***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Kiitoksia onnittelijoille! :flower:

Jo takana oleva synnytys tuntuu lähinnä enää kaukaiselta unelta, ja on ihan voittajafiilis siltä saralta. Minä selvisin, minä osasin! Kaikki tähänastiset suoritukset tuntuu ihan pikkujutuilta tähän verrattuna :D

Tsemppiä vaan loppuodotukseen kaikille, kyllä ne vauvat sieltä tulee, minunkin, vaikka monesti epäilytti, sekin että onko siellä masussa edes oikeasti ketään ;)

Kauhea ikävä pientä... Miten voikaan rakastaa toista näin valtavasti? :'(

Vaaleanpunaiset onnittelut Venlalle!!! :heart: :heart:
Kyllähän sitä uutista ehdittiin jo vähän odottaakin! =)

Joku kyseli kavereiden katoamisesta. Mulla ei tässä raskaudessa ole "kadonnut" oikeastaan ketään. Ekan lapsen odotuksen aikana ja syntymän jälkeen huomasin, että osa otti kaksi askelta taakse ja sitä myöden välit ovat hiljalleen pidenneet.... kai se aina menee vähän niin, eikä sille voi kai mitään... :/

Me kotiuduttiin juuri vanhempieni mökiltä. Aika myöhään siellä sitten menikin. :whistle:
Ja mieheltäkin tuli polttareiden tiimellyksestä viestiä, että siellä olis kaikki hyvin. Se toimi iltaan saakka kuskina, joten pääsi korkkaan ekan kylmän vasta ilta kuuden aikaan...ihan hyvä toisaalta niin. :whistle:

Nyt nuo yliväsyneet hakee untaan pälättämällä tuolla sängyissään. :D
Tais mennä väsy vähän yli, kun siellä mökillä alkoi mennä jo vähän ylikierroksilla. :whistle:
Nooh...nukkuvat sitten aamulla pidempään... tai ainakin toivon niin. Itekin varmaan taas kuorsaan yli kymmenen... :whistle:

Nyt taidan mennä tästä töllöö vielä katsomaan. :wave:

Venlalle ja kielletylle isot onnittelut vaaveista! :flower: :heart:

Täällä ollut epämääräisiä supistuksia koko iltapäivän/illan, katsotaan päästäänkö tästä tositoimiin viikon sisällä, ettei tarvitse käynnistellä :)

Uhmasin luontoa enkä ottanut päikkäreitä enkä juonut kahvia, joten toivomuksissa hyvät yöunet. Viime yönä nukuin klo 06-10, epäsäännölliset supistukset piti hereillä ja levottomana. Olis olleet edes kunnon supistuksia, mutta ei.. sellasia puoilharkka-vähänsärkee- tyyppisiä.

Hyvät yöt mammoille, koittakaa jaksella. Onneksi on vähän viileämpi :heart:

Elppa & Antsa, 38min vaille 40+5

Mamma nukkuu alakerrassa ja isäntä & esikoinen tänään ostetussa teltassa takapihalla. Mulla on koko yläkerta yksin, joten nopea päivitys omaa napaa ennen nukkumaanmenoa :saint: .

Ei niin mitään synnytyksen merkkejä vielä, kaikki ässät on kokeiltu :kieh: . Kaipa se vaavi sitten tulee kun on tullakseen eikä se aikakaan ole vielä. Iskias vaivaa, meni jalat alta aamupäivällä taas lähikaupassa mutta onneksi oli isäntä mukana kiskomassa lattialta.

Kaveriasioita taisi miettiä sydänkäpynen...kyllä joo taisi ensimmäisen raskauden aikana/jälkeen parikin kaveria ottaa etäisyyttä, mutta hyvät ystävät ovat ystäviä edelleen (mun kaksi parasta kaveria ovat sinkkuja, joten...). Mutta lapsen myötä saa kyllä sitten roppakaupalla uusiakin kavereita, kuten moni on tässä todennut!

Öitä...

Kyl noi ässät on huijausta, tänään on siivottu hulluna, saunottu oikein tuskasissa löylyissä ja peittokin heilunu hervottomasti. Äsken käytiin miehen kaa viel kävelyllä ja otin jopa juoksu askelia niin EI YHTÄÄN ainutta supistusta oo bongattu KOKO päivänä. Nyt alkaa miullaki hermot menemään tähän odotukseen!

Menhit ja Ella(viljami) rv 40+6 |O

jees, saas nähdä koska mun serkusta kuuluu jotain, kun kerran sanoi noin pahasti, niin heitin pallon hänelle...kun mun mielestä mun elämä ei ole tylsää, eikä myöskään hänenkään...
Niin katselen innolla miten asia menee... :kieh:

Yön nukuin jotenki hyvin, pariin suppariin heräsin...eipä sen kummempaa...Niin juu, mun hiki on muuttunu tämän 2vkon aikana tosi pahan hajuiseksi :x , vai olisko kyse nyt sitten rinnoista, että sieltä tulee yöllä maitoa kun en huomaa ja se sitten haisee...en tiedä..

Taavi-Lotta rv38+2

Kiitos kaikille onnittelijoille :heart:

Aivan ihana yö takana. Pikkuprinsessa söi iltakymmeneltä ja itsekin maltoin mennä maate jo yhdeltätoista. Esimmäinen herätys oli klo 2 ja seuraava klo6 ja nyt prinsessa vielä nukkuu. Kyllä tuli nukuttua itsekin niin hyvin, ettei aikoihin. Tuollasena kun vauvan rytmi yöllä pysyisikin, niin ei olis mitään hätää. Isosisko olis vaan ollu herättämässä vauvaa heti :D Mutta tyytyi sitten onneksi lastenohjelmiin.

kielletylle ja ursulaiselle paljon onnea pienistä :heart:

Olikos muita samaan aikaan nyyttejä hakemassa? Ei satuttu ursulaisen kanssa samaan aikaan laitokselle :LOL: kovasti yritin vahdata ruokailuissa, olisko jossakussa merkkejä, että ois ursulainen...

Nyt prinsessa tais herätä :D Täytyy vissiin lähtä syöttämään :wave: Mutta palaamisiin :flower:

Onnea KIELLETYLLE JA VENLALLE vauvoista :flower: :flower:

Täällä tälle aamua herätty jo klo 4.30 jolloin pesin pesuhuoneen..että miksikö :) , no sitää samaa ihmetteli mieskin mutta kun ei nukuttanut niin nousin ylös ja ajattelin ajan käyttää johonkin järkevään. Tälle päivää pitäisi vielä leipoa raparperi-mansikka piirakka, kookos-hedelmä piirakka ja pari peltileipää. Järjestän huomenna tw kutsut ja mikäli niistä leivonnaisia yli jää niin ompa sit vieras varana valmiina.

RISTIÄIS G: Minä en kyllä tohdi ennen mitään pappia varailla, kuin vasta sitten kun vauva sylissä.... Ennättää sittenkin. Lähinnä mietitty tuota pidettäisiinkö mahdollisia kastajaisia samana viikonloppuna kuin miehet 40 vuotis synttärit jotka on tarkoitus järjestää mökillä. Ja samalla jos vauvan kaste tilaisuus onnistuis järjestää minun mummolassa jossa minutkin on kastettu. Isovanhemmat elää yhä joten hekin pääsisivät siten osallistuu. No aika näyttää miten asiat menee.

Nyt sitten on sekin selvinnyt jotta mikäli mies ei pääse mukaan synnärille niin mun pikkusysteri lähtee sit. Samapa tuo kuka siellä on kunhan ei tarvitse ihan yksin mennä. Toisaalta empä minä sinellä yksin joudu olemaan kun nuo insut on, jolloin automaattisesti kätilö on kaiken aikaa läsnä ja lääkärikin siellä aikalailla käy katsoo.

Mulla meinaa olla samoja pelkoja jotta koskas ne oikeet kivut sit alkaa...Kuopuksen syntymästä niin vähän aikaa jotta on totisesti tuoreessa muistissa. itse synnytys nyt ei ollut mielestäni paha kun sai lääkitystä, mutta synnytyksen jälkeinen aika sitäkin pahempi. En pystynyt istumaan liki 8 viikkoon kun episiotomian kohdalle tuli niin suuri hematooma ja kaiken kukkuraksi ärtyneet pukamat. hematooma tulehtui ja sitä sai potea kauan. Alku vauvan kanssa meni ohi kuin unessa. Totisesti nyt toivoo jotta olisi helpompi tällä kertaa. Ja vielä kun tää jää viimeiseksi synntykseksi.

Muuten täällä mennään samaa rataa eli ei supistele eikä muitakaan oireita. Onneksi näin jotta kun se sit alkaa niin alkakoot kerralla eikä pikkuhiljaa...ettei tarvitse hätiköidä ja panikoida.

Ansku71 38+6

ai ou.... |O
eilen illalla supisteli kivasti,mutta siihen se jäi ja nyt on taas maha kipee ja neiti liikkuu tosi vilkkaasti... :whistle: jos sitä vaikka paikat vähän pehmiäis huomiseksi tai tulis tänään lähtö.. ;)

olisin voinu tänään jo herätä vaikka viideltä,kun mies heräsi töihin mutta väkisin väänsin unta palloon ja nukuinkin sitten lasten kanssa varttia vaille yheksään :D
noh toisaalta hyvä että nyt nukkuu kun sitten taas tiiä miten saa nukuttua kun vauva on syntyny... =)

tuire ja mini 38+2 :heart: :heart:

Oli tultava vielä kommentoimaa tuota mymmy myyn nukkuma juttua :)
Monethan sanoo että kun vauvan syntymä alkaa lähestyä alkaa äidin unet käydä vähiin jolla luonto tavallaan turvaa sen että äiti pärjää vähäisillä unilla. Ja sit se että tuskimpa tässä pystyy nukkuu varastoon, väsyy sitä joka tapauksessa vaikka kuinka nyt nukkuis paljon ;)
Meillä kun kuopus 1.6 v niin kyllä ne unet on vieläkin toisinaan mitä sattuu. Mutta olempa itse opetellut levähtää silloin kun päikkäreitä hänkin nukkuu.

ansku: meilläkin on kaikki lapset valvottanu mua sen ensimmäiset 1½ vuotta ja nyt vaan on niin ihanaa kun kukaan ei herätä öisin.. ;)
kun sen jo tiiän että taas seuraavat 1½ vuotta tulee valvottua.. :whistle:

mutta totta se on ettei voi varastoon nukkua tai äiti jotenkin jaksaa vähäisillä unilla..
on sitä itekin oppinut rentoutumaan silloin kun nuorimmat nukkuu päikkäreitä ni silloin oikasee itsekin jalat sohvalle..toivottavasti nää tulis vaan nukkumaan samaan aikaan päikkäreitä ettei minis sitten niin että nukkuisivat eri aikaan ja itellä jäis huilaamiset välistä.. :whistle:

Sydänkäpynen mustakin tuntuu että hiki haisee h*lkkarin pahalta,tai sit ne on nää rinnat mitkä haisee :x :D

Siis paljonko sitä limatulppaa tulee? Yöstä asti tullut ihan kunnolla veristä limaa, että pitää pitää ohutta sidettäkin ettei pikkuhousuihin mene! ( sitähän on irronnut jo ennestäänkin multa tällä ja edellis viikollakin mutta ei koskaan näin paljoa ! )
Yöllä heräsin kipeään supistukseen, ja siitä seurasi melkein perään toinen, ja siihen sitten jäi! Eli bongasin jopa huikeat kaksi supistusta + vihlontaa alapäässä.

maj ja 41+3

mymmy myy Täällä myös sama, että voisin nousta vaikka 5 jo aamulla ei yhtään väsy ja silti pakotan itseni nukkumaan ihan ajan kuluksi vain. Kumma kun kuitenkin käyn 2-3h välein vessassa ja silti ikinä vessa reissun jälkeen ei väsytä!

Huomenta vaan mammoille!

Täällä sitä ollaan yhä kasassa.....levoton hikinen yö takana. :(
Ei mitään merkkejä synnytyksen suhteen....ei taida olla vielä meitin prinsessan aika tulla maailmaan vaikka äippä niin haluaisikin.
Odottavan aika vaan on niin pitkää....olemmehan hienosti jo odottaneet monen monta kuukautta ja halu rutistaa pienokaista olisi jo kaikilla melkoinen.

Onnea, onnea....Venlalle prinsessan johdosta! :heart:

Tintti ja Molla 39+5

Huomenta!

Eilisen jälkeen odotin yöltä ihmeitä, taisin odottaa liikaa :LOL: Eli nukuin hyvin parilla vessäpysähdyksellä, yöllä tosin jäin sänkyyn jossain vaiheessa miettimään miksi mä en vaan osaa :D Turhauttavaa!

Heräsin klo 8 niin karseaan suonenvetoon oikeassa pohkeessa, ja olin vielä selälläni. Kilpikonnalta taisin näyttää, koska olo oli samanlainen: ylös en päässyt, en edes kääntymään, jalkaa ei voinut muka suoristaa.. kauheaa ähkiminen. Mies heräsi ja oli ihan valmiina lähtöön, kunnes pyysin suoristamaan koiven.. Lähes loukkaantuneena meni takaisin nukkumaan :D

Mitä sitä tälle päivälle keksisi?

Elppa & Antsa 40+5

Onnea Kielletylle ja Venalalle sylin taydelta pikku nyyttejen johdosta :flower: Ihanaa, kun taalla alkaa toisaan jo tapahtumaan. Antaa toivoa itsellekkin, etta vauvan tulo oikeesti lahenee, vaikka mitaan ihmeellisempia merkkeja vauvan tulosta ei edelleenkaan ole ollut.

Tama mamma meinaa nyt lahtea Kaivariin konserttia ihmettelemaan. Saas nahda kauan siella jaksaa sitten olla.

Voikaa hyvin!

Huomenia!

Vai nukutte te vähän ja toiset jopa huonosti. Mulla varmaan tää flunssa tekee sen, että vetelen kevyesti sellaisia 10-12 tunnin unia. :whistle: :whistle: On sitten karu totuus edessä, kun vauva syntyy ja sit ei taas nukutakaan. Mutta täytyy vaan toivoa, että tämä tapaus olisi tosissaan parempi nukkumaan, kun tuo meidän 3 v, joka on vasta viimesen vuoden oiskeastaan nukkunut öisin. Kaksi ekaa vuotta, kun meni huutaessa. :/

Tännekään ei mitään kummempia kuulu. Mies kyselee mun oloa polttareista käsin aina välillä ja mulla ei oo oikein mitään erikoista kerrottavaa... nooh...kohta se on jo kotonakin.
Liikkunut vaavi on kauhiasti eilisillasta alkaen. :)

Että tässä sitä vaan ollaan ja jatketaan ihmettelyä.
Huomenna olis vielä parturi...ajattelin, jotta olis kiva saada vielä pää kuntoon ennen H-hetkeä, jotta ei tarvi sitä sit heti alkaa miettimään...saas nähdä, miten istuminen siinä tuolissa vielä onnistuu. :whistle:

Ja keskiviikkona on sitten se aika sinne polille kokotarkistukseen... kellonaikaa vaan en muista enää yhtään. :whistle: Täytyy soittaa sinne huomenna ja varmistaa se aika vielä. Täytyy toivoa, että siellä ei olis sitä vakavaakin vakavempaa mieslääkäriä!!! Se on jotenkin... yök! Muutenkaan en tykkää levitellä jalkojani vieraille miehille! :/ :ashamed:

Nyt täytyy mennä siivoomaan isommat romut lattioilta, kun kaveri on tulossa kylään... :wave: :wave:

Rakkis ja Saara-Erik 38+2

Ei niistä ässistä mitään apua ole. Siivottu on ja saunottukin kovasti, lakanatkin heilunu. Saattaa ehkä kypsytellä paikkoja, ainakin sellasta kauheaa vihlontaa ollut. Eilen käytiin lenkillä ja tänään lonkat on sit sen tuntuset... :/ . Ei mulla lonkat olekaan pahemmin kipeät vielä ollukaan. Täytyy tänään vielä yrittää kävellä lasten kans leikkipuistoon, jos tältä sukkapuikkovihlonnalta pystyn. Kauhea tuuli siellä vaan on. No tällä massalla ei ainakaan nurin mennä... :LOL:

Onnea kielletty ja Venla!! :flower: :flower:

Kissantassu ja Napsu 38

Jep taidan siirtyä kokonaan tälle puolelle :) Kivempi jutella täällä vielä mahakkaiden ihmisten kanssa, ja sitten kun aletaan jakautumaan niin on enemmän aiheeseen liittyvää juttua, tai siis kivempi pohtia yhdessä vauva arjen uusia juttuja, kun toiset ovat jo toukokuisista saaneet esim. huhtikuun puolella niin ne asiat mitkä ovat mulle uutta, he ovat jo asiat yhdessä käsitelleet ja siirtyneet "toiseen vaiheeseen..."

Aika sekavaa tekstiä, enkä ihmettele jos kukaan ei tajua, en vain oikein osannut pukea lauseita oikein! :D

Napsu onkin taas pyörähtänyt perätilaan. Oonkin koko aamun vähän kuullostellut liikkeitä ja yrittänyt saada siitä varmuutta, mutta kyllä aika varmaa on että on taas kääntynyt. Hikka paljasti. En vaan jaksa ymmärtää, että miten se tekee sen niin vaivihkaa vieläkin :eek: . Yöllä ilmeisesti, kun eilen ja koko viime viikon on ollut oikeinpäin. Luotin jo siihen, että hää pysyiskin jo rt. No, toivottavasti tajuis nyt pikaseen kääntyä takasin. Olo on paljon tukalampi näin.

Onnea Venla!Sun uutisia ehdittiinkin jo moneen kertaan odottelemaan.

Kaverisuhteista Meillekin syntyi kaveripiiriin samaan aikaan paljon vauvoja ja lisää on koko aika tulossa.Mutta muistan kun mun paras kaveri sai esikoisen 6vuotta sitten ja itse elelin vielä sinkkuelämää,niin kyllähän siinä keskusteluaiheet meni ristiin.Mutta onneksi ystävyys ei siihen katkennut :)

Majj kyselit limatulpasta...Mulla on kans valunut sitä paljon ja monena päivänä.Mä oon kanssa ihmetellyt sitä kuinka ihmeen paljon sitä voi oikeen tulla :eek:

Kissantassu toivottavasti vauva kääntyy nopeesti takasin.

Mulla tuli eilen illalla kipeitä supistuksia ja jo aika tiheesti.Olin jo ihan varma että yöllä lähdetään.No tässä mä edelleen istun koneella :/

Bamse 40+2

on tää hermoja rastavaa.....! Itse joten kuten jaksan päivä toisensa jäkeen siivota. Mutta tuo rakas mieheni vasta kierroksilla käypi.....soittelee töistä yhtenään ja illat kotona on aivan hermona ja siinä kuulevat lapsi parat ja minä. Itse onneksi tajuaa pyydellä edes anteeksi. Kai tämä raskaus on rankkaa myös miehelle.

Odotamme ensimmäistä yhteistä molemmilla kaksi entuudestaan. Ymmärrän toki miestäni viime kerrasta ikävät muistot, vauva kun lähti ambulanssilla heti synnytyksen jälkeen.
Huoli ja pelko hänellä melkoinen, mitä jos kaikki ei menekkään hyvin.

Pinna vain kiristyy jatkuvasta kyselystä....siivoan ja touhuan kokoajan ja lenkilläkin kävin eilen mutta "Molla" vaan ei vielä halua ulos tulla.

Olisikohan teillä jollakin vinkkejä millä saisin tuon mieheni rauhoittumaan?
Mieheni oli mukana keskiviikon neuvola reissulla, veikkasivat että saattaa syntyä jo viikonlopun aikana. Joten tämä varmasti pahensi vielä asiaa ja työ viikonloppu.

Auttakaa mua...... :|

Tintti 39+5

Yhteistyössä