KESÄKUUN KULLANKERÄT maaliskuussa

:hug: Haleja kaikille kipuilijoille! Lepoa mahdollisuuksien mukaan.

Hankulle onnea! :flower: Meillä tuli miehen kans just 10 v kihloissaoloa täyteen ja toukokuussa täytän 30 v, että hyvin samoissa mennään...

Mä olen täällä koko päivän hihkunut tämän paikkakunnan kelan nopeeta toimintaa. Tasan viikko meni äitiysavustuksen hakemisesta sen saapumiseen postiin. Päätökset oli tehty seuraavana päivänä hakemusten viemisestä. En pääse hakemaan tuota pakkausta vaan itse vielä tänään, kun esikko on kovassa kuumeessa, joten pakko sinnitellä huomiseen, että pääsen tutkimaan sisältöä.

Nyt alkaa pikkuhiljaa herätä mun pesäntekovietti. Toissa iltana valvoin tosi myöhään, kun suunnittelin kaikkia hankintoja ja järjestelyjä vauvaa varten.

Mukavaa viikonloppua mammat!

pupukana 25+6

Hankulle Paljon Onnea!!!

NEITIA: Sitä sitten ollaan niinku yhtä "pitkiä" molemmat, :LOL: että voi tosiaankin ihan vimosillaan näyttää aika ankkamaiselta ainakin tää mamma!!

Tänään oli sit neuvola, kaikki oli vallan mainiosti eli painoakin oli tullut onneksi vaan vajaa 600 g viikossa vaikka pelkäsin että ainakin kilo olisi tullut!! Hemppa oli noussut , ja ihan vaan tuommoisilla mitä ostin prisman luontais tuote valikoimista, eli aika tehokkaita ovat.
Ainut miinus koko reissulla oli että joudun sitten kuitenkin sinne polille ruokavalio ohjaukseen( en kyllä tajuu miksi kun edellis kerrasta niin lyhyt aika) mutta pääseepä samalla kurkistaa sinne masuun kun katsovat kuitenkin ultralla masukin mitat onko sokeri ennättänyt vielä masukkia kasvatella....sf mitta oli 23 joka oli kuulema ihan käyrillä eli ei ainakaan vielä pitäis olla hätiä.

Sinne sitten suuntaan pääsiäisen jälkeen ja siitä parin viikon päästä seuraava neuvola jo.Nytpä ne alkaa sitten jatkuvat vierailut tuolla polilla kun ottavat kuitenkin jatkuvaan seurantaan. Toivottavasti tästä ei seuraa stressiä ja paineet kohoa.

Muuten alkaa tuo selkäkin olla parempaan päin..kop kop..koputtaa varmuudella puuta.

Tänään kävin myös ihan vaunuttelee tuon kuopuksen kans, onneksi suostui istuu rattaissa ja tehtiin pieni lenkki.Virkisti kyllä kummasti!! Mukavaa viikonloppua ja parempia yö unia kaikille!!

Ansku71 rv 26+4-

Kyselikö joku sikiön asennosta, milloin raivotarjontaan? Löysin tällasen:

Noin 97 prosenttia vauvoista asettuu 34.-36. raskausviikkoon mennessä kohdussa pää alaspäin, ja vain kolmisen prosenttia on tulossa maailmaan ns. perätilassa esimerkiksi pakarat tai jalat edellä.

Voi kylli-täti, sä puhut kuin mun suulla.
Täälläkin miehen kaikki piirteet ärsyttää ja ihan kaikki mitä se tekee. Mulla on ollut viime aikoina taas tosi yksinäinen olo. Tuntuu, et jotenkin kaikki kiertää kauheen kaukaa ja ihan kuin odottaisin tätä lasta ihan yksin. Mies sanoo, että ei jaksa kolmannesta enää niin tuuletella kuin aikaisemmista lapsista, mutta minusta tämä kolmaskin on tuulettamisen arvoinen, vaikka kuinka olisi lapsia entuudestaan. :| Saan siitä pahan mielen ja sitä tänäänkin itkeskelin taas itsekseni. Muutenkin jotenkin pinna ihan hirmu kireellä ja repeilen ihan pienistä. :|

Pakkaus tuli tännekin vihdoin keskiviikkona!
Kaukalokin tuli postiin samana päivänä. =) Oli sitten kerrakseen hypisteltävää.
Niitäkin vain sain yksin hypistellä. Ei ukkoa sellaiset kiinnosta ja nuo tytöt taitavat olla sen verta mustiksia, että eivät sen takia välitä. :( Ihania vaatteita oli, kaikki oli mun mieleen.
Kaukalokin oli ihan kätsyn oloinen ja ihanan kevyt!!

Torstaina olin sokerirasituksessa. Kaikki arvot olivat loistavia. =)
Kyllähän mä sen tiesinkin, mutta aina täytyy pelätä pahinta. :| Onhan ne aina ennenkin olleet kunnossa. Sen sijaan torstaina varmistui, että se mun virtsatietulehdus ei ole vieläkään mennyt kuurista huolimatta ohi. :( Nyt sitten uusi kuuri päälle ja jos sekään ei helpota, puhui neuvolan täti jotakin estolääkityksestä, jota sitten on syötävä raskauden loppuun saakka. :/ Ei kiva! Arvasin, että tästä tulee kierre, eikä mene kerrasta ohi. :/
Sen kanssa on nyt vain elettävä.

Selkä on sama vanha reista ja lonkkia vihloo.
Vauva on vähän rauhallisempi ollut, mitä vielä muutama viikko sitten, mutta kaippa se on normaalia.

Minua huolestuttaa vauvan asento. Olen tuntenut liikkeet viikosta 17 asti ja väitän, että vauva on ollut siitä asti samassa asennossa, jalat kohti lattiaa. :ashamed: Pelkään, että tässä joudutaan vielä kääntelemään vauvaa ennen synnytystä ja minusta tuntuu, että se ei ole ihan turvallista. Siihenhän on pakko olla joku syy, että vauva ei isommin myllää/vaihda asentoa kohdussa!!!

Lisäksi mua huolettaa imetys. Se ei ole onnistunut kahden aiemmankaan lapsen kohdalla, koska maitoa ei ole tullut. Nyt päätin jo etukäteen olla imettämättä, jos mitään erikoista ei tapahdu. Jos maitoa alkaa tulla ovista ja ikkunoista väkisin, toki imetän, mutta sitä väkisin imetystä ja itkua en enää jaksa! Ongelma on vain se, että sairaala, jossa synnytän, on jotensakin "imetykseen erityisesti kannustava" ja tiedän jo nyt, että siellä ei kukaan ymmärrä kantaani. Siellä hoitajatkin ovat vähän "suppea katseisia" ja luulen, että lokaa saattaa tulla niskaan vielä paljonkin vuodeaikana. :ashamed: :ashamed:

Rakkis ja masu tasan 26 :D

meidän masuasukki on kanssa jalat kohti lattiaa, pitänee toivoa että kääntyy jossaa vaiheessa oikein päin.

Mulla on se sokerirasitus 18 päivä, vähä jännittää kun en ole aikaisemmin käynyt, jotenkin meni ihan ohi kaikki mitä neuvolassa siintä kerrottiin.

Rakkapanuu :hug: kyllä tää oottaminen on yhtä tunteiden vuoristorataa. Välillä ollaan niin onnen kukkuloilla ja välillä tuntuu että koko maailma romahtaa.
Yksinäisyyden tunne on täällä varsinkin se mikä pistää kaiken hyrskyn myrskyn. Kai se vain on niin niinkuin neuvolan kiva täti mulle sanoi ettei kaikki miehet osaa ajatella sitä lasta vielä niin omanaan kuin äiti joka tuntee sen vauvan liikkeet ja kantaa sitä pientä ihanuutta jo 10 kk aikaisemmin kuin isä. Kyllä mä uskon että isäkin alkaa enmmän kiinnostumaan kun vauva on hänellekin konkreettinen.
Meillä ainakin tehtiin lasta yli puoli vuotta ja onnellinen isä oli jo heti plussatestistä.

Meilläkin vauva potkii enemmän alas kuin ylös, mutta kääntyy melkein joka päivä kuperkeikkaa.. tuntuu muuten jo melko häijyltä!

Mulla neuvolalääkäri maanantaina, nyt pitäisi yrittää olla syömättä sokeria liikaa viikonlopun aikana, kun viimeksi oli sokeria pississä.. mut ku kävin sokerirasituksessa niin arvot oli mainiot :)

-Kylli ja vaavi 27 + 5-

Auts auts...tälki masus ollaa istuma asennos ja sen kyl huomaa.Potkut napakasti virtsarakkoon...mie tääl sätkyilen ettei tuu housut märäks :D

18pvä myös sokerirasitus ja samal uudet maksa-arvot...ällötää kyl ajatus istumisest labran odotushuonees 2 tuntii,mut minkäs tekee.

AadaOlavi 27+0

Jännää näiden masun liikkeiden kanssa. Miulla tuntuu liikkeet ympäri masua melkein joka päivä ja vauva myös vaihtaa asentoa monta kertaa päivässä, eikä se kyllä kivalta tunnu kun pyörii siellä menemään milloin mitenkin. Joka kerta neuvolassa on ollut pää kuitenkin alaspäin. Joko se on sattumaa tai neuvolatäti ei erota peppua päästä :$ Ja mistä muuten erottaa sitten jalkojen potkut ja nyrkkeilyn? Ja onkoha muuten mahdollista että jos vauva oikein napakasti lyö/potkaisee siitä kuuluu ihan selkeä ääni? Tai sitten olen tulossa vainoharhaiseksi.

Menhit ja Ella (viljami) rv 28+5

Iltaa!

Sain soitettua aamulla neuvolaan ja ilmotettua korkeasta sokeri arvosta...
Sain ajan äitipolille jo ensi tiistaiksi. Eihän ne siellä muuta kun kattoovat vauvan kokoa ja muistuttaa syömisen tarkkailusta. :ashamed:
Viime odotuksessa kävin myös ravintoterapeutilla ja olin vrk.n osastolla sokeriseurannassa.
Nooo.. näkeehän ainakin pikkuisen :D

Miul on edellisissä odotuksissa koskenu tonne k.suulle niin kuin olis just puukkoa vääntäny,
tosin oli viikot jo loppu puolella silloin.
Joku taisi jossain pinossa mainita että ne olisi jotain k.suuta lyhentäviä/avaavia /kypsentäviä repimis kipuja....tiedä häntä.

Tahvo taitaa pyöriä mahassa miten sattuu.... välillä potkii ylös ja välillä sivu suunnassa,niin kuin olisi poikittain ja kädet vastakkaiseen suntaan :|

Niin ja tuosta ettei isä enää useamman tullessa pahemmin jaksa tuuletella...
Meillä kun on tulossa jo kuudes niin eipä tuo ukko mitenkään huomioi miun odotusta vaikka oli ihan innoissaan sitä laittamassa :eek:
ei kysele vauvan liikkeistä eikä jaksamisia kysele tai mitään asiasta keskustele, itku siinä tulee ite kullekkin vä'lillä :'( eli aika yksinäistä odotusta täällä päässä.

Että tämmöstä tällä kertaa...

Jaksamista kipuilijoille :hug:
&
Hankulle synttäri onnittelut! :flower:

amati ja tahvo 26+5

Oli tossa aikasemmin juttua et rinnat vuotaa jo nyt. Piti silloin jo kysyä, mut unohtu tietysti. Eli, mulla ei nyt ihan solkenaan vuoda, mut öisin saattaa ilmaantua märät läiskät paitaan ja sitte :ashamed: sänkypuuhien aikana suurin piirtein suihkua (ku mies tykkää rintoja putistella). Mietin vaan, et voisko se sit olla hyvä merkki, ku nyt jo jotain erittyy, et sitte tulis sitä kunnon maitoaki ihan vaivatta..? Tietäiskö joku? :wave:

Mä olen kyllä ukolle sanonut muutaman kerran, että kun ihan yksin saan tän masuni kanssa kasvaa. Jaksaa aina tsempata vähän aikaa, kunnes taas koko homma unohtuu. Tuskin edes tietää/muistaa millä viikoilla nyt mennään... :/

Mulla esikosta tuli ja rv25 lähtien maitoa. Imettää en voinnu, mut lypsämällä sain puol vuotta riittämään. Sitte meni nännit niin rikki, et oli pakko lopettaa. Nyt ja tullu rv22 asti (muistaakseni) ja luulen että enempiä stressaamatta sitä riittää vauvan tarpeisiin. Täytyy vaan muistaa juoda ja syödä hyvin. Varsinkin, jos on kuuma kesä meille tulossa =) Mitä tietty toivotaan, jotta saa vaan rannalla löhötä ja tehdä hiekkakakkuja B) Kukkaset kukkii ja kärpäset pörrää :D Voi kun on jo ikävä kesää :p

Moi! Ollut tosi hiljaista täällä suunnalla, kun asustelee kahdella paikkakunnalla niin ei koskaan kerkeä istuskella netissä rauhassa. Lueskelin kirjoituksianne ja huomasin, että muutamalla muullakin vauva pötköttelee pää vasemmalla ja jalat oikealla eli sivuttain. Mulla oli kohdunpohjankorkeus vain 21 cm nyt viikoilla 26+2 joten ihan alakäyrillä mennään. Kannaattaakohan asiasta olla huolissaan vai voiko vauvan asento vaikuttaa? Eli mitä teillä muilla sivuttain möllöttäjillä on noi mitat olleet?

Jaahas, hiljaista päivää!

Kaupassa käyty ja puolikas suklaamuna nautittu :p Eihän siitä tule kuin kiukkuiseksi kun niin vähän suklaata saapi :$ TAHTOO LISÄÄ!! No penskat on omansa jo syöneet eikä lisää tiedossa :'(
Saas nähdä mitä nuo ranskalaiset sitten tekee sokeriarvoille :kieh:

Miulla rinnoista on maitoa tullu vasta loppu vaiheessa, ei onneksi paljoa,aamulla vaan joku läntti rintamuksessa.

Kohdunpohjan korkeudesta... Miulla rv 26+3 mitta oli 29cm ja reippaasti yli käyrän mennään :eek: En sitten osaa sanoa miten sitten jos vauva poikittain... Mitatessa kuitenkin ollu pää alaspäin...

:wave:

Ensi viikolla vasta neuvola, mutta viimeksi viikolla 23+0 oli 21,5 cm. Poika on ollut koko ajan poikittain, jalat oikealla. Joskus yöllä saattaa potkia napaa, mutta päiväksi lopsahtaa taas poikittain.

lutuliini ja göö 26+5

Pikaista parantumista Lady Di:lle :hug:
Mie oon alkanu jo pelkäämään tulevia virtsatientulehuksia kun vauva on syntynyt. Nyt siis raskauden ajaksi pääsin siitäkin kierteestä vihdoin eron :heart: Ja sitten jotkut eivät kärsi niistä kuin pelkästään raskaana ollessaan. Meitä on moneen junaan :wave:

Mistä te tiedätte miten päin vauva mahassa milloinkin on?? Osaatteko itse päätellä sen??
Ja onko kaikilta muilta mitattu se sf mitta ja sanottu neuvolasa miten päin vauva silloin oli??

Mua ärsyttää ku minulta ei oo mitattu tuota sf mittaa enkä yhtään tiedä pyöriikö vauva tai liikkuuko se mitenkään.... Tai siis tunnen liikkeitä mut aina samassa paikassa, ihan alhaalla eli ilmeisesti se on jalat alas päin mutta miks se ei kääntyile lainkaan tai en ainakaan tunne mitään sellaista!?

huomenta

mulla vauvan potkut tuntuvat alhaalla joten on todennäköisesti "väärin" päin..ollut koko ajan.
kova on poju potkimaan varsinkin yöllä :kieh: ja nyt on alkan oikea lonkka temppuilemaan joten yöt on aika risasia, siihen kaupan päälle vielä närästys. ensi viikolla olisi lääkäri neuvola saisi tietää miten päin vauva oikein on.
sf-mitasta: on aina mitattu viimeeksi viikolla 21+jotain oli 24 yläkäyrällä mennään.
Kuinka usein te käytte neuvolassa? mulla nyt väliä jo 6vk :eek: omasta mielestä liian harvoin "joutuu" käymään.

kaalimaankakara 27+4

Johan on ollu hiljasta täällä eilen! :eek:

Maleha, mulla on mitattu kans van kerran toi sf-mitta. Vauvan asennon oon päätelly ite liikkeistä; suurin osa ja mojovimmat tulee oikeeseen kylkeen (=jalat?), vasemmalla vaan "möyrintää" (=pää?). Välillä rintoihin ja raakkoon päin sellasta pienempää (=kädet?). Vaihteleehan se toki, mut noin yleensä. :)

Mun viikonloppu on kääntyny ihan hyväks, vaik ihan perjaatteesta vielä kiukuttelen sitä miehen reissua. ;) Mua ärsyttää vaan se, että se lähti vaikka sanoin etten halua jäädä yksin, ei niinkään tää yksin oleminen. Ollaampas me naiset helpposelkosia olentoja. :whistle: Oon saanu vaikka mitä aikaseks; perjantaina kävin kaupassa ja mummolla (dementiakodissa), eilen siivosin koko kämpän ja rumsteerasin ihan kunnolla: Makkarista vanha 24tuumanen telkkari pois, kukka tolppineen suihkun kautta keittiöön, mejän sänky seinään kiinni niin että saadaan roudattua pääsiäisenä vauvansänky paikalleen ja makkariin vielä olohuoneen nojatuli imetystä varten. Oli varsinainen teräsnainen-olo ku noita huonekaluja siirtelin ja kannoin. Meillä on perheellä huonekaluliike, ni oon tottunu kantamaan ite kaikki huonekalut ja oli kiva huomata, ettei sitä vielä ihan rampoja olla. (Paitsi että kyllä yöllä selästä ja jaloista ties riehuneensa...!) Koiranki käytin tunnin lenkillä! Iltapaivällä mun kaveri tuli meille kahville ja sen lähtiessä lähin itte samalla ovenavauksella mun vanhemmille norkoilemaan. Yheksän jälkeen tulin vasta kotiin ja aamulla olin heränny jo klo 7, ni kyllä sitte uni maitto.

Nyt muutes joku, jolla on unikirja, tolkkausta! :wave: Eli: synnytin unessa vauvan huomaamatta, siis niin, että tajusin vaan että tossahan se nyt on ja varmaan pitäis syöttää. :eek: Sitte kyselin kovasti mieheltä, milloin se on syntyny ja miks en muista mitään, et oliko taju kankaalla, otinko lääkkeitä ym. Mies ei oikein suostunu kertomaan mitään, myhis vaan ja sano et verta roisku. Tarkistin sitte fiksuna tyttönä neuvolakortista, et vauva oli syntyny viikolla 35+1 ja sitte vasta ihmeissäni olinki, et miks se on niin iso eikä edes missään hoidossa tai seurannassa.

Mulla on vähän ollu taipumuksia enneuniin, niinku äidilläki, ja nyt rupes jo jänskättämän...! :whistle: Mites muuten, jos vauvva syntyis jo tuolloin, oisko se silloin missä kunnossa? Pääsiskö vierihoitoon vai joutuski keskoskaappin..? Piti ihan merkitä päivä kalenteriinki... :ashamed:

Rypäle ja pallopää, 25+5

Huomenta!!!

Tänne päin ei mitään erikoista...virpojia toivottavasti ei tule kun en voi niitä pajuja meille ottaa :(
meillä on mies ja isompi likka niille niin allergisia että ei pysty olemaan jos niitä kämpästä löytyy..

meillä päin aukee tänään se uus SOKOS mutta ajattelin vasta viikolla mennä sinne että saa vähän pöly laskeutua..kanta-asiakas tarjoushan on koko viikon -20%
tie mitä kiva sitä löytäis..

me linnouduttiin lasten kanssa makkariin ja lastenhuoneeseen(siis meidän huoneesta pääsee lastenhuoneeseen)kun mies nukkuu olkkarissa yövuoron jäljiltä ja taas lähtee kaheksi töihin,meinaa tehä ylitöitä työkaverinsa kanssa että saavat rekat lähtemään koreaan:/

meillä on mini välillä miten päin vaan,musta tuntuu että se pyörii kun väkkärä,eilen se potki suoraan rakkoon :x ja tänään taas tuonne oikealle kyljelle,se on sellainen lempipaikka..=)

pitäis jotain ruokaakin ruveta miettimään,mutta pää on ideoista aivan tyhjä..ehkä se johtuu tästä sunnuntaista...

mitäs muuten miten te ajattelitte ottaa noin PINNIKSET sisälle ja asentaa ne omalle paikalle?? mun tarvis vielä patja käydä ostamassa,mutta muuten ajattelin tossa vapun jälkeen ottaa paikallensa että saa muut tutustua rauhassa..:)

RYPÄLE:
eilen siivosin koko kämpän ja rumsteerasin ihan kunnolla: Makkarista vanha 24tuumanen telkkari pois, kukka tolppineen suihkun kautta keittiöön, mejän sänky seinään kiinni niin että saadaan roudattua pääsiäisenä vauvansänky paikalleen ja makkariin vielä olohuoneen nojatuli imetystä varten. Oli varsinainen teräsnainen-olo ku noita huonekaluja siirtelin ja kannoin. Meillä on perheellä huonekaluliike, ni oon tottunu kantamaan ite kaikki huonekalut ja oli kiva huomata, ettei sitä vielä ihan rampoja olla. (Paitsi että kyllä yöllä selästä ja jaloista ties riehuneensa...!)

mä olen kans sellanen huonekalujen siirtelijä raskauden aikana että huh huh..nyt ei selkä kestä sitä siirtelyä joten jätän sen nyt pois.. :/
mutta muista raskauksista isäntä ei koskaan tiennyt miten päin kämppä oli kun kotio töistä saapui.. :whistle:

mutta jos sitä rupeis ettimään netistä ohjeita/ideoita ruokaa varten :wave:

tuire ja mini 26+2 :heart: :heart:

Huomenta!

Täällä odotellaan malttamattomina virpojia =) Mies osti tarjouksesta 24 kpl Kindereitä ja jos ei noitia käy, joudun syömään ne ite :eek: Ja joo, helpostihan ne uppoais mutta kyllä olis parempi jos noidat söis :p
Mä näin viime yönä vinkeitä unia. Vatsanahka muuttui sellaiseksi elastiseksi ja ohueksi ja vauvan muodot tuntuivat selkeästi nahan läpi... Totesin siinä sitten että taitaa olla poika tulossa. Mies rupesi innoissaan markkinoimaan mulle mahtavaa pojan nimeä, jota on pyöritellyt mielessään jo jonkin aikaa: Sanko. Mä siinä hämmästelin että mikä nimi toi nyt on olevinaan ja että pannaanko toiseksi nimeksi Ämpäri :xmas: Mies vaan sitkeesti puhui että Sanko tehdään pojasta ja sillä sipuli. Kyllä nauratti kun heräsin...

mymmy myy, meillä on tuo pinnis vielä esikoisella käytössä mutta tarkoitus olisi nyt ihan lähiaikoina siirtää tyttö tavalliseen lastensänkyyn. Pinnis pannaan luultavammin joksikin aikaa kasaan, koska meinataan vauvelille kehto ostaa ja kun hää ei enää kehtoon mahdu, otetaan pinnis taas käyttöön...

rypäle, mä näin kans tyttöä odottaessa unta että synnytin jo rv 33 :/ Kyllähän sitä järjellä ymmärsi että unet on vaan unia mutta kyllä tuolla kyseisellä viikolla kuitenkin jännitti että ei kai vaan toteudu tuo... Ei toteutunu, synnytin rv 41+5 :xmas:
Mutta joo, kyllähän 35+1 syntynyt lasketaan ennenaikaiseksi eli keskoseksi ja todennäköisesti happikaapista vauva hakee vähän "vauhtia" jos noilla viikoilla syntyisi. Mutta tuskin noin käypi :)

Omassa voinnissa ei kummempaa, vatsa kasvaa ja rohviilikuvaakin tarttis päivitellä... Enimmäkseen poikittain Muumi tuntuu masussa kellottelevan.
Äitiyspakkausta tulee joka päivä ihasteltua ja hirveeeeee vauvakuume jyllää! :D Miksei ole jo kesäkuu..!

Kylkiluu 26+6

Yhteistyössä