KAALIMAANKAKARA: Korkeahkothan sulla on hieman nuo rasituksen arvot olleet, joten hyvä vaan että heti seurantaan pääset. Onko sulle nyt sitten jo määrätty dietti ruokavaliota eli n jotain 1600 tai 1800 kcal per vuorkokausi?? Siihen on yleensä sisällytetty sitten nää hiilari määrät minkä verran milläkin ruoalla voi syödä. Ja yleensä tää dietti sellainen normaali ruokavalio josta pois lähinnä sokerit ja rasvat. Mutta kun näissäkin ohjeistuksissa tintuu olevan tosi paljon eroja ympäri suomen että tiedäpä sitten miten teilläpäin!!
Mutta älä ota turhaa stressiä!!! Jos syömiset hallinnassa, ja silti arvot korkeita eli verensokerit vaan nousee niin on parempi että saat insut kuin yrittää muuten niitä pitää hallinnassa. Se jos mikä vasta rasittavaa... Aluksi toki tuntuu vaikealta ja aikoinaan itsestäni oli ihna kamala katastrofi kun jouduin osastolle viikoksi joulun alla. No onneksi oikea ruokavalio ja oikeat insuliini annokset tasasivt arvot ja olin loppu raskauden kotona. Toki siellä polilla täytyy käydä seurannassa useammin, ja minä sovin silloin neuvolassa etten enää siellä käynyt ollenkaan.
Samassa veneessä on kanssasi moni muu ja koulun tiimoilta saat varmaan ajat järjestettyä niinkuin ne sinulle parhaiten sopii.
Itselläni aika äippä polille ensi to jossa mitatan sokereita päivä ja luulen että ruokavaliolla ne ainakin vielä pysyy oikeissa lukemissa...kun vaan malttais sit kotona syödä oikein kans
Kun kahdessa edellis raskaudessa on ollut sama homma on tähän jotenkin nyt ikäänkuin väsynyt. Vaikuttaa paljon sekin kun tuo kuopus on vielä niin pieni etten yksinkertaisesti jaksaaina miettiä mitä suuhuni laitan.
Jaksuja sulle ja tietenkin täällä hyvä purkaa huoliaan uuden asian tiimoilta niinkuin itsekin purkaa, vaikka ne tuttuja jo mulle ovatkin.
Mukavaa pääsiäisen aikaa mammoille...monilla tuntuu sitä liitos kipuilua ja supisteluja jo olevan...niinkuin täälläkin
Ansku71 + rv27 ja jotain..