KESÄKUUN KULLANKERÄT maaliskuussa

Moiks!

Ukko sai lumet lingottua pihasta eilen ja vielä tänäänkin. Onneksi on oma traktori ettei tarttee ootella naapuria hätiin. Ei kyllä poika päässy eilen heti aamusta kouluun kun mopolla yritti pihasta lähteä, oli tie niin tukossa.Meni vähän myöhässä. Pienemmät meni kävellen lintille niin pääsivät kouluun,oli isompi tie aurattu.

Täällä alakanu issias-kipu vaivaamaan |O Tänään kun löhösin sohvalla ja käänsin jalkaterää niin kylläpäs otti kankun päälle että. Ja vielä kun yritin nousta pois sohvalta niin taas sama juttu... Toivottavasti ei jatkuvasti kuitenkaan lakais vaivaamaan.

Sitten eilen illalla nukkumaan käydessä kun kierähin kyleltä kontilleen laittaan kirjaa pöydälle, niin alko julmettu kipu tuonne kohdunsuulle |O Olin siinä kontillaan ja hiljaa yritin kiljua kun pienet nukkuu samassa huoneessa etteivät vaan herää...

Huomenna pääsen taas isoon kaupunkiin vähän ostoksille. Käydään myös meidän uusi tiskikone kun ei saatu viime viikolla sitä vielä mukaan kun ainoassa kappaleessa olikin julmettu lommo ovessa,piti odotella että saavat uusia...

Pitää täyttää tuota meitin akvaariota kun on ollu jo jonkin aikaa vähillä kaloilla :ashamed:

Tänään tuossa illalla päätin mikä tulee vauvalle nimeksi, isännän mielipiteistä välittämättä :LOL:
Se kun ei huolis mitään miun ehdottamaa nimeä.... saas nähdä mitä on mieltä kun näkee nimet jääkaapin ovessa ( että kereää tottua ). Oli isompien poikien kanssa niistä puhetta ja ne hyväksyivät nimet aika helposti =)
Aloitin neulomaan vauvalle nuttua kun näin kaupassa niin söpön väristä lankaa... sellaista vaalean vihreä-harmaa-valkea sekoitus. En kyllä osaa mitenkään hyvin neuloa,mutta on se yritettävä ;) sukkia ja lapasia olen vaan neuonu kun innostus iski n 1.5v sitten.

Miullakin tuo mahan ympärys on jo níin iso että luulis pidemmällä olevan. Äitikin joskus tossa aikasemmin kysyi että oonko varma ettei siellä kaksosia ole...
Oli tänään jo vähän vaikeaa kaupassa käydä kun kävely tuntui niin raskaalta ja tuli kuuma... mitähän se on sitten loppu vaiheessa kun nyt jo noin rasittaa...

Huomenna olisi vietävä miun ne sokeriarvot paperit nla.an faxattavaksi ä.polille... mitä sieltä sitten sanoovatkin.
On ne nyt onneksi pysyny kurissa kun syön vähemmän kerrallaan ja useammin.

heips!

amati ja tahvo 28+4

Huomenta!

Eipä tässä mitään ihmeellistä kommentoitavaa taikka kerrottavaa.

Miten voi ihminen olla näinkin innoissaan yhdestä saunavuorosta? :LOL: Kerrostaloasunnossa kun asutaan (ilman saunaa), niin kerta viikkoon alkoholiton siideri ja jalkahieronta saunassa tekee kyllä gutaa :heart: Tosin tänään seurana sisko kun mies on töissä, ja ajattelin ostaa naamaan jotain räikeän vihreää kasvonaamiota. Pitäähän sitä itseään silloin tällöin lelliä?

Hoitokoirakin lähtee huomenna :( Siitä on tullut niin rakas ja jotenkin osa kalustoa. Pikkubeagle on niin hyväkäytöksinen ja veikeä luonne että taidan piilottaa sen kun omistaja (töistä meidän eläinlääkäri) tulee hakemaan :p

Nyt vielä pari tuntia koneella palloilua, sitten itäkeskukseen kirjashoppailemaan! Viikonloppuja äiskät :heart:

Elppa & Antsa 30+3

kutiaako teillä rinnat??
kun mulla on nyt tämän raskauden aikana tuo oikea rinta alkanut kutiamaan ja ikuna ennen ei ole tälläistä ollut..
onko se ihan normaalia vai onko syytä huolestua?? :ashamed:

tuire ja mini 28+0 :heart: :heart:

mymmy myy mulla kutisee rinnat, koitan sitten vaan suihkun jälkeen runsaasti laittaa rasvaa ja iltaisinkin välillä ettei vaan kuivuudesta johtuis. ei kannata huolestua, on ihan normia.

mua on askarruttanu tällänen aisia kun miten teillä noita pienokaisen liikkeeitä.. onko teillä esim. välillä päiviä välissä jolloin masukki liikkuu vähemmän?! itellä masussa mennään välillä sellasta rumbaa että ja välillä on päiviä jolloin ei ole niin aktiivinen. asennostahan se voi kanssa vaikuttaa??!!

marleena83 ja vinski 30+0

Alkuperäinen kirjoittaja marleena83:
mua on askarruttanu tällänen aisia kun miten teillä noita pienokaisen liikkeeitä.. onko teillä esim. välillä päiviä välissä jolloin masukki liikkuu vähemmän?! itellä masussa mennään välillä sellasta rumbaa että ja välillä on päiviä jolloin ei ole niin aktiivinen. asennostahan se voi kanssa vaikuttaa??!!

marleena83 ja vinski 30+0
No hyvä et joku muukin ihmettelee :LOL: En aina jaksa olla se ainut ihmettelemässä kaikkea :ashamed: Mulla on masussa yleensä sellaset bileet että takin läpi näkee, nyt oli pari päivää kun tuntui siltä että paria muljautusta lukuunottamatta ei tyyppi liikuskellut normaalisti ollenkaan. Eilen iltapäivällä jo manasin että jos ei aamuun mennessä tunnu mitään, niin soitan aamulla neuvolaan ja pyydän päästä kuulemaan sydänäänet. Illalla sitten alkoi taas bileet. Ehkä se on jotenkin viikonloppuorientoitunut ;) En tiedä, mutta huh että helpotti. Neurottiisuus on näköjään ihan normaalia.

Kiitos Kylkiluu ja Bamse :heart: ; lohduttavaa kuulla että on muitakin pienimahaisia raskaana olijoita... välillä kieltämättä tuntuu että raskauden perusoletuksena on isomahaisuus :)

Amati: Onkohan meillä samanlainen lankamaku? :LOL: Ostin nimittäin juuri eilen kuusi kerää valko-harmaa-vihreää lankaa, nimeltään on Novitan Samos Lollipop. Se on niiiin hienoo! Mun kaveri on tehny vauvalleen siitä haalarin, joka on meillä nyt sitten lainassa vauvaa odottamassa ja sitten soittelin tänään mammalle että viitsiskö hän tehä noista uusista langoista sellasen neuletakin ja pikku töppöset :heart: Ihastuin meinaan niin siihen haalariin ja väreihin, että tahon samasta langasta viel neuletakin... mutta koska omissa kourissa koukut ja puikot ei tosiaankaan pysy, täytyy turvautua mamman apuun :)

Samalla kun käydään tänään mamman luona, menen penkomaan hänen entisen talonsa vinttiin kaikkia lapsuuteni aikaisia tavaroita ja leluja. Meidän äiti on aikoinaan säästänyt melkeen kaiken, on barbit, nuken vaunut, legot ym. siellä jemmassa. Mulla on sellainen muistikuva, että kun mulla on ollu sellanen aika iso nukke, niin sillä nukella on ollu käytössä mun ja veljeni vauvavaatteita. Täytyy käydä kattomassa onko ne vielä sielä säilössä - ois aika kiva pukea vauvalleen jotain sellaista mikä on ollu ittensäkin päällä kun on ollut pikkunen :heart:

Mahtava auringonpaiste ainakin täällä! Ihanaa viikonloppua kaikille! :wave:

NASU-masu 30+5

KOKSin reissu eskarilasen kaa heitetty ja tietty käi niin et kun en saanu lastehoitajaa nii ol lekuri myöhäs 1,5h...ol se kivaa eskarilaisen siel odotushuonees kökkii,mut hyvi jakso.Häl ol rusinoit ja pillimehuu eväänä nii men aika joutusammi.
Seuraava käynti onki vast 12pvän pääst,mut kiva viettää ns.vapaa vkko...ainut et ens pe käytävä labras taas.
Outoo sinällää et yks maksa-arvoist ol alkanu nousta lääkkeist huolimatta elikkä alat arvo ol reilu satasest kivunnu reiluun 200 :eek:

Masuasukki ol kääntyny pää alespäi,saa nähä kauan siin asennos pysyy :)

AadaOlavi 29+0

mulla olis se KoKS:in reissu tiistaina. meidän masuasukki se jaksaa vaan poikittain köllötellä ei mikään kiire kääntyä =)

Ihanaa viikonloppu saa aamulla nukkuu..tää viikko on ollut jotenkin erityisen rankkaa, en oikein osaa selittää miten mutta kai kaikki nää ongelmat sen aiheuttaa

Nyt käymää siskolla kahvilla!

Moikka!

NASU-masu: enpä löytäny novitan sivuilta sitä siun lankaa, mutta pitääpä kattoa kaupas onko samaa sävyä, jos sattuu löytymään... :)

Tänään vein sokeriarvot faxattavaksi ä.polille. Tuli sieltä soitto päivemmällä ja käskivät faxata taas ensi viikolla tän viikon arvot. Ja rv31 taas ä.polille aika varata kontrolliin.
Miula onki lääkärin nla ensi viikolla torstaina.
Jo oli sa.t koholla pikkuisen kun kahvit join kotio tultua kaupunki reissulta ( munkki+paahtoleipä ). Enpä ollu syöny päivän aikana muuta kuin aamupalan + tikarin.

Sain nyt sen kuivausteineen että voin alkaa pestä pientä pyykkiä :D ja uusi tiskari + hellauuni +liesituuletin oottaa asentamista paikoillen, kunhan keittiön kaapit tulisi...

Täällä kans tissit ja maha kutiaa... Pitää rasva joka päivä.

:wave:

amati ja tahvo 28+5

Iiiih! Inhottavan tavan on Tyyppi keksinyt tuolla masussa. En tiedä mitä se tekee, mutta kutiaa kummasti vatsan sisäpuolelta. Tässä sitten sätkin samalla lailla, kuin joku yllättäen kutittaisi kyljestä. :LOL:

Mies lähti mökille, ja mä sorruin roskaruokaan. Ja nyt se jo etoo, vaikken jaksanut edes kaikkea syödä... :whistle:

Tiivari ja Tyyppi 29+5

Torstaina olin siellä neuvolalääkärillä.
Kaikki oli suht ok.
Sydänäänet ++
liikkeet ++
hemppa 129 (tädin mielestä kauhian korkia)
paineet 102/62 (välillä vähän huimaa)
Pissi tais olla ihan ok, mutta varmuuden vuoksi vien vielä ma näytteen labraan, kun mulla on ollut niitä tulehduksia.
Painoa on tullut ihan liikaa!!! varmaan 14 kg nyt alusta lähtien.
Kamalaa, kun juuri ennen raskautta sain sen verran pois.
Makea maistuu ja rankalla kädellä. :ashamed: :ashamed: En vaan voi sille mitään!
Selkä on aika kipiä ja liitoskivut tekee kans välillä aika kipeetä. Jännä sinänsä, että en muista sellaisia lainkaan niiltä ajoilta, kun olen tyttöjä odottanut. :|
Turvotustakin alkaa jo olla. Keskiviikkona huomasin ekan kerran, että nilkat on ihan oikeesti turvoksissa ja niitä särki työpäivän jälkeen. :( Ihanaa tämä raskausaika!!!
Syksyllä vaan kamala painonpudotus TAAS päälle!!!

Mutta kaippa tämä tästä!
Nyt nukkumaan! :wave:

Rakkis ja masu rv 28

Unohtu mainita NASU-masulle että miun lanka on Novitan Santorini. Nättiä on. Sain takakappaleen melkein valmiiksi mutta kun en tajua kirjottua ohjetta ( huono luetun ymmärtäminen ) :ashamed:
Pitää huomenna kysyä kaverilta mitä ohje meinaa...

Sain ostettua myös niitä kaloja akvaarion täytteeksi. Neontetroja ja Platyja vaan ostin monnin ja matokalan seuraksi.
Mukana eläinkaupassa oli nää meijän pienimmät ja ukko. Sittenpä kun pois piti lähteä niin meitin neiti 4v. keksi ettei vielä lähdetäkkään pois.... piti oven kahvasta kiinni ulisi ettei vielä kun hiän haluaa kattoa hamstereita :/ Isän oli vähän pakolla otettava se mukaan.
Ukko ite ihastu niihin Deguihin (tai jotain ) elukkaan... ( näyttää samalta kun gerbiili mutta isompi ) Ilmeisesti semmoinen voitais meillekkin hankkia jossain vaiheessa.
Pienin oli ihan ihmeissään kun oli niiiiiiin ihania kaneja... harmaa-valkeita ja pörrösiä =)

:wave:

Mulla on yhtäkkiä hirvee himo appelsiinimehuun...
(ja suklaaseen =) )
Ainut vaan et appelsiinimehu närästää ihan sairaasti,
onneksi muistin ostaa rennieta.
Äimistyin apteekissa ku täti esitteli mulle eri makuja, pakettikokoja
yms. Niinku kortsukaupassa konsanaan...
Käskin antaa vaan sitä tavallista ku menin ihan pyörryksiin
eri vaihtoehdoista... :LOL:

Nyt ei vauvalta puutu enää
ku sitteri, mutta sekin on tilauksessa :D
Alkaa olla kamat kasassa ja pian saa alkaa järjestellä
ja koota niitä =)
Vaatteita nyt tietty tulee viel osteltua ja pulloja, tutteja yms
tekstiili sun muuta rompetta =)

"Enää" kymmenen viikkoa ja vauva sais tulla..
Heh alkaa pikku hiljaa tuo synnytyskin käydä mielessä.

Nyt vauva tunki itsensä tuohon ihan rintojen alle
hirveeksi pallokeräksi.
Meinaa olla ahdas olo.
Kovasti ollaan tänään oltu vilkkaalla tuulella,
huomenna sitten taas varmaan hyvin rauhallisia... :LOL:
(toiveajattelua)

Hyvää yötä mammat!

Vivvi :heart: "Ilmari" 29+5

Huomenta kaikille!

Pomppasin ylös jo viiden jälkeen aamulla :D kerrankin kun ois saanu nukkua. Mieletön ilma, aurinko paistaa sisään joka ikkunasta (joka paikka näyttää mielettömän pölyiseltä mutta koitan olla huomaamatta asiaa...). Isännän herätin kahvikupposella vartti sitten kun eskarilainenkin kömpi alakertaan katsomaan Tomi Traktoria.

Ja nyt kävin koneella etsimässä hummuksen ohjeen, tahtoo kokeilla tänään!

Leppoisaa lauantaita kaikille ja haleja :hug: !

Ihana aamu siellä,voi että..
mutta harmi kun me ei vaan tänään päästä ulos. :(
kaksi nuorimmaista potee lämpöä/kuumetta ja räkätautia ja isommat on räkätaudissa.
parempi siis pysytellä tämä päivä sisällä ettei tauti pahene. :/

Eilen sain vihdosta viimein pestyä minin äitiyspakkauksen vaatteetkin ja tänään ne sitten laitoin kaappiin oottamaan miniä =) muut vaatteet ja pakkaukset oon pessy jo aikoja sitten..

Pinniksestä isännälle jo puhuin että jos se laitettais seuraavalla pitkällä vapaalla kun hänellä on.. (viikon päästä viikonloppuna) ens viikolla käyn hakemassa lastentarvikeliikkeestä pinniksen päälle sen hoitotason..saa siinä sitten vaihdella vaippaa kun kuitenkin hoitopöytä meille on aivan turha.. :whistle:

Oon ruvennu jo pikku hiljaa miettimään että mitähän kaikkee vielä puuttuu että vauva pääsee valmiiseen taloon.. :D
ainakin supot,keittosuolatipat,vaipat,tutit,rasvat..hmm mitähän muuta??

Varmaan sitä sairaalakassin sisältöäkin tarvisi miettiä mitä sinnekin laittelis.. :whistle:
että on sitten kaikki valmiina.. ;)

Jaahas jos sitä lähtis vaikka leipomaan kun ei ole muutakaan tekemistä.. :wave:

Kaikille uusille tervetuloa mukaan!! :flower: :flower:
halaukset kaikille joita niitä tarvitsee!! :hug: :hug:

Tuire ja mini (riehuja kalle :D ) 28+1 :heart: :heart: :heart:

Huomenia :)

Hoitokoira lähtee tunnin päästä kotiin :( Se on ollut mainio syy lähteä muutaman kerran päivässä kävelemään puoleksi tunniksi ulos. Ei talossa asu edes mummoja joiden koiria voisin ulkoiluttaa. Kai sitä pitää ruveta ulkoiluttamaan itseään vapaaehtoisesti ;)

Aivan mainio aamu! Antsa riehuu mahassa ihan erilailla, ihan kun olis siteistä päässyt irti :LOL: Sormet kutittaa häpyluuta heti kun vähän nojaa eteenpäin, jalat taas potkii navan yläpuolelle tasaista tahtia, eli taitaa sitten oikeasti olla kääntynyt :heart:

Vinkkipyyntö: Onko kaupassa jotain oikeasti hyviä sokerittomia karkkeja? Luulin että ahmimisvaihe olisi (kato mähän meen kirjojen mukaan kun esikoinen tulossa :whistle: ) viikkojen 12-26 välillä... KAKAT! Nythän se vasta alkoi. En halua kärähtää sokereista, ja karkit alkaa maistumaan, samoin keksit, viilit ym. makea, mitä en normaalisti syö ollenkaan :ashamed: Kiitos vinkeistä. (P.S. Enkä halua lihota 1500g/vko mikä näyttää hyvinkin mahdolliselta näköjään |O )

Hyvää lauantaita :flower:

Elppa & Antsa 30+4

Mulla kun tulee ahmimisvimma, niin mulla on valmiina kaapissa hedelmäcoctailpurkkeja ja säilykeananasta yms. Ne on mulle ainakin riittävän makeita viemään makeannälän pois :p

Tultiin just esikon ja mun mummun kans kaupasta. Innostuin sitten ostamaan kukkien siemeniä. Pitäis ilmeisesti kohta ne sitten kylvää kans :D Saa kesäks sitten pihalle jotain mukavaa B)

Venla ja Tauno 30+6

Ananasta syön minäkin paljon, pitää turvotuksenkin poissa :) Tosin persikassa, ananaksessa, banaanissa ym. on hirmuisesti sitä hedelmäsokeria, samoin rusinoissa. Hitsit, kaikki kielletään!

Eilen kuvailin miehelle mielikuvaani: iso kulho täynnä erilaisia suklaalla ja kaikella namilla päällystettyjä donitseja. Upotan pääni kulhoon ja ahmin kuin koira. Mies sanoi että olen sairas :LOL: Nyt en uskalla edes unelmoida (no ok, berliininmunkin vois ostaa huomiseksi kahvituksia varten) moisesta kalori- ja sokeripommista. :eek:

Heipat kaikille!
Ihana keväinen sää :) ja ens viikoksi on luvattu jopa 10 lämpöastetta B)

Käytiin äsken ostamassa tuplavaunut ja äitiyspakkauksenkin sain viime viikolla...Nyt alkaakin olla kaikki tarvikkeet valmiina (tai siis vaatteet täytyy vielä pestä)

Himoista: Mä voisin syödä suklaata kaksin käsin,normaalisti en juurikaan suklaata syö...

Bamse 30+1

täällä ilmottautuu kans yks oikein ahmia
fazerin sinistä kuluu ja ruisleipää.. :p :snotty:
oon kyllä kovasti yrittäny että pidettäis niitä hedelmiä jatkuvasti kaapissa ja käveltäis siittä karkkihyllyn ohitte kaupassa,mutta jotenkin ne kärryt jumittuu siihen suklaalevyjen kohtaalle :ashamed:

täällä kans alkaa armoton lenkkeily ja laihdutus sitten kun saadaan tämä meidän pienokainen tuhisemaan tuonne omaan sänkyynsä.. =)

Täälläkin makeaa menee välillä ihan kaksin käsin. :ashamed:
Painoa onkin sittentullut tosiaan ihan kiitettävästi, kun turvotustakin on jo. :|
Lääkäri neuvoi kanssa syömään paljon ananasta ja juomaan teetä, jotta neste poistuis kropasta... tarvis varmaan kokeilla.
Sf mittaa en huomannut eilen mainita, se oli lääkärin mukaan 26 cm.

Mutta nyt en käsitä, mikä mulla tänään on. VETO ON IHAN POISSA!
Olenkohan tulossa kipeäksi? Yleensä viikonloppuisin olen täynnä energiaa ja siivoilen, mutta nyt olen ihan puhki. Heräsin 9 jälkeen ja söin aamupalaa ja hengasin tässä hetken. Sitten menin ja vetelin melkein kahden tunnin tirsat taas. Äsken revin itteni väkisin ylös sängystä. :/ Kai mä saan kans sen flunssan nyt. :(

Täytyy muuten perustaa sit yhdessä kilojen pudotus-pino, kun saadaan nää masukit pihalle! :whistle:

Minä pistin paremmaksi Rakkapanuu, huitelin viime yönä kymmenen tunnin yöunet ja äsken heräsin kolmen tunnin päikyiltä.. oliskos rauta lisäraudasta huolimatta laskussa vaiko flunssan poikasta.. väsy on kuiteskin ja kova. Seuraava neuvolakin vasta 8.4.
Vai täytyykö sille keskiraskauden energialle sanoa bye bye.. :kieh:

Kiloja on tullut noin 7.5 kg eli ihan sopivasti, samoissa menee kuin viime raskaudessa ja kaikki tulleet kilot hävisivät aika pian.
Saimme viime viikonloppuna 3 kg:n säkin suklaata mutta siitä olen syönyt VAIN noin 150 g.. B)

äää & istuksija 29+2

Helou!!!

Täällä ilmoittautuu myös yksi karkin himoilija ja kaiken muunkin makean :( Ihan ärsyttää kun nyt tuntuu että vois syödä joka päivä makeaa...vaikka pitäis olla tiukkis jo näiden sokereidenkin kans ettei tulis vauvalle makrosomiaa....ääh...
Joo torstaina kävin siellä polilla ja ruokavalio neuvonnassa. Kätilö oli sitä mieltä että mulla kyllä täysin asiat on selvillä kun vaan osaisin niitä nyt myöskin noudattaa. Edellis raskauksissa kun olen niin tarkka syömisten suhteen mutta nyt ote lipsuu ja lipsuu.Se sit taas itseä ärsyttä suunnattomasti. Lähinnä se huolettaa että vauva joutuu heti synnyttyään sit keskolaan sokereiden takia ja tietty se ettei keuhkot ennätä kypsyä kunnolla. Samoin se jos kasvaa liikaa... Nyt ainakin vielä on pysynyt ihan oikeissa mitoissa eli paino arvioksi annettiin 1250 g, mikä minusta on kyllä paljon kun katsoin miten edelliset on olleet samoilla viikoilla. Nyt sit parin viikon päästä soittelen arvot polille ja katsotaan miten käy...Toivon mukaan ne pysyis jotenkuten etten joutuisi insuille vielä ainakaan.

Minusta tää vauva on paljon rauhallisempi kuin edelliset olleet masussa. Väliin pelottaa onko kaikki ok kun on niin rauhallisen tuntoinen, mutta ei pidä antaa mielikuvitukselle liikaa valtaa. Toivoa vaan että kaikki ok.

Äippä pakkauksen vaatteet pesty ja odottavat komeroon pääsyä, kun saisi ostettua komeroon hyllyt.Muutimme hengari kaapin vauvan vaatteille ja vielä pitäs pari hyllyä saada lisää. Onko kukaan aatellut miten huonolaatuisia olivat nuo kinderin vaatteet??? Varsinkin se vaalea body, ainakin meillä kun pesin muuttui tosi leveäksi ja jotenkin menetti kuosinsa vaikka oikeassa lämmössä pesin. Moni kehuu taas tuttaa mutta minusta sekin niin yliarvostettu merkki. Kitistyy tosi paljon ja nukkkaantuu siinä kuin edullisemmatkin merkit. Enkä kyllä kehu yhtään henkan ja maurinkaan vaatteita. Ainakin kun pojille ostanut noita trikoo paitoja ovat hihansuut muutaman käytön jälkeen yhtä leveät kuin olisi housun lahkeen suut. Bodyt ollet ihan ok...Mutta eipä viitsi kuitenkaan mitään älyttömän kalliita ostaa kasvaville kun sopivat kuitenkin vaan hetken aikaa.
Meillä pitäskin lähteä kenkä kaupoille ostaa pojille kevääksi kengät ja samalla meinaan kyllä ostaa kesäksi myös, ettei käy kuin viime keväänä että jouduin ostamaan tosi kalliit kengät kun kaikki suht edulliset olivat jo loppuneet. Se näissä pienten kaupunkien valikoimissa huonoa että tuotteita tilataan aika vähän.

No sitten pientä galluppia!!!???? Moniko on hommannut imetys tyynyä ja moniko aikoo imettää, vai onko niitä jotka eivät edes yritä??

Imetystyyny hankinta listalla on, ja itse yritän imetystä.Esikoisen kohdalla ei onnistunut ollenkaan, kuopuksen kohdalla imetin reilut 4 kk:tta kunnes hänelle tuli "tissi" kammo ja alkoi hankaluudet. Nyt epäillään että pojalla on maito allergia ja olisi ollut koko ajan. Siispä olen miettinyt josko imetyksen ajaksi jättäisin itse kaikki maito tuotteet pois.

Painon pudotuksesta joku kirjoitteli...joo, kyllähän pitää päästä takaisin entisiin mittoihin mutta mikäli se imetys onnaa niin sittempä itse laihdutuskin alkaa vasta sen myötä kun imetys loppuu. Viimeksi paino tippui kyllä itsestään ja varmaan lähtee nytkin samalla lailla, varsinkin kun on tää kuopuskin vielä niin pieni..että ei taida tarvita sanoa kesällä olevan tekemisen puutetta :)

Nyt odottaa saunaan pääsyä..vaikka issias vaivaakin !!!

Mukavaa illan jatkoa mammoille!!!

Täälki yks joka himoitsee karkkii,suklaata ja vaik mitä herkku :ashamed:
Ei vaa sais ei ku ne paastosokerit ol liia korkeet...kaikki kiva vaa kielletää :kieh:

Galluppii:En aio ostaa imetystyynyy vaik meinasin imettää nii pitkää ku mahd.
Eka sai pulloo jo ristiäiste jälkee ku ei vaa maitoo riittäny täst äipäst,seuraavaa imetin vissii puol vuotta ja tätä nuorint sit taisin imettää jo 10-11kk.
Nii ja imetystyynyy en oo koskaa kyl edes koittanu saati omistanu.Voiha se olla iha hyvä kapistus en sitä kiellä.

Just varasin kalenterist kesäkuun vikan vkonlopun itellein ja vaaville ku sillo ois IBBF eli imatran big band festifaalit ja iha mahettoman hyvii esiintyjii...iha ku johku telttaa voisin mennä illaks-yöks kuuntelee bändei ku on pien rääpäle hoidettavan ja syötettävän :LOL: ,mut ainakii päivisin voidaa vaavin kaa pyörii kadul kattelee ihmisii =)
Mei kaik lapset o saaneet vauvast asti käydä ihmettelee moist tapahtumaa...oon imatralt kotosi ja äippä yhä asuu siel jote mummol vierasil sillo :D

AadaOlavi 29+1

Yhteistyössä