tästä toisestakin vaikka esikostakin otin, rakastan sitä penkomista ja kaikkea mitä se paketti sisäänsä on syöny, ihanuuksia :)

Tinsku86, mie lenkkeilen kyllä ihan hyviäkin aikoja ja matkoja, mutta se vauhti, se on se ratkaseva tekijä jaksamisessa ja pystymisessä. Aika hitaasti saapi köpötellä, tai alkaa heti alavatsaa pistämään ja kovottelemaan.

Toiveikas, tervetuloa vielä näin loppupuoliskolla tänne mukaan :)

Halinappi, onko sulla muiden mittaamana verenpaine korkea vai normaalistikin noin korkea kuin olit tuohon merkkaillu?

Frozenialle myös tervetuloa, ja ihana kun pienokainen on nyt pysynyt mukana. Olen pahoillani sun aiemmasta keskenmenosta :hug:

iinu78, jopa on ollu inhottavaa käytöstä tarjoilijoilta. Ja miksi hitossa piti oikeen tommostaki kommentoida, että mahtuukohan lapsi syöttikseen??! Lapsellisen naurettavaa. Hyi ite en ois kyllä tommoseen paikkaan jääny, oisin pahottanu mieleni tommosista sammakoista.
Onneksi ees ruoka oli hyvää.

Täällä on vietelty tänään siivouspäivää, itellä vaan ollu niin veto pois koko päivän, että jätin suosiolla loput huomis aamuun, kerkeää siivoilla ennenku vieraat tulee kyläilemään.
Nyt vaan völläilyä loppuilta ja sit petiin.
Ihanaa perjantai-illan jatkoa ja viikonloppua :)

Muoks!
Harhaanjohtaja, iso asiahan sinne sairaalaan todella jäi, pala sinun sydäntä :heart: Ihana kuulla teidän kuulumisia, niitä aina nyt oikein odottaa, kun olet ensimmäinen pienen jo syliin saanut mammuska. Kaikkea hyvää teidän poppoolle ja pienokaiselle :heart:

Tetasha :heart: Kakkonen 29+1
 
Viimeksi muokattu:
Kiva Harhaanjohtaja ku tulit kuulumisia kertomaan, nyt vaan kovasti kasvuvoimaa pikku ukolle! Ja sulle jaksamisia kulkee sairaala/kotiväliä. Mut kyllä se palkihteekin sit ku näkee pienen ihmeen aina :)

Niin siitä lenkkeilystä kun kysyin niin en minäkän vejä samalla tahdilla ku ennen, itelläkin välistä pistää mahaan ja tuntuu vaikeelle. Mut tänään oli niin hyvä fiilis mennä ja ei pahemmin vaivannu mikään. Lisää näitä päiviä :) Huomenna voi olla jo eri tunnot. :(

iinu78:Ompa kyllä ollu tökeröö palvelua ravintolassa, mä oisin varmaan hormonihuuruissani ruennu itkee..ja lähteny pois. Oisin kokenut tulleeni loukatuksi pahemman kerran.

Mua ihan huomenna arveluttaa se anoppilaan meno jos ne rupee jotain asuntoasioita neuvomaan tai kyselee miks ei ostettu omaa.. Pelottaa ihan mitä mä räsähdän vielä :D Pitää koittaa hillitä ittesä.

Nyt tää lähtee sinne ulos koiruuden kanssa iltapissulle. Hyvää yötä! :) <3
 

Yhteistyössä