KESÄKUUN KULLANKERÄT maaliskuussa

kiitos myötätunnoista mittasin kotona nyt ne sokerit: ennen ruokailua 5,1 ja 1,5t jälkeen 6,9 :eek: mä en tajuu miten ne noin heittelee eilen oli kuitenkin eka arvo 6,3 ja 1h jälkeen 16.

no kai toi on normaalia sitten noi heittelyt. hitto et tunnen itseni tyhmäksi :ashamed: ja kertokaa heti kun alkaa menee hermo mun kanssa, mulla nyt jonkun aikaa pyörii varmasti kaikki tämän ympärillä kun kaikki on uutta,menee aikaa ennen kun opin kaikki tarvittavat asiat
 
Koksis taas käytynnä...ens pe uusiks.
Miun sokruist sano jopa nii paljo et nlas sit kertoovat ruokavalion.
Hepatoosi lääke pudottanu maksa-arvoi ,mut viel matkaa normi arvoihi jote tabui syödään yhä.
Kysyin käynnistyksest ku enne ol nii et viim vkol 38 käynnistettii jos toi hepatoosi.Nyt kuulemma katotaaki sappihappo arvoist et millo...voi kuulemma jopa täysaikaseks olla masus,muttei yliaikaseks :eek:
Nii se tääki asia muuttunu 7vuodes.

Hyvää pääsiäist kaikille!!!

Kaalimaankakara: En usko et häiritsee ketään jos puhut/kirjotat tuost siu tilanteest...tietyst purat mieltäs jos/ kun asia vaivaa.
Niihä miekii tuost hepatoosist tääl kokoaja purnaan :ashamed:

AadaOlavi 27+6
 
Tervis!

kaalimaankakaralle halaus ja jaksuja! Ursulaiselle samoin... Ei varmastikaan ketään häiritse vaikka täällä purppais kuinka paljon tilanteestaan, sitä vartenhan nää forumit on =)

Mulla on nukkumisen kanssa vähän vaikeeta nykyään, ei voi maata kuin vasemmalla kyljellä tai selällään. Vauva kun oleskelee tossa oikealla puolella tai poikittain ja tuntuu tosi ilkeältä jos unissani satun kierähtämään oikealle kyljelle... Ja tyttö on heräilly tunnin-parin välein nyt viikon ajan, mikä lie kausi taas meneillään :/ Ukkohan meillä ei herää vaikka talo räjähtäs ympäriltä, eli siitäkään ei ole apua yörumbaan. No kai tää tästä..

Nyt katkeilee ajatus... Lyhyestä virsi kaunis tällä kertaa

Kylkiluu 27+3
 
:hug: kaikille niitä tarvitseville.
Ja sitä varten täällä jutustellaan et voidaan purpattaa ja purkaa mieltämme "samassa" jamassa olevien kanssa.
Täällä mennään lonkkakivun kanssa etiäppäin.
Neuvolassakin tuli käytyä.
Pissa puhas.Hemppa laskenu.Paineet hyvät.Kiloja tullu n.500g/vko.Sydän ääne jumputti 160,masukki liikku minkä kerkes.Ei osannu tätykkä sanoo miten päin vauva on(ja ollu vaan 30v neuvolatätinä).
Sellasta tänne.
Närästää ja närästää.Herkut maistuu.
Munarikasta pääsiäistä kaikille tasapuolisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaankakara:
kiitos myötätunnoista mittasin kotona nyt ne sokerit: ennen ruokailua 5,1 ja 1,5t jälkeen 6,9 :eek: mä en tajuu miten ne noin heittelee eilen oli kuitenkin eka arvo 6,3 ja 1h jälkeen 16.

no kai toi on normaalia sitten noi heittelyt. hitto et tunnen itseni tyhmäksi :ashamed: ja kertokaa heti kun alkaa menee hermo mun kanssa, mulla nyt jonkun aikaa pyörii varmasti kaikki tämän ympärillä kun kaikki on uutta,menee aikaa ennen kun opin kaikki tarvittavat asiat

Uuden asian kanssa menee aikansa kun sen sisäistää ja tottuu siihen. Niin on moni muukin asiaa pyörittäny mielessään....

Nuo arvot voi pomppia monestakin syystä. Pitää nyt sitten laskeskella mitä voi syödä ja minkä verran että verensokerit pysyy raja-arvoissa. Meillä ne on paasto alle 6 ja aterian jälkeen alle 7.5.
Eli ennen ateriaa olisi hyvä olla arvon alle 6 koska 10g hiilihydraattia nostaa vs.a 2mmol/l = yksi peruna tai voileipä...
Jos aterialla syöt jotain 60g hh.ta( peruna,leipä,maito,vaikka 4lihapullaa+kastike )nostaa se vs.n 12 jonka pitäisi laskea 1.5-2h päästä siihen alle 7.5....
Ja olisi syötävä tasasin välei ja suunnilleen saman verran hh.a aterallaan ettei tulisi välilä lian suuria määriä sitä hh.ta...

Näin miulle sepustettiin.... :ashamed:

Monimutkaisesti selostettu mut toivottavasti jotain sait selvää... Ravintoterapeutti varmaan on selvittäny nää samat asiat ( tai tulee selvittämään... )


Pääsin tänään käymään Lastentarvike-liikkeessä =) ostin vauvalle uuden sitterin kun entinen oli mallia jotai -80 ja niin huonokuntoinen etten enää halua siihen uusia päällisiä tehdä.
Piti ottaa pinkki Emman perus sitteri, isälle kun ei semmoinen kirkas vaalean vihreä kelvannu :| Olisi ollu kaikkea kivaa ostettavaa mutta ei sitä kaikkea tarvikkaa..


:wave:

amati ja tahvo rv27+4

 
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaankakara:
kiitos amati tieto tuli tarpeeseen..en oo käynyt ravintoterapeutilla, kai sinne jossain vaiheessa pitää mennä!
Kyllä niitten pitää siut sinne r.terapeutille laittaa että saat pidettyä ne arvot kohillaan. Voisit vaikka heti maanantaina kysellä siitä nla.sta tai ä.polilta. koska se on ainut ( tärkein ) tapa pitää arvot kunnossa ilman insluiina ja myös sen käytön aikana.

Miulle tilasivat ä.polilta oikeen kiiresti ajan r.terapeutille ku tiistaina kävin...
Ja tänään sit kävin...
 
Mahdollisesti joudun miekin insulle jos en jaksa vahtia syömisiäni :ashamed:
Niin kävi viime odotuksessa....
Mie seuraan nyt 4-5krt/pvä arvoja ja ensi viikon lopulla pitää faxata arvot ä.polille että tietäävät ( onko dietti pitäny ) pitääkö miun käydä osastolla vrk.n sokeriseurannassa ( tarkka ruokavalio ) että nouseeko sillä arvot ja sitten vasta katotaan pitääkö käydä diabeteshoitajalla... Sitten jos väkisin nousee arvot niin insut oottaa :ashamed:
 
hyvää pääsiäistä kaikille! :flower:

meillä on täällä ihana pääsiäisaamu -13.5 astetta pakkasta ja afa paistaa B)
eilen siivoilin koko kämpän ja sen taas huomaa.. :kieh:

huomasin muuten että sen saunaepisodin ja supisteluiden jälkeen mini on rauhottunu
kamalasti,potkii kylläkin mutta ei se sa sellasia hepuleita enään..(hmm) :/

no mutta jos sitä lähtis aamupalalle ja miettimään mitä tänään leipois ja tekis ruuaks.. :p

tuire ja mini 27+0 :heart: :heart:
 
jeij, alkaa vika kolmannes, huhhu, miten se aika sit kumminki menee...eka kolmannes meni hitaasti, toinen kolmannes meni todella nopeeta...saas ny si nähdä miten vika kolmannes=)...

Oon ollu saikulla nelisen päivää, kunnon räkäflunssa, blääh, vieläkin vähä nuhaa...Rakas santtu on nukkunu sohvalla ku kuorsaan kovempaa ku yleensä...uskon sen, ku aamulla aina kurkku käheä=/...
Jees eli tänään takas töihin, kaikki 8päivää ja sit jään taas 3.4 saikulle, kun mun isovarpaasta otetaan kynsi pois...hyiiii...mut toivon että se kasvais ny sit paremmin...ärsyttää ku se on aina tulehtunu. Niin mulla nyt sit 10pvän pensiliini kuuri...blaah..

rv27!!!!!....hyvää pääsiäistä!!!!
 
Tarkistakaa teitonne...

Eli tervetuloa tänne kesäkuisiin ja tosiaan kaikki uudet ja kaikki päivitystä tarvivat, mulle yv:nä...

On niin kiwaa ku tämä porukka suurenee!!! :heart:
Mun piti jo tehdä uusi toinen sivu että mahtuu....
Merkatkaa otsikkoon kumpaan listaan kuulutte, baby vai baby2...niin olis helpompaa... =)listat menee pvm kohtasesti, eka 1-15.6, toinen 16-31.6


http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby2
 
Huomenta!
Het aamust olin jo tuhma...söin muutaman karkin muksuilt :ashamed: Noo,jos ei ois nyt iha hirmu vaarallist.
Kivakiva ku 2 kk:den aikan ois 5synttärit ja sit ihmiselt kielletää herkuttelu :kieh: ...voiskoha sitä ees pikkase maistaa kakkuu kahvin kaa?!Täytyy nlantätilt kysellä ja kai hää antaa kunnon ruokaohjeetki.

Nyt o mei torpas joku kauhee viiirus...muksut käivät eile oma alotteisesti huoneidesa kimppuun ja oikee jynssäsivät ne siistiks ja nyt mie meinasin painuu tuonne makkariin ja laittaa vaaville oman nurkkauksen kuntoon. Tää varmaa on oikeest joku tilapäinen häiriö mikä meihi iskeny :LOL:

AadaOlavi rv 28
 
Morjesta mametsut B) Täällä paistelee aurinko nätisti, oikein täydellinen pääsiäiskeli. On kiva katella siivottua kotia auringonvalossa. Ite en ois jaksanu siivota niin perusteellisesti, äiti tuli apuun =)
Joo niin sitä vaan viimeisellä kolmanneksella ollaan menossa. Aika tuntuu silti matelevan...oon niin kesäihminen etten malttais oottaa rauhallisia aamukahveja parvekkeella. Istuttelin tuossa kesäkukkien siemeniä pahimpaan kesäikävään :flower: Jos sieltä alkais vaikka taimia pukkaamaan niin sitten sais siirtää ne partsille kesän alussa ennen vaavin tuloa :heart:

Di ja Nutturoosa 27+3
 
Laiton vinkkaus: mulla olis tuolla kirpparilla myynnissä parit H&M- äitiyspökät, jotka ostin tammikuussa "valmiiksi". Pärs levis joten eipä mahdukaan nyt kun niitä tarttis :p Farkut koko 38/170cm ja caprit koko S/165.

Ihme vihlomista vatsalla - taitaapi tarkoittaa sitä että tää laiskakakka sais nousta koneelta ja TEHDÄ jotain. Viikonloppu ollaan rottweiler-vahdissa vanhempien luona, lauantai-iltana tulen yksin kotiin vahtimaan kaverin beaglea joka on meillä koko ensi viikon. Eläimellistä touhua!
 
Aurinkoista pääsiäis päivää mammoille! :D

Tulipa käytyä "pakotettuna" ulkona pienellä lenkillä muutaman lapsosen kanssa. Otti vähän voimille ( vähän supisti ja kävi selkään ) . Mutta niinhän sitä pitääkin välillä rasittaa itteesä.

Kaalimaankakara: tässä odotuksessa en käy ollenkaan rasituksessa kun laittoiva ä.polilta suoraan kotimittaukseen. Oli vissiin niin ilmeistä että kyllä se tässäkin raskaudessa diabetes nostaa päätään kunhan vaan viikot on tarpeeksi pitkällä...
Edellisen raskauden aikan rasitustesti on menny näin: 0h: 4.9, 1h: 9.0, 2h: 7.3 eli tunninarvo oli ilmeisesti koholla, tehty rv27.

Piti kutsua kaveri käymään kun leivoin pääsiäiskakun ettei tarviiyksin kakkua syödä.... Ja nyt on uunisa paistumassa riisipiirakat jotta saa kinkun kanssa syödä kahvilla :p


:wave:

amati ja tahvo rv27+5
 
KAALIMAANKAKARA: Korkeahkothan sulla on hieman nuo rasituksen arvot olleet, joten hyvä vaan että heti seurantaan pääset. Onko sulle nyt sitten jo määrätty dietti ruokavaliota eli n jotain 1600 tai 1800 kcal per vuorkokausi?? Siihen on yleensä sisällytetty sitten nää hiilari määrät minkä verran milläkin ruoalla voi syödä. Ja yleensä tää dietti sellainen normaali ruokavalio josta pois lähinnä sokerit ja rasvat. Mutta kun näissäkin ohjeistuksissa tintuu olevan tosi paljon eroja ympäri suomen että tiedäpä sitten miten teilläpäin!!

Mutta älä ota turhaa stressiä!!! Jos syömiset hallinnassa, ja silti arvot korkeita eli verensokerit vaan nousee niin on parempi että saat insut kuin yrittää muuten niitä pitää hallinnassa. Se jos mikä vasta rasittavaa... Aluksi toki tuntuu vaikealta ja aikoinaan itsestäni oli ihna kamala katastrofi kun jouduin osastolle viikoksi joulun alla. No onneksi oikea ruokavalio ja oikeat insuliini annokset tasasivt arvot ja olin loppu raskauden kotona. Toki siellä polilla täytyy käydä seurannassa useammin, ja minä sovin silloin neuvolassa etten enää siellä käynyt ollenkaan.
Samassa veneessä on kanssasi moni muu ja koulun tiimoilta saat varmaan ajat järjestettyä niinkuin ne sinulle parhaiten sopii.
Itselläni aika äippä polille ensi to jossa mitatan sokereita päivä ja luulen että ruokavaliolla ne ainakin vielä pysyy oikeissa lukemissa...kun vaan malttais sit kotona syödä oikein kans :( Kun kahdessa edellis raskaudessa on ollut sama homma on tähän jotenkin nyt ikäänkuin väsynyt. Vaikuttaa paljon sekin kun tuo kuopus on vielä niin pieni etten yksinkertaisesti jaksaaina miettiä mitä suuhuni laitan.
Jaksuja sulle ja tietenkin täällä hyvä purkaa huoliaan uuden asian tiimoilta niinkuin itsekin purkaa, vaikka ne tuttuja jo mulle ovatkin.

Mukavaa pääsiäisen aikaa mammoille...monilla tuntuu sitä liitos kipuilua ja supisteluja jo olevan...niinkuin täälläkin :(

Ansku71 + rv27 ja jotain..
 
Niin lisään vielä edelliseen..että olen mitannut sokereita alusta asti ja heittelyjä tosi paljon.Kaikki vaikuttaa niihin niin kovin esim flunssat, mitä ja miten olet synönyt kuinka paljon jne...

Sori...himona kirjoitus virheitä kun kiire pakkaa päälle...
 
Oltiiki jo toisel sivul :eek:

Eilen sit sain kyhättyy vaaville oman nurkkauksen makuuhuoneeseen...nyt siel on hoitopöytä ja pinnasänky oottamas pientä.
Siivottiin muutenkin perusteellisesti ja siitäkös miun lonkat kiukustu...loppuilta olikii ku oisin olt 100v mummo,ain ku istu nii sen jälkee ei meinant kävely onnistuu.
Yksikertasest tuntu ettei jalat kanna :(

Tänään suunnataa kauppaan,ruokaa ja pojille katellaa pyörii sekä vanhimmalle synttärilahjaks puhelint...siin sitä täks kevääks onki jo aikas summa rahanmenoo ja kun viel vauvan loput tarvikkeet ni ohhoh.
Autokii pitäs viel vaihtaa et mahuttas kulkee yhes ku pien kotiutuu...no onneks viel jonku ver aikaa.

AadaOlavi 28+1
 
Huomenta! ursulainen: kyllä sitä on tullu kauhisteltua rahanmenoa. Eilen laskin ihan paperille että näkee omat tulot ja menot kuussa, ni ei siinä paljon käyttörahaa kyllä jääny. Joskus pitää ihan nähä omin silmin ne rahasummat että tajuaa mistä kannattaa luopua ja mihin satsata.
Mulla on ihan raakileet jalat töissäolosta. Ei jaksais olla niin paljon jalkeilla :/

Di 27+4
 

Yhteistyössä