***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Velv:
voidaanko olettaa että rasiallinen mansikan makuisia läkerol dents xylitol-pastilleja luokiteltaisiin liialliseksi käytöksi ja sillä olisi laksatiivisia vaikutuksia?... Mä olen kohta napostellut aikani kuluksi sellasen rasiallisen noita.. On aika hyviä. Tuli postissa näyterasia. Nam.
Älä huoli, mansikka poistaa turvotusta :LOL:

:attn: huomaako / tunteeko AINA kun lapsi vettä menee? :attn:

istuin oman äitini kanssa parvekkeella n.15 min ja kun nousin niin koko hame takaa + pikkuhousut likomärät! Vai voiko tuossa ajassa ehtiä hiota näin paljoa? :eek: :D
Ajattelin nyt seurailla vähän tilannetta ( luultavasti on hikeä ) mutta eihän sitä ikinä tie..

Ja jos oli lapsivettä, niin alkaako automaattisesti jonkin ajan kuluttua supistuksia että tietää että vettä se oli.. ?

Hassua majj, että sulla on hyvin samoja kysymyksiä, kuin mullakin...
Äsken jouduin kyykkimään lattialla ja huosuihin lorahti nestettä urakalla. Väritöntä ja hajutonta kyllä oli, mutta kai tällä juomismäärällä pissikin pysyy sellaisena... tässä kans mietin, ett noh...mitä se nyt sit oli ja jos oli lapsvettä, alkaako supistukset sitten aina automaattisesti??? En nyt viitsis polille rynniä, jos se olikin vain rakon tyhjentymistä... :ashamed:

Supistukset ei välttämättä ala kuulemma ollenkaan vaikka lapsivedet menee. lapsivesi tihkuu pikkuhiljaa jos ei kerralla tule. Kannattaa tarkkailla ja viimeistään n. 12h kuluttua siitä, kun lapsivettä on tullut suurempi määrä, kannattaa käydä tarkistuttamassa tilanne :) Nämä ohjeet siis sain kun itse soitin naikkarin päivystykseen viimeksi kun pikkarit kastu.

Näillä keleillä voi hiota niinkin paljon että on ihan koko takamus märkä, mulla oli viime kesänä enkä ollu ees raskaana!
Mä oon kuullu että kun lapsivettä menee niin se on sellaista lämpimän tuntuista, melkein kuumaa.. ja ei supistukset välttämättä ala heti..
Kannattaa kuitenkin käydä polilla jos ei oo varma. Mähän jouduin käymään rv 33 ku yöllä tuli sänkyyn, mut se olikin pissaa..

Mä en tahtois rynniä sinne, kun niiden asenne tuntuu aina olevan vähän sellainen, että mitäs täällä turhaan ramppaat... Mutta eix sitä sit tihku koko ajan, jos on tullakseen? Vai voix se tulla kaikki kerralla?? Hankalaa, kun kaksi aikaisempaa on lähtenyt ainakin supistuksilla ja sitten vasta salissa on puhkastu kalvot...

Hmm...no menipä kinkkiseksi... sitä tuli vielä pariin otteeseen hiukan enempi ja sitten kyllä vielä vessaan juostuani rakkokin oli vielä täynnä... nyt ei ainakaan enää tihku mitään, eikä muutenkaan ole mitään "tuntemuksia", että oisko ollut vaan sitten pissaa kuitenkin?

:LOL: söin uusia pottuja ja lihaa , ihanan kermaviilin kera...Ja tottakai ajelin tuohon lähikauppaan, ostin fazerin sinistä ja jotain hedelmä karkkia :ashamed: , söin ne ja otin pienet päikkärit, mun suu kuolas jonki verran tyynylle :ashamed:

Kai se perse..kin voi hikoilla samalla tavalla :LOL: ...noh seuratkaa tilannetta...

Voi helpotus.

Täällä on taivaalle kehittynyt taivaallinen iso harmaa pilvi. Ah. Ja isäntä toi tullessaan sellasen kympin lasten uima-altaan, jossa ollaan nyt viimenen tunti pojan kanssa kahlailtu. Tekee hyvää turvonneille jaloille toi viileä vesi.. (+26astetta kun ei tää mamma kylmempään uskalla sormeaan kastaa)...

Luojan kiitos huomiseks on luvattu viileempää.

Mulla pyörii tyynyt pesukoneessa ja toiset on jo kuivausrummussa. Alkoivat jo haista kun niin paljon hikoilen yöllä. Yöks.

Velv

Heippa!

Tänään oli miulla se ä.polilla käynti.

Sokerit on pysyny ihan kondiksessa viime ajat ja apinon nousu kohtuu rajoissa..

Vaavin painoarvioksi saivat n.3300g eli pienehkö poika olisi tulossa.
Kohdunsuu oli kahdelle sormelle auki mutta kanavaa vielä n.2cm jäljellä.

Uuden ajan sain 18.6, mutta sanoin että meinasin tän vauvan tehä jo ensi viikolla :LOL:
Kaupunki reissulla kun oltiin melkein koko pesue niin käytiin ostamassa penskoille jätti trampoliini... ja saas nähdä kuinka monta koipea ja kättä on sitten katki poikki.... :eek:
Väsytystä pukkaa päälle kun joutui aikasin heräämään ja muutenkin yö meni hikeä pukkaessa kuin suihkulähde :/ ja vielä hyttyset kävi inisemässä korvan juuressa, kele!

Äiti soitteli aamulla ja tiedusteli että eikö sitä vauvan päätä vielä näy... no eipä vielä...
Aattelin viedä pienimmät äidille pariksi yöksi hoitoon ensi viikolla varoiksi jos vaikka yöllä tulee se lähtö ( niinku yleensä on tullukki ) ei sitten enää tarvii hoitajaa ajatella....

pikku suppareita tulee....

Puhaltelen niitä suppareita teille niitä kaipaaville vielä lisää ;) :whistle:

amati ja tahvo rv38+5

Tintti-mamma Kyselit tosta synnytyksestä, niin mä haluaisin tän mahan jo pois, vaikka edessä häämöttääkin armoton laihdutuskuuri ja lihasten kiinteytys, no ei ny ihan heti mut kuitenki. Kiitos sulle tosta tiedosta, et painon putoaminen on ihan normaalia lopussa, jotenkin vaan aina pelkää pahinta, mut nyt sain mielenrauhan.

On tääki hassua kun ensin 9 kuukautta sitten odotettiin kun kuutanousevaa et tikkuun ilmestyis kaks viivaa ja sit oltiin onnesta sekaisin kun ne vihdoin tuli, nyt on sit v..tutus päällä kun ei pääse eroo tästä mahasta. :)

Hei vaan kaikille!

Täällä ollaan vieläkin yhtenä kappaleena.
Tänään oli neuvolakäynti, mitään uutta siellä ei ilmaantunut, kaikki oli ok.
13.6, eli viikon päästä on aika oysiin onko se nyt "yliaikaiskontrolli" vai mikä, ellei nyt vauva satu sitä ennen syntymään, mitä kyllä epäilen.

Välillä tulee yksitäisiä kipeitä supistuksia, muutoin kivuttomia, molemmat kyllä kestävät aika kauan. Tänään on taas kalvot tms. naksuneet. öisin juoksen vessassa tunnin välen :headwall:, koko ajan on hirveä hiki, mutta nälkä ei suuremmin ole.
Alapää on tosi kipeä, samoin nivuset ym. ja kun vähänkin aikaa istun paikallaan, niin tuntuu, etten pääse liikkeelle enää ikinä.

Mää vaan toivon, että tämä lähtisi syntymään itsekseen, en haluaisi käynnistystä, viimeksi käynnistetty synnytys oli tosi raju, olisi mukavampaa, jos synnytys käynnistyisi vähän rauhallisemmin.

t. Huiskahäntä 40+4

Neuvolassa käyty eikä siellä mitään uutta ollut. Iskiaskipua valitin ja mulle suositeltiin jotain tiettyä vyöhyketerapeuttia, jolle soitin samantien. Oli lomalla, kuulemma juhannuksen jälkeen saisi soittaa. Sen mä kyllä sanon, että jos tämä yli jussin menee niin :( . Vauva on yhtä alhaalla kuin viimeksi ja nlatäti oli tosi positiivisena, sanoi että ehkä se jo ensi yönäkin voi alkaa se synnytys. Minä siihen, että äläpä anna turhaa toivoa...

Perse hikoaa täälläkin, kyllä tämä helle alkaa mullekin riittää. Huomenna onneksi pitäisi olla viileämpää ja meillä suunnitteilla suunnata uudelleen eväsretkelle esikoisen iloksi. Äitimamma tuli tänään Tampereelta tänne kun anoppi lähti mökille Poriin, koitetaan huolehtia että olisi joku hoitaja pojalle, jos lähtö tulee. Näillä järjestelyillä tuskin siis tulee :'( .

Täällä on aivan samoja oireita kun mitä Huiskahäntä kirjoitti!

Tämän päiväinen taisi tosiaan sitä hikeä olla, mutta kyllä sitä jo näillä viikoilla alkaakin säikkymään/toivomaan että lapsi vedet menis :D

Velv sulla on ihana mies!!!varmasti allas helpottaa oloa ja voi olla lapsen kanssa yhdessä.
Meillä tätä vauvantuoksuista arkea sitten ihmetellään...meillä vähän alle 2v. ja pian 6v. joten hulinaa riittää.varsinkin tuo keskimmäinen kun uhma pahimmillaan...
Vauvan kanssa menee hyvin.nukkuu ja syö ja vaan välillä kitisee.

En ole kerennyt käydä täällä kääntymässä taas hetkeen,eli onnea kaikille synnyttäneille :hug:
ja vielä odottaville:levätkää ja nauttikaa viimeisistä ajoista maha pahaisesta,kyllä sitä viellä ikäväkin tulee! :D

Heissan pitkästä aikaa. :wave:

Meillä muutto takana ja en ole päässyt nettiin viikkoon. Meinasi tulla jo vierotusoireita. :/

kauheasti tullut tekstiä, joten jätän suosiolla ne lukematta. En siis tiedä juurikaan mitä täällä on puhuttu ja kuinka moni on vauvansa jo saaneet!?

Mulla rankka viikko muuton takia takana mut nyt on parempi ku hyvä fiilis ku kaikki saatu kondikseen. On niin ihanaa olla uudessa kodissa . Nautin sitten tosissaan! =) Hiukan vaan on tyhjä olo ku ei enää tarvitse juosta asioilla, ressata eikä muutoinkaan tehdä mitään. Nyt siis vaan huokasen helpotuksesta ja otan rennosti!

Nyt kun saisi supistella niin ei niistä tietoakaan. Olo on mitä mainioin vaikka olen rehkinyt enemmän kuin koskaan. Liekkö se ressi sitten saanut aikaisemmin niitä suppareita aikaan !?

Väsynyt mutta onnellinen.

vkoja 37+1

ikionnellinen
Äippäpoli kuulumisia:
nyt vaavin painoarvio 2800g, lääkäri epäili että viimeksi arvioitu liian pieneksi (2,2kg)ei kuitenkaan 1,5 vkossa ole voinut saada moista kasvuspurttia. Tai mikä lie keskivartalolihavuus on vaaviin iskenyt kun nyt mittaa oli noinkin hyvin :D
Kaikki muutenkin kunnossa. Sisätutkimuksessa väljästi 1 sormelle auki ja kohdunkaula 2cm eli kypsymistä on tapahtunut, jippii!! :p
Ilta menikin sitten suppareiden tahdissa, aamuksi kyllä hävisivät...
Ja tänään tuli lisää sitä limatulppaa! (kaikkia kiinnostaa varmasti :ashamed: )

Malehalle
hatunnosto :wave: kun jaksat vielä näillä viikoilla muuttoa tehdä, nyt nauttimaan uudesta kodista.
Kaikille suppareita toivoville lähetän niitä, toki otan ite kermat päältä eli ne napakammat, mut jos yli jää niin laitan vaikka postissa tuleen :D
Jaksamista, loppusuora häämöttää!
:heart: ikionnellinen 39+2 :heart:

Velv ja Wiivi ja miksei muutkin,juhannuksena naikkarille juhannusbileisiin,jos ollaan vielä kasassa.Eiköhän ne vauvat tosiaan ala syntymään,kun pistetään kunnon humpat pystyyn :D
Täällä tänään pyöri iso musta pilvi taivaalla,ja mä jo juhlin,että nyt tulee kunnon ukkonen (esikoisen synnytys käynnisty ukkosella) mutta ei,ei edes vettä satanut...
Alaselkää särkee ja kivuttomia supistuksia tulee,mutta luulen,et nekin loppuu kun pääsee nukkumaan (samalla lailla kuin eilenkin)

Bamse 40+0

weiss
Mie tulin tuolta toukokuisista Kyllille ja muille tsemppi :hug: halit toivottamaan tulevaan koitokseen! On se sen arvoista!!! Täällä kun eletään jo niin jänskiä aikoja.. :heart:

weiss ja pikku-mies huomenna tasan 1kk :heart:

En saa unta...
Mietin tuossa, että ollaan me kesäkuiset melkoista sakkia, kun ei meinata saada näitä vauvojamme maailmaan! =)
Iltapäivällä touhusin keittiössä siihen malliin, että maha kovettui yhtenään, mutta eipä nuo kivuttomat supparit esikoisen aikanakaan saaneet mitään aikaan. Äsken unta yrittäessäni alaselkää jomotti, mutta sekin tuntemus meni näköjään ohi. Välillä on mahassa sellainen pieni vääntö, että pitänee mennä kohta vessaan istuskelemaan. Tuohan sekin edes vähän jännitystä. :whistle:

No joo, jatketaanpa huomenna. Ai nyt onkin jo huominen, siis lauantain puolella.

tipu 38+1

näköjään meen illalla klo21 kiltisti nukkumaan...mutta täällä ainaki unta riittää, eilen illalla 2-3 supparia, olivat aika kipeät mutta lyhkäsiä...yöllä heräsin myös pariin..

Mitäs tänään tekis...täällä vaasas olis kalamarkkinat, vois hakea savustettua siikaa :D ...Illalla meen serkkuni kanssa leffaan, mennään katsomaan sinkkuelämä leffa...Molemmat omistaa sinkkuelämää boxin, sarja on siis nähty ainaki 100kertaa :LOL: ....

Jaa-a, eipä tässä kummempia, aamupalaa pitäis syödä ku pitää ne rr tabut ottaa...

rv38+1 :heart:

Huomenta!!

Eilen tuli oltua siellä teatterissa. Kun pääsin kotiin, niin koko päivän jatkunut menkkajuiliminen oli äitynyt melko kovaksi, ja kipeinä oli selkä, vatsa ja reidet. Edelleen illalla tuli taas iso verinen köntsä limaa (sori).
Ja seuraavasta en taida saada teiltä sympatiapisteitä... mulle iski paniikkiajatukset, että eihän se vaan nyt ala syntymään, mä en oo valmis vielä...tunne oli ihan kamala. :ashamed: Kun kivut sitten yöllä alkoi lientyä, niin huokaisin syvään helpotuksesta. Ja nyt aion totisesti nauttia joka hetkestä, kun olen yhtenä kappaleena. Se vaan tuntui jotenkin niin oudolta, kun tiedän että täälläkin lähes kaikki jo kovasti odottaa synnytyksen käynnistymistä. Mutta mä näköjään tarvitsen vielä hetken...jos vauva sen mulle suo. Lähetän siis kaikki omat oireet teille muille tasapuolisesti, ja vastineeksi haluan teiltä vähän turhautumista odotteluun. Sopisikos tällainen :D

Jep, jep! Mutta kohta lähdetään mökille viikonlopuksi, syömään hyvin ja nauttimaan auringosta.

Tiivari ja Tyyppi 39 + 5

Yhteistyössä