***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

perk :kieh: , nyt mua oikeesti vituttaa....vauvan painoarvio 4kg, ja paikat epäkypsät!!!!!!!
Ens viikon perjantaina uudestaan äippäpolille, grrrrrrrrrrr :kieh: , istuin sielä tänään siis kolme tuntia, käyrän ja lekurin välis oli odotusaika 2,5h
.....ei perk....voisin rikkoa jotain...oon niin vihainen.... :ashamed:

ja mä en tajua minkä takia mun pitää neuvolas pomppia tässä välissä....voi että ku sapettaa....TÄNNE NIITÄ OIKEITA SUPPAREITA!!!!!

Tosiaan, tuosta hieromisesta oli eilen juttua. Mies kans täällä pyytelee hieroon hartioita melkein joka ehtoo... kysyin eilen, että no miksi et sitten hiero minnuu koskaan? Vastaus oli, että: No, ethän sä pääse edes tohon lattialle enää istumaan, jotta hän vois hieroa. :headwall: :headwall: Sehän on ainoa tapa, mitenkä niitä hartioita voi hieroa...

Ja sitten tuo pyykki/sotkemistouhu... mua on kans hiljalleen alkanut ärsyttään taas... mies ei saa likaisia astioita pesukoneeseen, vaan ne jää tiskipöydälle. Likaiset vaatteet riisuu illalla sängyn viereen ja ne jää sitten siihen mua odottamaan, jotta veisin ne pyykkiin... roskatkin löytyy useemmin pöydältä, kun roskiksesta. Nyt kaikki tuollainen harmittaa, kun koko ajan koittaa ite pitää kotia siistinä... :headwall:

Miehet, ne miehet!

Sydänkäpynen :hug:

Miehen rintaa vasten itketty hetki (ei se huomannu, onneks :D) ja valitettu vähän siitä ja tästä, ja heti tuli parempi olo B) On tää vaan hassua...

Mulla on pientä selkäsärkyä :eek: JEEE! Kauhea masokisti, vähän kun särkee, niin oon ihan innoissani :D

Kyl tää tästä - mies oli käynyt mun murjottaessa kaupassa; toi vesimelonia, vichyä, mehujäätä ja kaurakeksejä :heart:

Elppa & Antsa 40+3 (mä en vieläkään osaa tota kirjottaa luonnollisesti..)

Haleja sydänkäpyselle :hug:, kurjaa kun eivät tehneet mitään! Täällä iskiaskivut jatkuu, mutta silläkin uhalla pyyhkäisin rievulla keittiön lattian (se keittiön matto tuli pestyksi tiistaina eikä sitä *tietenkään* voi laittaa likaiselle lattialle, seliseli). Nyt särkee joka paikkaa mutta pääsenpähän kohta valittamaan asiaa neuvolaan, kiäh kiäh!

Joo, tiedetään, miehet :LOL: :LOL: :LOL: . Meillä ja isäntä piilottelee likaisia vaatteitaan. Sängyn viereen piilotetut on vielä helppo löytää mutta sängyn ja seinän väliin tungetut sukat ja paidat ovat hankalampia. Ja tämän lisäksi meidän miäs piilottaa likaisia vaatteita kaappiin. Sit kun sillä on työreissu tulossa, se lähtöä edellisenä iltana alkaa porata että kun ei ole yhtään puhdasta paitaa ja mä hämmästelen että kun pyykkikori on tyhjä - niin sitten se alkaa kantaa kaapista henkareissa niitä paitoja, että kun tää pitäis pestä ja tämä ja tämä... Anoppi on tästä ihan äimän käkenä, kun appiukko aikoinaan toi kaikki vaatteensa aina pyykkikoriin viikattuina. Sillä saa hyvin meidänkin isäntään vauhtia aina hetkeksi kun vihjaisee anopille, että taas kaivoin vaatteita sängyn ja seinän välistä - mun nalkuttamista se jaksaa vaikka kuinka mutta kun äiti sanoo niin johan alkaa tapahtua. Kiusa se on pienikin kiusa :snotty: .

Rakkapanuu - hieno idea, olis kyllä tosi kiva nähdä teitä ihan kasvokkain!!! Kuinkahan tuon saisi järjestymään... mä käyn Pirkanmaalla aina silloin tällöin kun porukat asuu siellä (ja juuri ja juuri Kehä III:n sisäpuolella asustellaan). Mutta muuten on porukka kyllä aikalailla pitkin suomenniemeä. Täytyy pistää mietintään tämä!

Sydänkäpyselle jaksamista :hug:

Niitä lupaamiani neukkakuulumisia:
Paino -400g/vko, yht. + 7,6kg
Turvotus -
Paineet 104/68
Pissi puhdas
Sf 32
rt, kiinnittyneenä jo kolmatta viikkoa
syke 144-170 (tyttöä veikkasi :whistle: )
liikkeet ++
hb 123

Niin ja käsituntumalla ei olisi painoltaan kovin iso vauva tulossa, mutta pitkä kylläkin.

Veristä limaa täällä tihkuilee edelleen. Ei suppareita kuitenkaan, menkkajuilintaa vaan.

Olen tässä aikani kuluksi lueskellut jotain vauvakirjoja. Otin neuvolassakin puheeksi miten masentavan ja ankean kuvan ne antaa vauva-arjesta. Siis toki tiedostan, että se on varmasti TOSI raskasta ja väsyttävää. Mutta kun missään ei lainkaan mainita niitä hyviä puolia. Jos se olisi oikeasti vaan niitä negatiivisia tunteita, niin ihmiskuntahan olisi kuollut sukupuuttoon jo ajat sitten. Tai niin mä ajattelen. Se on vähän sama, kun ennen raskautumista kaikki hehkutti, miten ihania ne vauvat on ja lapset yleensäkin. Sitten kun raskautui, niin samat ihmiset käänsi täysin kelkkansa, ja kertovat vaan miten kamalaa ja väsyttävää se on. Ei voi kuin hymyillä noille kommenteille, kyllä ne niin hulluilta kuulostaa. Ihmiset kun vesittää huomaamattaan itse omat kommenttinsa. :D Eli miten ne voisi ottaa vakavasti.

Jaahas, tänään sitten kesäteatteriin!! =)

Tiivari ja Tyyppi 39 + 5

Sydänkäpynen :hug:

[/b]Elppa täällä kanssa sama juttu, hieman kun jossain vihlaisee niin eka ajatus että joskos... :LOL:

Tainnut tarkkua ketutuspuhuri tännekin, yö meni ihan harakoille ja nyt sitten istutaan zombiena koneen ääressä. Kun tänään olisi illalla vaihteeksi jotain kivaakin tekemistä...

Nyt
joukkopsyykkausta viikonlopuksi että saadaan joku meistä synnärille :D

renee ja vaavi 37 ja risat (VASTA!)

...itkin pienen hetken, ärsytystä pois...helpotti...Ja huomasin että oon vasta rv38 tasan, rv39 alkaa, eli te jotka jo ootte rv40+ jotain niin nostan teille hattua...Huoh...

Äitini sanoi ku soitin että nyt siivoamaan ja sit niitä kävelylenkkejä, noh helpommin sanottu ku tehty, mun paikat alkaa oleen niin kipeet että ei tuo liikkuminen maistu yhtään kiwalta!!

Mutta arvatkaas mikä maistuu, uudet potut ja liha :D ...eli meen nyt syömään ja sit luulen että haen suklaata jostain...pakko lohduttaa itteensä :(

Olikohan ihan fiksua taas syödä tulisia tortilloja, kun muutenkin närästää... :whistle:

sydänkäpynen :hug: :hug: Kyllä se siitä, ei oo ennään pitkää matkaa, vaikka miten kävis. Ja päivä kerrallaan, ja jos ei se auta, niin tunti kerrallaan vaan sitten. Pitkältähän nää päivät tuntuu ja vielä pitemmältä niinä päivinä kun ei mitään jaksa tehdä ja kolottaa, särkee, ahdistaa, raivostuttaa ja itkettää.

Sillon pitääkin soittaa äidille. =)

mulla on taas kamala hiki päällä. Nukuin päiväunet ja herättyä aloin vuotaa joka huokosesta kuin seula. Hoh hoh, jos menis päivän toiseen suihkuun ja yrittäis sitten taas.. Muutaman tunnin päästä tulee perhe viikonlopun viettoon... esikoinen on nuhanenä ja kamalan kiukkuinen koko ajan, hohhoijakkaa.. Pitää vaan jaksaa taas sekin.

Alkas nyt jo jäähtyä tuo keli.

Velv 39+6

Sydänkäpynen iso :hug:

Täällä tosiaan alkaa olla itsekullakin pinna kireellä.Helteet varmaan osa syy...Mulla on tullut muutama napakka ja kipeä supistus ja just kun ehtii innostua että joko,niin ne loppuu kun seinään :/
Tänään olis sit kaikenlisäksi vielä SE päivä eli LA,jota ennen ihan varmasti piti vauvan syntyä...Mutta enää korkeintaan kaksi viikkoa tätä tilaa,jos jotain positiivista pitää keksiä :D

Limatulpasta vielä,että esikoisesta mulla se lähti 5min ennen vesien menoa...Ja nyt se lähti jo 3päivää sitten.

Bamse 40+0

Olihan se Bamsekin vielä täällä... =)

Mä jo ajattelin että olit päässyt itse asiaan. Kyllä me vielä kohta istutaan mielenosoituskylttien kanssa naikkarin aulassa, kun eivät käynnistä.. Minä tuon termarissa kahvia ja pussissa pullaa... :attn:

Hoh hoh... ja onnea Bamselle LA:n kunniakkaasta saavuttamisesta. Ja onhan tässä vielä päivää jäljellä. ;) Mullekin äiti vaan nauroi, että kyllä se vielä ehtii moneen kertaan ennen huomista tulemaan, tai siis huomisen aikana, kun sanoin, että taitaa täti pettyä kun ei tulekaan siskontytöntytölle samaa synttäripäivää... Juuh.

Velv

Täällä olisi myös yksi tähän odotukseen kyllästynyt mamma. Alkaa hermot kiristämään ja miesparka saa siitä sitten kärsiä.
Eilen neuvolasta tilattiin yliaikaiskontrollia. Kumpa tämä nyytti nyt ymmärtäisi ennen sitä syntyä.
Onneksi sisko tulee tänään kyläilemään niin saa hiukan muutakin tekemistä kuin siivousta tai pyykkäystä. Odottavan aika on tosi pitkä...
Tänne saisi myös niitä kunnon suppareita lähetellä, senverran vähän on noita oireita ja samoja toivotan myös muille niitä tarvitseville!
Kengu80 ja Toukka 40+4

kaalimaankakara Mulla tuli rv 36+ jotain vähän limatulppaa, viime sunnuntaina tuli osa limatulppaa ja tänään aamulla tais suihkussa tulla loput, varmaan ruokalusikallisen kokonen sitkeä lima klöntti :x
Että toivottavasti pian pääsis! :)

Sydänkäpynen :hug: täältäkin!

Huh hellettä! B) Täällä on varjossa +28! ihanaa olla tälläisen mahan kanssa tuollaisessa helteessa :D

Niinkuin jo ylempänä kerroin aamulla taisi tulla loput lima tulpasta.
Yöt ovat hirveitä käyn 2-3h välein vessassa ja joka kerta kamalan tuskan takana sängystä ylös nouseminen, ja mulla naksuu koko lantio ja pimppiluu aina noustessa :eek: ei kiva! :D

Tänään onneksi jo perjantai, ja maanantaina VIIMEINEN neuvola jolloin tosiaan vaadin sen että alkuviikosta pääsisin äippäpolille! :)

Jos on näin kuumat ilmat kun vauvan kanssa kotiudutaan sairaalasta, riittääkö pelkkä pitkähihainen body ja potkuhousut + ohuet sukat ja ohut pipo ( + ohuet lapaset ) kun kuitenkin autolla liikutaan ?

maj ja 41+1

Bamsella ja velvillä on sen verta hyvät suunnitelmat et taidanki pakata laukkuni ja tulla messiin :D miulle on tosiaan kauhujen kauhu jos en juhannuksena saa makkaratynkää kouraan, ois siis parempi mukulan tulla ennen sitä tai vaihtoehtosesti pistää sit oma grilli pystyyn sairaalassa :D

Menhit Meillä sama! mies jättelee kans likasia työ sukkia ja kalsareita pitkin kämppää ja niitä saa sitten olla joka välissä noukkimassa!! Joskus voi olla hyvällä tuulella ja itse kerätä ne, mutta ärsyttävää tuollainen!

"Hauskaa", kun täällä on muitakin ärsyyntyneitä mammoja. Mies on huomauttanut mulle parina päivänä mun huonotuulisuudesta, niin rupesin sitten lataamaan, että sais jo vauva tulla, kun kesä menee hukkaan odotellessa, ja kun mies lähtee heti heinäkuun lopussa kolmeks viikoks työreissuun, niin mitä myöhemmin vauva syntyy, niin sitä pienempi se on silloin ku mies on reissussa jne... Mies suivaantui, kun syntymättömälle vauvalle jo luon tuollaisia paineita... :ashamed:

tipu 38+0

Jess... Näinköhän sieltä Naistenklinikalta löytyis sitten sauna ja pari vastankäyttäjää.. olikos siellä mieskätilöitä... Koivut pystyyn ovensuuhun ja makkarat tirisemään vaan. Mie voin pakata kassiin pari levyä suomihumppaa niin saadaan tanssitkin pystyyn, jos siltä tuntuu. Eiköhän ala vauvat tipahtelemaan kun pistää jalalla koreaksi. Siipat mukaan niin pileet vaan paranee. Siiderit taitaa tosin joutua unohtamaan.. tai voihan sitä puoliksi yhden hörpätä ehkä.

Mulle valitettiin, että olin esikoiselle muka äksy illalla. No hitto, jos sillä miehellä olis tällaset tukaluudet kestettävänä niin se ei muuta tekis ku vinkuis, valittais ja kiukuttelis. Eikä taatusti siivoaisi, laittaisi ruokaa tai hoitaisi koko talouden vaatetusta. Eikä muuten takuulla nousisi pukemaan sitä esikoista joka aamu hoitoon, sänkyyn se jäisi suurena marttyyrinä. TANA.

Velv 39+6 ja sen kyllä huomaa.

voidaanko olettaa että rasiallinen mansikan makuisia läkerol dents xylitol-pastilleja luokiteltaisiin liialliseksi käytöksi ja sillä olisi laksatiivisia vaikutuksia?... Mä olen kohta napostellut aikani kuluksi sellasen rasiallisen noita.. On aika hyviä. Tuli postissa näyterasia. Nam.

Velv taas

Yhteistyössä