***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Me kans varattiin jo ristiäispaikka. Täällä se ei kyllä maksanut mitään, kun seurakuntakodille järjestettiin. 26.7 lauantaina olis tarkotus vaavi kastaa. Ja isoveli on jo nimenkin päättänyt. Sille ei kelpaa mikään meidän ehdotus kun se vaan hokee että vauva on ----. Minkäs teet. Se on sit paras olla se tyttö, muuten tulee tukalat kouluvuodet.

Velv
 
me ei olla varattu mitään mihinkään suuntaan, ei edes nimet vielä löytyny...mutta me ei painkoida sen takia...kyllä se nimi ja paikka löytyy sitten...

Täällä mä oon vaan ollu, katsellut telkkua ja syöny uusia pottuja ja sitten nukkunut sikeät päikkärit päälle, alkaa tuo vauva viedä kaikki mun energiat masun sisällä ku on koko ajan väsy, eilenki menin jo klo21 nukkumaan, heräsin aamulla 7.30...eli unta riittää...

Ja mulla edelleen todella kova suklaa himo, soitin miehelleni että tuo mulle fazerin sinistä ku käy kaupas... :D
 
Velv, he, kyllä mä taisin siitä selityksestä selvää saada :saint: . Minkä ikäinen teidän poika on? Olen lukenut jostain juttuja, että lapset ovat katkaisseet välinsä isovanhempiinsa, kun nämä ovat olleet hoitamassa kun äiti on ollut sairaalassa pykäämässä pikkusisarusta. Yhdistävät sitten mummin hoidon ja vauvan tulon samaan asiaan. Meillä ainakin on jo niin iso tuo esikoinen (menee syksyllä kouluun), että sille voi jo kertoa asioista ja me on kerrottukin, että jos aamulla heräät ja fammu on täällä sun kanssa, niin se tarkoittaa että äiti ja isi on lähteneet yöllä sairaalaan. Mustasukkaisuuskohtauksia meillä on ollut pitkin raskautta enkä usko, että vauvan syntymä helpottaa asiaa (kahden ainoan lapsen ainoana lapsena oleminen on tietty sellainen asema, ettei sitä ihan ilman mukinoita kannatakaan luovuttaa!). Mut tosiaan uskon, että koululaisen kanssa voi jo puhua asiat halki sitten. Aika näyttää, kyllähän hänkin on vielä pieni tavallaan ja mustakin tuntuu että äiti tässä hylkää ensimmäisen vauvansa. Musta silti kuulostaa hyvältä tuo ajatus että voisitte levätä viikonlopun miehen kanssa yhdessä...
 
Meidän poika on 2v2kk joten ei paljo selittelyt auta...

Olis mustakin ihanaa maata vaan koko viikonloppu ja tuijottaa omaa napaa ilman puuronkeittoja tai pyllynpesuja.. tai aamu kuudelta ylös nousemista kun yks hyppii sängyssä.
Mutta kun se on vielä NIIN pieni, eikä ymmärrä ollenkaan, mistä tässä oikeasti on kyse. Kyllä se masulle huutelee kaikkea ja juttelee tyyliin, "sitten kun vauva syntyy"... mutta yleensä jos siltä kysyy että missä vauva niin se kantaa oman vauvanukkensa. Sillä se on kovasti nyt leikkinyt, nukuttanut sitä vaunukoppaan ja syöttänyt ihan oikealla tuttipullolla. Ja kantanut päästä kiinni pitäen ja heittänyt lopulta isossa kaaressa seinään huutaen "jeeee"... että sellasta.

Milläs sille selität, että jos aamulla ei äitiä ja isiä näy niin ei ne yön aikana ole oikeasti kadonneet... sekin on jo kova paikka, jos sen hakeekin hoidosta joku muu ku iskä tai äiti... ei takuulla ymmärrä mistään mitään, jos sitä tuodaan sairaalaan vauvaa katsomaan, voin vaan kuvitella sitä huutoa, kun joutuukin äidin jättämään vielä sinne. Vois olla parasta, ettei tule ollenkaan ennen ku kotiinhakureissulla mukaan...

Kyllä muuten jännittää tuon temperamenttipakkauksen suhtautuminen uuteen tulokkaaseen. Mustasukkaisuus voi olla aikamoista. Se on nytkin koko ajan testaamassa että ai miks muka ei voi äitin päälle kiivetä tai mahaan potkia... kun eihän se tajua että siellä on oikea ihminen, ja että se sattuu... oi voi. Toisaalta on ihana ajatella, miten kiinni ne toisiinsa kasvaa muutamassa vuodessa... :heart: :heart: :heart:
 
Huh hellettä B) Varjossa +30 astetta... Kissa, joka yleensä ei muuta tekiskään kuin olis ulkona, kirjaimellisesti juoksi sisälle oltuaan mun kanssa 15min auringossa :)

Ristiäis-G: meillä on papilta jo tiedusteltu hänelle sopivat viikonloput ja varmaan päädytään pitämään ne 3.8., kummeja on jo varoiteltu, mutta ei olla vielä papin kanssa lyöty päivää lukkoon. Ja paikkaa ei tarvii varata, mun isovanhemmat lupasi järjestää kemut kotonaan :)
 
huh hellettä! Ei sais tietysti valittaa mutta pari astetta viileämpi olisi ihan kiva....

Pakko oli vääntäytyä ulos kun tuntuu että seinät kaatuu päälle, yökin meni pyöriessä. Osan yötä olin sohvalla kun selkä juili niin että meni vaan pyörimiseksi. Armahdin siippaa ja nukahdin soffalle...
Muutenkin kävely yhtä lyllerrystä kun tuntuu että painon tunne alapäässä on ihan tolkuton.Ikävä kyllä muuta erityisempää ei olekaan tapahtunut joten tuskimpa lähiaikoina mitään suurempaa odotettavissa...plääh :headwall: :headwall:

[/b]Pakko nostaa hattua teille pikkulasten äideille kun musta tuntuu ettei edes tämän mahan kanssa pärjää ,saati sitten sellaisen elohiiren kanssa :heart:

terkuin
renee ja vaavi 37 ja risat
 
Alkuperäinen kirjoittaja melcarann:
Huh hellettä B) Varjossa +30 astetta... Kissa, joka yleensä ei muuta tekiskään kuin olis ulkona, kirjaimellisesti juoksi sisälle oltuaan mun kanssa 15min auringossa :)
Meillä taas koira oikeen tunki ittensä tohon parvekkeen verkko-oven eteen arskaa ottamaan. Muuten ei helteestä tykkää, mut sellanen hienohelma se on, että pitä turkki saada nyt kuivumaan, ku käytettiin sitä uimassa ja siellähä KASTU. Vaikeeta toi koiran elämä! ;)

RistiäisG: meijän (luultavasti) poikaahan ei kasteta, ni ei tarvii pappia murehtia. Jossain vaiheessa pidetään sitte nimijäiset yhdistettynä miehen 30v synttäreihin.
Josta tuliki mieleen; Ketkä kaikki meinaatte kutsua? Meijän kekkerit pidetään luultavasti mun vanhemmilla, eikä me miehen kanssa hallutais montaakaa vierasta kutsua. Omat vanhemmat, molenpien sisarukset, miehen isovnhemmat ja lapsen tulevat kummit (+jokunen kummanki paras kaveri), MUTTA mun äiti on nyt jo paasaamass kuinka mun omatki kummit ja ties kenet muut on aivan pakko kutsua, ette ne pahota mieltänsä (eikä siis mitään läheisiä, vaan näitä joille korkeintaan lähetetään joulukortti). Eikö se nyt olis mun ja miehen ihan oma asia, kenet sinne halutaan, ku kaiken kukkuraks ne on myös miehen synttärit..?

Mies tossa muuten lohkas taas vallan mainion jutun:
pistin hieromaan jotain vyöhyketerapiapisteitä mun jaloista (jotka siis saattais laittaa supistamaan). Hetken jakso ja sit rupes keskittyminen herpaantumaan. Ku komensin jatkamaan, tuli tää päivän paras; "helppohan sun on siinä sanoa, ei tää sulle rankkaa oo!". Joo ei ookkaan, viimesillään raskaana olo hellepäivänä on tooosi ihana ja helppoa! Eikä tässä mitään, mieluustihan mä tätä keissiä kantelen vielä kuukauden päivät tossa vyötäröläni, kuka nyt vauvaa maailmaan vielä haluais. Ja synnyttäminen - sehän vasta helppoa hommaa onki! :kieh:

* helpolla pääsevä rypäle, 37+2 *
 
Miss Piggy eipä ollut kovin vakuuttava tua sun lääkäri käynti!

Ristiäis-G: Joo eipä olla täälläkään yhtään mitään etukäteen mietitty paitsi kummit, mutta heiltäkään ei vielä olla mitään kyselty! Meillä ristiäiset menee varmaan vasta elokuulle kun koko heinäkuu on ohjelmaa häitä, rippujuhlia ym...

Olinpa äsken n. 3½ km kävelyllä ( otin itseäni niskasta kiinni ja pakotin itseni löntystelemään siinä toivossa että lapsi vedet menis tai sais aikaan kunnon supistuksia ) ja se ei saanut muuta aikaan kun TURVONNEET jalat! :D
 
mymmy myy onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin, varmasti säikäytti tosi pahasti tommonen! :hug:

Galluppi Ei olla vielä mitään ristiäis juttuja varailtu, en ees tiiä mihi pitäs ottaa yhteyttä :D

hitto et repesin tolle rypäleen miehen jutulle :LOL: Oi jos saisin ton ukon jalkoja hieromaan, ne on niin perkeleen kipeät ettei seisomaan pysty, mut ei, jos saan sen suostutettuu ni sen on maks 2min ja sit on näpit jo liian kipeet ettei jatkamaan pysty. Oonki kironnu et soitan varmaan oman äitini synnytykseen hieromaan selkää yms ku mies ei pysty :/
 
Nonni, kotiuduttu taas 5 tunnin ulkoilusta! Käytiin parin pallomahan kanssa Mustikkamaan kahvion terassilla pasteijoilla ja pehmiksillä, käveltiin (hitaasti mutta varmasti) rantsussa. Kävin vielä vähän shoppaamassa miehelle kesähousuja ja vauvalle kesäsukkiksia ja itselleni kiinalaista ruokaa. Nyt on masu täys ja tarve päikkäreille. Hyvin jaksoi kävellä monta tuntia, tosin nyt pakottaa vähän selkää..

Sit en ymmärrä mistä te niitä supistuksia saatte aikaiseksi esim. imuroimalla.. ei tuu edes mieleenkään että minkäänlainen liikunta/liikkuminen aiheuttais mitään. Plääh..

Elppa & Antsa 40+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja majj:
elppa Joo eipä täälläkään mikään siivoaminen tms. saa supistuksia aikaan!
Päin vastoin, jos otan ihan rauhassa niin niitä alkaa tulemaan! :)
:LOL: Kuvittelin itseni makaavani koko huomisen päivän sängyssä ja miehen ihmettelevän että mikä on "ei mikään, näin kuulemma saa supistuksia" :D
 
klo15 jälkeen alkas niinku tapahtuu....en huomaa seurailla kelloa, supparit on kipeitä mutta lyhkäsiä...mun mielestä kumminki ne pitenee kokoajan, ne tuntuu koko vatsan alueella ja selässä,alkaa aina alavatsan kivulla, Oliskohan tämä huomisen jännitystä?..
Huomenna siis äippäpolille klo8.45...silloin lekuri päättää koska käynnistellään...iiih, jännää :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja majj:
elppa Joo eipä täälläkään mikään siivoaminen tms. saa supistuksia aikaan!
Päin vastoin, jos otan ihan rauhassa niin niitä alkaa tulemaan! :)
:LOL: Kuvittelin itseni makaavani koko huomisen päivän sängyssä ja miehen ihmettelevän että mikä on "ei mikään, näin kuulemma saa supistuksia" :D
Ajattelin myös pyhittää huomisen päivän lepo päiväksi jos se sais aikaan jotain :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
klo15 jälkeen alkas niinku tapahtuu....en huomaa seurailla kelloa, supparit on kipeitä mutta lyhkäsiä...mun mielestä kumminki ne pitenee kokoajan, Oliskohan tämä huomisen jännitystä?..
Huomenna siis äippäpolille klo8.45...silloin lekuri päättää koska käynnistellään...iiih, jännää :|
Jaahas, jaahas...oiskos se nyt menoa sitten. Jospa ei tarviikaan käynnistää :D Jospa se Fazerin sininen onkin se OIKEA Ässä. Pitäisköhän itsekin kokeilla sitä :p
 
menhit ja rypäle ei täälläkään oo mies hieromisesta kiinnostunut. Vastaus on melkein ollut, että et siekään koskaan hiero minua... Kysyinkin, että pitääkö mun laitoksella luvata, että hieron sit kotona siun selkää, jos nyt millään viittisit hieroa mun :headwall: . Mikä siinä on niin hankalaa |O .

mymmy myy varmasti säikäytti! :hug:

Tänään tullu kivasti suppareita, ei tosin säännöllisesti. Huomenna aattelinkin kokeilla siivousta (jos jaksan :ashamed: ). Tai ainakin jotain lenkkeilyä ois hyvä harrastaa. Ens yönä ei sais viel tulla, mut aamusta jo lupa... :D . Outoja tuntemuksia mahassa ollu tänään... Ihan kun joku "hurisis" sielä välillä. Monta kertaa jo toistunu, eikä kertaakaan aikasemmin ole "hurissut". Kumma...

Kissantassu ja Napsu 37+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
enpä tiedä...ärsyttää jos illalla nukkumaan mennes niin ne loppuu...olisin kyllä niin valmis, Tänään oon vaan siis löhöilly...niin söin mä sen yhden suklaa levyn... :ashamed:
Hmmm, pitäisköhän sun hakea varuiksi toinen levy :D . mä taidan itsekin raahautua ärrälle...
 
Oi oi oi,sydänkäpynen.Josko se nyt siitä lähtis.Pitää kokeilla tota Fazerin sinistä ja täyslepoa,jos niistä nyt olis itellekin apua :p

Ristiäis-G Ei ole pappia eikä paikkaa varattuna.Luulis että seurakunnalta saa papin ristiäisiin lyhyelläkin varotusajalla,vaikka onkin hääsesonki...

Bamse
 

Yhteistyössä