Joo, kyllä se näyttää että loppuraskauden ihanuudet tässä alkaa - on pikkuhiukka raskas olo vähän väliä. Varsinkin nyt eli heti lounaan jälkeen...lääh puuh
.
Imetysgallupista: Ekalla kerralla imetys meni ok, eli täysimetin 3kk ja sen jälkeen maidontulo alkoi radikaalisti vähentyä. Osittaisimettelin siihen asti että vaavi oli 6kk eli siinä kohtaa mulla oli nielurisaleikkaus, olin 1vrkn sairaalassa ja siihen maidontulo lopullisesti loppui. Haikeeta oli se lopettaminen, tosiaan. Ja nyt toivoisi että sitä osaisi olla asian suhteen rennompi - ei sille mitään voi jos maitoa ei tule, ei kertakaikkiaan.
Imetystyyny on tallessa vielä edelliseltä kerralta - mulla on Brion versio ei vähän sellainen pienempi kuin ne iiisooot ihanat imetystyynyt. Luulen, että sellainen isompi olisi parempi, mutta kyllä tuosta pienestäkin oli yhdessä kohtaa tosi paljon apua. Tietty vaavia tulee imetettyä vähän siellä sun täällä (kahviloiden veskeissä, kyläpaikoissa, puistossa...), mutta jos edes kotona käyttää sitä tyynyä niin kyllä pysyi sillä niskat paljon paremmassa kunnossa, ainakin mulla.
Maitoa tulee tippa tai pari nyt jos oikein tiristää tissiä
, mutta ei sitä ilman "lypsämistä" vielä tule. Edellisessä raskaudessa maitoa alkoi tulla toden teolla pari viikkoa ennen synnytystä ja varsinainen rintojen kasvu tapahtui sitten synnytyksen jälkeen. Tämä siis vinkkinä ensikertalaisille, että niitä imetysliivejä ei kannata ostaa ainakaan montaa paria etukäteen (nimim. hikinen B-kuppi, mutta imetyksen alkuaikoina D - raskausaikana ostetut liivit jäivät kaapin pohjalle...).
Ja heitetäänpä peliin
toinen imetysaiheinen gallup: Oletteko imettäneet / meinaatteko imettää "julkisella paikalla" eli kahviloissa tms.? Itse olin 7v sitten aika arka imettämään ihmisten nähden eli mielummin menin vaikka kahvilassa vessaan imettämään kuin että olisin alkanut siinä pöydässä. Julkisin paikka taisi olla lentokoneessa, tosin siinäkin oli harso sidottuna omaan kaulaan ettei mitään näkynyt. Mulla ei ole mitään sitä vastaan että toiset imettää julkisesti mutta jotenkin sitä tuli mietittyä että loukkaako sillä muita. Että ehkä joku lapseton tai sellainen jolta ei imetys ole sujunut, pahoittaa mielensä. Mulla ei juuri ollut toisia äitejä kaveripiirissä, ei tullut edes puhutua asiasta kenenkään kanssa. Nyt tuntuu siltä, että what the heck, siitä vaan...ehkä.