***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

ymmärrän tunteen...Mun kaveri laittoi eilen mun jalat tiukasti maahan, ku olin niin vihainen ku ei mitään siel polilla tehty, Hän siis sanoi että kyllä sen vauvan kuuluu olla siel sinne la aikaan, ja se painoarvio ei oikeesti yleensä pidä paikkaansa, heille myös veikkattiin 4kg vauvaa, syntyi kumminki normi 3,5kg vauva...

Eli sain siis mieleeni rauhan asiasta...juu, luulen että tuo Tiivarin tunne tulee viel kaikille kun säikähtää että nytkö...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
ymmärrän tunteen...Mun kaveri laittoi eilen mun jalat tiukasti maahan, ku olin niin vihainen ku ei mitään siel polilla tehty, Hän siis sanoi että kyllä sen vauvan kuuluu olla siel sinne la aikaan, ja se painoarvio ei oikeesti yleensä pidä paikkaansa, heille myös veikkattiin 4kg vauvaa, syntyi kumminki normi 3,5kg vauva...

Eli sain siis mieleeni rauhan asiasta...juu, luulen että tuo Tiivarin tunne tulee viel kaikille kun säikähtää että nytkö...
Kiitos Sydänkäpynen! :)

Kaverisi on kyllä ihan oikeassa. Kyllä sillä yleensä joku tarkoitus on, että vauva mahassa viipyy. Eli annetaan luonnon hoitaa hommansa - tai ainakin yritetään. Mä olen kanssa kuullut, että noi painoarviot menee aika usein "metsään". Eli toivotaan, että sullakin olisi masussa hieman arvioitua pienempi vaavi. :hug:
 
Voi elämän kevät.

Meillä ripuloi poika, miehellä on kuumetta ja vatsa kipeä, mä en ole nukkunut kuin tunnin, kaks, viime yönä, kuudelta ylös ja nyt kiertää itsellä mahassa ihan sairaasti. Nivuset on ku tulessa ja vauva punkee. Ei sentään supistele. Se tästä vielä puuttuisi.

Meillä oli mökissä vaivaset 29 astetta lämpöä, yritin tuuletella, mutta saa***n lentokoneet ja moottoripyöräilijät herättivät pojankin, vaikka oli kaksi ovea välissä kiinni. Meillä on oikeasti tehoka äänieristys ulkoseinissä yms. Ihan KAMALA olo. Otin jo gramman panadoliakin, yhtään ei tee mieli syödä mitään, vettä oon koittanyt hörppiä pikkuhiljaa. Poika vaan vinkuu ja mies vaan makaa. Hohhoh.

Velv 40+0 (jee jee...) :'(
 
Painoarvioista oli muuten jossain näillä sivuilla oikein galluppia. Pääsääntöisesti heitti ainakin parilla sadalla grammalla, molempiin suuntiin, pahimmillaan ultrallakin tehdyt painoarviot heitti reilusti yli puoli kiloa. Että ei niitä kannata ihan kamalan tarkkoina pitää. Ja etenkin ne mahan päältä tunnustelemalla tehdyt heittää mihin sattuu. Mullakin oltiin esikoisesta ihan varmoja että yli 4 kiloinen on (synnytys oli jo käynnissä) ja eikö se ollut 3370g, eli aikalailla pienempi.

Tästä on otettu ultrat, pitäisi mennä sinne lähelle 4:ää kiloa, mutta saas nähdä. On tää kyllä isompi ku esikoinen, sen tunnen jo minäkin.

Ja samat tunteet on muuten täälläkin pyörinyt. Että voisko tän vielä perua? Ja mä olen ihan varma, että kun synnytys alkaa niin mä menen ihan paniikkiin, varottelin jo siellä synnytyspelkopolilla että vaikka nyt on ihan rauhallinen ja luottavainen olo, niin jahka iskee tajuntaan taas se "tätäkö tää olikin" niin menen takuulla ihan hysteeriseksi ja huudan vaan enkä tajua mistään mitään. Hoh hoh. Vaan kyllä se siitä. VIime yönä oli taas sellanen olo ripulia lattiasta pyyhkiessä että MIKSI mä lähdin tähän ralliin, taas. Nyt ei voisi vähempää kiinnostaa saada nyyttiä syliin, tahtois vaan painaa pään tyynyyt ja korvatulpat korviin ja kirkua perheen miehille että painukaa *****iin vatsatauteinenne.

Oikeasti.

Onneksi se helpottaa sitten taas kun saa tuhisevan nukkuvan suppusuun syliin, ja on hetken aikaa hiljaista.

velv
 
Jaksamista Velville ja parantumista perheelle :hug: , ei mikään unelmatilanne näin laskettunapäivänä..

Tiivari täälläkin (vaikkakin kovasti vauvaa aina käsken ulostautumaan) on välillä todella ristiriitaiset tunteet. Liittyy lähinnä siihen että miten sitä osaa ja jaksaa ja pelottaa se synnytys.

Kiitti weiss
tsempityksestä!!! :heart: mukavaa kun käyt moikkailemassa.. :wave:

Täällä alkoi aamu raivareilla. Vissiin hormonit herkillä, kun suuttua nöksähdin heti samalla sekunnilla ukolle kun silmäni sain auki. Itkua ja kiukkua, onneksi aamupala auttaa :D , mikä meihin fiksuihin ihmisiin menee raskaana ollessa ?? :LOL: :LOL: Mun pitäisi olla keskipiste ja prinsessa, aina. piste.
(juu, voipi muuttua pisteet kun lapsi syntyy!!!)

Oikein hyvää lauantaita kaikille, myös oksentajille ja ripuloijille, kyllä me selvitään!!!!!!!!!
Ja nyt vois vauvauutiset tehdä jo terää!

-Kylli ja vaavi 39+5- (<-hui jui...)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Mulle tuli kanssa hääkutsu heinäkuun lopuksi. Taas kysyisin teiltä kokeneemmilta, että voiko sinne vauvan kanssa mennä (olisi siis n. 1kk tällöin). Tai siis mitä, jos vauva haluaa roikkua koko ajan imemässä, niin aika mahdotonta taitaa olla... Kertokaas vähän, mitenkä pienien vauvojen kanssa olette olleet vastaavissa tilanteissa, ja miten on mennyt. Mä kun en oikein osaa arvioida yhtään, että onko mahdollisuuksia osallistua. Ei ole siis avec-kutsu, eli mies jäisi kotiin. Ja siis samalla paikkakunnalla häät, eli matka on lyhyt.
Meillä on kans nyt viikon päästä kaverin häät täällä omalla paikkakunnalla. Ja olemme vauvan kans menossa sinne. Meidän vauva 3 viikkoa. (muut lapset menee hoitoon) Sinulla puku kannattaa olla vain sellainen 2 osainen, tai mekossa piilovetoketju rintojen alla poikittain. Olen ollut vauvojen kanssa häissä ennenkin. Kun muistaa hyvin syöttää juuri ennen lähtöä, yleensä hyvin nukkuvat kirkossa kaukalossa. (kerkeät hyvin nähdä, miten vauvasi viihtyy kaukalossa) Häätilaisuushan on sitten rennompi tilaisuus ja siellä syötön kanssa ei ole ollut ongelmia, kun sinun vaatetus sen sallii. Yleensä aina lyötyy joku rauhallinen huone/kolkka. Enempi minusta huolta häissä aiheuttaa ne 1-2 vuotiaat...

Täällä on nyt sitten muutettu ja remontti muuttunut olo/ruokailuhuoneeseen. Vauva edelleen todella tyytyväinen, vaikkakin hän sai muilta lapsilta pikku flunssan.. Nyt taas työt kutsuu..

Niin ja kaikille vauvansa saaneille suuret onnittelut!

Ja teille vielä odottavat, pitkää pinnaa mahan kanssa työskentelyyn!

Reropera



 
pohhoh ku väsyttää..
Ei oo kyllä Tiivari ainut noitten ajatusten kanssa :D Itellä kans ku vähän enempi kipuilen ni paniikki nostaa päätään et eikai nyt.. Eikä tässä enää edes käynnistyksen kautta mene kuin reilu viikko kun käärö on jo melkein väkisinki sylissä :D Ja toisaalta sen haluisi jo heti nyt tähän!

Menhit ja Ella(viljami) rv 40+5
 
Huomenta!

Velv:n perheelle paranemisia ja jaksamista :hug:

Tää vietti eilen 4 S:n päivän: suklaa, seksi, siivous ja sauna. Yhden jälkeen yöllä sainkin sitten JOPA neljä kunnon supistusta, tosin just kivasti n.20 min välein, ettei unta saanut. Nukahdin pariksi tunniksi, taas yksi vessakäynnin jälkeen ja sitten stoppas. Johan on. Pitänee pyytää samaa "kohtelua" tänään illalla että lähtis itekseen käyntiin :)

Hui, heti omaa napaa.. :ashamed: Elkää nyt 37- viikolla olevat vielä toivoko vaavia syliin, välttyy komplikaatioilta ym. maanvaivalta. Just eilen ajattelin että 40 viikkoa on AIKA PITKÄ AIKA ihmiselämässäkin kantaa toista. Kyllä tää on sekä henkisesti että fyysisesti kaikille rankkaa, oli vaivoja tai ei. Koitetaan jaksaa :heart:

Kohta kavereille saunomaan ja grillamaan Vantaalle, tosin kerrostaloasuntoon :D Mutta saanpahan nami (lue: suolaista) ruokaa!

Elppa & sitkeä Antsa 40+4
 
Huomenta vaan kaikille minultakin!

Täällä sitä yhä istutaan....eilen jo päivällä suoisteli mukavasti ja ehdin herätellä jo toiveita jospa sitä yöllä synnytys käynnistyisi. Mutta ei ei......! Oli vain pakkko kasaa itsensä taasen ylös ja jaksaa tämäkin päivä. Onneksi teitä muitakin on samassa tilanteessa. Lueskelin juuri noita tekstejänne....antavat voimaa jaksaa eteenpäin!
En muista että olisin ollut näin masentunut noiden kahden edellisen raskauden aikana, mutta nyt olen aivan puhki. Huudan ja karjun kotona kokoajan.....mikään ei taida olla mieleni mukaan. Tiedänköhän itsekään mitä oikeasti edes haluan.

Uskon, että koko perheen jaksamisen kannalta olisi paras jos tämä vaavi jo päättäis syntyä.
NASU Kiva että sait rauhan mielellesi.....!

Voimia ja tsemppiä ihan jokaiselle teille......jospa meistä joku jo tänään pääsisi masustaan eroon!

Tintti rv 39+4
 
No mä sit kävin eilen siellä synnärillä, kun luulin, että olis sitä vettä tullut, mutta kovasti vakuuttelivat, että ei ole ollut vettä. :| Eli aivan turhaan taas juoksin sinne. Vielä, kun siellä on sellainen ärsy harjoittelija, joka koittaa kamalasti pätee joka käänteessä... Mä inhoan sitä ja toivon, että se ei ois mukana sitten, kun H-hetki koittaa!!! :/
Eli siis ei vettä... kohdun suu oli samassa kunnossa kuin viikko sittenkin, kaulaa 3 cm ja auki kahdelle sormelle koko matkalta. Eli ei tässä ihan just olla kai lähdössä...mies saa olla ihan rauhassa tänään siellä hämeenlinnan reisullaan. :whistle:

Mullekin tulee välillä sellainen olo, että eikä! Ei se nyt voi syntyä! En mä vielä halua mennä niitä kipuja kestämään! Et jos otettas vielä kuitenkin pakkia, mutta taitaakin olla vähän myöhäistä tässä vaiheessa. :D :whistle:

Mut sitä mä ihmettelen, kun porukka on täällä kuitenkin vielä näinkin hyvin yhdessä koossa. Koittakaas nyt joku yliaikaisista poksahtaa, niin saadaan vauvauutisia!!!

Venlalle lämpimiä ajatuksia sinne jonnekin!!! :heart:

Ja anoppi se jaksaa muuten täällä joka päivä kysyä, jos nähdään tai soitellaan, että NO JOKO?!?!? Ihan kun en vois enää muuten soittaa, kun et se on menoa nyt... :headwall: JA takuulla en kyllä anopille siinä vaiheessa soittele kun lähtö tulee!! :whistle:

Hyvää päivänjatkoja!
Tää menee keksimään itselleen jotakin tekemistä! :wave:

Rakkis ja Saara-Erik 38+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
Kuule tintti-mamma, olen miettinyt ihan samaa ja välillä oikein toivon, että vauva jo syntyisi, että tämä minun oloni parantuisi ja lopettaisin tämän hermoilun, siivoamisen ja muille räyhäämisen. :ashamed:
KIITOS Rakkapanuu..... :hug: !

Tiedän itsekin, että olen aivan kamala voi lapsi parkoja ja miestäni säälin myös. En mä aina( toivon mukaan) :ashamed: ole tälläinen hermokimppu.

Pelkään synnytyksen ponnistusvaihetta aivan kamalasti. Edellisestä kerrasta jäi aivan kamala kammo, olin aivan puhkia kätilöt kiskoivat ja painoivat väkisin ulos. Puoli-istuvasta asennosta en takuullä tällä kertaan suostu ponnistamaan.
Uskon, tämän pelon takovan takaraivossa kokoajan, sillä pian se on edessä.

pyykit kutsuvat ripustamaan.....!

 
tipu Päästäkää nyt ekana yksi toukokuinen nyytin-haku reissulle!! :LOL:

Eli kasassa ollaan edelleen! :D Eilen illalla istuin yli ½h suihkussa ja väitin miehelleni että olen masentunut ?! :LOL: Kun ei tämä meinaa syntyä, mies varmaan piti minua outona mutta laittoi sen sitten hormoonien piikkiin, jotenkin tua kuitenkin helpotti oloa! :D

maj ja 41+2 ( odotan kuin kuutanousevaa jo maanantaita, vaikka se onkin neuvola, niin ainakin saa jotain informaatiota käynnistyksen ajankohdasta ym! )
 
Vauvautuminen! :wave:

04.06.08 klo 23:54 syntyi maailmaan "pieni" 3860 g ja 53 cm pitkä pojan ketale :)
Laskettu aikahan oli siis 07.06.08

Työstöä tuolloin takana sairaalan mukaan reilu 24 h, vaikkakin vedet oli menneet osittain jo viideltä edellisaamuna. Epiduraali ja ilokaasu olivat nannaa, kun synnytys ei ottanut kunnolla käynnistyäkseen, poika kun ei ei päässyt kiinnittymään päästään avotarjonnan takia joten supistukset laitettiin aste asteelta voimakkaammiksi oksitosiinitipoilla, kun kohdunsuukaan ei ottanut auetakseen supistuksista huolimatta, au.

Positiivinen kuva jäi synnytyksestä kaiken kaikkiaan, vaikka asiat eivät menneetkään ihan "suunnitellusti", jotakuinkin tunnista oli kiinni ettei lähdetty sektioon, mutta olinpa mennyt avomiehelle lupaamaan pojan tuolle päivämäärälle, joten poika alas ja poika ulos apinanraivolla :D

Poika joutui jäämään lastenosastolle tarkkailuun "nykimisen" takia, ja on siellä nyt ainakin kolme päivää. Hyvähän se on että tutkitaan mutta että viedään pieni pois sylistä ja on nyt siellä letkuissa... :'(

Tsemppiä viime metreille, ja jos mitään viime hetken neuvoa voin antaa niin älkää suunnitelko mitään, vaan menkää tilanteen mukana. Älkää hätääntykö. Synnyttäminen on tarkoitettu tavalla tai toisella ihan joka naiselle, ja jokainen siihen pystyy, omalla tavallaan! :flower:
 
Sylin täydeltä onnea sinulle KIELLETTY :flower: !!!!!!!!!

Varmasti painaa mieltäsi poikasi jääminen osastolle, mutta nyt on ainakin hyvässä hoidossa ja tarkkailussa.

Upea juttu, että noinkin rankasta synnytyksestä jäi positiivinen kuva, hieno juttu!

Kaikkea hyvää sinulle ja pienokaisellesi! Toivon mukaan saat pian poikasi kotiin!
 
:hug: paljon voimia velv. :/ ei ihan varmasti nyt naurata tilanne.

Rakkapanuu :/ kurja tilanne, jos on joku viivastelija harjoittelija siel ollu. :kieh: jospa ei tuu sit, kun on tosi kyseessä.

huh huh.. vois sanoo itsekin nyt! eilen oli TOSI kiireinen ja hässäkkä päivä, kun mun kummitatäti tuli miehensä kans kylään piiiiitkästä aikaa. oli puhe, että ne ei aiankaan ennen 6 tulisi illal. joten päätin siinä kolmen maissa, että otanpa pienet nokoset tai ainakin levähdän ja sittene hin viel tehä ruuan, imuroida, luututa lattiat ja pyyhkiä ikkunta. no olin makoilemas, kun mies tuli töistä kotiin. samantien täti soittaa, et sopiiko, että ne tulee jo 4 jälkeen. mä, ett joo tulkaa vaan! :whistle: sitten vasta tajusin todellisuuden, että eikä..kaikki tekemättä. oli tarkotus viel tehä kääretorttuaki, mut sitä enää ehtiny en sitte mitenkään.

no, samatien äkkiä perunat kuorimaan ja ruskimastamaan makkarat. mies imuroi enimpiä. (onneks olin edellispäivänä imuroinut kunnolla koko talon.) sitten minä ihan järkyttävällä vauhdilla pesin lattiat, ikkunat. enimpiä pölyjä ja peilejä. samalla lapset piti laittaa sellaiseen kuntoon, että kehtaa harvinaiset vieraat päästää kylään. mies ehti käydä välissä laupassakin. :LOL: mun pikkuveli, joka on nyt meil kesälomalla, niin kantoi lehtiä roskikseen. sitten viel laitoin itsenikin jonkinlaiseen kuntoon. HUH HUH!! sitten tuli vieraat! :D syötiin keittoa ja sanoin tätille, että voisko se vähän hieroo niitä pisteitä kehista, jotka vois auttaa synntyksen alkamiseen ja rentoukseen. sehän alkoi hieromaan ja sekö sattui. B) sit kahvin juontiin ja lähdin tätin kans käymään kaoungissa, kun sen koiraa piti käyttää vyöhyketarpias, kun silmä oireili yms. sieltä kauppaan suoraan, jossa kassalla sai jonottaa vaikka kuinka kauaaaan, kun täti oli maksanut päivällä kaupassa käydessään 0.59? liikaa yhdesta tuotteesta. no, kauppa meni just kii ja me päästiin pois sieltä.

matkan aikana täti vähän väliä opasti mua, että minne käännyn seuraavaksi, ihan ku en ois tienny. :LOL: sitten vähän väliä, et tuleekohan tuolta kulman takaa ketään. ymssss..ja et kai sä nuin ahtaaseen voi parkkeerata. hih!

no tultiin vihodin kotiin ja lapset oli nalkäisiä ja väsyneitä. just ja just saatiin ne ruokittua ja laitettua nukkumaan. vähän ennen lähtöä täti viel hiero jalsta niitä pisteitä, niin että sattuu vielkin jalassa siihen kohtaan mistä se hiero. ;)

no, sitten asiaan. tänä aamuna kun heräsin siinä 8 jälkeen. mulla oli ihan kauhee olo. :x kuuma, alaselkä TOOOSI kipee. kokoajan särki. mies toi kiltisti mulle aamupalan sänkyyn. aattelin, että en voi enää liikkua enkä tehä mitään. makasin vain ja vaikeroin välillä. sitten tuli pää kipeeks,. otin pari panadolia. tuntui, että kuolen melkeen. varmaan se vyöhyketerapia ja eilinen ressi vaikutti.

siis ihan omaa tyhmyyttäni, kun piti muka siivota niin paljon yms. :ashamed: nyt vasta äsken alkoi olo kohentumaan. alamahaan välil käy, mutta kunnon suppareita ei nyt ole tullut. niin ja toissayönä pääsin vasta puol 4 nukkuun, ku alaselkä oli taas ihan kauheen kipee ja supisteli paljon ja kipeesti. olin jo melkeen varma, että kohta lähtään, mutta ei!

saa nähä mihin suuntaan täs nyt lähtään. ainakin olo on parempi, kun vasta. saapa nähä onko tuo alaselkäkipu aukonu paikkoja. edellinen synnytys kesti vaan reilu 3h, että pitää osata ajoissa sit lähtee.

kauhee stoori! :ashamed:

mutta voimia kaikille!! kohta on nyytit sylissä kaikilla! :hug:

IllanHämy 39+1 :heart:
 
Voi että kasassa ollaan edelleen.. =)
vaikka kipuja on muille jakaa..ja olo taas mikä hehkein..

noh aloin sitten tänään peseen mattoja ja leipomaan pullaa kun ei ole muutakaan tekemistä..ties vaikk sitä harrastais vielä illlalla yhtä ässää.. :p

mies oli eilen työkaverinsa/kaverinsa kanssa saunomassa ja sai vihdosta viimein esitettyä sen vaikeimman kysymyksen kummiudesta.. :D
nyt on sitten neidillä kummisetä tiedossa vielä,kun kummitäti vaan suostuu.. :whistle:

ristiäisg meillä on ristiäiset 6.7 kun täällä oli kaikki lauantait jo varattu häitä varten ja ainut sunnuntai oli tuo vapaa..eli meidän neiti kastetaan kirkossa ja kotona on sitten jatkot..
vietetään sitten samalla noitten neitien 2v ja 5v synttärit ni ei tarvi niitäkään sitten erikseen stressata ja murehtia.. ;)

kielletylle vaaleansiniset onnittelut pojasta :flower: :heart: :flower:

halaukset kaikille jotka niitä tarvii nyt kipeimmin :hug: :hug:

hermoista täällä kans pinna paukkuu vaikka mitä ihmeellisimmistä asioista ja mies onkin sanonu että kaipaa sitä vanhaa vaimoa takaisin kuka ei ole niin hermoheikko.. :ashamed:


mutta nyt päiväkahville kun nuorimmainen nukahti ulos rattaisiin..
:wave:

tuire ja mini 38+1 :heart: :heart:
 
Ah ihanaa!!!
Mies lähti aamulla kaverinsa polttareihin ja mummu haki äsken tytöt niille kyläilemään. IHANAA! Tätä mie oon kaivannutkin. :whistle:
Ja illaksi taidetaan vielä lähteä vanhempieni mökille, jossa on myös sitten mieheni vanhemmat... eli vois kuvitella, että sais olla suht rauhassa, kun vahtijoita/seuraa on nuin paljon. :whistle: :whistle:

Kielletylle vielä kertaalleen onnittelut! :heart:

Ja Illanhämylle jaksuhaleja! :hug: :hug:
 
No niin, hyvä hyvä!! tulihan niitä vauvauutisia :heart:
PALJON ONNEA KIELLETTY + PERHE OMASTA PIENESTÄ POJASTA!! :flower:

Jaksuja kipuileville, mullakin päätä särkee.. eipä olekaan särkenyt oikeastaan koko raskausaikana. Taitaa ihan joutua ottamaan pandollia että jaksaa lähteä mökille.
 
Rakkapanuu!
Nautihan nyt omasta ajastasi....olet takuulla sen ansainnut :hug:

olen nukkunut todella hyvin viimeiset kolme yötä mutta kokoajan silti väsynyt olo.
Aivan uskomaton väsymys iskenyt...... :|

NASU.....onko näkynyt tänään näillä sivuilla?
 

Yhteistyössä