KESÄKUUN KULLANKERÄT maaliskuussa

Tervetuloa Leena80!

Ansku71: Noi on just noita tarinoita mitä ei sais lukea,mut minkäs teet,kun mielenkiinto voittaa.Vaikka pakkohan se on hyväksyä että noita tapahtuu ja toivoa ettei omalle kohdalle.
Surullista :'(

Julkisella paikalla imettämisestä:Kyllä mä sitä arastelin esikoisen kanssa,vaikkakin imetin paikasta riippumatta jos toisella oli nälkä.Mä luulen,että nyt en ole enää niin arka,mutta mieluummin imettäisin jossain rauhallisessa ympäristössä.

Elppa:Mulla on kans välillä lorahdellu isompia määriä valkovuotoa kerralla.Se on kuulema ihan normaalia,että raskauden aikana valkovuoto muuttuu vesimäiseksi.Esikoisesta mulla meni lapsivedet ja se oli ihan selkeetä vettä,joskin vähän vaaleenpunertavaa.Neuvolassa pitäis olla jotain testiliuskoja,joilla voi testata onko kyseessä lapsivesi...

Bamse 30+3

Elppa Valkovuoto on vetisempää ja runsaampaa raskausaikana. Eli nuo lurahtelut on ihan normaaleja. Itelläki tuntuu välil ku tulis melkein pissat housuun :ashamed: . Lapsivesi on ilmeisesti sellasta hailakan vaaleanpunasta, kannattaa pikkuhousunsuoja tjn. laittaa jos sitä epäilee, näkee värin paremmin. Näin ainakin luulen.... korjatkaa joku, jos ihan hakoteillä olen =)

Vähän paremmilla fiiliksillä tänään liikenteessä :D Sain nukuttua ihanan pitkän yön, tyttö löi mut ällikällä eikä herännyt kertaakaan koko yönä. Ja nukkui puoli kasiin asti aamulla :xmas: Tämmöistä ei ole tapahtunut miesmuistiin... Voi kun ottaiskin tämän tavaksi! Taitaa olla liikaa toivottu, mutta yksikin hyvin nukuttu yö tekee kyllä niin eetvarttia!

Tuosta imetyksestä julkisilla paikoilla... Mun piti useamman kerran sitä harrastaa aikoinaan, tytölle kun ei pullo kelvannut missään tapauksessa. Mulla oli pari kätevää imetyspaitaa, semmoisia luukkumallisia joista sai vaan nännin esiin eikä tarvinnut koko hinkkiä pitää esillä. Tuli imetettyä puistonpenkillä, kahvilassa, Särkänniemen hulinoissa ym. eikä sitä koskaan kukaan mitenkään mulkoillut... Mun kantani asiaan on kyllä se, että jos joku siinä imetyksessä jotakin perverssiä näkee ja vauvan syönnistä häiriintyy, olis syytä miettiä mitä siellä omassa päässä on vialla :whistle: Luonnollinen asiahan se on.

Nyt ruokaa naamariin...

Kylkiluu ja Muumi 29

Mua kanssa toi julkisilla paikoilla imettäminen mietityttää, mutta aattelin kokeilla just tuota harson suojissa imettämistä. Mutta ei kai sitä nyt kesällä sentään voi kotosallakaan vaan pysyä, että saa vaavin ruokittua...hmmm.

Ihana fiilis, kun sain juuri pakastimen ja jääkaapin sulatettua ja putsattua. Jospa nyt sitten vaikka alkaisi täyttämään sitä pakkasta ruuilla ja herkuilla. Onkos joku muu tarttunut jo samaan toimeen?

Ikkunatkin pitäisi pestä, mutta mies ei anna mun enää kiivetä. Joten joudun nyt sitten vaan odottelemaan, että koska hän tarttuu siihen toimeen... :kieh:

Muuten on kyllä ihana olo. Mun jatkuva hermosärky jalassa loppui kuin seinään, kun pääsin sairauslomalle. Eli kyllä se istumatyö 8h/pvä oli ihan liiaksi mun kropalle tässä raskausvaiheessa. Jotain hyvääkin siinä jatkuvassa kivussa kyllä oli - nyt nää valasolot ja kolotukset ei tunnu yhtään missään. :LOL:

Tiivari ja Tyyppi rv 30 + 1 (hui, miten pitkällä jo mennään!!)

Hei vaan kaikille piiiiitkasta aikaa. Aika harvakseltaan olen taalla kirjoitellut, mutta nyt tulin taas kurkkaaman teidan kirjoituksia ja katsomaan kuinka te muut olette jakselleet.

Mulla raskaus on sujunut kaikkiaan ok. Nyt viime aikoina on tullut kaiken laista kremppaa kuitenkin.

Viikko sitten maanantaina oli neuvolan laakarilla kaynti ja passittivat sielta kotiin saikulle korkean verenpaineen takia. Mulla on ollut korkeahko verenpaine heti raskauden alusta tosin jossain vaiheessa sain sen laskemaankin, mutta nyt oli sitten verepaine taas koholla ja sitten, kun tikku testi naytti pissankin olevan plussalla, niin pasitettiin kotiin. Labratesteissa sitten selvisi, etta pissat oli kuitenkin ok valkovuotoa oli vaan eksynyt joukkoon. Tanaan sitten kavin kontrollissa ja verenpaine edelleen koholla. Saikku jatkuu. Alkaa kaymaan tylsaksi tama kotona makaaminen. Yokkarit paalla taalla rohnotan ja samat dvd leffat pyorii kerta toisensa jalkeen :LOL: Mitenkas teilla muilla on sujunut tuon verenpaineen kanssa?

Toinen uusi ja kiusallinen vaivan jarjeton narastys. Vallilla tuntuu kuin Renniekin narastais. Neuvolassa neuvoivat syomaan pienempia annoksia, mutta mulla kylla tuntuis narastavan jo heti aamusta ensimmasien suupalan jalkeen. Mahtaako kukaan tietaa mitaan hyvaa niksia narastykseen, joka saattas tuoda edes vahan helpotusta?

Painoa on tahan mennessa tullut 9kg ja sen kylla huomaa (tisseihin on salee menny kilo kumpaankin, kun on nimittain melkonen toi meikalaisen rintavarustus nykyaan) vaikka kai se ihan normaali painon nousua viella on. Totuuden nimissa myonnettakoon, etta olen kylla herkutellutkin ja varsinkin makealla. :D En ma ole edes kauheesti jaksanut itseani ruoskia tuosta syomisesta enaan.

Sitten viella mainittakoon, etta tossa jokin aika sitten, kun se maha vihdoinkin pulpahti tohon eteen, niin kylla on selka ollut kipeana viime aikoina. Mullahan meni tosi pitkaan, ettei mahasta ollut juuri tietoakaan ja sit ikaan, kuin taikaiskusta mulle ilmesty hirvee mohomaha tohon eteen. Nyt ma tormailen sen kanssa jatkuvasti, kun ei millaan meinaa muistaa, etta olenkin yht aikkia "kokoa valas" paitsi selka kivusta. Mikaan ei tunnu auttavan paitsi lepo. Imurointi on ihan vihoviimesta, etta ei auta, kun pikkasen pahimpia villakoiria nurkista imuroida, ettei sitten loppupaiva mene ihan selkaa parkuessa.

Sitten viella viimeisena kremppana mainitsen nuo levottamat jalat. Kyllapa osaa olla viheliainen vaiva ja tietysti kiusaa juuri iltasella sillon, kun pitasi alkaa nukkumaan. Ma en ollut moisesta koskaa kuullutkaan ja ensin luulin et nyt mulla on jalkoihin tullut joku hermostollinen vika, kunnes tajusin alkaa etsia netista infoa ko. jalkaoireisiin. Jonkin tutkimukisen mukaan noin 30% raskaana olevista naisista saavat nama levottomat jalat vaivakseen.

No joo tassahan tulikin sitten vuodatettua oikein urakalla, etta taidankin lopetella talta eraa. Oikein hyvaa vointia ja aurinkoista kevatta teille kaikille. Vahiin kay ennen, kuin loppuu...kesakuu haamottaa jo :D

rv 28

Kaupoilla on tullu kierrettyä ja taas ostin vauvalle..ensitutin ja vielä vaalenpunaisen :D matkarattaatkin pestynä oottaa miniä..vielä tarvisi jatkaa tuota äippäpakkauksen pesua ja patja käydä pinnikseen ostamassa =)

imetyksestä julkisella paikalla en muistaakseni ole koskaan imettänyt,mutta eipä sekään vaihtoehto ole pois suljettu jos toisella on kova nälkä eikä pääse mihinkään
"syrjäselle" paikalle..onnesta on kuitenkin räsy keksitty.. :whistle:

Täällä on kans harrastettu tuota kevätsiivousta ahkerasti ja varastosta on lentänyt tavaraa pois kierrätykseen ja kaatopaikalle,mitä ihmettä niitä siellä säilyttää jos ei käyttöäkään ole..
ja paksumpia toppavaatteita ja villavaatteita ym sellaisia olen laitellut jo pikku hiljaa pois kaappeihin ja ruvennu kaivamaan mitä kevät vaatteita on jäljellä ja mitä tarvitsee uusia..

meilläkään ei ole pojalla kun 18pvä jäljellä hoitoa ja sit jää kesälomalle ennen eskarin alkua..
eli vapusta otan pojan pois hoidosta..

mua harmittaa ihan vietävästi kun toukokuussa on juhlia jos toisia ja vähän tilanne näyttää siltä ettei me päästä sinne ja voi että taas niitä juttua ettei vaivautunu paikalle jne.. :kieh: noh saavat kyllä luvan ymmärtää ettei kukaan aja viimesillään 300km suunta yksien juhlien takia ja toiset juhlat on 400km päässä.. |O

mutta jos sitä lähtis suunnittelemaan olkkarin verhoja kun tuo uusi ompelukonekin saapuu tällä viikolla... ;)

tuire ja mini 28+3 :heart: :heart:

Mä olen kyllä imettänyt ihan jokaisessa paikassa, jossa vaan vauvan kanssa käytiin mm. metroasemalla, kaupan aulassa, lenkkipolulla ja keskellä Helsingin keskustaa. Vauva oli sellanen tapaus, että muuten ei paljon itkenyt paitsi jos oli nälkä. Siinä ei todellakaan häveliäisyys tullut mieleenkään kun toinen huus kurkku suorana. Oltiin muutenkin niin liikkuvaisia vauvan kanssa, ettei muuten mistään ois mitään tullukkaan. Jos oltiin vaikka ravintolassa, niin kysyin kyllä muilta seurueen jäseniltä, että häiritseekö ja jos joku näytti pikkasen siltä, että joo, niin mentiin vessaan syömään.

Hei muuten, minkälaisia kokoarvioita ootte saanu vauvasta viikoilla 28 tai 29?
Mä sain tänään rv28+5 niin 1200g.

Jee alkaa pikku hiljaa hahmottuun tää homma, kun on saanu noita hankintoja tehtyä :D Tänään meen kattomaan pinnasänkyä ja kavereilta ostetaan hoitopöytä, turvakaukalo ja vaunut on anoppilassa tilaa viemässä :whistle:

Ja äitiyspakkauskin tuli tänään, ihan kivannäkösiä vaatteita kun äkkiä vilasin, tykkäsin kyllä sen makuupussin ja toppahaalarin väristä.

Imetys-juttuihin mä en osaa oikein ottaa kantaa kun ei oo kokemusta, mutta tietysti yritän imettämistä ja todella toivon, että se onnistuis ees muutaman kuukauden. Julkisilla paikoilla imetystä pitää kattoo sit kun tulee ajankohtaiseks, että kehtaako sitä vetää omat vehkeet esiin :whistle:

Mulla on kans kevätsiivoukset käynnissä, muutama jätesäkillinen odottaa tuolla jo roskiin pääsyä ja lisää tulee varmasti, kunhan jaksais jatkaa. Mä oon ihan kauhee hamstraaja :ashamed: mutta pakko nyt saada kaappitilaa, että vauvankin tavarat saadaan johonkin.

Mä näin jotain ihan himmeetä untakin, ultrailin yksinäni pikkusta, näin ihan selvästi sen kasvot ja sit jatkoin siitä alaspäin, niin kikkelihän se siellä oli, olikohan toi nyt joku enne? me kun sitä tyttöö ollaan toivottu :snotty:
Niin ja sitten otin sen sieltä kuvaruudusta syliini ja imetin ja laitoin takasin :LOL:
alkaa varmaan pää pehmiään :D

mutta nyt ruuanlaittoon :wave:

MP 27+2

Mullakin oli viime viikolla ensimmäinen vauvauni, hyi kauheeta |O Ihan kauhea (varoitus!):

Synnytin vauvan. Katsoin alas että missä se on. Oli vatsallaan, mutta sikiöasennossa, ihan sininen, tulikuuma ja ihan turvonnut. Käänsin sen ympäri, ja sillä oli suussa napanuora, rustoinen ja meni ihan vatsaan asti, tukki hengityksen. Vetäsin sitä pikkuhiljaa ulos ihan kauhuissani (olin muka jostain kuullut ettei saa riuhtaista sitä ulos ettei keuhkot mene). Sitten läimin vauvaa poskille kunnes turvotus lähti laskemaan, vauva rääkäisi ja haukkasi ilmaa kun sain rustoisen napanuoran ulos. Mies leikkasi napanuoran ja otin vauvan tissille johon se tarttui innokkaasti. Tokaisin miehelle että "hyvinhän se meni", ja kyyneleet valui ilosta pitkin poskia.

Ynh.. ton jälkeen oli vähän sellanen olo, etten tiennyt ollakko tyytyväinen että vauva selvisi, vaiko yrittää toipua siitä turvonneen sinisen vauvan näkemisestä.

Pissa puhdas
Rr 120/70
Hb 116 (ei rautaa, onneksi)
Sf-mitta 28
Paino +900g (neljässä viikossa)
Sydänäänet 150
Liikkeet ++

Tyttöä veikkas neuvolan täti :LOL:
Jouduin ostaa tänään taaperolle kengät, lappuhaalarit,
bodyjä yms.. emmä malttanu niitä sinne kauppaan jättää :D

Makean ne multa neuvolassa kielsi
jalkojen ja käsien turvotuksen takia :kieh:
Mulla ku ainut mieliteko sit sattuu olemaan suklaa...
Eli kivat mulle.
Seuraava nla 14.04 eli siis kahden viikon välein alko siellä ramppaus nyt.
Mäkin oon saanu ilkeäksi kaveriksi tuon närästyksen...
Ärsyttävä vaiva...
Mutta onneksi menee renniellä ja maidolla ohi
=)

Vivvi :heart: "Ilmari" 30+1

Kyllä huomaa, että takana on työpäivä. Eilen illalla oli suht hyvä olo, kun oli levännyt koko viikonlopun. En ollut illalla kovin turvoksissakaan, mutta tänään sitten kyllä jo huomaa, että töissä on oltu. :| Selkää ja lonkkia alkoi koskeen jo 12 jälkeen ja nyt on joka paikka ihan muusina! Nilkat aivan turvoksissa ja hyvä kun liikkumaan pääsen tän selkäni kanssa. :/ Se on tätä nyt sit loppuun saakka kai...Vaikka eihän tämä mikään yllätys ollut, kun edellisestä raskaudesta jäin jo 2 viikkoa ennen äippälomaa pois töistä, kun selkä oli niin huonona.

Muuten kaikki taitaa olla ihan ok.
Vauva liikkuu paljon ja äiti koittaa syödä paljon ananasta, jotta ei turpoisi ihan ilmapalloksi. :whistle: Tänään vein taas aamulla pissinäytteen labraan, että huomenna pitäisi sitten kuulla tuomio, onko tulehdus lopulta ohitse vaiko eikö. :|

Rakkis ja masu 28+3

Nyt ei jaksa. En edes jaksanu lukea kaikkea uutta tekstiä läpi, vaikka näytti tulleen hirveesti kaikkea. :ashamed: Piti vaan tulla valittamaan. Meillä on takana niinki ihana vuorokausi, että oon nukkunu viimeyönä 1,5h ja töistä suoraan vieny miehen sairaalaan ja istunu siellä koko päivän (just tulin kotiin). Neljä tuntia ne piti miestä ensiavussa odottamassa ilman mitään lääkkeitä, vaikka kuume oli neljääkymmentä. Ja kaiken kukkuraks ne pakotti sen jäämään sinne, vaikka ei ollu paikkoja vapaana ja nyt se makoilee jossain ikkunattomassa suihkutilassa! Aivan tyypillistä Porvoon sairaalaa. Että nyt suoraan sanottuna vituttaa!! :kieh: Eikä ihan hirveesti kiinosta mennä töihin huomenna, ku tänään jo oli niin pinna kireellä, et hyvä ku en kuristanu puolia oppilaita... :ashamed: Kai sitä olis yritettävä nukkumaan... Kova on vaan ikävä polosta.... :(

huomenta!
täällä aloitettiin sitten eilen jo lomailu.. piti olla lauantaihin asti vielä töissä,lääkäripä päivystyksessä kirjoitti saikkua loppuviikon. mulla ollut sellasta vuotelua, söin lääkekuurin koska emätintulehdus löytyi. muutamaksi päiväksi loppui vuoto joka siis palasi sunnuntaina :ashamed: sain eilen lähetteen poriin äippäpolille tutkimuksiin ja kohat olen sinne lähdössä.. ihanaa kuitenkin päästä asiantuntevalle lääkärille, täällä kun ei muuta ole kun tuo päivystyslääkäri.

pelästytti eilen kyllä se lääkäri mut..selitti kaikkea et esim. mulla kun on takana keskenmeno ja kaavinta niin kohdunsuu voi olla niin paljon pehmeämpi että kannattaa ottaa ihan vakavissaan kaikki supistelut ja vuotelut minimoidakseen ennenaikasen synnytyksen. kuuulemaa voi kohsunsuu ihan yhtäkkiäkin aueta jos lähtee aukeamaan :eek:

onneksi vinski siellä kovasti myllertää ja sydänäänetkin lääkäri eilen kuunteli.. helpottaa ainakin omaa mieltä :heart: toivottavasti vaan nyt sitten ultraisivat istukan siellä tänään ettei siellä mitään häikkää. näkisin vinskin samalla ja jos vaikka jotain paino-arviota sais samalla. palaan asiaan illalla kun kotiudun, pitäkää peukkuja!!

marleena83 ja vinski 30+4

Yhteistyössä