KESÄKUUN KULLANKERÄT maaliskuussa

:kieh: :'( Noi on ne päällimmäiset tunteet tänään. Alkaako kukaan muu olla täys tätä raskautta? Harmittaa kun ei voi mitään tehdä. Esikko jää niin vähälle, kun pitäis vaan levätä ja ukkokaan ei tajuu, ettei 3v neitii voi istuttaa koko aamua telkan eessä. Muutenkin kun tarvis ton neidin mahollisimman paljon päästä purkamaan energiaa :kieh: Sit tää äiti on täys #¤*#¤" kun pinna kiristyy kun neiti hyppii seinille eikä mikään mee perille. Sellanen olo, että kohta miä supisteluista huolimatta alan elää normaalia elämää ja menemään ton neidin kanssa niin kun ennenkin... Uimaan se ei oo päässy, eikä täs kotoon pihalle leikkimään tai mitään muutakaan mitä normaalisti tehdään.

Viel pitäis kitkutella useampi viikko. Pitäisköhän pyytää jotain koomalääkettä jotta jaksaa sinne asti. Vai onks ne vaan nää hormoonit niin sekasin, että kaikki on ihan #¤"*¤#*" :/

Anteeks tää valitus :ashamed:

Venla ja Tauno 29+6
 
huomenta!!

ei ole joo tämä aamu kovin hyvin alkanut..sain sitten sen kivan kuumetaudin toissa yönä..nyt ei kuumetta kun otin pilleriä mut yskä on kova ja nuha iskee :kieh:
Kyllä tää raskaus voisi jo olla ihan loppu suoralla ei jaksaisi enää yhtään, onneksi ei oo "ku" n. 3kk jäljellä
:whistle:

nyt on pakko mennä lepäämään :wave:

Kaalimaankakara 28+3
 
Nukuin viime yönä niin hyvin, että kun heräsin, olin varma että näin unta :D Iso 60kg rottis nukkui mun ja miehen välissä, mulla kädet koiran ympärillä.. Mikäs siinä, enemmän karvoja, sama kuorsaus. Kaupassa oli kauhea käydä; ostokset sai tehtyä alta 5 min, jonossa meni sitten yli 20 min |O Mies jäi vanhempien luokse vahtimaan isompaa koiraa (en uskalla käyttää ulkona kun vanhuudenhöperöissään saattaa kovastikin vetää), joten tulin kotiin toista koiraa vahtimaan. Ihana beagle-herra :heart:

Kävin kipeältä kaverilta hakemassa matkalla 2,5v tytön meille päiväksi. Saa toinen rauhassa nukkua, levätä ja vähän siistiä kämppää. Mies on ulkomailla työmatkalla ja toisella yli 39 kuume. Likan kanssa tehdään kohta mustikkapiirakkaa ja sit lähdetään koiran kera puistoon :)

Halit venlalle + muille tarvitseville. Itsellä taas hyvä olo, katsotaan kuinka kauan tätä nyt sitten kestää..

Elppa & Antsa 29+4
 
Olo on aika erilainen jokaisena päivänä. Tänään on hyvä päivä, mieli on hyvä ja fyysisestikin vointi ihan ok =)
PÄivät menee tässä tytön (kohta 2v.) kanssa touhuillessa. Koitan jotenkin selviytyä kaikesta ja kaikesta, mistä en selvii, vaivaan isukkia. Välillä rasittaa koko raskaus jo tod!! TUntuu, että kun tän on kerran käyny läpi, niin ois voinu vetäistä tän toisen sellasella pikakelauksella... Nyt on ollu paljon hankalampaakin kaikki. Esikoista odottaessani, pystyi vetämään aina lonkkaa kun siltä tuntui. Nyt taas toi neiti ei hirveesti hillitse energiaansa, olimpa väsynyt/kipee tai en. Onneks mies auttaa aina kotihommissa yms muissa, kun töiltään kerkiää.

Täsäs raskaudessa on supistellutkin ihan jatkuvasti aina sieltä 20 viikolta asti :$ Mut eipä noi supistukset onneks oo mitään tonne kohdunsuulle tehneet, joten supistelkoot sitten minun puolesta. JOs niitä jäisin estelemään, joutuisin makaamaan sängyssä päivät ja ei tulis mitään!! Ja kyllähän tuo maha näyttää supistelevan öisinkin, niin liekö tuolla levollakaan minun tilanteessa on ihmeempää merkitystä. Inhottavan tuntuista vaan...

Onneks kevät taitaa olla ihan hyvää vauhtia tulossa. Menee tämä loppuaika nopeemmin, kun voi ulkoilla kunnolla ja nauttia kevään/kesän tulosta!!

Iloista pääsiäistä kaikille!! :heart:

Minzki & mönkiäinen 29+5
 
Onko nää nyt supistuksia vai mitä?
Viime yönä heräsin 2 tunnin välein, kun mahaa kivisti niin pirusti ja selkää särki/poltti oikealta puolelta, suurinpiirtein puolivälistä?!?! ja näitä tuli siis 4 kertaa, ja sit meni hermot ja oli herättävä :/ toi kipu ei kauheen kauaa kestä mut on sitäkin kivuliaampaa, tai sit mulla on vaan hiton matala kipukynnys :ashamed: ja tosiaan aika nopeesti se kipu loppui kun nousin sängystä jalottelemaan.

mutta nyt valmistautuun saunaan, halit kaikille
:heart:

MP 26
 
Kylläpäs täällä tosi moni joutuu tuskailemaan sokereiden kanssa.
:hug: kaikille!
Täytyy kai sitten olla onnellinen, että itse "läpäisin" testit.

Täälläkin olis jo eilen laitettu vaaville paeti paikalleen ja tehty muutenkin järjestelyitä vauvaa varten...siis siirrelty vähän huonekaluja, mutta ei tuo äijä mitään saa aikasex yhtäkkiä. Asiasta pitää puhua ensin viikko kaupalla, että jotain alkaa tapahtumaan. |O
Harmitti vaan niin, kun ei ite voi enää kantaa mitään painavaa...kaikki olis jo siirrettynä muuten. |O |O

Täälläkin on ollut liitoskipuja jonkin verran. Hassua, koska en muista erityisemmin tunteneeni niitä kahdella aikaisemmalla kerralla, mutta nyt vihloo välillä kyllä tosi rankallakin kädellä. :| Selkä se edelleen on se, jonka kestämistä tässä jännään...

Tänään oltiin miehen mummun hautajaisissa ja oli ihan hirmu tuskaa, kun jo mennessä oli kauhee pissihätä. Eikä oloa mitenkään helpottanut päällänsä oleva virtsatietulehdus ja se, että kaveri pomppii masussa tasajalkaa mun virtsarakon päällä. Noh, tilanteesta selvittiin ja mä ehdin kuin ehdinkin vessaan ajoissa. :D

Mutta nytpä lähden vähän kämppää siistimään ja sitten siskon synttäreitä juhlistamaan.
Tässä kärsimättömänä samalla odottelen torstain neuvolalääkäriä.

Rakkis ja masu 27+1
 
Monet juu näyttää painivan sokereiden kanssa :hug:

Itselläkin mieli parani, kun menin päivällä ulos istuskelemaan ja nauttimaan kevätilmasta. Ja ruuan jälkeen esikoinenkin suostui nätisti nukahtamaan päikkäreille. Oltiin sitten vielä vähän ulkona iltapäivästä ja saunassa käytiin juuri. On taas "onnellinen" odottaja hetken aikaa. Kovasti Tauno heiluttelee vatsaa.

Miltä vauvan hikka tuntuu vatsassa? Onko se sellaista tasaista nykimistä?
 
huono päivä kyllä ollut täällä.. kävin torstaina ja eilen tk:ssa viemässä pissa,hiiva ja valkovuoto näytteen. tänään sain aamulla tulokset ja tulehdushan siellä oli valkovuoto näytteessä :ashamed: nyt olen koko päivän stressannut lääkkeiden syömistä.. en millään haluaisi syödä tuota viikon kuuria. kun sain lääkäriltä soittoajan ja se vakuutti lääkkeen olevan turvallinen raskausaikana, eikä tulehduksesta aiheutuvan sikiölle haittaa sain itseni rauhoittumaan. illalla kuitenkin kuulin että tulehdus voi aiheuttaa pahemmassa tapauksessa vaikka ennen aikasen synnytyksen alkamisen :| nyt taas mielikuvitus laukkaa ja tiedän miten ensi yön vietän .. toivottavasti vinski ottais kunnon iltajumpan vielä ni saisin itteäni rauhoteltua.

joitain asioita vaan haluaisin ittessäni muuttaa ja yksi niistä on tämä ääretön stressaaminen.
:/

marleena83 ja vinski 29+1
 
Iltaa!

Täällä istuskellaan sohvalla yksinään ku päästin :p miehen vähän tuulettumaan kavereitten kaa. Ihana tää pääsiäinen ku on monta päivää vapaata! Ollaan vähän kotona laitettu paikkoja kuntoon, ettei tarvii sit kesällä duunailla. Vaikka tuntuu, et ei täällä kotona työt lopu!

Aika monilla noita suppareita alkanu olemaan. Koittakaahan kestää! Mulla on kans vähän lisääntyny, mut ei mitään pahoja onnex. Viikko sitten kärsin kamalista liitoskivuista, mutta ne kesti minun onneksi vain muutaman päivän. Luultavasti sai alkunsa liiasta äkillisestä rehkimisestä, joten älkäähän mammat rehkikö liikaa.

En muuten uskaltanu kattoo niitä synnytyskuvia mistä oli tuolla aiemmin juttua. Tai siis katsominen loppu siihen ku näin sen pienen jalan tulevan ulos. Olisin halunnut katsoa loputkin, mutta olen kai yliherkkä tommosille kuville ja sit ku miettii et koht pitäs itekki punkee vavi ulos....

No nyt ei meinaa pysyy enään silmät auki, öitä kaikille :wave:

rv 27+4
 
Huomenta kaikille :wave:

Ensimmäiset suklaamunat syöty ennen aamupalaa :ashamed: Esikoinen oli kuulemma nähny pääsiäiskukon, joka oli muniessaan sanonut virvon varvon :LOL: Kyllä laukkaa mielikuvitus noilla lapsilla B) Oli meinaan eka pääsiäinen kun neiti muisti ton virpomislorun, niin yhdisti sen heti pääsiäiskukkoon :D

Munantäyteistä pääsiäistä niille, jotka niistä saavat nauttia :LOL: Luultavasti pitäydytään vaan noissa suklaisissa, kun niitä suppareita tuppaa muuten tulemaan liikaa B)

Venla ja Tauno rv30 :heart:
 
Keväistä aamua kaikille...juur tulin koirien kaa ulkont ja siel ol aura-autot hommis,lunta tullu yön aikana 5-10cm että se ihanasta keväästä :LOL:
Muutenkaa tuot lunta ei oo ollu koko talven ku sillotällö nii piti sit alkaa sataa pääsiäisen...no parempi sekii ku äitienpvänä.

Yö ol taas yht pyörimist...lonkat kiukkus oikee kunnol ja niinpäätin nousta seiskalt ylös.Kuudelt olin kyl jo ihan täys koko sängys oloo mut en halunnu antaa periks.
Kyl täs oon päätäny et kun mahan pois saan nii kaik ylimääräset kilot kyl lähtee...oon nii täys tätä merinorsu oloo :kieh:
Siis en tätä raskauden aiheuttamaa vatsaa vaan niit 10kg ylimääräst jotka oli jo enne raskautta.

Mahasta aijon nauttii täysillä viimuseen pvään koska tää on viimunen kerta raskaanaoloo täl mammal.

AadaOlavi 28+2
 
Mulla ja luultavasti viimonen kerta kun raskaana ollaan. Jollei sitten jotain iltatähtee tehdä. Mut tää mun kroppa ei oikee tykkää tästä olotilasta :( Minä ja nukuin tosi huonosti. Esikko heräs muutaman kerran ja kissa halus sisään ja ulos ja vessassa sai käydä... Jospa sitten sais päikkärit otettua jossainvaiheessa. :heart:
 
Auttakee!

Mies on lukenut liikaa vauvakirjoja |O Minen saa enää seksiä, kun äijä luulee että seksi käynnistää NYT synnytyksen. Ei ihme että on ollut vähän etäinen sillä taholla, mä vaan luulin että mä olen läski ja ruma. (-kin) Hmpf! Mitä mä sanon sille..? Kyllä mä vielä jossain vaiheessa ihan varmasti haluan peittojen heiluvan muustakin syystä, kun sitten loppuviikoilla käynnistyksen toivossa, kauhean teknistä :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Auttakee!

Mies on lukenut liikaa vauvakirjoja |O Minen saa enää seksiä, kun äijä luulee että seksi käynnistää NYT synnytyksen. Ei ihme että on ollut vähän etäinen sillä taholla, mä vaan luulin että mä olen läski ja ruma. (-kin) Hmpf! Mitä mä sanon sille..? Kyllä mä vielä jossain vaiheessa ihan varmasti haluan peittojen heiluvan muustakin syystä, kun sitten loppuviikoilla käynnistyksen toivossa, kauhean teknistä :ashamed:
:LOL: Anteeks...! Voi mies raukkaa... Mua alkaa aina kesken supistaa ja jälkeenki, ja rinnat suihkuaa maitoa, mut eipä se oo meitäkää estäny. ;) Kysyppä mieheltä, tietääkö se kuinka tärkeää se on että rentoudut? Ja mikäs se paremmin rentouttaakaan... :whistle: Jos supistaa jälkeen, ei sen edes pitäis olla mitään vaarallista. Ja seksissä ja varsinki orgasmissa erittyvät endorfiinit on tosi hyväks sulle JA vauvalle! :D Ja eihän se seksi sitä käynnistä sittekkää, vaan korkeintaan ne mömmöt - käske laueta mahalle tms.
 
Heh heh.. miestä infottu! Katse oli hieman.. sekavanoloinen. Nyt meni vessaan Aku Ankan kera aamutoimille, mahtaa pyöriä päässä kaikenlaista :LOL: Mua kanssa naurattaa ihan hirmuisesti, toinen on ihan nolona :ashamed:

Noo... kattotaan. Kuten oon jo monta kertaa sille sanonu, don't mess with a pregnant woman!

Kiva kun teille saa kirjotella vähän noita nolompiakin juttuja :heart:
 
LuMiStA SuNnUnTaItA !!

meillä on tullu ihan törkeesti lunta ja naapuri ei ole vaivaunut auraamaan traktorilla mein pihaa joten kolasin sen käsin ja voitte varaan kuvitella kuinka maitohapoilla mun jalat on ja kuinka p**kana selkä on :kieh:

noh piha on "siivottu" ylimääräisestä lumesta ja nuorimmainen nukkuu rattaissa pihalla.
isäntä tekee välikatto remonttia tuonne entiseen navettaan josta autotalli sitten aikanansa valmistuu :whistle:

eilen kävin saunassa mutta istuin vaan 5min ylimmillä lauteilla vaikka sitä ei enään sais tehä :ashamed: mutta onnesta olossa ei sen puolesta ollut mitään sitten illalla/yöllä.

tokasin tänään sitten meidän isännälle että varmaan täytyy viikolla kun menen kaupungille hakee imetysliivit ja liivinsuojia kun tänään ruokaa tehdessä paita oli aivan märkä :eek:
siis nyt jo... ;)

mutta nyt suunnittelemaan välipalaa lapsille :wave:

tuire ja mini 27+2 :heart: :heart:
 
Uusi viikko taas hyrähti matkaan =)
Vielä 11 viikkoa ja sitten vois jo olla nyyttinen sylissä :heart:
Eilen taas hirveä vääntö siitä kumpi tämä tulokas on :LOL:
Äiti on ihan varma, että tyttö ja kaikki muut sanoo poika
(mun ja miehen geeneillä ei tuu kuulemma ku kissakulman Eemeli :LOL: )
Mä tässä sitten yritän miettiä kumpi olo mulla on..
Mutta ku emmä oikeen tiedä.

Olo on ollu suht hyvä.
Uni on alkanu taas maistua ja saapua ajallaan,
ihana nukkua taistelematta.
Masukin kasvaa lisäsin uuden kuvan.
Maanantaina 31.3 olis neuvola.
Saas nähä onko paino noussu..
Hb ainakin tuntus olevan hyvä, kun ei huimaa enää.

Aamulla säikyin, että onko vauva edes tallella
kun ei liikkeitä tuntunu.
Mutta kun laitto Apulantaa soimaan niin johan alko jytke :D
Oli vaan horroksessa kaiketi.

Mutta hyvää sunnuntaita.

Vivvi :heart: "Ilmari" 29+0 :heart:

 
Sunnuntai iltapäiviä!!

Täällä on kans melkein koko päivän sadellut lunta... :kieh: Johan tuota alkais olla vähän liikaakin että voisi alkaa sulamaan jo poiskin.

Mulla tänään joku ihme vimmaamis päivä sillä aamusta asti tehnyt noita kotihommia.Vaihdoin liinavaatteet kaikkiin sänkyihin mukaanlukien myös vierashuone, imuroinut laittanut ruokaa ja teimpä vielä aivan älyttömän helpon ja maukkaan pääsiäis kakun...nam...jos joku tahtoo koklata niin pistämpä reseptin tänne.

Sitruuna-aprikoosi kakku

125 g voita
1 3/4 dl sokeria
1 kananmuna
2 1/2 dl appelsiinimehua
5 1/2 dl vehnäjauhoja
3 tl leivinjauhetta

Päälle:
2 prk maustettua sitruuna rahkaa(valio)
1 tlk aprikoosia (410/240 g)

Sulata voi.Leikkaa leivinpaperista pohjan kokoinen pala( teflon irtovuoan sisäosan halkaisija n. 26 cm) Voitele vuoan reunat.Sekoita jäähtyneeseen voisulaan sokeri ja muna.Lisää mehu ja vehnäjauho-leivinjauhoseos.Kaada taikina vuokaan, levitä päälle sitruunarahka, keskelle ohuemmin kuin reunoille.Asettele päälle aprikoosi palat.Paista 150 astetta n. 1 tunti 15 min.

Itselläni ei ollut noita aprikooseja joten laitoin persikkaa, mietin että varmaan oli myös hyvää jos laittaisi esim päärynää ja kaneli rahkaa...nam... En uskalla edes mittailla sokereita tänään, mutta pyhä päätökseni on jotta tänään vielä herkutellaan ja sitten toden teolla itseä niskasta kii ja loppuajasta kaikki peliin jotta sokerit pysyis ilman insujen aloitusta kuosissa!!!!

Nyt täytyis alkaa tekemään vielä illaksi iltapala piirakkaa sillä ajatus lämmittää sauna ja ottaa loppuilta rennosti.

Minulla on tuo selkä kipuilu onneksi nyt loppunut kun olen ahkeraan tehnyt lantio pohja lihaksille harjoituksia ja muistanut venytellä pakara lihaksia. Paljon paremmalla tuulella täällä kyllä nyt ollaan!! Muutamia suppareita aina välillä muttei mitään pahoja. Joku kyseli vauvan hikottelusta, minusta se tuntuu sellaisena pienenä naputteluna yhdessä kohtaa aina noin viitisen minsaa kerrallaan..

Mukavaa loppuiltaa!!

Ansku71 + rv 27+6-
 
ikionnellinen
Heippa pitkästä aikaa!

Tänne kuuluu ihan hyvää yleisesti, tänään vaan ollu tosi huono päivä, hormoonit... :ashamed:
Välillä pahastikin iskias vaivaa, auts tekee meinaan toosi kutaa kun juimii :kieh:
Vauva potkii päivittäin aktiivisesti, välillä oikein lujastikin, välillä taas tuntuu sellaista muljahtelua, kääntää kylkeään ym. Hauskaa :)
Taitaa tuo meidän pikkunen olla enemmänkin sivuittain eli siis poikkitilassa, monesti tuntuu molemmin puolin mun kylkiä samaan aikaan potkuilua/nyrkkeilyä. Tota varmaan puoltaa myös se että sf mittta kulkee aika lailla alakäyrillä, viimeksi rv 26 oli juuri ja juuri 22 cm, mahtaako olla tuosta kovasti kasvanut... :/

Pistin tuonne pääsivulle kyssärin noista emmaljungan pyöristä, tänään niitä koottiin ja kovasti tuntuivat raskaammilta työntää kuin liikkeessä. Jos joku tietää mistä mahtaa johtua niin kertokaa ihmeessä! Harmittaa kun uudet vaunut saatu just kotiin ja sit jo jotain "vikaa".

Oikein mukavaa pääsiäistä kaikille mammoille ja pikkukirpuille :heart:
Ikionnellinen 28+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
onko normaalia että alapää, häpyhuulet on paisunu ja vähän arat?....ja joskus se kutiaa vähän, illalla jomottaa...
Ärsyttää kun ei tiedä että kuuluuko asiaan vai ei... :|
No mulla ainakin tuntuu alapää olevan ihan sekasin. Välillä tuntuu, että olis hiiva, mut sit oireet häviääkin. On tosi ärsyttävää kun ei tiedä mikä on. Eikä neuvolassakaan oikein osattu kertoa, kun kutinat yms. välillä kuitenkin häviää kokonaan. Luulen, että turvotus nyt ainakin kuuluu asiaan. Kyllä sitä välillä toivoo jo, että vois palata tän kropan kanssa normaalitilaan... |O

 
Huomenii.
Heräsin puol seiskalt iha reippaana ilma syytä.
Voi se syy tietty olla et lähen äippää moikkaa tuonne parinsadan kilsan päähä ku kahvit oon juonu,mut oottelen pikkase jotta mies heräis kaveriks tai jos ei ymmärrä herätä nii käyn herättääs :D
Sen verta pitää ootella et saan tietää lähteeks kukaa natiaisist mukaan,mut nekii viel nukkuuvat.

Täs nyt sit meikattuna ja tein valmiiks kotii jääville jääkaappiin lihamureke taikinan....saavat sit ite muotoilla ja paistaa ku nälkä iskee.

Eipä nyt sen kummosii ku nauttikaa viimusest pääsiäispväst!

AadaOlavi 28+3
 
huomenta!
Alkaa elämä taas voittaa =) ensimmäinen "normaali" aamu koko loman aikana, kuumetta ei enää ole ja yskäkin alkaa helpottaa.
Pakko hehkuttaa kun oli ekaa kertaa paastosokeri normaali 4,8 JEE!! huomenna pitää soittaa torstaiset verikokeiden tulokset.. toivottavasti en joudu insuliinille.

Tänää jos jaksaisi vähän siivoilla...huomenna pitäs jaksaa kouluun lähteä. Vähän harmittaa kun koko loma meni sairastaessa mutta minkäs tälle voi.

Nyt aamu kahville :wave:

Kaalimaankakara 28+5
 

Yhteistyössä