***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

Alkuperäinen kirjoittaja tipu:
Asiasta viidenteen... Oletteko uskaltaneet syödä ulkolaisia pakastemansikoita? Miehellä on viikonloppuna synttärit, ja hän on ehdoton mansikkakermakakun ystävä, mutta mulla on pakasteesta omat mansikat loppu. Mikä avuksi?! Mahtaako kaupoista löytyä vielä kotimaisia mansikoita? Onkos muuten kaupoissa kotimaisia pakastemansikoita? Ei ole koskaan tarvinnut moista miettiä ja etsiä, kun omilla on menty.

tipu 36+5
Mä oon koittanu välttää ulkolaisia pakastemarjoja (kun niissä rask.ajan suosituksissa luki niistä...), mutta luulen, että suomalaisiakin pakastemansikoita löytyy. Ainakin oon ostanu suomalaisia pakastevadelmia (en muista nyt merkkiä).

Mouse 36 tasan
 
Heipparallaa!!

Ja terkkuja Tampesterista! :D Oltiin siellä tänään koko perheen voimin muutamassa kaupassa poikkeamassa. Ja kyllä oli jalat taas TOSI ihanat reisun jälkeen, vaikka ei kauaa oltukaan liikenteessä. :| Nilkat aivan täynnä nestettä ja jalkapohjat tosi kipeet, kun nuo ainoat kengät, jotka menee jalkaan, ei oo mitkään maailman parhaat. :/

Tänään olin jo ihan varma, että lähtö tulee!
Tytöistä synnytys on käynnistynyt aina parin päivän suolen tyhjennyksellä ja nyt on tää ja eilinen päivä mennyt vessassa istuessa, mutta ei ainakaan vielä ole mitään tapahtunut.
Anoppikin tuossa kävi vähän hieromassa kropasta pisteitä, jotka saattas laittaa hommaa käyntiin, mutta mepä tiiä sitten, kuinka ne vaikuttaa, kun ei ainakaan ole kahdella aikaisemmalla kerralla tehneet mitään... :|
Eli ootellaan ja ootellaan... Vaikka jos tää mun olo menee tätä vauhtia paksummaksi ja tuskallisemmaksi, niin alan kohta vaatiin käynnistystä... Perjantaina on sit taas neuvola, että siellä, kun tarkastetaan se sf-mitta...se kertoo sit aika paljon taas, että missä mennään...mie en edelleenkään haluu synnyttää 5 kiloista vauvaa. :/

Venla taitaa olla jo tositoimissa tai sitten ainakin levossa sairaalassa...jos ei sitten ole jo nyyti sylissä?!? Jännää! :D Toivottavasti sielläkin on kaikki kuitenkin hyvin!

Nyt täytynee mennä tästä nukkumaan, jotta jaksaa huomennakin nousta taas ylös. :wave:

Rakkis ja Saara-Erik 36+5
 
hei mammat pitkästä aikaa!! =)

lämpöiset onnittelut kaikille vauvautuneille! :heart: :heart: ai että ihana, kun osalla jo ohi se urakka!

mä entajua mikä ihameen hermoilu päivä mulla oli tänään. aamulla viel olin ihan hyvilä mielin, mutta sitten yhtäkkiä alkoi kaikki hermostuttamaan. :( alkoi synnytys pelottaan ihan hirveesti. pelkään, etten ehi saada puudutusta yms.. jos oysissa on viel kiireistä aikaa, kun joka puolelta synnttäviä sinne laitetaan tulemaan. edellinen synnytys oli nopee. reilu 3h ja saa nähä miten tämä. en voi mitään, että pelkään sitä kipua ihan liikaa. :'( koitan ajatella positiivisesti, mutta ei oikeen auta! toivottavasti kaikki menee hyvin!

mies kun tuli kotiin, niin sanoin sille ,että oon ihan ressaantunut kaikesta. se yritti kannustaa mua. sitten kohta menin saunaan itkemään. :saint: no, hormonit heittelee vissiin. nyt jo parempi mieli. kävin sitten kaupasta ostamas itselle "lohdutus" suklaata. :snotty:

eilen oli neuvola rv. 37+4

painoa lähes kilo viikossa, mutta todellakin turvotuksesta suurin osa, sillä tänä aamuna kun kävin puntarilla, niin olin 800g kevyempi. =)

turvotus ++
RR: 136/74
hb: 117 (aluksi oli 142, joten siksin saatan olla väsynyt/ herkällä päällä)

SF-mitta taas VAIN 28.5, mutta terkkari laittoi kuitenkin korttiin 29, varmaan että olis ees sen puol senttiä kasvanu viime kerrasta. :whistle: en tiiä miks laittoi puol senttiä enemmän mitä sanoi mitatessaan. eli alakäyrän alapuolella vissiin menee taas tuo mitta, mutta ei ollu yhtään huolissaan.

tarjonta: RT ja pää oli kiinnittynyt eli ei yhtään liikkunut. :heart:
syke vauvalla: 150
liikkeet: ++

siis miten on mahollista, että mua pissattaa IHAN KOKOAJAN? viime yönä jouduin 4 kertaa käymään pissalla ja tänäänkin rampannut alvariinsa. jospa ens yö olisi vähän rauhallismepi. kai sitä turvotus nestettä poistuu pissan mukana.

vauvan pää tuntuu melko paineena tuol alhaalla ja supistelee välil ihan lahjakkaasti, mut ei viel säännöllisesti ja menkkakipuilua kans esiintyy, että jospa se tästä aika pian syntyis.

ihan kauhee stoori. :ashamed: huomaa, etten oo aikoihin kirjoitellut!

voimia kaikille teille, koitetaan viel jaksaa vähän aikaa!

IllanHämy 35+5 :heart:
 
IllanHämy Täällä juostaan joka yö ainakin tuo 4 kertaa vessassa :D viime viikkoina oon kyl heränny tunninkin välein vessaan. Liittyneen masuvaavelin laskeutumiseen! Ja täällä kans välillä synnytys pelottaa iha helvetisti. viimeyönä itkua tihrustin kun olin jo varma että joko minä tai vauva kuolee synnytyksessä :'( Onneksi mies edes koittaa jotenkin olla tukena! :heart:

Täällä mieki kukun vaik nukkumas pitäs olla, ja herätä 2h30min päästä, keittää sopat termariin sekä hypätä autoon jalat ristissä (iha varmuudeks, ettei vaa pieni luulis et nyt ois oiva tilanne syntyä :D ) ja matkata turkuun. huoh.

Menhit ja Ella (viljami) rv 39+3
 
Aamuja =)

Eilisen iltapvän ja illan supisteli,arvasin niiden vaa kiusaavan ku eivät voimistuneet vaik tasasin väliajoin tulivatkin.
Miehellekkii tekstailin et supistelee,mut tuskin mitää tapahtuu...ihan vaa hälle tilannetietoo sinne 6tunnin ajomatkan päähän :whistle:

Tänää meinasin huilii ja huomen ois sit SE äippäpoli käynti...siis käynnistys arvio!
Peukkui saap jo nostella huomist varte pystyyn :D

AadaOlavi 37+6 (edelline muksu synty näil vkoil iha ite =) )
 
Huomenta!

Ja jaksamista kipuilijoille! :hug: Mulla ei mitään ihmeitä. Pikkusen alavatsalle juili, kun siivotessa joutuu aina kyykkimään ja kumartelemaan. Oon luopunut jo sellasista isoista "projekteista" et siivoisin vaik koko talon kerralla ja teen pienempiä etappeja aina joka päivälle. Tänään on ohjelmassa yks hylly tästä meidän kammarista ja vessa. Vessaa nyt tulee pestyä melkein päivittäin, mutta täytyy nyt vähän perusteellisemmin kuurata, seinät ja kaikki.

Alotan aamusta kumminkin reippaalla ja raittiilla ulkoilmameiningillä. Kaveri on tuos jonkun kilometrin päässä mökillään kevätsiivoja tekemässä, niin ajattelin pakata eväskorin matkaan ja lähtee sinne pitämään vähän seuraa (ja jos vaik jotain pientä jaksas auttaakin) ja tietty kahvitellaan ulkona ja päivitellään mun mahaa, muistellaan menneet synnytykset ja arvellaan tätä tulevaa... Mitäpä täällä kotonakaan yksikseen, kun mies menee kumminkin joko nukkumaan (oli puoleen yöhön asti eilen pellolla) tai pellolle. Tää on nyt tätä aikaa sitten...huoh. Enkä valita. joskus (varsinkin keväisin ja kesäisin) tulee vaan haaveiltua 8-16 töitä tekevästä ukosta...

Että sellasia. Oikein hyvää päivää kaikille! :wave:

Ammu ja Iltatähti 38+4 =)
 
Juuh, ompa mukava kuulla ettemme ole ainoa pari jota ei tässä vaiheessa seksi kiinnosta. Olen välillä olllut jopa huolissaan että miten meille käy ku miestäkään ei enää seksi kiinnosta, mut taitaa olla ihan normaalia....
Itse en koskaan ole ollut kovin aktiivinen mut mies kylläkin, ainakin kerran viikossa on ollut innokas. Nyt sitä kai jotenki inhottaa tää iso maha ja kuvittelee et vauva jotenki tietää meidän puuhista. Kerran mainitsi ettei halua tökkiä vauvaa päähän. :LOL: sanoin ettei se siitä mitään tiedä mut ajatelkoot miten tykkää.... saampahan olla rauhassa nyt. =)
Illalla ku sänkyyn pääsee niin jo asennon vaihtaminen tekee kipeää ja mahaa pitää piätellä kylkeä kääntäessä. Voih, jo ajatus seksistä tekee kipeää!!

Eilen sit saatiin rakennuksella siivottua ja muutto olisi lauantaina. ain lauman akkoja sinne kaveriksi siivoamaan mut enhän minä osaa olla tekemättä mitään jos muut tekee. Heiluin aamusta iltaan ja hinkkasin ja hankasin paikkoja. Yllätyksekseni supisteli tosi vähän. Mikähän siinä on et muutama vko sitten ei kärsinyt tehdä mitään ilman suppareita ja nyt sitten kärsii vaikka ja mitä ja silti ei paljon supisteli. Noh, tietty niitä mahan kovettumisia oli pitkin päivää mut ei isompia eikä kipeitä sellaisia. Selkä kylläkin oli tulessa koko ajan, joka on normaalia minulle ja turvonneet jalat tosi hellänä. saas nähä toipuuko näistä kivuista nyt sit enää, ei ainakaan ennen muuttoa ku on niin paljon vielä tehtävää. Kolottaa joka paikkaa mut ei auta ku kestää!

Mulla taitaa olla aika outo pelon ja huolen aihe koskien synnytystä. Mua nimittäin hirvittää ajatus siitä että jos kakkosestakin tulee tavaraa ulos. Ei kuulemma pysty piättelemään jos sieltä on tavaraa tullakseen. Kauhea ajatellakkin että siinä joutuu kaikkien edessä paskantamaan. Mies ja kaikki! Uskon ettei mieheni sinne alapäähän kurki mut kyllähän sen täytyy sellainen huomata. Kätilötkin taitaa pitää asiaa luonnollisena mut minä en!! Olisin melkein sektioon valmis tuon asian takia! :(
Naurakaa vaan mut minkäs teet ku olen niin hirmu häveliäs tuon asian suhteen. :( Tiedän et on kai mahdollista saada peräruiske mut sekin mietityttää et jos se ei auta ja entä jos se vaikuttaakin juuri silloin vasta ponnistus vaiheessa....jne...
Hyi, hyi, hyi....

Tänää lekurineuvola. Hiukan jänskättää mitä tuleman pitää. Ilmottelen sit kuulumiset.
 
maleha, tuo sinun pelkos on varmaan aika yleinen... itselläni vähän saman tyyppistä pelkoa. En tosin tiedä, miten kahdessa aikaisemmassa synnytyksessä on ollut, mutta ei ainakaan kukaan ole maininnut asiasta, että "kakkosesta" olisi mitään tullut...
Mulla luonto on hoitanut asiaa aina sikäli, että ennen synnytystä oon saanut istua vessassa aina kaksi päivää suolta tyhjäämässä... nytkin taas takana kaksi päivää pöntöllä istumista ja tänäänkin sain siellä heti aamutuimaan istuskella, mutta eipä nyt ihan just näytä lähtö vielä silti olevan lähellä...

Sun täytyy pyytää sit vaikka se ruiske, jos sellaselle on aikaa!

Mie täs mietin, että mitäs sitä tänään jaksais puuhata.
Koitan olla mahd. paljon pois kotoota, jotta en siivois koko aika. :/ :ashamed:
Huomista neuvolaa täs vaan ootellaan!

Rakkis ja Saara-Erik 36+6
 
Huomenet :)

Venla taitaa olla jo toistamiseen äiti :heart:

ursulaiselle tsemppiä huomiseen synnytystapa-arvioon!

Täällä ei edelleenkään MITÄÄN uutta. Vähän tuntuu turhalta edes tänne kirjoittaa, kun ainut "kohokohta" on neuvolassa tikkuun pissaaminen.. Tänään otin muuten aamupissasta sticksiin näytteen - proteiinit negatiiviset :) Eli jotain vuotoa siihen aina neuvolassa (kun kävelen sinne 15 min / 1,5km) jotenkin joutuu.

Äitikin soitteli aamusta "joko on limatulppaa näkynyt?". Tuli jotenkin luuseriolo kun piti vastata että enpäs ole huomannut, ja varsinkin kun täällä kaikilla suppareita ja tulppia tunkee ovista ja ikkunoista. Tosin kai sitä pitäis olla iloinen etti turhaan kärsi :)

Valivali, pahoittelen :ashamed: Alkaa vaan olla jo tylsää tää odottaminen.

Elppa & Antsa 39+2
 
Huomenta!

Mulla meni pasmat ihan sekasin tän perätilauutisen takia... Nukkumisestakaan ei tullu mitään. En osaa muuta ajatellakaan, ennenkun saan tietää mitä tapahtuu. Lupasvat äippäpolilta soittaa, arvatkaa onko odottavan aika pitkää.... |O
Sori valitusta vaan :ashamed:

Kissantassu ja Napsu 36+4
 
Kakka-asiaa:
Ei sille mitään voi, jos inhottaa tuo kakka... multa meinasi loppua synnytys siihen paikkaan kun niin teki mieli pistää pää pusikkoon kun tajusin että kakka tuli kesken ponnistuksen, ihanasti ne koetti olla kuin ei oliskaan (mies ja kätilö), kai ne kätilöt on niin kaikkea nähneet. Mun kohdalla kävi vielä niinkin, että olivat unohtaneet vessaan passittaa niin katetrinkin jouduin sitten kestämään.
Kannattaa pyytää vaan se peräruiske, sillä siitä pelosta pääsee. Jos siis aikaa on.

Perätilasta: Mun sisko synnytti ilman puudutusta perätilassa tietoisesti täysaikaisen vauvan TAYSissa. Täällä mulle sanottiin (siis HUSissa) että joo, ne siellä Tampereella... ei täällä päin kuulemma yleensä, jos tiedetään että on perätilassa, niin paljoa kysellä, hyvin saa sektion siinä tapauksessa... Tampereella ne vaan on niin "edistyksellisiä"... Siskolla oli mennyt ihan hyvin eikä jäänyt kuulemma pahaa makua suuhun kipujen tms. osalta, tosin tyttövauvan takapuoli oli aika pahan näköinen muutaman viikon... oli yhtä isoa mustelmaa koko vauvan alapää ja vissiin vähän kiepeää teki kun putsailla piti. Että tsemppiä vaan perätilaisille, toivottavasti kääntöyritykset onnistuu!!! :hug:

Täällä oli tuskainen yö, kun kolotti taas niin... ja kyljen kääntäminen on yhtä hel****ä! Tekisi mieli vaan maata yhdessä asennossa koko yö, ettei sattuisi. Ihme ettei koko talo herää kun ähisen ja puhisen ja väännän itseäni toiseen asentoon. Onneksi ei ennää montaa yötä tarvitse kärsiä. Sitten on ihan muut "yökärsimykset" edessä jos vauva on oikein huono nukkumaan... :D

Iloista ja aurinkoista päivää. Malehalle tsemppiä muuttoon, olet aika sissi kun tuollaiseen vielä jaksat ryhtyä, mulle riittää ihan toi päivittäinen pyykki ja tiski ponnistuksiksi. Miten teillä ihmisillä oikein riittää virtaa pestä ja puunata joka paikkaa. Mä olen niin kipeä että haluaisin vaan maata koko päivän. Ja Kissantassulle voimahaleja! :hug:

Velv 38+5
 
Täällä tänään rv 38+0, mut muuten ei mitään ihmeellistä. Eikä täällä tosiaan änge suppareita ovista ja ikkunoista, eikä oo näkyny limatulppaakaan, valkovuotokin on vaan vähentynyt, joten tylsistyneenä odotellaan että juhannusko tässä tulee ennenku tää vauva maailmaan haluaa :p No joo, valivali, pitää yrittää olla kärsivällinen, kaks viikkoa vielä laskettuunkin..

Peräruiskeista, luulisi sellaisen nyt helpolla saavan ihan joka paikassa, ainakin täällä Tampereella sanoivat synnytysvalmennuksessa että sellaisen saa ihan automaattisesti jos nyt ei kovin hanakasti vastaan laita. Just sen takia ettei kenenkään tarvis siinä synnytystilanteessa jännittää/nolostella muuta kuin ihan itse synnytystä ;)
 
Huomenia mammat!

Tänne tulee tekstiä niin hurjaa vauhtia, ettei meinaa perässä pysyä =)

Kakka-asiaan: muakin se hieman huolestuttaa, varsinkin kun olen tämän raskauden myötä onnistunut kehittämään peräpukamatkin... Eli yäk. Täytyy vaan toivoa, että joko luonto hoitaa homman etukäteen, tai sitten ehtii sen peräruiskeen saamaan ajoissa :$

Petipuuhista: kovin on hiljaista täälläkin... Jotenkin ihan outoa, koska me ollaan 14 yhteisestä vuodesta suurin osa oltu erittäin aktiivisia sillä saralla :whistle: Meilläkin syynä lähinnä miehen pelko vauvan satuttamisesta. No, toivotaan että tilanne parin kuukauden sisään normalisoituu - tai jopa paranee, niin kuin joillakin (se oli tosi kiva kuulla!) :)

Täällä on takana pitkästä aikaa aivan fantastisesti nukuttu yö, huolimatta 3 vessakäynnistä. Lonkkiin ei koskenut yhtään!! Luulen, että mulla nuo lonkkasäryt taitaa liittyä lantion löystymiseen, ja kun älysin jättää tyynyn pois jalkojen välistä niin johan helpotti! Pienestä se näyttää olevan kiinni...

Eilen oli neuvolakäynti taas vaihteeksi, ja mukavasti näyttää menevän. Ainoa ylläri oli muhkea painonnousu, + 1500 g/vko |O Että silleen. Taitaa olla jotain turvotusta kerääntymässä... Mutta meillä on tosiaan ihana neuvolantäti, eikä tuosta nyt mitään motkottanut. Pakko kuitenkin jotain yrittää, joten ostin eilen tuoreen ananaksen ja pistelin sen yhdeltä istumalta. :) Hyvää oli nähtävästi vauvankin mielestä, joka aloitti sen päälle aivan hervottoman jytäjumpan!

Kovasti jaksuja kaikille, oli kipuja tai ei! Enää muutama viikko ja sitten alkaa olla valmista!

Tintti + vauveli 37+6 :heart:
 
No kyllä täälläkin kauhistuttaa tuo ponnistusvaihe ja eritteet. Taitaa olla melkoisen sotkuista puuhaa... itse oon kanssa miettinyt pyytää tuon peräruiskeen, jos ei ole vatsa itsestään tyhjentynyt. TYKS:issä sitä ei automaattisesti enää anneta. :eek: Miestä oon kans yrittänyt valmistella asiaan, ja tuntuu ymmärtävän, että aika normaalia taitaa olla tuossa tilanteessa. Noloa vaan :ashamed:

Täällä on menkkakivut loppuneet, ei supisteluja edelleenkään ja limaa vaan valuu tasaisesti. Ilmeisesti siis kohdunsuu kypsyy kuitenkin. Oon kans asennoitunut niin, että juhannuksen jälkeen ollaan käynnistyksessä.

Nyt otin itseäni niskasta kiinni, ja päätin vihdoin leipoa pakkaseen vierasvaraa. Teen parhaillaan kuuluisasta Pätkiskakusta erilaisia testiversioita: tuplakakku, Geishakakku, tobleronekakku, ja tietty perinteinen pätkiskakku. Jos noi puolikkaina pakastais, niin olis ainakin 8 vierailukerralle jotain tarjottavaa. Jotain keksejä ajattelin myös vääntää, mutta en oikein tiedä mitä. Pitäis löytää joku hyvä resepti. :p

Huomenna onkin sitten taas neuvola. Saas nähdä mitä kuulumisia sieltä tulee.

Tiivari ja Tyyppi 38 + 4
 
Tuost kakka-asiast miekii: Itteäinki se on ekas synnytykses hirvittäny,mut sit ku tilanne siin päällä eli ponnistat ja supistaa ja kaikkee ni ei sitä siin ajattele...tai ite en ajatellu.
Ei kukaa nois 3 synnytykses oo mitää edes vihjannu et oisin sontinu siin samal ja ite en ainakaa huomannu.
Reippaast vaa pyytämään sitä peräruisketta jos on ollu ummes tai tuntuu et vois jotai viel tulla.
Muutes...se vauvan pään syntymine tuntuu just silt et nyt tulee kakat kun se painaa peräsuolta.

Oiskoha Venla jo päässy toisitoimiin :D

Elppa kiitos tsempeist =)

AadaOlavi 37+6
 
Neuvolassa käyty:
RR 78/104
Paino sama kuin viimeksi
Syke 140
Liikkeet ++
Turvotus ++
Sf 35cm
Rt1 eli pylly vasemmalla ja jalat potkii oikealle
Hyvin on alhaalla ja kiinnittynyt.
Limatulpasta kyseli,että joko on irronnut.Kuvailin sitten sitä eilistä limaa ja terkkari totesi,että se oli siinä :)
Kerroin,että aina supistaessa kohdunsuulla tuntuu painetta ja jomotusta,niin kuulma selkeesti jotain tapahtuu ja ei kannata jäädä pitkäksi aikaa kotiin kun supistukset käynnistyy...
IllanHämy kertoi että synnytys jännittää ja pelottaa...Mulla on ihan sama.Mulla meni esikoisen synnytyksessä kaikki hyvin,sain puudutukset,ja hyvä mieli jäi koko jutusta.Nyt ihan yhtäkkiä on tullut kamala pelko,etten saakaan puskettua vauvaa pihalle ja kaikki paikat repee ja vauvalle tulee hätä.Kaikki maailman kauhuskenaariot pyörii päässä ja mä haluisin perua koko jutun :ashamed: :'(
Hormonit käy varmaan ylikierroksilla,kun mäkin oon itkenyt sitä jos mulle käy jotain,niin esikoinen jää ilman äitiä... :'(

Nyt tää hormonihirviö lähtee lounaalle...

Bamse 38+6 (esikoinen syntyi näillä viikoilla)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tintti74:
Tiivari: olisiko mitään mahdollisuuksia saada tuon pätkiskakun ohjetta? Nimi jo kuulosti aivan liian herkulliselta missattavaksi :p

Tintti
:p Toki! Teen nuo kakut ilman kuorrutetta. Mielestäni ovat makoisia niinkin, ja helppo pakastaa.

Pätkiskakku

* 4 dl vehnäjauhoja
* 3 dl sokeria
* 2 tl vaniljasokeria
* 2 tl leivinjauhetta
* 3-4 rkl kaakaojauhetta (esim. van houten)
* 150 g sulatettua voita tai margariinia
* 2 dl maustamatonta jogurttia tai kemaviiliä
* 6 patukkaa pätkistä
* 3 munaa

Vuoan voiteluun:
* rasvaa ja korppujauhoja

Kuorrutus:
* 200 g suklaata
* 100 g voita tai margariinia


Sekoita kakkutaikinan kuivat aineet keskenään. Lisää paloitellut pätkikset sulaneen rasvan joukkoon ja sekoita. Lisää rasvan sekaan jogurtti ja munat. Lisää vielä kuivat aineet. Sekoita seos huolella, taikinaa ei kuitenkaan tarvitse vatkata koneella. Laita taikina voideltuun ja korppujauhotettuun kakkuvuokaan ja paista n. 45 minuuttia 175 asteessa. Kumoa kakku heti kuumana varovasti pois vuoasta ja anna jäähtyä.

Sulata kuorrutuksen aineet varovasti liedellä kattilassa koko ajan sekoittaen (tai mikrossa). Valuttele kuorrutus jäähtyneen kakun päälle. Voit ripotella pinnalle vaikka suklaahippuja koristeeksi.
 
Täälläkin käyty tänään neuvolassa. Paino heittelee aika rajusti, mutta johtuu turvotuksen tulemisesta ja menemisestä :D Verenpaine kohdallaan 117/78, pissi puhdas. Mahassa sellaista möyrintää, että ei meinannut täti saada sykkeitä kuuluviin, kun vauva vaihteli asentoa tiuhaan tahtiin. Hieman on laskeutunut, mutta ei vielä kiinnittynyt (laskeutumisen olen itsekin todennut kun tuntuu lähes koko ajan, että kakka tulossa...).

Ensi viikolla äitipolilla käynti. Jos siihen mennessä ei ole synnytys lähtenyt itsekseen käyntiin, niin sitten sovitaan sektioaika. Näin luki viimeisimmän äitipolikäynnin papereissa. Loppu häämöttää siis! On myös kiva tietää, että tämä raskaus ei mene yliajalle.

Kata 38+0
 
Heissan!Ekassa synnytyksessä sanoin ponnistusvaiheessa vanhalle konkari-kätilölle että hei kamalaa nyt tulee kakka ja se sanoi että kuule tyttö anna kakan tulla vaan,siihen on moni muukin kakannut!!!peräsuolelle käy niinkun sinappiptuubille joka rutistetaan tyhjäksi.
maailman luonnollisimpiin ilmiöihin kuuluva.

Meillä täällä tuo 8päivää vanha nökäre tuhisee autuaana tissittelyn jälkeen!!!
halkean onnesta ja ylpeydestä.3 ihanaa tervettä poikaa!!!
mies tokaisi nyt kolmannen synnytyksen jälkeen että olen aika kova mimmi,ja kyllä vaan,synnytys-urakkaa takana jo niin että siitä vähän jotain tietääkin!

jaksamisia mahallisille :hug:
 

Yhteistyössä