***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Onnea sylin täydeltä Pumpulille ja ursulaiselle!!! :flower: :flower:

Masuviivagalluppiin mulla menee alhaalta rintoihin asti hieno viiru, tosin mä en näe siitä kun puolet :LOL:

Liikegalluppiin sattuu tosiaan nää liikkeet jo. Sit kun tää ipana heittää vielä niitä kuperkeikkoja... |O . Eilen illalla teki jonkun ihmeellisen liikeradan ja sattu ihan pirusti! Mulla on tästä ylävattasta nahka tosi kipeä välillä. Liikkuessakin siihen koskee ja nauraessakin tosi paljon.

Nukkua olen kyllä saanut tosi hyvin *koputtaa puuta* tähän asti. Vessassakaan ei tarvii juosta. Ainoa herätys on, kun käännän kylkeä välillä. Pitää vatta nostaa käsillä mukaan.

Lähettävä itekin ruoan laittoon... :wave:

Kissantassu ja Napsu 37+1
 
Onnittelut taas uusille vauvautuneille! :flower:

Täällä meni viimeinen vkl kolmihenkisenä perheenä sairastellen.. lauantai aamuna päästiin käymään rantakahvilassa istumassa mutta sittenpä tytölle nousi melkein 40 asteen kuume joka olikin noissa lukemissa tähän aamuun saakka. Nyt vaan toivon ettei ole mitään tarttuvaa kun ei arvauskeskuksessakaan osanneet arvata syytä.. muuta kun ei ollut kuin kuumetta. Sektio siis tällä viikolla joten eihän sitä varmaan kuumeista operoida jos vaikka jotain tarttuvaa oli. :(

Galluppeihin.. tyttöä odottaessa linea negra karvapolkuineen ylsi navan yläpuolelle + jopa reidet oli tumman karvan peitossa.. nyt ei ole karvapolkuja, ei reisikarvoja tai Linea negraa ja poikaa odotellaan.. eli se niistä uskomuksista tässä tapauksessa.
Tai sitten meidän tytöstä tulee aika jätkä ja poijasta neiti.. :whistle:

Liikkeet ei sinällään satu mutta tuo navan yläpuoli tuntuu välillä räjähtävän. Varmaan silloin kun käy rt:ssä niin pukkii pyllyllä ylämahaan.. juu, jos tästä tuolista nousis, meinaa henki loppua. Kivuttomia suppareita tai asukki möyryää valtimoita painaen.. |O

äää & Vili 38+4

ps. Sydänkäpynen, neliapilan kaksosten LA oli 16.6. eli päivitystä vaille.. :flower:
Ilmoittelen apuna kun et varmasti ehdi (eikä varmasti kukaan muukaan) kaikkea huomaamaan.
 
Mulle tuli edellisessä raskaudessa hyvinkin tumma linea negra, ja se taisi mennä navan ylikin. Poika tuli. Nyt joitakin viikkoja sitten huomasin haalea viivan jälleen, ja se nousee lähes rintoihin asti. En tiedä kumpi on tulossa. Viimeksi tosiaan tosi tumma, nyt tosi haalea viiva.

Vauvan liikkeet sattuvat täälläkin. Peppua puskee oikean rinnan alla. Kovasti on liikettä kyllä ollutkin.

Mun vessareissut tais jäädä noihin aamupäivän käynteihin. Nyt taas vähän normaalimpi olo. Tosin pihalla kävellessä oli aikamoinen paineentunne alapäässä, joten levätä kai pitäis, tai sitten liikkua kahta kauheammin!

Kovasti onnea vauvan saaneille! :flower:

tipu 37+3
 
Onnea pumpuli ja ursulainen! :flower:

Olipas reissu, 6 tuntia jaksoin yksin taapertaa pitkin itäkeskusta ja ruokakaupoissa. Viimeisten 1,5h aikana vauva alkoikin poraamaan itseään ulos, pari kertaa kirosin ihan ääneen kun tuntui siltä että piti kävellä varpaillaan ja oikea jalka meinasi lähteä vihlaisuista alta :kieh: *valivali*

Kävin kampaajallakin, leikkautin yli 15cm pois :eek: Nyt on kevyt olo! Nyt torkuille, jotka olen kyllä ansainnut! Illalla hiustenvärjäys.

EDIT: GAllupiin: linea negra ollut n. viikosta 20, kokoajan vahvistunut, menee koko navan poikki :)

Elppa & Antsa 39+6
 
Tulin pikasesti kertoilee kun hetken hyvä olo...

eli perjantaina kävin kättärillä jossa totesivat että RT ja passittivat kotiin...no lauantaina voin lyödä vaikka vetoa että tää masukki oli poikittain mahassa

no en pähkäile sitä sen enempää kunnes näyttää siltä et oikeesti synnyttäis.

uus vaiva taas iskeny ja se on tosta närästyksestä johtuvaa...ruoka ei laskeudu ja tulee suuhun takaisin ja pahimmassa tapauksessa oksennan..jos yskinkin niin jo on oksut suussa..

maha niin ylhäällä et ruoka ei pääse menemään alaspäin, että kun on pienenkin annoksen syönyt niin tulee pahaolo koska ruoka jää tuohon kurkun kohalle...nytkin näköjään taas olo pahenee .. ei pysty tässä istumaan...tuun takas kun on parempi olo...


wiivi84 & pittuveitta 37+5 *aivan poikki kun ei saa ruokaa alas ja koko ajan pahaolo*
 
Galluppiin: Ei ole linea negraa tullut, mutta masu on hennon ihan vaalean karvan peitossa, kai se häviää raskauden jälkeen. Vauvan liikkeet sattuu sekä ylä- että alapäähän. Päällä kun poraa oikein kunnolla niin ei kävelemään pysty ja pepulla työntää vasemman puolen kylkiluita oikein tuskaisesti.

Kivut jaloissa jatkuu öisin ja alapäässä on alkanut tuntua kovaa pistävää kipua ajoittain. Unenpuutteen vuoksi alan olla jo valmis synnyttämään tämän pienokaisen maailmaan.

Aurinkoista odotusta kaikille !

Fenix ja masukki 36+1
 
Kyllä mä uskon että se vähän helpottaa nykyiseen ainakin jos sisaruksiinsa tulee. Nyt on pisin yhtäjaksoinen uni ollu pari tuntia |O, jännittää jaksaminen tulevassa synnytyksessä. Kun saisi nukuttua edes päivällä, mutta sama juttu kauhea kipu jaloissa kun on vähän aikaa ollu pitkällään. Terkkari oli sitä mieltä että masukki painaa jotain hermoa makuuasennossa.

Mutta tosiasiahan on että kivut ja väsymys unohtuu kun saa ihanan nyytin syliinsä tuhisemaan.





 
Vauva ja parisuhde Meillä ainakin lapset on nimenomaan lähentäneet meitä, ja parantaneet suhdetta. Tosin, me ei olla oltu yhdessäkään kuin vasta 5 vuotta.

Usein ollaan mietitty, että MITÄ me oikein tehtiin, ennen lapsia. Kuinka tyhjää meidän elämä olikaan. Eihän meillä VOINUT olla edes mitään puheenaihetta (kahdenkeskeiselläkin ajalla puhutaan lapsista....) Huonoinakin päivinä rakastan miestäni ihan vain siksi, että se on lasteni isä, ja ilman tuota ukkoa mulla ei olisi noita pikku kullannuppujakaan. :heart:


(.) Tänne ei sitten yhtään mitään uutta. Välillä supistelee ja vihloo alapäätä, mutta mitäpä siitä, kun mitään ei tapahdu |O Mää oonkin jo ihan varma, että tää menee käynnistykseen, tämä synnytys.
No, jospa tämä edes joskus syntyis, tavalla tai toisella.

Mikään S:llä alkava ei auta, olen koittanut saunoakin tämän ulos, vaikka vihaan saunomista.
No, nyt on kovat konstit käytössä; mulla on huomiseksi hyvin tärkeä meno (esikoisella foniatrianpoli aika Oysiin) JA mies on töissä, Ivalossa asti, eli yli 400km ja 6h ajomatkan päässä. Lisäksi, koska kerrankin olen yksin kotona (lapset on Oulussa mummolassa hoidossa, ettei tule niin aikainen herätys aamulla niille) siiivosin koko talon. Nyt on ihanan siistiä, ainakin vähän aikaa.
Mainitaan vielä, että asutaan aivan keskellä ei-mitään, eli jos vauva päättää syntyä, mun on parempi olla siinä kunnossa, että pystyn soittamaan itselleni ambulanssin -taksia täällä tuskin saa.
-Jos vauva ei näillä eväillä synny, niin ei sitten millään :LOL:

Hormooni viivaa mulla ei massussa ole, eikä ole ollut noista kahdesta aiemmastakaan muksusta, jotka ovat tyttöjä molemmat.

ONNEA Pumpulille ja Ursulaiselle!

-Huiskahäntä vko 40+0!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fenix:
Kyllä mä uskon että se vähän helpottaa nykyiseen ainakin jos sisaruksiinsa tulee. Nyt on pisin yhtäjaksoinen uni ollu pari tuntia |O, jännittää jaksaminen tulevassa synnytyksessä. Kun saisi nukuttua edes päivällä, mutta sama juttu kauhea kipu jaloissa kun on vähän aikaa ollu pitkällään. Terkkari oli sitä mieltä että masukki painaa jotain hermoa makuuasennossa.

Mutta tosiasiahan on että kivut ja väsymys unohtuu kun saa ihanan nyytin syliinsä tuhisemaan.
Joo, en ihan tosissani ollut ;) Kuulostaa kyllä tosi ikävältä toi kipuilu. Mulla oli kanssa hermopinne jalassa, mutta onneksi helpotti kun pääsi äippälomalle. Toivottavasti vaavisi syntyisi aika pian sitten, kun olet varmasti turvallisilla viikoilla. :heart:
 
Pumpuli ja ursulainen ONNEA!!!!!!



Täällä päin ei mitään ihmeempää ole tapahtunut sitten viime kerran...
Jokin kiukku vaan pukkaa koko ajan päälle :|

G:Viivaa ei mahasta löydy niin kuin ei edellisilläkään kerroilla ole ollu. Vain hentoista vaaleaa karvaa koko mahan alalla :D Kaikkea muuta vauhtiraitaa kylläkin :LOL:

G:Liikkeet tuntuu kyllä aika ilkeiltä kun oikein kovasti työntää jalalla ja peppua pyörittää kyljeltä toiselle :eek:

Kuka nyt tilasikaan OTTO- kuvastosta liivit, niin toimitus sieltä voi kestää n 4-5 viikkoa ettet ihmettele enempää :/
Mie tilasin sieltä aikaa sitten liivien lisäksi paidan , joka oli tilapäisesti loppu ja nyt pitäis kuuluma tilata uudelleen sama paita jos meinasin sen saada. Liivit tuli n. 4vk tilauksesta.

:wave:

amati ja tahvo rv38+1
 
Aurinkoista aamua!

Nyt sitten vaihteeks sellainen yö takana, ettei tietoakaan että edes olisin raskaana. Vessassa ei pitänyt käydä kertaakaan, kyljenkääntäminen ei tuntunut missään, vauva oli ihan rauhassa... Piti aamulla jo vähän töniä ja herätellä masua, että onko siellä kaikki hyvin. Ja kyllähän sieltä vastaus äsken tuli. Mutta näin se olotila vaihtelee. Eilen luulin jo lähteväni synnyttämään hyvinkin pian, mutta nyt taitaa olla toinen ääni kellossa. Oisko sitten eilinen lepopäivä vaikuttanut.

Seuraaville kolmelle päivälle onkin sitten vieraita tulossa. Eilenkin ois yks kaveri muksuineen tullut, mutta olin niin kipeänä ja "valmiina lähtöön", että vierailu peruttiin. Aiemminkin jo mainitsin, mutta mä en oikeesti jaksais enää vieraita, kahvitteluja, lasten jälkien siivoamista... Mutta en kehtaa kieltääkään tulemasta. Oon viime aikoina leiponut paljon pakasteeseen vierasvaraksi, siis sitä varten, kun ihmiset tulee sitten VAUVAA katsomaan, mutta taitaa nuo vierasvarat mennä jo ennen aikojaan... Kukas vauvan tultua ehtii leipoa lisää. Kauheaa valitusta. :/ Tämmönen mä oon, pienet ja mitättömät asiatkin stressaa ja ahdistaa!

Jos nyt yrittäis saada mielenkin aurinkoiseksi!

tipu 37+4
 
Pumpulille ja Ursulaiselle isot onnittelut pienistä pojista!! :flower: :flower: :heart: :heart:

Maamuskalle kiitos roihkaisevista sanoista.

Melodi sai kyllä täälläkin kyynelet vierimään vuodatuksellaan vs. rasvalettinen murkkuikäinen. Ei siinä enää tiennyt itkeäkö vai nauraa. :LOL: Tosin sitähän tämä raskaus tuntuu muutenkin teettävän. Yhdessä hetkessä naurattaa niin pirusti ja hetken päästä nauru/ilo on vaihtunu kyyneliin. Oonki miettiny, et mitä tuo mies musta välillä ajattelee, kun seurailee näitä hormoniheilahduksia vierestä... tuskin se mua ihan viisana pitää. :kieh: No enköhän mä joskus tulevaisuudessa saa kyllä muistutuksia sen puolelta näistä ajoista. En usko, että malttaa pitää suunsa kuitenkaan kiinni, vaikka nyt sen fiksuna tekeekin.

Masuviivasta. Täällä ei masuviivaa ole, mutta ohut karvapolku menee miltein rintojen väliin asti. Ja onhan tuota karvotusta muutenkin hivenen ilmaantunut tuohon vatsalla, mutta selkeä tummempi polku myös havaittavissa.

Täällä vauva on ollut liikkeessä viime päivinä taas enemmän. Toissa yönä valvotti tosiaan sen verran tehokkaasti, kun oli vissiin päättänyt tulla tuosta oikeasta kyljestä peppu edellä ulos. Potkut on välillä aikaslailla kovia, etenkin jos ne osuu tuonne kylkiin. Ja tuo pepun puskeminen oikeassa kyljessä ei tunnu aina kovin mukavalta. Olihan tuossa vähän helpompaa hetken, kun tuo maha laskeutu alas, mutta nyt tuntuu taas, että hän yltää kumminkin puolin taas kylkiin asti tekemään remuamaan.

Tänään yritän viettää päivän ihan kotosalla leväten. Nyt tuntuu, että olen sen ansainnut. Boksillakin on ties kuinka monta pätkää katsomatta. Maha-asukki vaikuttaa taas heränneen, jos sitä lähtis vaikka syömään aamupalaa.

Rebel 37+5
 
Tipu musta olis ihanaa, kun mua tulis välillä joku katsomaan ihan kotiin asti muksuineen tai muksuitta. Olis niin paljon kuitenkin mukavampaa ottaa niitä vieraita täällä vastaan, kun olla itse aina se joukseva osapuoli. Tältä musta tuntuu. On se jännä kuinka eri tavalla me ihmiset kuitenkin asioihin suhtaudutaan.
Ai, sä oot leiponu vierasvaroiksi pakkaseen kaikkea. Mä oon sitä miettiny, mutta on sit jäänyt ihan ajatuksen tasolle. Tuntuu, ettei sitä ikinä ehdi. Hyvähän sitä nyt olis leipoa ja laittaa, kun ei sitä sit se nyytti kainalossa paljon mitään saa aikaiseksi. Ehkä sit jotain kaupan valmiita pakasteita vähän pellille. :kieh:

Nyt sinne kahvin keittoon..

Rebel
 
Huomenia.

Ohhoh mikä yö. Puoleen yöhän ravasin vessassa tasasesti puolen tunnin välein, tuntuu että nestettä lähti litratolkulla vaikka se ei missään näy. Ja loppu yö meni jalkoja tuskaillessa, kuumuutta kärsiessä, kylkeä kääntäessä jne. En ole yhtään yli 45 minuutin pätkää nukkunut koko yönä. On ollut pari iltaa NIIN levoton olo ja kauheat kauhuskenaariot vaan pyörii päässä siitä, miten pahasti voi synnytyksen alku mennä täällä kotona pieleen. Jos vaikka alkaakin tulla paljon verta enkä pääse itse alakertaan jos vaikka onkin niin rajut paikat ja huudan vaan tuskaa ja lapsi pelästyy ja itkee vaan eikä mies osaa tehdä mitään hyödyllistä ja ja ja mitä jos ne ambulanssikuskit ei jaksa kantaa mua tai paarit ei mahdu portaisiin tai tipun niiltä tai ne hajoaa mun painon alla... hui kamala. :eek:

leipomisesta: Minäkin suunnittelin leipovani vierasvaroja, sitten äiti soitti ja ilmoitti että eivät aijo tulla sairaalaan katsomaan nyyttiä vaan vasta sitten kotiin ja "tullaan sitten kaupan kautta, joten laitahan listaa jotta mitä rotinoita pitäs tuoda"... Arvatkaa vaan käytinkö tilaisuuden hyväksi ja luettelin suunnilleen puolet pakastealtaasta löytyvistä pullista, munkeista, piirakoista jne... Kun viime kesän marjat on pakkasesta syöty niin sinnehän mahtuu melkoinen kasa paistovalmista pullaa ja patonkia. Sanokaa laiskaksi mutta kun sielä kaupasta saa paljon parempia kuin MUN omatekemät. :kieh: oikea jauhopeukalo, joo-o. (Ja vähemmän tulee tiskiä ja sotkua tällä tavalla)... ja jos kerran pappa betalar... ne on niin vähän tekemisissä meidän kanssa kun asuvat niin kaukana, ovat yrittäjiä eivätkä koskaan edes lomaile, että niillä on huono omatunto, pitäähän mun kilttinä tyttärenä tarjota tilaisuus edes lahjuksilla paikkailla sitä omatuntoa... eikös vaan???

Lähetin miehen eilen ostamaan mulle suklaata. Oikein nimesin että Marabou Daim. Ja eikö se sitten tule kotiin LIDListä, tokaise että eipä ollut marabouta ja lyönyt pöytään ihan jotain väärää suklaata. Hitto. Taas piti murista vähän.

Ai kamala.. Olenkohan ainut jota hirvittää kun ilmatieteenlaitos lupailee perjantaille +26astetta ainakin tänne Vantaalle... Mä ihan oikeasti läkähdyn. Eilenkin tuli sellasia hikoiluaaltoja että kirjaimellisesti valui vaan kaulaa pitkin, tukka oli ihan märkä ja otsalta tippui isoja piskoja silmälaseille. Ja mä siis istuin sohvalla täyttämässä sanaristikkoa joka ei edes ollut vaikea. :LOL:

Jokatapauksessa, supistuksista ei tietoakaan, voisko joku laittaa muutaman tulemaan tänne päin!? Olis ihan kiva päästä jo eroon tästä megarantapallosta...

Velv 39+3
 
Huomenta kaikille!

Yö meni pitkästä aikaa suht jees. En heränny ku kerran vessaan ja silloinkin oikeastaan heräsin ku oli niin kauhee nälkä. Neljän aikaan huomasin, että silloin tällöin supistelee ja itse asiassa vieläkin, aika tasaisin väliajoin, oliskohan se lähtölaskenta nyt alkanut...Taitaa olla toiveajattelua. Kunhan ei torstai-perjantaina synny, kun mies olis menossa johonkin asiakkaan järjestämiin iltamiin - mikäli rouva siis kasassa pysyy. Muuten sais kyllä tulla jo.

Oli galluppia noista vauvan liikkeistä. Mulla on jo pitkän aikaa tehny liikkeet välillä todella kipeetä. Välillä on tuntunu, että asukki tulee kyljestä ulos, tainnu toisella olla suuntavaisto sekaisin, kun väärää ajosuuntaa on etsiny :LOL: .

Leipomisesta sen verran, että mäkin on jonkun verran pakkaseen leiponu valmiiksi, mutta kyllä sitä ehtii vauvan synnyttyäkin. Esikoisen synnyttyä mulla meni pari viikkoo kyllä sopeutuessa siihen, että se on kotona. Vauva nukkui ja söi eikä turhia itkeskelly, mutta minä en osannu edes lehteä lukea, kun vain odottelin että se herää syömään.

Jaa, taidanpa lähteä aamulehden kimppuun ja miettimään mitähän sitä tänään tekis.

Maamuska 38+3
 
Huomenta! Täällä ollaan sit lasketussa ajassa, 40+0 :LOL:

EI onnistunut vadelmateet eikä ässät, eli yli mennään niin että hurisee!

Kohta neuvolaan, toivottavasti saisin tiristettyä pissiä enemmän kun parilla viime kerralla.. protskut olleet plussalla kun näytettä on max. 10ml :ashamed: Nytkin söin illalla supernamia tuoreananasta, ja pissat oli yöllä valtavia, jäiköhän sinne mitään?!

ÄIskän kans kaupungille kunnon mukaan shoppailemaan jälkeenpäin. Jos meno alapäässä on samaa kuin eilen, eli Antsa "otsailee", niin taidan jäädä Malmille..

Raporttia myöhemmin! Toivotaan että ottivat Venlan synnyttämäään!! :flower:

Elppa & Antsa 40+0
 
Aurinkoista huomenta B)

Kävinpä neuvolassa rv 39+0
painoa + 200g
sf 37 (hyvin oli pylly vauvalla pystyssä)
tarjonta rt ja kiinnittynyt
syke 138
paineet 113/70
pissa puhdas

Hitsit kun taas illalla oli menkkamaista juilintaa ja mahan kovattumista. Yöllä hikoilin aivan kamalasti ja neljältä iski sellainen nälkä että oli pakko nousta syömään!
Vaavi on liikkunut ihan tajuttomasti viime päivinä.. kai sekin jo haluais ulos ahtaudesta.
Juteltiin neuvolan tädin kanssa ja mut siirretään synnärin asiakkaaksi vasta 22.6. jos ei tää tajua tulla itse ulos!! Siis menee juhannuksen yli :eek: ei, ei ei.. kyllä täytyy löytyä nyt keino miten saa synnytykseen vauhtia!

jaahas.. pitää mennä vaihteeksi laittamaan jotain suuhunsa..
Täällä elelee muutes kans sellainen emäntä joka ei oo leiponu mitään pakkaseen. Luotan minäkin pakastealtaan herkkuihin enemmän. Kerran oon pullaa yrittäny paistaa ja taikina lensi roskikseen!!! :LOL:

Hyviä vointeja ja tsemppiä lähtijöille!
-Kylli ja vaavi 39+0-
 

Yhteistyössä