HAUKOTUS
Mä otin sitten ja nukuin sellasen kolmen tunnin siestan. ENkä muuten kertaakaan kääntänyt kylkeä. Ihan hiukan meinasi itku tulla kun koetin siitä sitten nousta omin avuin vessaan. Oi voi.
Mulla kans iskiaskipuja sekä viimeksi että nyt. Töissä lähti jalat alka jo 21 viikon paikkeilla kun lasten ruokapöytiä yritti pyyhkiä. Se on ihan tuskaa, kun ei jalka nouse maasta ja missään asennossa ei ole hyvä kun vääntää vaan ja vihloo!! Onneksi nyt loppua kohti mun masu on tällä kierroksella niin ulkona, ettei paina mitään elimiä tai hermoja, tuntuu vaan, että ne kohdun kannattimet (?) repeää tuolla nivusten päällä. Mulla on varmasti mahanahka iloisesti polvissa synnytyksen jälkeen, kun tämä säkki pääsee roikkumaan valtoimenaan.
Mua ahdistaa kamalasti ajatella, miten esikoinen suhtautuu mun sairaalareissuun. Pelkään kovasti, että säikähtää, jos on paikalla ja hereillä sillon kun lähtö tulee ja tuntuu pahalta ajatella että lähtisin yöllä ilman, että herätän ja sanon että nyt äiti lähtee siskoa hakemaan... Poika on aika herkkä pelästymään ja hermstumaan. Vielä kun miehen veli vaimoineen ehdottelivat että ottaisivat pojan huomenna mukaansa mummolaan, jotta saadaan olla viikonloppu kaksin, tuntui, että tosi kamalalta ajatella että mitä jos se menee, ja tulee su takas, ja äiti onkin jo laitoksella. Siinä menee pojan elämä ensiksikin uusiksi yhden mummolareissun aikana, äiti ei olekaan vastassa ja vielä tulee parin päivän päästä kirkuvan nyytin kanssa takas... Ihan vaan se mahku ettei nähtäs moneen moneen päivään tuntuu kurjalta.
Ja toisaalta olis niin helppo laittaa se sinne mukaan ja olla sit huoletta täällä tietäen, että hoito on taattu vaikka tulis kuinka kiire lähtö. Mummo tois sen su takas ja jäis itse sitten ma sitä hoitamaan. Siinä saisi koko viikonlopun hoito-ongelman kuitattua ja vieläpä kahdenkeskistä aikaa siipan kanssa... Vaikee valinta. Ajatellako omaa napaa vai lasta.
Hyvinhän se siellä serkkupoikien ja vaarin kanssa viihtyisi, sen kyllä tiedän, mut mitä jos tosiaan sillä aikaa alkaa tapahtua, ja se on mummo, joka asian sille selittää, eikä äiti ja isi. En oikein luota mummon selitystaitoihin... :kieh:
Velv 39+5