KESÄKUUN KULLANKERÄT maaliskuussa

Meilläkin saan rumsteerata niin paljon ku haluan kunhan muista että leffojen katselu on ideaalista: surround ei ole surround kotiteatterissa jos se soffa sattuu olemaan väärässä kohti, tai ne kaiutintolpat just niinku pittää |O :D
 
4d -ultrassa tuli käytyä torstaina ja siellä asukki makasi poikittain jöpötyksineen josta saatiin oikein kuvakin.. :D
Kaikki oli muutenkin kunnossa ja isänsä näköä oli niin Brunon kuin isänsä mielestä havaittavissa.. =)

Täällä kans tuli viime yönä nähtyä outoja unia.. en kyllä muista milloin olisin viimeksi muistanut uneni, en varmaan nytkään jollei täällä olisi ollut näistä.. minulla barbie nuken kokoinen poika kasvoi oikessa nilkassa.. :eek:
Oli tuossa nahkan alla ja kaikki ääriviivat näkyvillä, ihmettelin vain että miten se on niin pieni kun kohta pitäisi syntyä.. :whistle:

äää & nilkkaan valahtanut Vili 27+3
 
:attn:

Hops: Nostetaas pinoa kun on täällä taas niin hiljaista ollut. ( vai oonko mie säikyttäny kaikki pois? )

Miun siivoonnit tälle päivälle jäi mattojen kasaamiseen.... Odotin että josko joku muu joutaisi siivoamaan. Oli matot ainakin illalla tanssitunnin jälkeen paikoilleen löytäny,tiijä siitä oliko kukaan sitten siivonnu.

Eilinen "suklaa vajaus" tuli paikattua illemalla... Koiran ulkoiluttamis lenkin jälkeen innostuin tekemään mokkapaloja :p
Tänään söin sitten kaverilla yhden kokonaisen suklaamunan,enempikin olisi ollu tarjolla mutta pitäydyin siinä yhdessä kun tuli muutakin kahviherkkua nautittua.

Toissa yönä näin minäkin taas yhden ihme unen vauvasta....
Synnytys salissa oli muutama muukin nainen odottamassa synnytystä ja piti kinata sängystä. Sain lopulta kätilön kattomaan tilanteen ja sieltähän tuli kuin itsekseen valumalla vauva, ilman mitään kipuja ( oliski noin ). Taisi olla poika. Kalvot päällä vielä ja silmien kohdalla vain reiät. Sitten vauvaa katottiin kun se lattialla kyttyrässä seisoi hieroen silmiään ja huuti "äiti" johon mie vaan nauroin että joko sie äitiä huutelet...

Sori jos oli vähän sekava selostus :LOL:

amati ja tahvo rv27 =)

:wave:
 
Kaalimaankakara Mie käyn neuvolassa joka kolmas viikko, ja nyt ilmeisesti kohtapuolin käyntien välit pienenee kahteen viikkoon ja sit useemmi. Siihen ilmeisesti vaikuttaa ainaki se onko ensisynnyttäjä vai ei, eli jos on ipanoita jo ni voi olla että noi välit on hyvinki pitkiä :O

Menhit ja Ella(viljami) rv 28+7
 
Tulimpa nopsaan kertomaan, että täälläkin on koko vloppu siivottu ja järkätty paikkoja. Vaatehuoneen, meitin makkarin ja kodinhoitohuoneen sain johkin reilaan. Vielä olisi tää työ/vierashuone ja eteisen kaappi tars jossain vaiheessa räjäyttää. Ikkunat tars kipiästi pestä, mutta niitä en millään viitsis enkä jaksais! Ei oo mun lempipuuhaa!! :ashamed:
Että kai tää on jotain "pesänrakennus" aikaa meillä kaikilla! :D
 
sunnuntaita mammat..!

maasu mulla oli rv25+5 sf-mitta 22.. nyt jännitän kanssa ensi neuvola kertaa jossa mitataan seuraavaksi. käyrillä mennään mutta jos ei olekkaan kasvanut.
mulle sanottiin tosta kun stressasin ettei ole syytä huolestua..niin moni asia voi vaikuttaa mittaus tulokseen. kaverilla oli alettu ihmettelemään miksi kokoajan on mitta niin käyrän yläpuolella.. sokerirasitukseen laittoivat,ym.. lopuksi selvisi ettei ollut muuta vikaa kuin että mittaaja mittaa reilulla kädellä :D
vauvan asentohan myös voi asiaan vaikuttaa.. tai sitten pikkuinen ottaa kasvu pyrähdyksen jossain vaiheessa.

masukin asennosta oli keskustelua.. mä ainakin tunnen potkuja ja liikkeitä alhaalla ja välillä ylhäällä. syke kylläkin on aina löytynyt alhaalta ja neukkakorttiin ovat kirjottaneet raivotarjonnan joka kerta. muljaa kyllä siihen tahtiin ettei tietoa miten siellä on :D :heart:

huomen aamulla olis neuvolalääkäri tiedossa.. hiukan jännittää vaikka päällisin puolin kaiken tiedän olevan kunnossa. katotaan mitä sanoo lekuri mun jalka säryistäni..olis kolme viikkoa töitä enää jäljellä mutta kamala niitä issiaskipuja on kärsiä sitäkään aikaa jos unta ei saa illalla :ashamed: toisaalta ei saikkeakaan enää viittis ottaa. *hmmm* kakspiippunen juttu.

marleena83 ja vinski 28+2
 
^Totta marleena, mullakaan ei olis enää paljon jäljellä, pääsiäisen jälkeen vain 3 viikkoa töitä. Saikkua oon ottanu aika helposti, kun ei vaan jaksa. No siihen ei ole diagnoosia valitettavasti...
Tarjonnasta en tiiä mitään, ei oo nlassa puhuttu sanallakaan. Kaipa se selviää tässä ajan kanssa. =)
Di ja 'Nuttu' Roosa 26+5 :heart:
 
Huomenta!

Pitkästä aikaa sain nukkuttua melkein koko yön kunnolla..yhden kerran heräsin vessaan (normaalisti 3-4 kertaa) Nyt on pirteä olo vois vaikka siivoilla heti aamusta..2 nuorinta kuumeessa joten kouluun ei tarvii lähtee ja pitäs aika saada jotenkin kulumaan.

Huomenna olisi se sokerirasitus...mitenköhän sitä selviää 12 tunnin syömättömyydellä ja juomattomuudella? ei oo ennen tarvinnut olla.

Nyt aamu kahvin juontiin :wave:

Kaalimaankakara 27+5
 
Huonosti nukuttu yö takana...lonkat kiukkus joka asennos ja sit menkii yö pyöries.

Vanhimmal pojal maha kipee ja täs mietin et täytyskö huolestuu...alko eilen illal,sai kuulemma nukuttuu,mut alko taas kuudelt koskee ja kipu tuos navan alla :(
Täytyy vaa nyt vissii kattella et alkaako helpottaa vai tulooko enemmä kipeeks...sit lähen kyl kiikuttaa lekuriin jos pahenee.

Huomen ois juu se sokerirasitus ja myös maksa-arvot...täytyy muistaa et ekan ne maksat ku niiskin täytyy sappiarvoje takii olla 12h paastol.
Enite miut nois paastois rassaa olla ilma kahvii.

AadaOlavi 27+3
 
Huomenta!

Menhit taisi eilen olla väsy iltasella raskausviikkoja laskiessa :D (28+7) Mullakin ilmennyt raskausdementiaa mitä en olis halunnut millään muutenkin hajamielisen luonteen lisäksi. Sanoin koko viikonloppua tuttavapariskunnan miestä Janneksi, oikea nimi Jarno. Tunnetaankin hirmu hyvin, ihmettelin itsekin kelle mahdoin puhella omasta mielestäni :D

Yllättävän hyvä olo, pientä nuhaa vielä kehissä mutta kyllä tästä selvitään. Tällä viikolla ohjelmassa UFF- kassien täyttö, eli komeroiden ja vaatekaappien karsinta, pitää pikkuselle tehdä tilaa.

Huomasin muuten että kova patja lattialla (tuttavapariskunnalla 1,5v eikä matkasänkyä, joten nukkuivat meidän sängyssä - me patjoilla) on paljon parempi selälle/lonkille kun toi meidän pehmeä jenkkisänky. Uhkailin jo miehelle muuttavani olohuoneeseen :LOL:

Nyt pyykkien ja tiskien kimppuun; mä tahdon tiskikoneen!!

Elppa & Antsa 28+6
 
Huomenta =) Täällä myös huonosti nukuttu yö, mut se on jo normaalia :heart: Koittakaahan saada isot lapset kuntoon :hug: Meillä neiti kovasti vielä yskii ja nenä valuu, mut hoitoon vein, kun ei kuumetta oo ja levätä täytyy...

Huomenna olis taas lääkäri ä-polilla. Saas nähä onks noi supparit enempää tehny kun pehmittäny tota kohdunsuuta :/ Toivottavasti ei ja pääsis vielä monta viikkoa eteenpäin.

Venla ja Tauno 29+1
 
Terve taas kaikille!
Mulle on iskenyt joku keskiraskauden väsymys...Torkahdin heti aamupalan jälkeen sohvalle ja esikoinen kävi välillä tönimässä ja tuomassa leluja (hyvä äiti :ashamed: )
Muuten kaikki hyvin,supistuksetkin on vähentynyt.

Eilen oli kaverilla vauvakutsut,ihan kivat oli.Ei mitään jenkki-tyyliä mitä pelkäsin,vaan ihan jutustelua,syömistä :p ja yhdessä oloa.

Nyt on mentävä syömään lounasta...

Bamse 28+3
 
Hassua, miten samanlailla menee meidän raskaudet. Täälläkin on siivottu ihan koko viikonloppu ja tehty pesää vaaville. Pinnis haettiin varastosta ja koottiin ja tuliterä hoitopöytä purettiin laatikosta myös ja laitettiin valmiiksi (koska muutenhan ei voi tietää että se ei ole viallinen tai että jotain ei puutu - näin siis perustelin asian isännälle, jota ei olisi voinut vähempää sen kasaaminen kiinnostaa :eek: ).

Ja että teillä on ollut hassuja unia: mulla ja! Näin viikonloppuna unta, että päätin synnyttää vaavin koska tahdoimme mieheni kanssa nähdä miltä se näyttää - mutta sitten se piti katsomisen jälkeen laittaa takaisin paikalleen, sillä sen piti kasvaa vielä. Unessani se oli ihan tavallista että vauvan voi vähäksi aikaa ottaa kesken pois ja niellä sitten takaisin masuun niin homma oli hoidettu ja raskaus jatkui. Ainoa huoleni kun aloin tunkea vaavia kurkkuuni, oli että mitenköhän se menee ohutsuolesta läpi. Voi herranjee...
 
Hei Kesäkuulaiset!

Minulla laskettu aika 13.6. Kysynpä teiltä vauvan liikkeistä, ovatko teidän mielestä ne muuttuneet muutaman viime viikon aikana, millaisia ne ovat?

Mulla vauva on nyt ollut paljon hiljaisempi kuin muutama viikko sitten, vai kuvittelenko vaan. Ennen liikkeet olivat terävämpia, potkut tuntuivat tosi selvästi. Nyt liikkeet ovat lähinnä tuolla alavatsalla ja lähinnä sellaista myllertämistä. Vauvan koosta minulla ei ole mitään tietoa, ultra on parin viikon päästä. Sf-mitta menee kokoajan yläkäyrillä, mietin itse että alkaakohan vaavilla tila loppua...

Miten teillä muilla?
 
Mulla taas on esim. tänään tullut tosi tiukkoja potkuja molemmille puolille ylävatsaa, mikä näyttäisi tarkoittavan että tyyppi on kääntynyt raivotarjontaan. Tosin alavatsallakin on meininkiä, en sitten tiedä johtuuko tosta taustalla soivasta musiikista aktiivisuus. Sellaisia muljautteluja on tullut vähemmän, enemmän paikallaan tamppaamista. (rv 28+6)
 
Meidän masuasukki myllää kyllä todella paljon vieläkin. Selvästi kuitenkin sen huomaa, että on uni- ja valvejaksot selkiytyneet. On ihan hissukseen usein pitkään, mutta sitten tiettyinä aikoina myllää oikein kunnolla. Voisiko sinullakin Miina70 olla siitä kyse?
Esikoinen oli koko raskauden ajan pää alaspäin ja potki aina vaan oikealle ylös. Tämä potkii ihan samaan paikkaan, mutta myös välillä ihan alas ja ihan tuonne sivulle. Eli uskoisinpa vauvan vielä paljon pyörivän ympyrää.

Maasu mulla oli 26+1 sf mitta 22, eli todella pieni. MIttaajana oli kokematon neuvolalääkäri, joka sitten vielä sanoi, että saattaa se kohtu loppua tuohon alemmaski. Eli vois mitta olla vielä vähemmän. On kuitenki kasvanu edellisestä mittauksesta, joten yritän nyt olla ottamatta paniikkia. Odottelen rauhassa seuraavaan neuvolaan, joka on kolmen viikon kuluttua.

emilija ja rontti 26+5
 
Kiitos vastauksista.

Olen huomannut nuo uni- ja valvejaksot. Voi olla että kuvittelen vaan vauvan liikkuvan vähemmän. Pari-kolme viikkoa sitten mulla supisteli paljon joten olin lähinnä levossa kokoajan ja silloinhan sitä huomaa liikkeet selvemmin. Nyt kun olen työntouhussa kokoajan niin voi olla etten huomaa liikkeitä. Mulla tosiaan jännästi liikkeet tuntuu pääosin tuolla ihan alhaalla, sydänäänet kuuluvat navan korkeudella. Taitaa olla vaavi poikittain vielä. Sf-mitta mulla oli 26+3 27 cm, kohtu yltää ihan tuohon rintojen alle. Mutta näin mulla oli aikaisemmissakin raskauksissa, lapset olivat syntyessään vajaa 4 kg. Mulla oli alkuraskaus tosi hankalaa joten tämä vainoharhaisuus ei näytä loppuvan. Aina saa jotain pelätä. Olen oikeastaan vasta nyt uskaltanut alkaa iloita vauvasta, pelkäsin keskenmenoa/muita ongelmia pitkään.
 
Ei löydy viel tält mammalt minkäänmoist pesänrakennus viettii eikä muutakaa siivous intoo :ashamed:
Oonkoha saanu jonku miehen geenit siin asias :LOL:
Pakolla teen nää jokapväset kotityöt ja nekii hampaat irves.Ois nii paljo kivempaa ku tulis se sellain olo et pakko tehä ja kivaa tehä...noooo,jos vaik sit toukokuus.

Nukkua voisin kyl vaik kokoaja...pää lyö taas iha tyhjää ja silmät seisoo ei ajatuksetkaa oikee kulje.
Dodii ja kyl taas tuli oikee valivali...nyt vaik kahvitauko ja mielipirteeks.

AadaOlavi 27+3
 
No nii... päikkärit otettu taas pitkästä aikaa =) kylläpä teki hyvää. En tiiä alkaako tää sisällä olo vaivaamaan, kun tuntuu, että on koko ajan väsyksissä, mutta nukuttua ei saa. Ihan kun tänään ois supistellu vähemmän :D voi kun ois totta, eikä vaan toiveajattelua.

Mulla olis hirvee pesänrakennusvietti. Mutta kun ei saa edes imuroida, niin yrittä sitten haaveilla tekeväs jotain muuta :eek: Ja tolla ukolla ei sitä viettiä oo, niin hyvä kun sen saa edes imuroimaan ja tiskaamaan. Jos sen pitäis viel kasata kaikenmaailman hoitopöydät ja muut niin sehän tulis jo hulluks B) Onneks pesin vauvanvaatteet jo ennen kun jouduin sairaalaan, niin sekin on suurimmilta osin jo pois. Vielä pitäs lanoliinittää noi villavaippahousut, niin sit ois aika hyvällä mallilla :saint:

Venla ja Tauno 29+1
 
neukkalääkärillä olin aamulla.. kaikki kunnossa ja vinski voi hyvin.
vahva ja hyvä syke löytyi heti, kovin on pikkuinen. raivotarjonnassa kuten ennekin. sf-mitta 28. hemoglobiini laskenut taas (nyt 108) muttei lisärautaa ainakaa vielä määrätty. painoakin oli taas tullu lisää 1,2kg/vko (nyt koko raskauden aikana tullut n.13kg) :D muttei mitään kummallista sanottu asiasta *huoh*. kohdunsuu kiinni ja kiinteä. hyvillä mielin siis eteenpäin.. :)
seuraava neuvola sitten parin viikon päästä..

vapaa päivää täällä vietelty..siivoskelin tossa ja ruoan tein. lisäksi mustikkapiirakan leivoin. haen sitten iltalenkiksi miehen kanssa jädepaketin ja herkutellaan piirakka pois :D piti kyllä se pakkaseen leipoa mutta.. *hups*

ei kummempia.. nyt kyttäämään telsusta päivän saippua-annos :D

marleena83 ja vinski 28+3
 
täälläkään ei oo pesänrakennusviettiä, ei viittis millää siivota. En tiä johtuneeko siitä, että meillä muutto eessä ens kuun lopulla ja ettei vaan viitti enää tätä nykystä huushollia siivoskella sen paremmin. Tänää kävin irtisanomassa tän nykysen asunnon, iha hurja nyt aatella että enää vähän yli kuukaus ja päästään omaan paljon isompaan kotiin :) Joka on kyllä keskeneränen vielä sinne muuttaessa mutta kaikki tarpeellinen sillo pitäs jo paikallaan olla, jos sitte sais vauvan jututkin paikalleen...

Väsymystä täälläkin päivittäin enemmän tai vähemmän..supisteluja sillo tällön mutta ei iha mahottoman kipeitä. Töissä pitäs vielä nelisen viikkoa vielä olla ja sitte alottaa pitkään odotettu loma :) Oon nyt mittaillu verensokereita kotona ja arvot ollu hyvät. saa sitte nähä kui pitkään tuota pitää jatkaa, toivottavasti ei ainakaa loppuun asti. Ens vkolla ois taas neuvola, pääsee kuunteleen tuon vilkkaan pikkasen sydänäänet ja nähdä että meneekö tuo mahan mitta edelleen siellä yläkäyrillä vai joko tasaantuisi...

Tämäpä tällä kertaa, kai se ois jatkettava töitä että pääsis kotiokin.. :d

Hande ja pikkanen 27+4 tai 5...
 
Moi!

Täälläkin tänään käyty neuvolassa. Painon nousu normaalia 500g per viikko. Hemppa oli noussut 139 mikä oli todella positiivinen yllätys. Olen luullut vauvan olevan perätilassa,mut eipä ollutkaan. Pää alhaalla ja selkä vasemmalla, kutenveljensä oli koko raskuas ajan rakenneultrasta lähtien =) Rakenne ultrassahan tämä oli perätilassa ja olen kuvitéllut tuntevani edelleen jalkojen potkivan alavatsaa, mut taitaa olla kädet mitkä siellä moksinut. Toisaalta sillä on vielä nyt neuvola tädin mukaan 4h ja keittiö =) eli tilaa riittää tehdä kuperkeikkoja.

Vihdoin sain kaikki kelan paperit. Musta tuntuu et suurin osa teistä on saanut ne jo ajat sitten ja hypistelee jo äitiyspakkauksen sisältöä. Mä saan sen ties koska :ashamed: No loppukuun vauvoja kun taas ollaan. Nyt laskeskeltuani kesälomani alkaa 23.4 =)

Raskausdementtiaa tälläkin. Olin ihan varma että nyt on viikkoja 24 ja risat, mut neuvolassa sanoivat että onkin 25 ja risat :eek: Mä olen niin tarkka ollut viikoista et en voi ymmärtää miten näin on voinut käydä :D

Oltiin miehen kanssa vatsataudissa viime viikolla :x Mä oksensin vaan yhtenä iltana kolme kertaa. Seuraavana päivänä enää heikko olo ja vähän pyöritti vatsassa. Mies sai sitten sen paljon rankempana :( Kaksi päivää oli tosi huonossa kunnossa. Ihmeellistä oli että esikoinen ei sairastanut ollenkaan. Maitohappo bakteereja nyt kaikki syödään. Toivoa et poitsu ei enää kerkeäiskään sitä sairastamaan. Täällä on riehunut sellanenkin kanta että on koko viikon oksennettu.

Kaikille sokerirasitukseen menijöille tsemppiä :hug: Olen onnellinen ettei ole itse tarvinnut moisesta olla huolissaan kummassakaan raskaudessa. On varmasti ikävää miettiä syömisiään koko ajan.

Sarbelle :hug:

Katbe 25+3
 
katbe toivotaan, että poika säilyy ilman vatsatautia.

Mulla on esikoiselle menossa villapaita. Pakko tehä käsitöitä, kun ei muuten jaksa olla paikallaan. JA PITÄIS OLLA. En viittis tehä enempää villavaippahousuja, kun ei sitte tiedä onko ne parempia kun kuorivaipat. Monetkohan villikset pitäis olla? No vähän aikaa kutois vielä ja menis maate. Jaksaa sit pirteänä mennä lääkäriin. Vähän jännittää onko supparit saannu suurempia aikaan. Toivottavasti ei. Ois kiva kun sais olla kotona, eikä tarttis sairaalaan jäädä.

HYVÄÄ YÖTÄ :heart:
 

Yhteistyössä