***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

kasassa edelleen :wave:

vaikka illalla alkoi huono olo ja yöllä sai kaks kertaa ravata suoli tyhjennyksellä..
just kun aattelin että vielä kun tunnin valvon näitten kipujen kanssa ja soitan miehen yövuorosta kotiin että pääsen tarkastukseen ni enkös menny nukahtamaan ja kivut unohtu siihen :kieh:

aamulla sitten alkoi samat kivut mutta ilman suoli tyhjennystä ja taas on kivut poissa..jee :headwall:

ulkoilemaankaan ei pääse kun vähän väliä sataa vettä ja nuorimmaisella on kamala räkätauti ja lämpöä hiukan.. :/

nyt ruokaa tekeen :wave:

tuire ja mini 37+3 :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Tsemppiä kaikille oireista "kärsiville" :heart: Kyl nyt näyttää uhkaavasti siltä että tässä jäädään itse itkemään yksin orrelle :LOL:
Älä huoli. Ollaan täällä sitten kaksin. Mulla ei oo mitään enteileviä merkkejä. Tuntuu, että vatsakin muka pienenee päivä päivältä. Eli ehkä tää koko raskausjuttu olikin vaan mun mielikuvituksen tuotetta ja pelkkiä ilmavaivoja vaan :LOL:
 
Yritänpä ehtiä tässä pari riviä raapustamaan, ennen kuin tuo ihana pieni ihminen herää. Jotain tuhinaa tuolta kehdosta jo kuuluu =)

Meille siis syntyi poika sunnunaina 25. 5, pari viikkoa etuajassa.
Painoa oli 3320 ja pituutta 50 cm.

Synnytys käynnistyi hetki puolen yön jälkeen la-su yönä lapsiveden menolla, ja mieskin joka oli umpi unessa, heräsi hetkessä.
Soitin synnytysosastolle ja sain luvan jäädä kotiin odottelemaan supistuksia ja neuvon ilmestyä tarkistuttamaan tilanteen 12 tunnin kuluttua.

No, pari tuntia yritin muka nukkua, mutta eihän siitä mitään tullut. Ja alkoihan ne supistuksetkin. kahdesta neljään harvakseltaan ja neljän jälkeen säännöllisesti 10 min välein. Sairaalaan lähdettiin puoli seitsemän aikaan ja poika oli maailmassa 10.30.

Kivunlievitystä tarvittiin kyllä, mutta vain lyhyen aikaa kipu oli hurjaa. Alkuun pärjäsin ilokaasulla. Epiduraali oli sitten seuraavana vuorossa ja se auttoikin kivasti, olin tosin yllättynyt siitä että tarvitsin sen kanssa koko ajan myös ilokaasua.

Ponnistusvaiheesen sain vielä pudendaalipuudutuksen ja välilihakin puudutettiin. Ja ihana juttu on se ettei tikkejä sitten tarvittu ollenkaan! olen siis tosi hyvässä kunnossa nyt.

Synnytyksestä jäi kaiken kaikkiaan positiivinen fiilis ja kaikki mitä olin sype keskstelussa kätilön kanssa etukäteen sopinut kivunlievityksestä ja ponnistusasennoista pystyttiin toteuttamaan, ja mitään en joutunut pyytelemään vaan kätilö ohjasi ja neuvoi, missä vaiheessa kivunlievitystä kannattaa ottaa.

Sairaalassa jouduimme olemaan 7 vrk, koska pojan bilirubiini arvot nousi niin korkeaksi ja niiden laskeminen kesti aikansa. Nyt onneksi kuitenkin onnellisesti kotona ja tänään menossa ensimmäistä kertaa vauvan kanssa neuvolaan.

Yritänpä kirjoitella enemmän paremmalla ajalla, nyt tuo uusi elämä kutsuu.

Pumpuli ja poika 1vko

 
Turha hysterisointi pois ja päivä kerrallaan eteenpäin vaan. Monet äidit tekee mun mielestä sen virheen, että ne on vaan äitejä ja elävät lapsensa kautta, jolloin se parisuhde kyllä kärsii sekä äiti itse jossain vaiheessa. Muistakaa elää myös itse lapsen syntymän jälkeen!
Toi oli kyllä hyvin sanottu! Pitäs muistaa se oma elämä ja hyvinvointi pitää erillään ihan oman mielenterveyden takia. Eipä se lapsestakaan tietenkään kiva oo huomata joku päivä että äiti on ihan zombi joka elää muille ja muiden kautta. Se on sitä liiallista kiltteyttä mikä on aina paha juttu. Kiltit ihmiset oikeestaan onki maailman vihaisimpia ihmisiä. Ne vaan kätkee sisälleen kaiken ja vetää roolia että kaikki on hyvin, mutta pinnan alla kiehuu aikapommi...
 
Lady Di ja muut: Kuulin kans huhuja että tarkkoja ollaan ja siks kyselinki että onko muilla samoja kokemuksia, ilmeisesti se sitten niin on.. Mut toi on kyllä pässiä että isäkään sais ko vierailu aikana olla! Muuten kyllä ymmärrän toki vierailuaikojen merkityksen.
Taidan lähtee tonne Taysiin synnyttään.. :p

Valmet: Ainakin toi 148/98 on jo melko korkea. (En kyllä joudu ite seuraileen paineita, mutta hoitaja. :wave: ) Ja toisaalta paineethan on sellanen juttu että kannattaa mitata vaik 2-3 kertaa ihan peräkkäin (poistamatta välillä mansettia paikoiltaan). Usein ne laskee vähä siinä toisella & kolmannella mittaus kerralla. Ja nuo sun yöt kuulostaa ihan sille että ei voi muuta toivottaa kuin että koita jaksaa, jospa ne loppua kohen hieman helpottais. =)

rebel: Tuntuipas tutulle lukea sun tuntemuksia, ihan samat asiat olisin voinu itekki kirjoittaa..

Velv:
Tokaisin sitten miehelle vaan että nii-in, se on vaan urbaani legenda jolla himokkaat valaskalavaimot viimeisillään raskaana koettaa vielä saada miehen innostumaan, tai toisin päin, että himokas mies koettaa sillä verukkeella saada vaimon suostuvaisemmaksi.
:LOL:

Kävin tossa aamulla neuvolassa, mullaki neuvola täti vaihtu.. :/
Muuten kaikki oli ok ja aikalailla kaikki samoin kuin viimeks mut paino oli puonnu -300 g ja proteiinit yhellä plussalla. Antoi saman tien jo stixit mukaan että pitää seurata! Nooh..hyvähän tuo, että tarkkoja ovat. Vaik mun proteiinit tais tulla siitä kun jouduin oikein pinnisteleen, että saisin pisua sen verta kuppiin että saa es siitä mitään näytteitä. Oli nimittäin pakko käydä just ennen neuvolaan lähtöä kotona veskissä..

Toukka 38+2
 
Onnea Pumpuli!
Saatinhan me vauvauutisilla käyntiin tämäkin viikko.

Täällä ei oireita,ei niin minkäänlaisia...Mä oon kyllä ollut alusta asti varma,että juhannus vietetään naistenklinikalla :D

Bamse 39+3
 
Oikein paljon onnea pumpulille :heart: :heart: :flower: :flower:

Tänään ois The Päivä, eikä mitään merkkejä et pieni tahtois ulos (siis muualta kuin kyljestä :D )
Ei sinänsä haittaakaan. Niinkun Bamsekin, minäkin aion viettää juhannuksen synnyttämässä, harmi et on eri sairaala :D

Menhit ja Ella(viljami) rv40+0
 
.. ja kaikille muille vauvautuneille!

Ilmoittaudun ylipäätään olemassaolevaksi - olen kyllä koko vuoden ahkerasti lukenut kuulumisianne ja nyt kun pääsin töistä vapaalle, ehdin toivottavasti loppuviimein osallistumaan myös keskusteluunkin. Meillä Tuukan LA on vasta 30.6., joten hännänhuipulla ollaan. Älkää siis murehtiko oireettomat mammat, täällä on takuuvarma viimeinen odottaja (äitipolilla pari viikkoa sitten ultraamalla todettiin kohdunkaulan pituudeksi ei enempää eikä vähempää kuin 57 mm, jos se nyt johonkin viittaisi..?? :eek: )

Vointi on mainio, mitään merkkejä synnytyksestä ei ole, ellei olematonta ruokahalua lasketa mukaan.. laitan sen osin kyllä lämpimän ilman piikkiin. Sf-lukema on huidellut koko raskauden ajan yläkäyrillä, joten hieman huolestuneena odottelen minkähän kokoinen vauveli sieltä syntyy. Mulla on vika neuvolalääkärikäynti ensi viikolla, osaisikohan siellä joku fiksu lääkärisetä tai -täti valaista tilannetta.. olen kovin ahdistunut epätietoisuudesta, miten täällä Hämeessä ruukataan toimia sen synnytystavan arvioinnin kanssa. Ei yhtään houkuta se nyrkillä sisäkautta- touhuilu.
:/

Mutta ihastuttavaa viikon alkua kaikille ja tsemppiä suppareita odottaville!!

Sirmu ja Tuukka 36+1
 
Hurjasti onnea koko Pumpulin perheelle!! Mietinkin jo, että eikös täällä kukaan vauvaannu kesäkuun koittaessa...

Itellä supistuksia tulee säännöllisen epäsäännöllisesti, eli yksi sillon tällön (tosin ne on kyllä kivuliaita, että kai niistä jotain hyötyä on)... Rasittavaa vaan, kun ei koskaan tiedä, millon on tosi kyseessä... Ja kun ekaa odottaa, niin ei oo mitään kokemuksia, mihin verratakaan... Paits oman äidin, mutta en tiiä, olisko niillä mitään yhteistä oman synnytyksen kans.

Mouse 36+5 (ylihuomenna täysaikaisia!!)
 
Heipparallaa!

Ja heti kärkeen ONNEA PUMPULILLE! :flower: Paljon näyttää ihmisillä olevan lupaavia oireita, joten eiköhän lisää vauvauutisia saada piankin!

Täälläkin ollaan vielä yhdessä kasassa, mutta jotain on alkanut tapahtumaan... Eilen bongasin vihdoin ja viimein sen odotetun limatulpan. Siitä ei tosiaan voinut erehtyä. Ja viime yönä alkoi supistelemaan silleen menkkakivun omaisesti. Puoli viidestä alkaen supisteli noin 10 min välein, ja kun sitä oli pari tuntia jatkunut, tuli hieman verta. Kohdunkaula siellä vissiin kypsyy! =) Nyt vaan on supistelut valitettavasti laantuneet, ja muutamaan tuntiin ei ole oikeastaan kuulunut mitään. Pöh. Tuleekohan tästä nyt valmista vaiko ei?? Pakkasin aamulla sairaalakassinkin kiireellä valmiiksi, mutta olikohan tämä vaan väärä hälytys... :ashamed: Ehkä meillä on kuitenkin treffit Bamsen kanssa NKl:lla juhannuksena ;)

Tervetuloa joukkoon Sirmu!

Tintti ja pikkuinen 38+3
 
Onnea PUMPULILLE ! :)

Täällä ainakin puutuu lantio ja lonkat ja koko vartalo öisin! :ashamed:
Tiivari Täälläkin tuntuu että vatsa sen kun pienenee mitä enemmän viikkoja tulee! :D
johtuiskohan siitä että vauva laskeutuu. :D

Neuvola kuulumisia:

rv:40+4
Paino: 800g/viiko :ashamed:
turvotus: +
RR: 112/78
SF: 35
:heart: : 145+
RT

Neuvola täti teki myös sisätutkimuksen, avittaakseen vähän synnytystä kun jo yli on mennyt, ja olin jo 4cm auki ja kanavasta ei sanonut mitään, ja kuulemma todella kypsät paikat. Vauvan päästä ei saanut enään masun päältä kiinni, sisäkautta kuulemma pullotti oikein kunnolla ja tuntui hyvin. Toivotaan että tästä pian lähtisi itsekseen syntymään! ( vaikka jotenkin epäilen sitä :D :ashamed: ) Varattiin vielä ensiviikolla yksi neuvola aika, vaikka neuvola täti oli lähes varma ettei silloin enään nähdä, mutta minä oon jotenki toista mieltä!!

maj ja 40+4 (nyt päätin kyllä ahkerammin alkaa kirjoittelemaan tälle palstalle kun tämä on "paremmin ajankohtaisempi" :D )
 
Onnittelut PUMPULILLE ja koko perheelle pikku-prinssistä :flower:

Hauskaa että on muitakin opeja täällä tipu, mouse ja velv :D Tänäänhän on opettajien ensimmäinen lomapäivä, meneekin tänä vuonna hieman eri merkeissä tää loman aloitus :whistle:

Mulla on selässä taas menkkamaista kipua, vessassa oon käyny jo kahdesti tyhjentämässä suoltani.. toivottavasti se tarkoittaa jotakin. Just lähti kaveri ja sen 3kk ikäinen poika kahvilta, täytyis varmaan laittaa jotain muutakin ruokaa kuin jätskiä ja pullaa :ashamed: On hiukan huimaava olo.

Muutamilla kuulostaa tosiaan siltä että on lähtö lähellä, tsemppiä ja voimia teille joille lähtö voi koittaa hetkellä millä hyvänsä! :heart:
 
Onnittelut pumpulille pojasta :heart: IHANAA!! :heart:

Itse päivitin vihoviimeisen kerran masukuvan profiiliin, kuva otettu siis laskettunapäivänä eilen 1.6.2008 Eipä ole maha nähnyt aurinkoa, valkoinen pallo on siis paidan alla visusti pysytellyt piilossa :)

Pieni gallup, ken jaksaa vastailla. Kuinka monelle on tullut mahaan ns. hormooniviiva? Kulkee siis yleensä pystyssä navan kautta. Ja keiltä tämä löytyy, niin missä vaiheessa raskautta on ilmestynyt? Monet sanoo tätä viivaa myös poikaviivaksi... itse olin alkuraskaudessa ihan varma että tyttö tulee, mutta nyt loppuakohti on tullut todella vahva poikatunne. Ja myös tämä "poikaviiva" mahasta löytyy, ilmestyi joskus pari kuukautta sitten, oisko ollu viikot 32 tai 33 silloin kasassa.

Täällä kaikki entisellään. Sateita sais tulla tännekin päin... eipä tuo uusi kylvetty nurmikko idä, jos ei vettä taivaalta tule. Se on kylvetty vapun aikoihin ja sen jälkeen on satanut tasan YHTENÄ päivänä... joten sade olisi tosiaan tarpeen. "Vanhat" nurmikot alkaa olla aika palaneen näköiset ja kukkia ja muita istutuksia saa kastella harvasen päivä.

Ainiin, mitä tuohon nukkumiseen tulee täällä ei ole meininki muuttunut miksikään raskauden aikana. Mulla on ollu aina mahtavat unen lahjat, vähän liiankin hyvät kun herääminen on ollu aina vaikeeta. Eilenkin mentiin nukkumaan joskus yhentoista aikoihin ja heräilin herätyskellon avustuksella yheksältä eli 10 tunnin unet. Sitten söin ja väsytti ihan sikana, joten ei muuta kun takasin nukkumaan ja otin vielä 3 tunnin lisäunet päälle... Toki nyt raskauden aikana on joutunut vessassa öisin käymään, mutta eipä se paljon tahtia haittaa. Saman tien nukahdan kun sänkyyn takaisin kömyän.

NASU-masu 40+1
 
Onnea vauvan saaneille!!!

Eilen vietettiin esikoisen 3v synttäreitä. Kuvittelin (optimistisesti), että tämä jos mikä saa homman käyntiin. Ei minkään näköistä supistusta tai vastaavaa. Selkä kyllä tuli kipeäksi liiasta seisomisesta. Eli oma "veikkaa ja voita" on edelleenkin, että tämä lapsi tulee leikaten ulos.

Torstaista äitipolikäyntiä odotellessa...
Kata 38+4
 

Yhteistyössä