KESÄKUUN KULLANKERÄT maaliskuussa

Puoletunni pääst alkas sit sokerirasitus testailu.Joha täs o valvottukkii 2 tuntii ja nälkä alkaa kurnii kovast mahas...puole yhetoist pintaa sit aamupalaa :p
Pakko käydä kaupa kautta ostaa ihellee kahvin kaa jotai hyvää...kyl jo sit ansaitsen pikkase hemmotteluu :D

Meil nyt vanhimmal maha kural...sitä se vissii mahakipu tiesi.Toine raukka juossu jo tunnin aikan 4 kertaa huusis :(

Mut nyt ihtiää ihmiseks ja kohti autoo ja suunta labraan.

AadaOlavi 27+4

Kiitos kaikille sf mitta vastauksista. Olen yrittänyt tässä neuvolalääkärin jälkeen rauhoittua ja odottaa vaan seuraavaa neuvolaa. Tuntuu et vaavi on nyt kääntyilly ahkeraan ja kohtukin tuntuu nyt paljon paljon ylempänä.

Vietän sairaslomapäiviä flunssa/kuume/yskässä ja on ihanaa aikaa istua ja lueskella teidän energisten ihmisten puuhailua. Kateellisena kuuntelen kun moni jo kerennyt pestä lapsukaisen vaatteita ja laittaa kotia kuntoon. Itse asustelen tosiaan kahden kodin loukussa ja nyt vielä ahkerammin kun mies sai töitä toisen kodin paikkakunnalta ja mä töissä toisessa. Ajellaan sitten eessun taassun vähintään viikonloppuisin, niin tuntuu et on aina pakkaamassa ja puunaamassa paikkoja lähtökuntoon. Vaikka nyt kipeenä ja yskii keuhkot pihalle mut silti niin ihana vaan istua ja olla. Samalla tässä mietiskellään asunnon ostoa ja oma koti myyty jo, että kauheesti ei senkään suhteen voi sisustella. Saa nähdä asutaanko huhtikuun jälkeen veneen alla vai missä..

Mitähöhän Venlan supistuksista sanottiin? Toivottavasti saat nauttia vielä vatsan kasvatuksesta rauhassa ja olla kotona.

Huomenta!

Aamusta käyty vesijumpassa ja kaupassa, aamupalat (kahteen otteeseen :D) popsittu. Tänään pitäis komeroita siivota, pinnasänky laittaa paikoilleen ja varastoon viedä tavaraa (ja tietty tuoda ylöskin jotain). Onneksi mies on vapaapäivällä, voin orjuuttaa sitä surutta noissa kantohommissa :D

Sisko laittoi sähköpostilla työhakemuksensa ja CV:n, nyt kauhistelen että on nuilla hakenus töitä :eek: Pitää siis korjata ja hellävaraisesti ilmaista että jospa nyt tärppäis..

Olis ihana kirjakin vesijumppakaverilta (joka on mun raskauskummi kuulemma - lapselle on omat kummit syntymän jälkeen, raskaanaolevillekin pitää kuulemma olla omat "raskauskummit") Ihana nainen :heart:

Hyvät tiistait kaikille ja venlalle ja ursulaiselle tsempit :hug: Toki muillekin tarvitseville.

Uuden viikon aloittavat Elppa & Antsa 29+0

sokerirasitus on nyt ohi =) ei se litku niin pahaa ollu mitä oon kuullu. aika kävi vaan pirun pitkäksi.
Huomenna lupas terkka soittaa jos niissä on jotain muuten kuulen tuloksen sitten torstaina kun mulla on se lääkäri neuvola

Heippa pitkästä aikaa!! :wave:

Enpäs ole käynyt varmaan pariin viikkoon palstalla, laiskuus iski... :ashamed:
Meillä on kaikki mennyt hyvin. Selän kanssa tosin edelleen saikulla ja olenkin sitten äitiyslomaan asti. Itseasiassa tää ei edes harmita, ehkä rahallisesti hiukan, mutta muuten on ollut kyllä koko perheelle mukavaa, että olen ollut kotona. En oo ihan niin persuuksiin ammuttu karhu kun olin aina työpäivän päätteeksi... :D

Vauvan asennoista ootten jutellu. Meillä Napsu pyörii miten sattuu vielä. Aamusin on tietty kiva potkia rakkoa :headwall: , sitte pyörähtelee ympäri miten milloinkin. Nyt potkii aika ylös (istun kyllä hiukka kumarassa). Tyttöjen ja poikien potkuissa huomasin kyllä sen eron, että tyttö ei niinkään paljon potkinut vaan mylläsi enemmän ja painoi jaloilla esim. just kylkiluiden väliin. Poikien potkut on ollu napakampia ja enemmän selkeitä potkuja.

Viipperä minä näin edellisessä raskaudessa hyvin paljon samanlaista unta. Eli otin vauvan kesken pois mahasta, totesin että pitää antaa kasvaa vielä ja laitoin takasin. Tosin mun ei tarttenu niellä sitä vaan mahassa oli luukku. Nyt näin unta, että vauva olikin yhtäkkiä syntynyt ja olin hieman ihmeissäni, että kuin se jo nyt tuli. sillä ei ollut kuitenkaan mitään hätää. Nukuttelin sitä vaunuissa, mutta sehän ei nukkunutkaan vaan touhuili kaikkea ja nousi jopa välillä pystyyn... Koko päivän se touhuili, eli oli todella kehittynyt vastasyntyneeksi.. :LOL: illalla ajattelin, että kyllä nyt nukuttaa jo, mutta ei se vaan nukkunut. Minä työntelin vaunuja tuntitolkulla ympäriinsä ja vauva ei vaan nuku. Että sellasta. Kaipa pientä pelkoa alitajuisesti tosta nukkumisesta. Esikolla oli koliikki ja silloin yksinhuoltajana ei paljon naurattanut.

Horoskoopeistakin oli juttua jossain välissä. Elikkäs meillä on aika vauhdikas ja kovaääninen perhe... :D Minä olen skorpioni, mies on oinas, poika leijona ja tyttö kaksonen. Ja näinköhän tulokkaastakin tulee kaksonen...huh huh :whistle:

Meidän neuvolassa mitataan hb joka kerta. Viimeksi oli onneksi jopa 127. Sf-mitta 25 ja painoa tullut kaikkiaan 9 kg... |O . Pissa oli siinä ja siinä puhdas, tiedä sit mitä tarkottaa. Jänskättää seuraaval kerral onko vielä. Onneksi meillä saa käydä suht usein neuvolassa. Itekin käynyt kolmen viikon välein. Ja siellä mielellään käynkin, neuvolantäti on ihana ihminen =) .

Siinä nyt viimoset kuulumiset, nyt pitää palstailla useammin... oli aika paljon sivuja luettavana, kun pitempi väli käymisessä.

Kissantassu ja Napsu 26+2

MOI!

Lääkärissä käyty ja kaikki oli kunnossa. Kohdunsuulla ei ollu tapahtunu edellisten pehmentymisten jälkeen mitään :D IHANAA! Saa huokasta tällä erää helpotuksesta. Pissakin oli vielä puhdas ja paineet hyvät, eli merkkejä raskausmyrkytyksestäkään ei ole. Mulla neuvola käynnit kerta viikkoon, mut tän viikon käynnistä meinaan luistaa :whistle: Seuraava käynti ä-polille oliskin sitte vasta neljän viikon päästä. Sitten olis viikkoja jo 34 kasassa B) HUI kun ollaan jo pitkällä. Nää ajat on mulle ihan uutta. Mut kuiteskii lasketaan ensisynnyttäjäksi kun ed. oli sektio niin aikasilla viikoilla. Nyt täytyis vaan yrittää nauttia näistä potkuista kylkiluihin ja virtsarakkoon :LOL:

Kiitokset kaikille tsempityksistä. Kyllä tässä pyritään kasassa pysymään vielä muutama viikko ;)

Venla ja Tauno 29+2

Lääkäri muuten käski ottaa vieläkin rauhallisemmin. Mitenhän se onnistuu kun nytkään ei tuu mitään tehtyä :p

:wave:

Kiva maha kissantassulla :)

Ja voihan kökkö tätä talvikeliä! Mä jo luulin viime viikolla et ois kevät tullu

Kiva kun porukka rupee koht jo siirtyileen viikoille 30!!! Järkyttävän nopsaan aika menee. Ja vaivat senku lisääntyy. Ite vähän pelästyin tos sunnuntaina ku käytiin pikkuneitin kaa siis vaan hakeen postia, matkaa yhteensä 1km. Oli vähän semmost lumihankee, et joutu tarpomaan ja tuntuki aika raskaalt viel pulkkaa vetäessä. No ei mul heti kävelyn jälkeen mitään tuntunu, tein vähä lumitöitäki. Syötiin ja otettiin päikkärit, jonka jälkeen rupes tuntuu tosi ilkeeltä tuolla alamahassa. Ei oikeen pystyny kunnnol käveleen :'( Ajattelin heti et onx nää niit liitoskipuja... kun esikoisen kanssa ei ollu mitään vaivoja! Jatku tosiaan koko illan. Aamulla ei tuntunu taas mitään, mutta töissä ku olin muutaman tunnin istuskellut niin johan alko! Soitin neuvolaanki, meinas, että nyt se vauveli rupee siellä painamaan ja tietenki levittämään paikkoja. En siis lääkäriin lähteny, vaan sinnittelin töissä vielä muutaman tunnin, mut sit oli pakko lähtee himaan, ei pystyny enään istumaan tai kävelemään. Menin kotiin nukkumaan 1.5 tunniks ja kipu hävis heti!!! Ilalla olikin taas keljua kävellä kaupassa. No tänään ei oo oikeestaan ollu mitään. Et ilmeisesti kivut tuli siitä mun kävelylenkistä!? Onko kellään muulla ollu näitä ns. liitoskipuja??? B)

Betoni mamma ja poitsu rv 27

Joo,labras käyty ja niihä siin käi niiku ajattelin...nlatäti soitti et paastoarvo ol sokerirasitukses pikkase korkeel :headwall:
Saa olla 5,1 korkeintaa,miul ol 5,3...jote nyt loppu makeen syönti!!!

Täytyy noi arvot kertoo KOKSis to ku siel muuteki aika...kertoovat sit mite tän asian kaa etiäpäi.

Jos jotai positiivis asiast ajattelee ni paino saataa pysyy "dieetin" ansioist kohuudes.

AadaOlavi 27+4

Moikka, vieläkö mahtuu kesäkuisiin mukaan? :wave:
Elikkäs kolmatta tässä odotellaan ja la on kesäkuun alussa. Edelliset lapset ovat 4v. ja 2,5v. Tänään on rv 28+4 menossa ja kyllä tämä olo rupee jo pikkuhiljaa olemaan taas kuin norsulla! :LOL: Tuntuu, että masu painaa jo joka puolelle ja varsinkin ylävatsaan, että hengästyy tosi helposti ja kokoajan pitäis oikaista selkää, et sais kunnolla henkeä. No, sit kun se putoo alas, niin saa taas hypätä kokoajan vessassa. :D Jokos teillä muilla lonkkia särkee öisin? Mulla on jo yöuni huonontunut just lonkkien säryn takia, kun ei pysty enää nukkua selällä eikä mahalla, niin tuntuu et lonkat puutuu heti ja särkyä on varsinkin, kun kääntyilee yöllä. Ja närästys on hirveä!! :eek: No, kaikki on tuttuja vaivoja edellisistäkin raskauksista.. :/
Äitiyspakettikin tuli jo viime viikolla ja kyllä oli taas ihana hypistellä pikkuruisia vaatteita.. :heart:

Kehäkukka ja Vilpertti 28+4

No ei mahu Kehäkukka, mene pois! ;) Ei vaineskaa! Tervetuloa vaan mukaan! :wave:

Eipä se mullakaan oo vielä mitään äippäpakkausta, ku meijän IDIOOTTI neuvolatäti oli laittanu siihen todistuslappuun la:ks 24.4! Että se akka kyrsii mua.... :kieh:

Muutenki oon tällä taas harvinaisen hilpein mielin. Monta päivää jo ollu sellanen olo, et olis kipeeks tulossa ja ei millään jaksais mitään. Eilen nukuin päikkäritki, mitä en koskaan tee! Tänään sitte oli veljen tyttö iltapäivän hoidossa. Aamulla viimeks olin tytön äitiin yhteydessä (vaikei kyllä koskaan olla toisistamme pidettykkää ), eikä sitte arvon rouvalle juolahtanu mieleen kertoa, et TYTTÖ OLI EILEN OLLU OKSENNUSTAUDISSA! Tyytyväisenä tyttö kerto, kuinka oli kaaressa oksentanu iskääki enemmän. Kiva. Ei sitte olis voinu edes kertoa, saatikka kysyä sopiiko, et tuo kipeen lapsen kylään. Hitto ku suututtaa! :kieh: :kieh: :kieh:

Mitään muuta uutta tänne ei kuulu, kateellisena luen, ku jotku on jo jääny tai just jäämässä lomille. Itteku pitäis jaksaa toukokuun puoliväliin asti töissä olla, ni meinaa välillä epäusko tulla... ;)

rypäle rv26

Moikka!

Tervetulloo uusille!!!

Tänään kävin ä.polilla tarkatuksessa sokerien takia. Sain ajan ravintoterapeutille torstaiksi että sais jotain järjestystä miun syönti aikoihin :|

Vauvveli painoi n. 980g, vastaa rv27+1 ja sain naamasta kuvan mukaan =) Eli ei vielä mitään ylimääräistä kasvua ollu....

Aamulla oli ihme vääntöä tuolla k.suulla....kuin olis nyrkkiä pyörittäny siellä
:LOL: Ultrassa selvis että vauva onkin nyt peräpää alaspäin joten syy varmaan siinä...

Kävittekö kattomassa "mitäs nyt" puolella synnytys kuvia?????

http://kaksplus.fi/keskustelu/t891686

Hienoo että on saatu kuvattua synnytys noinkin :)

Onhan siellä aika "rajuja" kuvia.... että jos herkkämielisisä heikottaa niin voi jättää väliin.

Mutta onkohan miulla jotenki outo huumorintaju kun minua kävi ensin naurattaa hirveesti....
Näytin kuvat miehelle ja se oli ihan hoomoilasena että mitä....

Meillä isännällä oli jokin yrjötauti ja jumalaton päänsärky su-ma yönä.... Soitti töistä että tulla hakemaan kahden aikaan yöllä , just ku olin menny maate :/ Pitihän se sieltä käydä hakemassa.... Nukkumaan pääsin sitten kolmen jälkeen....
Onneksi ei meille muille ole tarttunut.

:wave:

amati ja tahvo 27+2

Tervetuloa Kehäkukalle
Rypäleelle :hug: , toivotaan ettei tyttö tartuttanut ketään! Vähän kyllä kummastuttaa tommonen käytös, minä oisin varmaan pitäny sille tytön äidille pitkän vihaisen puhuttelun :kieh:

Menhit ja Ella(viljami) rv29+2

ps. kuinkas moni on seurannut neloselta sitä meille tuli vauvaa? Itteeni on alkanu ottaa nyt tosi pahasti päähän ku koko ohjelma on muuttunut, ja mielestäni aivan penteleen huonoon suuntaan. Ennen näki odotusaikaa ja synnytystäkin, ja nyt vaan jotain ihme spekulaatiota parisuhteesta ja hetkiä alkutaipaleen vauva-ajasta. prkl. Tietysti onhan se kiva nähä miten se arki lähtee rullaamaan pienen kanssa, ettei tule luultua sitä helpoksi :LOL: Mutta huoh, kuollakseni kaipaan juttua odotuksesta ja synnytyksestä!

HUOMENTA!!

Täällä on erittäin huonosti yö nukuttu,perskules menin nukahtamaan jo puol 9 ja nyt on paikat kipeinä sen takia ja pää julmettoman kipeä..2 panadolia oon jo ottanut ja mitään ei auta :kieh:

Isompi likka kertoi että heillä saattaa luokassa liikkua ny se noro-viruksen aiheuttama vattatauti mikä jonku yrittäjä-illan jäljiltä täällä Lappeenrannassa riehuu,kele sanon minä :headwall: :headwall:

Asioille pitäis lähteä ja auto mennä katsastamaan toivottavasti menee leimasta läpitte,kele senkin kanssa kun tuulilasi halkesi,mutta onnesta ei oo näkökentässä..ja vasta ens kuussa saadaan sekin vaihtoon.. :kieh:

Ja appiukkokin vie ton mein "vara" auton perjantaina pois ja meillä on sen jälkeen vaan yksi auto..ja toisella alkaa vielä sellaset mukavat vuorot että.. :headwall: :headwall:
ja kumpikin tarvis autoa,ei muuta kun joku noista jenkeistä tai moottoripyörästä kuntoon :whistle:

Äitikin soitteli eilen että olis toukokuussa isomummun 90-vuotis päivät ja mulla on silloin rv 34 ja samana viikonloppuna on äitienpäivä saas nähä uskaltaako sitä lähteä sellaset 500km ajamaan..ku ei niitäkään viittis jättää välistä :ashamed:

Eilen oltiin saunassa ja tällä äitillä ei taida olla asiaa enään ylimmälle lauteelle...
10min olin ja 4 supistusta tuli sen aikana ja kymmenen saa tulla päivässä sit on mentävä näytille,hon onnesta ke 26.pvä on neuvolalääkäri ja näkee kohdunsuun tilanteen.. :whistle:

noh,en mä viitti enempää kiusata teitä tällä mun valivali päivällä vaan poistun takavasemmalle.. :wave: :wave:

tuire ja mini 26+5 :heart: :heart:

mymmy myyllee jaksamisia :hug:
Miks saa tulla vaan 10 supistusta päivässä? Mulla tulee varmaan yli 30 :eek:

Kohta viemään neitiä hoitoon ja käymään ruokakaupassa. Mulla on sisko kylässä niin hää saa kantaa kaikki tavarat :D Tuli eilen Ellokselta tilaamani sadepuku esikolle. Aivan ihanan värinen roosa/ruskea =) Ja samaan syssyyn piti tilata sille vielä kesähepeneitä kun alkaa ihmeellisesti toi lapsi kasvamaan :( Ei sais. Äitin oma kulta.

Mulla on nyt jotenkin niin hyvän tuntunen päivä. Pari päivää on supistellukin vähemmän. EHKÄ. Jos ne nyt siitä laantuis ja pääsis vaik laittaa tätä kotiakin kevättä ja vauvaa varten :heart:

Venla ja Tauno 29+3

En tiiä mistä se johtuu että mulle saa tulla vaan 10 supistusta päivässä,johtuuko se siittä että kuitenkin jo 5 tulossa vai mistä..
mutta kuitenkin näin neuvolassa mulle sanottiin..* hmm jää itsekin miettimään asiaa..* :/

Tervetuloa uusille ja haleja kaikille liitoskipuisille ja supisteleville!!!

Kusmasin pari kertaa eilen pöksyyni kun vaavi päätti alkaa seistä mun virtsarakon päällä ja jumputti siinä sitten koko päivän. Onneksi kääntyi yön aikana, eli tänään menee taas paremmin!

Olipas hurjia synnytyskuvia. Itse en koskaan tahtoisi synnyttää kotona - jo ihan tuon sotkunkin takia. Ja musta sairaala on ihan mukava ympäristö, eli en pode mitään sairaalakammoa. Mutta jokainen tyylillään, mukavastihan se noinkin näytti menevän!

Tarkistakaa teitonne...

Eli tervetuloa tänne kesäkuisiin ja tosiaan kaikki uudet ja kaikki päivitystä tarvivat, mulle yv:nä...

On niin kiwaa ku tämä porukka suurenee!!! :heart:
Mun piti jo tehdä uusi toinen sivu että mahtuu....
Merkatkaa otsikkoon kumpaan listaan kuulutte, baby vai baby2...niin olis helpompaa... =)listat menee pvm kohtasesti, eka 1-15.6, toinen 16-31.6

http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby2

ja kaikki arvot oli hyvät :D
Ja lääkäri piti mulle imetys infon...kiwa =)
Muuten kaikki oli hyvin...
rr120/85
hb 125
paino 95,2, eli n 0,900gr vko... :D
sf-mittan 24
sydän äänet 150
Taavi-Lotta oli lääkärin mukaan pää alaspäin, mutta liikkeet onki tuntunu joka paikas, ja liikkuu tosi paljon :heart:

joo jäi vähän latteeks äsken toi viesti..meni pää vähä sekasin..mulla ei koskaan ole ollut mitään sokereissa..nyt pitää vaan odottaa huomiseen että saan ohjeita mitä seuraavaksi tapahtuu..onneksi on se lääkäri neuvola

Kävin maanantaina kans sokerirasituksessa. Eka rasitus viikolla 17 meni hienosti läpi, mutta nyt jäin kiinni. Piru. Paasto 4.6, 1 h 11.5, 2 h 7.6. Eli tuo 1h arvo liian korkea. Nyt vaan sokereita mittailemaan kotona ja äitipolille tulee jossain välissä kutsu (seurataan vauvan kasvua, että ei kasva liian isoksi). Olisin niin toivonut, että tämä raskaus olisi sujunut ilman raskausdiabetestä. Onneksi tuo neuvolantäti on ihana, eikä ollut asiasta hirveästi huolissaan.

Muuten neuvolassa kaikki ok. Sain myös lääkärintodistuksen, eli pääsiäisenä päästään lentämään Ruotsiin. Kun 28 viikkoa on täynnä, niin Finnair vaatii lääkärin todistuksen, jossa sanotaan, että normaaliraskaus, voi lentää.

Kata 27+6

Tervetuloa kehäkukka! Mukaan vaan,meitä onkin täällä jo iso joukko.

Onnea hyvistä sok.ras.tuloksista ja tsemppiä niille joilla ne ei ollut niin hyviä :hug:

Mä sain just siivottua,saas nähdä alkaako kohta supistelemaan...Mut pakko oli siivota,kun kämppä alko näyttää hiekkarannalta,palmut ja aurinko vaan puuttui B)
Me lähdetään mökille pääsiäistä viettämään,niin on sit kiva tulla puhtaaseen kotiin.

Mä kattelin kanssa noi synnytyskuvat,eikä ne nyt niin pahoja ollut.Ainoa vaan mikä tuli mieleen oli,että miten joku uskaltaa synnyttää kotona perätilassa olevan vauvan...
Mut onneksi kaikki näytti menevän hyvin.

Mymmy myy:Toivottavasti paineet on hyvät! Ja kaikki muutenkin hyvin...

amati:Sanottiinko sulle että vauva on normaali kokonen?Mä kävin ä.polilla rv 27+4 ja vauvan painoarvio oli 995g ja siitä sanottiin,että pikkasen on pieni...

Bamse 28+5

Yhteistyössä