***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Tintti Meilläkin mies käy ylikierroksilla.Koko ajan kyselee no joko?Onko mitään tuntemuksia,supistaako?Ai ei kipeesti...Eikö se vois jo syntyä?
Mulla on itelläkin hermot kireellä ja ei toi mies ainakaan helpota asiaa ja sit vielä ihmettelee kun oon huonolla tuulella.Ja meillekin on kaikki hokenut,että kyllä syntyy etuajassa kun esikoinenkin syntyi,näin sanottiin myös neuvolassa.Eipä syntynyt ei...
En osaa muuten auttaa,kun vaan sympatia :hug:

Bamse 40+2

Bamse...kiitos :hug:
Tuntuu jo niin hyvältä kun saapi kertoa jollekin ja joku ymmärtää.
Uskon olevani yhtenä kappaleena ensi viikonloppuun saakka ainakin. Kaksi edellistäkin meni yli. Ei tämäkään etuajassa synny.

Sydänkäpynen
soma ja aikas iso masu.
Kuten varmaankin meillä kaikilla täällä.

Tintti-mammalle: täällä samanlainen tilanne ollut päällä. Mies ollut omituisen kireä parin viimeisen päivän päällä. Vähän sellainen olo, että itsekin haluttaisi luikkia tieltä pois...Sanoinkin eilen illalla, että lähdehän huilaamaan hetkeksi kavereiden seuraan ja vedä vaiks perskännit :D , mutta eipäs tuo halunnut. Saunassa sitten jutskailtiin pitkä tovi asiasta ja kyllähän se myönsi, että mitä lähemmäs aika käy h-hetkeä, sitä enemmän synnytys huolestuttaa...mielen päällä myös se, että onhan vauveli varmasti terve jne. Ei se näytä isukeillekkaan nämä viime metrit herkkua olevan. Ja sitten tiedän senkin, että se "kipuilee" kuitenkin koko ajan yhdessä minun kanssani. Useasti päivän aikana huomaa, kun se kulmat kurtussa seuraa omaa vaikeaa oloa, on huolissaan ja kyselee..voi toista. Ja varmaan pahinta on se , ettei se eikä kukaan muukaan pysty kertomaan, milloin mitäkin tapahtuu...eihän se ihme oo, että suunnitelmallisella insinöörillä vähän hihat palaa =)

Osaisikohan kukaan kertoa, mitä nämä maailman kamalimmat "sukkapuikkovihlaisut" alapäässä oikeesti on?? Parin päivän aikana ollut niitä vallan jatkuvasti, kohta uskalla enää edes liikahtaa, kun sattuu niin maan prkleesti :$. Onko mahdollisesti kysymys avautumisesta, vaan venyttääkö muksun pää vaan noita paikkoja tuolla? Kertokaa viisaammat!??

Ja kaikille vauvansa saaneille lähtee täältäkin ihan hirmuiset onnentoivotukset :flower: !!
Mukavaa sunnuntain jatkoa Ladyt!!

-Melodi 39+5

Täälläkin mies koko ajan kyselee supistaako, ai eikö kipeästi? eikö se jo voisi tulla? jne.
|O

Asiasta toiseen, nyt on jo noin. 4h supistellut epäsäännöllisen säännöllisesti, ei kipeästi mutta napakasti. En ole vielä alkanut kellottamaan koska ei tunnu kipeiltä, ja ennenkin tullut tämän tapaisia supistuksia ja aina loppuneet lyhyeen, ja sitä limaakin tulee vielä vähäsen, tullut jo reilu 12h ! :eek: :D

jospa se tästä pikkuhiljaa! No ens viikolla joka tapauksessa tulee häätö! :D

Melodi Mä en nyt muista mitä ne sukkapuikkokivut tekee,kai ne kohdunsuulla paikkoja valmistelee,mutta ne on ihan hirveitä!Just illalla sanoin miehelle,että supistuksetkin kestää paremmin kun noi vihlasut,jotka tulee täysin varottamatta ja ennalta arvaamatta. :|

Komeita masuja, Sydänkäpynen ja majj!

Ei ole edistystä tapahtunut täälläkään. Niitä vihlontoja kyllä tuntuu, mutta jopa ne kovettavat supistukset tuntuu vähentyneen.

Tässä on vielä se tympeä asia, että np-ultran mukaanhan mun LA ois viikkoa aiemmin eli 13.6. Neuvolan kalenteri menee rakenneultrassa annetun ajan eli sen 20.6. mukaan. Nyt jos tämä innostuukin menemään yliajalle, niin siinäpä sitten arvotaan, milloin ollaan yliaikaiskontrolliajassa eli 41+3! :/
En vaan missään vaiheessa ole osannut uskoa, että yliajalle menis, ja ehtiihän vauva vielä hyvinkin syntyä, mutta pikkuhiljaa ajatukset kääntyy jo sinne yliajan puolelle...

Kaiken lisäksi mun sisko, jonka ois tarkoitus tulla hoitamaan tuota esikoista, on menossa risteilylle juhannusviikolla, joten sieltäkin suunnalta tulee painostusta, että "synnytä ennen sitä"! Niin, meillä ei tässä lähellä ole oikein muitakaan hoitajia pojalle. Mun äiti ois kyllä tulossa reilun 200km:n päästä, mut siinä tapauksessa mies ei välttis ehtis synnytykseen mukaan. Ei kiva... :headwall:

Mun kirjoituksen sävystä taas huomaa, ettei oo ihan parhaita päiviä. Koko päivä mennyt ihan harakoille. Väsyttänyt ihan hulluna, vaikka nukuin päiväunetkin. Sitä vaan odottaa edes jotain merkkejä.

tipu 38+2, tai jopa 39+2

Tuosta nukkumisesta juttelitte. Minulla on ollut myös aina odotuksen aikaan samoja ongelmia. Yöllä saatoin valvoa monta tuntia, unta odottaessa. Yhtä lasta odottasessa opiskelin, niin tein läksyt aina yöllä, kun en saanut unta. Oli ainakin rauhallista, lapset ei häirinneet.. Mutta aina kuin kytkimestä kääntäis kun lapsi syntyy, minulla ei ole mitään nukahtamis ongelmia, ei päivällä eikä yöllä. Imettäminen on mulle sellaista unilääkettä. Nukahdan sohvalle, vaikka lapset leikkii ympärillä. Mutta se mikä minusta pahinta, öisin monesti herään, kun olen nukahtanut syöttäess' vauvaa. Pelottaa, että vetää maitoa henkeen just silloin, kun olen nukahtanut.

Muuten kaikille, myös esikoisesta odottaville, että muistakaa ottaa päiväunet joka päivä ainakin kuukauden ajan, kun vauva on syntynyt. Minusta ei täällä sen takia kauheesti nyt kuulukaan. Kun nukun aina, kun lapset ovat päiväunilla. Sillä selviää tuosta vauva ajasta paljon nopeammin normaaliin elämään. Minä ainakin olen tän eka kuukauden sellaisessa sumussa eläjä. Ja nuo päiväunet auttaa siitä selviämiseen.

Reropera

reropera kannatan myös päikkyjen ottoa. Juuri itse niiltä heränneenä :D Vaikka meillä ei se nukkuminen aina onnistukaan, kun esikko ei enää nuku, mutta levättyä saa sen tunnin-puoltoista kun laittaa neidin katsomaan filmiä. Jaksaa paljon paremmin, eikä tarvitse kiukutella raukalle B)

ystävyyssuhteista Meillä kyllä kaikki kaverit pysyny onneks lähellä. Taitaa olla kuitenkin suurin syy se, että yhdellä jos toisella on jo lapsia. Ja vaikkei oliskaan, on kaikki ollu aina kiinnostuneita meistä ja lapsistakin. Puolin ja toisin ollaan menty. Me ollaan yritetty sopeutua sinkku/lapsettomien kavereiden elämiseen sillon tällön ja kaverit sitte taas ymmärtää meidän elämää :heart: Ja jos eivät oo ymmärtäneet, niin sillon ei voi mitään :|

Limatulppa mulla tais irrota silloin sisätutkimuksessa kerralla? Luulisin. Sen jälkeen alkoi tulla vaalean punertavaa vuotoa, oliko sitten lapsvettä vai lisää limatulppaa en osaa sanoa.

Kipeitä suppareita kaikille niitä tarvitseville :hug: ja haleja niiden perään :hug:

Venla ja Taunotar 6pv

Tervehdys täältäkin!

Tukalaa on, tukalaa on.. ja lämmin keli vaan jatkuu.
Täällä ei supistele, enemmänkin haittaa just liikkeelle pääseminen ja ahdistaa tää nukkumisasia täälläkin. tunnin saa nukutuksi ja paikat puutuu. Yritä sitten vaihtaa kylkeä kun repii niin inhottavasti aina noustessa..aah.
selkää on kolottanut (lupaavasti) kaksi päivää.
Huomenna THE PÄIVÄ, mutta tuskin lähtö lähellä.. mut toivossa on hyvä elää!

-Kylli ja vaavi 39+6-

Paljon onnea vauvan jo syliin saaneille!!

Täällä on viimein pakattu sairaalakassi pääpiirteissään valmiiksi H-hetkeä odotellessa... Myös peittojen heiluttelua kokeiltiin tänään, mutta tuloksena näyttää olevan vaan niitä inhottavia vihlaisuja tuolla alakerrassa.. Että ei näytä ässät auttavan täälläkään.

Joku oli miettiny sitä synnytystapa-arviota, jota ei oo tehty mullekaan eikä neuvolassa oo siitä puhuttu sanallakaan... Myöskään lantion mittoja ei oo multa tutkittu -tosin meidän vauva on siro, ettei siinä mielessä pitäis olla liian ahdasta, kai...

Noh, tiistaina oon kyllä menossa neuvolalääkärikäynnille -lähinnä kylläkin uusimaan astmalääkereseptiä ja pyytämään silmätippa- &nenäsumutereseptejä siitepölyallergioihin. Mutta voishan siinä samalla kai pyytää tsekkaamaan kohdunsuun tilanteen...

Tuskastuttavaa kyllä tää odotus ja kuumuus -yhdistelmä, vaikka onkin ihanaa, kun on kesä ja lämmintä.

Mouse 37 ja risat

Kertokaas mulle mammat, mistä tää raskausajan turvotus johtuu?
En ole huomannut sille syytä kysellä... alkaa vaan riepoon, kun kohta ei jalat enää liiku nilkoista lainkaan, kun ovat niin täynnä nestettä. Jalkapöydät on ihan kamalat! :headwall: Liittyykö tää munuaisten toimintaan jotenkin vai mihin?!?!? :|

Onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

Tultiin äsken kummipojan rippijuhlista.. oli muuten tuskaset 1½ tuntia istua kirkossa :kieh: Juhlapaikalla oli sitten jo hauskaa ja onneksi sattui kiva ilma.. lapset kävivät samalla reissulla uimassa ja grillaattiin siinä sivussa

Onnistuin sitten siellä jotenkin "venäyttää" häpyluun ja on muuten nyt tosi kipee ei oikein pysty kävelee kunnolla :/
No jospa tämä tästä sitten!!!

Kaalimaankakara 39+4

Minäkin voisin haluta tietää miksi turvottaa..?

Jeps, sainpas taas vauvauutisia. Eilen meidän kaverit sai tytön ja äsken piippasi puhelin, työkaveri synnytti sitten tänään pojan. Molemmilla lasketut ajat mun jälkeen... en ole katkera mutta kuitenkin... :headwall:
Mutta onneksi heillä kaikki hyvin :heart:

Löysin nesteen kerääntymiseen ja turvotukseen sellaisen selityksen, että raskausaikana kehon nestemäärä, ja mm. veren määrä lisääntyy, ja kohdun kasvaessa ja painaessa lantion verisuonia verenvirtaus hidastuu, jolloin raajoihin kerääntynyt runsas verimäärä pakottaa nesteen kudoksiin. Eli kyse on solunsisäisen ja solunvälisen nestemäärän lisääntymisestä, kun verenkierto heikentyy.

Heippa.

En ole päässyt tositoimiin, mutta tosissaan kyllä heikottaa ja oksettaa ja mahassa möyrii eikä vauvan möyrinä paljoa auta asiaa. Yö sentään meni paremmin. Tänään tuli miehen vanhemmat ja ilmoittivat jäävänsä maisemiin ainakin torstaihin asti kun on muitakin sukulaisia "hoideltavana" näillä main. Että paineet on kovat että sitä ennen alkas tapahtua.

Ihan hirveän huono olo koko ajan. Vähänkin jos yrittää jotain syödä niin heti tuntuu että ylös tulee. Pelkkä ruoan haju saa aikaa sellasen ällötyksen että voi elämä. Oksentanut en silti ole, enkä uskalla väkisin yrittää. Parin tunnin päiväunet otin heti kun tuli anoppi hoitamaan lasta... heh. Nyt on ihan pöhnä, heikotus ja väsy. Oi oi. Ja sit jos ei mitään muuta, niin tulee sellasia puolinapakoita supistuksia ihan vaan ärsyttämään.

Mut ruskeeta limavuotoa täälläkin bongattu aamupäivällä, olin jo tulossa jakamaan suurta uutistani kun iski taas niin huono olo, että piti jättää tulematta.

:headwall:

Toivottavasti muilla on parempi päivä. Onneksi tääkin päivä on kohta ohi ja pääsee nukkumaan. Huomenna sitten neuvolaan. Ajattelin ensin rukoilla polvillani ja vasta sitten alkaa riehua että saisin yliaikakontrollin mahd. aikaisin... saas nähdä onnistuuko. Ei se voi olla niin tarkkaa, kun se kerran kuitenkin on jo mennyt yli.

Velv 40+1

Venla: Myö kotiuduttii pojan kans jo 2.6 joten ei ihan satuttu samaa aikaa osastolle =)

Hitsi mite voi kipee rintavarustus haitata kummii asioit...sängystäkää ei meinaa ylös päästä ku ei voi käsil yhtää auttaa :LOL:

Ursula ja Olavi 8pvää

Onnea Kielletylle prinssistä ja Venlalle prinsessasta :heart: :flower:

NeitiA: Munsta tuntuu kanssa, että oma maha on tosi pieni, ja muilla odottavilla valtava. Taitaa hiukan kuitenkin oma-arvio olla pielessä... :D

Sydänkäpynen: Mulla kanssa muutamat lapsettomat kaverit ei oo enää pitäneet niin paljon yhteyttä. Saapa nähdä miten käy, kun vauva konkreettisesti on elämässä. Ja hyväksyttävähän se on, että vauvan syntymän jälkeen myös siitä puhutaan, vaikka nyt odotusaikana olenkin yrittänyt minimoida vauvapuheet heidän kanssaan. Mutta onneksi on paljon niitä lapsellisia kavereita, ja toisia joilla lapset alkaa olla jo aikuisia. Heidän kanssaan varmaan ollaan tiiviisti tekemisissä.

Majj: Mulla on kanssa tullut torstaista asti veristä limaa. Eli näköjään sitä vaan riittää ja riittää...

Velv: Voi itku! Koita kestää!! :hug:

Täällä on mökiltä kotiuduttu - aurinkon polttamina tietty. Äitini muuten sanoi, että vauvamahan kanssa ei saisi olla auringossa, ettei synny ruskea lapsi :LOL:

Tänne ei mitään kummallista. Vointi on ihan hyvä. Huomenna olisi sitten LA, mutta taitaapi mennä yliaikaiseksi täälläkin niin että hujahtaa. :whistle:

Tiivari ja Tyyppi 39 + 6

ps. Täytyy nyt vielä sen verran hehkuttaa, että oli tosi kiva viikonloppu mökillä miehen kanssa. Mulla on kyllä niin ihana mies, että voisin haljeta onnesta. Itsekseni just mietin, että enpä olisi voinut parempaa miestä elämänkumppanikseni ja lapseni isäksi löytää... :heart: Sori tilitys, mutta kun olo on niin hyvä, että pakko jakaa jonkun kanssa... B) *muoks* ja siis 11 vuoden taipaleen jälkeen näissä tunnelmissa...

Yhteistyössä